Sabtu, April 30, 2011

DAP kafir harbi semakin kuat, PAS semakin lemah!!!

3 Komen!!!
KUALA TERENGGANU 30 April - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Pas tidak pernah untung apa-apa pun dalam pakatan pembangkang, malah mereka hanyalah menjadi alat kepada parti DAP.

Perdana Menteri berkata, pada pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini misalnya, Pas telah bekerja keras, sebaliknya DAP yang dilihat meraih kejayaan daripada usaha keras mereka itu.

"Kita lihat poster di sini (Terengganu) “Pas ganti UMNO”, realitinya “DAP ganti Pas”, di Sarawak (pilihan raya negeri 16 April lepas), Pas berkempen berhempas pulas, akhirnya, yang untung, DAP.

"Pas, cukuplah dalam pakatan pembangkang, alihlah kepada yang lain, tak masuk BN (Barisan Nasional) pun tak apa, tetapi keluarlah dari pakatan pembangkang,” katanya ketika berucap pada majlis perasmian Pangsapuri Rakyat Pulau Duyong, di sini hari ini. - Bernama

Jumaat, April 29, 2011

Artikel power dari GAP. wajib baca!!!

5 Komen!!!

PERMOHONAN MAAF GAP KEPADA TUN DR MAHATHIR DAN KELUARGA.


sejak 2 september 1998 atau lebih tepat hari anwar dipecat aku sudah berada dalam kem reformasi atau sebut ADIL. kemudiannya ia beralih kepada penubuhan parti keadilan nasional dan akhirn sekali pkr.

anak muda dan darah muda. gelojak amarah aku mula berpihak kepada anwar sejak dia dipecat.

2 september 1998 hari bermulanya sokongan tidak berbelah bahagi aku kepada anwar. banyak foto yang aku simpan, insyaallah tiba masanya akan aku keluarkan satu persatu.

foto yang melibatkan penglibatan aku (dan rakan) berjuang jiwa dan raga demi untuk perjuangan anwar.

asalnya dulu, aku pelajar yang cukup pro kepada dr mahathir. pada zaman belajar dahulu, setiap ucaptama dr mahathir akan aku simpan sebagai koleksi bacaan.

namun dek kerana darah muda pemecatan anwar membuatkan aku sedikit keliru.

aku dihasut untuk menyertai perjuangan anwar hanya berlandaskan kepada satu kaset sahaja, kaset yang disebarkan di seluruh pelosok tanahair yang merakamkan perbualan pemecatan anwar ibrahim sewaktu mesyuarat MT yang terakhir.

kerana aku bekerja shif, maka aku mampu memberikan hampir 70% masa,tenaga,wang ringgit demi untuk perjuangan anwar.


fanatiknya politik taksub kepada anwar hingga ke tahap karier kerja pun sanggup kami jadikan taruhan.

tanya pada kami, apa yang kami tak sanggup buat demi anwar ibrahim ? segalanya aku sanggup offer demi reformasi, demi anwar ibrahim.

demonstrasi,arsenik,konvoi kamunting,kesas highway, prk lunas,indera kayangan,ijok, pilihanraya sarawak (tahun 2002) yang ada diantara kami hampir ditetak dengan pedang samurai oleh puak BN,kongres,demo, ceramah,bawak karung kutip duit ceramah,jadi MC ceramah, jadi tukang jaga jalan masa ceramah,beli cd ceramah untuk diedarkan kepada rakan,kereta bertampal logo justice 4 all hatta tampal satu persatu sticker anwar sakit kat tiang lampu pun kami buat.

fanatik tahap melampau. semuanya kerana dah ditarbiyah oleh semangat anwarisme.

dulu, bagi kami dr mahathir adalah manusia yang paling tidak demokratik dan kejam. biarlah aku menulis jujur kali ini. jujur yang paling jujur. bukan nak mendedahkan aib atau kelemahan, sekadar nak bagitahu rakyat betapa silapnya aku membuang masa hampir belasan tahun menyokong perjuangan anwar yang akhirnya terbukti palsu.

