Selasa, November 30, 2010

DAP punca kakitangan awam 'lepas cakap'

2 Komen!!!
Dalam tempoh setahun ini dikatakan banyak aduan tentang kakitangan awam lepas cakap meningkat.... peliknya diaorang rasa kecil hati pulak bila diri mereka disentuh.. tapi bila mereka menyentuh perasaan orang lain mereka ini tidak kisah..

BPA menerima lebih 60 aduan dari seluruh negara setiap bulan yang membabitkan penjawat awam bersikap kasar, biadap dan menyentuh isu perkauman sehingga menimbulkan rasa kemarahan pengadu dan rakyat," Kata Murugiah [klik sini]

Antara yang kita dengar tentang aduan ini ialah... tentang guru pengetua di Kulai dan Sg Petani keluarkan kata-kata rasis, Pegawai BTN keluarkan kata-kata rasis.. terkini Pengawas Peperiksaan SPM di Lukut, Negeri Sembilan pula keluarkan kata-kata rasis [klik sini]..

Adakah kita pernah kaji mengenai punca kenapa berlaku keadaan ini...

Apa sebenar puncanya terhadap tindakan ini.. rasa menyampah Melayu khasnya kakitangan awam kepada kaum yang tak mengaku pendatang ini semakin meluap..

Tidak mungkin hal ini datang dengan tiba-tiba.. mestilah ada pihak yang bertanggungjawab menyalakan api kemarahan.. tak lain dan tidak bukan pihak yang perlu dan wajib dipersalahkan ialah DAP dan boneka mereka termasuk PASberg dan PKR.. kerana merekalah yang sentiasa mempermainkan isu ketuanan melayu dan menafikan sejarah tanah air ini.

Keadaan ini menunjukkan rasa tidak puas hati dikalangan mereka dengan tindakan biadap puak-puak yang cuba permainkan perlembagaan dengan pertikaikan keistimewaan Melayu dan Institusi beraja...

Cuba lihat sahaja kenyataan Presiden Tunggul PKR Wan Azizah yang mahu hapuskan ketuanan Melayu.. dan kenyataan Aljuburi yang menjanjikan keruis TPM kepada Kit Siang.. pastinya akan menimbulkan rasa marah dan menyamph pihak yang sengaja membei muka secara melampau kepada pihak cina DApigs..

Tuntutan DApigs yang melampau dan sentiasa melebihkan kaum Cina dalam semua aspek.. menunjukkan Dapigs juga mengamalkan perkauman.. DAPigs hanya membela kaum Cina.. kita ingat bagaimana mereka membela kematian Teoh Beng Hock.. tapi kenapa kematian askar berbangsa Melayu yang dilanggar oleh Tian Chua [klik sini] tiada seorang pun pemimpin DAP mahu melihat mereka.. mana dia Aljuburi.. langsung tidak pernah lawat mangsa sedangkan masa itu Anwar ada bersama.. kes ini hanya dia.. sunyi dan sepi..

Selain itu juga, kes na mee wee biadap semakin memparahkan keadaan.. tindakan selamba yang menghina Melayu dilihat terlepas begitu sahaja... makin menyampah golongan Melayu terhadap mereka ini...

Ini adalah sebahagian kesan jangka pendek mengenai tindakan melapau puak DAP pertikaikankan hak Melayu.. pastinya ianya juga ada kesan jangka panjang.. cuba lihat kepada generasi anak kepada pengetua, anak kepada pegawai BTN dan seterusnya kawan-kawan, cucu-cucu mereka dan sebagainya...

Lahirlah generasi yang semakin bencikan puak-puak ni... sebagaimana sekarang lahir generasi anak-anak kaum Cina dan India yang membenci kerajaan kerana ajaran perkauman oleh DAP...

Malaysiakini panggil Dato' Onn pelacur

2 Komen!!!
Malaysiakini sekali lagi menimbulkan kemarahan orang Melayu...

Ada ke patut nak samakan perjuangan Dato Onn dengan Presiden Tunggul..

Malaysiakini persoalkan Perkasa mempertikaikan PKR sebagai pelacur politik kerana mahu menghapuskan hak Melayu..

Katanya apabila Onn Jaafar mencadangkan UMNO dibuka keahliannya kepada kaum lain, Azizah dan Azmin juga buat perkara yang sama.. Perkasa patut label Onn sebagai pelacur juga..

Orang yang tulis ni pastinya buta sejarah.. Dato' Onn berjuang untuk orang Melayu dan tak pernah cerita nak hapuskan ketuanan Melayu.. Tetapi PKR memang tak pernah perjuangkan Melayu dan lebih teruk nak hapuskan perjuangan Melayu.

Perumpamaan yang dibuat oleh Malaysiakini tidak betul bahkan menghina Dato' Onn yang sangat berbeza perjuangan dengan PKR..

Dato' Onn pejuang sejati dan bukannya Presiden Tunggul macam Azizah..

Cukup-cukuplah PKR jadi pengkhianat, jangan pula nak wajarkan pengkhianatan mereka dengan mengaitkan nama hebat yang banyak berjasa kepda Melayu..


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Terkini 100 Ranking terbaik : Pro BN (60) - Pro Pakatan (33)

1 Komen!!!

Blog Alexa Ranking Malaysia



1 Tranungkite.net 131
2 Agenda Daily 404
3 House PK @ ParpuKari 418
4 Tukar Tiub 509
5 Gerakan Anti PKR @ GAP 559
6 The Unspinners 562
7 MyKMU 640
8 Chedet Blog 663
9 Anwar Ibrahim Blog 665
10 RBF 696
11 Pisau 759
12 The Flying Kicks 770
13 Perak Today – The Portal 812
14 Dr Novandri 821
15 Papa Gomo 933
16 Lim Kit Siang 961
17 Media Permatang Pauh 967
18 Taipingmali 988
19 Milo Suam 1,050
20 Kedah La Nie.. 1,163
21 Zulkifli Nordin 1,248
22 Pejuang Bangsa 1,305
23 Kelab Greenboc 1,326
24 Biaqpila 1,351
25 Anak Sungai Derhaka 1,417
26 Keris Putera 1,441
27 Gelombang Rakyat 1,450
28 Rocky’s Bru 1,535
29 Cina Islam 1,556
30 Ikut Suka Aku 1,589
31 Kita Gempur 1,720
32 MSO 1,777
33 McTheory- Kedah ke KL 1,820
34 Medan Info Kita 1,880
35 Warta Maya 2,006
36 AIDC 2,114
37 Haris Ibrahim 2,305
38 Darul Ehsan Today 2,375
39 UMNO Online 2,463
40 Semut Hitam 2,483
41 Malaysia-Instinct 2,519
42 Kerabu Bersuara 2,542
43 Panglima Perang Cyber 2,631
44 Ibnu Hasyim 2,657
45 Kerajaan Rakyat 2,679
46 Kickdefella 2,681
47 Din Merican 2,867
48 Blog PM Najib Razak 2,990
49 Selangor Daily 3,107
50 Azli Shukri 3,315
51 Gelombang Wangsa Maju 3,318
52 Ek-Ele Ada Ada je 3,399
53 Husin Lempoyang 3,480
54 Anak Seberang 3,570
55 Anwar Pembohong 3,688
56 Pengundi Setia Sg Rapat 3,721
57 Gunug Mat Cincang 3,746
58 Desperado 3,841
59 Celah Gelegar 3,860
60 Kedah Times 4,077
61 Wfauzdin 4,237
62 Gelombang Merah 4,280
63 Tulang Besi – Malaysia Waves 4,379
64 My Blog Hub 4,490
65 Sakmongkol 4,616
66 From Perak With Love 4,722
67 Big Dog 4,786
68 Bumiyang 4,790
69 Batu vs Kayu 4,921
70 Out Syed The Box 5,030
71 Blog Tamingsari 5,055
72 Badut Rakyat 5,464
73 Fakulti Siyasah Syariah 5,570
74 Apa Yang Tersirat 5,579
75 Warisan2057 5,590
76 Anil Netto 5,622
77 Penghuni Gua 5,666
78 Manjung Mari 5,686
79 Melayu Raya Daily 5,707
80 Perisik Rakyat 5,751
81 Cucu Tok Selampit 5,825
82 Siasah Daily 5,981
83 Gelagat Anwar 6,088
84 Aduka Taruna 6,198
85 Niamah 6,319
86 Bawean Termenung 6,426
87 Sahabat Gunung 6,570
88 Chegu Bard 6,682
89 Jeff Ooi 6,694
90 Dato Kadir Jasin 7,016
91 Rajahmas 7,057
92 Empayar Pemuda 7,152
93 UMB Penang 7,164
94 Jeffry Damien 7,190
95 Another Brick 7,191
96 Sanggul Melayu 7,355
97 Aku Budak Balun 7,515
98 Penarik Beca 7,578
99 Satu Melayu 7,860
100 Aspirasi Bangsa 7,876

MERAH-Mesra Kerajaan : 60

BIRU-Pemimpin Politik BerBlog : 6

HIJAU-Mesra Pembangkang : 33

HITAM-Neutral : 1

Terima kasih kepada Peraktoday

Isnin, November 29, 2010

Video Panas!!! untuk tatapan penyokong pembangkang sahaja

2 Komen!!!





Sebelum ini, cadangan mewujudkan Hub Hiburan Malam oleh kerajaan Barisan Nasional dibantah habis-habisan oleh pengikut-pengikut Pakatan Rakyat khususnya PAS. Mereka beralasan bahawa hiburan malam akan menambahkan maksiat didalam negara dan juga meningkatkan gejala sosial dikalangan generasi muda.

