Sabtu, Oktober 09, 2010

Rakyat Pulau Pinang terus merana bawah DAP!!!

2 Komen!!!
Sumber : PBA Annual Report 2009

Nampaknya nasi sudah menjadi bubur, nangis air mata darah sekalipun kadar tarif air tetap naik.. dan berita buruk terkini, sekolah juga akan menerima kenaikan harga air berganda akibat pemerintahan zalim kerajaan DAPigs..

Jika sekolah dikenakan kenaikan air berganda yang pasti terbeban adalah keluarga yang berpendapatan rendah yang terpaksa menanggung beban kenaikan harga air di sekolah...

Alasan kerajaan DAPigs menaikkan harga air kerana untuk jimat.tetapi hakikatnya Kerajaan DAPigs gagal mengurus syarikat air sehingga kerugian hampir RM 16.5 juta iaitu perbezaan keuntungan 2008 dan 2009..

Semenjak DAP mengambil alih kerajaan negeri, PBA telah mencatatkan kerugian buat 2 tahun berturut iaitu Pada 2007 di bawah BN, PBA untung RM43.9 juta. Tahun 2008 sejak pemerintahan DAP laknatullah untung turun RM31.3 juta dan terus merudum RM14.8 juta pada 2009.

Tapi kerugian PBA diletakkan beban kepada Rakyat Pulau Pinang yang dipaksa oleh kerajaan DAPigs untuk membayar tarif air dengan lebih mahal.

Dimana hebatnya pengurusan DAP.. cekap telus.. mana Tony Pua yang selalu pertikaikan ekonomi yang diurus BN.. kenapa bila Syarikat bawah kerajaan negeri rugi, Tony Pua hanya bediam diri..

Ini membuktikan semua yang DAP buat hanyalah untuk tujuan politik semata-mata, untuk kepentingan politik DAP tetapi bukan untuk rakyat.. inilah buktinya sikap double standart dan hipokrit.. hanya mencari salah orang lain.. tetapi kesalahan sendiri disembunyikan.. mana dia ketelusan, integriti...

Kerugian PBA ini perlu dibuat siasatan terperinci.. kerana kerugian melibatkan lebih RM 16 juta.. kelemahan yang mesti dibayar oleh pengurusan PBA dan kerajaan negeri...

DAP u just the Fu**ing A**hole

Bantahan Pemuda Johor terhadap kebiadapan HINDRAF

7 Komen!!!

Oleh : Agendabangsa.com

Bertempat di Larkin Sentral, jam 9 pagi. Pemuda UMNO Johor telah mengadakan Demonstrasi Mengecam Kenyataan Biadap Ketua HINDRAF P Waythamoorthy terhadap Baginda Sultan Johor pada 7 Oktober lalu.

Kenyataan biadap seolah - olah ingin mengajar Sultan itu, telah menimbulkan kemarahan segenap penduduk Melayu terutamanya di warga Johor yang begitu menyanjung Sultannya.

Ketua HINDRAF yang kurang ajar itu menyalahtafsir nasihat DYMM Sultan Ibrahim Ismail beberapa hari lepas sebagai cuba untuk bercakap bagi pihak PERKASA

Berita tentang kebiadapan P Waythamoorthy itu boleh dibaca di sini.

Kepada Ketua HINDRAF. Kenapa buat kenyataan semasa di London? Mari lah pulang ke Malaysia kalau berani sangat! Mungkin mereka-mereka ni rindukan peristiwa 13 Mei 1969 kot?.

Syabas Pemuda UMNO Johor kerana bertindak pertahankan Sultan yang disanjungi !

Selamat menunaikan Haji yang Mabrur

0 Komen!!!

Labbaikallahhumma Labbaik.. Labbaikallah humma la syarikala kala baik...

MADINAH: Rombongan pertama jemaah haji Malaysia seramai 340 orang selamat tiba di lapangan terbang antarabangsa Putera Mohamed Abdul Aziz di sini kira-kira pukul 7.02 pagi waktu tempatan (12.02 tengah hari waktu Malaysia).

