Sabtu, Mei 14, 2011

Wujudkan ruang untuk orang muda - Mukhriz

0 Komen!!!
KULIM 14 Mei — Pemimpin UMNO bahagian disaran membentuk satu pendekatan yang memberi lebih ruang kepada golongan muda untuk bersama-sama dalam proses transformasi parti khususnya di peringkat bahagian.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir berkata, langkah itu perlu bagi memastikan parti tersebut dilihat sebagai moden dan bergaya pada kalangan orang muda.

Malah katanya, ia juga disifatkan penting untuk meraih sokongan golongan muda terhadap UMNO dan Barisan Nasional (BN) pada masa akan datang.

"Dengan penolakan golongan muda pada pilihan raya umum lalu memerlukan kita melakukan sesuatu yang baru...maksudnya kita kena remajakan UMNO,” katanya berucap pada perasmian serentak Persidangan Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian Kulim/Bandar Baharu, di sini hari ini.

Beliau berkata, UMNO harus ambil pendekatan lebih menarik untuk memikat sokongan golongan belia dengan merangka program yang tidak dilihat sebagai parti untuk orang lama sahaja. — Bernama

Rabu, Mei 04, 2011

Kerajaan Selangor bazirkan RM 87 juta duit rakyat untuk pilihanraya kampung!!!

1 Komen!!!

RM 87 juta atau lebih tepat RM 87,600,000 untuk pilihanraya Kampung!!!

Setiap pilihanraya Kampung akan menghabiskan RM 200,000 [klik sini]

"Terdapat 78 kampung baru dan "lebih 360" kampung Melayu di Selangor... Pilihan raya itu dianggarkan bakal menelan belanja antara RM100,000 hingg RM200,000 untuk setiap kampung" kata ADUN Seri Kembangan itu..

Apakah RM 200,000 boleh buat bagi setiap kampung.. sebuah balairaya, tadika, surau dan sebagainya.. dengan kata lain banyak pembangunan boleh dibuat untuk setiap kampung.. tetapi duit tersebut dihabiskan untuk buat pilihanraya..

Kenapakah setiap pilihanrya perlu makan kos sebanyak RM 200,000.. tidakkah ianya membazir wang rakyat!!! ini semua hanya nak membankrupkan duit rakyat.. persoalannya RM 200,00 akan pergi ke mana? kalau tidak ke poket kroni-kroni pemimpin Pakatan!!!

Apa faedahnya pilihanraya Kampung.. nak pilih ketua kampung?.. lepas pemilihan akan ada puak-puak.. maka perpecahan akan berlaku.. maka keadaan ini tidak berkesudahan.. bila masa kampung nak maju!!!

Jangan lupa juga bila ada pemilihan... rasuah boleh berlaku.. kerana ketua kampung pegang projek kerajaan tempatan.. manusia selagi ada kuasa ia pasti akan cuba dapatkan kuasa dengan apa cara sekalipun!!!

Hakikatnya pilihanraya Kampung dengan kos yang begitu besar pastinya akan membazir duit rakyat.. RM 87 juta itu boleh dibuat banyak perkara untuk melonjakkan ekonomi orang kampung!!!

Pembela?.. bela apa?

0 Komen!!!
Syabas kepada Pembela yang dikatakan disertai oleh gabungan lebih 80 Ngos Islam yang dikatakan akan mebincangkan mengenai isu-isu semasa umat Islam di Malaysia [klik sini]..

Di sebutkan juga bahawa pembela akan menyentuh pelbagai topik, aantaranya isu Alkitab, isu pertukaran agama dan kebebasan beragama untuk dibincangkan.

Hasil perbicangan itu akan dikemukakan kepada kabinet, perdana menteri, Majlis Raja-raja, parti politik dan mufti..

Ianya adalah satu tindakan yang baik bagi umat Islam untuk menuntut haknya di negaranya sendiri..