MANA DATANGNYA NAMA 'GERAKAN ANTI PKR' ?

nama ini dah wujud sejak 2004 sewaktu raja petra melupuskan web FAC (free anwar campaign) dan mewujudkan laman barunya malaysia today.

aku tukang komen paling tegar dalam malaysia today, bersama-sama dengan rakan bloger mat saman kati (dulu anwarista sekarang dah tarik hand brake).

waktu itu aku pakai nama gerakan anti pas, aka GAP. pasal aku benci dengan perangai hipokrit pas.

aku sokong anwar kerana projektori imejnya yang islamik dan pro melayu. ini asal asas semangat anwarista aku.

dr mahathir digambarkan sebagai pemimpin zalim. pelbagai fitnah dan gelaran kami beri kepada tun mahahir dalam semua web pembangkang yang wujud ketika itu, terutamanya web malaysia today.

anwar melontarkan ide dan benih fitnah kepada kami. di sini terletaknya daya usaha kami untuk spin dan burukkan pimpinan dr mahathir.

mesej dan propaganda yang anwar sampaikan kepada kami, kami telan hidup-hidup. tanpa ada rasa terdetik untuk berfikir apatahlagi untuk argue (persoalkan) fakta yang dibentang.

proses politik yang berat sebelah ini (one sided) telah berjaya melahirkan gerombolan anak muda yang condong kepada fahaman anwarista.

buktinya, pada tahun 1999 atau lebih tepat semasa pilihanraya telah wujud hampir 650 ribu pengundi baru yang muncul selepas pasca reformasi.

nasib baik lah daftar pemilih baru ini tidak sempat digazetkan, jika tidak berkemungkinan kerajaan umno/bn sudah tumbang pada pilihanraya 1999 !

masa berlalu. harapan kami hancur luluh selepas tewas teruk pada pilihanraya 2004.

pkr tinggal sebatang kera, sebatang kara di parlimen. wan azizah wakil tunggal pkr di parlimen manakala dominic ng menjadi calon tunggal pkr untuk dun padungan di sawarak.

arakian teruk kena dengan BN sekalipun, semangat perjuangan kami tak pernah padam. lesu tak menghalang kami untuk terus bergerak. moral down tiada dalam istilah kamus kami.

kerana kami mengharapkan tatkala anwar bebas, maka kegemilangan politik pkr akan bersinar semula.

anwar bebas dari penjara namun selama 2 tahun pasca dia bebas, anwar langsung tidak melakukan apa-apa.

apa anwar tak menghargaikah perjuangan orang yang di luar penjara, bisik hati kami.

anwar telah mengecewakan hampir separuh penggerak reformasi selepas dia keluar dari penjara.

expectation (jangkaan) kami adalah mengharapkan agar selepas pulang dari munich, anwar akan memacu semula momentum semangat petang 10 september di dataran merdeka.

enjin movement politik aku mulai kendur.

hilangnya anwar rupanya punyai maksud. dia memasang strategi politik baru. 

politik lama anwar yang dia perjuangkan iaitu pertahan hak islam dan pro melayu sudah dibuang ke longkang. anwar yang nampak pada hari itu adalah anwar yang baru.

baru kerana anwar menyokong pemurtadan lina joy ! di sini bermulanya renggang politik aku dengan pkr.

apa sudah jadi dengan anwar ? dulu dialah pejuang islam sekarang tidak lagi.

stage kedua aku putuskan hubungan sama sekali dengan pkr apabila peristiwa padang chetty klang berlaku.

apa dia peristiwa padang chetty klang ? peristiwa dimana anwar hadir di hari perarakan kumpulan hindraf yang menyambut gembira pembebasan 'salah tapi bebas' mahkamah sesyen klang terhadap 6 puaka hindraf.

saat itu di mata aku anwar sudah lari dari perjuangannya.
anwar bukan lagi ultra melayu. 
anwar bukan lagi bekas presiden abim yang hebat.
anwar bukan lagi bekas timbalan presiden umno.

saat itu aku melihat anwar sebagai penyundal agama dan bangsa.

sungguh sia-sia perjuangan aku mendokong reformasi.

kalau orang macam aku yang 12 tahun menyokong anwar, tanpa dia kenal siapa aku pun boleh merasa kesal cuba kamu bayangkan pula apa perasaan dr mahathir yang puluhan tahun 'menatang minyak yang penuh' terhadap anwar.

keputusan pilihanraya 2008, akhirnya telah menyedarkan aku bahawasanya dr mahathir adalah betul.

