Rabu, Disember 28, 2011

PAS jadi boneka DAPigs di Johor..

2 Komen!!!
Kenapa PAS perlu kurangkan kerusi untuk ditandingi jika mereka mendapat kepercayaan rakyat... Ini bukti PAS semakin ditolak.. bahkan hanya boneka DAPigs

JOHOR BAHRU 28 Dis. - Pas Negeri Johor memutuskan untuk mengurangkan bilangan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen yang akan ditandinginya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Timbalan Persuruhjaya Pas Johor, Dzulkefly Ahmad berkata, mereka “menyerahkan” lebihan kerusi yang pernah ditandingi pada pilihan raya umum lalu kepada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Kesemua kerusi DUN dan Parlimen di Johor yang diserahkan Pas kepada DAP dan PKR itu merupakan kawasan campuran berdasarkan kedua-dua parti itu mempunyai kekuatan di kawasan terbabit,” katanya.

Katanya, Pas Johor membuat keputusan untuk bertanding di lapan kawasan Parlimen dan 28 kawasan DUN pada PRU13, berbanding sembilan Parlimen dan 33 DUN pada PRU 2008. - BERNAMA

Selasa, Disember 20, 2011

Nik Abduh : Harakah tidak berakhlak!!!

0 Komen!!!
Rakyat secara umum memang mengetahui akhbar harakah bukanlah akhbar yang bermoral.

Segala cerita dalam harakah biasanya adalah fitnah dan rekaan semata-mata.. Sebab inilah cara politik pembangkang di Malaysia, suka buat fitnah dan menipu rakyat..

Tapi sekarang ni, perkara ini diakui oleh Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Nik Abduh Nik Abdul Aziz hari ini membidas kartun drnot yang disiarkan di dalam Harakah keluaran terbaru kerana menghina bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa.

Beliau berkata, Harakah sepatutnya perlu lebih beretika, berakhlak serta tahu cara untuk membina serta mendamaikan dan bukan bertindak memecah atau meruntuhkan.

‘‘Saya menolak (bidas) kartun drnot dalam Harakah cetakan terbaru yang menghina kekanda saya, Ustaz Nasharuddin. Harakah mesti beretika, berakhlak dan tahu untuk membina dan mendamai, bukan memecah dan meruntuh.

Inilah sebenarnya standard harakah.. Akhbar yang tidak bermoral dan tidak boleh dipercayai!!!!

Rabu, Disember 14, 2011

Takut diliwat!!! Semakin ramai tinggalkan PKR

0 Komen!!!
Lim Boo Chang umum keluar PKR

GEORGETOWN: Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Bukit Gelugor, Lim Boo Chang mengumumkan beliau keluar daripada parti itu berkuatkuasa serta-merta dan menyertai parti Gerakan Rakyat Malaysia (GERAKAN).

Boo Chang berkata, beliau keluar daripada PKR selepas hilang keyakinan terhadap parti itu yang gagal menepati janjinya untuk mereformasikan rakyat, persaingan sesama sendiri yang melampau dan tindakan parti yang sering mengenepikan ahlinya.

Dalam sidang media sebentar tadi, Boo Chang juga mengumumkan peletakan jawatan sebagai Ahli majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

p.s: pesanan untuk rakyat Malaysia untuk keluar segera meninggalkan PKR jika tidak mahu diliwat oleh ANuwar!!!!

Panas.. Anwar tidak nafikan perbuatan liwat!!!

0 Komen!!!
hahaha.. akibat asyik salahkan orang lain.. akhirnya anwar masuk perangkap sendiri.. rupa-rupanya sepanjang perbicaraan kes liwat Anwar.. ANUwar tak pernah nafikan perbuatan liwat tersebut.. iaitu isu asas perbicaraan liwat..

Itulah akibatnya jika asyik salahkan hakim, salahkan najib... semua orang salah..

Antara yang diulas...

Mohamed Yusof berhujah tertuduh tidak mempertikaikan keterangan pendakwaan itu antaranya, dia berada di unit bersebelahan kondominium sebelum kejadian, Mohd Saiful menghantar sampul surat kepadanya di tempat kejadian, keretanya dilihat tiba dan keluar dari tempat kejadian dan dia dilihat dalam rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menaiki tingkat lima kondominium itu ketika kejadian liwat didakwa berlaku.

“Oleh itu, perlu dilihat ketiadaan atau kegagalan tertuduh untuk mencabar semua bukti berkenaan membawa kepada pengakuan seterusnya membentuk bukti sokongan terhadap pertuduhan.

“Tertuduh juga tidak menjelaskan dakwaan air maninya yang ditemui dalam dubur pengadu, maka penemuan konklusif terhadap bukti itu tidak pernah dicabar.

“Perlu ditekankan di sini tiada sebarang keterangan oleh tertuduh kejadian liwat itu tidak mungkin boleh berlaku berikutan keadaan fizikal dan kesihatannya.

“Keterangan yang diberikan dari kandang tertuduh juga menyamai keadaan di mana tertuduh berdiam diri apabila dipanggil membela diri kerana tiada bukti dikemukakan bagi pertimbangan mahkamah, maka ia bukan saja gagal menimbulkan keraguan munasabah, malah sebarang keraguan terhadap kes pendakwaan,” katanya.
Baca Selanjutnya di sini..

Rabu, November 23, 2011

Selamat berjuang Harimau Malaya!!!

0 Komen!!!
Selamat Berjuang Harimau Malaya.. jangan gentar seluruh rakyat Malaysia mendoakan kejayaan skuad Harimau Malaysia.. moga Malaysia menang menantang Syria Malam ini pada perlawanan kelayakan olimpik!!!


Sabtu, November 19, 2011

Khamis, November 17, 2011

Syabas Malaysia.. Menang melawan Indonesi 1-0

2 Komen!!!
8 tahun menunggu.. Akhirnya Malaysia menang melawan Indonesia 1-0 dalam perlawanan bola sepak sukan SEA kali ke-23..

Tahniah Malaysia... BN boleh!!!
Huuhuhu..

Sori silap maklumt.. Exited sgt..

Kongres PKR mahu perbodohkan rakyat Johor

3 Komen!!!
Parti Kroni dan Rasis @ PKR akan mengakan kongres kebangsaan di Johor pada 25-27 November Ini..

Tujuannya tak lain dan tak bukan ialah nak menipu dan memperbodohkan rakyat Johor..

Kongres ini akan memberi tumpuan kepada Johor yang selama ini dianggap sebagai kubu kuat UMNO

Sebagaimana diketahui PKR tidak dapat diterima oleh rakyat Johor.. Khasnya Chua Jui Meng dan Aljuburi..

Di Johor hubungan Chua Jui Meng sebagi Pengerusi PKR Negeri dan Dr Boo Cheng Hau sebenarnya tidak baik.. Kerana PKR terlalu tamakkan kuasa.. Sebab itu timbul masalah pembahagian kerusi di Johor..

PKR tuduh DAP sebagai parti rasis apabila mengagihkan kerusi yang mempunyai majoriti China sebanyak 60%.

Kongres ini akan diadakan di Kulai Spring Resort, Saifuddin berkata seramai 2,534 orang perwakilan akan menghadiri kongres itu yang mewakili 218 cabang PKR dari seluruh negara.

Selain itu juga kebanyakan PKR di Johor ada masalah sendiri terhadap kepimpinan Chua Jui Meng yang dianggap rasis.. Sebab itu terdapat beberapa pengerusi Cabang PKR seperti di Sembrong meletakkan jawatan kerana tidak puas hati dengan kepimpinan PKR..