Yang paling lantang menghentam pihak kerajaan tentunya kerajaan Khalifah Lim di P.Pinang. Sebab itulah kebanyakan pengikut PAS amat menyanjungi Lim GE yang dikatakan memerintah negeri seperti Khalifah Agung Islam, Umar Al-Khattab r.a.

Tapi tahukah anda bahawa Lim Guan Eng hanya pandai berlakon bagi menipu umat Islam di negara ini dengan imej Khalifah Umar nya. Tahun lepas sahaja sebanyak 96 lesen premis rumah urut dan 1,376 lesen hiburan awam diluluskan di seluruh Pulau Pinang.

Realitinya, dibawah pentadbiran Lim Guan Eng kini, P.Pinang sudah menjadi setanding dengan Thailand didalam bab hiburan malamnya. Tak percaya?? Lihatlah sendiri video dibawah yang dirakamkan di Mois Bristro P.Pinang.


p/s: Mana exco agama Malik Kassim, Salleh Man dan juga Mujahid Rawa...Tolong komen sikit....


Sumber : media permatang pauh

MB gagap perlekeh titah Sultan Selangor

3 Komen!!!
Menghina ada, perlekeh pun ada...

Titah Sultan Selangor mengenai ada pihak tertentu mahu hapuskan hak melayu dan persoalkan kuasa Sultan [sini] dihina dan diperlekeh MB PKR gagap ni... memang perangai komunis [sini]...

Susah bila sikitol tak nak mengaku dirinya sebagai sikitol...

Ini pendekatan bodoh , tapi cuba perbodohkan orang lain.. yang dia anggap semuanya bodoh macam dia jugak...

Situasinya macm nilah.. ada sorang tu nama mamat.. si mamat ni dah pergi ke satu kawasan kebun dan merosakkan tanaman... tuan kebun pula tenagh cari siapa yang rosakkan tanamannya.. tapi mamat ni dengan selamba tuduh pulak orang lain yang rosakkan tanaman dalam kawasan tu dengan selamba...

Inilah kiasnya.. ada parti tu namanya PKR.. PKR dah sebut dalam konvesnyennya baru-baru ni nak hapuskan ketuanan Melayu.. tapi bila orang lain tegur.. si mamat PKR ni kata orang lain pula nak hapuskan hak Melayu...

Kan stupid bastard!!! ingat semua orang bodoh macam dia...

PKR ni tak habis-habis dan membodhkan orang.. terkini MB PKR Selangor, Khalid Gagap memberi peringatan kepada Raja-Raja Melayu supaya berhati-hati dengan "Si Kitoll" yang dikhuatiri akan kembali mempergunakan institusi berkenaan demi kepentingan politik.

Dia bagi contoh satu aspek sejarah.. tapi aspek lain dia tak amik.. aspek si Nizar kata sembah derhaka, si mangkuk ayun DAP dan Pakatan jadi macam monyet perlekehkan Sultan Perak semasa sidang DUN, penyokong Pakatan menghalang kereta tuanku Sultan Perak ketika nak pergi sidang DUN, si karpal nak saman Sultan.. tu tak masuk penyokong2 mereka yang keluarkan kata makian dan cacian terhadap sultan Melayu...

Baru-baru ni, Presiden Tunggul dengan selamba cakap nak hapuskan ketuanan Melayu.. siapa pula yang janji nak bagi kuasa TPM kepada Kit Siang kalau bukan ALjuburi...

buta ke apa.. si MB gagap ni... takkan sampai terdesak sangat nak perbodohkan rakyat Malaysia...

Orang Melayu tahu sebenarnya sikitol ialah PKR dan aljuburi.. yang menjadi ajen dan boneka DAP demi nak dapatkan jawatan PM... inilah pengkhianat sebenar... jika si kitol membawa masuk Portugis untuk menawan Melaka... si kitol moden ni bawa DAP untuk tawan Putrajaya...

Kesannya apa.. kesannya jika zaman portugis dahulu Melaka dijajah, kini kesannya pun sama juga.. Malaysia akan dijajah oleh DAP.. lihat bagaimana Singapura.. Melayu disingkirkan oleh PAP iaitu abang saudara DAP...

Mana maruah Melayu.. PKR ialah alibaba moden, ajen Yahudi dan boneka DAP.. kali ini mereka jaja kuasa Melayu, hak Melayu untuk dihapuskan....

Anugerah Tuhan : Nik Aziz nafikan Hj Hadi

5 Komen!!!

Dahsyat Nik Aziz.. banyak kerja tuhan diani dah buat.. kalau dulu dia yang pasyiakan siapa boleh masuk syurga dengan siapa tak boleh masuk syurga.. kali ni dia sahkan pula Anwar Anugerah tuhan [klik sini]

Kata Nik Aziz “Anwar adalah pemimpin yang dianugerahkan Tuhan kerana sanggup mengharungi pelbagai rintangan hidup,” katanya (gambar).

Ianya mengulas kenyataan Presiden Tunggul PKR, Wan Azizah yang menyifatkan Anwar sebagai anugerah Tuhan bagi memimpin rakyat di negara ini.

Untung betul si aljuburi ni.. dahlah peliwat, penipu, jual nama Allah, hina Melayu, Hina Islam, ajen yahudi, ajen Cia, boneka DAP... tetapi masih disifatkan sebagai anugerah tuhan..

Apa agaknya jasa Anwar pada bangsa Melayu, rakyat Malaysia dan umat Islam selama ini yang dibanggakan sangat..

Melayu... PKR dah janji dah nak buang ketuanan Melayu..

Islam... Aljuburi janji nak bagi Kalimah Allah pada Kristian untuk gunakan..

Rakyat Malaysia.. sangat malang dapat macam aljuburi.. kalau pergi luar negara tak pernah nak sebut nama baik Malaysia..

Tu tak masuk lagi bab ekonomi.. apa yang anwar pernah bawa masuk pelaburan... mana dia berjuta ringgit wang pelaburan masuk negara...

Berapa banyak anwar dah sediakan peluang perniagaan... lagi tak de... nama je penasihat ekonomi Selangor... tapi apapun tak dak...

Untung sangat jadi Anwar.. tapi malangnya pula mereka yang mahu berjuang untuk Islam tak pula dilabel sebagai Anugerah tuhan.. siapalah Hj hadi di mata Nik Aziz..

Maknanya jika Nik Aziz sahkan Anwar sebagai Anugerah tuhan seorang.. maka orang lain bukan anugerah tuhan...

Apakah Nik Aziz mahu sekali lagi menyelewengkan pemikiran umat Islam di Malaysia dengan memaksa mereka menerima Anwar Ibrahim sebagai insan pilihan Tuhan yang wajar dijadikan pemimpin negara Malaysia? Apakah Nik Aziz mahu umat Islam di Malaysia mengamalkan "pendewaan" sesama manusia pula?

Nik Aziz ternyata amat suka kepada hal-hal yang mengarut sebegini. Inikah yang dikatakan oleh pengikut PAS sebagai Tok Guru yang mempunyai ciri-ciri ulamak pewaris nabi?

Teruk Nik Aziz ni dah dibutakan matanya oleh Anwar.. orang tua ni hanya menjadi keldai Anwar.. je.. tu sekarang Nik Aziz dilihat sebagai nyanyuk dan meroyan...