anwar ibrahim adalah puaka politik bangsa. lahanat dap menang kerana anwar ibrahim. janji puaka bangsa ini yang menyebabkan cina dap menyokong agenda politik baru anwar ibrahim.

waktu itu aku dah mengaku silap. aku jugak yakin anak muda yang seangkatan dengan aku pada zaman reformasi pun berfikiran yang sama.

flow dan perjalanan sejarah puaka pakatan anda telah ketahui.

anwar dipecat antara sebabnya adalah kerana masalah moral .

anwar dipecat kerana masalah moral.
anwar dipecat kerana masalah moral.

sebab anwar dipecat adalah kerana masalah moral.

masa hari anwar dipecat, aku kata dr mahathir telah melakukan fitnah. tapi hari ini...semua tindakan dr mahathir satu persatu ditunjukkan kebenarannya.

khianat bangsa.
khianat agama.
khianat negara.

masa anwar dipecat dr mahathir kata anwar ada masalah moral. kata dr mahathir dia(anwar) telah melanggan pelacor.

2 september 1998 aku langsung tak percaya..tetapi hari ini ia telah dipertontonkan di depan mata.

ianya mengambil masa hampir 13 tahun untuk rakyat mengetahui kebenaran cerita dr mahathir.

aku kini menjadi penulis blog sepenuh masa, nama blog ini gerakan anti pkr.

gerakan anti pkr wujud selepas pilihanraya 2008. wujud kerana anwar menyokong lina joy murtad. wujud kerana anwar menyundalkan hak agama dan bangsa lalu diperjudikan  nasibnya oleh anwar ibrahim.

3 minggu lepas video seks anwar keluar. hari ini full version klip video itu sudah tersebar.

walaupun nama blog ini gerakan anti pkr, namun bagi aku ia masih kosong dan terasa kekurangan.

aku sedaya upaya untuk menebus balik kesilapan aku sepanjang berada dalam kem anwar. maka cara menebus kesilapan ini adalah dengan mewujudkan blog GAP. 

alhamdulillah blog ini sudah berada di tahap yang sewajarnya  sepertimana yang aku kehendaki namun satu perkara lagi masih tertinggal.

aku sudah banyak kali bertembung secara fizikal dengan tun dr mahathir. namun atas dasar keterbatasan dan faktor keselamatan tun, maka agak sukar untuk orang kebanyakan macam aku  mendekati tun dr mahathir.

hari ini hari jumaat.

aku tak tahu bila lagi aku berpeluang untuk berjumpa secara dekat tun dr mahathir.

apa pun sebagai anak muda, aku wajib bercakap jujur dalam hidup. sepanjang kesilapan 13 tahun dalam pkr banyak perkataan  kurang enak  telah aku lemparkan kepada tun dr mahathir.aku telah silap dan aku harus mengakui kesilapan lama aku.

BISMILLAHHIRAHMANNIRAHIM

ASSALAMUALAIKUM WB AYAHANDA TUN DR MAHATHIR DAN KELUARGA.

saya, dengan nama pena blog gerakan anti pkr menyusun sepuluh jari memohon jutaan ampun dan maaf di atas kebiadapan saya melabel ayahanda tun dr mahathir dan keluarga sewaktu saya berada dalam pkr.( selama 12 tahun).

maaf kan saya . ayahanda tun ,segala cerita  ayahanda mengenai anwar ibrahim akhirnya telah dipertontonkan oleh ALLAH SWT akan kebenarannya.

maaf kan saya. dosa saya selama  ini cukup banyak kepada ayahanda tun.penyesalan ini luar biasa dalamnya.penyesalan ini takkan bisa padam selagi saya tak dapat cium tangan ayahanda tun dan melafazkan permohonan jutaan ampun dan maaf.tolonglah maafkan kesilapan saya wahai ayahanda tun..

dengan perasaan rendah diri, sudilah kiranya ayahanda tun memaafkan kesilapan dan keterlanjuran saya. sekali lagi ayahanda tun..maafkan saya.wasalam.

