Sabtu, Januari 30, 2010

Edisi PAS boneka DAP : Hassan Ali redha tindakan Disiplin

2 Komen!!!
Hassan ALi memberitahu "Ini proses pendidikan yang baik bagi saya.".. hehehe.. aku rasa ramai je yang 'bengkek' atau bengang dengan kenyataan Hassan Ali ini khasnya yang anti Hj Hadi dan sekutunya.

Beliau yang menerima keputusan jawatankuasa itu dengan hati terbuka berjanji akan terus menjalankan tugas yang menjadi tanggungjawabnya selama ini.

“Keputusan ini juga tidak akan mencacatkan kerja-kerja saya sebagai ahli PAS, kerja-kerja di negeri sebagai Exco dan atas sifat saya sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gombak Setia,” katanya kepada pemberita di lobi Ibu Pejabat PAS di sini hari ini.

Ada orang yang dah mula malu untuk mengaku sebagai ahli PAS [rujuk sini] dan [sini] kerana keputusan Lembaga Disiplin tersebut.

Kalau lah aku ni ditakdirkan menjadi ahli PAS, tak tau la mana nak letak muka aku. Malu yang amat, meeting berkali kali, ambik masa berbulan bulan rupanya nak tunjuk tembelang.


AKu agakdah... perihal macam ni mesti berlaku.. kerana hakikatnya perbalahan dalam PAS antara kumpulan erdogan liberal dan kumpulan ulama konservertif masih lagi berlaku. Nampak je tenang kat luar ni.. tetapi di dalam tu... masya Allah.. busuk sebusuk perjuangan palsu PAS....

Tindakan Zahrain mengkritik Lim Guan Eng dipuji

1 Komen!!!


Oleh: Mstar

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim disifatkan sebagai pemimpin yang berani dan telah 'buka mata' kerana lantang mengkritik kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng secara terbuka.

Ketua Pembangkang Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim berkata, tindakan Zahrain jelas menunjukkan kemarahan yang memuncak terhadap Lim yang gagal menerajui negeri berkenaan.

Malah menurut beliau, pergolakan yang berlaku dalam kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Pulau Pinang sememangnya sudah dijangka dan tidak dapat disembunyikan lagi.

"Akhirnya ada juga rakan mereka sendiri yang sudah 'buka mata' dan dapat melihat dengan jelas kelemahan yang berlaku.

"Apabila Datuk Zahrain mula bersuara secara terbuka, maknanya masalah dalaman yang berlaku dalam PR Pulau Pinang kian ketara dan memuncak," katanya kepada mStar Online di sini hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Zahrain mengkritik keras kepimpinan Lim serta melabelkan Ketua Menteri itu sebagai pemimpin diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis.

Bekas Ketua Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu turut dilaporkan mendakwa Lim menjadi bebanan kepada PR negeri jika beliau terus memerintah dengan gaya diktatornya.

Zahrain turut mengakui bahawa kepimpinan Barisan Nasional (BN) sebelum ini jauh lebih baik dan telus jika dibandingkan dengan apa yang dilakukan Lim

Mengulas lanjut Azhar berkata, beliau tidak terkejut dengan tindakan Zahrain kerana masalah yang dibangkitkannya sudah lama 'dihidu' BN dan Umno negeri itu.

Katanya, sejak dari awal pihaknya menyedari bahawa Lim mentadbir kerajaan negeri mengikut kemahuannya sendiri.

"Sejak hampir dua tahun mentadbir Pulau Pinang, apa yang dilakukannya merupakan keputusan beliau sendiri.

"Saya juga dapat maklumat bahawa dalam mesyuarat exco, beliau seorang sahaja yang bercakap... orang lain tak boleh beri pandangan," katanya.

Selain itu Azhar turut menyelar Lim kerana Setiausaha Agung DAP itu sering menjadikan BN dan Umno sebagai 'kambing hitam' bagi menutupi kelemahannya.

"Apa yang lucunya ialah beliau sentiasa tuduh BN dan Umno sebagai dalang terhadap apa jua masalah yang wujud dalam pakatan mereka," katanya.

Dalam pada itu, Azhar juga mempersoalkan pendirian sebenar PAS kerana hingga sekarang masih berdiam diri walaupun menyedari wujudnya kepincangan dalam pentadbiran PR di negeri itu.

"Saya hairan mengapa PAS asyik nak ikut telunjuk beliau (Lim), tak macam PKR kerana mereka sudah mula bersuara dalam isu ini.

"Adakah PAS takut dan sengaja menjadi 'pak turut' dalam perkara ini," katanya.

Jumaat, Januari 29, 2010

Edisi PAS boneka DAP : Akhirnya Blogger PAS bangsat didakwa

4 Komen!!!
Wahai Aduka Taruna... apa yang ko dapat ko mempertahankan PAS? sekor muka pemimpin PAS pun tak nampak membela nasib kau!!!

Berakhirnya perjalanan Blogger bangsat PAS di muka pendakwaan kerana menghina Sultan Johor. Beliau mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan menghina dengan niat untuk menyakiti institusi kesultanan Johor dan rakyat antara jam 7.25 sehingga 9.05 pada 22 Jan.