Namun apa yang lebih penting Ngo's seperti pembela ini perlu membela kepentingan umat Islam mengenai semua perkara dan bukannya perkara tertentu.. kerana jika tidakan pembela hanya memperjuangkan isu-isu tertentu pastinya ianya dilihat sebagai bias terhadap mana-mana fahaman politik.

Antara isu yang patut pembela bawa ialah antaranya Isu Kalimah Allah, Isu Alkitab, isu menggunkan masjid sebagai platform politik, isu menggunakan agama sebagai pletform politik, isu sumpah mubahalah, sumpah qazaf, hudud, negara Islam dan sebagainya yang berkaitan dengan umat Islam.. akhirnya apa yang penting ialah umat Islam mendapat faedah dan terhindar dari kekeliruan mengenai hukum Islam yang kini terlalu dipolitikkan!!

Umat Islam di Malaysia kini sudah tidak hormat lagi institusi Agama seperti mufti apabila pendapat mufti tidak selari dengan pendapat tok guru mereka!! tok guru mereka mempunyai kuasa untuk menghalalkan dan mengharamkan ikut fatwa parti politik mereka menyebabkan umat Islam tidak dapat membezakan mana yang lebih utama dalam beragama!!!

Jadi rakyat malaysia akan melihat sejauh mana tindakan Pembela ini.. adakah ianya benar-benar mahu perjuangkan Islam atau ianya hanya mainan politik pihak tertentu sahaja...

Bertaqwalah kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa, dan jangan kamu mati dalam kecuali dalam Islam!!!

Jangan tegur PAS, nanti kena maki!!!

0 Komen!!!
Jangan tegur... Kalau tegur nanti.. Hang kena maki nanti!!!!

Inilah namanya kebebasan bersuara ala naib presiden PAS yang perasan namanya Parti Islam!!!

Nama sahaja parti Islam tapi perangai lebih teruk dari bukan Islam!!!

Ianya berkenaan Naib Presiden PAS ini yang tidak boleh ditegur...

Mahfuz dikesan berbuat demikian sejak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak Pas meninggalkan pembangkang kerana dilihat kerjasama itu hanya membawa keuntungan kepada DAP.

Mahfuz didapati memaki seorang rakan dalam talian Twitternya iaitu Jack Fadzli.

"Kalau dah Melayu kuasai BN, apa yang kecoh DAP menang kerusi Cina. Apa yang sibuk nak ajak Pas sertai BN kalau dah kuat. Bahalol betoi (betul) hang (kamu) ini," kata Mahfuz kepada Jack Fadzli, Sabtu lalu.

Sebenarnya apa yang ditunjukkan oleh Mahfuz menunjukkan perangai sebenar pemimpin pembangkang.. Cuba lihat akhlak Anwar masa ditanya oleh wartawan TV3.. Muka bengis.. Siap marah-marah lagi.. Inilah dia namanya pemimpin yang memperjuangkan kebebasan suara dan kebebasn media.. Namun inilah dia sikap cakap tak serupa bikin!!!

Teringat cerita P. Ramlee.. Seniman Bujang Lapok yang kaitkan bahasa menunjukkan bangsa..

Hakikatnya Pemimpin pembangkang tak layak nak bercakap mengenai kebebasan media Dan kebebasan bersuara..

Satu aspek lagi ialah mengenai kerjasama Pas dan DAP yang sememangnya sangat merugikan PAS.. Lihat sahajalah masa Pilihanraya Sarawak yang lalu.. Pas tewas dengan Hina.. DAP pula menjadi parti cina cauvanis yang terkuat berjaya menyemai budaya rasis di kalangan kaum Cina..

Apa Gunanya Pas berada dalam Pakatan jika tidak mampu bersuara.. Pas hanyalah boneka Dan kambing hitam DAP.. Di manakah maruah PAS..

Oleh itu, ajakan Najib adalah berasas untuk selamatkan PAS dari terus hilang arah Dan hilang sokongan...

Sikap Mahfuz menunjukkan beliau tidak kisah Pas terus dihina Dan dijadikan boneka.. Sebab itu apa yang DAP buat hanya berdiam diri.. Kecut telur.. Tak boleh bersuara..