101 comments:


Anonymous said...
Syabasss bro gap... Perjuangan yang belum selesai.
atan said...
sayu..
Anonymous said...
Sama2 kita benamkan pengkhianat bangsa, agama & negara ke lautan paling dalam. Dulu gua sama, memegang amanat.. KALAU TAKUT DENGAN RISIKO, USAHA BICARA SOAL PERJUANGAN... Tapi kini semakin terbuka hijab oleh ALLAH perjuangan PKR adalah perjuangan bertopengkan syaitan..
man batek said...
syabas GAP
Anonymous said...
BILA AKU BACA SAMPAI AKHIR SEKALI AKU PUN KELUAR AIR MATA, BAGUS LA ENGKAU DAH INSAF
Anonymous said...
saya pun nik name "NYO" dari Sarawak pun nak mintak maaf kepada Tun Mahathir...memang salah di fikir benar....itulah tahun 1998 dahulu. Maaf Tun Mahathir bersama2 GAP
Razak Penang said...
Salam Bro GAP! Syabas! kerana akui akan kesilapan anda.Teruskan perjuangan anda demi agama, bangsa dan tanah air. Salam Perjuangan!
Pedang Setiawan said...
Salam bro GAP... Salam Perjuangan... entry ini memang terkesan sekali... hampir aku menitiskan air mata... TUN memang pemimpin berjiwa besar... pandangan beliau mengjangkau akal pemikiran orang lain... Syabas bro GAP... Teruskan perjuangan kerana perjuangan belum selesai...
al said...
Anwar jijah dan izzah adalah melayu paling sial dalam negeri tercinta ini. Kita mesti hapuskan mereka. TDM adalah negarawan terulung. Sebelum beliau meninggalkan kita baiklah kita memohon maaf. Agar lebeh ramai akan tampil. Kita buat satu majlis ramai ramai...
Anonymous said...
Salam Dr.Mahathir, Ingin sekali berjabat tangan menghulur salam mohon kemaafan. Saya juga telah banyak memaki hamun dengan perkataan yang hina terhadap Tun. Sesungguhnya Allah SWT telah menunjukkan kebenaran walaupun setelah 10 tahun lebih. Rasa macam nak menitis air mata baca GAP punya pengakuan. Kepada penyoking tegar BABI cuckup2lah.
Anonymous said...
saya antara pelajar yang ditaja kerajaan yang aktif menyerang kerajaan dan berpihak kepada anuar.. mohon kemaafan kepada TUN dan rakyat Malaysia khas kepada penduduk KL kerana menyusahkan anda ketika reformasi..
Anonymous said...
Tun M _ pemimpin berjiwa melayu../ Betapa sayangnya beliau kepada anak melayu hanya Allah sahaja yg mengetahui jika nak dibandingkan dengan Anuwar Al-Juburi...

Biadap : AMK cemar kesucian masjid!!!

1 Komen!!!




Untuk laporan lanjut dan gambar gambar kekecohan di Masjid mru al-As, Bandar Baru Sentul sila keKL POS.COM KLIK DI SINI


Psssttt...Kenapa takut sangat dengan Sumpah Lakhnat?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT

Mari tonton Video Seks pemimpin yang dipuja oleh PAS!!!

1 Komen!!!
Klik link Ini... http://www.papagomo.com/2011/04/video-seks-part-3-anwar-ibrahim-mari.html

Lihatlah kebenaran... Allah telah makbulkan doa PAS untuk lihat bukti mengenai aktiviti Zina pemimpin ini.. inilah Pemimpin yang Pas mahu jadikan PM.. Nauzubillah min zalik..

Sabtu, April 23, 2011

Mentor DAP, PAP tak mahu sistem 2 parti

0 Komen!!!
Kita tengok di Malaysia DAP berjaya memainkan sentimen politik sehingga menubuhkan sistem 2 parti.. namun dalam masa yang sama kita melihat mentor DAP iaitu PAP di Singapura masih mengelak dari berlakunya sistem 2 parti.

Kita melihat Singapura yang dianggap negara maju pun masih menolak sistem 2 parti.. hakikatnya apa yang PAP takutkan dari sistem 2 parti.. sedangkan negara mereka telah mencapai status negara maju..

Bukan setakat itu kempen parti juga dilarang menggunakan bahan bercetak serta siaran elektronik.. nampaknya PAP ni lebih kuku besi dari BN...