Khairul Nizam dituduh mengikut Seksyen 233(1)(A)Akta Komunikasi dan Multimedia 1998, yang jika didapati bersalah boleh dikenakan hukuman denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya.

Mahkamah membenarkannya diikat jamin sebanyak RM5,000 dengan seorang penjamin. Sebelum itu, Timbalan Pendakwa Raya (DPP) Masri Mohd Daud mencadangkan jaminan sebanyak RM10,000.

Kerana mulut badan binasa..

Wahai Aduka Taruna... apa yang ko dapat ko mempertahankan PAS?

Apa yang Pakatan bela engkau setelah engkau berjuang untuk mereka?

Di mana muka mangkuk pemimpin PAS seorang pun tak de, masa ko dalam keadaan susah..?

.. beginilah berakhir nasib blogger PAS.. kau sibuk berjuang untuk mereka.... mereka sibuk habsikan masa berperang sesama sendiri..

PPtuiihhh.

Habis madu sepah dibuang...

Tindakan Disiplin : Hadi semakin kukuh

0 Komen!!!
Setelah lebih 6 bulan menunggu akhirnya lembaga Disiplin PAS telah membuat keputusan untuk menggantung Khalid Samad selama 6 bulan manakala Hassan Ali hanya diberikan amaran sahaja.

Semuanya angkara isu kerajaan perpaduan sehingga terdapat beberapa pemimpin PAS yang terlebih sudah...

Pengerusi jawatankuasa berkenaan, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengumumkan, Khalid didapati bersalah kerana mendedahkan maklumat sulit parti dan mengkritik pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Hasan Ali.(baca di sini)

Namun melihat kesan ini, pasti ramai yang tidak puas hati dengan keputusan ini.

Dikalangan ahli Pas atau Pakatan Rakyat lebih menyukai Khalid Bishop kerana kelantangan beliau menentang Hj hadi serta kumpulannaya termasuk Hassan Ali.

Selain belia merupakan pemimpin PAS yang sealiran dengan Islam Liberal ANUwar AL jUBURI.. yang selama ini telah merosakan umat IsLAM.

Hukuman yang ringan terhadap Hassan Ali pasti dilihat unsur Favourtisme Presiden PAS yang dilihat sekumpulan dengan presiden.

Nampaknya usaha pihak untuk menjatuhkan presiden tidak berjaya. Cengkaman hj Hadi dilihat semakin kuat.

Mungkin ada hikmahnya tindakan berdiam diri beliau.

Namun jika dilihat aspek yang lebih luas pastinya PAS akan dipandang serong oleh sahabat mereka dalam Pakatan. Kerana mereka lebih membenci Hassan Ali berbanding Khalid Bishop.....

Edisi DAP hapuskan melayu : Lim Guan Eng pemimpin diktator, cauvanis dan komunis

0 Komen!!!
Siapa tak kenal Lim Guan Eng yang menjadi sanjungan pemimpin dan penyokong PAS dan dilabel sebagi Khalifah Umar Ab Aziz pula tu...

Iti semua luaran, lakonan palsu semata-mata, di dalam hati tersemat dendam khianat , hati busuk sebusuk perjuangan DAP... beliau adalah Cina keparat anti Melayu dan anti-Islam yang mahu menghapuskan Melayu dan Islam...

Zahrain melabelkan
Setiausaha Agung DAP itu sebagai pemimpin
diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis.


Krisis Pakatan Rakyat (PR) semakin serius apabila ia merebak ke negeri ini selepas Ketua Menteri, Lim Guan Eng hari ini dikritik keras oleh Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrain Mohd Hashim. (baca di sini)

Nampaknya tembelang Pemimpin Komunis DAP yang disanjung PAS telah pecah sebusuk hati pemimpin pakatan Rakyat dan pengikut-pengikutnya.

Senarai berikut adalah menunjukan rupa 'khinzir' Lim sebagai pemimpin parti biaDAP berasal dari Melaka :

1. gagal melaksanakan janji-janji mereka yang 'ditabur' pada pilihan raya umum lalu.

2. Lim menjadi bebanan kepada PR Pulau Pinang jika dia terus memerintah dengan gaya diktatornya sambil berkata beliau bukan menyerang DAP .

3. "Lim tidak gemar dikritik. Beliau juga melabel mereka yang mengkritiknya sebagai ejen Barisan Nasional, malah rakan-rakan DAP juga tidak boleh membantah jika beliau membuat sesuatu keputusan,”.

4. Gagal melaksanakan janji-janji manis pilihan raya itu adalah pilihan raya majlis tempatan dan sistem tender terbuka. Kerana pemimpin komunis ini keberatan untuk menjalankan pilihan raya peringkat pihak berkuasa tempatan itu kerana ia mungkin akan mengurangkan kuasanya.

5. Gagal melaksanakan janji untuk menjalankan sistem tender terbuka tetapi apa yang dilakukannya sekarang lebih teruk dari Barisan Nasional (BN) kerana dia sendiri yang mempengerusikan lembaga tender.