Di Kulai juga calon PKR yang bertanding di DUN Bukit Batu telah melompat masuk ke DAP.. Ini menimbulkan masalah kepada DAP kerana calon ini berkempen untuk menjadi calon.. Ianya menimbulkan konflik dalaman DAP dan PKR Kulai..

Rakyat Johor boleh menilai sejauh mana kepimpinan PKR ini.. Sebuah parti Kroni dan Rasis ini..

Kepimpinan BN Johor telah lama mengamalkan etika politik bersih tanpa rasuah.. Sebab itu BN di Johor boleh bertahan lama kerana keepimpinan tida skandal dan krisis.. Apa yang penting ialah mereka bekerja untuk rakyat..

Rakyat Johor tidak akan tertipu denagn usaha PKR yang mahu memperbodohkan rakyat negeri ini..

Rabu, November 16, 2011

Takut guna logo buktikan Pakatan RASIS

0 Komen!!!
Ketiadaan logo yang didaftarkan oleh Pakatan Rasis menunjukkan Pakatan ialah sebuah Parti yang RASIS..

Ianya menunjukkan mereka takut hilang apa yang mereka wakili sekarang.. DAP dah tentu lambang chauvanis dan ekstrim cina.. PasBERG pula lambang Islam kosmetik untuk pengaruhi umat Islam.. Dan PKR ialah lambang sosialis dan liberal yang perjuangkan isu seks bebas dan murtad dan sebagainya...

Ianya dikukukah dengan kenyataan Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, berkata pembangkang tidak pernah berhasrat menukar lambang pada pilihan raya nanti sebaliknya PAS, PKR dan DAP akan menggunakan lambang masing-masing pada kertas undi.
“Kita daftar atas nama pakatan, namun, parti akan kekal dengan lambang masing-masing. Untuk kertas undi nanti PAS guna lambang PAS, PKR lambang PKR dan DAP dengan lambangnya.

Pakatan Rasis hakikatnya tiada agenda perjuangan yang sama.. Yang ada hanyalah kepentingan politik yang berbeda.. Jadi apa yang gunanya.. Sebab itu apabila ditanya mengenai bentuk sebuah kerajaan yang akan dibentuk..

Maka Pakatan Rasis tidak mampu menjawab.. Umpama seorang yang mahu membina rumah.. Dan diupahnya seseorang untuk membina rumah.. Namun dari segi bayangan nampak indah.. Tapi masalahnya tukang rumah gagal beri bantuknya.. Konsepnya.. Jadi ianya hanyalah hayalan senata- mata..

Jika ditanya siapa akan jadi PM, TPM, menteri pertahanan, menteri pelajatan, menteri dalam negeri.. Rakyat nak tahu siapa yang akan dilantik ke jawatan tersebut..

Rumah tak lama lagi akan dibina.. Tapi tak tahu rupa bentuknya..

Seorang pembeli yang pandai.. Pastinya tidak akan beli rumah atas bayangan dan khayalan tanpa ditunjukkan bentuknya..

Begitulah caranya kita nak pilih rumah.. Itu baru rumah.. Tapi yang dibincangkan ialah masa depan agama, bangsa dan negara.. Ianya lebih besar dari rumah.. Lihatlah apa yang berlaku kepada Melayu Singapura.. Sekali silap akan merana selamanya..

Moga negara kita dihindarkan dari puak Pakatan Rasis... Selamatkan agama bangsa dan negara..

Kerajaan Johor naikkan elaun Guru Tadika Agama Johor (TAJ) kepada RM 800 sebulan

1 Komen!!!
Kalau kat Selangor pastinya dah kecoh bab kasi duit ni.. Ibarat tin kosong.. Bising je lebih.. Tapi apa tun tak dak...

Cara Kerajaan BN sentiasa utamakan kebajikan dan pendidikan rakyat... Bn Johor wujud skim bagi tingkat perkhidmatan pendidikan agama

Kerajaan negeri Johor kini dalam proses menyusun semula skim perjawatan guru Tadika Agama Johor (TAJ) selepas menaikkan elaun perkhidmatan mereka kepada RM800 sebulan.

Kenaikan elaun 60 peratus berbanding RM500 sebulan yang dibayar pada 2009, bertujuan meningkatkan lagi mutu perkhidmatan dan kelas pembelajaran yang dikendalikan kira-kira 290 guru TAJ seluruh negeri ketika ini.
Pengerusi Jawatankuasa Agama negeri, Datuk Zainal Abidin Osman, berkata kerajaan negeri sedang melaksanakan pelbagai langkah proaktif bagi memastikan murid TAJ yang diperkenalkan sejak 2001 kekal pada landasan betul.

Beliau berkata, TAJ melangkah setapak di depan menerusi Program Pintar al-Quran yang diperkenalkan kerajaan negeri sejak tahun lalu, berjaya menghasilkan murid yang khatam al-Quran seawal usia enam tahun.

"Bagi meningkatkan mutu pendidikan, kerajaan negeri akan menyusun semula skim perjawatan guru TAJ, seterusnya meningkatkan pendapatan mereka selaras dengan keadaan ekonomi semasa.

"Untuk tujuan itu, kerajaan negeri bersetuju menaikkan elaun guru TAJ kepada RM800 sebulan, berbanding RM300 ketika awal penubuhan TAJ pada 2001 sebelum dinaikkan kepada RM500 sejak 2009," katanya ketika merasmikan Konvokesyen TAJ peringkat daerah Mersing di Dewan Jubli Intan Sultan Ibrahim di sini, semalam.
Zainal Abidin berkata, pada awal penubuhannya hanya 100 kelas TAJ dibuka di seluruh negeri, namun berikutan permintaan yang meningkat, TAJ kini beroperasi di 290 sekolah agama negeri.

Katanya, kerajaan memperuntukkan RM2.79 juta untuk membayar elaun tenaga pengajar Tadika berkenaan.

Ketika ini, seramai 5,125 murid mendapatkan pendidikan awal TAJ.

Kajian UIAM: populariti Najib meningkat!!!

0 Komen!!!
KUALA LUMPUR: Populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meningkat dengan mantap sejak 2009 tetapi yang sebaliknya berlaku kepada tiga pemimpin utama pembangkang, demikian menurut kajian oleh Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Selain daripada Najib, kajian terhadap populariti lima personaliti kepimpinan di Malaysia yang dijalankan oleh Unit Kajian Media dan Pilihan Raya UIAM menunjukkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terus kekal popular walaupun berundur pada 2003 manakala Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, menyaksikan populariti mereka merosot.

Prof Datuk Syed Arabi Idid daripada Jabatan Pengajian Komunikasi UIAM, mengetuai kajian itu dari Mac 2008 hingga Julai 2011 bersama penyelaras penyelidikan, Azrul Hisyam Wakichan.

Satu sampel rambang purata 1,500 responden terdiri pengundi Melayu, Cina dan India dari seluruh negara ditanya mengenai kepuasan mereka terhadap kualiti kepimpinan kelima-lima pemimpin itu

Kajian itu menunjukkan peningkatan dalam populariti Najib adalah hasil usaha berterusan beliau untuk mendekati hati rakyat dan memimpin negara ke arah masa depan yang lebih cerah.

"Kajian ini dengan jelas menunjukkan responden Melayu, Cina dan India kini menerima Datuk Seri Najib," katanya.