Parti Tindakan Rakyat (PAP) pimpinannya, yang telah memerintah Singapura sejak merdeka pada 1965, iaitu telah memerintah selama 46 tahun... bukan setakat mempertaikaikan parti lawan yang dianggap tidak berkualiti tetapi menganggap sistem dua parti boleh memecah-belahkan untuk sebuah negara yang memiliki berbilang kaum...

Ini hujah sebuah negara maju.. tapi apa bezanya di Malaysia.. pembangkang bukanlah berkualiti bukan setakat itu sahaja pembangkang juga memang menimbulkan perpecahan dengan meniup api perkauman khasnya kaum Cina.. sedangkan di Malaysia bukan setakat 3 kaum yang ada bahkan lebih 70 etnik yang tinggal di Malaysia...

Orang kata.. ini ialah mainan politik pembangkang yang hanya mahu berkuasa.. jika di singapura pastinya mereka ini tlah lama disumbat dalam penjara...

Sampai masanya Malaysia bertindak tegas.. hapuskan peihak yang mainkan sentimen perkauman...

Khamis, April 21, 2011

Nafsu Kit Siang semakin besar

0 Komen!!!
DAP bukan sahaja semakin sombong dan berlagak selepas berjaya menundukkan kaum Cina di tapak kaki mereka.. kini nafsu mereka semakin besar [klik sini]...

Lim Kit Siang secara tidak langsung telah menjemput SNAP untuk menyertai DAP tanpa pengetahuan PKR Sarawak..

Tindakan Lim Kit Siang nampaknya memberi rasa tidak puas hati dan kurang senang terhadap PKR Sarawak yang terus menuntut penjelasan dari Kit Siang..

Bukan rakyat tidak tahu mengenai pergeseran antara PKR dan SNAP yang sebenarnya mencerminkan perpecahan di kalangan kaum Dayak dan Kaum Ulu Sarawak.. kerana fokus mereka ialah kaum yang sama.. sebab itu PKR sangat marah kepada SNAP dan mahu SNAP dihapuskan.. dan apabila Kit Siang menjemput SNAP sertai DAP pastinya ianya terus membangkitkan rasa tidak puas hati di kalngan pemimpin PKR Sarawak.

Namun jika dilihat satu sudut yang lain.. kita melihat betapa cerdikanya DAP manipulasi SNAP untuk kepentingan DAP.. Nafsu DAP sangat besar kerana penyatuan SNAP dan DAP bermakna penyatuan kaum bumiputera Sarawak yang meliputi 30% dan kaum Cina juga 30%.. iaitu DAP telah memiliki 60% undi untuk menawan sarawak.. maka yang tinggallah Melayu Melanau Islam yang tinggal hanya 30%.. maka Melayu Melanau Islam bukan sahaja menjadi minoriti tetapi mereka akan kehilangan kuasa untuk memerintah.. dan pastinya mereka akan terus ditinggalkan oleh DAP sebagaimana berlaku di Pulau Pinang seperti pojek Wi Fi yang difokuskan kepada kawasan yang DAP dan kaum Cina sahaja.. manakala kawasan yang di wakili BN atau Melayu terus ditinggalkan.. inilah keadilan dan ketelusan yang dilaungkan DAp...

Sekarang semakin jelas.. iaitu Nafsu DAP sangat besar untuk menguasai Malaysia.. sarawa adalah manifestasi nafsu besar DAPigs..

Jangan kita lupa DAP ialah parti pecahan PAP Singapura yang menyebabkan Melayu singapura menjadi hina di tanah sendiri... percayalah jika mereka dapat kuasa.. melayu akan terus dihina di tanah sendiri!!!

10 tahun lagi Kelantan terpaksa beli air sepenuhnya dari Siam

0 Komen!!!
20 tahun mentadbir kelantan membuktikan kegagalan menguruskan hasil bumi secara cekap..

Buktinya ialah kerajaan PAS Kelantan terpaksa membeli lima juta liter air sehari dari daerah Besut untuk disalurkan kepada penduduk di kawasan Semerak di Pasir Puteh. Ianya disebabkan masalah air yang dihadapi penduduk di Semerak, satu kawasan yang terletak di hujung daerah Pasir Puteh dan bersempadan dengan Besut [klik sini].

Kenapa masalah ini timbul kerana kerajaan PAS kelantan gagal urus air.. Air di Kelantan berada dalam keadaan tidak berkualiti dan boleh menyebabkan penyakit jika air tersebut tidak dirawat.

