Isnin, Jun 08, 2009

Anwar memperbodohkan rakyat lagi!

1 Komen!!!
Aku tertarik dengan artikel di NST hari ni.. antara yang dikata Penganalisis Politik, Dr Sivamurugan Pandian sebenarnya tiada kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.. yang ada ialah kerajaan negeri DAP, PAS dan PKR. Beliau berkata:

"I see that in every state PR governs, the dominant party rules the state.  "In Penang's case, we see this as a DAP state rather than a PR state." 

Since coming to power, DAP, PKR and Pas have never been short of problems.

Before fighting DAP in its failed bid for the MPSP president's post, PKR quarrelled with Pas over the choice of candidate for the just-concluded Penanti by-election.

State Pas members were dissatisfied with PKR's Mansor Othman being nominated as PR's candidate. At the height of the dispute, Permatang Pauh Pas threatened to freeze its election machinery and was adamant on fielding its own candidate.

Although Mansor easily won the by-election in the absence of a BN candidate (and has since been sworn in as deputy chief minister I), the relationship between the three coalition members remains strain-ed."

Sebab beliau kata begitu adalah kerajaan negeri pembangkang akan mengikut majoriti parti yang banyak kerusi berkuasa seperti Pulau Pinang iaitu isu pelantikan YDP Majlis Perbandaran Seberang Perai ianya merujuk kepada kekuasan DAP untuk melantik sesiapa sahaja walaupun dibantah PKR..

Jadi bila Anwar sebut tentang kerajaan negeri Pakatan Rakyat... aku tergelak!.. he he he.. aku senyum... dan aku berkata "mamat ni tak habis-habis tipu rakyat"

Seperti kata Penasihat Parti KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim menyatakan demikian dengan memberikan contoh kerajaan negeri Selangor yang diterajui oleh Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor disertai oleh KeADILan, DAP dan PAS mampu mengadakan pelbagai program untuk rakyat yang tidak boleh dibuat oleh kerajaaan pimpinan Umno dulu. "Sebagai contoh, kita mampu memberikan air percuma untuk rakyat, kalau di negeri yang Umno perintah mereka hanya boleh bagi air hujan percuma.

Nampaknya PKR baru buat sikit dah bising macam tin kosong.. jadi yang kerajaan BN yang dah buat lama ni.. memberi subsidi minyak, tol beras, gula, kesihatan, elektrik dan lain-lain.. kalau nak kira lagi banyak kerajaan BN bagi.. itu tak perlulah nak ungkit tentang biasiswa, yuran sekolah, yuran SPM.. rasanya banyak lagi yang boleh disebut.. 

Setakat Anwar sebut satu contoh palah sangat macam ayam... telur sebiji riuh sekampung.... 
Cukuplah Anwar memperbodohkan rakyat!



Apa jadi pada utusan on-line?

3 Komen!!!
Sehari aku mencuba buka laman web Utusan On-line.. tapi tak boleh. Tak tahulah, aku punya line internet yang rosak ke.. atau macamana... so kawan-kawan.. ada yang nak kongsi maklumat ke...

Kalau line 'busy' tak pe lah.. Takut Utusan ke hack je?

Nasharudin 'jambatan' Perpaduan Melayu dan Islam?

4 Komen!!!
Kejayaan Nasharudin Mat Isa mengekalkan jawatannya sebagai Timbalan Presiden Pas diharap mampu meneruskan agenda muzakarah UMNO-Pas ke arah membentuk kerjasama antara kedua-dua parti itu.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, Pemuda UMNO bersikap terbuka untuk mengadakan kerjasama dengan Pas.

Malah katanya, pergerakan itu sudah mula membincangkan tentang kemungkinan mengadakan muzakarah dengan Pas sejak selepas Pilihan Raya Umum Ke-12.

''Mungkin belum sampai ke tahap membentuk pakatan yang rasmi. Diharapkan dengan kemenangan Nasharudin, agenda ini dapat diteruskan," ujarnya.

Beliau berkata demikian selepas menghadiri Himpunan Bakti Remaja yang dirasmikan Menteri Besar, Datuk Ahmad Said di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini malam tadi.

Mengenai percanggahan pendapat di kalangan pemimpin Pas dan parti lain dalam pakatan pembangkang tentang pembentukan kerajaan perpaduan, beliau berkata, ini menunjukkan perpecahan yang ketara di antara mereka berhubung isu berkenaan.

Katanya, ini menunjukkan seolah- olah tiada perbincangan tentang dasar-dasar yang ingin dilaksanakan di kalangan pemimpin pembangkang.

''Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kata idea itu mendapat penerimaan daripada pakatan pembangkang.

''Tapi mereka tidak setuju dan timbulkan percanggahan ideologi di kalangan pakatan sampai satu tahap kritikal seolah-olah tiada perbincangan tentang dasar pembangkang," ujarnya.

Kongsi Link Anda