Isnin, November 09, 2009

Guan Eng bohong, diskriminasi Melayu

0 Komen!!!

Sifat perkauman Guan Eng sentiasa menebal dengan bangsa Melayu... Kerajaan DAP kini seperti kerajaan PAP Singapura yang kini mengamalkan diskriminasi kepada bangsa Melayu..

Dakwaan kerajaan negeri bahawa Perda hanya mahu memajukan projek perumahan berharga antara RM300,000 dan RM1 juta adalah sebagai alasan semata-mata untuk menyekat pembangunan di kawasan Melayu.

Pengerusi Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda), Datuk Azhar Ibrahim hari ini membidas kerajaan Pulau Pinang kerana tidak bercakap benar mengenai projek pembangunan yang hendak dilaksanakan oleh agensi itu di dua kawasan di Balik Pulau.

Perda hanya berhasrat memajukan pembangunan bercampur di dua kawasan miliknya iaitu Sungai Batu dan Teluk Bahang dan permohonan untuk menukar syarat guna tanah telah dikemukakan kepada kerajaan negeri sekitar tahun 2008.

Katanya permintaan kerajaan negeri supaya pelan pembangunan di kawasan itu dipinda juga telah dibuat dan dikemukakan semula tetapi masih tidak diluluskan.

Apa berlaku kepada Melayu Pulau Pinang sama sebagaimana berlaku kepada Melayu Singapura. Melayu ditindas dan dipinggir bahkan mereka didikriminasi dan menerima layanan kelas ketiga dari PAP.

Pernah Profesor Yaakob, bercakap dalam wawancara Mingguan Malaysia, Pemimpin negara pulau itu (Kuan Yew) telah meminggirkan masyarakat Melayu secara bersistematik sejak tahun 1959 lagi apabila Parti Tindakan Rakyat memerintah pulau itu.

Dulu sebelum PAP berkuasa, terdapat perkampungan Melayu di Singapura. Kerajaan Perikatan (sebelum berpisah daripada Malaysia) ada wartakan dalam perlembagaan mengenai penempatan orang Melayu.

Semua masyarakat Melayu berkumpul di sana. Jadi apabila PAP berkuasa, mereka ubah perlembagaan. Pemerintah ambil tanah orang Melayu dan digantikan dengan wang pampasan.

Jadi orang Melayu diberi (tempat tinggal) rumah pangsa. Dengan itu (secara halus) kekuatan Melayu terhakis. Pemerintah melakukan ini secara terang-terang. Ketika itu orang Melayu tidak sedar... tetapi jika ada yang sedar sekalipun mereka tidak berani bersuara.

Adakah apa yang berlaku sekarang kepada Melayu Pulau Pinang sama dengan apa yang berlaku Melayu Singapura... Mereka akan dihalau secara terhormat dari pulau Pinang... mereka hanya akan digula-gulakan dengan pampasan yang akan mengaburkan mata pertimbangan orang Melayu..

1PAS "DAP didahulukan, Islam ditinggalkan" : Selangor lebih sesuai jadi Hub Arak dari Hub ilmuan

0 Komen!!!

Walaupun Selangor terus panas dengan politik namun kerajaan negeri Selangor terus menerus dengan projek untuk kepentingan rakyat negeri itu dan yang terkini mahu menjadikan Selangor hub ilmuan di negara ini.

Semalam, Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim melancarkan program Jejak Ilmuan bagi membolehkan rakyat negeri itu khasnya golongan mudanya mendapat panduan dan bimbingan yang jelas dari para ilmuan di negeri itu.

Sepatutnya TS Khalid melancarkan program Hub Arak Selangor... kerana ianya sangat bersesuaian dengan dasar kerajaan negeri PKR Selangor.. Syabas kepada PAS dan khasnya PAS Selangor kerana anda sangat bacul dalam memperjuangkan Islam... sehingga Arak kini berleluasa dijual di mana sahaja.

Manakala penguatkuasa JAIS juga semakin bengong, sepatutnya mereka patut merampas arak tanpa lesen (tauliah) dari premis perniagaan.. tetapi mereka lebih rela menahan penceramah agama tanpa tauliah.

