Pengikut Setia

Memaparkan catatan dengan label DAP nafi hak Melayu. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label DAP nafi hak Melayu. Papar semua catatan

Khamis, Mei 29, 2014

#BonekaDAP pertikaikan RAMD - terus tiupkan isu perkauman

0 Komen!!!

Hak Melayu terus menjadi permainan Boneka DAP ini.. selepaskan pertikaikan hak Melayu di Uitm, kini Boneka DAP ini terus tiupkan isu perkauman mengenai Rejimen Askar Melayu di Raja (RAMD)..

Sepatutnya boneka DAP ini terus sahajalah pertikaikan intitusi Sultan yang tidak selaras dengan kehendak rakyat.. tidak begitu?? sebab apa yang dimainkan oleh boneka DAP semua yang tidak selaras dengan kehendak rakyat atau sebenarnya kehendak DAP harus dihapuskan..

Persoalan yang timbul kenapa hanya sebelah pihak sahaja boneka DAP ini pertikaikan?? kenapa hanya Melayu dan hak mereka yang dipertikaikan..

JIka boneka DAP menyebutkan bias perkauman mengapa tidak pertikaikan sekolah jenis kebangsaan Cina yang perlu dihapuskan bagi menghapuskan perkauman Cina?? atau India??

Kenapa juga boneka DAP ini tidak melihat bias perkauman Cina dalam sektor pekerjaan dan perniagaan yang dimonopoli Cina??   pengambilan staff banyak kali hanya menggunakan bahasa Cina sahaja... tidakkah ini sebahagian dari perkauman?? ini tidak termasuk dari segi gaji?? biasanya kalau Melayu kerja hanya dalam RM 800-1400 tetapi bila cina walau kerja yang sama tetapi kadar gaji boleh berganda?? kenapa ini tidak diperjuangkan oleh boneka DAP ini??

Ini sebab Boneka DAP ini telah didodoikan oleh Cina bangsat sehingga nampak keburukan hanya pada Melayu yang dikatakan perkauman.. tetapi perkauman yang dimainkan oleh Cina hanya ditutup sebelah mata!!

Khamis, November 10, 2011

Tun Mahathir jawab putarbelit Tony Pua

0 Komen!!!
Beberapa hari lepas, Tony PUaKA mengaitkan Tun Mahathir dalam mewajarkan kenyataannya untuk mengurangkan kakitangan awam..

Hari ini Tun Mahathir menjawab balik putarbelit Tony PuaKA dengan mengatakan hasrat DAP untuk mengecilkan jumlah penjawat awam dengan memecat mereka merupakan satu langkah yang tidak wajar.

Walaupun dahulu Beliau Pernah mengurangkan kakitangan awam semasa pentadbirannya, namun penjawat awam itu diserapkan ke dalam syarikat berkaitan kerajaan.
‘‘Bila mereka bekerja dengan syarikat, syarikat itu yang membayar gaji mereka, sekali gus kuranglah perbelanjaan kerajaan,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Program dari kaca mata Tun Dr. Mahathir Dilema Ekonomi Bangsa Malaysia di Universiti Putra Malaysia (UPM.

Dr. Mahathir dalam pada itu menyifatkan jumlah kakitangan awam kira-kira 1.3 juta ketika ini adalah wajar dan seimbang dengan jumlah penduduk Malaysia yang kini berjumlah 28 juta.

Beliau berkata, untuk mentadbir urus negara yang mempunyai penduduk sebanyak itu memerlukan kerajaan untuk meningkatkan jumlah kakitangannya.

Katanya, memberi contoh, kegiatan mencuri hasil kayu di Pulau Langkawi berlaku oleh kerana kurangnya penguatkuasaan berikutan jumlah kakitangan pegawai perhutanan kurang.

‘‘Dahulu masa saya jadi Perdana Menteri, rakyat Malaysia hanya sebanyak 13 juta namun semasa saya berhenti, jumlah itu meningkat sehingga 26 juta. Jadi, takkan kita mahu mentadbir 26 juta rakyat tanpa memerlukan banyak kakitangan,” katanya
Hakikatnya apa yang dikata Tony PUAka adalah kenyataan berbaur rasis...senang-senang nak buang kakitangan Awam..

Selasa, November 08, 2011

Isu kurangkan kakitangan awam : Tony PuaKA mahukan jadikan Malaysia macam Singapura

1 Komen!!!


Nampaknya tony PuaKA sudah corner baring dengan menyalahkan Tun Mahathir dan jelaskan ianya bersesuaian dengan gesaan najib (klik sini)

Si PuaKA ni sudah pusing.. Memang dasar pemimpin pakatan macam lidah biawak.. Cakap berbelit.. Sedangkan kenyataan Si PUAka ni adalah untuk mengurangkan kakitangan awam .

Manakala kenyataan Najib adalah untuk tambah baik khidmat dalam kerajaan dengan mengenakan tindakan mereka yang gagal capai prestasi serta ada masalah disiplin.. Tidak bermakna kurangkan kakitangan awam..


Bukan setakat itu sahaja.. Bahkan Tony PUAka tuduh supaya UMNO jangan perkauman ... Sedangkan yang memainkan isu perkauman adalah sipemimpin DAPIg ini.. Yang mahukan kakitangan awam di kurangkan...

Dalam hal ini DAPig menunjukkan sikap rasis mereka.. Dihadapan orang cina mereka menunjukkan sikap perkauman mereka.. Namun apabila terdedah kepada media mereka buat u-turn..

Majoriti kakitangan awam ialah kaum Melayu... Isu yang dimainkan oleh tony Pua isu perkauman.. Ianya umpama mahu menabur pasir ke periuk kakitangan awam.

Dan maksudnya bila orang Melayu dikurangkan pastilah yang akan menjawat dalam perkhidmatan awam ialah orang bukan Melayu..

Inilah yang berlaku di Singapura.. Mula-mula mereka cuba memikat undi orang Melayu dengan berlakon baik dihadapan mereka.. Kemudian merka mahu berkuasa dan dapatkan tampok pemerintahan negara.. Seterusnya mereka membuang kakitangan awam yang kononnya tidak kompeten.. Namun dalam masa yang sama mereka masukkan kaum bukan Melayu dalam kakitangan awam.. Seterusnya mereka akan Menjawat jawatan utana dalam kerajaan.. Dan akhirnya yang menjadi pencacai ialah Melayu..

lihat sahajalh di singapura apakah jawatan penting yang diberikan kepada orang Melayu.. Dalam kabinet hanyalah menteri agama.. Bukannya menteri pertahanan atau pendidikan..

Sasaran DAP ialah untuk menjadikan negara ini milik kaum Cina seperti di Singapura dan dibantu oleh si kitul PAS dan PKR yang hakikatnya mereka hanyalah boneka semata-mata umpama anjing suruhan tuan mereka...

Sabtu, Julai 23, 2011

Edisi Kantoi : suruhanjaya buktikan DAPig amalkan kroni

0 Komen!!!

Perlembagaan satu perkara, perlaksanaan undang-undang satu perkara lain...

Dalam laporan suruhanjaya diraja mengenai kes Teo Beng Hock semalam mendedahkan bagaimana DAP menggunakan kontraktor Melayu untuk mendapatkan projek kerajaan atas nama Syarikat bumiputra Kelas F...

Dan yang terlibat dalam penyelewengan ini ialah Kee Hiong yang merupakan Pengurus Besar ibu pejabat DAP Malaysia dari tahun 2003 dan 2008 serta ahli DAP yang aktif..

