Ahad, Oktober 31, 2010

Tahniah Nuar Musa, Kelate Mene Piala Malaysia 2010

2 Komen!!!

Tahniah kepada semua pemain Kelantan, Presiden KAFA, Nuar Musa..kerana kejayaan Kelantan muncul juara Piala Malaysia 2010 apabila tewaskan juara bertahan, Negeri Sembilan 2-1 pada perlawanan akhir di Stadium Nasional Bukit Jalil, sebentar tadi.

Kelantan melakar sejarah apabila buat julung kali menjulang Piala Malaysia, setelah menewaskan juara musim lepas Negeri Sembilan 2-1, pada perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Nasional, Bukit Jalil di sini, malam ini.

Kemenangan itu turut menebus kehampaan tewas 1-3 kepada Negeri Sembilan pada saingan akhir piala paling berprestij Liga Malaysia itu musim lepas, selain menamatkan kemarau selama 55 tahun. -

Sabtu, Oktober 30, 2010

PAS Kelantan rasuah RM 250 kepada pengundi luar

0 Komen!!!
Inilah namanya hipokrit, bila UMNO buat mereka tuduh rasuah, tetapi bila PAS buat mereka kata bukan rasuah.. ini double standard hukum yang PAS amalkan [klik sini]..
PAS akan membayar sehingga RM250 kepada pengundi yang berada di luar DUN Galas bagi menampung kos perjalanan mereka untuk keluar mengundi pada 4 November nanti.


Penasihat jentera pilihan raya PAS bagi pilihan raya kecil itu, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman berkata, bayaran itu bukanlah satu bentuk


"Kita berjanji lepas mereka mengundi kita akan bayar kepada mereka," katanya dalam satu sidang media hari ini.
Teringat dahulu bila Nik Aziz bakal mengerjakan haji dengan duit rasuah... namun disebabkan terbongkar di media akhirnya Nik Aziz terpaksa batalkan niat beliau..

Nah... sudah terang lagi bersuluh..mana dia mafrel.. mana dia SPRM.. ini bukti PAS juga amalkan rasuah..

Alasan bodoh PAS untuk isu orang Asli Galas

2 Komen!!!
Sekali lagi aku dengar alasan bodoh dari PAS.. kali ini mereka tuduh KuLi pula punca permasalahan tanah Orang Asli Galas tidak dapat diselesaikan [klik sini]..

Disebabkan KuLi masuk UMNO semula, maka kerajaan PAS tiada fail dan tak tahu macamana nak mulakan semula  penyelesaian tanah orang Asli.
“Tengku Razaleigh Hamzah telah diberi tanggungjawab untuk menyelesaikan masalah Orang Asli ketika beliau mengetuai Semangat 46, yang telah membantu membentuk kerajaan negeri pada 1990 dan 1995.

Tapi apabila Ku Li hancurkan Semangat 46 dan masuk kembali kepada Umno, kita tiada fail berkaitan Orang Asli dan kita tidak tahu macam mana nak mulakan semula.
Pepatah Melayu berkata nak seribu cara kalau tak nak seribu alasan.. ini sebenarnya jawapan orang bodoh yang nak lepaskan diri.. memang cara PAS.. kalau dia tak dapat selesai masalah, mereka akan salahkan orang lain.. cara escapism...

Rakyat tahu cara salahkan orang lain atas masalah yang kita gagal atasi sebenarnya menunjukkan kelemahan kita mentadirdan mengurus..

Bagaimana Penasihat Jentera Pilihan Raya PAS di DUN Galas, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah boleh menjawab sedemikian rupa.. buruk benar rupanya.. inikah taraf otak udang penasihat Jentera pilihanraya PAS..

Takkanlah fail tanah boleh berada di rumah KuLi, mestinya fail tanah atau permasalahan rakyat mesti berada di Pejabat Tanah dan Galian negeri... bodoh....

Jadi janganlah salahkan orang lain.. sebenarnya kerajaa PAS yang sabotaj KuLi dan orang Asli.. mereka menghukum orang Asli Gua Musang kerana menyokong BN.. inilah demokrasi ala nazi yang diamalkan oleh PAS..

PAS bimbang jika isu tanah diselesaikan, sokongan kepada BN dan KuLi akan meningkat di kalangan orang Asli..ini yang PAS tidakmahu berlaku..

Perjanjian Syaitan P-Gay-R dan DAPigs

0 Komen!!!
Sekali lagi DAP membuat perjanjian syaitan supaya mereka mempunyai kuasa mutlak... ini didehkan oleh Zulkifli Nordin dalam pembahasan beliau di dewan rakyat baru-baru ni [klik sini]..
Melalui perjanjian rahsia itu jelasnya, DAP akan memiliki kuasa autonomi ke atas Pulau Pinang sekiranya pakatan pembangkang berjaya mengambil alih Kerajaan Persekutuan.

Perjanjian itu juga dakwanya, turut membenarkan wakil DAP dilantik sebagai Menteri Besar di negeri-negeri dimenangi parti itu.

Zulkifli menambah, bagi menjayakan rancangan itu, DAP dijangka meletakkan calon-calon Melayu terutamanya di Negeri Sembilan dan Perak untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

"DAP meletakkan calon Melayu bagi membolehkan mereka dilantik sebagai Menteri Besar. Formulanya, mungkin dengan mencari calon Melayu daripada dalam PKR atau meletakkan calon pilihan parti itu sendiri.

"Memang kita lihat Lim Kit Siang seolah-olah tidak mendapat apa-apa. Tetapi sedarlah, autonomi yang diberikan kepada Pulau Pinang sebenarnya adalah ganjaran besar untuk Kit Siang dan keluarganya," ujarnya.
Ini bukanlah kali pertama kita mendengar menganai perjanjian antara parti dalam Pakatan Rakyat.. sebelum ini kita mendengar tentang perjanjian pangkor II..

semuanya bagaimana untuk DAP kuasai tanah Melayu ini secara halus dengan menonggang PAS dan PKR sebagai keldai...

Tak cukup jelas lagi.. bagi mana DAP nak hapuskan Melayu dan jadikan tanah ini macam Singapura..

Hapuskan DAP dan Pakatan Rakyat.. jangan menyesal dikemudian hari..

Bas rombongan Belia 4B kemalangan, 7maut

0 Komen!!!
Foto


KEADAAN bas yang terbalik di susur masuk ke Genting Highlands, malam tadi.

Kegembiraan rombongan belia bercuti berakhir tragedi

KARAK: Tujuh maut, 21 cedera selepas bas persiaran membawa 44 ahli Belia 4B dari Kampung Siong, Baling, Kedah yang dalam perjalanan pulang dari Genting Highlands hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan sebelum terbalik di laluan bertentangan di Kilometer 36, Lebuhraya Karak, malam tadi.

Tujuh mangsa meninggal di tempat kejadian iaitu Mohammad Yusof Akhit, 16; Mohamad Khairy Mohamad Marzuki, 14; Mohamad Firdaus Rosedi, 16; Mohd Ridzuan Husain, 17; Mohd Fahmi Abdul Mustaffa, 17, Mohamad Amirul Mohd Isa, 13, dan Mohd Zainal Mohd Sufian, 28, meninggal dalam perjalanan ke Hospital Selayang.

Semua mangsa meninggal akibat tersepit dan tercampak daripada kenderaan.

Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Selangor, Superintendan Che Husin Omar, berkata ketika kejadian kira-kira jam 7 malam itu, bas berkenaan menuruni bukit di susur Genting dan dikatakan mengalami kerosakan brek sebelum terbabas dan terbalik.

“Akibat kejadian itu, empat penumpang tercampak keluar dan dua tersepit.

“Seramai 21 penumpang lagi cedera, kebanyakannya tersepit dibawa ke hospital dan seorang daripadanya meninggal dalam perjalanan. Penumpang lain termasuk dua pemandu dilaporkan selamat,” katanya ketika dihubungi, semalam.
Beliau berkata, mangsa dibawa ke Hospital Selayang, Hospital Bentong dan Hospital Kuala Lumpur (HKL).

