Khamis, Ogos 26, 2010

RM500 duit raya untuk kakitangan kerajaan

2 Komen!!!
Semalam ramai kakitangan awam yang tersenyum sedikitn bila diumumkan pemberian duit raya kepada mereka semua... dan sebenarnya bukan sahaja mereka yang senyum, anak mereka, isteri mereka dan sedara mara mereka.. maksudnya adalah duit tambahan nak hadapi raya ni..

Kerajaan bersetuju membayar Bantuan Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada 1.24 juta kakitangan awam dalam Gred 1 hingga 54 dan 590,000 pesara kerajaan. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu dalam satu kenyataan bayaran akan dibuat sebelum 1 Syawal.Beliau yang juga Menteri Kewangan berkata keputusan berkenaan dibuat mengambilkira kebajikan mereka bagi meringankan beban kos membuat persiapan menyambut Hari Raya.Bayaran itu akan melibatkan kos RM 934.6 juta.-
Apa yang penting ialah kesyukuran kita kepada Allah SWT.. Firman Allah yang bermaksud, jika kamu bersyukur aku akan tambah tetapi jika kamu kufur, maka azab Allah amat pedih sekali..

Selamat Menyambut Aidilfitri 1431H..

Selasa, Ogos 24, 2010

Tolak hudud dan Negara Islam : karpal-I'm Not ALone!!!

0 Komen!!!
Karpal membidas Nik Aziz dengan mengatakan ia tidak berseorangan menolak Hukum Hudud dan negara Islam bahkan bersama dia yang menolak ialah Lim Kit Siang dan Nik Nazmi, Pengarah Komunikasi PKR... dan mungkin tidak ketinggalan yang menolak hukum Hudud ialah Anwar aljuburi..

Lihat artikel penuh dibawah:
Pengerusi Kebangsaan DAP Karpal Singh pada hari Isnin menafikan dakwaan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa beliau bersendirian dalam pendiriannya menolak hukum hudud dan penubuhan negara Islam yang dicadangkan PAS.

Karpal Singh berkata penasihat DAP Lim Kit Siang juga telah menyatakan pendiriannya bahawa Malaysia ialah sebuah negara sekular dan pengenalan hukum hudud di negara ini dan pewujudan sebuah negara Islam bukan dasar pakatan pembangkang.

"Kenyataan oleh Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu menunjukkan bahawa saya bersendirian dalam DAP yang menentang hudud dan negara Islam," katanya dalam kenyataan.

Karpal Singh mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz dua hari lepas bahawa beliau berpendapat kenyataan pemimpin DAP itu yang tidak bersetuju dengan cadangan PAS untuk melaksanakan hukum hudud dan negara Islam adalah pandangan peribadi beliau.

"Pemimpin DAP lain senyap, hanya dia yang timbul isu itu. Ini kerana apa yang ditimbulkan oleh pemimpin DAP itu merupakan pendapat perseorangan dan bukannya keputusan parti," kata Mursyidul Am PAS itu.

Karpal Singh yang menyambut baik kenyataan pengarah komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nik Nazmi Nik Ahmad bahawa hukum hudud adalah tidak sesuai dilaksanakan, berkata: " PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai."

"Langkah itu bercanggah dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya dan menurutnya beliau berharap PAS akan mempertimbangkan pendiriannya mengenai hukum hudud dan negara Islam.

Jadi tak cukup jelas lagi.. bapa lim Guan Eng pun tolak Hudud.. ni nak tanya Lim Guan Eng khalifah Pakatan Rakyat dan Aljuburi tentang pendirian beliau mengenai Hudud dan Negara Islam.. nak berlakon lagi ke... +

Khamis, Ogos 19, 2010

Satu lagi Projek Pembohongan ANwar Aljuburi - janji isi rumah RM 4,000

1 Komen!!!


Aku nak tergelak bila terbaca artikel tentang pendapatan RM 4,000 jika kuasai Putrajaya[rujuk sini].. ini pastinya satu projek hebat.. projek pembohongan mega Anwar Eljuburi..

Sebelum termakan janji Anwar.. mari kita lihat sekali lagi janji Anwar Ibrahim kepada Penduduk Kg Buah Pala sebelum Pilihanraya Umum ke-12...

Tak puas hati... Kalau masih tak ingat lagi pembohongan Anwar Ibrahim.. ini satu lagi janji palsu ANwar Aljuburi tentang 16 Sept.



Masih tak cukup lagi... dan pastinya ini satu lagi projek Pembohongan Mega ANwar Ibrahim yang bakal terkubur bersama Pakatan Rakyat pada pilihanraya Umum ke-13 akan datang.

Ini tidak kira berapa banyak janji manifesto Pakatan pada Pilihanraya Umum ke-12 yang masih belum dilaksanakan di Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.. mana dia janji tentang Kerajaan Berkebajikan... berapa banyak subsidi yang 4 negeri bagi kepada rakyat berbanding dengan kerajaan Persekutuan... cuba bandingkan...

Apa yang jelas di Kedah dan Kelantan.. hutan semakin botak.. balak dah kena belasah dengan PAS..

Di Selangor... Tanah negeri Selangor dah berlobang-lobang.. habis pasir dikorek di mana-mana... arak pun dijual dimana-mana?..

Pulau Pinang.. habis gerai peniaga Melayu dirobohkan.. peniaga Melayu juga dilarang berniaga di bazar Ramadan Komtar.. mujur ada desakan dari UMNO.. kalau harap PAS memang peniaga Melayu tak dapat berniaga di sana..

Hakikatnya satu lagi janji palsu yang ditabur oleh eljuburi.. ianya berikutan kejayaan Kerajaan BN yang berjaya meningkatkan lagi pertumbuhan ekonomi negara pada suku kedua iaitu pada 9.5%..

Sebenarnya tak perlu Pakatan Rakyat untuk jana pendapatan RM 4000, kerajaan BN mula laksanakan untuk berpendapatan tinggi.. bukan sahaja berpendapatan tingi bahkan menjadikan Malaysia sebuah negara maju.. kiranya dah terlambat dah Pakatan Ni nak berjanji.. ini semuannya setakat mencedok idea BN ..

Kurang Ajar : Memang niat PKR mahu libatkan Sultan Johor

1 Komen!!!


Nampaknya rakyat semakin jelas dengan isu banner yang menyebabkan Sultan Johor murka dengan melibatkan baginda dalam kempen PKR bangsat dan Chua Jui Meng biadap..

Ini pulak si kemetot ,Shamsul Iskandar Ketua AMK pula berani menghina Sultan secara terang terangan dan mahu libatkan sultan Johor dalam Politik Kotor mereka.

Blogger Anwar pembohong menulis :

"Apa yang tertulis di ruangan microblog Twitter ternyata menzahirkan apa yang terbuku didalam hati Shamsul. Tidak ada sekelumit penghormatan kepada Sultan Johor.

Mempertikaikan mengapa Sultan Johor tidak di soal siasat adalah satu tindakan kurang ajar yang langsung tidak tahu menghormati institusi kesultanan melayu."
Memang inilah ajaran Anwar tidak hormat Sultan, Bangsa, Agama dan semua sekali.. sama macam perangai Iblis.. hanya mereka sahaja yang betul dan orang lain salah..

Kepada rakyat Johor.. mesti tegas untuk menolak mereka yang mahukan perpecahan rakyat negeri Johor.. dan lebih tegas mesti menolak kepada mereka yang mahu sabitkan Institusi Kesultanan Johor dalam kancah politik kotor dan samseng mereka..

Menghina Sultan Johor bermakna menghina seluruh rakyat Johor...


Hapuskan PKR dari bumi Johor.. hapuskan Pakatan pembangkang... halau mereka.. jangan biarkan mereka terus menghina Sultan dan rakyat Johor...

Gurindam 13 resolusi

1 Komen!!!



Alamak MCA buat hal lagi
Kali ini dengan 13 resolusi
Kuota 30 peratus minta dihapusi
Sekolah Cina hendak ditambah lagi

Minyak dan Gas juga minta dibukakan
Dari huluan sehingga hiliran
Kononnya industri sudah tinggi kedudukan
Sedangkan Melayu masih ketinggalan

GLC juga jadi sasaran
Permintaannya yang bukan-bukan
Ke dalam Lembaga Pengarah perlu dimuatkan
Bukan bumiputera demi kesaksamaan

Di sektor swasta tidak pula dibangkitkan
Melayu dilantik sebagai perhiasan
Kalau yang bekerja peluang disisihkan
Kepada yang memohon Mandarin diperlukan

Satu lagi tuntutan tentang liberalisasi
Apa yang ada tidak mencukupi
Mana bidang yang belum dibuka lagi
Patut dibuka jangan tangguh-tangguh lagi

Tender juga harus terbuka
Walaupun bahan binaan dah kuasa mereka
Projek mereka tak mahu bagi kita
Lama-lama isi ke dia, kuah ke kita

Bila biasiswa diberikan kepada semua 9A
Gembira mereka tidak terkata
Mereka lupa beza pelajar
di bandar dengan di desa

Alamat yang di kampung
ketinggalanlah nampaknya
Jangan kita nak tolak tepi
Amaran MCA nak kerjasama dengan DAP