Bukan setakat itu sahaja Bekas Pengurus Besar Pejabat DAPig menggunakan kroni dan proksi untuk membalun projek kelas F... Ianya terbukti apabila rekod menunjukkan kebanyakan projek dan program diberi kepada syarikat milik Wye Wing, WSK Services atau syarikat rakan bapa saudaranya, Hong Chae Enterprise.

Namun apa yang lebih jelas menyeleweng apabila namun tiada siapa mengesahkan sama ada barang dan perkhidmatan yang dibekalkan mengikut nilai yang dituntut.

Berhubung resit yang dikeluarkan oleh DAP bagi pembayaran balik wang yang didahulukan, menurut suruhanjaya berkenaan, tiada satu resit pun yang dikemukakan oleh saksi itu sepadan dengan jumlah wang pendahuluan tersebut

Inilah dia sikap Dapig sebenar.. Jika mereka selalu menyalahkan UMNO kerana menyeleweng.. Rupanya mereka juga mengamalkan perkara sedemikian.. Projek diagihkan kepada kroni dan keluarga.. 

Bukan setakat itu sahaja... Kerja juga tidak mengikut spek dan tiada resit yang dikeluarkan... 

Patut le si Teo Beng Hock mati kerana mahu pertahankan bos mereka dan melindungi DAPig yang dikatakan bersih!!!!

Ini hanyalah sebahagian tembelang yang terbongkar setelah hanya 2 tahun DAP memerintah.. Cuba bayangkan kalau bagaimana DAP memerintah 50 tahun lagi.. Hakikatnya syarikat Melayu hanya akan jadi boneka DAPig sebagaimana PAS juga menjadi boneka DAPigs

Khamis, April 21, 2011

Nafsu Kit Siang semakin besar

0 Komen!!!
DAP bukan sahaja semakin sombong dan berlagak selepas berjaya menundukkan kaum Cina di tapak kaki mereka.. kini nafsu mereka semakin besar [klik sini]...

Lim Kit Siang secara tidak langsung telah menjemput SNAP untuk menyertai DAP tanpa pengetahuan PKR Sarawak..

Tindakan Lim Kit Siang nampaknya memberi rasa tidak puas hati dan kurang senang terhadap PKR Sarawak yang terus menuntut penjelasan dari Kit Siang..

Bukan rakyat tidak tahu mengenai pergeseran antara PKR dan SNAP yang sebenarnya mencerminkan perpecahan di kalangan kaum Dayak dan Kaum Ulu Sarawak.. kerana fokus mereka ialah kaum yang sama.. sebab itu PKR sangat marah kepada SNAP dan mahu SNAP dihapuskan.. dan apabila Kit Siang menjemput SNAP sertai DAP pastinya ianya terus membangkitkan rasa tidak puas hati di kalngan pemimpin PKR Sarawak.

Namun jika dilihat satu sudut yang lain.. kita melihat betapa cerdikanya DAP manipulasi SNAP untuk kepentingan DAP.. Nafsu DAP sangat besar kerana penyatuan SNAP dan DAP bermakna penyatuan kaum bumiputera Sarawak yang meliputi 30% dan kaum Cina juga 30%.. iaitu DAP telah memiliki 60% undi untuk menawan sarawak.. maka yang tinggallah Melayu Melanau Islam yang tinggal hanya 30%.. maka Melayu Melanau Islam bukan sahaja menjadi minoriti tetapi mereka akan kehilangan kuasa untuk memerintah.. dan pastinya mereka akan terus ditinggalkan oleh DAP sebagaimana berlaku di Pulau Pinang seperti pojek Wi Fi yang difokuskan kepada kawasan yang DAP dan kaum Cina sahaja.. manakala kawasan yang di wakili BN atau Melayu terus ditinggalkan.. inilah keadilan dan ketelusan yang dilaungkan DAp...

Sekarang semakin jelas.. iaitu Nafsu DAP sangat besar untuk menguasai Malaysia.. sarawa adalah manifestasi nafsu besar DAPigs..

Jangan kita lupa DAP ialah parti pecahan PAP Singapura yang menyebabkan Melayu singapura menjadi hina di tanah sendiri... percayalah jika mereka dapat kuasa.. melayu akan terus dihina di tanah sendiri!!!

Selasa, Mac 15, 2011

YB DAP akan dikerandakan!!!

0 Komen!!!

22

Pastinya manusia akan mati juga....

Melayu Penang sudah mula hantar KERANDA kepada YB DUN KOMTAR. Ini menandakan mereka marah.Kenapa?

PERTAMA: Bangunan KOMTAR dari dulu lagi ada menyediakan ruang untuk orang melayu berniaga. Ada tingkat bawah dan ada tingkat 3 .Kali ini tingkat 3 mahu di buat pembaikan maka peniaga melayu di minta keluar oleh PDC. ADUN Komtar NG WEI AIK yang juga setiausaha politik LIM GUAN ENG mengatakan  hal kerumitan peniaga perlu di urus dengan PDC. Nampaknya dia cuci tangan.

KEDUA: Kalau wakil rakyat sudah tidak dapat berfungsi dan ambil berat tentang peniaga melayu maka mereka peniaga melayu anggap yang wakil rakyat mereka sudah mati.Justeru mereka hanya mampu hantar keranda. Tindakan presiden peniaga melayu Mohamad Ghani menghantar keranda adalah tepat.

KETIGA: Orang melayu yang berniaga di sekitar komtar bukan lah ramai sangat.Dulu masa BN dan di pimpin oleh KETUA MENTERI CINA tak pula kita dengar kecoh sedemikian.Tapi bila saja DAPigs perintah penang kita tengok macam macam berlaku di sekitar kawasan pernigaan runcit orang melayu.Demonstrasi di komtar, kedai kedai di ambil tindakan kuatkuasa dan di mana saja ada gerai yang orang melayu berniaga maka kawasan sedemikian akan menjadi sasaran.Ini baru 3 tahun tapi bagaimana nasib  dan corak kehidupan melayu kalau DAPigs perintah penang untuk tempoh 50tahun?

KEEMPAT: Kenapa orang melayu tidak jumpa dan rujuk saja kes mereka pada Timbalan Ketua Menteri yang berbangsa melayu dan exco melayu? Ini kerana orang melayu tahu mereka ini sah patung.Sebab patung,maka mereka rasa tak perlu berurusan dan tak perlu keranda.Mohamad ghani tahu yang wakil rakyat  melayu yang ada hanya sesuai untuk hazir majlis potong riben saja.Mereka apa peduli nasib bangsa melayu mereka.Kalau bergambar dan kalau nak tunjuk muka dalam risalah dan majalah CAT,muka merekalah yang di tunjolkan.Wakil Melayu dalam kerajaan DAP hanya suka ambil gambar dan suka kepit Lim.Maklumlah Mansor dulu hanya pensyarah tapi ni dah jadi Timbalan ketua menteri.Untuk diri dia dah kira cukup kenyang dah,sebab kalau dok di USM mungkin dia setakat dekan saja.La ni kata orang penang ,dia kalau lawat USM boss boss disana terpaksa bagi laluan dan penghormatan pada anak bangsa melayu yang pertama di penang selepas 1969 yang membela dan memperjuangkan cara pemerintahan DAP.di penang.TAHNIAH MANSOR.Semoga bangsa kamu akan mengingati apa yang kamu lakukan.Bangsa kamu hari ini ibarat seperti anak ayam dan kamu sekadar kaku.TAHNIAH kerana buta perjuangan.