“Bas yang disewa Gerakan Belia 4B dikatakan sampai di pusat peranginan itu kira-kira jam 8 pagi tadi (semalam) sebelum bertolak pulang ke Kedah jam 5.30 petang.

Sementara itu, pemandu kedua, Abdul Ghani Ahmad, 56, yang mengalami kecederaan ringan berkata, ketika kejadian, beliau sedang tidur dan berasa bas dalam keadaan bergoyang sebelum terbalik.

“Kebanyakan penumpang ketika itu sedang tidur kerana masing-masing letih... saya hanya mampu melihat keadaan panik dan masing-masing menjerit.

“Malah, dua penumpang tersepit, manakala empat lagi tercampak keluar daripada bas itu,” katanya.

Mangsa, Mohd Zainol Hafizan, 15, ketika ditemui di HKL berkata, sepanjang perjalanan, beliau tertidur akibat kepenatan sebelum terjaga apabila menyedari bas bergoyang.

“Dalam sekelip mata, bas sudah terbalik. Semua penumpang hanya mampu menjerit kerana terlalu terkejut sebelum keluar dari tingkap untuk menyelamatkan diri,” katanya.

Rakannya, Ahmad Amirul Shahrul, 13, berkata, beliau hanya sedar selepas terdengar bunyi bising dan ketika itu bas sudah terbalik.

“Saya tidak mengalami kecederaan teruk teruk selepas keluar dari tingkap. Rakan-rakan lain juga mengambil langkah sama kecuali mereka yang tersepit,” katanya.

Sumber : Berita Harian

Tamrin sabotaj Ansari?

0 Komen!!!
Memang pelik.. macamne boleh 2 kali jatuh ke laut [klik sini].


Adakah ianya satu kebetulan atau pun sesuatu yang dirancang oleh musuh politik beliau.. Kita ingat bagaimana Tamrin sangat kecewa bila namanya ditolakoleh Anwar sebagai calon Batu Sapi.. sudahlah beliau Ketua PKR Negeri Sabah.. dan batu Sapi juga merupakan tempat beliau.. apa itu tidak memberi makna kepada Anwar..

Mungkin betula kata Pairin Katingan.. apa gunanya jika pandangan kita tidak didengar orang.. mana nak letak muka tamrin ni..

Mungkinkah ini menyebabkan episod Ansari jatuh laut.. dendam kesumat orang-orang Tamrin.. sebagaimana mereka berperang ketika dilapangan terbang sewaktu beberapa masa dahulu..

Betul la kata orang tua-tua dalam peribahasa yang telah diperturunkan dari zaman berzaman, SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA! Itulah yang sedang berlaku dalam parti yang memuja Peliwat ini sekarang, dah la Ansari calon PKR jatuh ke dalam laut, pastu penyokong Ansari dan Tamrin bertumbuk, klik sini

PKR memang parti bawa SI*L... P-GAY-R..

Khamis, Oktober 28, 2010

PAS semakin ganas : Banner BN dirosakkan

4 Komen!!!


Banner BN jadi mangsa politik jahat Pakatan Haram!
Bukti PAS terdesak untuk menagih undi sehingga terpaksa merosakkan banner BN!


Bro Minaq Jinggo menunjukkan banner BN yang telah dirosakkan!

Menurut beliau, perbuatan khianat berkenaan dipercayai dilakukan dengan menggunakan peluntur atau thinner hingga menyebabkan warnanya luntur!

Banner berkenaan telah dipasang oleh jentera BN di Kampong Baru Gua Musang, kawasan majoriti pengundi Cina.

Tindakan khianat ini menampakkan Pakatan begitu terdesak untuk mengubah sokongan yang diberikan pengundi Cina kepada BN ketika ini!

Penulis berharap agar jentera BN bersiap siaga, mungkin akan ada lebih banyak kerosakan yang akan dilakukan mereka!

Fitnah dan Khianat!
Itu kesimpulan untuk strategi kempen Pakatan Haram di Galas!

Semoga Allah membuka hati para pengundi untuk mengundi BN pada 4 November nanti!

Takbirrrrrrrrr!



Kredit Gambar: Minaq Jinggo

Beza kerjasama UMNO-MCA dan PASberg-DAPigs

0 Komen!!!

UMNO dan MCA telah bekerjasama lebih 50 tahun semenjak sebelum merdeka hinggalah sekarang.. semuanya atas asas untuk membela dan membangunkan rakyat Malaysia..

Tapi ada satu parti bingai namanya PAS.. dahulu kafirkan UMNO kerana berkawan dengan kafir.. tapi kini baru sahaja buat kerjasama dengan DAP iaitu pasrti yang terang mangatakan nak tubuhkan negara skular dan langkah mayat aku dulu jika nak buat negara Islam.... siap berpeluk cium dengan Kit Siang..  ada pula jambatan pula yang dibuat PKR, itulah kata Presiden PAS [klik sini]..

Kerjasama MCA - UMNO  tak de jambatan puan siap ada highway lagi.. direct.. Siratol Mustaqim..

Banyak beza antara kerjasama antara UMNO-MCA dan PASberg-DAPigs.. namun yang utama, sejarah membuktikan segalanya.. akhirnya PAS yang terpaksa menjilat ludah sendiri apabila PAS terpaksa menerima Kafir harbi DAP.. dan lebih teruk ialah PAS hanya keldai tonggengan DAP..

Itu bezanya kerjasama UMNO - MCA dan kerjasama PAS - DAP.. Dalam Islam kerjasama mestilah memberi ruang kepada Islam untuk memimpin.. ini yang dibuat oleh UMNO.. tapi dalam kerjasama PAS, PAS dipimpin, mulut terkunci dari berkata-kata tentang Islam.. tiada negara Islam, tiada undang-undang Islam.. nak cakap tentang Islam pun takut-takut.. kena tengok DAP  ada ke tidak.. kalau tak de DAP barulah boleh cakap.. inilah dayus... inilah penghinaan PAS terhadap Islam...

PAS Kelantan gadai balak untuk biayai kempen PRK Galas

2 Komen!!!




Semalam dalam perjalanan ke Machang, KP terserempak dengan puluhan lori yang membawa kayu balak menuju ke mana KP tak tahu...
Sewaktu gambar diatas diambil Jam menunjukan 5 petang

Persoalannya bolehkah balak ini dibawa keluar pada waktu sesuka hati??
apakah balak ini ada permit pengeluaran??

Kehadiran lori balak yang berada diatas jalan raya telah menarik minat penduduk tempatan yang kehairanan sebegitu banyak lori bawa balak keluar

Seorang peniaga ditemui, dia bagtau KP selama dia berniaga tepi jalan ni,tak pernah nampak lori balak sebanyak ni keluar pada waktu petang...

Siapa kena jawab??
exco?
Pejabat hutan?
JPJ???

dipetik dari : keris putera

Kisah kroni PAS di Gua Musang

0 Komen!!!

Inilah Ng Teck Chong @ Ah Ching. Dia adalah seorang anak muda Kg Baru Gua Musang.

Kerjanya tiap-tiap hari pada sebelah pagi ia-lah bersarapan di kedai restoren abang lan di bandar lama Gua Musang. Berdepan SJKC Gua Musang tempat isterinya mengajar.

Dia akan duduk di situ sampai tengahhari sikit untuk lakukan urusan Bank hariannya di Maybank Gua Musang.

Ah Ching baik dengan Mat Nor Husin, ahli Jawatankuasa Pemuda PAS kawasan Gua Musang. Mat Nor Husin merupakan pakar tempatan dalam strategi memecahbelah UMNO Bahagian Gua Musang.



Mat Nor Husin memiliki Pusat Pengumpulan Getah yang beroperasi di Cabang Ladang Subung, Sungai Terah. Ah Ching pun sama dalam perniagaan berkaitan getah. Dia menjalankan Pusat Pengumpulan Pot Getah di Kuala Tuang, Pulai yang baru beroperasi sejak 6 tahun lepas.