Rasanya lebih baik nik Aziz berhenti bercakap yang merapu-rapu... nak lebih elok letaklah jawatan.. takkan nak jadi Firaun pula pegang jawatan MB Kelantan sampai mati..

Panas : Mustaffa menipu di Persidangan PKR!!!

6 Komen!!!
Aku pun tak tahu mamat ni... cakapnya berbolak balik... susah orang gila nak popular ni.. macam bos dia aljuburi...

Terbaru ni dia cakap semasa ucapan penggulungan pada Kongres Nasional PKR, “Kali ini, betul orang Datuk Zaid cuba menarik saja, termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tetapi saya kata saya tidak akan keluar." [klik sini]

Tapi hari ni Zaid Ibrahim melalui pembantu politiknya Muhammad Firdaus Christopher menafikan perkara tersebut

“Sudah pasti tidak, pada bila-bila masa Datuk Zaid atau saya atau mana-mana orang kanan Datuk Zaid ada membuat tawaran kepada Mustaffa supaya keluar PKR dan menyertai parti baru yang hendak ditubuhkan, tidak, sama sekali tidak,”

Kata beliau, pihaknya tidak pasti kemungkinan ada pihak luar yang mengadakan perbincangan dengan Mustaffa dan jika ada ia tidak boleh dikaitkan dengan Zaid.

“Tetapi bukan daripada kami. Beliau (Mustaffa) memberikan gambaran yang salah (kononnya diajak orang Zaid),” kata beliau lagi.

Bukan setakat mengatakan si Mustafa sebagai penipu.. teatpi Mustafa ini juga dilabelkan sebagai tiada kredibiliti, kerana Mustaffa yang memberikan kata dua 48 jam kepada pemimpin PKR agar pemilihan pusat dibatalkan dan diadakan semula tetapi meneruskan saingan dengan protes.

Rasanya ahli politik macam ni patut bungkus dah dari awal lagi.. sebab tu mamat ni kalah bertanding, cakap tak serupa bikin.. bikin tak serupa cakap...

Apa nak jadi kepada PKR.. ada Presiden tapi macam tunggul.. ada naib presiden tapi tongong.. ada Ketua Umum tapi kaki jubur...

mampus...

Ketuanan Melayu di"bakulsampahkan", Kit Siang dilantik TPM

2 Komen!!!
"
Syabas dah tahniah kepada PKR yang baru sahaja selesai konvensyen baru-baru ini kerana berjaya menghapuskan Melayu sebagai hak milik Tanah ini...

Syabas juga kepada Perwakilan PKR yang berbangsa Melayu kerana dengan tangan anda, hak Melayu akan dihapuskan.. dengan kata lain hak anak-anak Melayu yang perlu terus dibantu dari segi pendidikan dan ekonomi..

Dan lebih membanggkan PKR berjanji akan memberikan kerusi TPM [klik sini] kepada DAPig, Kit Siang bekas pegawai khas Lee Kuan Yew.. menteri mentor Singapura yang berjaya menghapuskan sama sekali kuasa Melayu di sana.

Kali ini senarionya tidak jauh berbeza, Cina DAPig sekali lagi berjaya menggunakan PKR untuk menghapuskan Melayu... @ boneka @ trojan..

Sekarang sudah sangat terang dan jelas.. siapa itu PKR.... mereka ialah musuh kepada Bangsa Melayu dan ajen kepada Cina DAPig!!

Inilah akibatnya apabila terlalu gilakan kuasa.. terdesak untuk dapatakn undi Cina, sanggup menjual apa sahaja walaupun bangsanya sendiri... inilah jenis pemimpin bangsat.. inilah pelacur politik..

Sedangkan semua pemimpin Cina berusaha sedaya upaya untuk pertahankan hak mereka.. kita pula sebagai pemimpin Melayu mahu hapuskan hak kita... bodoh punya orang..

Apa maknanya janji Anwar mahu meletakkan Kit Siang untuk jawatan TPM.. iaitu tujuannya ialah untuk menghapuskan Melayu.. semua keistimewaan Melayu akan dihapuskan termasuklah Institusi beraja.. sebagaimana Singapura lakukan dahulu...

Mana letaknya PAS.. sekali lagi akan dipinggirkan dan dibakulsampahkan... sedangkan yang banyak menyokong PKR adalah penyokong PAS bodoh..

Rakyat boleh tengok betapa kotornya pemilihan PKR baru-baru ini, bagaimana banyak penyelewengan berlaku... cuba lihatlah bagaimana Aljuburi menggunakan kuasa mutlak beliau.. sehiangga dalam parti di penuhi dengan anak-beranak kronisme dan nepotisme..

Bagaimana banyak aduan hanya dibakulsampahkan... orang melawan akan dihapuskan.. inilah gaya kepimpinan PKR ala diktator... tiada beza dengan yahudi dan komunis...

Apa akan jadi jika kepimpinan ini diterapkan di negara ini... hancurlah negara... cuba bayangkan Aljuburi sebagai PM dan Kit Siang sebagai TPM... dengan kuasa yang mereka ada... terhapuslah Melayu di bumi sendiri...,.

..waliazubillah min zalik...

Ahad, November 28, 2010

Hapuskan PTPTN : PKR perlu hapuskan yuran Unisel dahulu

2 Komen!!!

Rakyat nak tengok juga.. handal sangat ke PKR ni urus ekonomi Selangor...

Dalam konvensyen PKR, Wakil AMK Yusmadi Yusoff menyifatkan pinjaman itu membebankan mahasiswa sedangkan pendidikan merupakan salah satu daripada hak asasi manusia [klik sini].
"Hak pelajar daripada hasil mahsul negara bukan daripada tawar menawar pak menteri. Hak pelajar (itu) adalah hak asasi manusia.
Jadi kepada PKR jangan pandai cakap je.. buktikanlah dahulu.. hapuskan yuran Unisel... pendidikan kan hak asasi manusia...

Kalau PKR boleh buktikan... mungkin cadangan ini diterima.. tapi kalau setakat nak melalak sebagai jaguh tak payahlah..

Tak cukup lagi ke.. PKR membuang duit rakyat Selangor... 3 tahun berturut-turut unisel rugi...

Inilah akibatnya bila ekonomi dan pendidikan dijadikan alat politik... sekarang pula ada cadangan nak jadikan Syed Husin sebagai Naib Chenselor [klik sini]... lagi jahanamlah Unisel...

Anugerah tuhan atau anugerah Iblis!!!

4 Komen!!!

Inilah masalahnya apabila diliwat aljuburi... tak dapat bezakan antara anugerah tuhan dengan anugerah Iblis [klik sini]...

Kata presiden tunggul PKR.. “Apakah rahsia sehingga beliau tetap kental sehingga ke hari ini. Jawapan saya, saudara Anwar Ibrahim adalah seorang insan hebat yang memang dianugerahkan Tuhan untuk kita semua untuk menjadi pemimpin rakyat."

Cuma nak lihat di manakah yang diamksudkan Anugerah Tuhan!!!

Anugerah tuhan kerana mengkhianat Melayu

Anugerah tuhan kerana jual nama Allah..

Anugerah tuhan kerana Meliwat..

Anugerah tuhan kerana Kronisme dan nepotisme

Anugerah tuhan kerana hipokrit dan munafik

Anugerah tuhan kerana jadi ajen Yahudi

ANugerah tuhan kerana jadi juara penipu

Anugerah tuhan kerana jadi boneka DAP...

Ini bukan anugerah tuhan ini namanya anugerah Iblis..... merosakkan rakyat Malaysia.. memecahbelahkan kaum... menyonsangkan akidah Islam....

PKR tak nak pertahan Melayu tapi nak undi Melayu!!!

1 Komen!!!

PKR tak nak pertahan hak Melayu dan PAS juga tak nak juga pertahan hak Melayu... siapa yang nak pertahankan Melayu...

Nampaknya orang Melayu sekali lagi dperbodohkan oleh Parti Kroni aljuburi ni... namun lebih memalukan lagi bila yang cakap seperti itu adalah orang Melayu sendiri... pulak tu disambut dengan tepuk oleh orang Melayu....

Tubuh sahaja Melayu... tapi roh perjuangannya telah dibeli oleh DAP....

Orang bukan Melayu lagilah kuat bertepuk.. dalam benak mereka terbayang kebodohan kepimpinan Melayu PKR ni.. inilah pengkhianat Melayu, yang mahu menjual maruah Melayu..