Orang macam mahfuzlah yang sebenarnya merosakkan maruah dan menyongsangkan perjuangan Pas!!!

Fikir-fikirkanlah!!!

Sent with Xobni Mobile - http://xobni.com/mobile

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Selasa, Mei 03, 2011

Nik Aziz si tua nyanyok

0 Komen!!!

Baru sahaja beberapa hari lalu Nik Aziz jumpa Duta Amerika ke Malaysia, Paul W Jones di pejabat Menteri Besar Kelantan di Kota Bharu [klik sini].. kini nik Aziz katakan siapa yang mengatakan siapa yang menyatakan dunia akan lebih aman adalah seperti penyokong Amerika..

"dunia akan lebih selamat dengan kematian Osama bin Laden di tangan pasukan elit Amerika Syarikat (AS) adalah pandangan tidak cermat" kata Nik Ajis

Sebenarnya penulis setuju dengan pandangan Nik Aziz.. jika tiada Osama, keganasan dan ekstremisme tetap berlaku... kalau tak percaya lihat sahaja amalan ganas yang dibawa Pakatan Rakyat khasnya semasa pilihanraya.. lihat sahaja samseng PAS dan PKR!!!

Kalau tak ganas itu bukan PAS dan PKR!!!

Memang sifat pemimpin pembangkang tak kiralah siapa yang penting mesti ada 2 sifat utama iaitu pertama pembohong dan kedua cakap tidak serupa bikin!!!

Pada 27 April 2011 lalu baru sahaja Nik Aziz jumpa Duta Amerika.. banyak persoalan timbul mengenai perjumpaan ini.. ini membuktikan PAS juga meminta tolong dan bantuan Amerika..

KIta tahu AMerika ini tidak pernah jumpa seseorang pemimpin tanpa mahu mendapatkan timbal balik.. setiap bantuan yang dihulurkan pastinya ada udang di sebalik serban!!!

Lihat sahajalah bagaimana Amerika menaja Taliban suatu masa dulu untuk jatuhkan pencerobohan Rusia di Afghanistan tetapi akhirnya Taliban juga mati di tangan tentera Amerika.. khasnya apabila AMerika mendapati mereka sudah tidak perlukan Taliban!!!

Ianya tidak mustahil berlaku kepada PAS yang bakal menjadi baru Amerika.. inilah buktinya iaitu perjumpaan Nik Aziz dengan Duta Besar Amerika!!!

Hakikatnya Nik Aziz ni dah nyanyok.. cakap merapu dan cakap tidak serupa bikin.. orang begini memang Amerika suka untuk dipergunakan!!!

Masa nak memantat tak ikut Syariah!!!

3 Komen!!!

PKR sekarang kekeringan hujah mengenai video Seks Anwar Ibrahim..

Banyak cara untuk mendapat kebenaran mengenai video seks!!
1- alibi masa
2- jam tengan omega
3- pengesahan video seks
4- pengecaman tertuduh
5- sumpah laknat
6- sumpah qazaf
7- alat poligraf
8- DNA

Daripada 8 perkara di atas pembangkang hanya mampu pertahankan 1 hujah sahaja iaitu sumpah Qazaf, sedangkan lagi 7 perkara pembangkang menolak.. kalau ikut majoriti, pembangkang dah kalah!!!

Azmin Ali dismissed the proposal, saying the Datuk T trio should instead be tried in the syariah court under qazaf for accusation of fornication without witnesses.

Kenapa PKR hanya kaitkan hanya sumpah Qazaf.. kenapa tidak perkara yang lain!!!.. kenapa masa ni sahaja nak ikut Syariah.. kenapa masa nak memantat tidak mengikut syariah!!!

Nak buat apa Qazaf lagi.. sedangkan buktinya ada.. Video Seks Anwar.. Qazaf hanya akan berlaku jika seseorang tanpa bukti.. maka perlu bawa saksi... tapi jangan anggap hukum Islam itu jumud tidak selari dengan teknologi semasa!!! Golongan seperti yang sebenarnya merendah-rendahkan Islam..

