Jumaat, November 06, 2009

1PAS "DAP didahulukan, Islam ditinggalkan" : YB PKR menipu pulak..

1 Komen!!!
Siapa Mohamad Tarmizi ni ya... seboleh boleh menafikan kesalahan yang berlaku di masjid tersebut...
Seorang ahli jawatankuasa Masjid Taman Sri Andalas mempertahankan tindakan menjemput exco kerajaan Selangor, Dr Xavier Jayakumar berucap di satu majlis berbuka puasa di situ, Ogos lalu.

Mohamad Tarmizi Ismail berkata, setakat ini tidak ada arahan rasmi daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang melarang masjid-masjid di negeri itu dimasuki oleh orang bukan Islam.

Beliau diminta mengulas kenyataan Pengarah Jais, Datuk Mohamed Khusrin Munawi untuk mengambil tindakan terhadap jawatankuasa majlis itu kerana membenarkan Dr Xavier, yang juga ADUN PKR bagi Seri Andalas, berucap di dewan utama masjid itu.

Menurut laporan GAP yang mengulas kehadiran Yb PKR di masjid tersebut.

"xavier kata dia tak berceramah dalam masjid ? aku nak tanya dia, habis tu di kupas surah al baqarah ayat 112 ke atau mengulas maksud hadis sampai separuh daripada audience ternganga mulutnya ?


xavier kata dia tak berceramah dalam masjid ? aku nak tanya dia, habis tu dia nyanyi lagu ahmad jais ke atau memberikan berita terkini keputusan champions league ?


xavier, adalah adun sri andalas juga bertindak sebagai exco kerajaan negeri selangor. jadi samada xavier memberikan sumbangan walaupun hanya sebatang pen sekalipun, ia tetap punyai motif politik. menggunakan dewan suci dalam masjid sebagai lokasi propaganda politik."

Siapa agaknya Mohamad Tarmizi Ismail ni agaknya ya.... mesti dia ni 'somebody' dalam PAS yang menggerakkan aktiviti politik pembangkang di masjid berkenaan.

Jadi arahan Sultan Selangor meminta supaya masjis tidak menjadi gelanggang politik adalah tepat... kerana ada pihak yang telah menyalahgunakan masjid.

Pembangkang kini semakin kalut di Selangor... kita tunggulah apa yang akan berlaku nanti...

1Pas "DAP didahulukan, Islam ditinggalkan" : Pas semakin hilang maruah.

3 Komen!!!
Barua Erdogan, Dr Abdul Aziz sekali lagi dengan lantang berusaha sedaya upaya untuk menjayakan agenda Anuwar bagi menjatuhkan Kumpulan Ulama dalam PAS... sekali lagi beliau menghentam Hj Hadi yang disifatkannya umpam sudah hilang stim walaupun pada 1980-an dan 1990-an tokoh agama itu berpengaruh luas khususnya melalui pidato.

"Dia sudang hilang stim. Sebahagian daripada tindak-tanduknya tidak datang daripada dia atau cuma disuap dalam mulutnya. Contoh yang paling jelas, (idea) kerajaan perpaduan," katanya.

Agaknya apa taraf Profesor ini untuk mencaci Hj Hadi... di dalam organisasi pemimpin adalah maruah sesebuah organisasi. Sesiapa yang menghina pemimpin sesebuah organisasi sebenarnya seperti menghina keseluruhan organisai. Apatah lagi pemimpin itu dihina secara terbuka... di mana maruah organisasi tersebut.

Jelas PAS kini semakin hilang maruah.... bahkan mereka sendiri yang menjatuhkan maruh mereka dan bersama menghina maruah dan simbol yang mereka bangga sewaktu masa dahulu.

Apa agaknya rasa ahli PAS, simbol parti mereka dihina dan dipijak oleh sesetengah pihak yang tidak menyukainya.

Walau apapun situasi sekarang ini memang membuktikan PAS bermasalah... dan nampak secara nyata ianya merupakan agenda oleh pihak tertentu yang didalangi 'tangan berbulu' untuk menjatuhkan kumpulan ulama' dalam PAS.

Era ANUwar cabut lari : Anwar memang bawa 's**l'

3 Komen!!!
Kebanaran pasti tiba, keadilan pasti akan tertegak... hang dah tak boleh lari ANuwar... hang dah banyak sangat buat salah pada manusia, pada Allah, pada bangsa hang, pada agama hang dan pada negara hang... dan yang lebih dasyat hang banyak buat salah pada bini dan keluarga hang... hang memang pandai menipu..