Arak kini semakin tidak terkawal di Selangor kerana kebenaran penjualannya yang lebih meluas. tanpa mempunyai mekanisme pemantauan yang cekap..

Dan paling memburukkan keadaan lagi apabila terdapat pemimpin Pakatan Rakyat atau EXCO Selangor masuk campur dalam penguatkuasaan arak di Selangor.

Laungan duit haram daripada arak pun kini tidak lagi kedengaran oleh PAS... sebabnya mereka menikmati bersama hasil arak 'kerajaan negeri Selangor ni'...

Pastinya kesan kepada gejala sosial anak remaja selangor akan pasti lebih buruk..


Seminar Politik PAS yang memualkan!!! - yang menentang bersedia untuk dicantas

0 Komen!!!
Gagal, Tidak puas hati, kecewa!!!!!

Inilah antara luahan peserta PAS yang menyertai seminar politik tersebut... boleh dikatakan rumusan seminar tersebut seperti berikut:

1. JANGAN JADI SOKONG BAWA REBAH - Sebahagian pembahas dikuasai emosi termasuk seorang pembahas dari kalangan AJK PAS Pusat. Istilah ‘tidak mahu tengok muka’, rasanya kurang manis diungkapkan di hadapan tetamu seperti Aziz Bari. Kita menjemputnya, kemudian kita ‘tidak mahu tengok muka’nya.

Benar, Presiden perlu dibela apabila ada usaha mencemarkan wibawanya, tetapi rasanya bukan begitu. Bela dengan hujah dan fakta, bukan dengan serangan melulu. Kalau Aziz pernah menyerang Presiden dengan serangan yang ‘kita sukar menerimanya’, itu terpulang kepadanya. Dibimbangi, bukan serangan itu yang menjejaskan Presiden, tetapi pembelaan sembrono yang akan menjatuhkan reputasinya.

2. TIADA PENEGASAN BARU - Terus-terang, saya dan beberapa sahabat menyertai seminar itu dengan harapan menggunung. Harapan untuk mendengar penegasan-penegasan yang lebih meyakinkan. Bukan meyakinkan ahli PAS sahaja tetapi penyokong PAS.

Apa yang saya maksudkan dengan penegasan meyakinkan ialah penegasan dalam bentuk tindakan seperti pecat, gugur, amaran dan sempamanya. Penegasan yang boleh menimbulkan kewaspadaan dan kegerunan kepada mana-mana pemimpin atau ahli yang ‘menyiram, membaja atau mengairi’ kembali isu yang menjadi agenda seminar itu.

Saya ingin mendengar penegasan itu dalam ucapan penutup Presiden, tetapi saya pulang dengan hampa.

3. PENYERTAAN TUAN IBRAHIM DALAM FORUM ADALAH BIAS - Tuan Ibrahim adalah Pengerusi Jawatankuasa Disiplin. Keberadaannya di situ boleh mengganggu tugasnya. Bayangkan kalau ada ketika itu pembahas yang mempersoalkan orang yang bakal disiasat, apa sikapnya?

4. MASIH DALAM ZON SELESA - Bagi saya resolusi dan penegasan seminar itu tidak mampu mententeramkan pengundi dan penyokong. Apa yang boleh mententeramkan mereka? Sudah tentu satu bentuk ‘tindakan’ atau ‘action’ yang mereka nampak dan mampu mengembalikan keyakinan mereka kepada PAS dalam isu yang sedang dihadapi ini.

5. SAKIT TELINGA - Di penghujung pembentangan Abu Hasan barulah mereka agak diam apabila mendapati hujah-hujah Abu Hasan semakin mantap. Selepas makan tengahari, mereka tidak lagi duduk di tempat asal mereka.

Kalau beginilah mentaliti (dan akhlak) sebahagian pimpinan PAS (walau pun pimpinan negeri) apabila berhadapan dengan pangan yang mereka tidak persetujui, saya fikir PAS negeri itu tidak akan kemana. Mereka perlu tahu etika (sebenarnya adab) ketika berada di dalam majlis.

6. SEKALUNG TAHNIAH - Namun saya pulang dengan sedikit rasa ralat. Aziz Bari bukan segala-galanya, tetapi apabila dia disinggung dengan keras sepanjang seminar itu oleh sebahagian peserta, dia mungkin agak kecewa.