6. "Semasa Barisan Nasional memerintah, pemilihan lebih telus dan seimbang kerana pengerusi akan dilantik daripada kakitangan awam," katanya.

7. Siapa yang menentang akan dituduh ejen kepada Umno jika mengkritik pemimpin nombor satu negeri ini.

8. Projek-projek dianugerahklan kepada kroni,"

9. Lim tidak sesuai sebagai Ketua Menteri kerana beliau bukan dari kalangan rakyat tempatan dan tidak memahami tentang sentimen tempatan.

10. "Beliau juga gagal membawa pelabur luar walaupun telah ke seluruh dunia untuk menarik pelabur. Pengundi tahu, rakyat Pulau Pinang sangat teliti dengan perkembangan ekonomi,"

11. Dalam pada itu beliau mempersoalkan, satu pertiga daripada ucapan Lim ketika konvensyen PR dibuat dalam bahasa Mandarin. Sebagai seorang pemimpin dalam PR, dia seharusnya menghormati setiap bangsa dan berucap dalam bahasa yang difahami pada setiap majlisnya, katanya.

Nah itu dia.. bola tanggung baikkk punya.. untuk dilibas...

Untuk perhatian semua ini bukan dikatakan oleh orang UMNO dan jauh sekali pemimpin UMNO atau BN.

Ianya semua ia luahan hati dan perasaan pemimpin Pakatan Rakyat .. ini realiti pakatan rakyat... banyak pemimpin tidak puas hati terhadap kepimpinan DAP lim Guan Eng... diktator, cauvanis dan komunis....

Inilah bangsa lahanat... yang akan musnahkan negara..... Jatuhkan DAP!!! Jatuhkan PKR.. jatuhkan PAS...

Jatuhkan Pakatan Rakyat!!!!!

Doa rakyat termakbul - Anwar peliwat gagal

0 Komen!!!
ANUwar Aljuburi gagal untuk mendapatkan dokuman sokongan apabila mahkamah Persekutuan menolak rayuannya untuk mendapatkan sokongan dokumen tersebut. (baca di sini)

Antara dokumen penting yang dipohon Anwar ialah rekod keterangan Dr Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi, nota ahli kimia serta laporan perubatan.

Mahkamah Tinggi sebelum ini membenarkan beliau mwendapatkan semua dokumen terbabit kecuali sampel DNA pengadu, iaitu bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Azlan Bukhari.

Keputusan Mahkamah Tinggi itu bagaimanapun diketepikan Mahkamah Rayuan.

Alhamdulillah akhirnya makbul juga doa rakyat Malaysia yang mahukan Pemimpin Meliwat dan Pengkhianat diadili.

Taktik Anwar untuk meliwatkan pembicaraan beliau sudah hampir berakhir. Maka rakyat tidak mahu pemimpin peliwat dan tidak bermoral untuk memimpin negara. Waliazubillah...

Anwar boleh merancang, tapi perancangan Allah mengatasi segalanya.

Edisi PKR boneka DAP : PKR Pulau Pinang bergolak

3 Komen!!!
Belum lagi tenang mengenai masalah dalaman PKR di Selangor dan Pahang, kini timbul pula isu pergolakan PKR di Pulau Pinang. Menurut jangkaan, mungkin akan ada sesuatu yang berlaku sebelum Hari Raya Cina.

Sangat menarik, PKR memang diketahui sebagai parti betrmasalah yang berasakan perjuangan kroni dan bukan untuk membela rakyat. Sebab itu semenjak parti itu ditubuhkan ramai pemimpin dan ahli perti tersebut telah keluar termasuk AJK di Kawasan Menteri Besar Selangor, selaku Pengerusi PKR Selangor.

Krisis yang melanda Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin rumit apabila beberapa pemimpinnya di negeri ini dihebohkan dikatakan akan meninggalkan parti itu.

Tanpa memberi alasan khusus mengenai punca khabar angin itu, beberapa sumber yang ditemui mengakui mendengar desas desus berkenaan sejak beberapa minggu lalu. Mereka mendakwa, pemimpin yang terlibat termasuk beberapa wakil rakyat. (baca di sini)

Walaupun di nafikan oleh Timbalan Pengerusi PKR Pulau Pinang, Law Choo Kiang, itupun
jawapan Choo Kiang yang juga Exco Kerajaan Negeri menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) setelah beberapa kali panggilan ke telefon bimbitnya tidak berjawab.

Ianya diakatakan, ada dalam kalangan pemimpin PKR negeri terasa kecewa kerana dipinggirkan daripada arus perdana parti walaupun banyak berkorban dan mencurahkan keringat untuk kemajuan dan kekukuhan parti selama ini. Mengikut sumber, Dengar-dengar semuanya boleh dilihat menjelang Tahun Baru Cina iaitu kira-kira dua minggu lagi.