Maka mereka satu minat perniagaan yang sama antara Ah Ching dengan Mat Nor.

Persahabatannya dengan Mat Nor telah membantu mendapatkannya tanah di Kg Kepa. Tanahnya bersebelahan tanah Ah Ching sayur yang diberi oleh Allahyarham ADUN Che Hashim dari rampasan tanah peneroka Melayu.


Kedudukan tanahnya ditepi jalan membolehkan ia mencapai nilai hampir RM1.2 juta.
Rumah Ah Ching di Tanah Puteh pun besar. Dia mempunyai kenderaan jenis Toyota Hilux berwarna.

Dipetik dari : Galas untuk BN

Semua ini keuntungan Ah Ching yang memainkan peranan sebagai ‘loud speaker’ untuk PAS dikalangan pengundi Cina di DUN Galas. Dia dulu mengundi BN di Kg Baru. Isterinya yang pengundi di Kuala Krai pun menyokong BN.

Dengan kemewahan yang dikecapi dari 'rasuah' PAS, dia kini mempengaruhi pengundi Cina tempatan dengan hujah "undi BN apa dapat, undi roti canai boleh dapat tanah.’


Kisah menyayat hati Wartawan Vivanews.Com

0 Komen!!!
"Hallo, Wan, posisi anda di mana," tanya Nezar di hujung telefon.

"Ini...di rumah Mbah Maridjan," kata Wawan.

"Sudah ada letusan. Apa tidak berbahaya..." Nezar bertanya.

"Di sini masih ada banyak orang. Saya menunggu Mbah Maridjan yang lagi sholat," jawab Wawan.

Itulah antara perbualan terakhir wartwan Vivanews.com.. baca sterusnya di sini

Jom lumba lari, perut siapa sampai dulu!!!

0 Komen!!!

Mungkin agaknya tension Dr Zul ni sepanjang masa kempen PRK Galas.. asyik berkempen.. agak baik jika sekali sekala bolehlah bersenam dengan aktiviti yang ada gerakan fizikal sikit seperti.. berlumba lari atau bertarik tali..

Ianya kerana ada usikan nakal tentang fizikal beliau yang agak berisi.. Malah, secara berjenaka juga beliau menyatakan kesudiannya untuk bertanding dengan calon BN Abdul Aziz Yusof – sama ada dalam lumba lari ataupun tarik tali.

Lawak.. lawak.. agaknya perut siapa sampai dulu.. mungkin dengan ini boleh meredakan ketegangan berkempen PRK galas..

Baca seterusnya di sini..

PAS akai tak dak, pandai tiru UMNO je!!!

0 Komen!!!

Sebenarnya apa yang dibuat oleh UMNO ketika bekerjasama dengan MCA dan MIC memangpun mengikut kehendak Islam, Islam tidak melarang membuat kerjasama dengan bukan Islam [klik sini]..

Apa yang UMNO buat memang tidak salah dan sangat bersesuaian dengan kehendak Islam.. inilah yang Rasulullah SAW buat dahulu ketiak mula-mula sampai di Madianh iaitu tahun pertama Hijrah dengan memetrai piagam Madinah..

Kata TS Muhyidin,
"Dari dulu lagi, kita berpendapat kerjasama seperti ini (antara UMNO dengan komponen bukan Islam dalam BN) tidak salah dari segi hukum (Islam) dan kepentingan awam.

"Malah, kerjasama kita yang terjalin lebih 50 tahun ini bermula dengan Perikatan dan kini BN, hasilnya adalah kebaikan untuk negara dan rakyat, jadi mereka (PAS dan pembangkang) belajar dari kita (BN).

"Kenapa perlu ada berbeza pandangan, kita tidak katakan (hubungan) mereka salah tetapi dulu mereka (PAS) tuduh kita bersubahat dengan orang kafir, tetapi sekarang ini apa yang mereka tuduh kita dulu, itulah yang mereka sedang lakukan, hakikatnya mereka belajar dari kita,".
Namun disebabkan kejahilan dan otak letak kat lutut.. akai tak dak.. jadinya PAS tuduh UMNO sebagai kafir apabila menjalinkan kerjasama dengan bukan Islam..

Tapi sejarah membuktikan segalanya.. akhirnya PAS yang terpaksa menjilat ludah sendiri apabila PAS terpaksa menerima Kafir harbi DAP.. dan lebih teruk ialah PAS hanya keldai tonggengan DAP..

Itu bezanya kerjasama UMNO - MCA dan kerjasama PAS - DAP.. Dalam Islam kerjasama mestilah memberi ruang kepada Islam untuk memimpin.. ini yang dibuat oleh UMNO.. tapi dalam kerjasam PAS, PAS dipimpin, mulut terkunci dari berkata-kata tentang Islam.. tiada negara Islam, tiada undang-undang islam.. inilah penghinaan PAS terhadap Islam.

Jenis cakap guna kepala lutut

2 Komen!!!
Beza orang cakaop dengan gunakan akal dengan orang yang gunakan kepala lutut.. yang dibawah ni jenis cakap guna kepala lutut...

Keresahan UMNO BN untuk mendapat sokongan pengundi di Dun Galas semakin terserlah apabila mereka terpaksa mengeluarkan sendiri bahan cetak SUARA GALAS pada hari penamaan calon untuk dijadikan bahan berkempen.


Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, sedangkan dalam masa yang sama, mereka telahpun mempunyai pelbagai saluran media cetak dan elektronik.


Ketika ditemui mengulas perkara tersebut, katanya penyebaran risalah empat muka yang diterbitkan oleh Badan Perhubungan Umno negeri itu jelas menggambarkan mereka tidak lagi menaruh keyakinan akhbar arus perdana milik mereka untuk menawan hati pengundi di DUN Galas.. (seterusnya..)
Takde pun yang jadi isunya bila BN keluarkan risalah Suara Galas sebagai alat berkempen.. dah nama pun kempen..  Bukan sebab tak percaya Akhbar arus perdana.. tetapi bergantung kepada media massa masih tak cukup...


Ni namanya bodo.. akai letak kat lutut... PAS pun pastinya gunakan lebih banyak risalah, akhbar dan banner... sebab namanya kempen..


Baca seterusnya di Blog MIM

Banner paling ditakuti PAS di Galas

0 Komen!!!
Kecoh tentang banner ni [klik sini]...


Nampaknya banner ini telah memberi kesan mendalam kepada PAS.. biasalah siapa makan cili yang akan rasa pedasnya...

Tentunya ianya bukan pembohongan.. bahkan ianya satu fakta yang tidak boleh disangkal PAS.. sebab tu PAS takut.. kerana banner ni boleh mempengaruhi pengundi...

Rabu, Oktober 27, 2010

Patutpun Pembangkang benci Muhyidin

2 Komen!!!
Siapa yang tak kenal TS Muhyidin, TPM dan Timbalan Presiden UMNO.. seorang yang suka berterus terang.. apatah lagi TS Muhyidin anak seorang Kiyai yang mempunyai latar belakang pendidikan agama yang bagus..

Sikap Muhyidin yang responsif sebenarnya memberi tekanan kepada pembangkang.. selain bakat dan personaliti peribadi Muhyidin yang pembangkang tidak boleh dimainkan..

Sebagai Timbalan Preisden UMNO, Nampak kali ini berbeza sikit... Muhyidin sangat suka respon kepada isu yang dimainkan..

Terbaru.. Muhyidin respon tentang isu tanah yang gagal diuruskan kerajaan PAS Kelantan..
"Nampaknya waktu berkempen ini, PAS tidak memfokuskan pada masalah besar yang dihadapi oleh rakyat tempatan, sepatutnya isu itu (masalah tanah) dijelaskan. Tapi kalau dia tak dapat jelaskan, bermakna terbukti bahawa masalah rakyat tidak diberikan perhatian,"

"Ya isu (tanah) ini besar, saya ingin jelaskan bahawa masalah ini ialah masalah (kerajaan) negeri, kita nak jelaskan masalah urusan-urusan tanah seperti pengambilan tanah tanpa membayar pampasan, ladang rakyat ataupun pencerobohan dengan berleluasa adalah bidang kuasa kerajaan negeri.