Konklusinya: Hj Hadi menunjukkan taring pada seminar politik tersebut... mampuih la yang menentang selepas ni... bersedia untuk dicantas

Anwar Mengaku Salah…..’blunder’

0 Komen!!!
DS Anwar akhirnya mengaku salah tentang pemilihan calon ADUN PKR dengan merujuk kepada ADUN Pelabuhan Kelang. Beliau memohon maaf di atas segala kesilapan dalam pemilihan calon pada 8 March 2008 dalam PRU12 dulu.

Masalahnya, terlalu kerap membuat ‘blunder’, seperti ADUN Penanti di Pulau Pinang melepas jawatan, bermasalah dalam perlantikan Pengerusi PKR di Sabah, pembantu khas kepada MB di tuduh rasuah, banyak lompat melompat dan ada beberapa orang ADUN mahupun Ahli Parlimen tidak ‘perform’ di beberapa negeri. Baca sini.

Rakyat sudah celik politik dan celik IT, maklumat sudah dihujung jari.

Mereka sentiasa memerhati samada Pakatan Rakyat layak diberi mandat memerintah Malaysia pada PRU13.

Pakatan Rakyat di Selangor adalah yang paling lembab, tidak selaju dan semantap Pakatan Rakyat di Perak.

Agak-agak bila nak buat Konvensyen Pakatan Rakyat, YAB TS Khalid?

Bila kalah pilihanraya, PAS dijadikan ’scapegoat’. Alahai !

Respon :


Gua setuju sangat artikel ni….PKR dah banyak sangat melahirkan YB & ADUN yang tidak jujur, tidak amanah & mudah terliur dengan wang ringgit….Dalam PAS, kita ditarbiah dengan kekuatan iman dan akidah. Pemimpin PAS tak mudah goyang dengan wang ringgit dan projek ( kecuali seekor dua kot),..... Perjuangan PKR takkan kemana kalau bergantung pada isu dan kelemahan BN sahaja. Takbir !!

PKR adalah sebuah parti yang diasaskan atas rasa kekecewaan ataupun emosi penyokong DSAI. Parti yang tiada hala tuju ini akan lenyap di bawa arus perdana. Pemimpin dalam PKR adalah dulunya ahli2 UMNO yang biasa bergerak dengan semangat rasuah, korupsi dan kronisme. Oleh yang demikian dapat kita lihat kebanyakan pemimpin PKR terlibat dengan salahlaku moral.
DAP adalah parti satu kaum yang hanya memperjuangkan untuk kesemarataan keistimewaan kaum mereka seperti penduduk bumiputra. Mereka ada agenda tersembunyi.
PAS juga hanyalah sebuah parti yang tiada kena mengena dengan akidah islam. hanya parti POLITIK.
perpaduan sesama islam dan melayu adalah yang terbaik demi mempertahankan negara kita daripada bangsa lain


Saya pun setuju dengan koieys… hati hati dengan DAP… PRU13 nanti saya rasa PR tak boleh menang banyak macam PRU12… ada tempat tempat yang akan dikejutkan dengan kekalahan calon PR terutama PKR dan PAS… DAP mungkin tak banyak kalah …..Di Perak mungkin akan wujud Parti kerajaan dari kalangan orang Melayu dan Parti Pembangkang dari kalangan Cina DAP…



dipetik dari : Perakexpress

Penting!!! Melayu.... jangan biar orang lain pijak kepala kita!

4 Komen!!!
Cubalah nilaikan pandangan Cina Komunis ni! Merekalah sebenarnya lebih bersifat perkauman... dan menghina dan mempersendakan orang Melayu...


