Isnin, September 15, 2014

Jawapan Calon BN mengenai isu serban yang dituduh oleh PAS!! #PengkalanKubor #OgheKito

5 Komen!!!



Terima kasih Us Mat Razi, Calon BN yang menjawab tuduhan yang dilemparkan oleh PAS..

PAS sepatutnya tidak menjadikan isu mengenai calon BN memakai serban ini.. macam tak de isu langsung.. apatah serban ini adalah pakaian nabi..

Lagu khas untuk calon BN #OreKito #PengkalanKubor "PiliheOgheMudo

0 Komen!!!

Cikgu Mat Razi... Pilihe Oghe Mudo.. :)


video

Khas untuk semua pengundi Pengkalan Kubor... :)

Serban calon BN dipersoalkan oleh penceramah PAS!! #PengkalanKubor

3 Komen!!!

Kadang-kadang kita pelik bila politik ini diamalkan secara melampau.. kadang-kadang sesuatu perkara yang rasanya tidak perlu dipertikaikan tetapi dipertaikaikan.

PAS kini habis-habisan menyerang calon BN.. daripada mempertikaikan dan memperlekehkan calon BN sebagai guru pondok.. beliau juga dipertikaikan mengenai pakaiannya.. serbannya juga diperlekeh..

kenapa sampai macam ini?

Bukankah memakai serban ini merupakan sesuatu yang mulia.. pakaian yang mengikut pakaian nabi..


وعن نافع عن ابن عمر قال: كان النبي صلى اللَّه عليه وآله وسلم إذا اعتم سدل عمامته بين كتفيه قال نافع: وكان ابن عمر يسدل عمامته بين كتفيه.“Adalah Nabi s.a.w. apabila memakai serban, baginda melepaskan ekor serbannya di antara dua bahunya”. Berkata Nafi’; Ibnu Umar apabila memakai serban, beliau melepas ekor serbannya antara dua bahunya (yakni kerana mengikuti perbuatan Nabi s.a.w.). (Riwayat Imam at-Tirmizi dengan sanad yang hasan)


Bila difikir balik.. kenapa penceramah PAS umpama telah kekeringan isu.. tiada isu lagi yang hendak dimain sehingga calon BN diserang sampai cara berpakaian pun diserang.

bukankah molek calon BN berserban dan kuat pegangan agamanya.. jadi janganlah berpolitik sehingga terlalu melampau.

Lebih baik Pas menerangkan kepada rakyat kenapa mereka masih tidak melaksanakan banyak janji mereka di Kelantan ini.. sedangkan rakyat mahu tehu tentang perkara tersebut..

Pas mula sogok pengundi #PengkalanKubor??

0 Komen!!!

Terdapat gambar yang sedang hangat viral di whatapps.. jentera PAS sedang sogok pengundi..

PAS melalui jenteranya mengedarkan bantuan barang2 bantuan sekitar kawasan Pengkalan Kubor.. mungkin inilah cara PAS nak beli undi mereka.. tahniah PAS..

Gambar di bawah antara antara barangan yang diedarkan di peti undi Simpangan..

Namun gambar lelaki yg beri bantuan tu tidak dapat disahkan lg di mana?..

Terbaru lokasi dikesan pemberian bantuan PAS di di Teluk Jering.. 

Aksi Tok Pa panjat pokok rambutan #PengkalanKubor

0 Komen!!!

Memang terbaik Tok Pa.. memang sempoi.. pemimpin begini sukar untuk dicari apatah lagi untuk bersama-sama dalam aktiviti rakyat sebegini.

Hadi bersendirian.. PKR dan DAP tinggalkan ceramah PAS!!

3 Komen!!!

Biasanya mana-mana Pilihanraya Kecil puak pimpinan PR sedia menampilkan  barisan penceramah dan tiada sebelum ini hanya pemimpin satu-satu parti sahaja yang berceramah.

Sebelum ini di Kajang, Kuala Besut, Sg Limau peceramah PAS, PKR dan DAP semua akan duduk dalam satu pentas untuk menghentam UMNO..

Tetapi berbeza dengan Pilihanraya Kecil N.01 Pengkalan Kubor.. PAS bersendirian atas pentas ceramah mereka.. tiada kelibat pemimpin PKR dan DAP yang turut sama berceramah dan ini adalah malam kedua.

Di PRK Pengkalan Kubor ini adalah medan rakyat untuk melihat sejauh mana kerjasama PAS dan PKR serta DAP semakin kukuh ataupun longgar.

Disini tiada nampak pun jentera PKR dan DAP dilihat membantu jentera PR.. Jentera PAS kali ini juga dilihat bersendirian tanpa bantuan kawan PR yang lain.. kalau tidak di PRK yang lalu jentera PAS lah sebenarnya yang berhempas pulas membantu kemenangan calon PR yang lain..

Akhirnya PAS ditinggalkan bersendirian..  

PAS mula takut!! Penceramah PAS hentam calon BN #PengkalanKubor

4 Komen!!!



Sangat menyedihkan.. apabila penceramah PAS kelihatan ketandusan isu. Sasaran ceramah mereka sekarang ialah calon BN, Cikgu Mat Razi Mat Ail yang di hentam sebagai Ustaz Jadian..

Ceramah PAS mlm ni di Telaga Bata menghentam Ustaz Sekolah Pondok sebab dia calon BN.. ianya menimbulkan persoalan?? apa salahnya dia nak mengasas dan mengajar sekolah pondok?? .. kan mendidik sesuatu yang mulia apatah lg mengajar sekolah pondok?? lagipun dia tak de pun minta sesen pun duit dari pemimpin PAS.. yang PAS marah tak tentu pasal kenapa??

Rasanya penceramah PAS dah tak de isu hentam calon BN sehingga Pondok ni dihina oleh mereka. Semua isu yang dimainkan adalah menghentam dan memperkecilkan calon BN.. perlekeh dia mengajar Qiraati kat pondok... sampai us Lah terpaksa cerita tntg definisi sekolah pondok.. sbnrnya itu tidak isu pun.. apa salahnya dia ajar sekolah pondok.. kenapa perlu perlekeh pula.?? pelik??

Tidak perlu dinafikan lagi.. ini adalah tindakan desprate pemimpin PAS untuk burukkan calon BN kerana beliau dari sekolah pondok?? adakah Pas takut dengan calon ini?? kalau tidak takut kenapa perlu menghentam!!

Kongsi Link Anda