Pada Oktober 2008, 35 peratus responden Melayu, 33 peratus Cina dan 41 peratus India menunjukkan yang mereka puas hati atau sangat puas hati dengan Najib tetapi menjelang Julai 2011, penerimaan masing-masing meningkat kepada 59 peratus, 45 peratus dan 62 peratus.
"Hakikatnya rakyat kini lebih bersedia menerima Datuk Seri Najib sebagai pemimpin mereka," kata Syed Arabi yang menjalankan kajian mengenai populariti pemimpin-pemimpin sejak 1989.

Mengenai punca kemerosotan populariti Anwar, Nik Aziz dan Lim, beliau berkata, ia banyak berpunca kerana isu-isu semasa dan kegagalan untuk mencapai kata sepakat dalam banyak hal.

Azrul Hisyam, yang menyelaras kajian itu, berkata kajian yang sama mendapati rakyat Malaysia masih memandang tinggi Dr Mahathir dan segala sumbangannya.

Purata 74 peratus daripada responden dalam soal selidik itu menunjukkan mereka menyanjungi Dr Mahathir sepanjang kajian empat tahun itu.

Azrul Hisyam berkata, rakyat Malaysia melihat Dr Mahathir sebagai pemimpin yang telah membuktikan kebolehannya dan masih lantang bersuara.

"Mereka melihat beliau sebagai pemimpin teladan," katanya. - BERNAMA

Guan Eng terus zalimi peniaga MELAYU di Pulau Pinang

0 Komen!!!
Guan Eng terus menzalimi peniaga Melayu...

Nie yang terbaru dan panas meletop DAP dan LGE mengarahkan Banner Menu Rakyat 1Malaysia diturunkan dan dihapuskan. Kenapa hendak diturunkan dan takutkan kedai Rakyat yang dilancarkan oleh PM sebelum ini.

Ternyata LGE takutkan tranfomasi yang dilakukan oleh PM dan takut sokongan rakyat Pulau Pinang terhadap tranfomasi tersebut.

Bukti menunjukkan bangsa Melayu memang tidak boleh bergantung harap dengan Pakatan Rasis.. Inilah sebenarnya sikap perkauman tebal yang ada pada DAPig yang diketua Guan Eng yang dipuja2 oleh PASberg.

Di mana berlaku.?.. Baca sterusnya di sini..

Khalid gagap kata tak pe balun duit rakyat..

1 Komen!!!
Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata pembayaran gaji dan bonus bernilai jutaan ringgit kepada Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) bagi tempoh dua tahun adalah munasabah dan berdasarkan prestasi kerjanya.

Beliau berkata pembayaran itu dianggap setimpal dengan tugas dan tanggungjawab besar yang perlu dipikul sebagai pengurus besar dalam menjaga aset syarikat milik kerajaan negeri.
....

Inilah keistimewaan Pakatan Rasis.. Apabila dia balun duit rakyat.. Dia kata wajar.. Balun pasir .. Dia kata wajar.. Jual arak merata.. Dia kata wajar.. Murtadkan org Islam.. Dia kata wajar..

Namun yg rakyat nak tahu berapa banyak sebenarnya keuntungan PKNS... Banyak sangat ke.. Berapa banyak hutang PKNS.. Macamana urusan jual beli PKNS ...

Untung tak seberapa.. Tapi belanja joli sakan.. Gaji Pengurus je berjuta.., akhirnya duit rakyat yg dia balun..













Malaysia catat pendengar radio tertinggi di Asia Pasifik

1 Komen!!!
Penyampai radio menjalankan tugasnya di salah sebuah stesen radio di Kuala Lumpur.

KUALA LUMPUR 15 Nov. - Rakyat Malaysia merupakan pendengar radio tertinggi di Asia Pasifik dengan purata 21 jam 342 minit seminggu, menurut kaji selidik Nielsen.

Purata waktu yang diluangkan oleh penduduk negara ini untuk mendengar radio adalah lebih tinggi berbanding Australia, Singapura, Thailand, Indonesia dan Filipina.

Kaji selidik Penilaian Pendengar Radio Nielsen (RAM) mendapati sembilan daripada 10 pendengar radio di Semenanjung Malaysia berusia 10 tahun ke atas.

Pengarah Urusan Nielsen, Danyal Abdul Malik berkata, peningkatan pecahan media bermakna terdapat peningkatan platform media yang menarik perhatian pengguna.

''Kaji selidik terbaharu RAM mengesahkan radio merupakan tarikan utama pengguna Malaysia.

''Dalam melangkah ke hadapan, pengguna akan diberikan lebih banyak pilihan media berbanding sebelum ini dan ia akan menjadi kritikal untuk pemilik media dan penyedia kandungan untuk memahami kelakuan dan amalan media bagi berada di hadapan,'' kata beliau dalam kenyataannya di sini.

Tambah kaji selidik itu, pendengar radio bagi pengguna menunjukkan tiga waktu puncak iaitu antara 6 pagi hingga 10 pagi, 4 petang hingga 8 malam dan 8 malam hingga 12 tengah malam.

Pagi merupakan waktu paling popular untuk mendengar radio, manakala pecahan pendengar pula adalah daripada pelajar sekolah rendah kepada pelajar universiti yang mendengar radio pada lewat tengah hari dan malam.

Danyal berkata, media sosial telah mengubah tabiat dan kesan interaksi jenama dan menawarkan organisasi seperti stesen radio untuk lebih dekat pendengar.

''Rangkaian sosial telah menjadi penting mempengaruhi pengguna dalam membuat keputusan.

''Kaji selidik terbaharu ini menunjukkan pengguna digital Malaysia (69 peratus) kerap membaca komen orang ramai terhadap jenama, produk dan perkhidmatan.

''Sebanyak 45 peratus pengguna menunjukkan mereka akan menulis pandangan mereka terhadap produk atau jenama dalam tempoh seminggu atau lagi kerap, oleh itu penyertaan aktif pendengar melalui rangkaian sosial stesen menjadikannya platform alternatif kepada pendengar,'' jelasnya.

Sabtu, November 12, 2011

Penarik Beca pula marah Guan ENg, PAS pula macam anjing suruhan..

1 Komen!!!
Sebenarnya yag muka tak malu nak sujud pada Guan Eng hanyalah PAS dan pengikutnya sahaja..

Pas di Pulau Pinang hanyalah melukut ditepi gantang.. Dengan kata lain umpama pengemis di bawah pentadbiran Guan Eng..

Mana taknya, YB Pas di Pulau Pinang tidak ada satu pun jawatan dalam EXCO atau kerajaan negeri.. Adakah YB Pas sebenarnya memang tak layak nak jadi EXCO.. Itu pun mungkin juga.. YB Pas dari dahulupun memang takde standard..

Tapi apa yang pasti ialah PAS ialah anjing suruhan yang baik.. Bila suruh menyalak PAS akan menyalak.. Bila suruh diam PAS akan diam.. Hehehe itulah standard PAS di bawah kempimpinan Pakatan Rasis..

Berbalik pada isu DAPigs.. Sebenarnya ramai rakyat yang telah marah pada Pakatan Rasis.. Jika sebelum ini kumpulan belia bermotosikal mengadakan demonstrasi membantah pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri, Lim Guan Eng, hari ini, penarik beca pula berbuat demikian.

Kira-kira 50 penarik beca berhimpun bagi melahirkan rasa tidak puas hati terhadap Guan Eng yang didakwa meminggirkan kebajikan golongan itu.

Mereka menuntut supaya nasib mereka dibela oleh kerajaan negeri.

Demonstrasi bermula selepas solat Jumaat di depan Hotel Cititel, Jalan Penang di sini yang menjadi tempat berkumpul golongan tersebut untuk menunggu pelanggan setiap hari.