"Saya harap pengundi faham bahawa masalah ini harus ditangani diperingkat negeri," katanya.
Patutpun Pembangkang benci sangat pada Muhyidin.. isu-isu yang dibangkitkan sangat menusuk kalbu pembangkang...

Isu tanah kepada orang Asli serta kepada penduduk Cina banyak yang gagal diselesaikan oleh kerajaan negeri Kelantan.. isu tanah yang tertunggak telah berpuluh tahun... namun masih gagal diselesaikan oleh PAS kelantan..

Rasanya pengundi Galas wajar memberi peluang untuk BN mewakili DUN Galas kerana walaupun dengan ADUN PAS dahulu kerajaan negeri masih gagal menyelesaikan masalah rakyat...

Keropok cap bulan untuk pancing undi orang Asli

0 Komen!!!
Setelah kematian bekas Adun Galas,Tuan Ibrahim Tuan Man telah berjanji untuk mengambil orang asli menjadi calon PAS di Galas.

Ketika itu kempen secara sederhana dari rumah ke rumah orang asli begitu giat dijalankan kononnya kesediaan PAS untuk mengambil orang asli menjadi calon mereka.

Namun seperti biasa ,bagaikan semudah makan kacang,pembohongan dan manipulasi menjadi kebiasaan buat khawarij yang punyai ciri ciri munafik untuk mungkir dan membelakangkan semangat orang asli di sekitar Gua Musang apabila mencalonkan Dr Zulkifli sebagai calon mereka.


Pisau berkesempatan ke Lojing bertemu dengan seorang tua dalam lingkungan 60an ,sambil berbual katanya 'kita ini siapa untuk PAS ambil jadi wakil politik,orang tok guru beri keropok ikan dan biskut untuk kami sokong,janji macam macam tapi orang lain yang jadi calon' getus Andak Aji sambil mencemik muka.

Inilah khawarij PAS,Galas menyaksikan perang keropok bermodalkan gambar menteri besar dan presiden parti untuk dijadikan modal menagih undi.

Melalui tinjauan terbaru berdasarkan maklumat sokongan pengundi orang asli terhadap PAS merudum secara mendadak apabila beberapa isu yang tidak dapat diselesaikan ditambah dengan janji untuk menjadikan orang asli menjadi calon tidak tertunai.


Sentimen yang masih marahkan PAS masih kuat di Hau,Lojing,Balar,Bihau dan Sungai Ber dan Belatim sudah ada ura ura mereka tidak akan memberi undi kepada PAS kerana sejarah turut membuktikan bahawa khawarij PAS pernah merobohkan gereja orang asli dan merampas tanah oleh kerajaan negeri.


Menurut sumber Pisau sokongan orang asli terhadap BN meningkat lebih 15% berdasarkan undi 2008. Berdasarkan fakta tersebut ini menjadi indikator bahawa sebenarnya orang asli benar benar memberi sokongan kepada BN dan Ku Li.


Pisau kata " agak agak la kalau nak bagi keropok pun,semua dah expired,kesian Andak Aji"


Sumber : Pisau

Pasir lesap wang hilang?

0 Komen!!!


Rakyat Malaysia digembar gemburkan dengan isu perlombongan pasir Selangor yang mengakibatkan selangor hilang berjuta-juta ringgit. Namun akibat kelicikan kerajaan PKR Selangor, akhirnya isu pasir ini senyap dan tiada pihak didapati bersalah...

Namun laporan Laporan Audit 2009 baru-baru ini menunjukkan ada yang tidak kena dalam kes perlombongan pasir di selangor [klik sini]

Laporan Audit menyebut.. Kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat hanya mampu mengumpul RM5.4 juta antara Julai 2008 dan Disember 2009 - jumlah yang dianggap tidak memberangsangkan jika dibandingkan dengan RM8.53 juta yang dikutip daripada Januari 2007 hingga Jun 2008 oleh BN.

“Sasaran RM10 juta tidak dipenuhi, dan mereka hanya mampu mengutip royalti RM4.62 juta,” petik laporan itu.

Kerajaan PKR mendakwa perlombongan pasir di negeri tersebut lebih telus dan terbuka khasnya dalam pemberian kepada kontraktor pasir...

Persoalannya ialah pasir habis dilombong tetapi duit itu ke mana? Nampaknya duit tidak masuk dalam poket kerajaan negeri.. ini bermakna duit masuk ke dalam poket pemimpin Pakatan Rakyat.. hasil bumi rakyat diperkosa oleh kepimpinan Pakatan dan kroninya...

Akhirnya rakyat Selangor hanya makan pasir ulam asap... penasihat ekonomi Selangor yang semakin gemok.. pergi keluar negara sana dan sini... tapi satu pun pelaburan tidak dibawa masuk ke Selangor...

Apa status dr Zul sebenarnya?

0 Komen!!!


Zainab Jalar: Isteri, kekasih, atau ...

"Pihak media juga kebingungan dengan status perkahwinan Dr. Zulkefli kerana menurut mereka yang hadir sewaktu pengumuman nama calon PAS minggu lepas, Dr. Zulkefli dikatakan sebagai seorang bujang. Tetapi di dalam sidang media menafikan beliau pernah ditangkap basah, Dr. Zulkefli dikatakan menyebut nama seorang perempuan sebagai isterinya." - Sumber Blog Kickdefella

Inilah yang menjadi tanda tanya kesemua pihak. Agaknya pihak penyokong PAS sendiri keliru dengan status ini. Jika benar calon PAS, Dr. Zulkefli masih bujang, maka beliau mesti dirujuk semula ke mahkamah syariah atas tuduhan Khalwat beliau bersama insan yang dikatakan isterinya, Zainab Jalar.

Harap pihak PAS terutamanya Dr. Zul dapat memberi penjelasan mengenai perkara ini agar masyarakat tidak memandang serong terhadap anda.
Bukannya hendak mempertikai status anda. Sekadar merujuk blog Kickdefella, sebuah blog kebanggaan PAS suatu ketika dahulu.

Sumber : Kijang Jantan

Paul tak sempat ramal keputusan PRK Batu Sapi dan Galas

1 Komen!!!

Nampaknya hasrat penganalisis politik tidak bertauliah di Malaysia termasulah kaki-kaki judi tidak dapat menggunakan khidmat Paul untuk meramal kemenangan parti politik yang bertanding PRK Galas dan Batu Sapi.

Kalau tidak sudah tentu kelibat Paul akan digunakan untuk meramalkan keputusan PRK tersebut.. menurut berita, Paul, sotong yang menjadi terkenal pada kejohanan Piala Dunia kerana keupayaannya menilik keputusan perlawanan pasukan kebangsaan Jerman sepanjang kejohanan itu, mati di rumahnya semalam di Oberhausen pada usia dua tahun.

Paul tak de dah.. tapi mungkin kaki judi boleh cari 'sotong' lain yang aww aww...

Baca seterusnya di sini..

Selasa, Oktober 26, 2010

Malaysian Insider portal penipu No.1 !!!

0 Komen!!!
ALOR SETAR: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Nerang, Datuk Syed Sobri Syed Hashim akan mengambil tindakan undang-undang terhadap portal berita The Malaysian Insider kerana menyiarkan berita yang memfitnah dan mengaibkannya, Rabu lalu.

Thank You AllahSyed Sobri yang juga Naib Ketua UMNO Bahagian Padang Terap, berkata laporan portal berita itu yang menyebut beliau diisytihar muflis Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 15 Oktober lalu berikutan kegagalan syarikatnya membayar caruman kepada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) adalah tidak berasas.