Selesai urusan pemeriksaan imigresen dan kastam yang mengambil masa kira-kira satu setengah jam, mereka dibawa dengan bas ke hotel penginapan Anwar Al-Madinah Movenpick dan hotel Al-Haram berdekatan Masjid Nabawi di sini.

Ketibaan rombongan itu dari Kuala Lumpur di hotel Anwar Al Madinah kira-kira 8.17 pagi disambut Duta Malaysia ke Arab Saudi, Prof Madya Datuk Syed Omar Syed Mohamad Al-Saggaf, Pengarah Urusan Kumpulan Tabung Haji (TH) Datuk Ismee Ismail, Konsul Haji Malaysia di Jeddah, Khalid Nordin, Timbalan Ketua Rombongan Haji (Kebajikan), Datuk Syed Saleh Syed Abdul Rahman dan ketuaMuassasah bagi Malaysia, Dr Yusof Ahmad Hawala.


Alhamdulillah rombongan Jemaah haji pertama Malaysia dah sampai dengan selamat.. semoga melaksanakan haji yang mabrur.. Amin

Sumber: Mstar

Anwar penakut rupanya!!!

2 Komen!!!
Tidak betul cerita Lateefa Toya tu.. Rohimi menafikan apa yang didakwa Ketua Penerangan PKR tu Lateefa Toya.. beliau tidak takut polis dan tidak mencari perlindungan di Quality hotel di Shah Alam pada 28 Jun 2008.
“Orang-orang Anwar yang sebenarnya tidak henti-henti menelefon saya untuk menyuruh saya ke Quality Hotel.


“Pada mulanya saya enggan pergi, tetapi apabila ibu dan bapa menasihati saya supaya pergi untuk berjumpa dengan Anwar atas tanda hormat kepada Anwar kerana masih belum tentu dipastikan Anwar itu bersalah,”
Rahimi menceritakan.. sebelum ke Quality Hotel, Rahimi berada di Hospital Kuala Lumpur bersama Saiful Bukhari, pakciknya, staff-staff dan doktor serta ramai pihak polis termasuk daripada bahagian Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman dan sempat berkenalan dan berbual panjang dengan mereka.
“Jadinya, kenapa pula kata Latheefa bahawa saya yang takut pihak polis menangkap saya dan meminta perlindungan daripada mereka di Quality Hotel?


“Sedangkan saya baru sahaja pulang dari HKL, berbual dan beramah mesra dengan ramai anggota serta pegawai polis yang mengendalikan kes Saiful. Ini adalah antara kenyataan paling kelakar yang dibuat oleh Latheefa.”
Sebenarnya yang betul-betul takut , pucat lesi ialah Anwar Aljuburi yang tahu perbuatan kejinya terdedah..
“Mukanya pucat lesi dan ketika bersalam dengan Anwar, tangannya memang mengeletar.


“Saya boleh cabar pemimpin parti yang ada pada malam itu di Quality Hotel untuk nafikan bahawa muka Anwar pucat lesi. Kalau dia seorang hero dan tidak takut, kenapa pula perlu lari ke kedutaan Turki?” soal Rahimi.

Katanya, beliau telah menceritakan berhubung apa yang sebenarnya terjadi kepada naib pengerusi PKR, R Sivarasa dan Latheefa tetapi mereka menyuruhnya menukar cerita.
“Saya tidak hairan langsung Latheefa boleh menipu. Kerana dialah yang sibuk menjadi guru mengajar saya berkali-kali untuk memberi kenyataan palsu di mahkmah.


“Sehinggakan membuat demonstrasi keadaan di mahkamah kepada saya dan soalan-soalan yang bakal diajukan kepada saya. Kalau saya tidak perlu menipu, kenapa pula mereka perlu berkali-kali mengajar saya?” katanya .
Setinggi mana tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah... macam mana Anwar nak sembunyikan perbuatan kejinya tu.. tetapi kebenaran pasti akan terserlah.. tak nak percaya lagi..

Takziah kepada ahli keluarga Ahli Parlimen Batu Sapi

0 Komen!!!
Takziah diucapkan kepada keluarga Ahli Parlimen Batu Sapi yang meninggal dunia dalam kemalangan.

Ahli Parlimen Batu Sapi, Edmund Chong Ket Wah dari Parti Bersatu Sabah (PBS) 54, dipercayai sedang menunggang motosikal berkuasa besar dari Sembulan ke Tanjung Aru apabila bertembung dengan sebuah kereta Mercedez kira-kira pukul 11.40 pagi ini.