Rakyat melihat sendiri bagaiman Cina sangat sayang dan bangga kepada kaum Mereka... walaupun berlainan parti MCA, DAP Gerakan... mereka sanggup pertahankankan demi hak mereka... tetapi lain pula Melayu pengkhianat PKR... demi kuasa mereka mahu hapuskan hak Melayu.. tidakkah ini bodoh dan diperbodohkan... DAP setiap hari memainkan isu sentimen kaum untuk dapatkan sokongan orang Cina...

Inilah sebenarnya nama sahaja presiden PKR tapi tunggul sebenarnya... otak letat kat lutut... inilah tahap pemikiran pemimpin mereka...

Presiden tunggul ini tidak faham makna ketuanan Melayu... inilah akibat bila kepala otak dah diliwat aljuburi... patutlah kerajaan wajibkan matapelajaran sejarah.. jikalau pemimpin pun dah buta sejarah aapatah lagi dengan pengikut mereka...

Mereka terlupa bahawa Melayu dan menjadi kerajaan dan pemerintah tanah ini sejak awal kurun ke 15.. sejak itu Melayu menjadi pemerintah walaupun ketika dijajah... pemerintahan Melayu tidak pernah dilucutkan kepada penjajah... Peranan Sultan Melayu dan agama Islam masih terus dipegang... sehinggalah tanah ini merdeka pada tahun 1957...

Jika mereka mahu hapuskan ketuanan Melayu mereka juga perlu hapuskan Institusi diraja kerana merekalah tuan tanah ini.... PKR perlu jelaskan makna hapuskan ketuanan Melayu...

Apa yang Melayu nak ialah siapa boleh pertahankan mereka... pertahankan pendidikan mereka, pertahankan ekonomi mereka, pertahankan keselamatan mereka... pertahankan tanah Mereka..

Melayu tak nak apa yang jadi pada Singapura terjadi kepada Malaysia.. Melayu hanya menjadi bangsa pengemis dan bangsat di tanah air sendiri....

Setakat ini hanya UMNO sahaja yang mahu pertahankan mereka... tidak PAS dan tidak PKR.. jelas mereka ini tidak boleh diharapkan untuk melindungi Melayu!!!

Video Panas Eli !!

1 Komen!!!


Saja bagi suspen sikit...

Sabtu, November 27, 2010

Sah.. PKR akan hapuskan ketuanan Melayu

0 Komen!!!
Nak bukti apa lagi... dah jelas.. dah nyata...

Apabila Presiden Tunggul PKR dah kata.. konsep “Ketuanan Melayu” wajib ditinggalkan kerana ia didakwa hanya slogan untuk memperdayakan bangsa itu sendiri [klik sini].

Ni apa yang dipetik dalam Malaysiakini.. tapi memang dasar bacul dan menjilat jubur PKR.. Malaysiakini tidak berani keluarkan ayat yang diucapkan oleh Presiden Tunggul PKR!!! Sebenarnya inilah media lembu yang diikta hidung oleh Pembangkang... takkan nak lawan bos... nanti ada yang tak fasal-fasal diliwat oleh aljuburi...

Dari kenyataan Presiden Tunggul ni.. kesannya adalah jika Pakatan memerintah.. dari segi pendidikan anak-anak Melayu luar bandar takkan dapat bantuan biasiswa lagi.. dan Melayu akan terus tertinggal... tiada lagi keadilan sosial... tiada lagi tempat untuk anak-anak luar bandar di universiti... dasar sekarang kerana Melayu tuan.. anak Melayu yang tetap diberikan bantuan walaupun tidak mencapai tahap cemerlang... kerana mereka ini adalah anak kampung dan wajar diberi bantuan...

Dari segi ekonomi... walaupun dengan bantuan sekarang.. pencapaian ekonomi Melayu masih jauh ketinggalan dibelakang Cina.. ini masih ada bantuan kerana ketuanan Melayu dan Hak Istimewa melayu.. bagaimana jika perkara ini dibuang... maka kedudukan ekonomi Melayu semakin teruk..

Bagaimana Pakatan nak pertahankan Melayu... tiada dasar yang jelas untuk membantu Melayu yang masih ketinggalan.. apa dia dasar afirmatif kerajaan Pakatan untuk bantu Melayu.. cuba bagi contoh di Selangor, Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang... mana dia dasar dan program untuk membantu Melayu...

Hakikatnya PKR hanyalah alat dan boneka DAP untuk memerintah Malaysia... sebab tu dasar mereka bersama minoriti yang mewakili 30% untuk hapuskan hak 60% bumiputra.. demi undi PKR sanggup membuat apa sahaja.. walaupun membunuh masa depan anak-anak Melayu yang masih perlukan bantuan dan bimbingan...

Hak istimewa Melayu ialah senjata Melayu untuk membangunkan bangsa Melayu... jika senjata ini dirampas dan diberikan kepada Cina khasnya DAP... maka Melayu akan terkubur di tanahair sendiri....

Kebebasan bersuara ke..Ptuih!!!..

1 Komen!!!
Inilah parti bapak penipu.... PKR.. Parti Kelentong Rakyat... Juara Penipu!!!

kata demokrasi.. demokrasi kepala bapak Aljuburi!!!

Kata amal kebebasan bersuara.. tapi orang lain nak bercakap dilarang...

Kata amalkan demo sebagai demokrasi.. tapi orang berdemo PKR halang pula.. Ptuih!!!

Lihat laporan agendadaily dibawah:



Kira-kira 100 orang yang tidak puashati dengan proses pemilihan PKR yang cacamarba terus tunjuk aksi protes di kawasan Dewan Sivik di Petaling Jaya dimana hari kedua Kongres PKR sedang berlangsung.

Antaranya mereka membawa kain pemidang yang kata-kata yang mengecam Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Azmin Ali.




Juga ada risalah yang dicetak menyerupai akhbar Suara Keadilan diedarkan oleh pihak tertentu yang menghentam proses pemilihan.

ia bermula secara aman dan senyap pada jam 9.15 pagi.

Demo itu diketuai oleh bekas Bendahari PKR Selangor KS Kottapan.

Kumpulan yang berdemonstrasi itu turut mengibarkan beberapa kain rentang yang bertulis "Kami tuntut pemilihan PKR dibuat semula, hentikan korupsi", "No Hindraf No Tsunami", dan "anak India anak tiri Anwar, Anak Melayu anak saya, anak Cina anak saya, anak India anak saya, anak Iban anak saya".



Keadaan menjadi tegang sekitar jam 9.30 pagi bila sebilangan ahli PKR yang dipercayai dari bahagian keselamatan telah bertengkar dengan mereka yang berdemo.

Mereka merampas sesetengah kain pemidang dan meminta peserta demo yang pakai t-shirt PKR supaya menanggalkannya.

Mereka juga cuba menyekat media dari mengambil gambar demo berkenaan.

Dalam kelam kabut itu seorang dari mereka cuba rentap pas wartawan Agendadaily,Helme Hanafi sambil sergah dan marah-marah.



Kejadian yang berlaku tidak lama lepas Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail tiba untuk merasmikan kongres itu - disaksikan oleh sebilangan wartawan dan jurugambar lain di situ.

Turut hadir ialah Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum PKR.- 27/11/2010

Rabu, November 24, 2010

Mahfuz Bean sekali lagi cakap ikut lutut!!!

1 Komen!!!
Sebenarnya respon pembangkang terhadap pendekatan BN untuk membuka keahlian langsung dan berskutu memang dah dapat diagak.

Tentunya respon ini mestilah negatif sebagaimana yang dikata mahfuz bean dalam harakah..mendakwa Parti itu berdepan krisis kepercayaan rakyat yang serius.

Pendapat macam ni biasalah didengar.. Memang tak pernah beri respon positif..

Sebenarnya pendapat Mahfuz Bean ni sama macam orang meroyan yang menjerit tak tentu fasal.

Mahfuz sendiri lupa bagaimana terdesaknya Pas nak sokongan bukan Melayu sehingga menubuhkan sayap untuk bukan Melayu dalam Pas.

Bukan setakat itu, Pas sanggup berikan mereka ini hak eksklusif terhadap mereka sama ada taraf dan hak mengundi serta terpaksa bagi mereka ini calon jika terdesak.

Inilah akibatnya jika cakap guna kepala lutut.. Asyik tengok kesalahan orang.. Macam pepatah Melayu kuman seberang laut nampak, tapi gajah depan mata tak nampak.