Jangan-jangan nak ajak juga PAP
Sebab mereka tahu
perpaduan UMNO-Pas tak boleh jadi
Kadang-kadang kita pun hairan

Dalam semua bidang Melayu ketinggalan
Rancangan Malaysia pertama
hingga kesembilan
Tidak kurang satu trilion sudah dibelanjakan

Cuba kita tanya siapa yang menguasai kekayaan
Sejak 45 tahun Rancangan Malaysia diperkenalkan
Bumiputera hanya miliki 21.9
Itu tak kira hartanah dan tabung simpanan

Ada yang kata FDI jatuh pasal DEB
Sedangkan tiada perubahan dalam industri
Mesin lama dipakai lagi
Sedangkan orang dah pergi ke teknologi tinggi

80 peratus tenaga kerja lulusan SPM
Yang mahir hanya suku bahagian
Sektor swasta juga buat kesalahan
Tidak ada rancangan latihan kemahiran

Sepuluh tahun kita tidur lena
Sejak berlakunya krisis kewangan Asia
Struktur ekonomi tidak disusun semula
Sekarang baru nak buat semua

Generasi muda pula sukar dipengaruhi
Mereka punyai pendirian sendiri
Ramai yang belajar di luar negeri
Yang tiris, bocor, rasuah semua diketahui

Walaupun dah hilang dua pertiga
Perubahan tidak lagi punyai masa
Pembangkang pun dah naik besar kepala
Apa nak tunggu hilang semua?

Walaupun MCA macam-macam retoriknya
Hanya 9 peratus masyarakat Cina yang terima
Soi Lek tak peduli apa ‘Merdeka Center’ kata
Kepada kerajaan dia akan sondol aje.

Dato’ Salleh Majid

Kuala Lumpur

Rabu, Ogos 18, 2010

Surat Kutip Derma - PR palsukan surat pusat Khidmat DUN Sg Rapat

0 Komen!!!
Sah ini memang kerja mereka.. kerja Penyangak Rakyat (PR).. sekali lagi membuat surat palsu untuk memburukkan YB BN... lihat berita penuhnya dibawah:


YB Dato Hamidah Osman sedang menulis laporan di Balai Polis Gunung Rapat

Satu laporan polis telah dibuat oleh YB Dato Hamidah Binti Osman ADUN Sungai Rapat terhadap Pakatan Rakyat yang telah menyalahgunakan Pusat Khidmat DUN Sungai Rapat untuk memungut zakat/derma, laporan tersebut telah di Balai Polis Gunung Rapat, Medan Gopeng Ipoh perak. dalam Laporan itu berbunyi begini:

Saya Hamidah Binti Osman telah menerima sepucuk surat kutipan Derma/Zakat yang menggunakan kepala surat rasmi Pusat Khidmat Masyarakat (PR) DUN Sungai Rapat memohon derma/sumbangan dari orang ramai tanpa kebenaran daripada pihak berkenaan.

Surat yang telah ditandatangi oleh En Radzi Bin Zainon juga telah mengarahkan sumbangan itu dimasukkan ke dalam akaun Pusat Khidmat Masyarakat DUN Sungai Rapat iaitu akaun Bank Muamalat. Sedangkan saya tidak pernah mengarahkan demikian.

Saya percaya adalah menjadi satu kesalahan jenayah bagi mana-mana pihak memohon apa-apa sumbangan/zakat tanpa mendapat kelulusan pihak berkuasa. Ia juga boleh menyebabkan salahguna kuasa dan penipuan wang zakat rakyat oleh mana-mana pihak yang bertanggungjawab.

Surat berkenaan juga menggunakan nama pusat Khidmat Masyarakat DUN Sungai Rapat dan menggunakan lambang kerajaan Negeri Perak, padahal pusat Khidmat masyarakat DUN Sungai rapat adalah dibawah DUN yang saya wakili. Keadaan ini akan mengelirukan penduduk setempat seolah-olah saya telah memberi kebenaran surat ini dikeluarkan.

Pihak yang berkenaan juga telah menggunakan alamat pusat Khidmat Masyarakat berkenaan berhampiran dengan alamat pusat khidmat saya iaitu di Lapangan Terbang, Medan Gopeng,Ipoh. Ini semakin mengelirukan penduduk setempat.

Saya juga tidak pernah melantik Radzi Bin Zainon sebagai Penyelia Pusat Khidmat Masyarakat saya dan ia merupakan satu penyamaraan yang serius.
Sebahagian penyokong YB Dato Hamidah yang hadir


YB Dato Hamidah berbaju Biru menunjukkan Laporan Polis

Itulah bunyinya laporan Polis yang dibuat oleh YB Dato Hamidah Osman, laporan ini bertujuan untuk mengelak dari berlakunya kekeliruan orang ramai terhadap zakat yang dikutip oleh Pakatan Rakyat dan menggunakan kepala surat DUN Sungai Rapat. Laporan itu juga bagi mengelakkan pandangan negatif masyarakat terhadap ADUN Sungai Rapat dan Pusat Khidmat Masyarakat tentang kutipan zakat tanpa kebenaran Majlis Agama Islam.



Risalah yang menggunakan chop seakan-akan sama dengan Pusat Khidmat DUN Sungai Rapat



Mr Bean ni nak kena lempar selipar ni..

0 Komen!!!
Dalam keadaan orang Melayu marah terhdap kenyataan Chua Soi Lek yang menyentuh tentang keistimewaan orang Melayu.. datang pulak si Mr Bean (mahfuz) bodoh bin baghal ni buat lawak [rujuk sini]..

Inilah sebenarnya sikap lahanat mr bean yang tidak tahu bezakan masa depan bangsa dengan perkara lawak.. mana ada yang serius dalam pas.. kalimah Allah.. mereka tak serius, isu arak selangor boleh dijual merata-rata pun mereka tak kisah.. tiada negara Islam, hanya negara Sekular... apa PAS nak kisah... saman ekor... benda ni dah lama dah orang cerita... rasuah.. tok guru mereka pun rasuah... tarbiyah... anak mahfuz pun masuk serenti.. jadi apanya PAS nak cakap.. isu pasir Selangor.. kalau zaman UMNO pasti dah berjela-jela dokumen penyelewengan.. tapi sebab kroni sendiri buat.. nak korek pasir berapa banyak pun tak pa..

Bagi PAS tiada apa yang serius dalam negara ni.. apatah lagi tentang hak Istimewa orang Melayu.. apa PAS hirau.. PAS ni pencacai DAP je.. otak memang tak de.. letak kat lutut je..

Bila bercakap mengenai hak Istimewa orang Melayu maknanya bercakap tentang masa depan orang Melayu..

Bayangkan jika 30% ekuiti Melayu dimansuhkan.. dimanakah kedudukan Melayu di negara ini.


Hakikatnya kaum Cina mengamalkan ekonomi kapitalis, mereka tidak fikirkan pun tentang yang miskin.. biar yang miskin terus miskin, jangan dibantu dan yang kaya terus kaya.. itulah hakikat ekonomi Cina. Jadi apa jadahnya PAS kata nak perjuang Islam jika tentang perkara ini pun PAS tidak tahu..

Di mana suara PAS dalam keadaan desakan untuk mengekalkan terus hak istimewa orang Melayu. AKu nak tanya pemimpin PAS.. mereka beli rumah gunakan kouta bumiputera atau mereka bayar penuh... cuba jelaskan.. si Mr Bean yang galak sangat nak jadi pencacai DAP ni, cuba jelaskan.. kemudian nak tanya yang profesional sangat ni.. mereka beli guna kouta atau bayar penuh rumah atau premis perniagaan.. habis tu...

Apa akan jadi di bandar dan pinggir bandar

Jika Melayu tiada kouta 30% untuk beli rumah.. Melayu akan terus jadi minoriti.. rumah-rumah di kuasai orang Cina.. begitu juga dengan premis perniagaan... akibatnya pengundi kaum Cina semakin banyak di bandar Melayu secara sistematik dibuang ke pinggir bandar atau pendalaman.. Ini adalah politik halus untuk mereka kuasai ekonomi dan negara..

Cina bercakap besar kerana mereka beruntung dasar penjajah yang meletakkan golongan pendatang yang tidak sedar diri di bandar-bandar sehingga mereka terus menguasai bandar. Dasar pecah dan perintah British menyebabkan orang Melayu terus duduk di kampung dengan ekonomi bertani dan pendidikan setakat sekolah agama atau sekolah rendah.

Bila Melayu cakap tentang hak mereka mereka labelkan sebagai rasis.. tetapi jika mereka tidak rasis kita cabar mereka supaya hapuskan sekolah Aliran Cina jadikan sekolah satu Aliran.. jika mereka mahukan betul-betul tidak rasis dan sama hak.. tetapi tidak, mereka memilih untuk rasis dalam satu keadaan tetapi dalam keadaan lain mereka kata mereka tidak rasis.. inilah hipokritnya mereka sebagai kaum pendatang...

Jadi kepada pencacai DAP dan yang sewaktu dengannya.. bangsa Melayu perlu jelas 'Kerajaan perpaduan DAP dan MCA' secara langsung sudah tertubuh, understanding atau persefahaman mereka dalam kepentingan mereka tidak pernah berbelah bagi.. masih tak nampak lagi..

