Khamis, Disember 18, 2008

PILIHANRAYA KECIL KUALA TERENGGANU : PROVOKASI PAKATAN RABUN BERMULA

Melihat di dada akhbar pro-pembangkang hari ini, nampaknya serangan Pakatan Rabun telah bermula...

Walaupun terpaksa melupakan isu Eurocopter dan Isu Attantuya nampaknya kini Pakatan Rabun telah mengeluarkan isu dari 'peti sejuknya' iaitu isu mengenai Balkis dan dakwaan rasuahnya dan penyelewengan kerajaan negeri Selangor.

Rakyat boleh menilai dengan jelas, setelah 9 bulan memerintah nampaknya kinilah maa yang sesuai untuk mengeluarkan isu dari peti simpanan Pakatan Rabun... Apalah jenis punya kerajaan negeri.. betul ke nak perjuangkan isu rasuah? Kalau betul? kenapa baru sekarang? Kenapa dulu senyap sahaja?.... macam ni ke nak jadi kerajaan...?

Nampaknya Pakatan yang tidak berapa nampak ni @ Pakatan Rabun ni ketandusan isu... isu nak tubuh kerajaan tak boleh hendak diguna?...

Kalau dahulu tuduh UMNO kafir kerana berkawan dengan orang kafir.. kali ini... mereka pun berkawan dengan orang kafri... dan lagi teruk ialah DAP Laknatullah.. kafir harbi..

Kalau dulu juga tuduh UMNO sekular... kali ini Pakatan Rabun ini lebih sekular dan dengan jelas mengakuinya sebagaimana kata Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng... 'kawan rapat' PAS...

Kalau dahulu kata nak laksanakan hukum hudud.... sekarang apabila memerintah negeri
Perak, Selangor, Perak dan Kedah... tak dengar langsung hukum hudud hendak dilaksanakan... senyap...

Kalau dahulu tuduh kerajaan rasuah... mereka pun ada lakukan rasuah... rasuah seks lagi...

Kalau dahulu tuduh kerajaan dapat sumber wang haram kerana membenarkan kilang arak... kali ini apabila mereka memerintah tak tutup pun kilang arak.. kalau dahulu bsisng sangat...

Kalau dahulu kata nak perjuang untuk haramkan arak dijual dikedai-kedai.. tetapi apabila ditegur oleh 'kawan rapat' DAP Laknatullah... Nak kemukakan usul arak haram pun takut...

Isu rasuah pula.... kerajaan dah tunaikan janji, dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia telahpun diluluskan di Dewan Rakyat dan diakui pula oleh Pengerusi ICAC Hong Kong bahawa skop pencegahan rasuah Malasyia lebih luas dari ICAC Hong Kong..

Isu-isu di atas adalah sebahagian bukti penipuan mereka kepada rakyat.. Kalau ada lagi kawan-kawan bloggers boleh tambah lagi..

Dan banyak lagi mereka ini cakap tak serupa bikin... sebab itu dikatakan 'Pakatan rabun' sebab tak jelas perjuangan mereka...

Sebab itu hari ini Nik Aziz menyatakan bahawa Pakatan Rabun akan menang besar... Nampaknya ada harapan Mohamad Sabu akan bertanding di Kuala Terengganu ini... manaka Mr Hj Hadi Awang pula kata "line clear" untuk Mohamad Sabu...berputih matalah PAS Kuala Terengganu... nampaknya tiada orang dalam yang lebih layak lagi untuk menjadi calon PAS untuk bertanding.....

Tapi.. nak buat macam mana... sekalipun Nik Aziz sayang Mohamad Sabu ni... kenapa Nik Aziz tak letak Mohamd Sabu bertanding di Kelantan sahaja pada pilihanraya umum yang lepas.. pasti menang... sayang tapi tak berapa sayang.... ?????

Kelantan lain Terengganu lain... Penyokong PAS sana tak kisah jika kasut pun diletak sebagai calon yang penting ada simbol PAS pasti kawasan tersebut akan menang... Penyokong PAS Kelantan pun tak kisah jika pemimpin PAS tempatan tidak diletakkan sebagai calon.. walaupun PAS Kelantan terkenal dengan pemimpin kawasannya... Tapi apakah di Terengganu situasinya sama...

Sebenarnya apa yang patut difikirkan oleh PAS ialah apa sebenarnya hala tuju perjuangan PAS di dalam Pakatan Rakyat yang dilihat perjuangan Islam semakin kabur dan berkubur?

Apa-apa pun.. pesanan kepada member blogger... kita mulalah untuk menentang kebatilan, kepalsuan dan penipuan yang dibawa oleh Pakatan Rabun.... Fokus kita adalah untuk membela dan memperjuangkan nasib agama, bangsa dan negara yang tidak mungkin diperjuangkan oleh Pakatan Rabun yang tak tentu arah ni...