Cuba bayangkan masalah air ini terus berlarutan kerana kegagalan kerajaan PAS urus air.. maka nescaya Kelantan selepas ni terpaksa beli air dari Siam untuk memenuhi permintaan penggunaan air di Kelantan

Anwar semakin gelabah!!!

1 Komen!!!

Sepadan - Agensi penyiaran Korea Selatan guna proses biometrik analisis video seks

KUALA LUMPUR: Sebuah agensi penyiaran terkemuka Korea Selatan yang menganalisis rakaman video seks seorang lelaki didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan wanita dipercayai warga asing, mendapati pelaku dalam rakaman itu sepadan dengan Ketua Pembangkang berkenaan berdasarkan perincian saiz tubuh beliau dalam rekod polis.

Keputusan analisis visual dan teknikal video berkenaan diperoleh oleh pasukan penyiasat khas yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani pada 10 April lalu selepas menghantar sampel rakaman berkenaan kepada agensi itu pada 4 April.

Ramai sebenarnya yang yakin bahawa dalam video tersebut ialah Anwar Aljuburi.. dengan pendedhan oleh Stesen terkemuka korea ini cuma untuk menguatkan hujah bahawa lelaki Y adalah Anwar Ibrahim!!

Jadi inilah dia pemimpin yang agungkan oleh Pakatan.. kaki pelacur, kaki jubur, kaki kelentong dan semua jenis kaki yang ada...

Sumber : Berita harian

MB Kedah memang kaki penipu

1 Komen!!!
MB Kedah ni kalau nak tipu biarlah berfakta.. hehehe.. nampaknya penipuan MB kedah terkantoi lagi.. inilah perangai pemimpin PAS yang sebenarnya.. mata duitan, kikis duit rakyat, tak pandai tdabir kerajaan, dan pandai temberang..

Rayuan Kali ke-6


Semalam UUM menyambut sahutan MB kedah dengan sekali lagi mengemukakan rayuan kepada kerajaan PAS Kedah, iaitu kali keenam bagi mendapatkan rebat cukai tanah yang dikenakan ke atas institusi itu.

Ini berikutan lima permohonan mereka sebelum ini yang dibuat sejak 2009 hingga tahun lalu tidak mendapat maklum balas yang baik daripada kerajaan negeri, termasuk selepas pertemuan Naib Canselornya, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak dengan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak pada 25 Julai tahun lalu.

Sintok lebih mahal dari gombak?

Katanya, UUM akan tetap membayar cukai itu jika tidak diberi rebat oleh kerajaan negeri kerana tidak mahu dikenakan tindakan, namun dalam masa sama mereka tidak akan jemu merayu bagi mendapatkan rebat berkenaan.

“Saya harap kerajaan negeri menerima rayuan kita kerana saya membandingkan nilai tanah di UUM ini jauh lebih rendah, berbanding nilai tanah sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) yang terletak di Gombak, Selangor, namun mereka hanya membayar RM300,000 setahun. Adakah nilai tanah di Sintok lebih tinggi berbanding Gombak.

“Di antara 2006 hingga 2008 kita hanya membayar RM100,000 setahun kepada kerajaan negeri dan mengapa hari ini tidak boleh sedangkan kita (UUM) masih di negeri sama dan yang berubah cuma kerajaan yang memerintah.

Kerajaan PAS kedah memang gagal urus air

“Kerajaan negeri juga bercakap soal prihatin kepada semua pihak di negeri ini dan saya berharap berasaskan itu janganlah hal ini diabaikan kerana ia membabitkan kepentingan dunia pendidikan dan masa depan pelajar," katanya di sini, semalam.

Sementara itu, Mohamed Mustafa juga meminta agar satu tindakan lebih berkesan diambil bagi menyelesaikan isu bekalan air di UUM yang berlarutan sejak lama.

“UUM boleh mohon supaya Kerajaan Pusat meningkatkan infrastruktur, namun jika bekalan air tidak cukup apa gunanya. Saya harap cari jalan penyelesaian sebaiknya dan tidak menyalahkan orang lain dalam hal ini.