Diiringi kira-kira 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO), mereka berarak menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) yang menempatkan pejabat pentadbiran kerajaan negeri sejauh lebih satu kilometer.

Dengan memakai baju T berwarna kuning yang tertera perkataan 'Selamatkan Pulau Pinang, LGE (Lim Guan Eng) Anti Melayu', mereka membawa pelbagai sepanduk bertuliskan perkataan antaranya, 'Kami mahu perhentian beca', 'Mana kebajikan kami' dan 'Nasib penarik beca terpinggir'.

Mereka turut melaungkan kata-kata 'Lim Guan Eng penipu' dan 'Lim Guan Eng penindas'.

Tindakan mereka itu menyebabkan lalu lintas di sepanjang jalan terbabit sesak kira-kira sejam apabila orang ramai memperlahankan kenderaan masing-masing untuk melihat apa yang berlaku.

Bagaimanapun, hasrat kumpulan penarik beca tersebut untuk bertemu Guan Eng bagi menyerahkan memorandum tidak kesampaian apabila Setiausaha Agung DAP itu enggan melayan permintaan mereka.

Antara kandungan memorandum itu ialah menuntut elaun sara hidup RM100 sebulan bagi penarik beca dan disediakan perhentian beca....

Begitulah nasib Melayu di Pulau Pinang.. Nak harapkan PAS perjuangkan nasib mereka.. Memang jauh sekali..

Pas ialah sebuah parti yang tidak boleh diharapkan oleh bangsa Melayu dan Umat Islam.. PAS ialah parti yang GAGAL!!!

Jumaat, November 11, 2011

Biadap!!!! Aziz Barua sekali lagi pertikaikan Sultan Selangor

0 Komen!!!
Aziz bari terus biadap dan Pertikaikan Sultan Selangor (klik sini)..

Ianya berkaitan titah Sultan Selangor untuk perluaskan kuasa dalam mengawal hal Ehwal Islam..

Aziz Barua kata, Sultan Selangor mungkin telah melangkaui batas kuasa baginda dengan menitahkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) meluluskan Rang Undang-Undang pada bulan Julai, ..

Aziz Barua ialah contoh pemikiran Penyokong Pembangkang yang ekstrimis.. Jika pandangan berkaitan dengan Melayu, Islam dan Istana... Apatah lagi kalau kenyataan yang tidak menyebelahi Pakatan Rasis pastinya beliaulah akan menhadi hero untuk pertikaikannya..

Sedangkan apa yang rakyat lihat.. Apa yang Sultan mahu lakukan adalah untuk menjadikan Maruah dan Syarriah Islam terus terbela di Selangor..

Apatah lagi PAS dilihat gagal perjuangkan Islam di Selangor.. Dap pula yang berkuasa dengan arak bebas dijual merata-rata walaupun di kawasan majoriti Islam dan terkini adalah usaha pihak tertentu untuk murtadkan umat Islam di Damansara..

Adalah wajar sebagai ketua Agama untuk rasa bimbang.. Dan menggunakan segala kuasa yang ada untuk pertahankan Islam.. Adakah salah tindakan Sultan Selngor..

Kenapa tidakan ini ditakuti oleh profesor barua dan pemimpin Pakatan.. Kenapa mereka perlu pertikaikan..

Hakikatnya mereka ni semua adalah boneka DAPig yag tidak mahu Islam dan Melayu kukuh.. Jika Melayu dan Islam lemah mereka boleh terus pergunakan Melayu...

Siasatan Polis : Anwar sedap memantat tapi salahkan UMNO pula

0 Komen!!!

Tak habis-habis modal Pakatan Rasis yang sentiasa salahkan UMNO..

Anwar yang sedap memantat China Doll di hotel tapi menyalahkan orang lain.. Ianya adalah cara paling mudah untuk memesongkan cerita sebenar..

Pakatan Rasis menggunakan cara yang sama.. Taktik lama.. PKR mendakwa BN dan Umno
menggunakan jentera kerajaan untuk
membabitkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam dalam satu lagi cubaan untuk menganiaya bekas timbalan perdana menteri itu.

Dakwaan itu timbul ekoran siasatan yang dijalankan polis ke atas
Anwar mengikut Seksyen 182 Kanun
Jenayah berhubung kesalahan membuat laporan palsu.

Cukup-cukuplah perbodohkan rakyat Malaysia.. Rakyat Malaysia bukannya buta, kali ini dakwaan bukan kosong.. Siap dengan rakaman video..

Jadi jangan salahkan pihak lain.. Persoalan pertama ialah .. Adakah video ini asli.. Kalau asli siapa pelakunya.. Jadi biarlah siasatan dijalankan..

Tak perlulah Pakatan Rasis nak salahkan UMNO atau polis.. Sedangkan yang sedap memantat adalah ANUwar Aljuburi...

Isu 1.4 bilion, AnuWAR yang bangang rupanya

0 Komen!!!
Beberapa hari lalu anwar Aljuburi & the Pakatan Rasis dakwa 1.4 bilion hilang dan tuntut minta penjelasan. Sebenarnya duit tu tak hilang pun .. AnuWar yang bangang rupanya.. Untuk penjelasan lanjut (Klik sini

Skandal PKNS didedahkan, PKR Selangor joli duit rakyat

0 Komen!!!
Joli sakan nampaknya Kerajaan PKR SElangor... habis duit rakyat dijoli.

Banyak kepincangan PKR didedahkan. Semalam ketelusan kerajaan negeri dipertikaikan apbila membenarkan wakil parti berada dalam jawtankuasa tender..

Hari ini didedahkan pula skandal dalam PKNS.. Untung tak seberapa tapi gaji pengurus sampai cecah RM 1.4 juta bagi 2 tahun..

Ketua Pembangkang, Datuk Mohamad Satim Diman mempertikaikan pembayaran gaji dan bonus Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) berjumlah RM1.4 juta bagi tempoh dua tahun yang disifatkan melampau dan tidak masuk akal.

Beliau berkata, pembayaran bonus tersebut dilihat tidak wajar kerana ia seolah-olah menunjukkan pengurusan kewangan yang tidak terkawal berbanding prestasi PKNS yang dikatakan tidak begitu memberangsangkan sebelum ini.

Ini kerana, katanya, berdasarkan perangkaan 2009, Pengurus Besar PKNS menerima gaji dan bonus yang keseluruhannya berjumlah RM640,000, manakala pada tahun 2010 (RM760,000).

Joli sakan nampaknya PKR Selamgor ni... Semalam juga katanya nak balun padang bola sepak di Kelana Jaya diganti dengan program mewah.. Mana yang dikatakan kebajikan untuk rakyat...

Bajet BN : Bantuan RM 100 serta merta kepada Pelajar

0 Komen!!!
KUALA LANGAT: Bayaran bantuan persekolahan sebanyak RM100 kepada setiap pelajar di negara ini seperti yang diumumkan pada pembentangan Belanjawan 2012, akan disalurkan kepada akaun sekolah masing-masing serta merta.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata bagi pelajar di Sabah dan Sarawak, bayaran akan dibuat selewat-lewatnya minggu depan.

Bagaimanapun, bantuan persekolahan itu akan disalurkan kepada pelajar Tahun Satu hingga Tahun Lima, dan dari Tingkatan Satu hingga Tingkatan Empat bagi sesi persekolahan 2011.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, sementara pelajar Tahun Satu dan Tingkatan Satu sesi persekolahan 2012, pembayaran bantuan persekolahan akan dibayar pada Januari tahun depan bagi memastikan pelajar sudah mendaftar di sekolah masing-masing bagi memudahkan pembayaran.