Menurut Sinar, usaha menghubungi beberapa pemimpin PKR yang disebut-sebut akan meninggalkan parti itu melalui telefon tidak berjaya. Ada yang mematikan ter:us telefon bimbit meskipun mereka sebelum ini amat mudah dan pantas menjawab panggilan telefon. Tidak kurang juga yang membiark:an telefon berdering tanpa dijawab.

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang juga bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang, antara yang mematikan telefon bimbitnya menyebabkan usaha untuk mendapatkan komen beliau sejak pagi semalam, gagal.

Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusof pula membiarkan telefonnya berdering tanpa berjawab.

Turut tidak menjawab panggilan, Timbalan Ketua Menteri 1, Mansor Othman yang juga Pengerusi PKR Pulau Pinang.

Khamis, Januari 28, 2010

Tunku Ismail dimasyhur sebagai Tunku Mahkota Johor

0 Komen!!!
Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar,
Sultan Johor


Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim,
Tunku Mahkota Johor


JOHOR BAHRU 28 Jan. – Raja Muda Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim hari ini dimasyhurkan sebagai Tunku Mahkota Johor.

Pemasyhuran berdasarkan Undang-Undang Tuboh Negeri Johor 1895, diisytiharkan oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar, di Istana Besar, di sini, pada pukul 3.20 petang.

"Setelah diisytiharkan sebagai sultan, saya berhak dan bertanggungjawab mengikut Undang-Undang Tuboh Negeri Johor memilih dan melantik seorang waris bergelar Tunku Mahkota Johor.

"Bahawasanya, bagi menjalankan tugas di bawah perenggan 1, fasal 7, bahagian pertama Undang-Undang Tuboh Negeri Johor 1895, saya Sultan Ibrahim ibni Almarhum Sultan Iskandar, Sultan dan Yang Dipertuan bagi negeri dan jajahan takluk Johor mengikut nasihat Jumaah Diraja dengan ini memilih dan melantik anakanda Duli Yang Maha Mulia Tunku Ismail menjadi waris takhta kerajaan Johor dan digelar Tunku Mahkota Johor,” isytihar baginda.

Sejurus perisytiharan itu, Tunku Ismail menjunjung kasih ke atas ayahanda baginda atas limpah perkenan dilantik sebagai waris takhta diraja Johor.
- Bernama

Merdeka Centre - Rakyat Selangor menolak Fukatan Rosak

3 Komen!!!
Setelah 2 tahun memerintah Selangor, populariti MB PKR S'gor menjunam. Ini dibuktikan oleh kajian Merdeka Centre dan bukannya cakap-cakap kosong lagi. (baca di sini)

Menurut bancian Merdeka Centre, mereka yang berpuas hati dengan pentadbiran menteri besar itu telah jatuh lapan mata sejak beberapa bulan lalu - ia mencatatkan 62 peratus pada Jun 2009 tetapi menjunam kepada 54 peratus pada Januari tahun ini. Bancian dijalankan ketika rasa tidak puas hati dengan pentadbiran Khalid berhubung beberapa isu yang dikendalikannya.

Ini sebenarnya memang jelas melalui pendedahan media sosial baru seperti blog dab facebook, kini rakyat mula membuka mata siapa sebenarnya pemimpin Pakatan Rakyat dan sejauh mana kecekapan mereka mentadbir negara. Dasar populis dan cauvanis merupakan cara yang berkesan pada jangka pendek sahaja.

Beza penurunan 8 mata merupakan jumlah yang signifikan menunjukkan bahawa rakyat mula menolak Fukatan Rakyat yang telah banyak menzalimi bangsa Melayu khasnya seperti isu pembinaan ladang babi, isu arak, peletakan jawatan ADUN PKR serta dakwaan Khalid tidak betanggungjawab kerana tidak menjalankan tugas sepatutnya sebagai ketua bahagian dan satu mesyuarat bahagian PKR Kuala Selangor tidak pernah diadakan.

Bagaimanapun, tahap mereka yang berpuas hati dengan kerajaan negeri pimpinannya tidak banyak berubah - 60 peratus masih menyokong kerajaan negeri yang diterajui PKR itu berbanding 64 peratus pada Jun 2009.

Secara keseluruhannya angka penurunan sokongan semakin jelas, DASAR pakatan rosak yang berat sebelah serta tidak sensitif dengan budaya rakyat Malaysia juga merupakan sebahagian punca. Selain permasalahan dalaman Parti Kurang Ajar dan biaDAP dan dilanda penyakit kroni dan masalah moral yang melampau.

Ayuh rakyat Selangor.. ayuh Rakyat malaysia... ayuh tinggalkan Fukatan Rosak.... kita lakukan tranformasi baru rakyat Malaysia.

Ayuh pejuang bloggers.. teruskan perjuangan..
kita akan serang Fukatan Rosak habis-habisan..

ANuwar Aljuburi terus perdagang kalimah Allah

1 Komen!!!
ANUwar terus memainkan kalimah ALlah boleh digunakan oleh Bukan Islam. Ini semuanya bertujuan untuk memainkan politik sempit mereka yang memperdagangkan nama Allah. Dengan ini akan menimbulkan sentimen bukan Islam kepada Pakatan Rakyat.