Melalui teknologi, dunia dah ada mesin poligraf untuk periksa pembohongan, dunia juga ada video untuk dijadikan sebagai bukti dan sebagainya... kat Malaysia ni pembangkang pelik sikit.. ketinggalan zaman.. dunia semua iktiraf teknologi terkini sebagai bahan bukti!!!

Apa yang nak ditunjukkan melalui video seks tersebut adalah pemimpin macam Anwar tak layak jadi pemimpin yang rendah akhlaknya!!!

Persoalannya kenapa Anwar takut nak lakukan 7 perkara tersebut!!!
1- alibi masa
2- jam tengan omega
3- pengesahan video seks
4- pengecaman tertuduh
5- sumpah laknat
6- alat poligraf
7- DNA

Jika sumpah laknat pun takut.. apatah lagi ujian alat pembohongan.. Poligraf!!!

Asas politik pembangkang yang perlu difahami oleh rakyat ada 2 iaitu:
1) pembohongan
2) Cakap tak serupa bikin

Mana-mana cakap pemimpin mereka hanya berkisar 2 perkara!!!

Sebab atas asas itu mereka sangat takut jika pembohongan mereka terdedah!!!

Tapi rakyat tidak bodoh!!! rakyat tidak akan terperangkap dengan tipu helah pembangkang... rakyat yang melihat bukti Viseo tersebut mesti mengenali pelaku didalam video tersebut!!!

Kalau inilah taraf Timbalan Presiden PKR maka Malaysia akan terus ketinggalan zaman...

fikir-fikirkanlah!!!

Rakyat kecewa Barang ANUwar naik

0 Komen!!!
Kenaikan mata wang Malaysia dari sudut ekonominya menunjukkan presttasi ekonomi yang baik kepada negara dan rakyat Malaysia.. kerana bila harga matawang lebih kukuh makanya  harga barangan import tentunya akan lebih murah..

Kenaikan matawang tidak mungkin berlaku jika ekonomi negara lemah... namun nampaknya pakatan melalui ngo's yang dinaungi kerajaan PKR masih macam biasa untuk memperlekehkan usaha pengukuhan matawang Malaysia.. ''

Kedudukan ringgit yang semakin kukuh dan pelaburan asing yang meningkat seperti yang didakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak memberi manfaat kepada masyarakat umum jika Bank Negara tidak memberikan tanda aras kesan kenaikan ringgit kepada kehidupan seharian rakyat, kata Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam, Dr Jacob George.

Kini usaha kerajaan BN telah berjaya mengukuhkan matawang Malaysia dari RM 3.80 bagi setiap dolar kini telah menjadi RM 2.97 (3 Mei 2011).

Saya pernah berasa duduk di luar negara antara tahun 1996-2000 iaitu masa krisis kewangan.. ketika itu duit Malaysia bernilai RM 2.50 bagi setiap US 1.00 pada 1996.. Bayangkan kesukaran kerana penurunan nilai ringgit sehingga RM 3.80 bagi setiap US 1.00... kalau dahulu dengan RM 2500 boleh dapatkan US 1000.. tetapi bila turun mata wang, keluarga terpaksa kelaurkan RM 3800 untuk setiap US 1000.. beza hampir 1300 ringgit...

Oleh itu jangan memperlekehkan pengukuhan mata wang Malaysia.. ianya banyak membantu keluarga berpendapatan rendah untuk menampung anak mereka yang belajar di luar negara.. sekarang bagi setiap US 1000 bersamaan RM 2970 dan bukannya RM 3800 macam tahun 2005..

Orang yang memperlekehkan pengukuhan matawang ialah orang yang berkepentingan politik.. dia mempertikaikan harga barang naik tapi tak mempertikaikan barang Anwar naik mencanak cari Chinadoll...

Orang macam ni patut berikan contoh mana dia negara dunia yang tiada langsung kenaikan harga barang..

Dato Eskay Terima Cabaran Hussam Musa Jalani Ujian Poligraf!!!