KELIMA: Orang melayu penang ini peramah,sesekali suka buat lawak,very warm dan sopan.Mereka dah berkawan dengan cina india puluhan tahun.Minum kopi pun orang melayu pergi minum pagi di kedai cina.Bagitu lah kemesraan yang ada sebelum ini.Bila ada tanda tanda mahu menghina dan menindas mereka maka orang pulau pinang ini pernah mencatatkan pertumpahan darah sebanyak 3kali sejak 1959,1963,1969.Skala terbesar ialah 1959.Itu sebab nya ada yang masih fobia dengan CHINGGAY kerana semasa chinggay itulah berlaku racial clash yang mengejutkan ramai orang dan kerajaan bertungkus lumus kemudiannya mengembalikan semangat muhibbah dan perpaduan.Kehaziran DAP sekali lagi membuahkan detik detik kemarahan dan jika agak keterlaluan makanya tidak hairan kalau pengalaman lampau memberi sesuatu petanda.

KEENAM: KERANDA adalah satu pilihan yang paling di takuti oleh orang cina.Ini tidak bermakna melayu memang tak suka cina tapi melayu di penang memang paling BENCI dengan DAP.simbol keranda adalah petanda bahwa melayu penang sudah tolak DAP.DAP langsung tidak endah dan tidak peduli apa nasib melayu,Lim Guan Eng tahu yang melayu penang benci DAP dan bapa nya.Ini kerana bapa nya pernah memberi isyarat di parlimen dengan memijak poster wakil rakyat melayu.Sikap kurang ajar ini jangan sangat di tujukan pada melayu tapi KERANDA adalah reaksi pada kurang ajar DAP terhadap melayu.

Selasa, Disember 21, 2010

Tawan Melayu : Lim Guan Eng gunakan strategi Lee Kuan Yew

3 Komen!!!

KUALA LUMPUR 20 Dis. - Masyarakat Islam di Malaysia perlu menolak DAP walaupun parti itu menggunakan pendekatan Islamik kerana jelas ia serupa dengan strategi PAP ketika parti utama Singapura itu mahu mendapatkan kuasa.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berkata, umat Islam harus sedar dengan 'silap mata' DAP itu kerana matlamatnya hanya mahukan sokongan penduduk Islam bagi membolehkan parti tersebut berkuasa.

Beliau meminta penduduk Islam melihat apa yang berlaku di Singapura, bagaimana umat Islam di negara tersebut dipinggirkan selepas menjadi alat kepada bekas Perdana Menterinya, Lee Kuan Yew dan parti PAP untuk memperoleh kuasa.

"Semasa merancang strategi untuk berkuasa, Kuan Yew dan PAP menjadi terlalu Melayu. Masuk masjid turun masjid menjadi lumrah. Setelah berkuasa, umat Islam, kaum Melayu tiada dalam kamus Kuan Yew mahupun PAP.

"Melayu yang menjadi alat mereka mendapat kuasa akhirnya diterajang dan dengan politik yang licik akhirnya Singapura hilang daripada rumpun Melayu,'' katanya dalam blognya, http://zul4kulim.blogspot.com hari ini.

Beliau mengulas pojok Awang Selamat dalam Mingguan Malaysia semalam, yang antara lain menyentuh mengenai nasib masyarakat Melayu Islam di Singapura yang semakin terpinggir selepas Kuan Yew dan PAP berkuasa.
Cubalah kita renungkan kembali kepada dekad 1960an. Apakah beza pendekatan yang digunakan oleh PAP dahulu dan DAP sekarang, jawapannya - sama sahaja. Pada waktu itu, Kuan Yew dalam usaha mendapatkan sokongan Melayu melakukan apa sahaja yang menjadi harapan orang Melayu. Beliau banyak berinteraksi dan mendampingi orang Melayu. Malah aktif melawat masjid dan surau sambil memberi ucapan yang manis-manis bagi melegakan orang Melayu. Apabila Kuan Yew dan PAP semakin kukuh berkuasa, akhirnya Melayu tidak lagi diberi perhatian yang sama dan mula diabaikan. Di Singapura, azan dari masjid dan surau pun perlu diperlahankan walaupun dulu Kuan Yew tidak kisah dengan suara azan yang kuat berkumandang. Orang Melayu juga tidak berpeluang menyandang jawatan utama dalam agensi dan jabatan penting kerajaan termasuk pasukan keselamatan. Untuk menjadi juruterbang pesawat pejuang apatah lagi. Kuasa undi Melayu dilemahkan dengan pelbagai cara termasuk penempatan semula. Janji-janji untuk membantu Melayu tidak bertahan lama. Pernah termaktub dalam perlembagaan asal pembiayaan penuh kepada pelajar Melayu dari sekolah rendah hingga universiti. Bagaimanapun ia dihentikan pada tahun 1994. Biasiswa presiden juga pernah diwujudkan puluhan tahun lalu tetapi hanya dua pelajar Melayu yang dapat. Cari pula jawapan berapa orang menteri Kabinet Melayu di republik itu ketika ini - tidak seperti peringkat awal. Dokumen sejarah turut ditulis semula mengikut aspirasi PAP agar Melayu tidak kelihatan dominan peranannya.


Yang nyata, di sebalik segala pengorbanan dan sokongan Melayu, kaum itu akhirnya dikhianati dan diragui. Dalam laporan National Geographic, Kuan Yew mengkritik orang Melayu dengan mendakwa kaum itu tidak prihatin untuk membantu kaum lain jika negara ditimpa kebuluran. Maknanya, Melayu tidak boleh diharapkan dan tidak boleh dipercayai sedangkan Melayu merupakan bangsa yang paling pemurah dan bertolak ansur. Banyak lagi penghinaan Kuan Yew kepada Melayu. Mesejnya, itulah juga risiko yang menanti Melayu apabila DAP berkuasa penuh nanti. Sekarang ini pun gerakan untuk melemahkan Melayu semakin menjadi-jadi. Tetapi malangnya ada pemimpin pembangkang Melayu seperti Anwar Ibrahim yang menjadi pengkhianat bangsa. Mursyidul Am Pas, Nik Aziz pula tidak sedar diri dan asyik mengikut rentak DAP. Malu rasanya ada pemimpin Islam dan Melayu yang seperti itu.
Menurut Awang, keadaan itu berlaku selepas orang Melayu menjadi alat kepada Kuan Yew dan PAP mendapatkan kuasa pada awal pemerintahan mereka.

Kini menurut Awang, DAP menggunakan strategi yang sama seperti PAP bagi menarik seramai mungkin Melayu menjadi ahli dan penyokongnya.

Mengulas lanjut mengenai Singapura, Zulkifli berkata, sejarah Sang Nila Utama kemudian dipadamkan dengan kisah Stamford Raffles manakala nama Singa Pura (Bandar Singa) dari sejarah penemuan singa oleh Sang Nila Utama bertukar menjadi Singapore.

Ekoran apa yang berlaku di Singapura, beliau berkata, tidak hairan Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng sanggup turun naik masjid serta surau semata-mata mahu memikat hati orang Melayu.

"Siap isytihar diri sebagai Khalifah Guan Eng lagi. Maka bertakbirlah Melayu terpukau dengan silap mata DAP. Sampai nama tuhan pun dijual tidak apa sebab Kit Siang dan anak lelakinya itu saudara kita sekarang, kata pak janggut,'' tulisnya lagi.

Sehubungan itu beliau berharap umat Islam dan umat Melayu di negara ini merenung kembali sejarah yang berlaku di Singapura.

"Sejarah itu cermin suatu bangsa. Kalau bangsa itu memilih untuk membutakan mata kepada sejarahnya, maka itulah permulaan untuk berakhirnya bangsa itu. Janganlah ulangi kesilapan dahulu,'' katanya lagi.