Agaknya inilah taraf pemikiran Naib Presiden Pas... Sangat dangkal..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Gambar menarik hari ini

3 Komen!!!




Pemain Malaysia meraikan kemenangan menentang India 4-3 di peringkat separuh akhir hoki sukan Asiadi Guangzhou 

Selasa, November 23, 2010

Pas ingkar arahan Sultan Selangor

3 Komen!!!
iTahniah kepada JAIS kerana berjaya menghalang masjid dijadikan kuda tunggangan politik Pas.

Semalam JAIS berjaya menghalang AP Bukit Gantang, Nizar aka barua DAP berceramah di Masjid Saujana Utama, Sg Buloh.. Alasan jelas iaitu tak dapat tauliah dari JAIS..

Pas mempertikaikan kerana menganggap dari sudut demokrasi kononnya tidak menunjukkan keadilan kepada rakyat.. Kata Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Husin yang turut dilarang berceramah.

Sebenarnya larangan JAIS ini sangat bertepatan dengan titaj DYMM Sultan Selangor yanh tidak mahu masjid dijadikan gelanggang politik.. Dan lebih dahsyat daripada itu Tuanku tidak mahu masjid menjadi pusat fitnah dan perpecahan di kalangan umat Islam.

Bagi Pas, mereka tidak kira.. Masjid ke apa ke.. Yang penting matlamat menghalalkan cara.. Sedangkan cara ini sangat bertentangan Islam.. Islam sangat menekankan segala aspek dalam tindakan yang mesti menepati ajaran Islam.

Sebenarnya memang jelas.. Pas hanya mempergunakan Islam..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Rakyat Sabah hilang keyakinan kepada kepimpinan PKR

0 Komen!!!
Bekas Pengerusi PKR Sabah mengakui bahawa rakyat Sabah dab Sarawak hilang keyakinan terhadap kepimpinan PKR masa kini.

Ianya berikutan tiada pemimpin PKR sedia ada menghormati pandangan rakyat Sabah dan Sarawak [klik sini].

Apatah lagi apabila Zaid Ibrahim ditendang keluar dari Parti Kroni dan Rasuah...maka semakin hilanglah kepercayaan rakyat Sabah kepada kepimpinan PKR Ianya kerana pendekatan Zaid lebih dekat kepada rakyat Sabah.

_Kami percaya beliau seorang yang berprinsip. Beliau menyokong aspirasi kami, dalam usaha memulih dan menghormati hak kami (Malaysia Timur)," kata beliau.

Jeffrey berkata: "Kami ingin mempunyai tokoh pada pucuk pimpinan parti yang memahami kedudukan kami di sini, di Sabah".

Naib presiden PKR Datuk Jeffrey Kitingan mengakui berada dalam "kebingungan" berikutan tindakan bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) parti itu Datuk Zaid Ibrahim keluar parti.

_Kini beliau telah keluar parti, kami kebingungan sebenarnya. Kami tidak tahu siapa atau boleh mendapat jaminan dari pemimpin (lain PKR) yang mereka menghormati hak Sabah dan Sarawak," katanya.

Sebenarnya dari awal lagi, rakyat dah mencium helah Aljuburi masa krisis kepimpinan PKR Sabah.. Ianya semuanya mengenai percaturan Aljuburi untuk meletak orangnya dalam kepimpinan PKR.

Sikap pecah dan perintah yang diamalkan PKR sama sebenarnya yang diamalkan penjajah dahulu. Tindakan Aljuburi meliwat demokrasi adalah bukti pemimpin seperti tidak boleh dipercayai.

Jika inilah gaya pemerintahan seperti ini diamalkan dalam negeri ni, maka demokrasi akan berkubur.

Kepada rakyat borneo.. Suara anda habyalah umpama sampah kepada Anwar dan pemimpin PKR... Dalam kamus Aljuburi tiada istilah suara akar umbi..

Belumpun jadi Timbalan Presiden, Azmin mula pinggirkan Wan Azizah!!!

0 Komen!!!

Kalau nak tahu parti politik yang ada jawatan Presiden Tunggul ialah PKR.. mana letaknya kedudukan Presiden dalam organisasi PKR...

Media Permatang Pauh
melaporkan,
Kononnya perjumpaan Rapat Umum di Auditorium MBSA, Shah Alam adalah diantara pucuk pimpinan parti PKR bersama ahli-ahli parti tersebut. Tetapi mengapa tak kelihatan langsung Wan Azizah selaku Presiden PKR?

Mengapa Anwar Ibrahim yang merupakan penasihat PKR pula yang ditonjolkan dan menjadi keutamaan di Majlis itu? Bukankah Zaid Ibrahim pernah berkata yang jawatan Penasihat PKR ini langsung tak berkuasa didalam PKR?
Inilah namanya parti pelik bin ajaib.. ataupun dengan kata lain.. parti suka hati mak bapak Aljuburi.. suka hati ALjuburilah nak buat apa!!!

Kesiannya kak zizah.. dahlah suami peliwat.. dah tu ditinggalkan pulak.. lepas tu jawatan pula dirampas suami.. Jika tak siapa hormati wan azizah, tapi patut hormati jawatan presiden tersebut...


Sebab itu nepotisme merosakkan sebuah organsasi dan pertubuhan.. sebenarnya kes Anwar lebih teruk dari kes Rosmah.. Rosmah berada diluar parti dan kerajaan dan membuat kerja yang tidak berkaitan dalam parti dan kerajaan.. tetapi berbeza dengan Anwar dalam PKR.. bukan presiden yang buat kerja tetapi suami beliau yang masuk campur urusan parti...

Mana dia media pembangkang.. tak highlight langsung tentang ni... nape.. takut nampak sangatkan keburukan imej Aljuburi!!!

Azmin pula mula berangan menjadi Presiden sedangkan baru sahaja memenangi jawatan timbalan Presiden.... tak ishtihar pun lagi.. tapi berlagak dia MasyaAllah... Presiden pun dipinggir.. tak panggil langsung sertai Rapat Umum PKR Selangor... kalau kata Kak Zizah sibuk sangat.. apa sangatlah jawatan Kak Zizah.. Presiden PKR merangkap Isteri Aljuburi.. taklah sibuk sangat.. rasanya tak perlu Presiden nak wakilkan suami sertai majlis rasmi... 

Sekiranya ini berlaku dalam UMNO antara Najib dan Muhyidin pastinya dah jadi berita utama.. tetapi berita ini diam jika pembangkang yang lakukan.. mana taknya.. bos!!! takkan nak lawan bos... kebebasan media ala Pakatan Aljuburi...

Demokrasi dan pengurusan organisasi yang baik sebenarnya dah berkubur dalam PKR.. yang ada hanyalah rejim diktator Aljuburi!!!

Isnin, November 22, 2010

Panas: Bukti arahan Anwar dalam pemilihan PKR terdedah!!!

1 Komen!!!
Banyak yang rakyat dah dengar mengenai demokrasi ala-Anwar.. bini jadi Presiden, anak jadi naib presiden, kroni pulak sebagai timbalan Presiden..

Walaupun banyak aduan yang telah disampaikan.. namun pihak atasan buat bodoh sahaja.. siapa yang buat aduan dianggap sebagai pengkhianat... PKR sebenarnya mengamlakan diktator.. tiada siapa yang boleh lawan dengan kepimpinan mereka.. sebenarnya demokrasi telah mati dalam PKR..

Cuba bayangkan bagaimana keadilan dapat ditegakkan dalam PKR.. siapakah yang dianggap berkecuali.. jika JPP dibawah telunjuk Azmin.. takkanlah Azmin bodoh sangat nak mendengar segala aduan terhadap beliau.. dan Azmin pula disokong dengan sahabat baik beliau.. pudin Nasution.. jadi aduan dari akar umbi hanya 'dibakulsampahkan' sahaja..

Terbaru bukti campurtangan dan penyalahgunaan kuasa aljuburi dalam pemilihab PKR.. sebenarnya memang dah jelas lagi bersuluh.. tapi disebabkan semua jawatankuasa dibawah telunjuk dan arahan Aljuburi.. takkan nak lawan tauke...