"Bila (pelajar Tahun Satu dan Tingkatan Satu) sudah masuk sekolah, baru bayar. Kalau bayar awal, takut ada perubahan sekolah," katanya selepas menghadiri majlis "Menteri Pelajaran bersama warga pensyarah dan pelajar matrikulasi Kolej Matrikulasi Selangor" di kolej itu di sini, hari ini.

Beliau berkata, pembayaran bantuan itu dibuat terus kepada akaun sekolah masing-masing melalui akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) dan bagi sekolah yang tidak ada akaun BSN mereka bersetuju untuk buka akaun sementara.

Beliau berkata sekolah akan menguruskan pengagihan wang itu kepada ibu bapa atau pelajar.

Katanya, lebih lima juta pelajar akan menerima bantuan itu, termasuk 5,061,574 pelajar Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Bantuan Kerajaan dan 313,373 pelajar sekolah agama rakyat dan sekolah agama negeri Seramai 125,465 pelajar sekolah persendirian dan 32,235 pelajar Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) dan Maktab Tentera Diraja (MTD) akan menerima bantuan itu.

Muhyiddin berkata, semua pelajar layak mendapat bantuan persekolahan RM100 seorang tanpa mengira latar belakang keluarga bagi membantu mengurangkan beban ibu bapa dalam membuat persiapan anak-anak mereka masuk sekolah.

Menyentuh mengenai elaun bulanan pelajar matrikulasi yang kini hanya RM250 sebulan, Muhyiddin berkata, kerajaan sedang meneliti cadangan untuk menaikkan elaun tersebut.

Beliau berkata, perkara itu sudah dibincangkan, dan pada dasarnya sudah dipersetujui selepas mengambil kira kenaikan kos sara hidup pada masa kini.

"Kalau kita hendak ikut bayaran yang dibayar di sesetengah pra-sekolah lain iaitu kira-kira RM400 (dan) kita perlukan peruntukan sebanyak RM50 juta.

"Ini kita akan teliti kalaupun tidak naikan ke kadar yang sama tetapi kita akan tingkatkan (elaun) dan jumlahnya kita akan tetapkan tidak berapa lama lagi," katanya.

Mengulas jaminan pelajar lepasan matrikulasi mendapat tempat di universiti berikutan universiti juga mempunyai program pra-universitinya sendiri, Muhyiddin mengakui wujudnya persaingan kerana kewujudan program pra-universiti tidak dimaklumkan kepada Kementerian Pelajaran.

Beliau memberi jaminan untuk membincangkan perkara itu dengan Kementerian Pengajian Tinggi bagi memastikan perancangan lebih teliti dibuat dalam usaha memastikan lepasan matrikulasi mendapat tempat di universiti dan mendapat kursus yang diingini.

Muhyiddin dalam pada itu turut mengucapkan takziah kepada keluarga pelajar Malaysia, Adrian Jay Pereira yang maut akibat ditetak di luar rumah sewanya di Malang, Jawa Timur, Indonesia pada Isnin lalu.

Beliau berkata, pihaknya sudah meminta wakil Malaysia di Indonesia supaya mendesak pihak berkuasa Indonesia melakukan siasatan menyeluruh sehingga tertangkapnya penjenayah yang bertanggungjawab atas kematian pelajar itu.

Adrian, 23, mahasiswa Fakulti Perubatan, Universiti Brawijaya, Malang, Jawa Timur mati disebabkan luka parah pada leher sebelah kanan akibat ditetak dengan objek tajam oleh orang yang tidak dikenali. - BERNAMA

Khamis, November 10, 2011

Transformasi berjaya, Pakatan Rasis kecewa!!!

0 Komen!!!
Ada berita tidak baik untuk Pakatan Rasis.. Sebagaimana diketahui Pakatan Rasis terlalu memerlukan isu untuk mereka hidup dan relevan.

Kalau tiada isu maka apalah makna hidup mereka.. Sebab itu banyak perkara di negara ini adalah hanya direka-reka Puak Pakatan Rasis

Kalau dahulu mereka ada point nak hentam kerajaan kerana kenyataan Idris Jala yang mengatakan Malaysia akan bankrap 2019..

Namun setahun kemudian keadaan ekonomi Malaysia semakin baik.. Ekonomi telah berjaya dipulihkan BN.. Maka Malaysia tidak akan terjerumus dalam kebankrapan (klik sini)

Ianya disahkan oleh Ketua pegawai eksekutif Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (Pemandu), Datuk Seri Idris Jala berkata Malaysia tidak akan terjerumus ke kancah kebankrapan, meskipun kenyataan itu bertentangan dengan amarannya tahun lalu.

Idris yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri, sebelum ini berkata bahawa Malaysia akan berakhir seperti negara-negara Eropah yang dilanda hutang jika subsidi tidak dikurangkan.

Sebaliknya,, hari ini beliau berkata, Malaysia berada di landasan yang betul untuk mencapai status ekonomi negara berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020.

Beliau berkata usaha itu disokong oleh Program Transformasi Ekonomi pentadbiran Najib (ETP) yang menghasilkan hasil yang positif.

"Malaysia melakukan apa sahaja yang mampu dibuat untuk mengubah negara menjadi ekonomi berpendapatan tinggi.

"Menerusi program dan dasar yang diperkenalkan, saya yakin kita tidak akan jatuh muflis," katanya dipetik Bernama ketika taklimat media selepas menyampaikan ucaptama pada forum anjuran Ernst & Young mengenai "Memecah kod DNA ETP" di Kuala Lumpur.

Semakin kecewalah .. Nampaknya puak pakatan Rasis ini.. Puak ni bising macam tin kosong.. Telur sebiji riuh sekampung.. Tapi apa pun tak dek!!!!

Telus kepala hotak dia..

1 Komen!!!
Patutpun si Khalid Gagap marah sangat dengan YB Batang Kali... rupanya YB Batang Kali persoalkan ketelusan kerajaan negeri Selangor dalam memberi tender....

Rupa-rupanya amalan Kerajaan Kroni PKR Selangor mengamalkan untuk meletakkan anggota majlis daripada kalangan wakil parti politik dalam jawatankuasa tender dan sebut harga pihak berkuasa tempatan (PBT).

Datuk Mohd Isa Abu Kasim (BN-Batang Kali), "Saya masih ingat sebelum ini kerajaan negeri mengatakan mahu mengamalkan ketelusan dalam pentadbiran termasuklah di peringkat PBT.

"Akan tetapi, apa perlunya anggota majlis daripada wakil parti politik (DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas) duduk dalam jawatankuasa tender dan sebut harga PBT,” katanya dalam soalan tambahan kepada Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan negeri, Ronnie Liu Tian Khiew mengenai wujudnya pilih kasih dalam pentadbiran PBT di negeri ini pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN).

Pihak wakil parti adalah pihak berkepentingan dan mereka antara yang memohon tender.. bagaimana orang yang berkepentingan boleh bersama membuat keputusan untuk memberi tender kepada pihak tertentu..

Tidakkah ianya umpama mengugut.. kerana kewujudan wakil parti ini adalah untuk wakil kontraktor mendapat tender yang mereka tentukan.. sesiapa yang tidak berikan tender kepada wakil mereka pasti dkan di"kerjakan"..  so bagaimana Pakatan Rasis Selangor boleh katakan ianya proses yang telus..

Ia juga bukti ketidakpercayaan kerajaan negeri terhadap pegawai kerajaan Negeri selangor dalam melaksanakan urusan tender.. Dahlah pegawai dan kakitangan kerajaan negeri tidak diberikan haji minimum RM 1,500.. mereka ini hanya umpama melukut ditepi gantang..