Utusan Malaysia

Isnin, November 29, 2010

Ketuanan Melayu di"bakulsampahkan", Kit Siang dilantik TPM

2 Komen!!!
"
Syabas dah tahniah kepada PKR yang baru sahaja selesai konvensyen baru-baru ini kerana berjaya menghapuskan Melayu sebagai hak milik Tanah ini...

Syabas juga kepada Perwakilan PKR yang berbangsa Melayu kerana dengan tangan anda, hak Melayu akan dihapuskan.. dengan kata lain hak anak-anak Melayu yang perlu terus dibantu dari segi pendidikan dan ekonomi..

Dan lebih membanggkan PKR berjanji akan memberikan kerusi TPM [klik sini] kepada DAPig, Kit Siang bekas pegawai khas Lee Kuan Yew.. menteri mentor Singapura yang berjaya menghapuskan sama sekali kuasa Melayu di sana.

Kali ini senarionya tidak jauh berbeza, Cina DAPig sekali lagi berjaya menggunakan PKR untuk menghapuskan Melayu... @ boneka @ trojan..

Sekarang sudah sangat terang dan jelas.. siapa itu PKR.... mereka ialah musuh kepada Bangsa Melayu dan ajen kepada Cina DAPig!!

Inilah akibatnya apabila terlalu gilakan kuasa.. terdesak untuk dapatakn undi Cina, sanggup menjual apa sahaja walaupun bangsanya sendiri... inilah jenis pemimpin bangsat.. inilah pelacur politik..

Sedangkan semua pemimpin Cina berusaha sedaya upaya untuk pertahankan hak mereka.. kita pula sebagai pemimpin Melayu mahu hapuskan hak kita... bodoh punya orang..

Apa maknanya janji Anwar mahu meletakkan Kit Siang untuk jawatan TPM.. iaitu tujuannya ialah untuk menghapuskan Melayu.. semua keistimewaan Melayu akan dihapuskan termasuklah Institusi beraja.. sebagaimana Singapura lakukan dahulu...

Mana letaknya PAS.. sekali lagi akan dipinggirkan dan dibakulsampahkan... sedangkan yang banyak menyokong PKR adalah penyokong PAS bodoh..

Rakyat boleh tengok betapa kotornya pemilihan PKR baru-baru ini, bagaimana banyak penyelewengan berlaku... cuba lihatlah bagaimana Aljuburi menggunakan kuasa mutlak beliau.. sehiangga dalam parti di penuhi dengan anak-beranak kronisme dan nepotisme..

Bagaimana banyak aduan hanya dibakulsampahkan... orang melawan akan dihapuskan.. inilah gaya kepimpinan PKR ala diktator... tiada beza dengan yahudi dan komunis...

Apa akan jadi jika kepimpinan ini diterapkan di negara ini... hancurlah negara... cuba bayangkan Aljuburi sebagai PM dan Kit Siang sebagai TPM... dengan kuasa yang mereka ada... terhapuslah Melayu di bumi sendiri...,.

..waliazubillah min zalik...

Ahad, November 14, 2010

Cina DAPigs rampas harta orang Melayu

3 Komen!!!
Inilah akibat jika bagi kaum Cina memerintah.. walaupun negara ini merdeka dnegan keringat UMNO.. namun itu semua telah dirampas oleh CINA DAPigs haram jadah..

Ingat dahulu masa PAP mula-mula perintah Singapura.. mula-mula mereka ambillah Melayu jadi presiden untuk jaga hati orang Melayu .. lepas tu.. tak de dah. semuanya bukan Melayu... inilah yang akan terjadi kepada Malaysia jika ajen PAP ni diberi memerintah negara.. Mula-mula lantiklah Aljuuri jadi PM.. lepas tu puak Cinalah pulak jadi PM.. mereka dah buat kat Singapura, kenapa mereka tidak buat di Malaysia dan Melayu PKR dan PAS pasti akan menyokong dengan tindakan ini.. PAS hanya diberi menjadi menteri agama sebagaimana Melayu Singapura..


Ini mereka baru memerintah negeri.. bagaimana jika mereka memerintah negara apalagi harta orang Melayu mereka akan rampas.

Di Perak mereka nyaris merampas tanah-tanah Melayu untuk dijadikan milik kekal mereka.. terima kasih kepada barua dan boneka CINA DAPIgs ini.. iaitu PASberg iaitu parti haram jadah yang sanggup jual agama dan bangsa kepada si bangsat DAPigs..

Mungkin kita renung kembali lagu warisan ni (versi asal).. apa yang akan ada lagi pada Melayu jika DAPIgs memerintah!!!





Inilah yang berlaku di Pulau Pinang .. selepas nak kaut tanah penduduk Kg Genting & Pondok Upeh di Balik Pulau , kini kerajaan negeri DAPigs diketuai Guan Eng mahu rampas pulak dewan orang ramai di kawasan Adun BN iaitu Teluk Air Tawar .

Semalam dianggarkan 150 penduduk serta pemimpin masyarakat sekitar Telok Air Tawar di sini mengadakan perhimpunan secara aman membantah kerajaan DAP Pulau Pinang yang didakwa mahu merampas sembilan buah dewan kegunaan orang ramai di kawasan tersebut.

Mereka yang terdiri daripada penduduk beberapa taman perumahan sekitar sini mengecam tindakan kerajaan negeri yang menghantar notis mengarahkan supaya semua bangunan dewan di kawasan tersebut dikosongkan dalam masa terdekat.

Bangunan terbabit ialah Dewan Panorama, Dewan Orang Ramai Taman Tun Dr. Awang, Taman Sri Pantai, Taman Melati, Taman Robina, Taman Senangan, Kampung Contoh, Dewan Belia Bagan Lebai Tahir dan Dewan Gerakan Daya Wawasan (GDW) Telok Air Tawar.

Penduduk di situ mendakwa bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai hak mutlak ke atas dewan berkenaan kerana semuanya dibina menggunakan pembiayaan sepenuhnya Kerajaan Pusat semasa zaman pemerintahan kerajaan BN .

Kerajaan negeri sebelum ini sudah mengambil alih tiga buah dewan di kawasan itu untuk kegunaan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Negeri (JKKKN) selepas menang dalam pilihan raya umum lalu tetapi penduduk mendakwa ia terbiar tanpa diselenggara.

Seorang penduduk, Abdul Hamid Ahmad, 76, mempersoalkan kenapa dewan-dewan berkenaan mahu diambil alih sedangkan ia sudah diurus dengan baik dan penduduk bebas menggunakannya bagi pelbagai tujuan termasuk penganjuran kelas malam pelajar, tabika, kenduri kahwin serta aktiviti persatuan.

‘‘Kita minta kepada kerajaan negeri, hentikanlah berpolitik berlebihan sampai dewan kegunaan orang ramai pun nak ambil. Kalau ambil alih, rakyat kena bayar sewa, kena isi dan hantar borang, bukankah itu hanya menyusahkan penduduk,” katanya.

Selasa, November 02, 2010

Panas!!! Gambar rakyat menentang kezaliman Lim Guan Eng

2 Komen!!!

Rakyat mula bangkit menentang kezaliman kerajaan Cauvanis DAP Pulau Pinang..

Kira-kira 100 orang yang mewakili peniaga di Komtar dan ahli Parti Cinta Malaysia mengadakan bantahan terhadap kezalima Lim Guan Eng di hadapan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang pagi ini.

Ianya berikutan kenaikan tarif air dan isu pengambilan tanah di Balik Pulau. Penunjuk perasaan juga menuntut untuk berjumpa dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng tetapi dihalang oleh dua pagar yang berkunci di luar bangunan itu.