0 Komen!!!



Dato Syazrly Eskay Abdullah
Hussam Musa mencabar Dato Eskay jalani ujian Poligraf dan Dato Eskay telah menyahut cabaran Hussam Musa dalam menjalani ujian Poligraf ini dan turut meminta Anwar Ibrahim pelaku dalam Video seks turut tampil menjalani Ujian Poligraf jika benar Anwar Ibrahim bukan seorang PEMBOHONG.

Artikel Lanjut dan kenyataan Hussam Musa dan Dato Eskay sila layari KL POS KLIK DI SINI

Isnin, Mei 02, 2011

Dr Asri : Jangan takut bersumpah kalau tak bersalah

0 Komen!!!

Terlajak perahu boleh berundur.. tapi terlajak mulut buruk padahnya..

Konsepnya mudah untuk difahami.. iaitu kenapa Anwar perlu takut untuk bersumpah!!!

Dr Asri katakan kerana langkah itu boleh menghilangkan sangkaan buruk serta perbalahan di kalangan rakyat selepas salah seorang anggota trio ‘Datuk T’, Datuk Shazryl Eskay Abdullah melakukan sumpah laknat, kelmarin.

Selain itu berliau berkata, kalau tak bersalah maka Anwar tidak perlu risau untuk melakukan sumpah. ‘‘Ya bukan satu paksaan atau satu kewajipan tetapi cara ini boleh menghilangkan sangkaan. Sumpah seperti ini boleh menghilangkan perbalahan.

‘‘Sebagai contoh jika isteri minta suami bersumpah bahawa dia tidak curang, adakah itu berdosa. Adakah Allah akan menghukum jika suaminya itu tidak melakukannya dan sememangnya dia tidak melakukannya?’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau tidak bersetuju Shazryl Eskay melakukan sumpah seperti itu kerana ia hanya bertujuan mendedahkan keaiban orang lain.

Nampaknya apa yang Dr Asri minta untuk Anwar bersumpah tak kan berlaku... ianya kerana Anwar dari satu aspek dah tegaskan orang minum arak atau berzina memang tidak boleh bersumpah!!!

Jadinya ianya adalah mesej yang jelas dari Anwar dan juga alasana dia tidak mahu bersumpah.. sebab itu apa yang dilakukan pembangkang untuk mewajarkan Anwar tidak bersumpah dengan menggunakan hujah qazaf dan bukannya mubahalah..

Tapi Anwar terlupa.. semua perkara walaupun manusia merancang tetapi tuhan yang menentukan.. kita ingat bahawa kes Saiful adalah yang terakhir.. tetapi Allah menunjukkan bahawa selepas kes Saiful.. Anwar masih tidak berubah.. Anwar masih menganggap dirinya kebal di hadapan Allah SWT.. akhirnya Allah menunjukkan satu lagi kes salah laku seks yang dibuat oleh Anwar...

Mesejnya mudah.. jika Anwar tidak buat perkara ini, maka perkara ini tidak akan timbul.. sekali berlaku orang boleh anggap ini satu konspirasi... tetapi kalau dah berulang hingga 2 , 3 kali.. maksudnya ANwar ini memang kaki seks.. tidak kira lobang depan atau lubang belakang sama sahaja..

Anwar boleh tipu sekali.. tapi Anwar tidak boleh menipu orang berkali-kali...

Jika manusia ini menjadi PM maka hancurlah negara yang hidup dalam kepalsuan dan pembohongan semata-mata dan lebih buruk lagi Anwar hanyalah patung yang dipergunakan oleh negara Asing kerana beliau akan diperasugut dengan video seks salah laku beliau!!!

.. fikir-fikirkanlah


Ahad, Mei 01, 2011

Anwar sedap memantat, tapi salahkan UMNO

5 Komen!!!
Anwar masih mengulangi kenyataan demi kenyataan bahawa UMNO mainkan politik kotor kerana mahu mencemarkan imej pimpinan Pakatan..

Itu hanya kenyataan semata-mata atau dengan kata lain ianya adalah satu lagi penipuan oleh kaki pelacur ni..