Jadi ini memang telus jenis kepala bapak Khalid Ibrahim merangkap pencacai Ronnie Liu!!!

Ketuanan Pakatan Rasis!!!

0 Komen!!!

Tun Mahathir jawab putarbelit Tony Pua

0 Komen!!!
Beberapa hari lepas, Tony PUaKA mengaitkan Tun Mahathir dalam mewajarkan kenyataannya untuk mengurangkan kakitangan awam..

Hari ini Tun Mahathir menjawab balik putarbelit Tony PuaKA dengan mengatakan hasrat DAP untuk mengecilkan jumlah penjawat awam dengan memecat mereka merupakan satu langkah yang tidak wajar.

Walaupun dahulu Beliau Pernah mengurangkan kakitangan awam semasa pentadbirannya, namun penjawat awam itu diserapkan ke dalam syarikat berkaitan kerajaan.
‘‘Bila mereka bekerja dengan syarikat, syarikat itu yang membayar gaji mereka, sekali gus kuranglah perbelanjaan kerajaan,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Program dari kaca mata Tun Dr. Mahathir Dilema Ekonomi Bangsa Malaysia di Universiti Putra Malaysia (UPM.

Dr. Mahathir dalam pada itu menyifatkan jumlah kakitangan awam kira-kira 1.3 juta ketika ini adalah wajar dan seimbang dengan jumlah penduduk Malaysia yang kini berjumlah 28 juta.

Beliau berkata, untuk mentadbir urus negara yang mempunyai penduduk sebanyak itu memerlukan kerajaan untuk meningkatkan jumlah kakitangannya.

Katanya, memberi contoh, kegiatan mencuri hasil kayu di Pulau Langkawi berlaku oleh kerana kurangnya penguatkuasaan berikutan jumlah kakitangan pegawai perhutanan kurang.

‘‘Dahulu masa saya jadi Perdana Menteri, rakyat Malaysia hanya sebanyak 13 juta namun semasa saya berhenti, jumlah itu meningkat sehingga 26 juta. Jadi, takkan kita mahu mentadbir 26 juta rakyat tanpa memerlukan banyak kakitangan,” katanya
Hakikatnya apa yang dikata Tony PUAka adalah kenyataan berbaur rasis...senang-senang nak buang kakitangan Awam..

Mengaku Fitnah Shahrizat!!!.. Malaysiakini rangkul Anugerah Portal Berita Pembangkang Pembohong No.1

2 Komen!!!


Lihat Tajuk Atas... Malaysiakini petiik kata shahrizat keluarga beliau patut dapat projek lembu...

Lihat Tajuk bawah dengan catatannya sekali... disusuli dengan RALAT malaysiakini yang mengaku secara indrectly nya telah memfitnah shahrizat.


Malaysiakini memang Portal Berita pembangkang pembohong no.1 di Malaysia.... kantoi.. kantoi ..

Sebenarnnya semua media pembaangkang semuanya pembohong.. dakwaaan hanya diada-adakan.. ini strategi Yahudi untuk jatuhkan negara Islam!!!

Credit to : GAP

Isu halau YB Batang Kali : siapa yang lebih kurang ajar!!!

0 Komen!!!
Khalid Gagap kata YB Batang Kali dihalau keluar kerana tunjuk sikap kurang ajar..

Rakyat nak tanya.. Khalid terlupa ke bahawa Pakatan Rasis lebih kurang ajar.. Lihat sahajalah gambar di bawah...

Rabu, November 09, 2011

Selepas bola sepak kini giliran hoki pula : malaysia 2 lawan 1

0 Komen!!!
Petang tadi Malaysia menang ke atas Thailand dalam perlawanan bola dengan keputusan 2-1 dalam kejohana Sukan SEA..

Malam ini ada satu lagi khabar gembira bila pasukan hoki Malaysia juga menang 2-1 menentang Pakistan dalam pertandingan Hoki Piala Sultan Johor...

Syabas kepada pasukan Malaysia.. Semangat Malaysia boleh!!!!

Harga barangan kedai 1Malaysia dipertikai.. so apa Pakatan Rasis buat?

1 Komen!!!

Rakyat tahu bahawa kewujudan Kedai 1Malaysia adalah salah satu usaha kerajaan untuk mengurangkan beban rakyat daripada membeli harga barang dengan harga patut..

Inilah salah satu usaha kerajaan untuk mengurangkan beban rakyat.. kedai 1Malaysia lebih baik daripada kedai tokeh Cina yang menjual barangan dengan harga cekik darah..


Kedai 1Malaysia ini sebenarnya menjadi kemarahan tokeh-tokeh Cina kerana tidak boleh lagi mengaut untung besar dengan menjual barangan dengan harga yang mahal.. jadi bagi menyelesaikan masalah ini Pemimpin Rasis mereka DAP yang mengambil tanggungjawab untuk memastikan tokeh-tokeh Cina boleh menjual barangan dengan yang cekik darah.. salah satu caranya menyerang kedai 1Malaysia..

Dalam masa Pemimpin Rasis DAP ini mempersoalkan harga barangan di kedai 1Malaysia.. jadi kita nak tanya apa yang Pemimpin Rasis  Pakatan Rakyat ini buat untuk mengurangkan beban rakyat.. adakah mereka sediakan platform untuk beli barangan harga lebih murah dari kedai 1malaysia?.. jawapannya.. tidak.. memang inilah cara pemikiran Pemimpin Rasis  Pakatan Rakya ini menyalahkan pihak lain namun tidak pernahpun menyelesaikan atau memberi penyelesaian kepada masalah tersebut..

Sekurang-kurangnya kerajaan ada usaha nak kurangkan beban rakyat.. so apa Pemimpin Rasis  Pakatan Rakyat buat?


PANAS!!! AnuWAR kata NO HUDUD!!!

2 Komen!!!
Patutla Anwar Sokong Penganjur Program Seks Bebas... sebab dasar Anwar adalah menolak hudud!!!!

Sikap pembelit pemimpin Pakatan memang jelas terpancar di kalangan rakyat... mana taknya Nik Ajis kata Nak Hudud tapi Anwar pula menolak hudud... so apa cite kepada macai-macai penyokong PAS..
"Walaupun PAS berkeras untuk melaksanakan undang-undang hudud di Kelantan, tetapi ketua umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi jaminan kepada masyarakat Cina bahawa undang-undang kontroversi itu tidak ada tempat sama ada dalam konsensus atau dasar Pakatan Rakyat.


Semasa berdialog dengan lebih 200 pemimpin masyarakat daripada kira-kira 65 persatuan dan dewan perniagaan Cina di Subang Jaya malam tadi, ketua pembangkang itu berjanji untuk menyampaikan kebimbangan masyarakat berkenaan mengenai perkara itu kepada parti Islam tersebut."
Jadi sebelum ini penyokong PAS selalu menyerang UMNO yang tolak Hudud sekarang sudah jelas dan semakin Nyata bahawa Pakatan Aljuburi yang disokong oleh penyokong PAS adalah menolak hudud!!!

Apakah penyokong PAS akan cuba menafikan hakikat ini...

Nampaknya hudud Pilihanraya PAS tidak mendapat tempat dalam Pakatan.. perkara ini sudah lama di jelaskan.. keberadaan PAS dalam Pakata hanyalah umpama melukut ditepi gantang.. Pakatan hanya mahukan PAS untuk dapat undi Melayu sahaja.. apa yang mereka mahu ialah pergunakan PAS...

