Selasa, Februari 24, 2009

MENGHINA DAP - UTUSAN AKAN DISAMAN

8 Komen!!!
Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah menafikan laporan akbar Utusan Malaysia hari ini bahawa kerajaan negeri tersebut telah menubuhkan majlis perundingan antara agama tahun lalu.

"Semua itu satu pembohongan... kita tidak ada majlis seumpama itu," katanya kepada pemberita di Parlimen hari ini.

Katanya, beliau telah mengarahkan peguamnya supaya memfailkan saman fitnah terhadap akhbar tersebut kerana menyiarkan berita yang tidak benar.

"Dan jika mereka mempunyai sebarang bukti yang kita menubuhkan majlis seumpama itu, maka bawalah ke mahkamah," katanya.

Utusan Malaysia menyiarkan di muka depannya laporan bahawa kerajaan Pulau Pinang telah menghina Islam dengan penubuhan majlis perundingan antara agama.

Akhbar tersebut memetik Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Shabudin Yahaya sebagai berkata, cubaan menyamakan Islam dengan fahaman agama lain ternyata menghina Islam dan tindakan seperti itu mesti dihentikan.

Katanya, MAINPP berasa cukup tersinggung apabila ada beberapa ahli jawatankuasa (AJK) majlis tersebut terdiri daripada orang Melayu.

Islam disamaratakan oleh Malayan Union Baru Pulau Pinang, peniaga pula diusir

4 Komen!!!
Penubuhan Majlis Perundingan Antara Agama oleh kerajaan negeri Pulau Pinang mesti dihentikan kerana ia meletakkan Islam sama taraf dengan agama-agama lain.

Majlis tersebut ditubuhkan tahun lalu iaitu selepas kerajaan pakatan pembangkang yang diterajui Ketua Menteri, Lim Guan Eng mula memerintah negeri itu. Majlis itu dipengerusikan Guan Eng sendiri.

Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Shabudin Yahaya berkata, cubaan menyamakan Islam dengan fahaman agama lain ternyata menghina Islam dan tindakan seperti itu mesti dihentikan.

Katanya, MAINPP berasa cukup tersinggung apabila ada beberapa ahli jawatankuasa (AJK) majlis tersebut terdiri daripada orang Melayu.

‘‘Saya difahamkan ada tiga orang AJK Melayu beragama Islam duduk dalam majlis tersebut yang kononnya mahu menuntut kesamarataan agama.

Selain itu, kerajaan negeri DAP @ Malayan Uniob Pulau Pinang juga telah mengusir 80 peniaga Melayu di Batu Feringgi.

Kira-kira 500 pekerja industri pelancongan di Batu Ferringhi di sini akan kehilangan mata pencarian berikutan tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang mengeluarkan arahan meroboh premis perniagaan milik 80 pengusaha yang telah dimajukan sejak 30 tahun lalu.

Notis mengosongkan premis yang beroperasi sepanjang pesisir pantai sejauh lima kilometer dari kawasan Hotel Rasa Sayang hingga ke Hotel Bayview Beach Resort itu dikeluarkan Pejabat Daerah dan Tanah, Daerah Timur Laut pada 16 Februari lalu.

Pengerusi Badan Bertindak Pengusaha Pelancongan Batu Ferringhi, Shahul Hamid Hameed Sultan mendakwa, mereka dimaklumkan oleh pegawai pejabat itu bahawa arahan tersebut datangnya dari pejabat Ketua Menteri yang mahu pengusaha mengosongkan premis perniagaan masing-masing dalam tempoh empat hari dari tarikh surat itu dikeluarkan.

"Tidak tahu apa yang kami hendak buat selepas ini setelah mata pencarian kami mahu dirampas. Kerajaan negeri kata mahu bantu, mahu tolong kami. Apa ini, mana janji-janji dulu? Tindakan ini benar-benar tidak adil, kejam dan satu penganiayaan," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.