Mr Bean boleh tersengih sekarang.. tetapi boleh ke 'sengih' mr bean ini menjamin masa depan bangsa Melayu.. jangan jadi umat Islam hina di dunia dan hina di akhirat.. biarlah jadi umat Islam yang hebat di dunia dan hebat di akhirat.. 'Al Islam Yaklu wala Yula Alaih'

Selasa, Ogos 17, 2010

Pak Arab pun bagi respon Dinar Emas negeri Serambi Mekah!!!

13 Komen!!!
Mungkin PAS Kelantan dah terlalu bangga dengan pelancaran dinar emasnya beberapa hari lepas.. tapi ironinya pelancaran Dinar Emas yang melambangkan kehebatan ekonomi Islam tidaklah setaraf dengan pembangunan dan pertumbuhan Ekonomi Negeri Kelantan yangtidk ke mana pun, belanjawan Defisit tahun 2009, FDI dan pelaburan bukannya ada apatah lagi dengan peluang pekerjaan dan perniagaan.

Namun yang hebatnya ia mendapat perhatian kolumnis editor majalah Islamic Banker di Arab Saudi.. dahsyatnya juga penangan dinar Enas Kelantan. Untuk artikel penuh sila baca dibawah:

Seorang kolumnis akhbar dalam talian Arab Saudi, Arabnews menganggap langkah kerajaan negeri Kelantan memperkenalkan dinar emas dan dirham perak sebagai politik oportunis murahan untuk mengambil kesempatan emosi dan simpati penduduk Muslim.

“Pengumuman kerajaan negeri Kelantan minggu lalu bahawa ia akan memperkenalkan dinar emas dan dirham perak sebagai mata wang sah diperlakukan bersama-sama ringgit adalah cubaan gagal untuk secara sendirian mengisytiharkan kebebasan dasar kewangan,” kata Mushtak Parker yang juga editor majalah Islamic Banker.

“Apa lebih ketara ia mencerminkan buta huruf pentadbiran PAS dalam dasar kewangan dan monetari yang jelas dilihat sejak ia memegang kuasa pada peringkat negeri pada 1990,” katanya.

Beliau berkata, hakikat bahawa PAS mengumumkan langkah itu sempena permulaan Ramadan, menunjukkan ia langkah politik oportunis murahan.

PAS, katanya, akan mempunyai lebih kredibiliti jika ia cuba memperkenalkan langkah itu sejurus selepas krisis kewangan global pada 2008.

Bagaimanapun, seperti beberapa parti Islam lain, PAS terbukti tidak berkesan apabila memegang kuasa, dengan tumpuan diberi kepada dasar autoritarian yang ketinggalan zaman dan tidak anjal, serta pandangan patriak dan penguasaan golongan lelaki dalam kedudukan kuasa.

“PAS adalah parti yang memperkenalkan aparteid agama di Kelantan di mana wanita disediakan kaunter asing di pasar raya,” katanya.

Namun, beliau berkata dalam bidang ekonomi dan kewangan parti Islam, seperti PAS, “amat naif bahawa dinar emas Islam atau kewangan Islam adalah penawar kepada semua masalah dunia, semata-mata kerana ia adalah falsafah dan etos berlandaskan agama.”

Isu mata wang Islam bukanlah satu perkara baru, kata Mushtak.

Malah mata wang Islam sudah pun wujud iaitu Islamic Dinar (ID), iaitu unit perakaunan Bank Pembangunan Islam (IDB).

ID berkenaan adalah bersamaan satu SDR (Hak Pengeluaran Khas), unit perbankan Tabung Mata Wang Antarabangsa (IMF). ID itu secara berjaya digunakan IDB sejak penubuhannya pada 1975.

Mushtak berkata, jika negara Islam mahu mata wang bersama, ID berkenaan adalah calon paling sesuai untuk dipertimbangkan.

Namun, ia sukar diterima sebagai mata wang bersama – walaupun disandarkan emas atau perak kerana perbezaan tahap pembangunan ekonomi 56 negara anggota IDB. – Agensi

Ps: jangan pula PAS kata UMNO yang bayar kolumnis ni.. apalah punya otak.. letak kat lutut..

Selasa, Ogos 10, 2010

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK 1431H

2 Komen!!!
Selamat menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak kepada semua rakyat Malaysia!

Semoga ibadah dan taqwa kita semua bertambah dan mendapat maghfirah daripadaNya.

DAP PANIK TAKUT KEBENARAN TERDEDAH

0 Komen!!!

Nota ini begitu penting sekali... sebelum ini nota itu dirahsiakan namun desakan bloggers dan pembongkaran esklusif memaksa peguam kerajaan membentangkan bukti yang akhirnya dapat mendedahkan DAP lah dalang sebenar yang memaksa keadaan hinggakan TBH bunuh diri... lantas membersihkan nama kerajaan & SPRM...

Untuk makluman tiada sebab untuk seksa TBH sampai bunuh diri sebab dokumen yg telah diperolehi cukup kuat unuk mendakwa pihak terlibat... bukti ada pada salah seorang blogger he he he... dia dah tayang salinan dokumen ini... buat apa SPRM nak risikokan siasatan mereka... pasti mereka dah tau geng Pakatan ni kuat menyaman dan suka naik turun mahkamah dan kalau buat benda pelik2 sure mereka kena saman... inikan nak bunuh org... gila pa...

Source: Malaysia Today

Percaya atau tidak fitnah dan tuduhan keatas SPRM hanya untuk cover-up kes yang telah dibina SPRM yang bakal menyabitkan pimpinan DAP... selain melewatkan tindakan agensi penguatkuasaaan, merendahkan moral mereka dan akhirnya mempengaruh rakyat....

CUKUPLAH KITA DITIPU RAKAN-RAKAN... FIKIRKANLAH KALAU TERGAMAK KITA UNTUK MASIH MENYOKONG ORANG YANG MEMEPRBODOH DAN MEMBOHONGI KITA...

Aktikel berkaita kandungan nota bunuh diri Teoh Beng Hock (TBH)


Lama dah kami dok pikiq pasal surat 'suicide note' (surat bunuh diri) Teoh Beng Hock yang didedahkan oleh Jaringan Muda Melayu.

Dari maklumat yang kami dengaq, surat ini sudah lama berada di 'pasaran'. Pada awal Inkues, peguam kerajaan Tan Hock Chuan sudah ada dalam tangan surat 'suicide note'.

Suicide note ini diperolehi dari beg Teoh Beng Hock yang tertinggal di tepi kerusi tempat dia tidor semalaman bersama handphone yang bagai nak gila Ronnie Liu mahukan kembali.

"Suicide note" ini ditulis dalam bahasa Cina dan pastinya telah dihantar untuk terjemahan. Kalau setakat bahasa Cina, dah pasti hantar ke PDRM saja yang memang boleh buat translation dalam bahasa Cina. INi bermakna polis dah tahu pasal surat ini.

Peguam SPRM pun sudah tahu mengenai surat ini.

Dalam surat ini, Teoh Beng Hock menulis kepada Ean Yong dan memberitahu dia telah beritahu segala-galanya kepada SPRM. Dia terpaksa lakukan katanya. Turut juga, dia memberitahu dia akan bunuh diri.

Surat ini adalah satu2 bukti yang pastinya akan menolak habis teori2 DAP untuk salahkan SPRM dan mendedahkan salahlaku yang ada dalam DAP.

Masaalahnya, kalau sekarang baru nak submit to the court, ianya akan di spin oleh DAP dan Pakatan Rakyat. Dari segi prosedur mahkamah, ianya betul. Tapi dari segi persepsi politik, ia boleh diputarbelit.

Kenapa Tan Hock Chuan tidak bentangkan kepada Inkues? Peguam SPRM pun tahu tapi kenapa tidak mahu tuntut Tan bentangkan ke Inkues?

Apa motif Tan untuk tidak mahu keluarkan 'suicide note' ini? Adakah dia lakukan sendiri untuk tidak keluarkan? Adakah sesiapa arah atau diugut dia untuk tidak keluarkan surat ini?

Apa hal sekalipun, peguam SPRM dan PDRM tahu mengenai surat ini ... Siapa nak coverup untuk DAP ni??????

SENANG SAJA MAU FIKIR MA.... CINA MESTI TOLONG CINA MA...

Pautan Artikel Lain

Sumber: idealismalaysia

Sukarnya hidup dibawah pemerintah Khalifah PAS Lim Guan Eng

3 Komen!!!

Ramadan ini pasti menggamit perasaan hiba Melayu Pulau Pinang khasnya dan Melayu Malaysia amnya.

Manakan tidak, tempat mereka berniaga dan cari makan masa bulan Ramadan lebih 20 tahun yang lalu kini ditutup dan dilarang orang melayu berniaga akibat pemerintahan kuku besi DApigs yang disokong oleh ulama PAS.