Mayatnya telah dibawa ke Hospital Queen Elizabeth di sini.

Chong dilahirkan pada 9 April 1956 di Sandakan. Beliau berkhawin dengan Linda Tsen Thau Lindan mempunyai empat orang anak.

Chong, seorang perunding kejuruteraan adalah bendahari PBS dan pengerusi cawangan Elopura parti itu.

Mendiang menduduki kerusi Batu Sapi sejak pilihan raya umum 2004 apabila memenangi kerusi itu tanpa sebarang saingan.

Bagaimanapun pada pilihan raya 2008, beliau mengekalkan kerusinya dengan mudah - menumpaskan calon Bebas, Chung Kwong Wing yang mendapat 5,771 berbanding 9,479 undi yang diraihnya.

Kisah sebenar dari Rahimi Osman

0 Komen!!!
Selepas membuat laporan polis Rabu lalu berkaitan dakwaan dipaksa menandatangani dua akuan bersumpah pada 2008 termasuk membabitkan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas setiausaha sulit Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) tersebut, Muhamad Rahimi Osman hari ini tampil menjelaskan mengenai tindakannya itu.

Satu lagi akuan bersumpah yang didakwanya telah dipaksa ditandatangani adalah melibatkan kes fitnah terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Berikut adalah teks penuh penjelasan beliau yang dihantar menerusi e-mel kepada media di sini:

1. Mengapa perlu ada gangguan ketika saya hendak bercakap di sidang media? Kenapa ada pihak yang takut dengan apa yang saya nak cakap? Mereka boleh buat sidang akhbar, tiada siapa yang nak ganggu. Kalau saya diberi peluang pun saya tak akan ganggu, itu hak mereka untuk mengatakan apa yang mereka mahu. Tapi bila saya nak buat sidang akhbar, saya telah diganggu? Mana kebebasan bersuara yang diperjuangkan oleh PKR selama ini? Walau bagaimanapun, saya tidak ingin menuduh mana-mana pihak sebagai dalang insiden buruk yang berlaku kelmarin.

2. Saya juga amat gembira dan berbangga, masih ada lagi pemimpin PKR seperti Datuk Zaid Ibrahim yang benar-benar mendokong perjuangan parti. Zaid bersikap lebih terbuka dan menghormati undang-undang dan hak saya sebagai rakyat Malaysia. Sikap inilah yang harus dipegang oleh pemimpin PKR dan juga ahli jika mahu PKR maju ke hadapan dan digeruni. Bukannya tak habis-habis menuduh orang yang tidak bersetuju dengan mereka, dibayar dan dibeli. Setiap manusia mempunyai maruah diri, bukan mudah semua orang nak dibayar dan dibeli. Anwar bukan maksum, begitu juga dengan pemimpin yang lain. Maka, sesiapa sahaja berhak untuk mengkritik atau menegakkan kebenaran. Saya tidak mempunyai sebarang niat jahat atau dendam kepada PKR dan ahli-ahlinya. Dan saya masih lagi memegang kuat dan menghormati perjuangan parti.

3. Saya juga berpendapat, jika benar dakwaan mereka bahawa orang yang membuat kacau sewaktu sidang media itu bukan dihantar oleh mereka, maka PKR sebagai sebuah parti yang mendokong kebenaran, hak asasi, kebebasan bersuara dan keadilan harus mengambil tindakan kepada ahli-ahli parti yang bertindak seperti itu. Ini memandangkan ada pihak yang melaporkan salah seorang dari mereka yang membuat kacau adalah calon Naib Presiden PKR.

4. Saya tidak boleh mendedahkan kandungan SD (akuan bersumpah) terbaru yang saya buat, saya tidak mahu menganggu perjalanan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim di mahkamah. Cuma yang saya nak tekankan di sini, saya langsung tidak mempunyai hak untuk mengatakan sama ada Anwar bersalah atau Saiful membuat tuduhan palsu. Bagi saya, sehingga keputusan mahkamah dibuat, masih tiada pihak yang boleh dituduh bersalah.

