Jumaat, Mei 29, 2009

Piagam Calon PKR yang sepatutnya!

0 Komen!!!
Semalam calon PKR di Penanti telah mengleuarkan piagam Pilihanraya Kecil Penanti...

Sebagaimana di ketahui makna piagam ialah janji... jadi piagam calon PKR yang sepatutnya ialah Calon PKR boleh meletakkan jawatan bila-bila masa... jadi tak payahlah nak buat pusat khimat YB.. sebabnya Fairus kan dah buat pusat khidmat YB... ataupun memang YB PKR yang terhdahulu tak buat lagi pusat khidmat Rakyat.

Yang aku pelik nak buat apa si PKR ni nak buat Piagam lagi... cuba tanya... piagam maza zaman fairus tu dah dilaksanakan ke belum...? Jadi sepatutnya itu yang menjadi keutamaan!

Ni apa kejadahnya nak buat piagam baru.. kita pun tahu di Permatang Pauh ni Anwar Ibrahim sebagi Ahli Parlimen... jadi sepatutnya banyak perkara dan masalah rakyat dah selesai... atau Anwar Ibrahim tak buat kerja untuk rakyat?

oh ya... anwar sibuk sangat berjalan... tak sempat untuk berkhidmat untuk rakyat....

PKR yang buta sejarah!

1 Komen!!!
Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor membidas pihak-pihak tertentu yang didakwanya mempolitikkan isu mengenai kembalinya ancaman Parti Komunis Malaya (PKM) berhubung saranan supaya bekas pemimpin PKM, Chin Peng dibenarkankan pulang ke Malaysia.

Berikutan itu, katanya, AMK Selangor berharap isu membawa pulang bekas ketua PKM itu tidak menjadi satu lagi isu sensasi politik pihak-pihak tertentu.

Nampaknya PKR ni memang buta sejarah... dan tidak mengenali Chin Peng... Inilah yang berlaku kepada belia hari ini. Sejarah kekejaman komunis yang membunuh ibu bapa kita dan pahlawan kita sewaktu masa dahulu hanya dipinggirkan sahaja.

Sebab itu PKR dan DAP serta gerakan menyokong kononnya atas dasar kemanusiaan!... kita jangan terlupa.. masa komunis dahulu menyeksa dan membunuh rakyat ini... tiada langsung sifat kemanusiaan dalam jiwa mereka.... ini sejarah negara bangsa yang tidak patut kita lupa...

Kenyataan oleh PKR ini memang dangkal sekali pemikirannya... ada masa kita boleh berbalah dan ada masa kita mesti bersatu.... bersatu menentang musuh yang telah membunuh dan menyeksa rakyat negara kita tanpa mengira fahaman agama dan politik serta ras bangsa..

Jangan lupa darah pahlawan kita yang pernah mengalir kerana mempertahankan tanah air kita dari komunis durjana!

Detik bersejarah - laporan audit oleh firma asing diumumkan kepada awam

0 Komen!!!
Syabas Najib, inilah mungkin antara nilai 1Malaysia yang cuba diterangkan oleh Najib. Nilai Perkhidmatan beteraskan rakyat.

Walaupun dikenakan syarat-syarat tersebut, Lee masih menyifatkan pengumuman laporan tersebut sebagai satu detik yang bersejarah.

Pengerusinya Lembaga Pelabuhan Klang (PKA), Datuk Lee Wah Beng berkata "Ini merupakan kali pertama dalam sejarah Malaysia di mana laporan audit oleh firma asing diumumkan kepada awam secara keseluruhannya,"

Lembaga Pelabuhan Klang (PKA) akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung laporan audit Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ).

Pengerusinya, Datuk Lee Wah Beng berkata, beliau sendiri akan membuat laporan kepada SPRM jam 8 pagi esok.

Ditanya apakah antara perkara yang bakal dilaporkan, beliau meminta media membacanya sendiri kerana laporan itu tebal.