ANUwar semakin gelabah, beliau kini gagal dalam permohonannya mendapatkan bukti-bukti pihak pendakwaan berkaitan kes liwatnya ke atas bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan (baca di sini).

Pihak pendakwaan hari ini berjaya menghalang ketua pembangkang itu daripada berbuat demikian dalam rayuannya di Mahkamah Rayuan di Putrajaya.

Ketiga-tiga hakim sebulat suara membenarkan rayuan pasukan timbalan pendakwa raya untuk tidak menyerahkan beberapa bahan bukti seperti dituntut oleh Anwar.

Panel hakim itu yang diketuai Hasan Lah bersama Abu Samah Nordin dan Sulaiman Daud juga menolak rayuan Anwar untuk mendapatkan spesimen yang disimpan oleh pihak pendakwaan.

Dah sampai masanya... hang boleh tipu manusia... tapi hang tak boleh tipu tuhan...

RM 7 juta untuk DS Rosmah!

3 Komen!!!
Buat baik dibalas baik, walaupun kita tidak memgharapkan. Kerana kejujuran Kerabat Arab Beri RM7 Juta Hargai Kejujuran Rosmah

Ianya berikutan semasa bercuti dengan keluarga di selatan Perancis pada Ogos lepas, Datin Seri Rosmah Mansor terjumpa sebuah kotak milik Putera Saud Al-Saud dari Arab Saudi dalam sebuah bot dan memulangkannya kepada kerabat diraja itu.

Sebagai balasan kerana kejujurannya itu, isteri Perdana Menteri diberikan US$2 juta untuk rakyat Malaysia yang memerlukan.

Bagaimanapun DS Rosmah tidak gunakan untuk diri beliau, bahkan beliau mengagihkan wang tersebut untuk keperluan rakyat Malaysia yang memerlukan.

Hari ini, Rosmah mengagihkan :
RM20,000 setiap satu kepada 13 persatuan amal termasuk Persatuan Bekas Tentera Malaysia, Persatuan Pandu Puteri Malaysia, Majlis AIDS Malaysia, Yayasan Harapan Kanak-kanak Malaysia, Persatuan Orang Cacat Anggota Malaysia dan Persatuan isteri wakil rakyat Barisan Nasional di setiap negeri.

US$1 juta lagi akan diserahkan kepada Universiti Kebangsaan Malaysia yang menguruskan Sekolah Permata Pintar bagi menampung pembelian keperluan sekolah.

Dan baki RM2.98 juta akan disimpan dalam tabung khas Bakti bagi membiayai kos rawatan kanak-kanak dan wanita yang berpenyakit kronik yang tidak berkemampuan.

Mengulas mengenai hadiah yang hendak diberikan, "Putera itu kata nak berikan hadiah dan saya kata hadiah terbaik adalah untuk kesejahteraan rakyat Malaysia," kata Rosmah.

-- BERNAMA

Era Anuwar cabut lari : Ganyang Anuwar

2 Komen!!!


Jalan Tun Razak

Jalan Duta

Bukit Tungku berhampiran The Mall

1. Hmm, gambar apa di atas itu ya, nampaknya memang dah ramai orang makin meluat dengan mamat kuat main jubor ni, takut esok orang ramai mula baling selipar je ke atas muka AL JUBURI WALIWATI ni, nak tau lanjut pasal gambar tu, sila klik disini...

2. Sementara menunggu laporan Jom Pi Jerlun episod 2 apa kata pembaca sekalian, enjoy artikel ini dahulu, mesti baca, memang panas gua cakap lu! He he he

3. Lagi satu cerita yang sangat best untuk dibaca ialah tentang rancangan jahat KKK dari DAP yang mahu membuat usul undi tidak percaya di sidang DUN yang akan datang, klik sini dan sini.

Sumber : Parpukari

Bila Pakar forensik juga pakar menipu

1 Komen!!!


Dr PornTip the tiger show club stripper semalam telah diberkas di thailand, gara-gara dia membuat kenyataan palsu mengenai kesihatan Raja Thailand:

BANGKOK – Forensic expert Dr Khunying Rojanansunanwas arrested today in a sweeping police action designed to put an end to malicious rumors about His Majesty the King’s health, which were blamed for a sell-off in the SET last month.