Namun meskipun dihalang mereka tetapi berusaha juga.. inilah antara kisah peniaga melayu Pulau Pinang yang dipinggirkan oleh kerajaan DAPigs [rujuk sini]

Meskipun dihalang beroperasi, para peniaga Bazar Ramadan di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini nekad meneruskan perniagaan di lokasi itu kerana percaya mereka mempunyai hak berbuat demikian.

Tanpa mengendahkan petugas keselamatan yang mengawal tapak berkenaan hari ini, mereka membawa masuk segala barangan jualan ke dalam gerai masing-masing walaupun ia masih belum siap sepenuhnya.

Dalam keadaan cahaya samar-samar kerana ketiadaan lampu, ia langsung tidak menjejaskan semangat para peniaga terbabit yang hanya mahu mencari peluang menambah pendapatan di bazar yang telah 20 tahun beroperasi setiap kali tibanya Ramadan itu.

Peniaga kain, Saira Banu Abdul Latiff, 48, berkata, dia telah membayar sewa gerai sebanyak RM1,800 kepada Dewan Perniagaan Komtar selaku penganjur Bazar Ramadan untuk tempoh sebulan selepas permohonannya diluluskan.

Justeru, jelasnya, beliau berhak menjalankan perniagaan di situ kerana telah memenuhi semua syarat yang ditetapkan.

"Ini hak kami (peniaga), kami bukan beri rasuah untuk berniaga di sini, kami guna saluran yang betul. Kenapa pula kami tidak dibenarkan berniaga?


Nak niaga pun susah... begitulah sukarnya kehidupan di bawah pemerintahan khalifah PAS Lim Guan Eng.

Kepada muslimin dan muslimat.. semoga menyambut bulan Ramadan 1431h dengan lebih tabah.. namun belum terlambat lagi, pastikan orang Melayu semua akan datang pada Pilihanray Umum ke-13 untuk menolak kerajaan PAS- DAP- PKR jika tidak mahu kejadian ini berulang kembali.

Selamat menyambut Ramadan Almubarak 1431h

Sultan Ibrahim: Jangan jadi bodoh dan terpedaya dengan hasutan PKR

1 Komen!!!


DYMM Tuanku Sultan Ibrahim Ismail Ibni Almarhum Tuanku Sultan Iskandar, Sultan Johor dan Ketua Turus JMF

DYMM Sultan Johor Tuanku Sultan Ibrahim Ismail Ibni Almarhum Sultan Iskandar juga menitahkan kemurkaan baginda di Kota Tinggi semalam, keatas Pengerusi PKR Johor Chua Jui Meng kerana sibuk ‘berkempen’ sebagai timbal-balas atas tindakan baginda menarik balik darjah kebesaran negeri SPMJ dan DPMJ yang membawa gelaran ‘Dato’ kepada mantan Menteri Kesihatan dan Naib Preisden MCA itu. Gambar baginda Tuanku Sultan Ibrahim digunakan dalam kempen ini.

Sepanduk PKR yang memaparkan gambar Tuanku Sultan Johor sebagai modal kempen; ehsan blog idealismalaysia.blogspot.com

Baginda merakamkan kekesalan dalam titah semasa singgah dalam pusingan kedua program Kembara Mahkota Johor, akibat tindakan yang disifatkan:

“Ada pihak (PKR) yang cuba mengheret saya dalam kancah politik, dengan memaparkan gambar saya (dalam kempen) sepanduk mereka. Perbuatan ini adalah biadap dan kurang ajar. Saya tahu Polis akan menyiasat perbuatan ini” dan menyambung “Pada rakyat Johor janganlah jadi bodoh dan terpedaya dengan hasutan ini. Golongan ini tiada pendirian hidup, seperti ‘lalang’. Saya tidak mahu rakyat Johor dipecah belahkan rakyat dengan golongan ini”.

Tuanku Sultan Ibrahim Ismail Ibni Almarhum Sultan Iskandar diiringi TPM Tan Sri Muhyiddin Mohd Yasin semasa pelancaran Kembara Mahkota Johor 2010 di JB Sentral

Laporan The Star:

Tuesday August 10, 2010

Don’t use my name for politics, says Johor Ruler

KOTA TINGGI: Johor Ruler Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar has warned politicians not to use his name for their own personal gain.

“Do not drag me into politics” he said, adding that such action was rude and offensive.

Sultan Ibrahim pointed out that he had been following the news, especially in the state.

“In Batu Pahat, a politician had tried to create problems among the people by using my face in a banner,” he said during the closing ceremony of Kembara Mahkota Johor at Padang Majlis Perbandaran Kota Tinggi here yesterday.

He added that politicians should not use the influence of Rulers for their personal agenda and the police should investigate the issue.

Sultan Ibrahim also urged the people not to be swayed by the actions of such politicians.

On another matter Sultan Ibrahim reminded government officials to serve the people diligently.

“I would like to remind government officials to serve the people with integrity.

“Do not do things solely for your own benefit,” he said.

He also reminded enforcement officials to uphold justice as it was their responsibility to do so.

“Do not adopt a double standard when carrying out your enforcement duties as anyone who breaks the law must face the consequences,” he said.

******************************

Kebiadapan Chua menggunakan peluang platform politik sebagai pentas untuk ‘menghasut’ rakyat agar ‘bangkit’ dengan ‘memperkudakan emosi’ kunun kununya Tuanku Sultan Johor terpengaruh dengan pemimpin UMNO untuk ‘menghukum’ beliau dan menarik balik darjah kebesaran dan merayu untuk memberikan kuasa kepada PKR juga wajar disiasat bawah Akta Hasutan.

Dikhabarkan darjah kebesaran anugerah Tuanku Sultan Johor keatas Chua semasa beliau menjawat Menteri Kabinet, MP BN untuk Bakri dan Naib Presiden MCA adalah akibat tindakan beliau yang cuba memecah belahkan masyarakat Cina Johor, dalam proses perebutan jawatan Presiden MCA dalam pemilihan parti 2008. Beliau dikatakan mengunakan pengaruh beliau sebagai pemimpin kanan MCA Johor untuk ‘mempengaruhi’ Istana dengan menafikan darjah anugerah kepada masyarakat Cina, kerana dikatakan mereka yang tersenarai ini tidak memihak kepada beliau dalam perebutan jawatan Presiden MCA itu.

Chua dan Mantan-Banduan-Salahguna-Kuasa Anwar "Mat King Leather" Ibrahim

Chua menyertai PKR kerana kecewa dalam MCA adalah amat tepat kerana PKR merupakan ‘himpunan politikus kecewa dan terdesak’, yang diketuai Anwar “Mat King Leather” Ibrahim. Beliau juga kini menurut rasmi Anwar dan Anwarista dengan memanipulasikan fakta dan keadaaan, berbohong dan tergamak memperkudakan nama baik Tuanku Sultan sebagai gimik kempen semata mata untuk meraih perhatian rakyat, disamping dengan menyelitkan mesej berbaur hasutan dan politik kebencian.

Titah Tuanku Sultan Johor agar rakyat “Tidak terpedaya dengan hasutan golongan ini (PKR)” merupakan ingatan tepat untuk amaran agar golongan yang memperkudakan emosi rakyat dengan politik kebencian dan mesej berbaur hasutan sebagai modal untuk meraih kuasa, dalam kekeliruan dan ‘menangguk di air keruh’.

Tuanku Sultan Johor melibatkan diri dengan sukan air antara remaja semasa program Mahkota Kembara Johor

Baginda merupakan seorang Raja Melayu yang amat perihatin dengan rakyat dan rakyat Johor amat kagum dan sayang kepada baginda. Ini amat jelas dengan penglibatan baginda dengan program tahunan Kembara Mahkota Johor sebagao acara tahunan baginda mendekati rakyat Johor diseluruh pelusuk negeri, tanpa pengecualian mana mana daerah dan keturunan etnik, termasuk masyarakat orang asli.

Kebiadapan golongan minoriti untuk mencabar kesabaran majoriti adalah menjadi terlaluan dan makin parah. Sudah tiba masa undang undang dilaksana sebagaimana diperuntukan, demi menjaga kepentingan negara dari usaha untuk membawa rakyat kepada kancah yang mengancam keselamatan negara, demi meraih sedikit populariti dengan perjuangan politik sempit dan mencabar kepentingan majoriti.

KEBIADAPAN BUKANLAH SESUATU YANG WAJAR DITIMBANG-TARA! AMARAN KERAS: JANGAN BERMAIN DENGAN API!


Sumber: Bigdogdot.com

Ahad, Ogos 08, 2010

Kejam - DAP larang peniaga Melayu di Komtar

6 Komen!!!

"itulah belalang, aku dah cakap".. mungkin ini dialog yang biasa kita dengar dalam cerita P. Ramlee Nujum Pak Belalang.

Namun dalam bab politik, UMNO sudah cakap berulang kali mengenai siapa itu DAP dan dendam kesumatnya terhadap kaum Melayu... penindasan berterusan oleh regim DAPigs terhadap kaum Melayu.. inipun hanya baru sikit kuasa yang diberikan, tetapi mereka dah tunjuk warna sebenar mereka.