Menurutnya, orang ramai boleh mengakses laporan PKFZ itu di lamanweb pka-report.com selama dua minggu.

Lee berkata, ianya boleh diakses selama dua minggu sahaja kerana ia membabitkan sewaan server dari luar dan melibattkan kos yang tinggi.

Bagaimanapun, laporan tersebut diedarkan kepada media tanpa sebarang lampiran.

Mengulas lanjut, Lee berkata, perkara itu memang diarahkan oleh Menteri Pengangkuta sendiri, Datuk Seri Ong Tee Keat, seperti yang ditulis dalam blognya (www.ongteekeat.net)

Beliau berkata, ini adalah pertama kali di Malaysia laporan audit luar didedahkan kepada umum.

PKFZ merupakan zon bebas komersial dan perindustrian bersepadu seluas 1,000 ekar yang menawarkan kemudahan untuk pengedaran kargo antarabangsa dan sebagai pusat penyatuan setempat. Ia terletak bersebelahan Pelabuhan Barat di Pulau Indah, dan boleh diakses melalui Lebuhraya Kesas.

Semalam, Ong berkata beliau telah mendapatkan lampu hijau Kabinet untuk mendedahkan keseluruhan laporan tersebut.

Laporan audit tersebut disediakan oleh Pricewaterhouse Coopers (PwC) yang dilantik oleh PKA untuk mengkaji kedudukan PKFZ, termasuk aspek kos perbelanjaannya.

Pengarah Urusan PwC, Chin Kwai Fatt turut hadir di sidang akhbar tersebut dan rakan kongsi PwC Lim San Pin, untuk mengesahkan bahawa laporan tulen dan diumumkan sepenuhnya.

Bagaimanapun Lee berkata, pada kebiasaannya PwC tidak memberi kebenaran laporan mereka diumumkan kepada awam dan oleh itu, firma audit tersebut mengeluarkan laporan tersebut dengan tiga syarat.

1- Pembaca tidak dibenarkan mengguna atau bergantung kepada laporan tersebut untuk membuat sebarang kesimpulan;

2- PwC menyediakan laporan itu untuk PKA. Tugas mereka adalah untuk PKA sahaja dan PwC tidak tidak bertanggungjawab kepada mana-mana pihak yang lain.

3- PwC tidak wajib menjawab soalan soalan mengenai (laporan tersebut).

Walaupun dikenakan syarat-syarat tersebut, Lee masih menyifatkan pengumuman laporan tersebut sebagai satu detik yang bersejarah.

"Ini merupakan kali pertama dalam sejarah Malaysia di mana laporan audit oleh firma asing diumumkan kepada awam secara keseluruhannya," katanya lagi.

Rasanya kalau PAS berani ke buat laporan Politik Wang dalam pmilihan mereka kali ini?

Allah selamatkan Perak

1 Komen!!!





Majlis Ilmu di kediaman rasmi MB Perak!
Gambar dipetik dari ParpuKari

Semalam berjalan dengan lancar Majlis Ilmu di Kediaman MB Perak.

Dengan rasa penuh syukur dan rendah diri, Alhamdulillah, maka selamat lah sudah majlis ilmu yang dianjurkan oleh MB Perak di kediaman rasmi tadi! Anda lihatlah sendiri bagaimana sambutan yang telah diberi rakyat negeri Perak!

Lagi satu pembaca budiman sekalian, masjlis malam tadi hanya tentang ilmu agama sahaja, takde cerita politik langsung! Inilah bezanya antara yang ikhlas mentadbir dan yang gilakan kuasa! Saya amat bangga menjadi rakyat negeri Perak kerana MB kami ikhlas menjalankan tanggung jawab yang telah diberikan. Amin

Allah maha besar!

Marilah kita sentiasa doakan keamanan dan keharmonian rakyat Perak khasnya dan Rakyat Malaysia seluruhnya. Jauhkanlah Perak dan Malaysia segala kekacauan dan malapetaka dari musuh-musuh Allah....

Kongsi Link Anda