Khamis, April 16, 2009

Kenyataan Fairus sambung belajar melalui surat palsu lagi?

1 Komen!!!
Nampaknya taktik PKR kali ini gagal.... sekali lagi surat palsu dikeluarkan oleh PKR untuk mengelabui mata rakyat!



Didalam laman blog Anwar al Juburi mengatakan Fairus mahu sambung pelajaran, tetapi dalam wawancara Fairus dengan sebuah akhbar Cina sebagai yang dilaporkan the Star Fairus mengakui beliau dikhianati oleh PKR! beliau juga memberi tempoh 2 minggu kepada PKR untuk membersihkan nama beliau ataupun skandal Kerajaan Negeri dan masalah dalaman PKR akan dipecahkan! ( baca di sini )

Nampaknya tak habis-habis menipu rakyat lagi Si Anwar Sundal ni... macam ni ke mahu memimpin negara!

Fairus prepare for expose a state government and party scandal - the star

0 Komen!!!
KUALA LUMPUR: Mohammad Fairus Khairuddin, who quit as Penang Deputy Chief Minister 1 and as Penanti assemblyman, has given PKR a two-week deadline to clear his name, saying he would otherwise expose a state government and party scandal.

In an exclusive interview with Chinese daily Nanyang Siang Pau, he said he had inside information related to the internal operation of the Pakatan Rakyat opposition alliance.

“That is the reason why the party still does not take any action against me,” he said, adding that it was not convenient for him to elaborate at present and urged the press to be patient.

Mohammad Fairus has been quizzed by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) for his alleged involvement with illegal quarry activities in the state, and has come under fire by his own party for supposed under-performance.

“I am innocent. They know what I can do. So do not push me (from taking such step)!” he said, claiming that he had been framed by party insiders.

WOW!... a great inside PKR explosion will be exposed!!

He told Nanyang Siang Pau that he was unhappy with his party for not standing behind him as it had done for Bukit Lanjan assemblyman Elizabeth Wong and former Bukit Selambau assemblyman V. Arumugam.

“The two of them were just state executive council (exco) members, while I am not only a state exco member but also state Deputy Chief Minister,” he said, denying criticism that he had been neglectful of his constituency and absent from many state government functions.

He claimed that it was all part of a well-crafted plot to frame him.

“I have done my constituency work properly and have the support of my voters. Those on the outside may not understand this because my work and services for the constituency have not been reported in newspapers,” he said.

He added that he would cooperate with the MACC to clear his name over the illegal quarrying issue.

V Sivakumar tewas!

2 Komen!!!
Mahkamah Persekutuan hari ini membatalkan penggantungan terhadap Menteri Besar BN Perak, Datuk Zambry Abdul Kadir dan enam ahli exconya daripada menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak.

Zambry dan enam exconya sebelum ini memohon kepada Mahkamah Persekutuan untuk membatalkan keputusan Speaker DUN Perak, V Sivakumar yang menggantung mereka selepas BN menubuhkan kerajaan negeri di Perak Februari lalu tanpa pembubaran DUN.

Zambry digantung selama 18 bulan manakala enam exconya digantung selama setahun.

kesimpulannya V Sivakumar tewas dan salahguna kuasa..... kita pasti apa tindak balas PAS dan Pakatan rakyat Perak.... sebagaimana kata S/U Agung PAS... PR bersedia membuat rusuhan ala Pattaya!..

Nampaknya pakatan rakyat bercadang hendak adakan rusuhan ala thailand... Ini menunjukkan pemimpin Pakatan Rakyat tidak sensitif dan prihatin terhadap keamanan negara. Dengan pemimpin yang berfikiran sebegini masa depan rakyat dan negara akan terjejas...

Namun jika demosntrasi atau rusuhan yang akan dilakukan oleh Pakatan Rakyat... itulah dia Melayu pencacai dan alat DAP yang bersungguh-sungguh... mana ada muka Cina! setakat 2 3 ketul je.... yang dapat tanahnya di Perak kaum Cina... yang dapat tanah juga sekolah Cina.... Tapi yang jadi kuli, barua dan pencacainya itulah Melayu PAS dan PKR!