Walaupun Ramadan sejak lebih 20 tahun lalu, orang ramai berpusu-pusu bertumpu Bazar Ramadan yang terletak di tingkat tiga Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) untuk membuat persiapan bagi menyambut Hari Raya Aidilfitri.Namun tahun ini, kemeriahan Bazar Ramadan yang terletak di tingkat tiga Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) itu mungkin tidak dapat lagi dilihat atau dinikmati.

Ini kerana, pihak pengurusan kompleks tersebut, Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang (PDC), iaitu sebuah agensi kerajaan negeri menghalang para peniaga Melayu terbabit daripada berniaga di kawasan itu walaupun bayaran yang telah dibuat dan persiapan telah dilakukan... dan makluman diberikan hanya pada saat terakhir..

Lebih malang lagi arahan untuk melarang peniaga Melayu di keluarkan oleh ADUN DAP, Ng Wei Aik... iaitu samseng DAP..

Lebih dikesalkan, Naib Pengerusi Dewan Perniagaan Komtar (KMA), Mohamed Ghani Abd. Jiman berkata, kesemua 27 peniaga yang terlibat hanya dimaklumkan semalam tentang keputusan itu sedangkan persiapan telah dibuat untuk memulakan perniagaan mereka hari ini.


Pada tahun lepas, bazar Ramadan telah dipindahkan ke tempat asal di Komtar Walk daripada Penang Times Square menyebabkan para peniaga menerima kerugian besar ekoran kehadiran jumlah pengunjung yang terlalu kecil.[rujuk sini]

Menurut Syed Hassan, keputusan itu dicapai ketika pertemuan di antara Yang Dipertua DPMMPP, Rizal Faris Mohideen dengan Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman pada 25 Mei 2010.. Namun sekali lagi kerajaan DAP memungkiri janji..

Tahun lalu, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) menghentikan pengeluaran lesen sementara bagi bazar tersebut yang telah wujud sejak 25 tahun lalu atas alasan mengganggu lalu lintas.

Tindakan itu dianggap oleh para peniaga sebagai berat sebelah kerana mereka mendakwa MPPP hanya 'menutup sebelah mata' dengan membiarkan ratusan penjaja haram berniaga di kaki lima di bandar ini sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Ketegangan bermula apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik cuba mengusir peniaga terbabit... Beliau ini tidak patut dipanggil sebagai ADUN tetapi samseng komunis yang angkuh dan bongkak. [rujuk sini]

Kali ini masih ADUN DAP yang sama.. kali ini mereka mengusir peniaga Melayu Bazar Ramadan di dalam komtar pula.. walaupun kerajaan negeri memberi jaminan bahawa persiapan kali ini berjalan lancar..

Begitulah cerita nasib malang Melayu Pulau Pinang di bawah pemerintahan regim DAP yang kejam, zalim, angkuh dan bongkak.

Inilah wajah bermuka-muka DAP, makluman di saat-saat akhir adalah taktik kejam yang digunakan DAP pulau Pinang untuk sabotaj perniagaan bumiputra ini..

Mereka ini adalah peniaga dan tidak sepatutnya terlibat dalam politik sempit... inilah ayat yang di keluarkan peniaga.. mereka menganggap siapa pun perintah sama sahaja iaitu mereka dapat peluang berniaga.. tapi sekarang baru mereka tahu akibat penukaran pemerintahan regim PAS-DAPig, nak niaga pun susah..

Ini adalah agenda sebenar DAP.. DAP mereka lebih menjaga kepentingan peniaga kaum Cina di Komtar berbanding peniaga Melayu.. kemungkinan ianya dilakukan atas tekanan peniaga kaum Cina di komtar yang hanya mencari untung untuk diri mereka.

JIka dizaman BN perintah, kompromi masih boleh dibuat supaya peniaga Melayu dapat berniaga di kawasan Cina.. tetapi jangan harap jika Pakatan Rakyat memerintah...

Bila Tunku Abd Aziz pencacai DAP - bangsa sendiri pun dihina

4 Komen!!!
Kalau dah nama DAP, tetap DAP juga.. no.1 syarat menjadi ahli DAP adalah anti Melayu dan hak keistimewaan mereka.

Inilah yang mesti ada dalam daging mereka iaitu membenci Melayu dengan sebenci-bencinya dan inilah sebenarnya ajaran Komunis dahulu supaya melayu membenci kaum mereka sendiri dan dengan itu mereka mudah untuk menguasai bangsa Melayu... pecah dan perintah..

Orang yang dimaksudkan ialah Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim yang membidas pemimpin Umno kerana mengkritik setiausaha publisiti DAP, Tony Pua yang mencadangkan pemansuhan tujuh peratus diskaun bumiputera untuk pembelian hartanah mewah. [rujuk sini]

Dalam satu kenyataan medianya, naib pengerusi DAP itu berkata dia terkejut melihat reaksi Pemuda Umno yang membuat laporan polis ke atas Pua berhubung cadangannya itu, manakala Perdana Menteri yang juga presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak terkecuali mengeluarkan kenyataan keras.
“Adalah jelas mereka yang digelar pemimpin Umno ini mempunyai fahaman sifar ataupun terhad, berhubung perlembagaan persekutuan kerana seboleh mungkin yang saya cuba, saya gagal mencari sebarang peruntukan dalam perlembagaan yang mengatakan bahawa Melayu atau bumiputera perlu diberikan hak untuk mendapat diskaun bagi membeli hartanah.

“Yang pasti, perlembagaan persekutuan tidak memperuntukkan bahawa Melayu berhak mendapatkan diskaun untuk membeli hartanah mewah yang bernilai jutaan ringgit,” kata Abdul Aziz.
Tapi cuba lihat ini:
Perkara 153. Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak.

(1) Menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan Perkara ini.

(2) Walau apa pun apa-apa jua dalam Perlembagaan ini, tetapi tertakluk kepada peruntukan Perkara 40 dan peruntukan Perkara ini, Yang di-Pertuan Agong hendaklah menjalankan fungsinya di bawah Perlembagaan ini dan undang-undang persekutuan mengikut apa-apa cara yang perlu untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan untuk memastikan perizaban bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak apa-apa perkadaran yang difikirkan munasabah oleh Yang di-Pertuan Agong daripada jawatan dalam perkhidmatan awam (selain perkhidmatan awam sesuatu Negeri) dan daripada biasiswa, danasiswa dan keistimewaan pendidikan atau latihan yang seumpamanya atau kemudahan khas lain yang diberikan atau diadakan oleh Kerajaan Persekutuan dan, apabila apa-apa permit atau lesen dikehendaki oleh undang-undang persekutuan bagi mengendalikan apa-apa pertukangan atau perniagaan, maka, tertakluk kepada peruntukan undang-undang itu dan Perkara ini, daripada permit dan lesen itu.
Jadi soalan kepada Tunku Aziz.. janganlah sampai nak jadi sangat boneka DAP sampai hina kaum sendiri. Siapa yang tak faham dan tak jelas dengan Perlembagaan Persekutuan Artikel 153.. tak nampak tercatat ke.. istilah perizaban dan perkadaran yang munasabah.. lain kali kalau ada mata tengok betul-betul.. jangan mata tu asyik tengok gambar bogel Elizabeth je..

Selepas ni Nak tengok juga kenyataan balas DAP terhadap kenyataan Hj Hadi.. adakah mereka akan bidas hj Hadi kerana masih tak faham perlembagaan persekutuan.. yang memelihara dan melindungai kepentingan kaum Melayu... ada berani ke... ataupun Nik Aziz akan bersuara selepas ni..

Satu lagi pemikiran dangkal yang ditunjukkan Tunku Aziz bila beliau membuat perbandingan hartanah dengan bukan hartanah yang mepunyai nilai berbeza dari segi kepentingannya..
"Diskaun tujuh peratus itu begitu 'kardinal' untuk menjamin hak istimewa Melayu, diskaun yang sama sepatutnya diperluaskan kepada orang Melayu untuk membeli barangan mewah lain seperti “BMW, Porches, sistem hi-fi rumah, tiket kelas pertama penerbangan dan malah juga barangan kemas serta batu permata.”
Adakah sama nilai hartanah dengan kereta dan barangan lain.. tentulah tidak... nilai tanah bertambah saban tahun dan nilai barangan akan menurun.. benda kecik macam ni pun tak tahu ke... sebab itu ianya diberikan diskaun kerana peri pentingnya terhadap pemilikan aset bumiputera..

Jauh lagi jika nak kaitkan dari kepentingan politik.. pemilikan tanah bermakna pemilikan aset yang beharga berbanding dengan nilai barangan lain.. berapa ramai bangsa Melayu yang mempunyai nilai aset dan hartanah di tengah bandar... inipun disebabkan ada bantuan dan diskaun dari kerajaan.. kalau tidak jumlah ini pasti mengecil lebih jauh lagi.. akhirnya Melayu terus merempat di negara sendiri. Inilah juga peluang kepada kaum Melayu nak miliki aset yang berharga..

Jadi bila nak cakap tu bagilah fakta mengenai kedudukan dan perbezaan orang Melayu di bandar.. kalau tiada fakta lebih baik jangan cakap...