Katanya, laporan itu jelas berniat jahat untuk menjejaskan reputasinya sebagai wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dan ahli perniagaan.

Baca seterusnya di berita harian

DAP dan PAS tidak sehaluan di Galas

0 Komen!!!



Bila PAS dan DAP sedar yang mereka tak sehaluan, saling merenung masa depan





Nampak gayanya PAS dan DAP mula tidak sehaluan.. masing-masing tidak berpandangan.. untuk melihat gambar PASberg klik sini


Berkaitan juga.. PAS kini mula risau apabila pengundi Cina semakin hilang kepercayaan terhadap PAS akibat janji yang tidak ditunaikan oleh kerajaan PAS Kelantan. Ianya berkaitan janji PAS untuk menyelesaikan kes tanah di Kg Pulai, Gua Musang...

Baca seterusnya di sini...

Panas!!! Video pergaduhan samseng PKR di Kota Raja

0 Komen!!!


Inilah rupanya demokrasi ganas ala PKR!!!...

Panas!!! PAS mulakan kempen PRK Galas dengan rasuah

3 Komen!!!




PAS sudah ditemui menabur rasuah dan membuat ugutan terhadap pengundi-pengundi dari kaum Cina di DUN Galas, Gua Musang.

Blog Ohpolitik! telah menjumpai barangan 'goodies' tersangkut di rumah kaum-kaum Cina. Dalamnya berisi, teh Boh 50g, keropok Sira Berlada 80g, Lee Cream Crackers 420g, Munchy's Yosss 105g, dan gula pasir PRAI 1kg.

Bukan setakat itu saja.

Pembahagian hadiah ini adalah sebahagian dari gelombang pertama kempen PAS yang melibatkan kempen rumah ke rumah oleh Muslimah PAS.


Blog Yang Gambi di sini melaporkan isteri Tok Guru Dato Nik Aziz Nik Mat, Datin Salbiah turut sama dengan Muslimah PAS memberi 'rasuah' pilihanraya. Dalam gambar di atas, Datin memberi hadiah kepada pengundi Cina.

Walaupun kerajaan PAS masih tidak menunaikan janji lebih 10 tahun untuk memberi peneroka Cina geran,  kesan kempen Muslimah PAS ada kesannya.

Tinjauan dengan pengundi-pengundi Cina di Kg Pulai mendapati mereka terus terang berkata akan tetap memberi undi kepada PAS. Difahamkan kempen yang dimainkan oleh Muslimah PAS berbunyi satu ugutan. Kalau tidak undi PAS, mereka tidak akan mendapat bantuan dari kerajaan negeri.

Selain itu, penoreh-penoreh getah Cina faham maksud tersirat dalam ceramah pemimpin PAS kepada mereka yang mana mereka berjanji ‘tidak akan menggangu atau tidak akan diambil tindakan atau diusir dari tanah-tanah yang diceroboh’ selagi PAS memerintah Kelantan. Penoreh getah kaum Cina sentiasa dalam kerisauan kerana tanah yang mereka teroka tidak mempunyai geran dan tanah mereka boleh dirampas.

Pengundi Cina melihat bagaimana ganas dan penuh tipudaya kerajaan PAS negeri merampas tanah-tanah yang diduduki orang Melayu dan tanah-tanah terlindung bawah Akta Orang Asli 1954 yang diduduki orang Asli dirampas untuk diberi kepada tauke-tauke Cina urus sebagai Ladang Rakyat atau ladang sayur.

Ini tentu membuat mereka berfikir, terutama dengan harga getah sekarang sudah setinggi sekitar RM6.40 sekilo.

Kalau kempen dan ugutan tidak berkesan, khabarnya PAS sudah mendapatkan bantuan taukeh-taukeh balak Ladang Rakyat seperti Kenneth Tan dan Ah Min serta taukeh sayur dan balak dari Singapura, Bernard Loo.

Mereka akan memberikan wang 'saguhati' antara RM800 - RM1,000 seorang kepada sebahagian besar dari 2,000 pengundi Cina. Jika pujuk rayu, 'hadiah' dan wang masih tidak mengekalkan undi mereka kepada PAS, tidak hairan tauke-tauke ini menggunakan samseng untuk mengugut pengundi-pengundi Cina.

Orang dan penyokong PAS nampaknya sudah begitu kaya hingga sedia memberi rasuah dan bersekongkol dengan kemungkaran. Selama ini, mereka menuduh UMNO dengan pelbagai fitnah dan menambah-menambah cerita, rupanya mereka sebenarnya "cakap tidak serupa bikin." 

di petik dari Blog : Galas untuk BN 

Panas!!! Bagaimana seorang Settlement Officer (SO) boleh hidup begitu mewah?

0 Komen!!!




Gambar diatas ini adalah banglo mewah milik Zakaria Mustapha, bekas Settlement Officer (SO) Gua Musang yang telah ditukarkan ke Kota Bahru tidak lama dahulu. Selepas beliau bertugas di Kota Bahru beliau ditukarkan ke Kuala Krai pula.

Beliau juga memiliki beberapa buah kereta mewah, antara kereta mewah koleksi beliau adalah Mercedez Benz, Peugot Sport dan Harrier (Lihat di dalam pagar rumah gambar-gambar  di atas)

Berapa gaji seorang SO yang hanya berkelulusan SPM? Bagaimana boleh beliau memiliki rumah mewah dan kereta-kereta mewah ini?


Menurut orang-orang Gua Musang, beliau adalah seorang yang korup.

Beliau merupakan salah seorang broker perantara kepada cina-cina Cameron Highland yang kini memiliki tanah di Lojing (sila rujuk video di bawah). Ramai tauke-tauke cina yang mendapat tanah dari Zakaria semasa dia menjadi SO di Gua Musang.


Sedikit latar belakang mengenai Zakaria.

Beliau adalah ahli PAS seumur hidup tetapi pernah bertanding untuk merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Kuala Krai menentang Tuan Aziz. Walaupun beliau menabur duit untuk membeli undi, beliau masih tewas di tangan penyandang jawatan tersebut sekarang iaitu Tuan Aziz.

Tujuan Zakaria bertanding jawatan Ketua Pemuda Kuala Krai hanyalah untuk menjadi 'trojan horse' sahaja. Beliau fikir dengan cara itu beliau dapat mengusai Pemuda UMNO Kuala Krai sekaligus memusnahkan seteru utama belaiu iaitu Tuan Aziz.

Minggu lepas, beberapa 'tauke cina' datang berjumpa beliau dan meminta Zakaria agar segala perjanjian mereka (yang telah dibuat sebelum ini) tidak diketahui oleh sesiapa pun.

Zakaria dikatakan berulang-alik ke Cameron Highlands setiap minggu. Mengapa dia suka ke Cameron Highlands? Setiap minggu pula tu?

Zakaria memiliki banyak tanah di Gua Musang, tetapi beliau tidak letakkan atas nama beliau. Zakaria menggunakan nama saudara-maranya. Khabarnya, beliau memiliki 6 ke 7 lot tanah.

Ada banyak lagi cerita mengenai Zakaria tetapi cukup setakat ini dahulu. Terjawabkah misteri bagaimana seorang yang berekerja sebagai SO boleh memiliki harta sebegini banyak?

SPRM wajar menyiasat Zakaria.

PAS mungkiri janji - Bukti PAS pinggirkan orang asli

0 Komen!!!

Sekali lagi orang Asli Galas ditipu PAS Kelantan..
Pas janji calon anak tempatan Galas. Mana dia kredibiliti PAS dan MB Kelantan sebenarnya telah ada calonnya sendiri walaupun Dr Zul bermasalah. Dah la tak popular tambah lagi cerita khalwatnya. Kalau gitu lebih molek letak calon dr ORE ASLI spt yg Husam janjikan. Kami rasa tertipu. Fikirkan la.
Hahaha.. orang Asli hanya digula-gulakan oleh PAS kelantan.. dah lha tanah lesap dek kena balun kerajaan PAS.. lepas tu main cakap-cakap nak letak calon orang Asli.. akhirnya.. orang yang berkhalwat tetap menjadi pilihan...

