Selasa, Disember 14, 2010

Muzium 13 Mei akan dibina?

0 Komen!!!
Apa pendapat anda tentang cadangan ni..

Rasanya ada baiknya juga.. Ianya boleh menjadi pengajaran kepada rakyat Malaysia mengenai betapa buruknya akibat jika ada pihak yang melampau sehingga membelakangkan Perlembagaan.

Idea ini cadangan Ibrahim Ali.. Siapa?.. Ibrahim ali la aka Presiden Perkasa. Beliau berkata ianya perlu menjadi pengajaran.

"People have to know who really started May 13, who burned the Malaysian flag on May 10, who held huge processions in KL (that lead to the riots). This, we must tell the younger generations,"

Tambah Ibrahim, muzium ini patut dilihat dari aspek positif seperti muzium Holocaust di Jerman.. Bukan itu sahaja.. Sedangkan Hitler yang jahat pun boleh dijadikan bahan Muzium.

Hakikat 13 Mei merupakan sejarah yang dilupakan.. Ramai sengaja mahu melupakannya..

Kenapa agaknya.. Sedangkan punca berlakunya 13 Mei tidak jauh daripada sekarang yang cuba menggangu gugat Perlembagaan..

Lihat sahajalah pihak tertentu yang sengaja memainkan sentimen perkauman seperti menghapuskan hak Melayu dan sebagainya..

Sampai masanya kerajaan untuk mempertimbangkan cadangan ini kerana ada pihak pembangkang yang semakin melampau membelakangkan Perlembagaan negara.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Elaun Kakitangan Awam P.Pinang : hanya gula-gula atas dosa DAPigs

0 Komen!!!
sekadar hiasan


Kerajaan Pulau Pinang nampaknya sangat terdesak untuk mendapatkan sokongan orang Melayu... dengan kata lain elaun pilihanraya..

Ianya berikutan tindakan kerajaan DAPigs Pulau Pinang memberi Elaun Khas pembayaran khas RM100 sempena Maal Hijrah bermula minggu ini [sini]... la ingatkan nak bagi elaun setiap bulan.. rupanya untuk sebulan je.. Pada bajet 2011, kerajaan BN menambah elaun bulanan guru KAFA daripada RM500 kepada RM800 iaitu penambahan RM 300.

Selain itu, Kerajaan Dapigs memberi elaun tambahan kepada 7,812 anggota perkhidmtan awam Pulau Pinang akan mendapat bayaran bantuan khas sekolah sebanyak RM800... iaitu tambahan sebanyak RM 300.00.

Sebagaimana maklum isu kerajaan negeri yang sebelum ini banyak membuat kontroversi penindasan terhadap bangsa Melayu seperti perobohan gerai-gerai Melayu, Isu bazar ramadan di Komtar yang melarang peniaga berniaga di kawasan tersebut, tanah yang mahu dirampas kerajaan DAPigs di Kg Genting [sini]...

Ini termasuk kerajaan DAPigs Pulau Pinang yang telah memberhentikan projek perumahan mampu milik kepada golongan miskin dan ditukarkan kepada projek perumahan mewah di kawasan Goergetown dan balik Pulau. Hakikatnya Melayu telah dihalau secara halus oleh kerajaan DAPigs [sini].

Selain itu pula kerajaan Pulau Pinag juga telah menaikkan tarif Air sehingga membebankan rakyat Pulau Pinang.. ini semua adalah dosa kerajaan DAPigs terhadap Melayu Pulau Pinang..

Elaun ini hanyalah gula-gula Guan Eng demi dosa yang telah dilakukan kepada orang Melayu Pulau Pinang.. sebenarnya nilai 300 ini terlalu kecil untuk Kerajaan DAPigs mengula-gulakan Melayu.

Panas!!! Kenapa RPK menentang Pakatan

1 Komen!!!
Panjang lebar RPK cerita tentang Pakatan khasnya PKR. Beliau mencerita betapa bobroknya pentadbiran PKR.

RPK mengakui Pakatan adalah sebuah parti yang tidak boleh menerima teguran.. Atas alasan itulah beliau telah meninggalkan Suara Keadilan.. Kerana ada satu tahap mereka tidak boleh bertemu mata antara mereka.

RPK kata pakatan tidak mengamalkan kebebasan bersuara.. Apa yang dikehendaki adalah untuk membuat cerita baik tentang mereka.. Itulah jenis pemimpin pembangkang.. Mereka seronok dipuji..

Kata RPK " The opposition can't even take a small slap on the face. I kick Umno and Barisan Nasional in their balls but I give the opposition a small slap. And when I do they scream that I have been bought over by Umno or Najib.

Sheesh, macam ni nak memerentah negara kah? Come on! Grow up! Learn how to take what you give others. You know how to whack but you can't stand getting whacked back...

Tolong lah! Kalau takut kena pukul jangan cari gadoh. Kalau berani gadoh mestilah terima yang kadang-kadang kena pukul balek. Itu baru kita panggil anak jantan."

Sumber : Malaysia Today (http://malaysia-today.net/mtcolumns/no-holds-barred/36650-why-i-am-a-loose-cannon?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter)
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Panas!!! Anwar akan saman wikileaks

0 Komen!!!
 Balaci-balaci Upahan ANwar Aljuburi

Ramai yang mendesak agar Anwar buat pengakuan tentang isu Liwat ini.. sebenarnya kalau Anwar buat pengakuan memang beliau meliwat.. isu ini takkan timbul lagi dah..

Tak ke naya kepada Anwar.. kali ini rakan karib Amerika dan Israel pula sahkan Anwar Meliwat.. siapa lagi kalau bukan adik beradik DAP iaitu negara singa yang diperintah PAP.. selama ini bukankah DAP dan Pakatan sangat menyanjung Singapura.. Lee Kuan Yew..

Lagi mengecewakan maklumat pengesahan meliwat ini bocor melalui laman Web yang paling bebas sebebas-bebasnya iaitu Wikileaks.. kira-kira macam adik beadik suaram atau suahakam yang memperjuangkan kebebasn bersuara..

Tapi apabila wikileaks mengeluarkan berita tentang Anwar .. ramai pulak askar upahan Anwar yang melenting.. suara-suara yang berjuang untuk kebebasan bersuara menjadi senyap, tidak kedengaran langsung.. bahkan dia dan membisu seribu bahasa..

Kenapa perlu bising-bising sangat wahai balaci upahan Anwar... macam kata Ibrahim Ali... saman je lah [sini]..

“Hal Anwar ini kita dah bincang lama sejak Tun Dr Mahathir Mohamad sehingga beliau dipecat Timbalan Perdana Menteri. WikiLeaks dah dedahkan. Ini cerita terbaru, kalau ini fitnah, saman sajalah, kerja Anwar saman orang...yang terbaik (bagi saya) samanlah,” kata Ibrahim Ali.

Katanya.. PKR amalkan kebebasan bersuara.. boleh berdemo 24 jam sehari.. 7 hari seminggu... ooo terlupa.. kebebasan bersuara untuk PKR @ Parti Kelentong Rakyat sahaja... kalau orang lain bersuara tak boleh.. hangpa nak senasib macam ahli PKR yang lawan masa pemilihan PKR.. habis hang pa kena pecat nanti...

Inilah kebebasan bersuara ala Anwar.. penipu @ pembohong @ pembeliat dan yangs ewaktu dengannya...

Kongsi Link Anda