Inilah sebenarnya manipulasi isu yang dibuat oleh ANuwar Aljuburi kerana isu sebenarnya ialah bukan persoalan mengenai kalimah ALlah boleh digunakan bukan Islam tetapi persoalan kalimah Allah digunakan oleh Paderi Kristian untuk agama kristian.

Sebab itu bila persoalan kenapa bukan Islam boleh menyanyikan lagu Johor yang menyebut Allah selamatkan Sultan ianya hanayalah mainan politik pembangkang yang sepatutnya tidak menjadi Isu. Kerana lagu "Allah selamatkan Sultan" merujuk keopada Allah iaitu tuhan umat Islam dan bukan sebaliknya. Sebagaiman umat Islam boleh menyebut Jesus yang merujuk kepada tuhan kristian.

Ini semuanya adalah mainan politik kotor yang mempergunakan agama oleh Pakatan Rakyat. Isu sebenarnya apabila kalimah Allah untuk digunakan oleh Kristian.. itu isu sebenar. Ini adalah agenda Pakatan Rakyat yang hanya mahu mendapatkan popular dan meraih sokongan bukan Islam dengan memperdagangkan kalimah Allah.

Rakyat perlu mengetahui bahawa beluiau tidak peduli dengan Islam, hanya mementingkan nafsu serakah beliau semata-mata.

Rabu, Januari 27, 2010

Polisi DAP .. Cina didahulukan, Melayu dipinggirkan

3 Komen!!!
Oleh : Unspinner

Melayu akan selama-lamanya dipinggirkan
oleh parti perkauman
DAP
yang lebih mengutamakan kaum Cina.


Menurut blog Gelagat Anwar, Ketua Menteri Pulau Pinang telah mengambil tindakan segera memberi pampasan kepada mangsa perahu naga.

Sejumlah RM14,000 diberikan kepada semua mangsa dengan cepat. Cikgu dapat RM4,000. Murid-murid keseluruhannya diberikan RM10,000. Baucer bayaran dengan nombor resit A0005771 bertarikh 19 Jan 2010. Cepat dan pantas.

Sesuai agaknya dengan slogan Kerajaan Pulau Pinang. Cekap. Accountable. Transparent. Kita tak persoalkan pun jumlah RM14,000 tersebut. Kita terimalah sedekah Ketua Menteri tersebut.

Persoalannya: apakah kepantasan sama dapat dinikmati jika kemalangan tersebut melibatkan orang Melayu? Apakah orang Melayu Pulau Pinang mendapat pembelaan yang sama sekiranya berlaku kejadian yang serupa. Ataupun CAT adalah agenda mendahulukan Cina di Pulau Pinang?
Lim Guan Eng harus jawap dimana prinsip value for money & samarata yang dilaungkan oleh DAP, jika malapetaka terjadi kepada kaum Melayu? Jangan harap bantuan segera sepertimana yang diberikan kepada keluarga Cina.

Pisau mengambil contoh berlakunya kes membakar diri seorang ibu muda berbangsa Melayu yang berlaku di Nibong Tebal.
Mangsa tidak mendapat bantuan langsung dari Kerajaan Negeri DAP sehingga beliau meninggal dunia. Hanya kerana beliau seorang Melayu, beliau tidak memberi apa apa value atau nilai kepada DAP. Mangsa cedera parah sehingga meragut nyawa baru baru ini.

Untuk maklumat, mangsa hanya dibantu oleh Umno Bahagian Nibong Tebal yang prihatin sejak dari dulu lagi. Klik sini.
Sementara di Selangor, ada contoh.
... kes Teoh Beng Hock mereka menghabiskan wang rakyat sebanyak RM70,000 hanya untuk perbelanjaan pengebumian dan RM30,000 kepada penjenayah Kuhan yang diangkat bagaikan hero. Walhal ketika itu seorang gadis pelajar Melayu mati terjatuh bangunan namun langsung tidak di bantu.
Perihal bujet untuk hal ehwal Islam, DAP telah membohongi dan PAS meneriam bulat-bulat:
DAP mengumumkan bantuan untuk Hal Ehwal Islam sebanyak RM24 juta yang mengikut pecahan meliputi peruntukan pembangunan RM7.2 juta, peruntukan mengurus RM13.4 juta dan sebagainya RM3.7 juta. Mereka kata bantuan ini lebih dari kerajaan BN sebelum ini yang hanya RM12.5 juta.

Ini salah satu pembohongan yang berjaya menutup mata orang Melayu PAS. Peruntukan dari kerajaan BN sebanyak RM12.5 juta tidak termasuk peruntukkan lebih RM60 juta untuk pembinaan Masjid, Surau & bantuan kepada Sekolah Agama.
Demikianlah kuatnya pembohongan dan fitnah Cauvanis Cina LGE terhadap UMNO dan BN hanya untuk mengalihkan peruntukan kepada kepentingan Cina.