Fairus letak jawatan ADUN Penanti- Malaysiakini

0 Komen!!!
Berita yang baru sahaja diterima bekan TKM1, letak jawatan sebagai ADUN Penanti. Pilihanraya Kecil Penanti akan diadakan dalam tempoh 60 hari!

Cerita Perempuan Sundal?

5 Komen!!!
Melalui pemerhatian dan komen-komen penyokong PAS nampaknya semua juak-juak pas mempertahankan kaum Cina dan India yang pernah mereka ludah dahulu kepada UMNO dan BN...

Kalau dahulu merekalah yang katakan pada UMNO.. jika berkawan bersama kafir akan menjadi kafir, dan sekarang sayang sangat mereka pada Cina dan India.... kalau Allah nak tunjukkan tu cepat sangat!.... inilah yang kaum Cina dan India terlupa tentang PAS....

Dalam mengadakan hubungan dengan bukan Islam dan bukan Melayu UMNO sentiasa benar dan tidak mebuat kesilapan.... apa yang PAS buat hari ini UMNO telah buat lebih lebih 50 tahun dahulu... apa yang UMNO buat dahulu samalah sebagai yang Rasulullah SAW telah buat lebih 1500 tahun dahulu.

Namun apa yang membezakan antara UMNO dan PAs dalam membina hubungan antara kaum ialah UMNO ada sesuatu yang perlu dipertahankan iaitu hak istimewa orang Melayu, martabat agama Islam dan kedaulatan raja-raja Melayu yang telah terpahat dalam perlembagaan negara...

Manakala hubungan Pas dan DAP pula.... ialah PAS akan menggadaikan apa sahaja walaupun menjual maruah bangsa dan agama demi tercapai cita-cita politik mereka....

Namun itu semua sejarah...

Sebenarnya PAS ni dah tak hirau bila kita kata mereka gadai ke, pengkhianat ke, pelacur ke, perempuan sundal ke, atau sebagainya..... kita berilah fakta sebesar gunung sekali pun... kita berilah ayat Quran sekalipun... semua akan ditolak punya....

Kalau dahulu merekalah yang menghina dan membidas Chua Soi Lek..... kali ini mereka juga yang mempertahankan Elizabeth Wong atas alasan menceroboh urusan peribadi... jika menggunakan alasan menceroboh urusan peribadi maka semua manusia maksum.... jadi Chua Soi Lek taklah bersalah.. ataupun double standart... inilah nama keadilan dalam Pas dan Pakatan Rakyat.. kalau begitu semua jenayah yang jika diletak atas nama menceroboh peribadi bukanlah satu kesalahan seperti rasuah, politik wang... semua urusan peribadi...

Inilah makna keadilan dalam PAS dan Pakatan rakyat...

Tapi yang penting inilah apa yang mereka buat dan inilah yang perlu kita sebut berulang-ulang.. tanpa jemu.... kerana ini adalah kebenaran…. Kebenaran perlu diserlahkan… jika kebernaran terserlan maka kebatilan akan terhapus…

Agaknya apa yang mereka tuduh UMNO racist bila mempertahankan hak Melayu dan Islam.. Jika mempertahankan Melayu dan Islam sebagai racist... apa yang tak rasict?...

Saya ingin umpamakan PAS ni macam seorang perempuan sundal yang hendak sesuatu jawatan... ala macam filem orang putih.. thuuih... thuuihh..

Sanggup bogel, jual meruah, zina dan sebagainya yang penting dapatkan jawatan yang mereka hasratkan.... dah cara PAS pun sundal gak.... tapi yang penting PAS menang... tak kiralah sundal pun sundallah... inilah akibat bila sundal dihalalkan oleh PAS..

Kongsi Link Anda