Popular Today

Khamis, Februari 18, 2010

Edisi hari ke-7 : ANUwar gagal lagi, tamparan kepada karpal

Permohonan Peguam ANUwar, Karpal supaya hakim diri tidak menjadi kenyataan. Hakim Mahkamah Tinggi, Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah hari ini menolak permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim agar beliau menarik diri daripada terus mendengar kes liwat melibatkan Ketua Pembangkang itu.

Kerana Amanah dan tanggungjawab, maka Hakim Mohamad Zabidin berkata beliau tidak nampak sebarang sebab kenapa beliau perlu menarik diri. "Saya tidak mahu lari daripada tanggungjawab yang diamanahkan kepada saya sebagai seorang hakim,”.

Selain itu beliau mengatakan bahawa ANuwar and the geng gagal menunjukkan bahawa hakim yang mendengar kes bertindak berat sebelah ataupun mungkin bertindak berat sebelah.

ANuwar And tthe geng juga gagal menunjukkan kepada mahkamah bahawa hakim mungkin membuat keputusan bukan berdasarkan kepada keterangan-keterangan yang dikemukakan di mahkamah, tetapi berdasarkan perkara-perkara lain..

Apo nak dikata.. mana boleh kepalsuan terus dibela... jika datang kebenaran pasti kebatilan akan terhapus...

ANuwar cuba melabel hakim sebagai tidak serius.. dan berat sebelah... namun sebenarnya ANuwar yang cuba lari dari kebenaran dan keadilan.

Ingatlah bahawa kita merancang tetapi perancangan Allah lebih hebata daripada perancangan manusia.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kapal Seng,

Apa lu susah-susah mau tolong sama itu Anu.. lu juga mau makan belakang pun boleh.. kasi tau sam itu hakim,.. lu tarik diri sebab mau jaga lu punya nama dan maruah sebabagi peguamble aterhamndal dalam malaysia.. jadi lu tak ade rugi loo.

Cakap sama hakim klau lu Dato hakim tak mau tarik diri ,, lu, Kapal Seng mau tarik diri.

Jangan susah dan pening kepala..
tapi lu juga mesti jaga lu punya ANU..

Kongsi Link Anda