Pegawai kerajaan negeri jangan makan gaji buta

“Saya juga berharap agar pegawai kerajaan negeri datang sendiri dan lihat situasi sebenar di sini. Jangan pandang dari jauh dan buat kesimpulan sendiri. Pada saya, isu ini bukan politik kerana yang penting bagi saya adalah UUM sebagai sebuah institusi pendidikan terkenal negara ini. Jika orang lain mahu mempolitikkannya, saya tiada kuasa menghalang,” katanya.

Panas Omegay -Gadis Dlm Video Skandal Seks Anwar, Dedahkan Diri

1 Komen!!!
Polis sudah mengenal pasti identiti wanita yang berada dalam rakaman video seks dikaitkan dengan seorang pemimpin politik pembangkang dan juga lokasi video itu dirakam.

Menurut sumber, wanita itu adalah seorang pelajar sebuah kolej swasta di ibu kota berusia 26 tahun yang juga seorang warga China.

“Polis sudah merakam percakapan wanita terbabit bagi membantu siasatan berhubung video seks yang mengaitkan ahli politik pembangkang itu,” katanya.

Menurutnya, hasil soal siasat dilakukan, wanita itu turut mendedahkan lokasi rakaman video seks berkenaan dilakukan.

“Rakaman itu dilakukan di sebuah kondominium di pinggir ibu kota. Sebaik mengenalpasti lokasi rakaman itu dilakukan, sepasukan pegawai dan anggota polis ke lokasi berkenaan bagi meneruskan siasatan,” katanya.

Bagi melengkapkan kertas siasatan berkenaan, pasukan penyiasat yang diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani, dikatakan membawa rakaman berkenaan kepada pusat penyiaran terkemuka di luar negara untuk dianalisis, pada 4 April lalu.


Sumber itu berkata, pihak berkuasa percaya berdasarkan kepakaran dan keupayaan teknologi serta pengalaman dimiliki pusat penyiaran berkenaan mampu mengenalpasti pelaku yang berada dalam video seks berkenaan sekali gus menyelesaikan persoalan individu sebenar yang berada dalam video berkenaan.

Polis sudah melengkapkan kertas siasatan itu dan diserahkan kepada pejabat peguam negara pada 9 April lalu.

Rabu, April 20, 2011

Ustaz PAS memang jenis kuat makan duit!!!

2 Komen!!!
sekarang ini tengah hangat mengenai isu cukai Tanah UUM yang melambung tinggi iaitu dari RM 100,000 pada tahun 2006 melambung kepada RM 1,744,357 Juta... zalim betul kerajaan PAS kerana menindas pelajar, pensyarah, pekerja dan sebagainya.. agaknya bagaimana UUM nak bayar duit ni kalau bukan memlalui menaikkan yuran pelajar, toyong duit pensyarah dan pekerja..

Inilah dia pemerintahan Uztaz Pas yang menyusahkan rakyat, mencekik hak rakyat.. bayangkan bagaimana cukai tanah boleh melambung dari RM 100 ribu kepada RM 1,74 juta.. memang banyak gila ustaz PAS makan duit ni..

Senarnya ayat si Ustaz PAS ni memang taknak bagi rebat pun kepada UUM.. cubalah tengok akhalk ustaz PAS ni.. "kerajaan negeri bersifat terbuka, tiada masalah untuk mempertimbangkang jika UUM memohon lagi, tapi lulus atau tidak itu tidak tahulah" tengoklah ayat di atas tu.. tidakkah ia sangat biadap dan kurang ajar.. kalau tak nak bagi.. bagi tahu sahajalah..

Sebenarnya berapa kali nak hantar Surat.. Naib Censelor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustaf ishak berkata rayuan dah dibuat 2 kali pada 2009 dan 3 kali pada tahun 2010.. Surat untuk MB pula telah diberikan pada 25 Julai 2010.. setakat di atas surat rayuan dah dihantar 5 kali...

Inilah balasan kerajaan PAS kepada institusi pendidikan yang telah memberi jasa kepada rakyat kedah.. lihat sahajalah berapa banyak peluang pendidikan, kerja dan ekonomi yang rakyat kedah dapat melalui UUM.. ruang niaga, rumah sewa, peluang pekerjaan dan sebagainya.. berapa banyak anak kedah mudah nak belajar di Universiti kerana dekat, tak payah pergi jauh... kalau tak apalah sangat yang ada pada Changlun tu..