Jika nak kata aspek penjimatan.. kerajaan Selangor patutnya tidak membeli hutang Talam Corporatian yang bernilai beratus juta yang sehingga kini tidak selesai lagi..[rujuk sini].. ini pun satu lagi pembohongan Pakatan Rakyat terhadap rakyat Malaysia.. walaupun kata hutang dah dilangsaikan tetapi tiada butiran yang ditunjukkan..

Mengetahui bahawa Talam merupakan syarikat yang sedang sakit tenat adalah mustahil untuk syarikat tersebut membayar RM 50 juta secara tunai kepada kerajaan negeri.

Jika dibayar dalam bentuk pengambil alihan tanah dan aset kita mahu tahu tanah mana dan aset mana yang diambil alih. Bila perjanjian pengambil alihan tersebut ditandatangani.

Adalah luar biasa dan menjadi satu kesalahan untuk sebuah syarikat senaraian awam tidak membuat pengumuman rasmi mengenai pembayaran hutang sebanyak RM 50 juta ini.

Jika berlaku transaksi aset, masyarakat juga berhak tahu aset yang mana dan siapa yang membuat penilaian bahawa aset dan tanah tersebut bernilai RM 50 juta.

Apatah lagi hasrat kerajaan Selangor nak bantu bumiputera dengan buat penjimatan.. mana dia dasar Selangor yang jelas membantu Bumiputera.. sedangkan kontraktor bumiputra di bawah projek Pasir pun diberhentikan..

Cuam yang jelas ialah kerja kosong untuk gadis-gadis Melayu yang mahu menjadi tukang urut.. ini semuanya kerana usaha kerajaan negeri yang banyak membawa pelabur rumah urut di seluruh negeri Selangor.. kalau tak percaya cuba 'check' sekitar bandar Sunway.. rumah urut macam cendawan tumbuh... mana dia pemimpin PAS?.. exco agama tidor ke... pemuda PAS. tak de telor ke?

Memang jelas bahawa cakap mana-mana pemimpin DAP ini memang tidak boleh dipercayai.. ini semuanya untuk melidungi agenda DApigs bagi menghapuskan Melayu ditengah bandar...

Jika tiada Melayu dibandar maka tiadalah pengundi Melayu... jadi senanglah DAP untuk terus mempertahankan bandar... Ini juga cara yang sama dibuat oleh Inggeris ketika menjajah dahulu.. pecah dan perintah.. Melayu nampaknya akan terus diletak dipinggir bandar dan kawasan pendalaman.. dan Cina akan terus berkuasa dibandar..

Sabtu, Ogos 07, 2010

Khalifah Lim Guan Eng tajaan Yahudi dan CIA pertahan Islam?

0 Komen!!!
Bunyinya macam hebat, tetapi semuanya pembohongan semata-mata... ini ekoran kenyataan Tn Guru Lim Guan ENg @ Khalifah Omar Abd Aziz Pulau Pinang Versi Yahudi dan CIA..

Sebenarnya takde bezanya, cuma DAP lebih teruk daripada MCA.. DAP dah sah-sah menolak negara Islam.. hari kononnya nak jadi juara pertahankan negara Islam.. [rujuk malaysiakini].. nak muntah aku baca.. pulak tu dihadiri dengan ajen CIA dan Yahudi yang juga peliwat.. ANuwar Aljuburi..

Macam ini ke pemimpin yang mahu dijadikan contoh.. depan orang Islam cakap lain, depan bukan Islam cakap lain, depan yahudi cakap lain.. depan orang arab cakap lain.. ini semua hipokrit.. munafik..



Macam mana nak kata sebagai penghinaan sikat antara Khalifah Yahudi (guan eng) ini sangat jauh dengan sifat Omar Abd Aziz yang sebenar..

Siapa yang arah robohkan gerai peniaga Melayu, siapa yang arahkan jangan buka lagi projek perumahan kos rendah di Pulau Pinang, siapa yang tuduh JIM sebagai ekstrimis dan pengganas Islam.. Siapa juga yang arahkan batalkan perarakan Maulidur Rasul.. siapa juga yang tak lantik ADUn PAS sebagai EXCO... semuanya Lim Guan Eng... inikah yang nak di panggil Omar Abd Aziz.. Nauzubillah Min Zalik..

Dalam negeri lain bersidang 3 kali, sidang DUN pulau Pinang hanya bersidang 2 kali.. itu kerana ada dalam undang-undang tubuh pulau pinang.. kalau tidak mungkin DAP Pulau Pinang tidak akan bersidang langsung.. [rujuk sini]

Jadi perbezaan antara Guan ENg DAPigs dengan khalifah Omar Abd Aziz yang sebenar sangat jauh.. ini sebenarnya ialah penghinaan terhadap tokoh khalifah Islam yang hebat..

Jumaat, Ogos 06, 2010

Hadi Awang Bidas Tony Pua - kenyataan atau lakonan

2 Komen!!!
Minggu lalu Pemimpin PAS-DAPigs, Tony Pua Ahli Parlimen PJ Utara, Tony Pua (DAP) telah menggesa Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor untuk memansuhkan diskaun khas untuk bumiputera yang berhajat membeli rumah mewah di Selangor.[rujuk sini]

Ini adalah kenyataan angkuh dari pemimpin PAS-DAPigs yang tidak melihat sosio ekonomi bumiputera secara keseluruhannya..

Namun kalau dilihat secara tersiratnya dari segi pengundi, inilah adalah mainan politik licik DAPig kerana relitinya peratusan yang besar bakal beli rumah adalah kaum Cina dan Melayu pastinya hanya beli sedikit sahaja. Sekaligus usaha DAP meletakkan taburan pengundi Cina di Seluruh Negeri Selangor akan berjaya.. Melayu akan terus terpinggir dan duduk hanya dipinggir kota. Di Bandar akan terus dikuasai oleh orang Cina.. inilah yang dibuat Singapura ketika menghalau Melayu..

Kali ini idea menghalau Melayu dari bandar terus dijalan oleh PAS-DAPigs.. cuma setelah seminggu lalu, Hadi Awang 'terbidas' [rujuk sini] kekasih DAPigs nya Tony Pua.. Adakah ini hanya lakonan Hj Hadi yang nak 'cover' pengikut PAS yang marah dengan tindakan Tony Pua ini..

Hj Hadi berkata "(Beri) kepada siapa yang berhak, majoritinya adalah bumiputera yang miskin, yang bukan bumiputera tidak seramai Bumiputera,”..

Tapi apa kata pemimpin DAPigs yang lain.. adakah meeka akan setuju dengan HJ hadi ini.. atau terpaksa berlakon juga nak cover pengundi Cina..

Kenyataan hj Hadi bukanlah kenyataan yang Ikhlas semuanya hanya bertujuan politik.. itu pun terpaksa cakap...

Lepas ni nak dengar kata Nik Aziz pula.. kan PAS kata mana ada hak Istimewa Melayu.. itu semua Asobiyah...

Dalam perkara berkaitan [rujuk sini], Tiga persatuan perniagaan bumiputera, Jumaat, menyatakan pendirian bahawa mereka tidak bersetuju dengan cadangan memansuhkan diskaun bumiputera untuk pembelian hartanah bernilai RM500,000 ke atas di Selangor.

Tiga persatuan itu ialah Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Selangor (DPMMS), Gabungan Persatuan Usahawan Melayu Selangor (GAPUMS) dan anggota Majlis Perniagaan dan Ekonomi Melayu Malaysia.

Setakat ini pemilikan rumah di kalangan Bumiputera tidak melebihi 14 peratus manakala pemilikan premis perniagaan tidak melebihi tiga peratus dan unit industri tidak lebih satu peratus daripada jumlah hartanah di seluruh negara.

Mohd Karim berkata jika cadangan memansuhkan diskaun itu dilaskanakan, sukar bagi Bumiputera untuk memiliki hartanah terutama premis untuk perniagaan dan industri.

DAPigs ialah sosialis dan kapitalis.. sebenarnya mereka tiada matlamat pun untuk membantu golongan Miskin.. apa yang penting bagi mereka hanya keuntungan semata-mata.. inilah cara penjajahan baru jika DAP terus dibenar berkuasa di negara ini..

Bila Pemaisuri Agong pun ditipu Pakatan Selangor

2 Komen!!!

Nasi dah jadi bubur, program pun dah lepas.. ni Kerajaan PKR negeri Selangor nak cari alasan untuk melepaskan diri.

Bagaimana Pemaisuri Agong boleh pergi ke program kerajaan Negeri Selangor atas kapasiti jemputan Individu sedangkan ianya adalah dalam majlis rasmi. Inilah alasan yang diberikan kerajaan PKR Negeri Selangor.

Agaknya dah tersepit sangat kerajaan negeri Selngor ni sehingga Pemaisuri Agong pun nak ditemberangnya.. jadi cari alasan yang dangkal sahajalah, sedangkal otak MB selangor..

Istana Negara tegas menafikan [rujuk sini] bahawa keberangkatan Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah ke majlis Islamic Song Festival di Shah Alam pada 4 Julai lalu atas sebab-sebab peribadi.

Istana Negara mendapati mesyuarat persediaan menyambut keberangkatan Baginda ke majlis itu diadakan melibatkan pihak Istana Negara, penganjur serta jabatan dan agensi kerajaan negeri yang terdiri daripada Pejabat Menteri Besar Selangor, Bahagian Khidmat Pengurusan SUK, Bahagian Protokol SUK dan Tourism Selangor dan dipengerusikan oleh Pengurus Besar Tourism Selangor.