Cuba lihat berapa banyak aduan yang laporkan kepada Presiden [klik sini]

1. JPP disengajakan tidak cukup kakitangan? - PKR Pusat
2. Pencalonan ditukar - PKR Tampin
3. Buku daftar mengundi catat kurang dari jumlah Undi dalam peti undi
4. Jumlah datang mengundi meragukan - PKR Batu Sapu, Sandakan dan Libaran
5. Keputusan undi yang pelik - PKR Teluk Intan
6. Keselamatan proses pengundian lemah yang memungkinkan penipuan - PKR Tuaran
7. Campur tangan serius DSAI - PKR Kota Marudu
8. Masa tutup pengundian diawalkan - AMK Beluran
9. Kertas undi sengaja diagih secara seleweng - PKR Pendang dan Batu Sapi
10. Tarikh tutup pendaftaran/pertukaran anggota sudah diputuskan ada pertukaran selepas tarikh yang dibenarkan. - PKR Port Dikson

Wah.. 10 macam kelemahan.. nak bukti apa lagi..

Tapi nak buat macam ne.. dah presiden merangkap tunggul.. merangkap batu.. suami yang berkuasa... Ini parti Aljuburi.. yang lain.. get lost!!!

Sebenarnya pemilihan PKR ni patut bari pengajaran rakyat Malaysia.. betapa rakusnya kepimpinan PKR merebut jawatan.. dan betap[a pimpinan PKR tidak langsung menghiraukan suara akar umbi...

Cuba bayangkan.. apa yang berlaku ialah mereka ini adalah ahli PKR yang berjuang untuk PKR tetapi PKR telah abaikan mereka... bagaimana pula dengan rakyat yang langsung tiada kena mengena dengan PKR..

Dengan sikap PKR sekarang.. kesimpulannya kalau PKR menjadi kerajaan, jangan diharaplah rakyat ini akan dibantu oleh PKR.. jauh sekali aduan mereka akan didengari...

Ps: lain kali jangan pilih PKR.. demokrasi pun diliwat juga!!

Fobia betul PKR dengan angka 16!!!

0 Komen!!!
Nak tunggu 16 Disember... oooohhh tidak!!!

Nampaknya PKR tak nak tunggu tarikh 16 Disember.. apatah lagi sekarang ni PKR sangat fobia dengan angka tersebut.. ini terbukti apabila Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengesahkan permohonan keluar parti Datuk Zaid Ibrahim berkuat kuasa serta-merta [kilk sini].

Memang kelakar apabila PKR mengagap keputusan berkenaan tidak dianggap 'memecat' dari parti sebaliknya sekadar 'menunaikan hasrat' Zaid yang mahumeninggalkan PKR.

Kata Pudin
"Ibu Pejabat parti menerima surat Datuk Zaid pada 19 November pada pukul 10.30 pagi, jadi Biro Politik mengambil keputusan untuk tunaikan dengan segera hasrat beliau itu.

Keadaan ini mungkin ada kaitan dengan angka 16 September 2008 yang sudah berlalu 3 tahun lalu.. mungkin angka ini dianggap sial atau suwey kepada PKR...

Manakan tidak, angka 16 ialah angka penipuan terbesar PKR kepada rakyat Malaysia.. iaitu penipuan Aljuburi untuk merampas kerajaan BN..berapa ramai rakyat Malaysia yang dah ditipu dengan rancangan iblis alJuburi...


Ironinya keputusan yang dibuat PKR mengenai peletakan jawatan serta merta kerana terlalu takut angka 16 diingati...

Sekarang ini apa yang berlaku sebaliknya.. kapal PKR pula hampir karam.. dan masa akan menentukan PKR akan dikafankan dengan kroni dan keluarga Aljuburi!!!

Semoga Allah akan kuburkan PKR dengan semua pengkhianata agama, bangsa dan negara!!!

Panas : Penipuan Malaysiakini terdedah !!!

4 Komen!!!
Laa....MalaysiaKini kelentong lagi. Habis semua orang ditipu portal berita tu. Wartawan tak bertanggungjawab tu namanya Susan Loone. Media Pro Pembangkang masih lagi beranggapan mereka bebas membohong dan mempengaruhi pemikiran rakyat dengan pembohongan mereka..

Wanted : Susan Loone Wartawan MalaysiaKini yang menipu!
Dia laporkan berita tentang pertembungan di antara kumpulan Anti-ISA dan Pro-ISA di KOMTAR. Dia tulis :-
Mereka (Pro-ISA) berjaya sampai ke depan pentas di mana pemforum dijadual bercakap. Bagaimanapun, ketika penganjur menjemput mereka turut berhujah, pelawaan itu ditolak - MalaysiaKini.
Tetapi video di bawah membuktikan bahawa pihak Pro-ISA telah berhujah. Korang tengok sendiri :-





Kurang ajar ! Susan Loone telah menipu kita semua. MalaysiaKini memang portal berita sumber pembohongan!

Sumber : MIM

Apa salahnya lapor perkara sebenar!!!

1 Komen!!!

Kenapa agaknya pembangkang mahu pertikaikan media arus perdana jika yang dilakukannya adalah melaporkan perkara sebenar [klik sini]..
Malaysian Insider melaporkan BN mengarahkan media dikuasai parti komponennya agar menerbitkan laporan ‘positif’, yang boleh memberi gambaran baik tentang parti pemerintah itu di samping terus-menerus memfokus kelemahan pesaingnya — Pakatan Rakyat (PR) — menjelang pilihan raya umum ke-13, yang dipercayai diadakan Mac depan.
Sebenarnya Malaysian Insider ini hanyalah merupakan suara proksi Pembangkang.. yang hanya mahu menimbulkan berita negatif terhadap kerajaan.. inilah yang pembangkang mahukan.. walaupun banyak berita yang dilaporkan pembangkang hanyalah aspek kecil sahaja.. tetapi berita hanya diperbesarkan.. sedangkan berita kejayaan kerajaan langsung tidak disentuh...

Begitu juga berita mengenai keadaan parti pembangkang.. ianya bukanlah satu pembohongan..
Isu keputusan Datuk Zaid Ibrahim keluar PKR secara tiba-tiba dan dakwaan kepincangan pemilihan langsung yang berakhir semalam. DAP juga menyaksikan perpecahan di dua negeri utamanya iaitu Perak dan Selangor.

Ketika pemilihan pucuk kepimpinan DAP Perak, kumpulan Ahli Parlimen Ipoh Barat M. Kulasegaran disapu keluar manakala pemilihan negeri Selangor akan berlangsung hujung minggu ini.

PAS pula masih mula pulih daripada kekalahan di Galas manakala pemimpin-pemimpin muda pula mempersoalkan keberkesanan barisan kepimpinan lama seperti Mursyidul Am PAS dan Menteri Besar Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Rakyat tahu bahawa mereka bukan lebih baik atau hebat berbanding BN sebagaimana mereka dakwa..

Selain itu usaha-usaha Najib yang mahu membawa kembali pelaburan dan memastikan ekonomi negara berjalan lancar seiring dengan sasaran pertumbuhan tahunan enam peratus. Suku pertama tahun ini menyaksikan pertumbuhan 9.5 peratus tetapi dijangka merosot ekoran permintaan yang rendah.
Perkara yang disebut media perdana bukanlah pembohongan dan ianya fakta.. namun ianya adalah berita yang sangat menggerunkan pembangkang...

Pembangkang manganggap pemimpin BN semuanya bodoh tak pandai tadbir ekonomi.. dan mereka sentiasa mahu rakyat menganggap diri mereka lebih baik dari BN.. sedangkan apa yang mereka tunjuk hanyalah lakonan semata-mata..

Hakikatnya media pembangkang seperti Malaysiakini, Harakah, Malaysian Insider dan Suara Reformasi sebenarnya yang menerima arahan untuk sentiasa memberi berita positif mengenai Pakatan Rakyat.. lihat sahajalah berita liputan mengenai Pemilihan PKR yang kecoh seluruh negara sehingga timbul rasa tidak puashati terhadap kepimpinan mereka.. tetap media pembangkang masih memberi gambaran yang baikl terhadap proses pemilihan paling kotor dalam PKR..

Media pembangkang sebenarnya tidak berani untuk menceritakan keadaan sebenar pembangkang.. takkan mereka nak lawan bos...

DAULAT TUANKU!!!

1 Komen!!!

SEMPENA HARI KEPUTERAAN BAGINDA
TUANKU SULTAN IBRAHIM IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR
YANG KE 52

DAULAT TUANKU!

DAULAT TUANKU!

DAULAT TUANKU!

Ahad, November 21, 2010

Lagi undi hantu dalam pengundian PKR!!!