Inipun pemimpin dan penyokong PAS masih tak sedar lagi ke... hakikatnya perjuangan Islam dalam Pakatan hanya sia-sia belaka... kerana Anwar nak pisahkan Islam dan pemerintahan.. takkah itu sekular namanya.. dengan kata lain isle suku suku.
Sebagai seorang Muslim, ahli parlimen Permatang Pauh itu berkata, beliau mesti menerima Al-Quran yang memperuntukkan undang-undang hudud. Tetapi pelaksanaan dan konsensus Pakatan mengenainya adalah isu yang berasingan.

Tidakkah kenyataan itu umpama terpaksan menerima Quran.. jika Quran tidak sebut pasti sudah lama Hudud telah ditolak oleh Anwar...

Apa yang dilihat sekarang PAS sebenarnya menipu rakyat Malaysia.. mereka tidak boleh kata nak laksana hudud dalam masa yang sama mereka menyokong Pakatan yang menolak Hudud!!!




Panas !!! Penipuan Blogger Pakatan Rakyat terkantoi lagi!!!

0 Komen!!!


Kalau bapa kecing berdiri anak kencing berlari.. inilah pepatah paling tepat yang diikuti oleh blogger pembangkang.. sama macam pemimpin mereka.. kaki tipu, kaki bohong, kaki pembelit.. kaki china doll, kaki aljuburi dan bermacam-macam jenis kaki..

Nampaknya inilah MODUS OPERANDI pemimpin dan media pakatan termasuklah blogger mereka.. iaitu menipu, membohong, putar belit, fitnah, iaitu menipu, membohong, putar belit, fitnah, iaitu menipu, membohong, putar belit, fitnah, iaitu menipu, membohong, putar belit, fitnah dan diulang-ulang supaya rakyat percaya... heeei cukup-cukuplah tu.. ingat kat tuhan...(baca Blog Be Da Man)

Dia ni tak serik-serik lagi mahu mencipta fitnah dan menipu besar. MiM sendiri sudah melondehkan blogger pro-pembangkang ini. BACA SINI

Selasa, November 08, 2011

Isu kurangkan kakitangan awam : Tony PuaKA mahukan jadikan Malaysia macam Singapura

1 Komen!!!


Nampaknya tony PuaKA sudah corner baring dengan menyalahkan Tun Mahathir dan jelaskan ianya bersesuaian dengan gesaan najib (klik sini)

Si PuaKA ni sudah pusing.. Memang dasar pemimpin pakatan macam lidah biawak.. Cakap berbelit.. Sedangkan kenyataan Si PUAka ni adalah untuk mengurangkan kakitangan awam .

Manakala kenyataan Najib adalah untuk tambah baik khidmat dalam kerajaan dengan mengenakan tindakan mereka yang gagal capai prestasi serta ada masalah disiplin.. Tidak bermakna kurangkan kakitangan awam..


Bukan setakat itu sahaja.. Bahkan Tony PUAka tuduh supaya UMNO jangan perkauman ... Sedangkan yang memainkan isu perkauman adalah sipemimpin DAPIg ini.. Yang mahukan kakitangan awam di kurangkan...

Dalam hal ini DAPig menunjukkan sikap rasis mereka.. Dihadapan orang cina mereka menunjukkan sikap perkauman mereka.. Namun apabila terdedah kepada media mereka buat u-turn..

Majoriti kakitangan awam ialah kaum Melayu... Isu yang dimainkan oleh tony Pua isu perkauman.. Ianya umpama mahu menabur pasir ke periuk kakitangan awam.

Dan maksudnya bila orang Melayu dikurangkan pastilah yang akan menjawat dalam perkhidmatan awam ialah orang bukan Melayu..

Inilah yang berlaku di Singapura.. Mula-mula mereka cuba memikat undi orang Melayu dengan berlakon baik dihadapan mereka.. Kemudian merka mahu berkuasa dan dapatkan tampok pemerintahan negara.. Seterusnya mereka membuang kakitangan awam yang kononnya tidak kompeten.. Namun dalam masa yang sama mereka masukkan kaum bukan Melayu dalam kakitangan awam.. Seterusnya mereka akan Menjawat jawatan utana dalam kerajaan.. Dan akhirnya yang menjadi pencacai ialah Melayu..

lihat sahajalh di singapura apakah jawatan penting yang diberikan kepada orang Melayu.. Dalam kabinet hanyalah menteri agama.. Bukannya menteri pertahanan atau pendidikan..

Sasaran DAP ialah untuk menjadikan negara ini milik kaum Cina seperti di Singapura dan dibantu oleh si kitul PAS dan PKR yang hakikatnya mereka hanyalah boneka semata-mata umpama anjing suruhan tuan mereka...

Malaysiakini bohong lagi : Putarbelit kenyataan Mufti

1 Komen!!!
Malaysiakini berbohong lagi apabila mufti Perlis Dr Juanda menafikan merasa terkejut dengan ibadah haji seperti yang disiarkan di Malaysiakini. Dr Juanda cuma dihubungi oleh Malaysiakini untuk mendapat penjelasan mengenai Haji yang paling awal boleh dibuat sahaja tanpa mengaitkan dengan Perdana menteri dan isteri serta rombongannya.

sumber: Sg.Rapat Online 

PANAS !!! Anuwar pertahankan Program Seks Bebas!!!

0 Komen!!!




Kecenderungan Anwar terhadap perilaku seks bebas semakin ketara.. Anwar dalam kenyataan menyokong program Seks Bebas diadakan..

Tindakan Anwar ini berkaitan penganjur Program Seks bebas ini iaitu AMbiga aka AmPIGa yang disoal siasat oleh Polis..



Tindakan Anwar menunjukkan beliau telah cenderung untuk melampaui batas agama dan budaya.. iaitu seks bebas dan seks songsang.. apakah akibatnya jika program macam ini dibenarkan dalam masyarakat kita...


Ianya sebenarnya mendidik rakyat khasya generasi muda untuk terjerumus dalam gejala sosial.. ianya memang tidak membimbangkan Anwar.. kerana Anwar adalah Bapak gejala Sosial, seks bebas dan seks songsang.. semua itu dilakukan oleh Anwar...

Anwar ialah model pemimpin Islam yang rosak dan sesat.. bahkan mahu menyesatkan umat Islam.. ianya sesuatu yang berbahaya.. dan beliau telah menggunkan istilah kebebasan dan hak asasi manusia untuk nafsu serakah beliau.. inilah manusia yang akan menghancurkan bangsa dan negara..


Sabtu, November 05, 2011

Salam Aidil Adha dari Aspirasibangsa

0 Komen!!!
Marilah kita bersama menghayati pengorbanan Rasulullah SAW..

Janganlah kita korbankan Agama kita yang kita anuti demi semata-mata untuk dapat dapat sokongan dan pengaruh politik orang Kafir.. Apatah Kafir ini mahu memusnahkan Agama dan bangsa kita..

Zulkifli : Pas gagal didik DAP

1 Komen!!!
Tindakan Pengerusi DAP, Karpal Singh menolak hukum hudud
dan mendakwa bahawa pelaksanaannya hanya meningkatkan kadar jenayah membuktikan kegagalan Pas menjelaskan hukum Islam kepada rakan-rakannya dalam
pakatan pembangkang.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin berkata, Pas bukan sahaja gagal mendidik rakan-rakannya terutama daripada DAP tentang Islam, malah parti tersebut juga dilihat semakin tersasar dalam memperjuangkan agama itu.