Hakikatnya video ini tidak akan muncul sekiranya tiada pemimpin pembangkang yang sibuk memantat chinadoll..

Sebagaimana kata pepatah sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah!!!

Anwar masih mahu menyalahkan UMNO ketika dia sedap memantat Chinadoll tersebut.. tidak logik langsung... Anwar patut salahkan AnU nya yang memang rakus nampak 'lobang' tak kiralah lobang depan atau lobang belakang semuanya sama bagi Anwar... memang pantang jumpa!!!



Tuduhan Anwar adalah tidak berasas sama sekali kerana yang mendedahkan viseo tersebut ialah kawan lama beliau sendiri iaitu datuk Eskay yang bukannya Ahli UMNO pun, undi UMNO pun tak pernah.. Tidakkah ini dinamakan fitnah terhadap UMNO..

Hakikatnya Anwar memang cakap tak serupa bikin..

Rakyat sekarang bila nampak Anwar mula terbayang dan teringat Video Anwar yang dalam keadaan bogel mengesat ANUnya selepas memantat Chinadoll!!!

Inikah bakal pemimpin negara!!! fikir-fikirkan!!!

Tun M : Sumpah Laknat Eskay betul!!!

1 Komen!!!
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohammed berkata ahli perniagaan Shazryl Eskay Abdullah mempunyai hak melakukan sumpah laknat untuk mengaitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam video seks yang dirakamkan pada Februari lalu.

Dalam sidang media di Alor Setar semalam, Mahathir berkata, perkara itu dilakukan kerana Eskay merasakan beliau mempunyai hak melakukannya.

Manakala pihak yang enggan bersumpah pula mungkin merasa melakukan kesalahan, kata Dr Mahathir sambil menegaskan kedua-dua pihak mempunyai hak yang sama.

Bagaimanapun, tidak semua senada dengan pendapat Dr Mahahir itu. Terdapat pihak yang berpendapat bahawa kemuliaan masjid telah dicemari dengan tindakan yang diambil di Masjid Sentul semalam.

Bagi Naib Ketua Pemuda PKR Pulau Pinang Syed Mikael Rizal Aidid, tindakan Eskay bersumpah di sebuah masjid di Sentul pada Jumaat sebagai propaganda terbaru tajaan Umno.

Beliau juga mendakwa majlis angkat sumpah itu merupakan Bidaah Dalalah (bidaah yang sesat) dalam Islam.

******
Bodoh si PKR ni... dia yang cemar kesucian masjid dengan menjerit2 dan sembahyang 2 imam... lepas tu dia tuduh orang lain yang cemari masjid... bodoh3X...

Anwar takut bersumpah, adakah Anwar tidak percayakan Allah SWT!!!

1 Komen!!!
Video seks ANwar telah mula tersebar luas... rasanya ramai pihak yang juga melihat video tersebut..

Dalam hal ini, kita melihat Anwar sebagai tertuduh hanya berdiam diri... kenapa?.. banyak persoalan yang timbul dalam kes ini yang dikaitkan dengan Anwar..

Mula-mula dahulu.. bila keluar video ini dan setelah Anwar serta keluarganya menafikan.. Namun ANwar masih gagal menjawab mengenai masa kejadian yang dikaitkan sebagaimana di twitter beliau.

Kemudian apabila ditanya mengenai jam.. Anwar jadi macam orang gila menjerit-jerit dan memarahi orang yang bertanya... kenapa perlu marah-marah.. kalau jam itu ada, tunjukkan sahajalah.. susah sangat ke..

Kemudiannya ditanya kenapa takut sangat untuk bersumpah.. sedangkan masa jadi MP Permatang boleh bersumpah... ini juga menimbulkan persoalan..