PKR guna taktik biasala, maklumlah dah terbiasa.. iaitu menipu dan cari salah pihak lain.. Siapa agaknya kerajaan PKR Selangor nak temberang lagi.. tak cukup ke Pemaaisuri Agung diperbodohkan dan dimalukan oleh mereka. Ni kiranya nak bodohkan rakyat lagi la..

Pada Isnin lalu, akhbar The Malay Mail telah mengeluarkan laporan bertajuk "Being Frank: Selangor's Royal Snub, Date with the Queen" dan satu lagi artikel "It was not a royal snub" keluaran Selasa. Laporan itu "It was not a royal snub" menyatakan bahawa kerajaan Selangor mendakwa Tuanku Nur Zahirah menghadiri majlis anjuran Pelancongan Selangor itu atas kapasiti peribadi di mana beberapa pemimpin penting kerajaan negeri itu tidak hadir. Ini sangat memalukan Pemaisuri Agong.

Majlis itu hanya dihadiri oleh kurang darpada 200 orang dalam Stadium Tertutup Malawati di Shah Alam yang mempunyai kapasiti 5,000 penonton dan kegagalan kerajaan negeri memaklumkan kepada Sultan Selangor mengenai kehadiran Baginda pada majlis itu.

"Istana negara juga menolak laporan yang menyatakan Baginda meninggalkan majlis lebih awal daripada yang dijadualkan, pada hal sebenarnya pihak penganjur telah dimaklumkan terlebih dahulu bahawa Baginda tidak akan menyertai majlis santapan selepas konsert tersebut," kata kenyataan itu.

Dahlah tu, kemudian majlis santapan Kerajaan Negeri tak panggil, beginilah nasib Raja-Raja jika Pakatn Rakyat memerintah akan diperbodohkan sahaja.

Sangat memalukan, sepatutnya mereka yang terlibat ni patut letak jawatan..

Tapi yang penting, nak tengok perbelanjaan program tersebut.. kehadiran 200 orang, nak tengok dia 'klim' untuk 5,000 orang atau 200 orang.. Rasanya MACC perlu buat siasatan..

'God Father' Yahudi ANwar mula bersuara

1 Komen!!!

Kembali kepada persoalan asal, kalau tak meliwat kenapa takut sangat...

Ni bukan kali pertama Anwar bawa campur tangan asing dalam isu liwatnya, kali ini Anwar bawa 'god father' dia si Algore dan Paul Wolfowitz.

Al Gore dan Paul Wolfowitz. Seorang bekas Tim Presiden Amerika dan seorang bekas Setiausaha berketurunan Yahudi hari ini menulis bersama di dalam sidang editorial Wall Street Jurnal memohon campur tangan Presiden Amerika , Obama untuk menekan kerajaan Malaysia yang diundi secara demkrasi setiap 5 tahun akan dakwaan sodomi terhadap Anwar diGUGURkanMereka berdua menulis , kononnya dakwaan sodomi ke atas Anwar akan melemahkan kepercayaan DUNIA dan jutaan rakyat Malaysia terhadap sistem keadilan di Malaysia. (rujuk sini)

Paul Wolfowitz merupakan seorang Yahudi yang memainkan peranan besar menentukan dasar Bush menentang Iraq dan bertanggungjawab terhadap kehilangan jutaan jiwa rakyat Islam Iraq dari lelaki, wanita, kanak-kanak mahupun golongan tua.

Al Gore yang tewas kepada Obama di dalam persaingan merebut jawatan Presiden Amerika , merupakan bekas simpatisan terhadap Perjuangan Reformasi Anwar sejak dari tahun 1997.

Beliau pernah pada satu persidangan APEC di Kuala Lumpur menyamakan Reformasi sebagai perjuangan Rakyat ( Doi Moi ) di Vietnam.

Tindakan kedua-dua tokoh yang meminta campurtangan Obama jelas menunjukkan sikap biadap mereka terhadap sisitem demokrasi di Malaysia.

Tindakan mereka juga jelas menunjukkan pertalian kuat Anwar dengan golongan Yahudi berpengaruh di Amerika yang tidak dapat disangkal lagi,,,

Persoalannya kenapa mereka sangat menyanyangi Anwar.. tidak lain dan tidak bukan kerana anwar adalah 'balaci' Yahudi yang mahu hapuskan Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh yang masih belum dapat dikuasai oleh Amerika dan Yahudi. Jika Anwar berjaya ditabalkan sebagai Perdana Menteri Malaysia maka mudahlah Yahudi mengcengkam negara ini sebagaimana mereka mencengkam negara Islam lain.

Apatah lagi Anwar semakin tertekan apabila regim baru Pesiden Amrika tidak 'back up' kes liwat beliau.

Anwar akan terus cuba melewat-lewatkan kes perbicaraannya, kes yang sepatutnya tidak mengambil masa yang lama tetapi telah makan masa bertahun kerana helah Yahudi yang digunakan Anwar untuk menangguh perbicarannya..

Ingatlah Anwar.. manusia merancang, tetapi perancangan Allah SWT lebih hebat berbanding manusia... apatah lagi rancangan dari puak-puak yang dimurkai Allah.. Yahudi Laknatullah..

Khamis, Ogos 05, 2010

Negeri lain DUN bersidang 3 kali, Pulau Pinang bersidang 2 kali.

1 Komen!!!
Inilah prestasi sebenar DAP, negeri lain bersidang di Dewan Undangan Negeri, 3 kali.. tapi Pulau Pinang hanya dua kali (rujuk di sini)..

Tapi rasanya jika di tanya kepada Lim Guan Eng pastinya dia akan menjawab "no comment".. sebab tu dia kini di kenali dengan ketua menteri No Komen.. akhirnya banyak persoalan yang tidak terjawab.

Speaker DUN, Datuk Abdul Halim Hussain, berkata berikutan penundaan itu, mesyuarat DUN bagi tahun ini cuma diadakan sebanyak dua kali.

Inilah cara pantadbiran DAP, katanya telus, kompeten dan akauntable.. macam ne nak buat semua tu.. kalau Sidang DUN negeri pun buat dua kali sahaja setakat lepas syarat sahaja..kerana dalam peraturan dan Undang-undang Tubuh Kerajaan negeri, mesyuarat DUN hendaklah diadakan sekurang-kurangnya dua kali dalam tempoh setahun.

Rasanya kalau syaratnya diubah sidang DUN hanya sekali sahaja, maka dia akan buat sekali.. kompeten, akauntble dan telus.. hampeh.. rakyat Pulau Pinang kena bohong lagi dengan DAP..

Sepatutnya dengan ruang sidang DUN yang banyak, maka banyaklah permasalahan rakyat boleh dikemukakan ADUN kepada kerajaan Negeri melalui sidang DUN.. jadi mananya pembelaan kepada rakyat jika masalah tidak dapat dikemukakan kepada piahk yang berwajib.

Jika tiada sidang DUN rakyat tidak akan mengetahui perkembangan semasa kerajaan negeri. Jadi senanglah kerajaan negeri nak 'konar baring'.. lepas ni boleh lah robohkan lagi kedai-kedai Melayu.. siapa nak soal.. sidang DUN pun tak de..

DAP ini hanyalah penipu je, prestasi kerja pun lemah, negeri lain boleh bersidang lebih 3 kali, tapi Pulau Pinang bersidang 2 kali.. tapi bila kat dewan rakyat tanya macam-macam.. tapi DAP sendiri pun takut ditanya.. apa jenis orang macam ni...
Cakap lebih.. tapi penakut rupanya...

Pakatan permain Akidah Islam

0 Komen!!!


Sebenarnya aku menyampah tengok video ni... tapi kalau korang nak tahu inilah antara penyebab kenapa umat Islam semakin sesat sekarang.

Bila ustaz PKR ni juga mempermainkan akidah Islam. Orang macam ni tak sesuai digelar sebagai ustaz, jauh lagi gelaran ulama.. ini sesuai di panggil sebagai paderi.. sebab nak menyesatkan umat Islam.

Rasanya tak perlu pergi universiti atau tanya mufti tentang tindakan ustaz PKR ni.. dah memang jelas sesat lagi menyesatkan..

Inilah akibat 'pembaptisan' minda oleh ANwar Ibrahim terhadap pengikut, habis sesat semuanya.. lihatlah upacara ini 'Candlelight Vigil'.. sedangkan ianya dah jelas dilarang dalam Islam. Lihat Muzakarah Majlis Fatwa ini:

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

1.Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara agama bukan Islam.

2.Umat Islam dilarang menyertai aktiviti Candlelight Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam.

Lihat seterusnya di sini

Dalam bab akidah, Islam tiada kompromi dengan unsur yang boleh menyebabkan umat Islam tergelincir dari akidah Islam.

Jika merekalah (PKR) yang menjadi pemimpin nescaya Islam akan hancur, kalimah Allah telah dijual mereka, kali ini mereka menyeru umat Islam sesat bersama mereka.