2 Komen!!!


Pemilihan PKR menutup tirainya hari ini. Pemilihan ini sewajarnya memberi banyak iktibar kepada parti, pemimpin dan anggota. Sebelum ini saya telahpun membuat desakan dan menyatakan bahawa pemilihan parti adalah tidak telus, mengandungi penipuan dan manipulasi undi. Pemilihan PKR penuh kecacatan, dan kecacatan ini jelas membayangkan kelemahan badan pengurusan dan pemantauan, dan kelemahan ini membuka ruang untuk berlakunya manipulasi dan penipuan.

Saya mendesak pihak JPP, Sekretariat atau pucuk pimpinan untuk menjelaskan kesahihan ‘posting’ yang disiarkan oleh blogger Haris Ibrahim melalui blog beliau pada 21 November hari ini. ‘Posting’ tersebut jelas menunjukkan kertas undi yang bakal digunakan pada hari ini bagi pemilihan di Cabang Gombak, Ampang, Selayang, Kuala Langat, Hulu Langat, Kuala Selangor, Pandan dan beberapa tempat lain lagi. Posting beliau jelas membuktikan kertas undi telah bocor.

Persoalannya ialah bagaimana Sdr Haris boleh menyiarkan kertas undi di blog beliau 2 jam sebelum pusat-pusat pengundian dibuka pada jam 10 pagi? Sdr Haris juga mendakwa beliau menerima e-mel memberitahu kertas undi pemilihan PKR telah bocor. (Perkara yang sama juga dilaporkan oleh laman web Free Malaysia Today.)

Oleh yang demikian, saya sekeras-kerasnya mendesak JPP menjalankan kewajipannya untuk memberi penjelasan mengenai perkara ini. Walaupun hari ini adalah hari terakhir pemilihan tetapi apa yang telah berlaku seolah-olah mengiyakan dakwaan para anggota di peringkat akar umbi; JPP dan Sekretariat memainkan 'peranan' dalam memanipulasi undi bagi memenangkan calon tertentu.

Saya merasa sedih dan teramat-amat kecewa dengan pimpinan parti khususnya Anwar Ibrahim dan Presiden yang mendiamkan diri dan membiarkan sahaja JPP serta Sekretariat Ibu Pejabat bertindak kotor dan mencemarkan prinsip-prinsip luhur perjuangan reformasi.-21/11/2010

Sumber : Agendadaily

Isnin, November 15, 2010

Sah.. Zaid putus kasih dengan ANwar!!!

0 Komen!!!

Selepas hanya beberapa tahun dalam PKR kini Zaid mengikuti bekas pemimpin senior PKR yang lain..., angkat kaki meninggalkan PKR...

Akhirnya Zaid berpaling arah.. keluar dari PKR dengan hati yang luka.. reformasi dan keadilan yang diharapkan hanyalah impian belaka.. bahkn Zaid menjadi mangsa politik keji PKR dek perancangan Aljuburi dan Azmin...

"Memang benar saya akan meninggalkan parti itu tetapi saya belum menyerahkan borang rasmi lagi,” tulis Zaid di blognya petang ini.[klik sini]

Ramai dah yang bercakap kepada Zaid.. siapa dia parti PKR?.. ni parti sampah je..

Ini adalah pengajaran kepada semua ahli PKR.. jangan lawan Aljuburi... tidak kisah ada penyelewengan.. salah guna kuasa.. penipuan.. ikut suka hati A1juburilah.. ini parti dia dengan keluarga dia... apa yang korang sibuk sangat.. resformasi ke.. apa ke.. semua tu masuk dalam bakul sampah je...

Lepas ni terpulang pada Zaid... nak buat parti baru atau nak masuk PAS sebab Husam dan Salehudin dah offer [klik sini].. dia kata PAS terbuka..

“Bagaimanapun, sama ada diterima atau tidak beliau dalam parti bergantung kepada keputusan Jawatankuasa PAS Pusat.

“Jika Zaid mahu, beliau boleh mohon. PAS mengambil sikap terbuka maka siapa-siapa pun boleh memohon.

Ttapi peliknya PAS tak boleh pulak terima Ibrahim Ali. (terbuka ala tok guru).... tapi yang komfirmnya UMNO memang dah tak terima dia...

Adios amigos!!!

Ahad, November 14, 2010

Apalah bodoh sangat PAS sampai ditipu PKR

0 Komen!!!
Pakatan Rakyat sebenarnya ialah Pakatan Bodoh.. iaitu saling memperbodohkan satu sama lain...masing-masing berlakon je..

Lihat artikel Agenda Daily.. rupanya PAS dan DAP diperbodohkan PKR sahaja..

Angka ahli yang ramai hanyalah alasan untuk PKR dapatkan kerusi Pilihanraya... Bekas Setiausaha PKR Selangor, Mohd Nazmi Rosli berkata:
“Mempunyai ahli yang ramai merupakan syarat penting rundingan kerusi dalam Pakatan Rakyat, sebab itu PKR terpaksa dakwa mempunyai ahli yang ramai untuk kaburi mata DAP dan PAS supaya parti itu dapat bertanding banyak kerusi,”
Bukti jelas tentang pembohongan ahli PKR ialah dakwaan PKR ada ahli seramai 400,000 orang... sedangkan sepanjang pemilihan parti, jumlah ahli parti itu yang keluar mengundi dalam pemilihan jawatan utama parti hanya mencecah 12,000 je..
“Contohnya di Sungai Petani hari ini hanya 202 sahaja yang keluar mengundi daripada 3,222 ahli, jadi soalannya, betul ke ada ahli banyak macam itu, atau hanya data yang dimasukkan untuk tujuan lain?”
Sahlah PAS dan DAP diperbodohkan dengan Aljuburi.. akhirnya sistem pemilihan PKR ni memakan diri sendiri.. bukan sahaja merupakan pemilihan paling kalut dalam sejarah Parti politik bahkan paling kotor dalam sejarah negara..

Cina DAPigs rampas harta orang Melayu

3 Komen!!!
Inilah akibat jika bagi kaum Cina memerintah.. walaupun negara ini merdeka dnegan keringat UMNO.. namun itu semua telah dirampas oleh CINA DAPigs haram jadah..

Ingat dahulu masa PAP mula-mula perintah Singapura.. mula-mula mereka ambillah Melayu jadi presiden untuk jaga hati orang Melayu .. lepas tu.. tak de dah. semuanya bukan Melayu... inilah yang akan terjadi kepada Malaysia jika ajen PAP ni diberi memerintah negara.. Mula-mula lantiklah Aljuuri jadi PM.. lepas tu puak Cinalah pulak jadi PM.. mereka dah buat kat Singapura, kenapa mereka tidak buat di Malaysia dan Melayu PKR dan PAS pasti akan menyokong dengan tindakan ini.. PAS hanya diberi menjadi menteri agama sebagaimana Melayu Singapura..


Ini mereka baru memerintah negeri.. bagaimana jika mereka memerintah negara apalagi harta orang Melayu mereka akan rampas.

Di Perak mereka nyaris merampas tanah-tanah Melayu untuk dijadikan milik kekal mereka.. terima kasih kepada barua dan boneka CINA DAPIgs ini.. iaitu PASberg iaitu parti haram jadah yang sanggup jual agama dan bangsa kepada si bangsat DAPigs..

Mungkin kita renung kembali lagu warisan ni (versi asal).. apa yang akan ada lagi pada Melayu jika DAPIgs memerintah!!!





Inilah yang berlaku di Pulau Pinang .. selepas nak kaut tanah penduduk Kg Genting & Pondok Upeh di Balik Pulau , kini kerajaan negeri DAPigs diketuai Guan Eng mahu rampas pulak dewan orang ramai di kawasan Adun BN iaitu Teluk Air Tawar .

Semalam dianggarkan 150 penduduk serta pemimpin masyarakat sekitar Telok Air Tawar di sini mengadakan perhimpunan secara aman membantah kerajaan DAP Pulau Pinang yang didakwa mahu merampas sembilan buah dewan kegunaan orang ramai di kawasan tersebut.

Mereka yang terdiri daripada penduduk beberapa taman perumahan sekitar sini mengecam tindakan kerajaan negeri yang menghantar notis mengarahkan supaya semua bangunan dewan di kawasan tersebut dikosongkan dalam masa terdekat.

Bangunan terbabit ialah Dewan Panorama, Dewan Orang Ramai Taman Tun Dr. Awang, Taman Sri Pantai, Taman Melati, Taman Robina, Taman Senangan, Kampung Contoh, Dewan Belia Bagan Lebai Tahir dan Dewan Gerakan Daya Wawasan (GDW) Telok Air Tawar.