Mengenai sumpah Mubahalah.. bukanlah sumpah yang dilarang Islam.. sumpah untuk membersihkan diri sendiri depan Tuhan Yang Esa dan Tuhan Yang Maha Mengetahui.. orang dah tuduh kita membuat sesuatu yang elok.. bukan setakat tuduh tapi siap dengan bukti lagi... iaitu video.. ini buknlah tuduhan macam orang Pakatan kepada UMNO yang memang tidak pernahnya ada bukti... sebab cara pakatan diaorang memang kaki pembohong dan penipu sebab tu memang apa yang diaorang cakap memang tiada bukti..

Tapi dalam isu salah laku Anwar ini memang berbeza sebab bukti video dan bergambar.. memang jelas muka Anwar..

Kenapa Anwar tidak menafikan.. kenapa tak bagi jam, kenapa tak bersumpah... kenapa dan kenapa?.. adakah kerana sebab Anwar dah terlepas cakap...

Anuwar dah kata semalam, sumpah ni bukan sebarang orang buleh buat. Kalau orang minum arak, zina tak boleh bersumpah. Secara tak langsung dia mengaku lah tu, dia dah berzina sebab tu dia tak nak bersumpah.

Kalau tak puas hati lagi.. kalau dah tak bersumlah macam tak nak percaya pada Allah sebab kepada Allahlah kita berserah.. samanlah Datuk Eskay yang nyatakan beliau bersama Anwar pada kejadian itu.. Saman pun tak jugak.. apa masalahnya?.. ya lah.. apa yang nak dicakap ialah kalau Anwar tak guna nama Allah sebab takut bersumpah.. gunalah mahkamah duniawi...

Hakikatnya tindakan Anwar yang terlalu difensif timbulkan banyak persoalan. jadi fikir-fikirkanlah!!!

Cina bincang untuk rampas kuasa dari Melayu!!!

2 Komen!!!

Sebuah Forum After Sarawak Election - "The Impact on Coming General Election" telah diadakan pada jam 2 ptg Khamis 28hb lepas di Dewan Serbaguna Chai Leng Park, Perai.

Forum ini dianjurkan oleh akhbar berbahsa Cina, Kwong Wah Jit Poh (KWJP) dan disertai oleh wakil dari DAP, PKR, Gerakan dan MCA. Adakah Melayu PKR dan PAS ada nampak?

Seramai lebih kurang 850 orang hadhir yang mana terdiri dari ahli-ahli dan penyokong-penyokong parti DAP, MCA dan Gerakan.

Forum dalam bahasa Cina ini dikendalikan oleh Lim Seong Eng, Chief Editor KWJP dan ahli panel forum terdiri dari empat orang ahli panel - Chong Eng (wakil DAP), Eng Hiap Boon (wakil MCA), Dr Thor Chong Gee (wakil gerakan) dan Law Choo Kiang (wakil PKR).

Pada keseluruhnnya wakil Pakatan Rakyat menyatakan kemenangan di Sarawak baru-baru ini adalah atas faktor kesedaran rakyat yang mula menolak Barisan Nasional.

Manakala, wakil BN menekankan mereka akan terus memberi tumpuan kepada usaha untuk memenangi semula hati masyarakat terutama sekali kaum Cina dan mempertahankan kerajaan BN. Hujah yang agak standard dan kurang meyakinkan.

Walaupun Majlis agak sederahana saja sambutan, kedua-dua pihak sebenarnya memperjuangkan kepentingan kaum Cina atas alsan keadilan. Seolah-olah kaum CIna adalah kaum marginalised dan mundur.

Ternyata sekali, tiada dalam hujah dan perbincangan yang memikirkan akan masaalah, kelemahan dan kepentingan kaum lain.

Nampaknya kaum Cina sudah jelas mula membina semangat 1Cina. Kenapa bila Melayu mahu bersatu dan Pribumi mahu bersatu, mereka panggil rasis?

Nampaknya kaum Cina bersikap macam kaum penindas dan pengongkong kaum lain.

Kaum Cina enggan melihat kaum lain sama rata maju dan makmur seperti kaum Cina. Adakah apabila kaum lain makmur, kaum Cina akan jatuh miskin dalam zero sum game?

Sumber : The Unspinner

Kongsi Link Anda