Sebab itu, dalam hal ini kita dapat jelas melihat kedudukan PAS. PAS hanya sampah semata-mata dalam Pakatan.. suara mereka dan pendapat mereka telah dibeli oleh DAP.. mereka kata memperjuangkan Islam sedangkan mereka berbohong kepada umat Islam dan dahsyat lagi mereka membohong Allah swt dan Rasullullah SAW.

Di hadapan DAP mereka kata lain, di belakang DAP mereka kara lain. Negara Islam dah dibuang.. apa lagi dalam perjuangan mereka... inilah sebenrnya perjanjian syaitan yang dibuat oleh PAS dengan DAp..

PKR ini hanya layak dikuburkan sahaja, sebelum umat Islam di Malaysia terus sesat akibat angkara mereka.

Rabu, Ogos 04, 2010

Masjid di Selangor akan dijadikan gelanggang politik Pakatan di bulan Ramadan

2 Komen!!!
Persediaan telah dibuat, tempat telah pun dipilih.. Bulan Ramadan yang sepatutnya menjadi bulan beribadah, manakala masjid sepatutnya menjadi tempat umat Islam bersolat akan dijadikan gelanggang politik Pakatan Biadap(rujuk sini).

Kalau nak buat kempen Pakatan Rakyat pula membuat serangan balas bagi menjawab isu-isu yang dibangkitkan dalam 19 siri ceramahnya, Pakatan patut fikirkan masa dan tempat yang bersesuaian dan bukannnya bulan puasa dan di masjid.

Agaknya dah tak de masa dan tempat lain untuk berpolitik sehingga nak berpolitik pada bulan dan tempat yang mulia ini. Rasanya Titah Sultan Selangor pun dah jelas supaya jangan jadikan masjid tempat berpolitik.

Nampaknya masjid yang sepatutnya menjadi tempat yang suci dan perpaduan Islam di Selangor, kini di cemar oleh pembangkang. Ianya berikutan kerajaan PKR Selangor melalui Skuad Komunikasi Selangor (SKS) akan dimulakan kempen politik mereka pada hari pertama umat Islam berpuasa pada bulan Ramadan - dijangka 11 Ogos.

Ini yang indahnya UMNO, menghormati bulan Ramadan, bulan yang penuh keberkatan dan tidak mempolitikkan masjid. Umno - melalui Sekretariat Selamatkan Darul Ehsan (SSDE) - pula memilih berehat sepanjang bulan yang mulia itu sebelum menyambung semula kempen fasa keduanya selepas hari raya Aidilfitri yang dijangka pada pertengahan September.

Kata wakil pencemar masjid Selangor dengan politik Pakatan Biadap iaitu pengarah penerangan di pejabat menteri besar Selangor Badrul Amin Bahron "Kita (Pakatan) akan mulakan kuliah di masjid-masjid seluruh Selangor. Kita akan edarkan risalah penerangan."Paling kurang pun, kita minta buat tazkirah sekurang-kurangnya 30 minit,"

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Badrul berkata pihaknya memilih membuat penerangan di masjid-masjid sepanjang bulan Ramadan memandangkan pada masa itu ramai umat Islam berkumpul bagi beribadat.

Tidakkah ianya sudah jelas, bahawa umat Islam mahukan keberkatan, kemaafan dan ketengan di bulan Puasa dan bukannya politik sampah pakatan.

Nampaknya tidak cukup mereka berpolitik sepanjang tahun, kali ini dahlah bulan Ramadan al Mubarak dan di masjid yang suci pula tu mereka berpolitik tidak kira masa dan tempat.

Bawa-bawalah bertaubat.. umat Islam mahukan ketenangan dan 'maghfirah' di bulan puasa... dan bukannya politik sempit pembangkang.

Sekrang nak lihat tindakan JAIS.. berani ataupun tidak hendak bertindak terhadap mereka yang mencemarkan masjid..

Selasa, Ogos 03, 2010

Panas : Ezam akui Anwar memang meliwat!!!

4 Komen!!!


Sungguh mengejutkan, inilah kali pertama dengan berani dan secara terbuka YB Ezam mengaku bahawa Anwar memang meliwat.

Pendedahan ini disebutkan semasa ceramah beliau di program Ceramah Perdana di Kluang baru-baru ini dihadapan 500 orang tetamu anjuran Pemuda UMNO Kluang.

Ezam menegaskan memang dia marah, tetapi beliau tak fitnah."Tetapi prinsip kita, kita tak fitnah, saya marah dia, betul, saya maki dia betul, tetapi saya tidak fitnah, bila saya kata dia khianat dia memang pengkhianat, bila saya kata dia peliwat, dia memang peliwat"

Beliau berkata apa yang dia belum pernah kena bagi mempertahankan Anwar, semua dia dah kena.

"saya dah lalui semua, pukul, sembur, gari, lokap.. sebab apa.. sebab bela banduan, bukan bela dia sebagai Timbalan Perdana Menteri". "Saya bukan bela masa dia nak jadi perdana Menteri, sekarang ini ramai yang membela dia, yang saya tidak pernah nampak dahulu pun ada, dari Johor, Chua Jui Meng, mana dia dulu, masa Anwar jadi banduan?!! Zaid Ibrahim, mana dia? sekarang panglima, panglima apa?

Ezam menegaskan beliau meninggalkan Anwar kerana Prisip sebagai seorang Islam dan beliau tidak pernahpun dapat duit sebagaimana yang dituduh oleh Anwar.

Beliau menambah semasa pembebasan Anwar 2004, perjuangan Anwar telah berubah. Walaupun diminta untuk selesaikan agenda kelompok anti Islam dan anti melayu yang dalam PKR.. "apa Anwar jawab, tidak, tidak. aku duduk dalam jail yang bebaskan aku puak-puak ini, diaorang yang round satu dunia, humanright.. kelompok-kelompok Melayu boleh buat apa, I duduk dalam jail, puak Melayu boleh buat apa, menjerit kat kampung sahaja, kelompok PAS boleh buat apa.. takbir je..."

Namun yang paling penting ialah alasan utama Ezam meninggalkan Anwar. Kata Ezam "sekarang saya nak bagi tahu satu Malaysia. Sebenarnya saya tinggalkan Anwar walaupun ada sebab politik yang lain, tetapi yang paling penting saya tidak boleh kompromi hingga hari ini kerana Allah Taala memberi saya satu kebenaran melalui Isterinya wan Azizah yang Anwar betul-betul meliwat. Kalau saya berbohong saya cabar Wan Azizh untuk pilih mana-mana masjid atas muka bumi ini untuk saya bersumpah"

Jika dahulu ramai mempertikaikan YB Ezam menginggalkan PKR dan apatah lagi lebih ramai pertikaikan beliau masuk UMNO, namun kini sudah jelas siapa dia Anwar sebenarnya.. liwat itu bukanlah fitnah yang dibuat-buat tetapi memang Anwar membuat perbuatan meliwat dengan diakui oleh wan Azizah. Namun demi politik, Wan Azizah terpaksa menutup kebenaran tersebut.

Sudah sampai masanya kebenaran teserlah, berapa lama lagi Anwar boleh menipu.. sekiranya datang yang hak maka terhapuslah kebatilan...

Kalau dah komunis tu, memang komunis juga

1 Komen!!!

Memang telah dijangka, pembamgkang tetap membuat kecoh dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak hari ini.

Kalau dah komunis, perangai pun memang macam komunis juga. Sikap kurang ajar, tidak menghormati Dewan dan Speaker memang dah jadi amalan pakatan komunis ini. Apatah lagi jauh sekali mempercayai tuhan.. dan jauh sekali ikut ajaran Islam yang mahukan sikap toleransi dan hormat menghormati sebagaimana yang Rasulullah ajar dan menjadi "qudwah" seluruh alam.

Awal pagi telah berlaku sedikit kekecohan apabila ada beberapa orang yang tidak mempunyai pas kebenaran masuk cuba melepasi kawalan polis.

Ganesan kemudiannya mengumumkan beberapa peraturan baru yang dikuatkuasakan pada sidang dewan kali ini. Antaranya, gambar tidak dibenar dirakamkan, telefon bimbit juga tidak boleh dibawa masuk.

Ketika Zambry menjawab soalan ADUN Pangkalan Hulu, Tan Sri Mohd Tajol Rosli mengenai bajet 2010 menganggarkan defisit sekitar RM23 juta yang dikemukakan.

Kalau hati dah kotor dan jenis dengki dan khianat, Nga Kor Ming (Pantai Remis) sengaja menggunakan kamera walaupun tidak dibenarkan oleh Speaker. Beliau kemudiannya mengarahkan bentara untuk merampas kamera berkenaan. Rakan-rakannya dari DAP, Ngeh Koo Ham, Thomas Su dan beberapa yang lain kemudian tampil dan mula bertengkar.

Selang beberapa minit kemudian, perwakilan Pakatan Rakyat mula menganggu jawapan Zambry dan ADUN BN pula membalas - menjadikan sidang kecoh seketika dengan pertikaman lidah kedua-dua pihak. Inilah perangai hati 'kaudu' yang telah di tunjukkan ke jalan yang sesat lagi menyesatkan.

Kongsi Link Anda