Penduduk di situ mendakwa bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai hak mutlak ke atas dewan berkenaan kerana semuanya dibina menggunakan pembiayaan sepenuhnya Kerajaan Pusat semasa zaman pemerintahan kerajaan BN .

Kerajaan negeri sebelum ini sudah mengambil alih tiga buah dewan di kawasan itu untuk kegunaan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Negeri (JKKKN) selepas menang dalam pilihan raya umum lalu tetapi penduduk mendakwa ia terbiar tanpa diselenggara.

Seorang penduduk, Abdul Hamid Ahmad, 76, mempersoalkan kenapa dewan-dewan berkenaan mahu diambil alih sedangkan ia sudah diurus dengan baik dan penduduk bebas menggunakannya bagi pelbagai tujuan termasuk penganjuran kelas malam pelajar, tabika, kenduri kahwin serta aktiviti persatuan.

‘‘Kita minta kepada kerajaan negeri, hentikanlah berpolitik berlebihan sampai dewan kegunaan orang ramai pun nak ambil. Kalau ambil alih, rakyat kena bayar sewa, kena isi dan hantar borang, bukankah itu hanya menyusahkan penduduk,” katanya.

Gambar Nik Aziz di Hotel Mewah - Zuhud?

4 Komen!!!


Mewahnya bilik penginapan Mursyidul Am PAS... 

Termenung atau terkenang saat hujung usia menjadi MB Kelantan ?


Nik Aziz dibantu dengan kerusi roda.

Membelakangi gambar ialah Timbalan Menteri MITI Datuk Mukhriz Mahathir


Pertama sekali kita teringat kisah tahun lepas di mana isu tajaan haji heboh diperkatakan. Ketika itu beliau menyatakan puak UMNO menghalang hasratnya menunaikan haji.

Tahun ini tidak ada lagi kecoh dan beliau telah pun selamat tiba di Mekah.

Sekali tengok berbeza sekali gaya hidup MB Kelantan selepas 20 tahun memegang Kerajaan. Dulu dikatakan zuhud dan enggan mendiami kediaman MB.


Tetapi sekali air bah sekali pantai berubah. Nik Aziz sudah lain 'gayanya' selepas lama memegang kuasa.

Bermewah tidak mengapa asal tidak riyak demi menunjukkan kehebatan kita dalam mencari harta dunia tanpa

 meninggalkan akhirat, tetapi adakah kata katanya kepada UMNO sama seperti apa yang dibuat sekarang ini?

Maka apa yang penting ialah senang untuk kita berkata-kata tetapi susah untuk praktikkan kata kata kita.



Selamat Menunaikan Haji kepada Mursyidul AM PAS dan kita mendoakan pintu hatinya akan terbuka untuk 

memisahkan diri dari 'tahaluf siyasi' yang difatwakan halal dengan DAP PKR.


Moga Allah memberi kejayaan kepada usaha kita semua. Amin dengan berkat Sayyidul Mursalin Saidina Muhammad s.a.w
 
Artikel asal dari Panglima Perang Cyber

PAS sama macam ISRAEL- larang kebebasan media

1 Komen!!!

Tengok tindakan MB PAS Kedah macam tiada beza dengan Nentayahu, Perdana Menteri Israel yang menghalang kebebasan media...

Tengoklah siapa yang dahulu tuduh BN halang kebebasan media.. tetapi rupannya kerajaan PAS lagi teruk dari BN bahkan dari teruk dari kerajaan ISAREL.. sekaligus menghalang kebebasan bersuara..



Ketua Pemuda GERAKAN negeri Tan Keng Liang berkata, ini kerana kebebasan media di negeri jelapang padi itu kini semakin terjejas [klik sini].

"Pakatan Rakyat juga perlu menjamin dan mengekalkan kebebasan media di negeri Kedah," katanya.

"Saya berharap pemimpin-pemimpin pusat Pakatan Rakyat tidak akan berdiam diri dan mengabaikan kepentingan rakyat negeri Kedah."

Kerajaan PAS Kedah dilaporkan mengeluarkan arahan itu melalui sepucuk surat yang ditandatangani oleh setiausaha akhbar menteri besar yang hanya membenarkan Harakah, The Star, Sinar
Harian, Sin Chew Daily and Makkal Osai membuat liputan sesi belanjawan sehingga Selasa ini.

Selain Pemuda GERAKAN, Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Malaysia Hata Wahari dilaporkan kecewa dengan langkah itu, sekali gus mendesak larangan itu dibatalkan.

"Ia suatu tindakan kerajaan negeri yang tidak rasional dan tidak adil dengan memilih beberapa media tertentu.

"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan." 

Protes kerana PKR parti paling tidak demokrasi

3 Komen!!!

Seramai 200 anggota Parti Rakyat (PKR) pada Sabtu melakukan protes di depan ibu pejabat parti itu bagi mendesak pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dihentikan serta-merta, selepas didakwa tidak telus atau berlaku adil kepada calon yang bertanding. Perhimpunan protes yang bermula 10.30 pagi dan berakhir 12 tengah hari itu diketuai bekas timbalan setiausaha agung PKR S.Jenapala Perumal.
Selain itu, turut kedengaran laungan “Hidup Zaid” (bekas Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan Datuk Zaid Ibrahim) dan “hentikan segera pemilihan parti.”
Bagaimanapun, Zaid tidak kelihatan sepanjang protes itu walaupun beliau pada mulanya dilapor akan mengetuainya. 

Protes itu juga mempamerkan beberapa kain rentang yang tertera perkataan “Shame on you Anwar”, “Anwar dan Azmin: pemimpin paling kotor, cakap tak serupa bikin, pemilihan parti yang paling kotor, penipu, pembohong dan pengkhianat dan mereka akan hancurkan parti kesayangan kita” serta “kami cinta Parti Keadilan Rakyat, penipuan di Pemilihan parti, demokrasi dikuburkan, apakah ini keadilan, jangan tipu kami”. 

Bagaimanapun, tidak ada wakil atau pemimpin PKR yang tampil meredakan keadaan dan pintu masuk ke ibu pejabat parti itu juga telah dikunci. 

Bercakap kepada pemberita, Jenapala Perumal berkata tidak ada sebarang memorandum atau surat yang akan diserah kepada pimpinan PKR, sebaliknya, protes itu dilakukan untuk membolehkan pucuk pimpinan mendengar permintaan supaya pemilihan parti dihentikan. 

Bekas Bendahari PKR Selangor K.S.Kottapan yang turut serta dalam protes itu mendakwa, pemilihan yang tidak telus menyaksikan haknya untuk bertanding sebagai anggota MPP telah dinafikan. 

“Ini bukan pemilihan parti yang bersih. Saya menggesa pimpinan parti dengan segera hentikan pemilihan ini dan adakan semula daripada peringkat cabang. Saya pasti mereka akan ambil tindakan, khususnya (terhadap) orang seperti saya ini dan akan memecat kita. 

“Apa yang kita minta ialah pemilihan dihentikan dan dilakukan semula, tetapi langsung tidak ada sebarang tindakan diambil. Kita di sini berjuang untuk keadilan rakyat, bukan berjuang untuk pemimpin-pemimpin tertentu,” katanya. 

Mengulas kenyataan Zaid yang juga bekas calon timbalan presiden yang mahukan penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim serta naib presiden Mohamed Azmin Ali berundur dari PKR, Kottapan berkata beliau menyokong apa yang dikatakan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu. 

“Kita kena tukar pimpinan kita untuk menjadikan PKR maju dan rakyat terus mempercayai kita. Kita tahu pilihan raya umum juga dah semakin hampir, jadi kita perlu lakukan perubahan drastik. Saya sokong Zaid nak tubuhkan parti baru dan kalau PKR tidak berubah, saya rela saya dipecat,” katanya. 

Ketua Komuniti India Selayang, yang juga calon timbalan ketua cabang Selayang, B.Rajandran pula mendakwa pucuk pemimpin PKR sekarang terlalu mementingkan diri dan tidak membela nasib rakyat.

“Ketua-ketua yang ada sekarang ini semuanya pentingkan diri sendiri sahaja. Mereka tak peduli tentang rakyat dan janji-janji yang mereka buat masa pilihan raya, itu semuanya tidak ditunaikan lagi. 

“Tetapi semua nak dapatkan Putrajaya sahaja…tapi tak buat apa-apa untuk rakyat, nak tangkap Putrajaya nak buat apa?,” katanya. 

Bagaimanapun, protes tersebut berlangsung secara aman di bawah pengawasan polis. 

– BERNAMA

Kongsi Link Anda