Selasa, Januari 26, 2010

Pkr akan 'sembelih' Zulkifli

0 Komen!!!
Zulkifli bakal menjadi mangsa pertama tindakan disiplin PKR kerana mempertahankan kalimah Allah. Parti Kurang ajaR ini dari awal penubuhannya memang menunjukkan sangat anti kepada Islam.

PKR lebih rela pemimpin parti tersebut meliwat, memakan rasuah, membuat penyelewengan, berzina daripada mempetahankan kalimah Allah yang maha suci.

Sebagai sebuah parti yang ketuai oleh Peliwat dan dianggotai oleh penzina, PKR merupakan parti yang rosak dari segi moral dan akidah.

Dasar parti kroni tersebut yang bermegah dengan jenama 3A (aNuwar, Azizah dan Azmin) kini semakin ditinggal rakyat kerana dasar parti yang tidak relevan dengan perjuagan agama, bangsa dan tanah Air.

Sebagai sebuah parti yang disokong oleh Parti Ajaran Sesat (PAS) kini PKR semakin sesat dan jauh dari Islam. Seorang pemimpin parti tersebut yang kuat prinsip Islamnya kini berhadapan dengan tindakan disiplin kerana mempertahankan kalimah Allah yang dipermainkan oleh pemimpn PAS, Khalid Bishop.

Ahli parlimen kontroversi PKR, Zulkifli Noordin telah dirujuk kepada jawatankuasa disiplin parti itu bagi menentukan tindakan yang bakal dikenakan ke atasnya berhubung tindakannya membuat laporan polis ke atas rakan Pakatan Rakyat, Khalid Samad.

Menurut setiausaha agung PKR, Saifuddin Nasution sementara menunggu jawatankuasa disiplin bermesyuarat, Zulklifli dilarang bercakap kepada media.

Selain itu juga PKR mengarahkan Zulkifli membisu daripada media (baca di sini). Ini sangat pelik sebagai sebuah parti Khianat Rakyat yng dikatakan telus dan mengamalkan ketebukaan, kini mengrahkan supaya ahlinya tutup mulut. Di mana di katakan sebagai kebebasan bersuara. Ungkapan tersebut hanyalah satu penipuan kepada rakyat negara ini. Di manakah dikatakan keadilan, jika Islam yang sepatutnya sebagai Agama rasmi persekutuan tidak diletakkan tempat sepatutnya.

Ini melihat sikap double standart pemipin PKR yang ketuai oleh Aljuburi. PKR kini sebuah parti yang banyak kudis dan kurap, dan banyak pemimpin yang hilang kepercayaan kepada kepimpinan parti tersebut.

Ini semua akibat ANUwar aljuburi dan proksinya adalah boneka DAP semata-mata sebab itu Islam tidak dapat dipertahankan lagi. ini dapat dilihat siapakah sebenarnya yang berperanan di belakang PKR Selangor setentunya DAP. Semua urusniaga diuruskan oleh DAP atau lebih tepat ronnie liu. ...

Bagaimana arak terus dibebaskan dengan berleluasa. Dan kini kita melihat pemimpin PAS Selangor, Hassan ALi semakin hilang telurnya... yang juga diarahkan membisu... kerana bimbang tercerai kerana sumpah laknat....

Zulkifli kini menjadi mangsa sembelihan agama' upacara korban' yang mahu dihidangkan kepada tuhan DAP yang tidak mahu ada pemimpin Pakatan Rakyat yang menentang mereka.

Proud to be Malaysian!

0 Komen!!!
































PAC : kehilangan Enjin Jet, UMNO tidak terlibat

2 Komen!!!
Usaha pembangkang yang mahu mengaitkan UMNO terlibat dalam kes kecurian Enjin jet nampaknya gagal apabila Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC) memberitahu, kehilangan dua enjit jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) pada 2007 telah dirancang dengan rapi tetapi tidak membabitkan pegawai atasan (baca di sini).

Pengerusi PAC, Datuk Seri Azmi Khalid berkata, tidak berlaku sebarang penyelewengan di peringkat tertinggi TUDM. Ekoran itu, beliau mengesahkan, perletakan pegawai kanan TUDM berpangkat Brigedier Jeneral sebelum ini sebagaimana yang dilaporkan oleh sebuah akhbar berbahasa Inggeris tidak ada kaitan dengan kes ini.

Dalam kes ini memang jelas UMNO tidak terlibat, jadi usaha pembangkang yang mahu mengaitkan UMNO dan Najib adalah tindakan yang berniat jahat... jadi ini adalah fakta.. jika pembangkang masih menuduh UMNO dan najib mereka perle kemukakan bukti, jika tiada bukti, makan Pkatan telah membuat penipuan kepada rakyat..

Sesuatu rancangan jahat memanglah perlu dirancang dengan rapi sebagaimana rancangan Pakatan Rakyat mahu mengaitkan UMNNO dan najib terlibat dalam kes kehilangan enjit ini, Begitu juga dengan perbuatan merompak bank, meragut, meliwat, dan kerugian rm 50 juta kerajaan kelantan... mestilah sesuatu tindakan yang dibuat dengan rapi.