Laungan “pengecut” dan “Allahu Akbar” bergema sambil penunjuk perasaan menggoncang pagar berkenaan.

Baca seterusnya di sini dan sini

Isnin, November 01, 2010

Bila pelacur tuduh orang lain pelacur

2 Komen!!!
Si Mansor, TKM II Pulau Pinang hari ini meroyan dengan melabel Peguam, Zulkifli Noordin sebagai pelacur politik kerana meletakkan harga dirinya begitu rendah dengan mereka reka fitnah terhadap PKR dan DAP [klik sini].

Zulkifli dianggap pelacur oleh Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman berkata kerana sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk memburukkan PKR dan DAP di mata masyarakat.

“Beliau telah menurunkan nilai dirinya sendiri sampai ke tahap yang paling rendah sekali apabila sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk burukkan PKR dan DAP dan buat kacau bilau dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak berasas. Kita tidak memandang serius kenyataan orang yang sudah keluar parti malah kita ‘malas’ nak layan orang yang begini.
hahaha.. siapa yang pelacur sebenarnya.. Mansor dan malik atau si Zulkifli Nordin.. oklah nak tanya siapa yang lebih hina menjadi ejen kafir harbi DAP atau menjadi ajen UMNO - Melayu Islam..

Zulkfli bercakap demi untuk agama dan bangsa iaitu Melayu dan Islam.. ini memang selari dengan UMNO..

Tapi bila si mansor dan malik bercakap demi DAPigs kafir yang anti Melayu dan Islam.. ini adalah lebih hina dari Zulkifli..

Patut si Mansor cermin diri sendiri sebelum menduduh orang lain menjadi pelacur.. kerana beliaulah sebenarnya pelacur yang paling hina.. siapa tak tak tahu PKR ni pelacur DAPigs.. mendiamkan diri sahaja apabila melihat Melayu dan Islam dihina dan dirogol rakus oleh DAPigs.

Kenapa si Mansor ni pula melenting mempertahankan bapak ayam mereka DAPigs, kenapa tidak biarkan DAPigs sendiri yang bercakap.. inilah namanya pelacur..

Tidak mungkin jika yang dikatakan Zulkifli Nordin tidak betul dan si Mansor pelacur DAPigs ni melenting.. jadi ianya mestinya betul dan berasa.. perjanjian syaitan memang dibuat antara PKR dan DAP..

Seperti yang Zul Nordin katakan mengenai konpirasi Syaitan yang dibuat oleh PKR dan DAPigs [klik sini]
Seperti beberapa rakan dari PAS Pulau Pinang yang sudah mula sedar dan menghantar soalan kepada saya, mana janji nak melantik YB Ustadz Salleh Man (ADUN PAS-Permatang Pasir) sebagai Yang Di Pertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang, janji yang ditabur semasa pilihanraya kecil dahulu. Tanya mereka, takkanlah seorang ADUN PAS pun tidak boleh diberi jawatan Exco menjaga hal ehwal Islam. Ini hal ehwal Islam Pulau Pinang diberi kepada orang yang langsung tidak ada kelayakan dalam hal ehwal Islam!! Takkan itu pun badut-badut ingusan Anwarinas ni tidak nampak! Atau mereka sengaja membuatkan mata mereka kepada kebenaran hanya untuk memuaskan nafsu serakah politik sempit mereka!!

Apakah kita mahu menunggu sehingga nasi menjadi bubur. Pada saya kepimpinan DAP hari ini adalah kepimpinan yang paling rasis, cauvinis dan berfikiran paling sempit, dengan agenda jelas mereka untuk mempercinakan Malaysia ini dan mengenepikan Islam dan Melayu dibumi Tanah Melayu ini! Lihatlah sejarah. Kaji balik dalang disebalik peristiwa 13 Mei. Lihat kenyataan dan maki hamun mereka terhadap bangsa Melayu. Baca sendiri lapuran Mageran bertarikh Okt 1969 maka kita akan tahu isi hati perut puak-puak cauvinis ini. Melainkan kita memilih untuk membutakan mata kita kepada sejarah hanya untuk agenda nafsu kita sendiri, wallahua'lam.
Ini sebenarnya pemimpin Melayu yang telah dibutakan mata dan hatinya supaya tidak dapat lagi kebenaran dan kepalsuan... inilah Pelacur yang sebenarnya.. yang menjual maruah bangsa dan agamanya kepada DAPigs kafir Harbi demi kerusi politik..

Sabtu, Oktober 30, 2010

Perjanjian Syaitan P-Gay-R dan DAPigs

0 Komen!!!
Sekali lagi DAP membuat perjanjian syaitan supaya mereka mempunyai kuasa mutlak... ini didehkan oleh Zulkifli Nordin dalam pembahasan beliau di dewan rakyat baru-baru ni [klik sini]..
Melalui perjanjian rahsia itu jelasnya, DAP akan memiliki kuasa autonomi ke atas Pulau Pinang sekiranya pakatan pembangkang berjaya mengambil alih Kerajaan Persekutuan.

Perjanjian itu juga dakwanya, turut membenarkan wakil DAP dilantik sebagai Menteri Besar di negeri-negeri dimenangi parti itu.

Zulkifli menambah, bagi menjayakan rancangan itu, DAP dijangka meletakkan calon-calon Melayu terutamanya di Negeri Sembilan dan Perak untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

"DAP meletakkan calon Melayu bagi membolehkan mereka dilantik sebagai Menteri Besar. Formulanya, mungkin dengan mencari calon Melayu daripada dalam PKR atau meletakkan calon pilihan parti itu sendiri.

"Memang kita lihat Lim Kit Siang seolah-olah tidak mendapat apa-apa. Tetapi sedarlah, autonomi yang diberikan kepada Pulau Pinang sebenarnya adalah ganjaran besar untuk Kit Siang dan keluarganya," ujarnya.
Ini bukanlah kali pertama kita mendengar menganai perjanjian antara parti dalam Pakatan Rakyat.. sebelum ini kita mendengar tentang perjanjian pangkor II..

semuanya bagaimana untuk DAP kuasai tanah Melayu ini secara halus dengan menonggang PAS dan PKR sebagai keldai...

Tak cukup jelas lagi.. bagi mana DAP nak hapuskan Melayu dan jadikan tanah ini macam Singapura..

Hapuskan DAP dan Pakatan Rakyat.. jangan menyesal dikemudian hari..

Selasa, Oktober 19, 2010

Melayu Pulau Pinang dilayan seperti ANJING menyalak bukit

1 Komen!!!
Kami mahukan penjelasan... mana dia kerajaan DAPigs, mana dia EXCO DAPigs, mana dia Ketua Menteri DAPigs.. lari ke?

Sekali lagi Melayu Pulau Pinang dilayan umpama Anjing menyalak bukit.. sia-sia sahaja.. inilah layanan bertaraf binatang yang diberikan kerajaan DAPIgs terhadap Melayu..

Ianya berkaitan cadangan pengambilan tanah seluas 40 hektar di Kampung Genting di sini bagi pembinaan sebuah universiti... oleh itu Kerajaan Negeri diminta untuk menjelaskan perkara tersebut dalam tempoh seminggu!!!

Setakat ni tiadA seekor pun pemimpin DAPIgs Pulau Pinang yang turun beri penjelasan... tindakan kerajaan negeri yang cuba mengelak dari menjawab persoalan ini membuktikan kerajaan DAPigs ialah kerajaan yang tidak bertanggungjawab...

Sedangkan Pejabat Tanah dan Daerah Barat Daya akan memanggil semua penduduk kampung untuk memaklumkan tentang pengambilan tanah dan membincangkan mengenai harganya...