Kata Aspirasi : Semakin hancur Islam dan Melayu dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat @ Malayan Union Baru.

Dimanakah PAS yang kononya melaung-laungkan perjuangan Islam?. Memang betul menghormati agama lain, tetapi Islam mestilah kedudukannya lebih tinggi dari agama lain.

Ingat jenama PKR tu bagus sangat ke?

11 Komen!!!
Itulah akibatnya memilih calon tak berkualiti dan tiada integriti, maka hari ini PKR dan pengundinya telah melihat 'muka sebenar' kebolehan yb mereka.

Ada yang yb india yang bodoh dan tak bermoral, yang cina pula tidak bermoral dan yang melayu pulak suka melompat..

Rakyat kini boleh merumuskan kualiti YB segera PKR yang dikutip di tepi2 jalan.

Kita melihat Speaker Perak yang bodoh, dahlah buat keputusan di luar dewan, tapi malangnya tak boleh dikuat kuasakan selagi tak disahkan di sidang dewan DUN. Itu yang Karpal Singh katakan, arahan yang tidak boleh dikuatkuasakan. Walaupun telah dinasihatkan namun kerana bodoh sombong dan angkuh. Tetap mengeluarkan arahan tersebut.

Kan terserlah kebodohan YB speaker ni, jadi siapa yang pilih? Kemudian ada pula Speaker Negeri lain yang satu tim yang tak kurang bodohnya kerana menyokong kawan speaker. Maklum lah Pas kan pak turut, orang suruh masuk longkang dia pun masuk longkang.

Dua orang YB pulak ada masalah moral, yang sorang dikatakan ada perempuan simpanan dan belasah bini orang, dan yang sorang lagi, tak pasal gambar bogel disebarkan di internet. Katanya pak we dia yang ambil gambar. Kan pelik mangsa berada dalam bilik, maksud nya yang pemangsa pun mestilah berada dalam bilik. Tengok gambar tu, si YB ni pun nyenyak semacam je.. Baik punya nyenyak.. He he he.... Sendiri mau ingat la..

Lepas tu pulak ada YB yang melompat, ingatkan projek 16 september, Rupa-rupanya projek lain pula. Yang peliknya tak de seekor pun puak-puak ni yang kata melompat salah masa projek 16 september. Tapi projek kerajaan BN perak tak boleh pulak. Lepas tu tuduh pulak BN tak demokrasi dan merampas Negeri Perak. Yang pihak mereka tak demokrasi, siap sediakan surat sumpah dan perletakan jawatan tak bertarikh. Tu kira demokrasi lah... Apa punya 'bangang la' kan.

Dan sorang lagi ialah YAB, kata orang rasuah dan salah guna kuasa, dia pulak yang buat macam tu. Kata orang tua " paku dulang paku serpih, kata orang dia pula yang lebih "

Sorang lagi YB kata terima peluru buat kali kedua katanya, tapi sampai sekarang tak mati-mati lagi pun. Malah makin celupar mulut. Ini biasalah nak popular je?

Tapi siapa yang lebih bangang? Mestilah yang pilih dan undi mereka.

Ini akibat pilih calon segera tanpa melihat latar belakang, main belasah je pilih calon, ini lah akibatnya. Yang undi pun sama main pangkah je semacam, kira dua kali lima lah... Suka sangat main sentimen, ingat jenama PKR tu bagus sangatlah. Rupanya hancur,

Kita terlupa PKR berjuang untuk Anwar Ibrahim je.. Bukanlah institusi untuk melahirkan pemimpin, cuba namakan tokoh yang dilahirkan PKR.

Jadi kesimpulannya lepas ini, janganlah ditipu lagi oleh pemimpin PKR apatah lagi calon mereka yang entah apa-apa entah tak tahu dari mana?

Dan lepas ni tak payahlah undi mereka langsung. Kan senang hidup....

Kongsi Link Anda