5. Saya tidak berminat untuk sebarang permainan atau percaturan politik mana-mana pihak. Saya cuma membuat laporan ini bagi membetulkan kesilapan yang pernah berlaku dahulu. Saya juga risau jika akuan bersumpah yang saya buat sebelum ini akan digunakan untuk memfitnah Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri. Baik atau buruk Perdana Menteri, kita tidak boleh menuduh apa yang dia tidak lakukan. Kita tidak boleh menuduh seorang yang baik seperti imam contohnya, melakukan sesuatu yang tidak dilakukan, begitu juga kalau seorang pencuri, walaupun dia pencuri, tetapi dia tidak merogol, maka kita tidak boleh menuduh dia merogol.

6. Saya mengaku bahawa saya mengambil masa yang lama untuk membuat laporan. Ini kerana pertamanya, saya menunggu keputusan kes rayuan Anwar bagi menggugurkan kes beliau yang mana keputusannya baru sahaja dapat baru-baru ini. Keduanya, saya mengambil masa yang lama untuk memikirkan perkara ini memandangkan keadaan huru-hara dan ancaman yang akan saya terima daripada pelbagai pihak. Ketiganya, apabila saya diberitahu oleh Latheefa Koya (peguam) pada beberapa bulan lalu bahawa SD sebelum ini telah hilang dan dia meminta saya untuk menandatangani SD yang baru, saya mengambil peluang ini untuk tidak mengulangi perkara dahulu.

7. Saya juga menghormati hak mana-mana pihak yang ingin mengemukakan saman kepada saya. Malaysia sebagai sebuah negara demokrasi, maka setiap rakyat mempunyai hak itu. Saya bersedia untuk memberi kerjasama dan bercakap benar.

8. Saya harap, apa yang saya lakukan boleh memberikan keadilan kepada semua pihak. Dan saya tidak mahu isu ini terus menjadi alat politik mana-mana pihak.

Sumber : Utusan

Terkini : Sah Tengku Razaleigh terima sebagai Pengarah PRK Galas

1 Komen!!!
Mungkin beberapa hari lalu pelantikan KuLi menjadi berita popular politik negara..  ianya promosi yang sangat bagus bagi BN khasnya untuk mendapatkan reaksi rakyat.

Polemik ini berterusan sehingga pagi ini apabila Tunku Razaleigh sah menerima pelantikan Pengarah Pilihanraya BN bagi PRK Galas sebaik beliau pulang dari luar negara.

Pastinya ianya adalah berita gembira yang diterima baik oleh jentera BN..

berita penuh akan menyusul...

SPR sahkan Nik Aziz nyanyuk

1 Komen!!!
Dah lupa ke Pok Nik wei... atau nyanyuk...

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar menjawab tuduhan PAS "Perkara yang paling penting ialah sama ada tarikh yang dipilih itu bersesuaian serta tidak menyusahkan pengundi untuk keluar menunaikan tanggungjawab mereka sebagai pemilih," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini, Jumaat.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kekesalan Nik Abdul Aziz yang juga Pesuruhjaya PAS Kelantan berhubung pemilihan tarikh mengundi yang bertembung dengan persidangan DUN negeri yang bermula 1 November depan.

Malah Mursyidul Am PAS itu menganggap SPR tidak menghormati sidang DUN dan seolah-olah sengaja memberi kelebihan kepada Umno.

Mengulas lanjut Wan Ahmad berkata, dakwaan bahawa SPR hanya mengambil kira tarikh yang bersesuaian dengan Umno iaitu selepas Perhimpunan Agung yang berlangsung dari 19 hingga 23 Oktober ini adalah tidak benar.

Sebaliknya beliau menegaskan bahawa SPR juga pernah mengambil kira tarikh berlangsungnya Muktamar Tahunan PAS ke-54 yang diadakan pada 2008 iaitu semasa berlakunya kekosongan kerusi Parlimen Permatang Pauh, Pulau Pinang.

"Ini masalahnya... mereka mudah lupa perkara yang SPR lakukan yang berpihak kepada mereka. Sebaliknya mereka akan tuduh kita macam-macam kalau ia berpihak kepada parti lain.