Kerajaan Negeri DAPigs dah mula lepas tangan... penduduk dilayan macam Anjing menyalak bukit...

Penduduk hanya mahukan penjelasan... ya atau tidaK!!!

Tetapi pastinya kerajaan negeri tidak akan menjawab YA!!!.. kerana ia membuktikan apa yang didakwa oleh penduduk..

JIka kerajaan negeri jawap TIDAK... penduduk mahukan jaminan dan janji kerajaan neGeri... adakah kerajaan Negeri berani berjanji tanah di Kg Genting tidak akan diambil untuk projek universiti... Jika kerajaan egeri tidak berani berjanji maksudnya kerajaan telah membohong rakyat dan penduduk Melayu Kg Genting!!!


Baca seterusnya di sini...

Ahad, Oktober 17, 2010

DAPigs 'kepala bapak' Cauvanis!!!

0 Komen!!!
DAP memang biadap... dikhalayak Cina bila mereka berceramah sentiasa membangkitkan semrak api perkauman seperti bantuan kepada Sekolah Cina, Hak orang Cina, MCA ikut telunjuk UMNO yang menimbulkan ketakutan dan kebencian kaum Cina kepada UMNO dan BN. Tapi sedikitpun mereka tidak kata ini sebagai perkauman.. bahkan mereka terus.. terus.. dan terus menyemarakkan api perkauman di kalangan kaum Cina terhadap Melayu..


DAP patut cermin diri sendiri.. apabila menuduh Najib sebagai memainkan sentimen kaum.. Najib tak sentuh Cina.. tetapi Najib sentuh DAPigs [klik sini]... DAPigs yang mempersoalkan dan mempermainkan  perlembagaan negara...
"Saya nak tanya siapakah yang mempersoalkan 153 Peruntukan dalam Perlembagaan? Hak keistimewaan orang Melayu, siapa yang persoalkan?

"Siapa yang wujudkan peristiwa tidak mendoakan Yang di-Pertuan Agong dalam khutbah? Siapa yang mahu buka UiTM (kepada bukan Melayu)? Bukan UMNO tapi orang sebelah sana," Najib dipetik sebagai berkata.
Ianya dinyatakan ketika melancarkan Kelab Umno Pesara Kakitangan Kerajaan di kediaman rasminya di Seri Perdana di Putrajaya semalam..

Adakah ia sentimen perkauman.. tentunya tidak.. ianya adalah fakta bilamasa DAP yang membuat tindakan yang mempertikaikan perkara 153, hak Istimewa orang Melayu... itu yang disebut Najib.. tetapi banyak lagi contoh kebiadapan DAP yang tidak disebut Najib seperti kebiadapan DAP kepada Sultan Perak, kebiadapan DAP terhadap ayat Quran, kebiadapan DAP terhadap kalimah Allah..

Apa yang Najib sebut adalah sebagai amaran kepada rakyat Malaysia terhadap pihak yang sedang mempermainkan perlembagaan... dan juga pihak yang sedang berusaha untuk mengubah perlembagaan..

Syabas DS Najib.. rakyat Malaysia perlu didedahkan siapa yang sedang mempermainkan perlembagaan... jadi ianya bukanlah memainkan isu perkauman sebagaimana yang didakwa.. tony pua...

Rakyat perlu ingat bahawa Tony Pua lah yang bertanggungjawab memberi cadangan untuk hapuskan kouta 30% perumahan untuk bumiputera [klik sini]..siapa sebenarnya yang perkauman...

Hari ini DAP umpama membaling batu tetapi sembunyi tangan... cara tipikal yang biasa digunakan DAP...

Sabtu, Oktober 16, 2010

Gempar : Lim Kit Siang akan bawa usul 'Paria' ke Parlimen

2 Komen!!!
KIta teringat dahulu mengenai isu Pengetua yang menjadi panas kerana dituduh sebagai rasis.

Berikutan itu.. banyak pihak yang menuntut kerajaan mengambil tindakan tegas samada MCA, DAP, PKR.. termasuklah si bapak rasis Lim Kit Siang berkata akan membawa usul pengetua Rasis itu ke parlimen [rujuk sini]...

Kata bapak rasis " "Ini menunjukkan bahawa mereka tidak mempunyai kuasa politik atau prinsip yang betul untuk mengatasi masalah rasis,".. wah.. wah.. wah..

Bapa rasis cakap tentang Kuasa politik yang membuta tuli tanpa siasatan dan prosuder pelaksanaan.. kerana dalam kerajaan ada prosuder perli diikut sebelum sesuatu tindakan diadakan..

Sekranag ini berlaku pula rasis di dalam Pakatan.. apabila pemimpin kanan Pakatan lebih tepat lagi Naib Presiden PKR.. yang bakal bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR...

Khamis lalu Gobalakrisnnan mendedah dendam lamanya terhadap Azmin kerana memanggil beliau ‘ pariah ’ dalam satu mesyuarat parti itu beberapa tahun lalu.... wah dahsyat... ini berlaku dalam parti yang kononnya tiada perkauman dan demokrasi..... PIIIIrah!!!

Mana dia kuasa politik yang bapak rasis ini laungkan... 

Mana dia Lim Kit Siang... tidakkah Bapak Rasis ini patut minta isteri aljuburi.. wan Azizah untuk siasat perkara ataupun bawa usul ini dalam parlimen kerana terdapat ahli Parlimen Pakatan mengggunakan perkataan rasis menghina kaum India.... kenapa masih tiada tindakan lagi terhadap pemimpin yang rasis seperti ni..

Inilah bukti hipokrit pemimpin Pakatan Rosak.. jika mereka mainkan isu rasis mereka hanya berdiam diri.. tetapi jika pihak lain isu rasis mereka akan bising.. minta tindakan itu dan ini... inilah politik sempit yang hanya minta simpati rakyat semata-mata bagi mendapatkan undi.. bapak pembohong... big fat liar!!!

Sabtu, Oktober 09, 2010

Rakyat Pulau Pinang terus merana bawah DAP!!!

2 Komen!!!
Sumber : PBA Annual Report 2009

Nampaknya nasi sudah menjadi bubur, nangis air mata darah sekalipun kadar tarif air tetap naik.. dan berita buruk terkini, sekolah juga akan menerima kenaikan harga air berganda akibat pemerintahan zalim kerajaan DAPigs..

Jika sekolah dikenakan kenaikan air berganda yang pasti terbeban adalah keluarga yang berpendapatan rendah yang terpaksa menanggung beban kenaikan harga air di sekolah...

Alasan kerajaan DAPigs menaikkan harga air kerana untuk jimat.tetapi hakikatnya Kerajaan DAPigs gagal mengurus syarikat air sehingga kerugian hampir RM 16.5 juta iaitu perbezaan keuntungan 2008 dan 2009..

Semenjak DAP mengambil alih kerajaan negeri, PBA telah mencatatkan kerugian buat 2 tahun berturut iaitu Pada 2007 di bawah BN, PBA untung RM43.9 juta. Tahun 2008 sejak pemerintahan DAP laknatullah untung turun RM31.3 juta dan terus merudum RM14.8 juta pada 2009.

Tapi kerugian PBA diletakkan beban kepada Rakyat Pulau Pinang yang dipaksa oleh kerajaan DAPigs untuk membayar tarif air dengan lebih mahal.

Dimana hebatnya pengurusan DAP.. cekap telus.. mana Tony Pua yang selalu pertikaikan ekonomi yang diurus BN.. kenapa bila Syarikat bawah kerajaan negeri rugi, Tony Pua hanya bediam diri..