Kasihan orang asli Galas hanya diperbodohkan PAS Kelantan.. mungkin dah tiba masanya orang aslinya mereka ni hanyalah alat mainan politik PAS...

Yang keduanya.. PAS janji nak letak calon tempatan... tapi akhirnya.. PAS sekali lagi pinggirkan pemimpin tempatan...

Lihat biodata ringkas Calon PAS... mana dia anak asal galas?

Dr. Zulkefli Mohamad merupakan anak kepada seorang pemimpin PAS, Mohamad Awang yang pernah dinobatkan sebagai Tokoh Penerangan PAS Kelantan tahun 1996.

Bapanya juga adalah bekas Adun Guchil, Kuala Krai tahun 1974-1978. Ibunya pula, Ramelah Mat Jusoh.

Dr Zulkefli dilahirkan pada tanggal 16 Januari 1966 bertempat di Guchil 3, Kuala Krai.

Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Banggol Guchil, Kuala Krai. Kemudian meneruskan pengajian di peringkat menengah di Sekolah Menengah Sultan Yahya Petra.

Baca seterusnya di Galas untuk BN

Isnin, Oktober 25, 2010

Calon tak laku taruhan PKR

2 Komen!!!

Ansari Abdullah,56, diumumkan oleh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon Pakatan Rakyat kononya untuk menggalas tugas besar dalam Pilihanraya Kecil P185 Batu Sapi.

Menurut Anwar Ansari dipilih kerana merupakan seorang peguam yang banyak membela kes-kes tanah di Sabah.

Ansari telah beberapa kali masuk bertanding baik DUN mahupun Parlimen sejak zaman Berjaya lagi, namun satu kalipun tidak pernah menang.

Pada PRU-12, dia mencuba nasib di Tuaran baik negeri mahupun Parlimen, namun tidak mampu bersaingpun dengan calon-calon BN.

Kini mencuba nasib di rantau orang, ini lah petanda, bahawa PKR ketandusan pemimpin yang boleh dijadikan sebagai calon.

Pemimpin PKR asal Sandakan, yang juga Pengerusi PKR Negeri Encik Thamrin Zaini diketepikan, menunjukkan walaupun Thamrin sebagai pengerusi parti peringkat negeri, namun Anwar merasakan kepimpinannya tidak dapat dihandalkan.

Pemilihan Ansari yang berasal dari luar Sandakan menunjukkan, bahawa PKR atau PR sebenarnya tidak serius bertanding di PRK kali ini. Mereka meletakkan calon hanya untuk mendapatkan undi simpatisan PKR, agar supaya memberi peluang kepada Persiden SAPP Datuk Yong Teck Lee.

Dengan pemilihan Ansari Abdullah, yang nyata kini persaingan untuk kerusi P-185 Batu Sapi hanya terletak pada calon BN Datin Linda Tsen Thau Lin dan Datuk Yong Teck Lee.

Datuk Yong sudah tentu mengharapkan sokongan kaum cina, untuk bersaing dengan BN yang mendapat sokongan bumiputera dan sebahagian kecil kaum cina.

Melalui percaturan Yong, dia hanya memerlukan sejumlah 1,000 undi bumiputera untuk menang. Melalui pencalonan Ansari, sudah tentu kaum cina akan memberi undi kepada Yong Teck Lee. Sentimen kaum cina Sandakan, sangat berbeza dengan sentimen kaum cina Semenanjung; di sini lah kemungkinan kelebihan Yong Teck Lee.

Berasaskan perkembangan semasa ini, Datuk Musa Aman sebagai Pengarah Pilihan Raya PRK Batu Sapi mempunyai tugas yang sangat berat untuk mendapatkan undi kaum cina. Peranan parti LDP, MCA dan Gerakan tidak akan banyak membantu.

Namun kerana calon BN merupakan calon yang mempunyai jalinan dan net working dengan para pengundi kaum cina, serta mengenang perkhidmatan mendiang suaminya sebagai MP 2 penggal, maka keadaan inilah yang memberinya kelebihan di banding Yong Teck Lee.

BN diperkirakan akan berhadapan dengan isu-isu tanah yang akan dibangkitkan oleh pihak SAPP dan PKR.

Apapun, Datuk Musa, Tan Sri Pairin dan Datin Linda Tsen mempunyai kaedahnya tersendiri untuk memenangi PRK kali ini.

Dipetik dari blog : apa yang tersirat

Ahad, Oktober 24, 2010

Putrajaya mesti dipertahankan hingga ke titisan darah terakhir!!!

0 Komen!!!
"Walau berkecai tulang dan juga badan, walau bercerai jasad dari nyawa. Saudara dan saudari, walau apa pun yang terjadi, Putrajaya mesti kita pertahankan!"

Bunyi umpama Jeneral Perang yang sedang melaungkan arahan!!!.. sudah tiba masanya untuk bangkit mempertahankan panji-panji BN pada pilihanraya Umum ke-13...

Apapun terjadi.. walau patah sayap bertongkat paruh... inilah survival bangsa Melayu.. tiada siapa yang boleh laksanakan agenda perkara 153 kecuali UMNO dan BN.. inilah satu-satunya parti yang boleh terjemahkan semangat perlembagaan dan sesuai serta seiring dengan semangat tersebut..

Tiada parti lain yang boleh terjemahkan.. PAS.. memang tidak boleh diharap, tiada perjuangan untuk membantu Melayu dan jauh lagi untuk menegakkan syiar Islam.. PKR... memang jauh sekali untuk membela Melayu dan Islam sebagaimana perlembagaan.. dan tentunya DAP memang bercita-cita nak hapuskan perlembagaan..

Oleh itu.. bagi mempertahankan Putrajaya, BN perlu memastikan kawasan yang diemenangi dipertahankan.. dan kawasan yang kalah perlu dirampas semula...

Kubu-kubu lawan mesti ditawan satu persatu.. serangan perlu dibuat bertubi-tubi.. demi memastikan Melayu dan Islam terus dipersada politik negara!!!

Baca seterusnya di sini

Khamis, Oktober 21, 2010

KJ kata 10 ciri negatif Pemuda

7 Komen!!!

Agaknya siapa yang dimaksudkan?

10 ciri negatif Pemuda yang perlu dikikis [klik sini]:

1. Elitis dan egois.

2. Suka melihat orang lain dihentam.

3. Syok sendiri.

4. Budaya 'check in'/'check out' dan 'punch card' - hanya tunjuk muka bila pemimpin ada.

5. Suka 'enter frame'/ gemar mengambil kredit atas usaha orang lain.

6. Budaya 'politik sate' - cucuk dan kipas pemimpin.

7. Baling batu sembunyi tangan.

8. Budaya 'yes man' / 'yes bos'

9. Talam dua muka

10. Oportunis.


Kalau dah bos buat.. anak buah apa lagi?... lu fikirlah sendiri...

Selasa, Oktober 19, 2010

Sekali lagi rakyat Sabah diketepikan Pakatan

2 Komen!!!
PKR janji menggunung untuk memberi pelbagai kerusi dan kedudukan kepada rakyat Sabah jika mereka berkuasa..

Teringat dahulu AL Juburi juga berjanji akan memberikan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada orang Sabah...

Tapi itu semuanya cakap-cakap politik.. melihat tindakan dan apa yang dicakap.. memang boleh diketegorikan cakap tak serupa bikin...

Cuba bayangkan di Batu Sapi, SAPP dianggap sebagai parti pembangkang di Sabah.. parti berasal dari Sabah.. orang Sabah.. tetapi dipinggirkan oleh Pakatan.. Pakatan putuskan agar PKR yang bertnding.. inilah sikap ultra semenanjung yang ditunjukkan Pakatan.. tidak menghormati langsung rakyat Sabah [klik sini]..