Kalau beginilah cara kerajaan PAS menguruskan negeri, rasanya patut UUM keluar sahajalah daripada kedah.. takkan UUM nak jadi hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.. orang dah tak nak bagi.. biarlah PAS cari Universiti lain yang nak bayar 1.7 juta tu.. dan biarkanlah PAS urus sendiri universiti tu..

Jadi pengajarannya.. lain kali jangan bagi undi lagi kepada kerajaan Pakatan.. ia umpma cerita buaya dan lembu.. buang masa sahaja lembu menolong buaya yang tersepit, akhirnya lembu mati digigit buaya!!!.. macam lah kerajaan PAS juga, buang masa membantu mereka bagi ekonomi kepada mereka.. akhirnya mereka yang menindas pensyarah, pelajar dan sebagainya!!!

BN sediakan 74,547 peluang pekerjaan, pembangkang pula?

0 Komen!!!
Memang terdapat beza besar antara BN dan Pakatan Omega dalam merancang sesuatu dasar..

Paling ketara ialah dasar BN lebih fokus bagaimana untuk menjana pendapat negara dan bagaimana rakyat boleh menerima manfaat dan peluang pekerjaan dari sesuatu dasar dan projek.

Manakala pembangkang pula fokusnya ialah bagaiamana nak habiskan duit .. apa lagi.. janilah nak tabur duit sini dan sana.. tapi tak de pun satu dasar kerajaan Pakatan yang fokus nak dapatkan duit untuk negara..

Lihat sahaja yang PM umumkan semalam iaitu 12 projek di bawah tujuh Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) akan menjana pelaburan RM11.6 bilion, pendapatan negara kasar (GNI) RM16.62 bilion selain 74,457 peluang kerja baru.

“Setakat ini, kita sudah umumkan 72 inisiatif projek di bawah 54 Projek Permulaan (EPP), bermakna 41.2 peratus daripada 131 EPP sudah dimulakan, semuanya dalam tempoh kurang enam bulan sejak ETP dilancarkan. “Sasaran kita sekarang ialah projek yang hasilnya besar yang pantas,”.

Cuba bandingkan pula dengan buku JingGay.. apa yang ditulis satupun tidak menjuruskan inovatif dan mesra pelabur.. sebab itu bila keluar video seks tentang Anwar, ianya bukan satu yang mustahil sebab bagi Anwar, Pelabur dan Pelacur sama sahaja..

Apa yang ditulis dalam buku JingGay sangat kabur, tidak dihuraikan dengan jelas serta terperinci.. apatah lagi setiap angka yang peratus yang dikeluarkan langusng tidak disandarkan kepada sumber yang konkrit.. jadi.. ianya bahan yang sesuai dibakulsampahkan semata-mata..

Janji adalah satu perkara.. tetapi bagaimana hendak melaksanakan setiap janji ialah satu perkara yang lain.. Buku Jinggay hanya menceritakan bagaimana Pakatan berjanji dan habiskan duit rakyat tetapi buku JingGay tidak sebut bagaimana Pakatan nak dapatkan duit untuik tunaikan janji..

memerintah negara bukanlah sesuatu yang boleh dicuba-cuba.. jadi melalui buku Jingga ini sebenarnya Pakatan gagal untuk menunjukkan mereka ini mampu mentadbir dengan cekap..

Jika mereka kata, bagi mereka peluang dahulu baru mereka akan tunjukan cara bagaimana hendak mencari duit.. maka ianya telah terlambat kerana sebenarnya mereka dah dibagi peluang di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan.. Anwar pun dah jadi Penahsihat Ekonomi Selangor.. berapa banyak yang kerajaan Selangor bawa masuk pebur.. berapa banyak peluang pekerjaan dapat untuk rakyat selangor..

Apa yang pasti Anwar berjaya membawa balik pelacur.. dan paling berjaya di Selngor ialah peluang gejala sosial semakin bertambah apabila satu persatu rumah urut bagai cendawan tumbuh... inilah peluang pekerjaan kepada wanita muslim selangor.. boleh bgerkeja di rumah-rumah urut..

Hakikatnya buku jingGay Pakatan hanyalah sampah.. dan membuang duit rakyat.. dan lebih teruk ianya kan membankrupkan negara kepada keadaa yang lebih teruk!!

Kongsi Link Anda