Ini membuktikan semua yang DAP buat hanyalah untuk tujuan politik semata-mata, untuk kepentingan politik DAP tetapi bukan untuk rakyat.. inilah buktinya sikap double standart dan hipokrit.. hanya mencari salah orang lain.. tetapi kesalahan sendiri disembunyikan.. mana dia ketelusan, integriti...

Kerugian PBA ini perlu dibuat siasatan terperinci.. kerana kerugian melibatkan lebih RM 16 juta.. kelemahan yang mesti dibayar oleh pengurusan PBA dan kerajaan negeri...

DAP u just the Fu**ing A**hole

Rabu, Oktober 06, 2010

Janji manis Pakatan Rakyat : Bila pagar makan padi

0 Komen!!!
Harapkan pagar, pagar pula makan padi.. harapkan Pakatan Rakyat rupanya rosakkan harapan rakyat..

Semenjak Pakatan Rakyat diberi peluang untuk memerintah beberapa negeri, banyak harapan yang tinggi menggunung diletakkan kepada mereka. Pemilihan Pakatan dibuat supaya dengan anggapan dapat menyelesaikan masalah rakyat yang dahulu BN tidak buat. Apatah lagi harapan rakyat ini diberi janji menggunung oleh Pakatan melalui pelbagai manifesto mereka, negeri berkebajikan, tidak naikkan tarif air, amar maaruf nahi mungkar dan sebagainya.

Tapi itu hanyalah harapan yang dimimpikan sahaja.. jadi ianya tetap mimpi.. dan mimpi ini tidak menjadi realiti di bawah Pakatan Perosak Rakyat.

Contohnya bila pengundi Kedah mengundi kerajaan hamPAS Pakatan dan berharap tarif Air tidak naik kerana mungkin kerajaan Bn akan naikkan harga air... ianya hanya kebimbangan kepada kerajaan BN walaupun berbelas tahun Bn tidak naikkan tarif air.. Namun rupanya apabila mereka mengundi Pakatan keadaan masih tidak berubah, masalah tidak juga dapat diselesaikan walaupun janji telah dibuat oleh Pakatan... baru 2 tahun Kerajaan hamPAS perintah.. harga air tetap naik.. walaupun apa alasan yang diberikan, namun hakikatnya kerajaan Pakatan yang dipilih tidak mampu membuat alternatif penyelesaian yang lain.. masih tetap menaikkan harga air.. jadi apa gunanya memilih kerajaan Pakatan yang gagal tunai janji dan langsung tiada alternatif lain dalam menyelesaikan masalah.

Bukan setakat itu.. untuk mencari jalan mudah untuk keluar, mereka menggunakan skrip biasa iaitu salahkan BN sebagai kerajaan terdahulu, dan buat ugutan... apa maknanya ugutan.. nak selesaikan masalah rakyat atau macam ne? walhal dengan ugutan sekalipun harga air tetap naik.. siapa naikkan harga air?.. kerajaan negeri Pas Kedah dan DAP pulau Pinang.. masalah yang dialami rakyat masih tidak selesai..

Itu satu contoh, dan contoh lain ialah Kg Buah Pala.. siapa yang berjanji nak selesaikan masalah mereka.. ANUwar Aljuburi.. ini Anuwarlah!!! Anuwar hampeh!!! tak boleh harap.. lingkup juga Kg Buah Pala, kalau zaman BN sempatlah juga 100 tahun kg Buah Pala bertahan. tetapi bawah kerajaan negeri DAP.. tak sampai setahun.. habis.. botak.. bersih.. gondol... bukan setakat itu, Ketua Menteri siap lari bila pengundi nak jumpa mereka.. pejabat Ketua Menteri kosong yang ada hanya pengawal keselamatan..

Terbaru mengenai rumah penduduk Kampung Jalan Pokok Asam, Jelutong yang telah didiami sejak berpuluh-puluh tahun bakal diroboh, janji-janji manis kerajaan negeri untuk memberi pampasan setimpal pula tidak dikotakan [rujuk sini].

Itu nasib pengundi Pakatan yang ditipu lagi kerajaan negeri, Menurut salah seorang penduduk, Mohamad Idham Zakaria, 48, beberapa hari sebelum bulan Ramadan, Ketua Menteri, Lim Guan Eng dalam pertemuan dengan penduduk kampung berjanji untuk menggantikan rumah penduduk terbabit dengan pangsapuri kos sederhana bernilai kira-kira RM75,000 sebuah.

Selain itu katanya, mereka juga akan disediakan rumah transit di dalam kawasan kampung tersebut.

"Bagaimanapun, dua hari lepas semasa mesyuarat dengan Jawatankuasa Kariah Masjid Jamek Jelutong, kami diberi surat untuk ditandatangani sebagai persetujuan menerima pampasan berupa pangsapuri bertaraf kos rendah yang akan dibina oleh kerajaan negeri.

"Surat tersebut juga tidak memaklumkan mengenai penyediaan rumah transit dalam kampung seperti yang dijanjikan oleh Guan Eng," katanya

Banyak lagi perkara lain yang gagal dilaksanakan kerajaan negeri Pakatan.. itu tidak termasuk penyelewengan, salah urus, kroni, nepotisme, tidak telus dan sebagainya...

Rakyat kini semakin sedar mereka sebenarnya tertipu dengan janji manis Pakatan Rakyat!!!

Seterusnya ini membukti KERAjaan Pakatan sebenarnya tidak juga mampu menyelesaikan masalah mereka.

Jumaat, Oktober 01, 2010

Ajen DAP dikenalpasti

4 Komen!!!
Berhati-hati dengan penceroboh... Asalnya ia adalah majlis tertutup sehinggalah ada penceroboh yang menyamar, strategi DAP kini menghantar ajennya menyusup masuk ke program tertutup UMNO..
Penceroboh yang dimaksudkan ialah wartawan Malaysia Insider, Namanya, Boo Su-Lyn.... seorang wartawan berbangsa Cina yang beria-ia sangat masuk menceroboh majlis orang dengan niat tersebunyi, atau dalam erti kata lain..... dengan niat untuk mengadu-domba, mencari jalan untuk ‘memporak-perandakan’ atau menimbulkan syak-wasangka antara kaum.....

Dari dulu lagi Malaysian Insider dan Malaysiakini adalah TALI BARUT ASING untuk rosakkan MALAYSIA dengan membawa berita yang bertentangan dengan fakta dan pegangan negara kita semua yang terbukti berjaya membawa kemakmuran selama 53 tahun sejak merdeka. Jika hendak dihitung terlalu banyak pembohongan mereka lakukan. Lihat di sini http://amirmu.blogspot.com/ bagaimana beliau terbukti cuba menemuramah Amir Muhammad -penulis buku Lelaki Komunis Terakhir - yang jelas pro komunis dan liberal, bukti pemikiran wartawan Malaysian Insider yang tidak sealiran dengan pegangan rakyat negara kita.

Lihat juga bukti beliau rapat dengan Fahmi Reza seperti gambar di link ini http://www.amazon.com/ , yang mana begitu biadap mempertikaikan mempersoalkan perlembagaan seperti huraian blogger pondok usang klik sini

Hakikatnya orang Melayu kini sedang diintip oleh ajen-ajen asing.. sehingga setiap tutur kata mereka akan direkod, khasnya pegawai tertinggi kerajaan. Ajen asing kini sedang sedaya upaya mencari cerita perkauman di kalangan pemimpin Melayu.. Apabila gagal mengaitkan UMNO dengan perkauman.. kini mereka mencari penjawat kerajaan pula sebagai mangsa.