Canon EOS Rebel T1i 15.1 MP CMOS Digital SLR Camera with 3-Inch LCD and EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Lens, EF-S 55-250mm f/4.0-5.6 IS Telephoto Zoom Lens, 430EX II Speedlite Flash, and 2400 SLR Gadget BagJika macam inilah tindakan PKR yang menunjukkan kuasa ultra semenanjung yang terus menafikan rakyat Sabah jadi bagaimana dengan janji Pakatan untuk kebajikan da kedudukan orang Sabah... tentunya semuanya pembohongan semata-mata.. sekdar menbur gula-gula untuk orang Sabah.. tentunyaa orang umpama ini tidak boleh diterima dan perlu ditolak..

Setelah 50 tahun merdeka.. Pakatan masih menganggap orang Sabah masih bodoh.. tiada kepimpinan, tiada parti asal sabah yang boleh menguruskan hidup mereka...

Ini tidak termasuk bagaimana PKR sabah juga dipinggirkan dari barisan kempimpinan PKR Pusat.. mana dia calon Sabah dan Sarawak untuk jawatan Timbalan Presiden PKR atau Naib Presiden PKR...

Baru-Baru ini Pairin Kitingan mengesahkan tidak akan mempertahankan jawatan Naib Presiden PKR kerana kecewa dengan kepimpina PKR yang dianggap menyisih dan meminggirkan suara orang Sabah..

Hakikatnya orang Sabah hanya diguna dan dimainkan PKR... semuanya demi kepentingan politik sempit PKR semata-mata.. tak de undi... good byelah orang Sabah..

Melayu Pulau Pinang dilayan seperti ANJING menyalak bukit

1 Komen!!!
Kami mahukan penjelasan... mana dia kerajaan DAPigs, mana dia EXCO DAPigs, mana dia Ketua Menteri DAPigs.. lari ke?

Sekali lagi Melayu Pulau Pinang dilayan umpama Anjing menyalak bukit.. sia-sia sahaja.. inilah layanan bertaraf binatang yang diberikan kerajaan DAPIgs terhadap Melayu..

Ianya berkaitan cadangan pengambilan tanah seluas 40 hektar di Kampung Genting di sini bagi pembinaan sebuah universiti... oleh itu Kerajaan Negeri diminta untuk menjelaskan perkara tersebut dalam tempoh seminggu!!!

Setakat ni tiadA seekor pun pemimpin DAPIgs Pulau Pinang yang turun beri penjelasan... tindakan kerajaan negeri yang cuba mengelak dari menjawab persoalan ini membuktikan kerajaan DAPigs ialah kerajaan yang tidak bertanggungjawab...

Sedangkan Pejabat Tanah dan Daerah Barat Daya akan memanggil semua penduduk kampung untuk memaklumkan tentang pengambilan tanah dan membincangkan mengenai harganya...

Kerajaan Negeri DAPigs dah mula lepas tangan... penduduk dilayan macam Anjing menyalak bukit...

Penduduk hanya mahukan penjelasan... ya atau tidaK!!!

Tetapi pastinya kerajaan negeri tidak akan menjawab YA!!!.. kerana ia membuktikan apa yang didakwa oleh penduduk..

JIka kerajaan negeri jawap TIDAK... penduduk mahukan jaminan dan janji kerajaan neGeri... adakah kerajaan Negeri berani berjanji tanah di Kg Genting tidak akan diambil untuk projek universiti... Jika kerajaan egeri tidak berani berjanji maksudnya kerajaan telah membohong rakyat dan penduduk Melayu Kg Genting!!!


Baca seterusnya di sini...

Tun M : Tindakan atas Anwar bukan konspirasi..!!!

1 Komen!!!
Ada asas.. walaupun sudah bertukar pemerintahan, namun ianya masih berlaku kes yang sama.. maksudnya tindakan menghereta Anwar ke mahkamah kerana isu liwat ialah tindakan tepat, bukan dibuat-buat dan bukannya konspirasi..

Ianya ditegaskan oleh Tun M ketika masjlis dialog di hadapan 63 wakil daripada 22 parti dari 20 negara yang hadir pada program Forum Antarabangsa Mengenai Pembentukan Warga Global: Liberalisasi Media dan Realiti Politik Baru yang dianjurkan sempena Perhimpunan Agung UMNO Ke-64, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini..

Bukan mudah hendak membuat konspirasi kerana ianya melibatkan banyak orang.. dan bukan mudah nak bawa anwar supaya 'menyontot' orang.. tidak mungkin Anwar akan menyontot orang kecuali dia memang jenis suka menyontot!!!!

Untuk membawa seorang 'public figure' supaya didakwa atas tuduhan meliwat, ianya bukanlah mudah... usaha itu dilakukan secara berhati-hati iaitu dengan bersandarkan kepada fakta serta bukti yang ada kerana ia melibatkan perbicaraan di mahkamah selain turut membabitkan maruah seseorang.

Kata Tun:
“Sebagai seorang yang rasional mustahil kes Anwar ini hasil daripada konspirasi. Kes Anwar membabitkan institusi kehakiman dan di dalam institusi ini konspirasi sukar dilakukan kerana kita terpaksa berhadapan dengan banyak pihak.

“Kita bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan satu dua orang tetapi lebih 100 orang. Antaranya hakim, pendakwa, polis, saksi-saksi dan mangsa. Ini bukan kerja mudah kerana banyak pihak yang akan terlibat,’’

Baca seterusnys di sini..

Isnin, Oktober 18, 2010

Lagi EXCO PKR menipu rakyat!!!

1 Komen!!!
Terlajak perahu boleh berundur, terlajak kata buruk padahnya... kalau ikut pepatah di atas maksudnya cakap secara tak sengaja... tapi bagi kes EXCO PKR ni lain sikit.. sebab dia 'bapak penipu' maksudnya dia cakap tapi tujuannya untuk tipu rakyat [klik sini]..

Penduduk Ladang Coalfields mengadakan protes berhubung isu pampasan yang gagal diselesaikan oleh kerajaan negeri di Kuala Selangor, semalam.


Hal ini tidak mengejutkan bila pemimpin PKR menipu Rakyat.. sebab hal ini bukan sekalu berlaku.. tetapi dah banyak kali berlaku.. bukan setakat EXCO, MB, Ketua Umum PKR kesemuanya pernah menipu rakyat.. siapa tidak kenal Aljuburi menipu rakyat semasa isu Kg Pauh.. janji untuk diselematkan kg tersebut bila Pakatan berkuasa.. akhirnya dila Pakatan dapat kuasa penduduk KG pauh tetap dilayan macam binatang... janji tinggal janji.. bila rakyat cari pemimpin dipejabat... pejabat dikunci.. Ketau Menteri DAP lari takut nak bertemu rakyat...

kali ini kesnya ialah si EXCO PKR Selangor..dakwaan Xavier bahawa pihak pemaju yang membina kawasan perumahan dan perniagaan di ladang tersebut telah bersetuju membayar pampasan RM30,000 kepada setiap keluarga adalah tidak benar...

Kenyataan Exco Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin itu disiarkan di muka surat 15, akhbar SelangorKini edisi pertama Oktober.

Kata pekerja ladanag tersebut.. mana hitam putihnya (bukti).. kes tuntutan pampasan tersebut masih lagi dalam proses perbicaraan di mahkamah... kenapa tidak berjumpa dengan keluarga mereka.. takut ke? sebab dah bodohkan mereka..

''Saya rasa Xavier hanya mahu memperbodohkan rakyat dengan mengumumkan perkara yang tidak benar sedangkan kami masih lagi di ladang ini dan hidup 'kais pagi makan pagi' kerana tidak lagi bekerja.

Seorang lagi pekerja berkata, Xavier pernah berjanji akan membantu mendapatkan empat hektar tanah daripada pihak pengurusan ladang bagi membina rumah teres tiga bilik untuk mereka dan keluarga memandangkan mereka telah bekerja di situ sejak tiga generasi.