Kita telah menerima mereka sebagai rakyat Malaysia... walaupun bukan semua, tetapi tuduhan si komunis ini memang melampau! lihat di bawah komen mereka di bawah ni :-
good man 11/09/2009 03:28:00 AM  
It is undeniable that malays are stupid, incapable and lazy. Why don't they just humbly admit the facts and repent and learn from other races especially Chinese? What is the point to argue here and wasting time again? From the first onwards we were merely telling the truths. It wasn't us who think that way but their own Badawi as well. All malays should go and read the newspaper, even Badawi is ashamed of maintaining the NEP after 34 years of implementing it and these malay baboons are still asking for it. Even Badawi wanted them to compete on a level playing field. So what does all these tell the world? It sends a very clear message that it is malays themselves who are incapable and lazy and they don't even want to admit it and make a change! That is the biggest shame of all. Can't you see, it is all back to square one. Year in, year out, some talk for half an hour, some one, some two. Some sing, many belt out their most recent released 'pantun'. After all. Malays are good at that. Suggestions after suggestions, some good, some impossible to realize. But, do you see any of these materialised? Hardly. Why, why and why??? Because the malays can never change. Never! Why? The leaders forgot it or were they simply didn't want to address and admit that the actual disease is the malays and the remedy itself is also, the malays. They can never change. What is it about the malays? Firstly as you all know, they are a lazy species. Since the beginning of time they have been like that. Even the encyclopedia called them as lazy people. I think those British with their accent tried to call them 'malas', and if you put 'y' in, it becomes 'malays'. Embracing Islam make them a worse lot. Now they have a license to kill anything that gets into their way. Malays are ungrateful lot. In reality, they just can't live or open their minds for others. When Mahathir said that they are complacent, they put him in jail. When Mahathir encouraged them to learn English language, they got angry with him, saying it is a 'bahasa penjajah'. When other races 'maju', they got angry with them too. That was why at the end of Mahathir his regime, he said this, "I have achieved greatness as a prime minister, but I only fail in one thing, changing the malays." Well, nothing to be surprised about anyway since Mahathir is not really a malay, and I guess that was why the malays were angry with him. Drug abuse, hate, incest, liberal extremism (culture of miniskirts and gay marriages), murder, parochialism, racism, rape, religious fanaticism, snatch theft, spoilt bratty behavior, tribalism, wife abuse, child abuse, all that is associated with the malay race. To them, malay is the biggest impediment towards building a truly Malaysian nation, and should be chucked into the dustbins of history. A genetically flawed race cannot be fixed by politically. Nature will take its course and globalization will put them out to pasture. What have we got now? Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others. Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay peoples to adopt Chinese culture which is superior? From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malays from Indonesia invaded it. Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia!
Sampai bila Melayu harus berbalah... Melayu harus bersatu.. tinggalkan pemikiran penjajah yang telah membelenggu Melayu sejak sekian lama...

Melayu perlu bangkit.... jangan biar orang lain pijak kepala kita!

Jangan lupa musuh kita sebenar sebenarnya bukanlah sesama bangsa kita tetapi orang yang kurang ajar yang menghina bangsa kita... tidak kira siapa pun!!

Suhakam perlu siasat isu Bai'ah PAS

3 Komen!!!
Semua bersetuju bahawa Amalan bai'ah untuk kepentingan politik seperti dilaksanakan oleh pemimpin Pas adalah perbuatan yang menganiaya isteri sendiri... yang tak bersetuju pastinya orang PAS lah...

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, di dalam Islam, penceraian tidak berlaku berdasarkan bai'ah tertentu tetapi apabila suami melafazkan taklik terhadap isteri.

''Ini masalah politik, kenapa soal politik kita nak menganiaya isteri pula,"

Utusan Malaysia hari ini melaporkan reaksi negatif daripada banyak pihak terhadap bai'ah yang diamalkan sesetengah pemimpin Pas itu yang disifatkan sebagai menindas kaum wanita.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Jamil Khir Baharom berkata, penceraian bukan perkara main-main kerana boleh membawa kemudaratan kepada keluarga yang tidak berdosa."

Ini perkara serius, memang bertenangan dengan hak asasi manusia... Oleh yang demikian, penindasan, penginayaan, kebebasan bersuara, ugutan.. maka Suhakam patut membuat siasatan kerana perkara ini bertentangan dengan hak asasi Manusia... yang sentiasa di laung-laungkan oleh pemimpin PAS... nampaknya hak asasi manusia ini hanya isu tunggangan PAS untuk perbodohkan rakyat.. kerana dalam PAS tiada pun istilah hak asasi manusia..

Bukan setakat tu sahaja... malah menafikan sistem demokrasi dan hak bersuara.. ianya sangat memalukan... rakyat perlu menilai perkara ini dengan serius... kerana kesimpulan yang boleh dibuat adalah PAS hanya menipu rakyat semata-mata... semua slogan yang dilaungkan bertetangan dengan tindakan yang diambil oleh PAS.