Katanya, usaha Pas untuk memperkenalkan Islam dan memberi kefahaman mengenai agama itu terhadap rakan-rakannya dalam pakatan pembangkang langsung tidak
membuahkan hasil, malah perkara sebaliknya berlaku apabila Pas dilihat lebih banyak mengikut telunjuk DAP.

“Apabila Karpal tolak dan mendakwa hudud boleh menyebabkan jenayah meningkat, Pas salahkan orang lain, salahkan UMNO walaupun hakikatnya mereka yang gagal mentarbiyah rakan-rakan mereka daripada pakatan pembangkang untuk memahami
Islam.

“Mereka sebelum ini keliling kampung, mendabik dada di hadapan rakyat mengatakan perbezaan mereka dengan UMNO kerana mampu mendidik rakan-rakan yang bukan Islam memahami Islam. Tetapi apa yang berlaku sekarang? “DAP semakin lantang menentang Islam, Pas pula semakin jauh dari perjuangan Islam.

Pas yang mendidik DAP atau DAP yang mendidik Pas?” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Zulkifli, perjuangan DAP untuk menuntut kebebasan beragama dan
kesamarataan dari dahulu lagi tidak pernah berubah. Sebaliknya, Pas yang kini telah terjebak dengan ‘politik kelkatu’ semakin jauh tersasar
dari landasan perjuangan Islam.

“Pas terpengaruh dan terpesona dengan penguasaan Putrajaya yang didendang oleh Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) menyebabkan mereka sanggup mengorbankan prinsip
Negara Islam yang diperjuangkan.

“Pas juga meminggirkan umat Islam apabila lebih suka mengikuti perhimpunan bersama golongan bukan Islam daripada menyertai perhimpunan yang bertujuan menyelamatkan
akidah umat,” ujarnya.>

Jumaat, November 04, 2011

Hudud Pilihanraya PAS Kelantan berkumandang lagi

1 Komen!!!
Biasanya setiap kali bila musim perayaan lagu raya akan berkumandang..

Tapi di kelantan setiap kali pilihanraya akan datang.. Maka setiap kalilah lagu Hudud Pilihanraya akan kedengaran.

Bukan salah hudud.. Tapi salah Pas Kelantan yang hanya mempolitikkan hudud.. Sebab itu rakyat hanya mendengar hudud pilihanrya bermusim..

Mana taknya.. PASberg dah perintah Kelantan lebih 20 tahun.. Dan sejak pilihanraya 2008 sahaja pun Pas dah perintah Kelantan lebih 3 tahun..

Tapi di sebabkan pilihanraya yang akan kunjung tiba dalam beberapa bulan lagi.. Barulah mereka sibuk terhegeh-hegeh nak buat hudud.. Nak buat jawatankuasa teknikal hudud lah.. Habis sebelum ini yang Pas asyil berkokok makan gaji butalah..

Hudud merupakan janji manifesto kelantan sejak 1990 lagi iaitu sejak kelantan menang pilihanraya yang lalu.. Takkankah selepas 20 tahun atau lebih tepat dah nak dekat pilihanraya baru nak buat jawatankuasa teknikal..

Kepada pas cukuplah mempolitikkan Hudud dan Islam.. Janganlah perbodohkan rakyat lagi..

Selasa, Oktober 25, 2011

Tanah kg Buah Pala dapat kepada kroni ADUN DAP dan PKR Pulau Pinang

3 Komen!!!
Nampaknya kroni DAPig Pulau Pinang mula membuat bodoh macam bosnya juga Lim Guan Eng...

Ianya ekoran tanah penduduk India di kg buah pala yang dirampas kerajaan negeri telah dikurniakan kepada kroni dap dan pkr, M. Santha, ialah pembantu khas yb adun Batu Uban PKR, S. Raveen Tharan, dan seorang lagi yang dapat R. Karunakaran, 65, iaiah pembantu khas kepada Adun Batu Lanchang DAP Danny Law Heng Kiang.

Namun yang peliknya macam mana kroni dap dan pkr ni dapat tanah di Kg buah pala.

Apa yang bagusnya mereka buat muka bodoh je.. Sedangkan mereka ialah kroni yang nyata kepada Pakatan Rakyat.. Alasan mereka ialah ini urusan pemaju nak beri tanah kepada mereka.. Kerana pemberian ni dibuat secara rawak oleh pemaju..

Pelik pulau pinang ni.. Mana ada pemberian tanah diberi secara rawak.. Ni cara kerajaan Pulau Pinang nak bodohkan rakyat lagi..




Isnin, Oktober 17, 2011

Khalid Samad bidas Sultan Selangor

2 Komen!!!
Pas terus menunjukkan diri mereka yang sebenar.. Siapa itu Sultan di mata mereka.. Bagi mereka Sultan, raja majlis raja-raja sama taraf dengan pengemis dan pengutip sampah.. Tidak lebih dari itu.

Terbaru pemimpan Pas Selangor, khalid Samad membidas Sultan Selangor..

"Dasar PAS ialah, tiada seorang pun manusia yang maksum (sifat yang dikhaskan untuk nabi dan dipelihara oleh Allah daripada melakukan dosa). Ini termasuklah sultan.

Inilah kenyataan biadap dan kurang ajar pemimpin Pas terhadap Tuanku Sultan Selangor.. Apa yang peliknya ialah bagi PASberg Nik Aziz seorang yang maksum.. Semua kenyataan Nik Aziz semua betul belaka..

Inilah sikap munafik oleh pemimpin Pas.. Bagi mereka.. Apa yang dicakap dan dibuat pemimpin Pas semuanya betul..

Apa yang dibuat oleh Sultan Selangor ialah mempertahankan Akidah umat Islam di negeri selangor.. Adakah ini satu kesalahan.. Inilah tanggungjawab Sultan untuk mempertahankan akidah umat Islam Seluruhnya..

Tentunya berbeza Dengan PAS yang sanggup membuat apa sahaja walaupun mengadaikan agama untuk dapatkan kuasa politik..

Umat Islam sepatutnya bersama di belakang tuanku sultan kerana mempertahankan akidah Umat Islam.. Kerana mempertahankan akidah umat islam ialah satu kewajipan..

Jumaat, Oktober 07, 2011

Hudud pilihanraya terus jadi mainan Nik Aziz

5 Komen!!!
Ada beza Hudud sebenar dengan Hudud Pilihanraya Nik Aziz..

Hudud sebenar sepatutnya dah dilaksanakan lama dahulu.. Rakyat Malaysia bukan tak tahu PASberg dah perintah Kelantan lebih 20 tahun.. Kenapa setiap kali nak pilihanraya baru lagu hudud hendak dikumandangkan..

Ianya tak ubah macm lagu raya setiap kalu raya nak tiba.. Cuma apa yang dimainkan oleh Pas ialah lagu hudud.. Tujuannya ialah pilihanraya semata-mata..

Inilah adalah lagu modal Pasberg untuk pertahankan Kelantan terus dikuasai negeri tersebut.. Pasberg sekali lagi akan terus perbodoh dan menipu rakyat kelantan.. Setiap kali itulah mereka akan salahkan Umno kerana tidak laksanakan hudud..

Tapi apakah pas serius untuk laksana hudud.. Apakah tindakan pas langkah demi langkah untuk jadikan hudud realiti.. Jawapannya ialah tiada.. Apa yang ada hanyalah ceramah sumpah seranah salahkan Umno..

Sampai masanya rakyat nak tengok pas bentangkan usul tergempar untuk hukum hudud.. Nak tengok kawan DAPig mereka sokong atau tidak...

Hakikatnya hudud Pas tak lain dan tak bukan hanyalah hudud pilihanraya!!!

Kongsi Link Anda