''Dia cakap begitu ketika perjumpaan bersama kami yang turut dihadiri pihak media pada 16 Jun 2009.

''Bagaimanapun sebulan kemudian dia datang lagi kepada kami dan memberitahu tanah empat hektar itu akan digunakan untuk membina asrama, yang kita tidak tahu untuk siapa.

Moral of the story... Rakyat hanya dilayan macam anjing dan diperbodohkan oleh PKR demi undi semata-mata.. no undi hilanglah mereka....

Akhirnya PKR mengaku ahlinya JAHAT!!!

0 Komen!!!
Umum memang mengetahui bahawa ahli PKR ni jahat, samseng, kaki pukul, kaki perempuan, kaki lelaki (aljuburi), kaki ugut, kaki penipu, kaki gaduh, kaki baling kerusi dan banyak lagi kaki-kaki 'setan'...

Tapi hari ini merupakan ahli yang Istimewa apabila PKR melalui kepimpinananya sendiri mengakui ahli mereka memang jahat... tambah lagi istimewa ahli PKR yang dituduh jahat bukan kerana mencuri, bergaduh, ugut, main perempuan ataupun menyeleweng.. tetapi dituduh jahat kerana minta orang aka pemimpin atasan PKR bertaubat [klik sini]..

Kesian budak-budak ni.. macam anjing menyalak bukit.. tak jadi apa-apa.. korang kena ingat.. korang ni kasta paling bawah.. paria.. apa barang!!!! korang ingat pemimpin macam aljuburi nak dengar cakap ko.. lainlah kalau ko ni Yahudi ke Israel ke.. cIA ke.. itu pasti anwar ikut cakap...

Tapi orang kata bapa borek anak rintik.. anak jahat semua kerana mak bapak mereka... kalau pemipin PKR kata ahli mereka jahat.. kejahatan itu diwarisi oleh pemimpin mereka dahulu....

Ianya berikutan sekumpulan pemuda yang mendakwa dari Cabang PKR Pulau Pinang dan Perak telah menyerahkan memorandum taubat meminta Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim supaya segera bertaubat.

Memorandum satu muka surat itu didakwa telah dihantar oleh 60 ahli dari tiga cabang yang mewakili Pulau Pinang dan Perak [klik sini].

Namun macam biasa.. tipikal.. mana pernah PKR mengaku tu semua ahli mereka hatta sehingga yang kena pukul ketika Mesyuarat Cabang PKR juga tidak diakui sebagai ahli mereka..

Sekali sekala bolehlah mereka mengelak... tapi rakyat mengetahui sebenarnya semakain ramai Ahli PKR yang kecewa dengan kepimpinan mereka... lagi mengecewakan adalah pemimpn sendiri tidak mahu mereka sebagai ahli PKR.. dah lebih dahsyat pemimpin memang tidak pernah mendengar suara akar umbi...

Sangat mengasihankan kepada ahli PKR.. dilayan macam pengemis oleh pemimpin mereka.. melukut di tepi gantang.. jadi betullah yang dikatakan oleh King RPK [klik sini]..
Before we scream that Umno and Barisan Nasional do not respect freedom of speech we should ask ourselves whether the opposition does as well.

When the pro-opposition Bloggers whack the opposition we are being malicious, mischievous, one-sided, have a hidden agenda, are Trojan Horses, and whatnot. When the Umno Bloggers whack the government leaders this is just a demonstration of freedom of speech at work.
Tunggu masanyalah PKR ni akan karam.. memang dah tidak boleh diselamatkan.. cuba bayangkan dalam sebuah kapal.. diluar nampak hebat dan cantik, tetapi di dalam kapal macam nak pecah... salah seorang pekerja bawahan kata kapal akan tenggelam.. tapi disebabkan pekerja ni pekerja bawahan makan dilayannya macam anjing.. tak ambil peduli.. nah!!! kebocoran kapal makin teruk... Selamat tinggal kapal... selamat tinggal PKR!!! tenggelamlah kau dengan keangkuhan kau!!!

Kebangangan Penulis Upahan HaprakDaily

0 Komen!!!
Memang benarlah bahawa HarakahDaily adalah penyebar pemalsuan dan fitnah yang nyata. Penulis sentiasa mengikuti portal tersebut untuk mengetahui sehingga tahap manakah portal tersebut sanggup membohongi pembaca portal tersebut. Yang terbaru ialah satu artikel tentang kes liwat Anwar Ibrahim yang ternyata mengelirukan dan berbau pembohongan.

Artikel tersebut ditulis oleh Mohd Rashidi Ismail Kes sodomi II : Ada lagi mak nyah, pondan Siam hendak tampil?

Rashidi Ismail ternyata telah berbohong dan memberi input yang amat salah. Di antara pembohongan penulis HarakahDaily itu :-

Kedua, Saiful berkunjung ke Pusrawi untuk membuat pemeriksaan. Selepas doktor Pusrawi membuat pemeriksaan, beliau mendapati tiada sebarang kesan tusukan (tiada penetrasi), tiada luka dan sebagainya.

Kemudian apabila Saiful tidak berpuashati beliau pergi ke Hospital Kuala Lumpur. Jarak HKL hanya 5 minit berjalan kaki dari Pusrawi. Seberang jalan sahaja sudah sampai. Tetapi Saiful mengambil masa dua jam lebih untuk sampai.

Ok, jarak bukan persoalan. Tetapi hasil testimoni atau laporan perubatan Pusrawi, dengan jelas mencatatkan bahawa tiada sebarang tusukan atau kesan liwat berlaku di dubur Saiful, bagaimana mungkin selepas lebih dua jam, pihak doktor di HKL boleh mendapati adanya tusukan? mengapa laporan HKL bercanggah dengan Pusrawi?

Peliknya, hal-hal teknikal sebegini, apakah mungkin doktor tidak tahu membuat pemeriksaan, atau mungkin doktor dipaksa membuat laporan palsu, atau mungkin Saiful yang membuat tusukan sendiri?

Inilah masaalahnya apabila seorang penulis HarakahDaily yang tidak arif dalam perubatan cuba menunjuk pandai tetapi kenyataan beliau itu begitu cetek dan membodohkan diri beliau sendiri. Adalah amat memalukan apabila masih ada lagi orang seperti Rasidi Ismail ini yang masih berpegang kepada laporan perubatan Pusrawi yang dilakukan oleh seorang doktor biasa.

Pemeriksaan doktor di Pusrawi adalah berdasarkan penilaian mata kasar sahaja padahal perubatan forensik adalah lebih teliti dan mikro. Sebab itulah bahan kimia dan pemeriksaan makmal diperlukan dan dilakukan oleh pakar perubatan HKL.

Secara perbandingannya, doktor di Pusrawi tidak mempunyai sebarang kelayakan dan pengalaman jika dibandingkan dengan 3 pakar perubatan HKL.

Seperkara lagi, penulis hairan daripada mana penulis HarakahDaily menafsirkan bahawa Saiful Bukhari tidak puas hati lalu pergi ke HKL.

Jika kita merujuk kepada laporan Hospital Pusrawi, doktor tersebut yang menulis surat dan merujuk Saiful Bukhari ke HKL. Berkemungkinan besar doktor Pusrawi mahu Saiful Bukhari mendapatkan pemeriksaan lanjut di HKL kerana HKL mempunyai kepakaran dan lebih lengkap.

Penulis HarakahDaily juga berlagak pandai dengan menimbulkan tuduhan bahawa pakar perubatan HKL dipaksa membuat laporan palsu. Tuduhan tersebut sangat memualkan dan menyerlahkan kebangangan wartawan Harakah Daily. Sungguh menyedihkan...

Mungkin artikel penulis HarakahDaily yang seterusnya akan menulis "air mani di paksa berada di dalam Saiful Bukhari"?

So pathetic !! HarakahDaily memang pembohong dan penyebar fitnah !

Artikel asal : Dr Novandri Hasan Basri

Kongsi Link Anda