Jika tiada perancangan rapi pasti sesuatu tindakan tidak akan berjaya sebagaimana usaha ANuwar untuk mengelak dari dibeicarakan kes liwat beliau. Rakyat Malaysia telah mengetahui bahawa Anuwar memang terlibat dengan perlakuan tidak bermoral ini. Ini sendiri diakui oleh kesemua hakim pada kes liwat beliau yang lalu bahawa perbuatan liwat tersebut memang berlaku masalahnya hanyalah tarikh yang tidak dapat dipastikan... mungkin masa tu azizan dah rasa sedap sangat dibalun ANuwar... Tindakan rapi ini memang biasa dilakukan oleh Pakatan Rakyat...

Memang ini cara terdesak pakatan Rakyat untuk mendapatkan undi dengan berbohong kepada rakyat. Apatah lagi pakatan rakyat hanya hidup dengan isu semata-mata... Apakah pembohongan yang akan dibuat oleh Pakatan Rakyat...

Wajah-wajah Musuh rakyat Johor!!!

8 Komen!!!
Kemaskini jam 3.20 ptg



MUSUH RAKYAT JOHOR NO.1 :
ADUKA TARUNA
"DAH MAMPOS BUAT CARA MAMPOS LA"





MUSUH RAKYAT JOHOR NO.2 :
SHARUL REZWAN
"SULTAN JOHOR MAMPOS, SUME ORG JOHOR KENA PAKAI SONGKOK ADE LINE PUTIH, POMPUAN PAKAI TUDUNG PUTIH, WADEFAK, G LA MAMPOS"








MUSUH RAKYAT JOHOR NO.3:
PIERRE LIM







MUSUH RAKYAT JOHOR NO.4:
GUTTER MALAYSIA


Terima kasih kepada Unspinner atas sumbangan maklumat ini.



MUSUH RAKYAT JOHOR NO.5
AABAZ21







Mereka ini telah berada ditahap biaDAP dan bangsat!!!

menghina maruah rakyat Johor!!!

tidak boleh dimaafkan!!

semuanya akibat ajaran tidak bermoral
Pakatan Rakyat dan tok guru-tok gurunya!!!

Isnin, Januari 25, 2010

Parti Kroni ANuwar dah nak 'mampus' - kuburkan PKR

1 Komen!!!


Seorang lagi Pemimpin PKR meletakkan jwatan sebagai Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang, iaitu Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail hari ini. (baca di sini)

Beliau memaklumkan Hasrat tersebut pada mesyuarat perhubungan parti semalam yang dihadiri semua ketua bahagian kecuali bahagian Cameron Highlands. Saya juga meletak jawatan sebagai Pengerusi Biro Keahlian PKR Pahang,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Alasan beliau adalah kerana kecewa dengan pentadbiran parti itu di peringkat negeri."Bagaimanapun saya masih kekal sebagai Ahli Parlimen PKR bagi kawasan Parlimen Indera Mahkota dan saya juga masih ketua bahagian Indera Mahkota,” katanya.

Dengan kenyataan beliau tersebut memang banyak bukti yang menyatakan Parti Kroni dan Rasuah ini memang mengamalkan politik hanya untuk kepentingan diri semata-mata, untuk mengenyangkan perut dan nafsu pemimpin mereka semata-mata. Ungkapan keadilan dan telus semuanya hanya palsu semata-mata untuk menipu rakyat.

Apatah lagi tuduhan jahat PKR terhadap UMNO yang bertujuan semata-mata untuk menyembunyikan kerja jahat mereka. Apa yang pemimpin PKR tidak buat!

1. Bergaduh sesama sendiri - PKR Buat!!
2. Mengamalkan kroni - PKR buat!!
3. Anti kalimah Suci Allah untuk digunakan untuk Islam - PKR buat!!
4. Negara Sekular - PKR buat!!
5. Pemimpin meliwat - PKR buat!!
6. Pemimpin berzina - PKR buat!!
7. Mempertahankan minuman Arak dijual tanpa batasan - PKR buat!
8. Mengamalkan rasuah - PKR juga buat
9. Tidak pernah mesyuarat Bahagian selama 14 bulan - PKR buat!!
10. Pemimpin bukan Islam mempermainkan ayat Quran - PKR buat
11. Menipu rakyat - PKR buat
12. Menyingkirkan pemimpin yang tidak sehaluan - PKR buat

Apa lagi yang PKR tidak semua kejahatan telah dibuat oleh pemimpin mereka
dan banyak lagi...

JOm tinggalkan parti Kroni dan Rasuah ini!!

Amaran ANUwar AlJuburi kepada Zul

0 Komen!!!
Kerana mempertahankan kesucian Kalimah Allah akibat kerja Jahanam Khalid Bishop yang bukan sahaja mencemarkan kesucian Kalimah Allah bahkan mencadangkan enakmen syariah yang memepertahankan kalimah Allah perlu digugurkan.

Akibat itu Zulkiflee Noordin hanya ada esok untuk menjelaskan tindakan beliau membuat laporan polis terhadap khalid Bishop menurut kata ANUwar AlJuburi.