According to police, Dr Pornthip stated in a 2004 interview for Channel News Asia that “everyone must die sometime.” The statement was made in response to a question about how she felt about the importance of her job as a forensic investigator.

However, police believe that, if applied to sensitive topics, the statement might cause panic and disorder among the Thai public, which could threaten national security.

“To simply state that everyone must die is a malicious and unpatriotic attack on sacred institutions,” said a police spokesperson. “As Thais we must watch our words, and Dr Pornthip did not do so.”

After her arrest, Dr Pornthip made a brief statement in which she pledged her loyalty to His Majesty the King but stood by her statement.

“It’s a biological fact, a matter of science,” she insisted. “People die.”

She was immediately charged on a second count of violating Article 14 of the computer law by circulating false information concerning His Majesty. Not The Nation!

Jadi inilah doktor upahan fuckatan riot? Macam aku katakan dulu, tah mana la si Gobind the benggali jaga babi ni bawak mai si penari bogel tiger show ni!Nampak macam betina sundal ni anti RAJA je, jadi memang sesuai la dia diupah oleh parti yang sememangnya anti RAJA di Malaysia ni!

Korang nampak tak? Takkan la penangkapan dia di Thailand pun konspirasi yang diatur kerajaan kot? So macamana sekarang ni Gobind si anjing gila? Siapa mau check itu mayat TBH? Lu mau cari lagi satu Porn Star ka? Lu sudah kantoi la benggali gila...muahahahaha

Lebih baik lu letak jawatan dari jadi adun dan beli tiket kapal terbang one way, pegi duduk sama itu PornstarTip la banggali gila oi! Sekarang rakyat sudah tau lu punya wayang la macha!

Sememangnya pakatan haram ini sangat durjana dan mereka sesungguhnya berniat jahat! Ayuh pembaca sekalian, mari kita ranapkan pakatan haram anjing kurap ini!

Sumber : parpu kari

ERA Anuwar cabut lari : Erdogan Pro Anwar mahu hapuskan pengaruh Dr Asri

1 Komen!!!
Oleh Maharaja Zhou

Penangkapan Dr Asri sebenarnya adalah seperti sambil menyelam sambil minum air oleh golongan Erdogan. Seperti mana yang dijelaskan ole penulis dahulu, teras kepada golongan erdogan adalah mereka yang pernah mendapat tarbiyyah IRC (Islamic Representative Council) seperti Saari Sungip, Dzulkefly Ahmad malahan Zuraida Kamaruddin.

Sebenarnya, golongan Erdogan ini sendiri mempunyai dendam tersendiri terhadap Dr Asri jika diteliti sejarah gerakan/jamaah Islam terutamanya di Kolej Islam Kelang (KIK). Dr Asri adalah orang yang bertanggungjawab melenyapkan pengaruh IRC di sekolah agama tersebut bersama-sama dengan rakannya walaupun masih bergelar pelajar sekolah menengah dan menubuhkan jemaah PAS Tulen di KIK.

Oleh itu,tidak hairan jikalau JIM iaitu persatuan yang ditubuhkan oleh puak IRC pada Julai, 1990 merupakan antara pertubuhan yang menandatangani memorandum oleh Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) membantah perlantikan Dr Mohd Asri sebagai YDP YADIM yang baru.

Rentetan dari itu, terjadi pula kes penahanan Dr Asri berikutan dirinya yang tiada tauliah mengajar di negeri Selangor oleh JAIS.Jika diperhatikan, memang terdapat satu "konspirasi" oleh tangan-tangan yang tersembunyi.

Masakan tidak, Saari Sungip adalah bekas Amir IRC dan bekas Presiden JIM dari tahun 1990-99, dan Zuraidah Kamaruddin sendiri adalah bekas Ketua wanita JIM dan tidak mustahil adalah bekas amirah dalaman IRC.

Maka, sukar difikirkan jikalau tindakan JIM bersama dengan PGSM, tidak berkait langsung dengan bekas pimpinan besar persatuan ini. Tidak pula, kedua wakil rakyat bekas JIM ini mengutuk tindakan JIM bersama PGSM.

Perbuatan mereka ini tidak ubah seperti mainan "polis baik" dan "polis jahat" dalam episod terbaru mereka ini.