Sebenarnya bila timbul berita begini dengan sikap ultra Cina oleh organisasi tertentu, menyebabkan orang Melayu semakin benci kepada kaum Cina khasnya DAP.. kerana DAPlah yang menyebabkan api perkauman terus marak di negara. Isu seperti kontrak sosial dan hak keistimewaan orang Melayu yang dipertikaikan DAP adalah bukti sikap perkauman DAP.

MUngkin DAP rasa dengan cara ini, mereka akan menutup mulut orang Melayu terus bercerita mengenai sejarah dan fakta.... siapa itu kaum Cina dan India yang datang ke Tanah Melayu yang dibawa oleh Penjajah Inggeris.. kesabaran orang Melayu telah banyak dicabar dan didesak.. Jangan sampai suatu hari nanti orang Melayu bangkit dengan amarah yang tidak terkawal...

Selasa, Ogos 24, 2010

Tolak hudud dan Negara Islam : karpal-I'm Not ALone!!!

0 Komen!!!
Karpal membidas Nik Aziz dengan mengatakan ia tidak berseorangan menolak Hukum Hudud dan negara Islam bahkan bersama dia yang menolak ialah Lim Kit Siang dan Nik Nazmi, Pengarah Komunikasi PKR... dan mungkin tidak ketinggalan yang menolak hukum Hudud ialah Anwar aljuburi..

Lihat artikel penuh dibawah:
Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh pada hari Isnin menafikan dakwaan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa beliau bersendirian dalam pendiriannya menolak hukum hudud dan penubuhan negara Islam yang dicadangkan PAS.

Karpal Singh berkata penasihat DAP Lim Kit Siang juga telah menyatakan pendiriannya bahawa Malaysia ialah sebuah negara sekular dan pengenalan hukum hudud di negara ini dan pewujudan sebuah negara Islam bukan dasar pakatan pembangkang.

"Kenyataan oleh Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu menunjukkan bahawa saya bersendirian dalam DAP yang menentang hudud dan negara Islam," katanya dalam kenyataan.

Karpal Singh mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz dua hari lepas bahawa beliau berpendapat kenyataan pemimpin DAP itu yang tidak bersetuju dengan cadangan PAS untuk melaksanakan hukum hudud dan negara Islam adalah pandangan peribadi beliau.

"Pemimpin DAP lain senyap, hanya dia yang timbul isu itu. Ini kerana apa yang ditimbulkan oleh pemimpin DAP itu merupakan pendapat perseorangan dan bukannya keputusan parti," kata Mursyidul Am PAS itu.

Karpal Singh yang menyambut baik kenyataan pengarah komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nik Nazmi Nik Ahmad bahawa hukum hudud adalah tidak sesuai dilaksanakan, berkata: " PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai."

"Langkah itu bercanggah dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya dan menurutnya beliau berharap PAS akan mempertimbangkan pendiriannya mengenai hukum hudud dan negara Islam.

Jadi tak cukup jelas lagi.. bapa lim Guan Eng pun tolak Hudud.. ni nak tanya Lim Guan Eng khalifah Pakatan Rakyat dan Aljuburi tentang pendirian beliau mengenai Hudud dan Negara Islam.. nak berlakon lagi ke... +

Ahad, Ogos 08, 2010

Kejam - DAP larang peniaga Melayu di Komtar

6 Komen!!!

"itulah belalang, aku dah cakap".. mungkin ini dialog yang biasa kita dengar dalam cerita P. Ramlee Nujum Pak Belalang.

Namun dalam bab politik, UMNO sudah cakap berulang kali mengenai siapa itu DAP dan dendam kesumatnya terhadap kaum Melayu... penindasan berterusan oleh regim DAPigs terhadap kaum Melayu.. inipun hanya baru sikit kuasa yang diberikan, tetapi mereka dah tunjuk warna sebenar mereka.

Walaupun Ramadan sejak lebih 20 tahun lalu, orang ramai berpusu-pusu bertumpu Bazar Ramadan yang terletak di tingkat tiga Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) untuk membuat persiapan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri.Namun tahun ini, kemeriahan Bazar Ramadan yang terletak di tingkat tiga Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) itu mungkin tidak dapat lagi dilihat atau dinikmati.

Ini kerana, pihak pengurusan kompleks tersebut, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC), iaitu sebuah agensi kerajaan negeri menghalang para peniaga Melayu terbabit daripada berniaga di kawasan itu walaupun bayaran yang telah dibuat dan persiapan telah dilakukan... dan makluman diberikan hanya pada saat terakhir..

Lebih malang lagi arahan untuk melarang peniaga Melayu di keluarkan oleh ADUN DAP, Ng Wei Aik... iaitu samseng DAP..

Lebih dikesalkan, Naib Pengerusi Dewan Perniagaan Komtar (KMA), Mohamed Ghani Abd. Jiman berkata, kesemua 27 peniaga yang terlibat hanya dimaklumkan semalam tentang keputusan itu sedangkan persiapan telah dibuat untuk memulakan perniagaan mereka hari ini.


Pada tahun lepas, bazar Ramadan telah dipindahkan ke tempat asal di Komtar Walk daripada Penang Times Square menyebabkan para peniaga menerima kerugian besar ekoran kehadiran jumlah pengunjung yang terlalu kecil.[rujuk sini]

Menurut Syed Hassan, keputusan itu dicapai ketika pertemuan di antara Yang Dipertua DPMMPP, Rizal Faris Mohideen dengan Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman pada 25 Mei 2010.. Namun sekali lagi kerajaan DAP memungkiri janji..

Tahun lalu, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menghentikan pengeluaran lesen sementara bagi bazar tersebut yang telah wujud sejak 25 tahun lalu atas alasan mengganggu lalu lintas.

Tindakan itu dianggap oleh para peniaga sebagai berat sebelah kerana mereka mendakwa MPPP hanya 'menutup sebelah mata' dengan membiarkan ratusan penjaja haram berniaga di kaki lima di bandar ini sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Ketegangan bermula apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik cuba mengusir peniaga terbabit... Beliau ini tidak patut dipanggil sebagai ADUN tetapi samseng komunis yang angkuh dan bongkak. [rujuk sini]

Kali ini masih ADUN DAP yang sama.. kali ini mereka mengusir peniaga Melayu Bazar Ramadan di dalam komtar pula.. walaupun kerajaan negeri memberi jaminan bahawa persiapan kali ini berjalan lancar..

Begitulah cerita nasib malang Melayu Pulau Pinang di bawah pemerintahan regim DAP yang kejam, zalim, angkuh dan bongkak.

Inilah wajah bermuka-muka DAP, makluman di saat-saat akhir adalah taktik kejam yang digunakan DAP pulau Pinang untuk sabotaj perniagaan bumiputra ini..

Mereka ini adalah peniaga dan tidak sepatutnya terlibat dalam politik sempit... inilah ayat yang di keluarkan peniaga.. mereka menganggap siapa pun perintah sama sahaja iaitu mereka dapat peluang berniaga.. tapi sekarang baru mereka tahu akibat penukaran pemerintahan regim PAS-DAPig, nak niaga pun susah..

Ini adalah agenda sebenar DAP.. DAP mereka lebih menjaga kepentingan peniaga kaum Cina di Komtar berbanding peniaga Melayu.. kemungkinan ianya dilakukan atas tekanan peniaga kaum Cina di komtar yang hanya mencari untung untuk diri mereka.

JIka dizaman BN perintah, kompromi masih boleh dibuat supaya peniaga Melayu dapat berniaga di kawasan Cina.. tetapi jangan harap jika Pakatan Rakyat memerintah...

Kongsi Link Anda