Tindakan Pakatan yang menentang dasar kesucian Islam amat membahayakan akidah umat Islam di negara ini.

Laporan polis dibuat kerana dasar pakatan yang anti Islam kerana mahu mencemarkan kesucian Islam sehingga mencabar kuasa Sultan yang menjadi ketua agama.

Kerana kenyataan pemimpin PAS yang mencemarkan Islam menimbulkan rasa tidak senang di kalangan umat Islam.

Tindakan pemimpin PAS yang berdiam diri menunjukkan parti sesat ini telah hilang telurnya yang dimainkan oleh DAP.

Negara ini akan hancur kerana memiliki parti politik sesat. Ini semuanya angkara PAS ang merosakkan pemikiran umat Islam sehingga timbul pemimpin yang boleh menghina kesucian kalimah Allah.

Zaid Vs Zul : Islam Palsu Vs Islam Tulen

0 Komen!!!
Seorang Pro Kristian dan seorang Pro Islam Tulen iaitu antara Zaid Ibrahim pengikut ANUwar Aljuburi dan Zulkifli Noordin.

Zaid Ibrahim mencadangkan ahli parlimen PKR dari Kulim- Bandar Baharu, Zulkifli Noordin dipecat. "Jika dia berkata cadangan pindaan undang-undang adalah salah, ia adalah okay. Tetapi apabila dia membuat laporan polis, tindakan itu satu bentuk ugutan,” katanya pada sidang media.

Rakyat melihat bahawa pemimpin PKR kini semakin sesat bertentangan dengan ajaran Islam tulen ini semua adalah akibat tarbiah sesat tok guru-tok guru PAS yang melahirkan rakyat celaru dan sesat.

Adakah salah sebagai umat Islam mempertahankan kesucian lafzu Jalalah, Kalimah Allah yang suci, yang maha Esa.

Nampaknya pemimpin PKR semakin buta hatinya, kesucian kalimah Allah diperdagangkan demi mendapatkan undi. Sebagaimana kita mengenai Anuwar sebagai AlJuburi, Zaid Ibrahim juga terkenal dengan liberalnya..

Jika manusia sebegini menjadi pemimpin maka Islam akan terhapus sedikit demi sedikit, Adakah umat Islam akan membiarkan perkara ini berlaku, tentunya tidak, oleh itu orang Melayu dan Islam perlu jelas mereka ini ialah penjual agama dan negara. Mereka telah menipu Islam dan Melayu dan begitulah mereka sampai bila-bila. Dan mereka ini adalah boneka hidup DAP.

PKR anti pemimpin pertahan kalimah Allah

1 Komen!!!
Angkatan Muda Keadilan (AMK) menggesa pucuk kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengambil tindakan disiplin terhadap wakil rakyatnya Zulkifli Noordin yang membuat aduan di Akta Hasutan terhadap Ahli Parliman Khalid Samad.

Ketua AMK Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata Zulkifli Noordin tidak sewajarnya membuat aduan polis meminta rakan sejawatannya dari PAS itu disiasat di bawah Akta Hasutan.

“Tindakan Zulkifli Noordin bertentangan dengan prinsip dan semangat Pakatan Rakyat,” kata beliau pada sidang media di sini hari ini.

“Kami sangat kesal dengan tindakan beliau yang bertentangan dengan rangka kerja bersama Pakatan,” kata beliau selepas mesyuarat AMK di sini.

“Kami juga mencabar beliau tampil dan menjelaskan kepada AMK berhubung tindakannya... kami mencabar beliau agar berdebat dengan kami atas prinsip agama Islam dan ilmu. (baca selanjutnya di sini)

kata AB : Semakin hari semakin Jelas bahawa PKR memang anti pemimpin yang pertahankan kalimah Allah. Walaupun terdapat ahli mereka yang cuba mempertahankan kalimah Allah, maka mereka akan berhadapan dengan hukuman.

Adakah pemimpin begini umat Islam hendak harapkan untuk mempertahankan, tentu tidak mungkin. Ini semua berlaku angkara PKR dan PAS yang semakin rosak akidahnya akibat menjadi boneka DAP jahanam.

Adakah salah umat Islam mempertahankan kalimah Suci Allah SWT?...

Atau PAS sudah terlalu sesat untuk mempertahan kesucian kalimah Allah?

Nauzubillah min zalik..

Amarah Rakyat Johor terhadap Blogger PAS biaDAP!!

0 Komen!!!


JOHOR BAHRU: Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang dikatakan menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, yang mangkat kelmarin. Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, berkata sebanyak 25 laporan polis diterima daripada pelbagai pihak di seluruh negeri ini yang dukacita terhadap penulisan blog http://adukataruna.blogspot.com itu.

"Kita akan cari dan heret mereka ke mahkamah," katanya sambil menegaskan kesalahan itu adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan. Mohd Mokhtar berkata, kes itu disiasat mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia serta Akta Hasutan 1948. - Berita Harian

Kongsi Link Anda