Umumnya,kes ini cuba dipalitkan terhadap Dr Hassan Ali, namun, oleh kerana kefanatikan penyokong PAS, seperti biasa secara apologetiknya, palitan tersebut ditalakan akhirnya kepada UMNO.Maka, gagallah cubaan golongan Erdogan terhadap Dr Hassan.

Buat masa ini, jikalau Dr Asri dihukum dan Dr Hassan Ali dibuang dari menjadi Pesuruhjaya PAS S'gor,maka yang untungnya adalah IRC/JIM kerana musuh zaman lampau dan musuh zaman sekarang telah berjaya dimusnahkan dengan batu yang sama.

Sumber : AIDC

Lembaga Disiplin MCA jadi bahan lawak - MCA perlu cermin diri

1 Komen!!!
Lima anggota Lembaga Disiplin MCA yang diketuai veteran parti Ng Cheng Kiat hari ini telah meletak jawatan secara serentak, menurut salah seorang ahli lembaga Dr. Lai Kuan Fook.

Dr. Kuan Fook bersama Cheng Kiat, Datuk Jimmy Low Boon Hong, Datuk Ng Soon Por dan Lau Chih Siang telah mengemukakan surat peletakan jawatan masing-masing kepada pejabat Setiausaha Agung MCA, Datuk Wong Foon Meng di Wisma MCA di sini tengah hari tadi.

Ketika dihubungi, Fong Meng berkata, beliau belum melihat surat peletakan jawatan itu kerana beliau tidak berada di ibu pejabat parti itu hari ini.

"Saya belum pergi lagi ke ibu pejabat kerana sepanjang hari saya berada di pejabat saya di bangunan Parlimen. Mereka mungkin menghantar surat itu ke pejabat Setiausaha Agung... saya tidak pasti," katanya.

Adalah difahamkan keputusan meletak jawatan secara serentak itu dicapai semasa mesyuarat lembaga itu bulan lepas, tetapi surat rasmi hanya dikemukakan kepada Setiausaha Agung hari ini.

Dr. Kuan Fook berkata, ahli lembaga mengambil keputusan itu selepas syor mereka untuk memecat Timbalan Presiden, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek akhirnya ditolak oleh perwakilan parti semasa mesyuarat agung luar biasa (EGM) pada 10 Oktober lepas.

Pada Ogos lalu, lembaga itu telah secara sebulat suara mengesyorkan supaya Dr. Soi Lek dipecat dari parti berikutan skandal seks videonya.

Inilah masalahnya semua nak ikut cakap mereka.... kepentingan pihak tertentu lebih penting dari kepentingan BN... MCA harus cermin diri mereka...

Kelantan harus utamakan rakyat bukan kerajaan PAS negeri

1 Komen!!!
Kerajaan Kelantan harus pentingkan rakyat, bukannya politik kerajaan PAS di negeri itu, kata ahli Parlimen Bebas Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mengulas kenyataan Exco negeri, Datuk Husam Musa yang tidak mengiktiraf pemberian wang ehsan hasil pengeluaran minyak oleh kerajaan Pusat.

Katanya terpulang kerajaan negeri jika mahu terus membawa isu royalti itu ke mahkamah tetapi ianya bukan boleh diselesaikan dalam masa singkat.

Ibrahim percaya, Husam sebenarnya mahu wang itu diberikan terus kepada negeri supaya boleh mereka gunakan mengikut kehendak kerajaan PAS Kelantan.

“Bagi saya, elok duit itu (wang ehsan) diterima sekarang supaya rakyat cepat dapat faedah. Kalau nak tunggu royalti, kena tunggu kes itu menang dulu. Ini ambil masa tak tahu entah bila. Ibarat sakit, kita kena ikhtiar dulu sebelum dapat doktor pakar,” katanya kepada Agendadaily.

Beliau mengalu-alukan keputusan kerajaan Pusat memberikan wang ehsan pada Kelantan mulai 2010 seperti diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Dewan Rakyat, Rabu.

“Rakyat Kelantan pasti gembira dan sambut baik keputusan ini. Sukanya ambo,” ujarnya.

Katanya, rakyat Kelantan yang terhimpit ekonomi akan dapat faedah melalui pemberian wang ehsan ini.

Ibrahim juga berharap wang berkenaan diurus tadbir dengan telus, menepati sasaran dan adil kepada semua rakyat Kelantan.- agenda daily

Kongsi Link Anda