Selamat berjuang... Semoga Allah selamatkan 'Kuala Terengganu'

6 ulasan:

Demang Lebar Daun berkata...

PR bukan rabun lagi dah... separuhnya dah buta pun.

Tak salah Mat Sabu bertanding di KT atau di mana-mana, tetapi tidakkah ia menggambarkan orang KT tiada calon sendiri? Kenapa Mat Sabu tidak balik ke Kedah padahal ruang di sana dah terbuka luas?

Tanpa Nama berkata...

HOI BODOH!!!Yg ko ni sebok sangat ni apahal???

kifli berkata...

Kebelakangan ini tumpuan orang-ramai sudah pastilah pada pilihan raya kecil yang bakal berlaku di kawasan parlimen Kuala Terengganu bulan hadapan. Kuala Terengganu bakal menyaksikan pertembungan antara dua musuh politik tradisi di tanahair iaitu Umno yang mewakili BN yang akan menghadapi tentangan dari PAS yang mewakili Pakatan Rakyat.

Sudah pastilah bagi Umno pilihan raya kecil itu nanti bukan hanya medan untuk berkempen bagi memenangkan siapa sahaja calon mereka tetapi ia juga akan menjadi medan untuk masing-masing lobi melobi dan berkempen sesama mereka menjelang pemilihan parti itu pada bulan Mac nanti. Pemilihan ini pada hakikatnya lebih penting dari Kuala Terengganu yang sekadar akan melihat calon Umno lawan PAS, sedangkan siapa yang menang Mac nanti akan duduk di atas takhta kuasa Umno, iaitu takhta yang akan menentukan hala tuju negara seterusnya pasca Dollah Badawi.

Kerana Umno sinonim dengan politik wang maka tidak mustahil wang akan bertukar tangan bukan hanya ke tangan pengundi tetapi juga dari tangan calon parti mereka ke tangan para perwakilan ke perhimpunan parti itu nanti.

Memang sukar membuang tabiat lama, lebih-lebih lagi pemilihan parti itu kali ini akan menyaksikan pengunduran orang nombor satunya, lantas akan berlakulah perubahan kuasa dipelbagai peringkat. Dengan perubahan dan prospek memegang kuasa ini maka barah politik wang yang melanda parti itu dijangka semakin memudaratkannya.

Kerana itu rakyat di Kuala Terengganu sebenarnya berkuasa memberi isyarat yang jelas kepada Umno, bahawa rakyat sudah muak dan jelek dengan permainan kotor mereka. Kalau kuasa dalam parti pun boleh dijuak beli, bayangkan apa yang akan berlaku pada negara dan masa depannya.

Sesungguhnya bibit-bibit bosan dan hilang kepercayaan kepada Umno itu semakin menular sejak dari pilihan raya umum Mac lalu. Ia tidak pernah kebah dan malah semakin menjahanamkan parti itu dari dalam. Kerana itu ahli-ahli Umno sudah mula berani bangkit dari malapetaka ini dan mula berjinak-jinak mencari wadah baru. Jika perahu yang ada sudah usang dan berlubang-lubang, lebih baik tukar sahaja kerana ia sudah tidak mampu dibaiki lagi sedangkan samudera yang perlu ditempuh begitu mencabar dan bergelora.

Di Terengganu sahaja saya difahamkan sudah ada kecenderungan ahli-ahli Umno berhijrah mencari tapak baru. Kemungkinan beberapa bekas pimpinan parti berkenaan berhijrah dalam suasana perang pilihan raya ini semakin kuat. Malah bukan di Terengganub sahaja, saya mendapat khabar bahawa di Selangor, bukan bekas pemimpin, tetapi seorang Ketua bahagian dan anak-anak buahnya bakal mengisytiharkan diri menyertai PAS beramai-ramai!

Apakah ini satu trend baru yang bakal kita saksikan? Sekiranya Allah telah takdirkan, maka tiada yang mustahil. Mudah-mudahan ia terus menjadi kenyataan. Benarlah firman Allah swt:

Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan (semasa engkau wahai Muhammad berjaya menguasai negeri Makkah), - Dan engkau melihat manusia masuk dalam ugama Allah beramai-ramai, -

Maka ucapkanlah tasbih dengan memuji Tuhanmu dan mintalah ampun kepadaNya, sesungguhnya Dia amat menerima taubat.

(an Nasr: 1-3)

kifli berkata...