"Kita pernah ambil kira mengenai Muktamar PAS ketika itu, dan kali ini kebetulan Umno mengadakan perhimpunan agung mereka, jadi ia turut diambil kira oleh SPR," katanya.

Selain itu Wan Ahmad berkata, soal tidak menghormati sidang DUN tidak timbul kerana ia hanya melibatkan beberapa pemimpin parti itu.

"Sidang DUN bukan melibatkan semua pemimpin PAS, ada ramai lagi jentera mereka yang boleh menjalankan aktiviti berkempen.

"Malah kebanyakan aktiviti ceramah diadakan pada waktu malam, jadi mereka yang terlibat dengan sidang DUN boleh mengambil tempat untuk berkempen di waktu malam," katanya.


Bodo!!! sah dah nyanyuk pok nik ni wei...

Politik Gedik Nurul Izzah

2 Komen!!!
Garang betul tengok Nurul Izzah sekarang.. maklumlah nak tanding jawatan Timbalan Presiden PKR..

Bukan susah sangat modal nak dapat populariti, hemtam UMNO sahajalah.. pasti ramai yang suka..

Tapi Nurul Izzah sekarang patut dilihat macam pelacur DAP.. iaitu golongan Melayu yang dah dirogol pemikirannya sehingga sanggup membunuh masa depan Melayu.

Nurul Izaah komen tentang fakta yang mengaitkan Melayu tidak boleh dipisahkan bersama UMNO.. seterusnya menuduh UMNO mengamalkan 'politik ketakutan'.. biasalah pelacur DAP yang berlagak pandai.. tergedik-gedik depan wartawan [rujuk sini]..
“At this present time the politics of fear, which includes threats of a civil war and chaos by Perkasa and Tun Dr Mahathir Mohamed, is being used to defend Umno’s political interests and not the political rights of the Malays.

“The biggest lie in the fight for Malay rights is the assertion Umno is inseparable from the Malays and Malays are inseparable from Umno. What this country needs instead is the politics of hope and liberation to ensure fairness for all,” said Nurul Izzah in a statement today.
Begitulah kenyataan Puteri Aljuburi yang mahu bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR.. menggambarkan negara kini diancam oleh UMNO dan Perkasa...

Siapa mengancam siapa... Nurul Izzah tidak melihat apa yang berlaku kepada Melayu Singapura yang hak mereka di nafikan secara terancang oleh Cina Cauvanis di sana.. apa jawatan yang orang Melayu .. berapa banyak jawatan menteri Melayu di Singapura berbanding dengan menteri Cina di Malaysia.. Apakah jawatan penting yang diberi kepada Melayu sebagai penjawat awam.. Hebat sangat ke Islam di Singapura sehingga azan pun tidak dibenarkan... Melayu di Singapura hanyalah Melayu pengemis sedangkan Singapura dahulu ialah sebuah negara Melayu yang berakyat dan bersultan.. Mana Melayunya.. mana Sultannya...

Terdapat reaksi Melayu Singapura yang menyanggah pemikiran Puteri Aljuburi ini:

adik :
Saya orang Melayu Singapura. Percayalah, kalau ikut cakap cik kak kita ni, orang Melayu Malaysia akan alami nasib yang serupa macam orang Melayu Singapura. Sedarlah orang Melayu Malaysia. Jangan terperdaya dengan cakap orang macam ni yang hanya akan membawa kepada kehilangan kuasa orang Melayu Malaysia.

kingnek :
Saya pun orang Melayu Singapura, saya tak cakap PAP kejam bunuh orang, tapi mereka diskriminasi secara halus. Maaf cakap, saya setuju cakap adik, hanya orang singapura tahu apa yang kita alami, walaupun ia agak sukar untuk orang malaysia faham
Nurul Izzah ni cakap tergedik-gedik sebab jawatan Timbalan Presiden PKR.. tak rujuk sejarah.. hakikatnya tak de apa pun yang PKR mahu berikan kepada rakyat Malaysia.. khasnya kepada bangsa Melayu... yang Pastinya Hak Melayu akan terhakis jika PKR dan DAP terus berkuasa...

Kongsi Link Anda