Xavier ... Lu diam boleh tak?

1 Komen!!!

Beberapa hari ni kecoh pasal Xavier masuk kawasan masjid. Kenyataan itu turut di 'ye' kan oleh Jais. Dr. Asri pulak Sangkal dakwaan Jais. Kenyataan Dr. Asri itu disokong oleh Exco Selangor, Dr Halimah Ali.

Xavier pulak, ketika di hubungi oleh TV Selangor berkata demikian,
“Kalau ikutkan perasaan saya tidak ada masalah dengan ucapan yang dibuat kerana ucapan itu bukan ucapan agama dan bukan ucapan ceramah dan kita datang untuk kita bersama-sama dengan semua rakyat - TV Antara
Sebenarnya aku setuju dengan Dr. Asri dan Dr. Halimah, tapi biar lah diorang yang tahu pasal agama saja berdebat. Jangan Xavier nak pot pet, pot pet .. nanti panjang cerita. Xavier ... ! Kau diam, boleh tak?

Teringat masa kecik dulu .. orang tua kata, "Budak kecik tak paham, jangan campur orang tua bercerita"

dipetik dari : wartamaya

Misbahul Munir : "lebih baik perwakilan PAS tiada teloq!"

0 Komen!!!
Siapa tak kenal Us Misbahul Munir, bekas SetPol MB Perak yang diturunkan tahta. Cara dia mengulas pandangan ahli blogger khasnya PAS sangat memalukan. Dengan ini kita mengenali karekter beliau dan ramai pemimpin PAS yang lain.

"Dakwaan penulis blog adalah palsu, liar dan berniat jahat, yang sangat dikesali ada penulis-penulis blog dari PAS juga turut memuatkan cerita palsu dalam blog-blog mereka. Mereka jadi penyambung kepada penabur-penabur fitnah ini."

Kita melihat bahawa memang tradisi pemimpin PAS ini adalah tertutup iaitu tidak mendengar pandangan ahli mereka. Oleh sebab yang demikian apa sahaja pandangan oleh ahli mereka termasuk blogger mereka yang jika tidak bersifat memuji mereka pasti akan di tolak.


Karekter yang lain adalah pemimpin PAS tidak suka di kritik, mereka mengkritik tak pe,... tapi jangan mereka dikritik... memang memang tidak suka mendengar kritikan tersebut... Jadi peringatan kepada blogger PAS... walaupun apa masalah sekalipun dalam PAS, walaupun ahli mereka nampak kapal nak karam, jangan tegur.... lantaklah sahajalah kapal ni.... pemimpin mereka pandai-pandai belaka.

"Ada penulis blog yang mensifatkan wakil-wakil PAS yang menyertai seminar tidak ada teluq kalau tidak berani bertanya kenyataan tersebut. Lebih baik tidak ada teluq daripada bertanya soalan bodoh seumpama itu, kalau ada teluq sekalipun nak buat apa, kalau teluqnya dibiarkan dipicit orang lain untuk mengikut sahaja apa yang orang lain kata terhadap pimpinan PAS, lalu dimasukkan dalam blognya."

Selain tu, kenyataan Misbahul Munir ini kita melihat cara PAS Perak yang dianggap tak de teloq... beliau mengesahkan perkara tersebut. Sebab itu mereka memilih lebih baik tak de teloq dan duduk di bawah telunjuk DAP.

Semangat ini sangat berbeza dengan Rasulullah SAW dahulu,  suatu masa dahulu orang Quraish pernah menawarkan kepada rasulullah SAW segununf emas, dengan itu orang kafir akan memeluk Islam dan Rasulullah akan memeluk agama Orang Quraish.. sebab itu diturunkan sula Al Kafirun..

Tetapi PAS Perak memilih kuasa, wang dan bukan agama.. ini sangat bertentangan dengan ajaran Rasulullah SAW sebagaimana dalam kisah tersebut.

Islam semakin jauh dalam PAS... sebab itu kita melihat parti itu semakin lama semakin retak dan ditolak oleh rakyat dan orang Islam khasnya.

Kongsi Link Anda