SIK, KEDAH - Penoreh getah secara pawah di daerah Sik dan Baling yang menghadapi keperitan hidup berikutan kejatuhan merudum harga komoditi itu, merayu kerajaan agar segera membantu mereka. Getah sekerap di dua daerah itu dibeli oleh pemborong pada harga antara 70 sen dan 80 sen sekilogram sejak beberapa minggu lalu berbanding RM4 hingga RM5 sekilogram pada pertengahan tahun ini. Kejatuhan harga getah sekerap menyebabkan penoreh getah terutama mereka yang menoreh secara pawah terpaksa menghadapi kesukaran untuk menyara keluarga dengan pendapatan tidak sampai RM10 sehari. Tinjauan di Sik dan Baling sejak minggu lepas mendapati ramai penoreh getah secara pawah mengeluh dan ramai golongan muda yang menjadi penoreh getah kini mencari pekerjaan lain untuk menyara hidup mereka.

"Ikan kembung berharga RM8 hingga RM10 sekilo, daging RM20 sekilo. Macam mana kami hendak hidup," kata seorang penoreh Suri binti Mohd Nor, 44, dari Kampung Sungai Senang, Sik. Beliau berkata pendapatannya sebagai penoreh secara pawah tidak sampai RM8 sehari setelah dibahagi dua dengan pemilik kebun getah. Fuad Ahmad, 40, pula berkata beliau dan keluarganya amat terhimpit akibat kejatuhan harga getah. "Awal tahun depan saya terpaksa mencari wang untuk membeli pakaian sekolah tiga anak. Di mana saya hendak dapatkan wang dengan pendapatan tidak sampai RM10 sehari," katanya. Seorang pemilik kebun, Way Chai a/l Eim, 54, dari Kampung Chong di sini, berkata kebun getahnya seluas 12 hektar kini terbiar kerana tiada orang yang hendak mengambil upah menoreh kerana harga getah yang terlalu murah. Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Belantik, Mohd Tajuddin Abdullah, berharap kerajaan dapat melakukan sesuatu untuk membantu penoreh seperti menyediakan pakaian untuk anak-anak yang bersekolah. Bernama

[Inilah yang terjadi kepada rakyat, bayangkan apa yang mahu dimakan dengan pendapatan RM10 sehari itu. Dalam masa yang sama PM dan TPM bermewah-mewah dikediaman mereka yang sewa hariannya mencecah RM27,545.80 sehari !! Apakah ini namanya membela rakyat. Justeru itu rakyat harus diberi kesedaran akan segala yang berlaku ini. Mereka hanya menaikkan harga getah dan sawit sebagai strategi memerangkap rakyat terutamanya atas pagar supaya mengundi Dacing Karat itu. Maka kini, apa yang berlaku? Mahu diharap kembali naik mendadak seperti dulu kenalah tunggu pilihanraya umum sekali lagi. Kasihan benar melihat apa yang terjadi kepada penduduk di Sik dan Baling Kedah itu. Apapun, harus diingat senario ini bukan hanya berlaku di Kedah sahaja. Perkara yang sama juga terjadi di negeri Pahang. Kami telah mendedahkan isu ini dalam artikel terdahulu. Semoga perubahan bakal berlaku

waritarakyat berkata...

Pembangkang tau cakap saja tapi tak buat kerja. Tipu rakyat tak henti-henti. DSA dan Nik Aziz sama ja. Mereka ni penghianat bangsa dan agama.

BRO berkata...

Waritarakyat..
Nampaknya kamu ni mendedahkan kekunoan diri kamu la,xpalah mmg itula umno..
Skarang ni satu lagi khianat n keparatnya umno n pemimpinnya(penyokongnya tambah la keparat lg bodoh'pemimpin dia dpt jgk komisyen')..Najib mongolia dah nak rompak IJN..dia dah stuju nk swastakan kpd sime darby salah satu kroninya.Besok jgn tkejut la kalo sedara mara korang ke.sedara mara aku ke yg akn mati dulu sebelum mendapat rawatan kt tempat swasta yg hanya mmentingkan untung semata.
INILAH SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL MENIPU RAKYAT N MEMUNGGAH HAK MELAYU..
Kalo korang nk tau org cina langsung x heran kalo fmly diaorg msk hospital,sbb diaorg rata2 mampu n x pandang langsung ngan pusat perubatan kerajaan,melayula yg kebanyakkan begantung penuh pada hak rakyat seperti IJN ni,so satu lagi hak melayu di rompak oleh umno kesayangan korang.. yg unyung kroni jugak..bagus kan??
YA ALLAH KENAPALAH KAMI DI KURNIAKAN PEMIMPIN SE ZALIM INI?
AMPUNILAH AKAN SEGALA DOSA2 KAMI,HALALKANLAH MAKAN MINUM KAMI.
HANCURKANLAH UMNO YG TERLALU ZALIM INI..KAU HINAKANLAH PEMIMPIN2 MEREKA YG TERLALU KHIANAT INI..AMIN!!!

Kongsi Link Anda