Pengikut Setia

IKLAN1

Isnin, November 01, 2010

Mana EXCO PAS Kelantan.. tak jawabpun!!!

1 Komen!!!
Oleh : Gelombang Rakyat

Kami sungguh percaya PAS tidak berani tampil mempertahankan diri dengan pendedahan rampasan tanah orang asli di Pos Brooke. PAS dan rakan subahatnya, PKR dan DAP akan terus bermain dengan isu nasional dan mendiamkan diri dari membahas isu isu tempatan. PAS pastinya tidak mahu menempah maut. 

Tanah yang dirampas bukan sahaja mengkayakan taukeh Cina Singapura dengan bisnes sayurnya, malah telah mencemar dan menjahanamkan alam sekitar. Dan yang paling penting, kerajaan PAS Kelantan telah merompak hasil kekayaan sumber bumi ... kayu balak, untuk mengkayakan kroni kroni Nik Aziz.




Nik Aziz menafikan dakwaan tersebut, Harakahdaily pun turut tumpang sekaki dengan yakin siarkan kenyataan beliau. Apakah benar kerajaan PAS Kelantan tidak tahu menahu tentang pencemaran alam sekitar dan aktiviti pembalakan haram yang berleluasa di penempatan orang asli Pos Brooke yang 90% majoritinya beragama Islam.

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2008



Menurut laporan Ketua Audit Negara 2008, kerajaan PAS Kelantan meluluskan 2,200 hektar kawasan hutan simpan kekal dengan ketinggian melebihi 1,000 meter untuk aktiviti pembalakan kepada sebuah syarikat swasta walaupun ia sepatutnya diwartakan sebagai Hutan Perlindungan Sepenuhnya.



Kerajaan PAS Kelantan melalui Jawatankuasa Kecil Perhutanan (JKKP) meluluskan Tanah Tinggi Lojing, Sungai Betis dan Sungai Brook di Gua Musang diluluskan sebagai projek perintis atas alasan menggantikan kawasan konsesi yang diambil semula daripada Kompleks Perkayuan Kelantan Sdn. Bhd. (KPK) dan diberikan kepada sebuah syarikat swasta.


Syarikat swasta tersebut sepatutnya menyediakan Laporan EIA sebagai syarat untuk menjadikan projek pembalakan tersebut sebagai projek perintis. Namun sehingga kini, syarikat tersebut gagal menyediakan Laporan EIA.

Kerajaan negeri PAS Kelantan juga sebelum ini bermati-matian menafikan pemberian konsesi oleh Jawatankuasa Tender Balak negeri tidak mengikut peraturan. Oleh itu, kerajaan negeri memutuskan sendiri tidak perlu baginya menjalankan siasatan terhadap jawatankuasa berkenaan.


Jabatan Audit Negara mendapati projek perintis ini telah memberi keuntungan kepada syarikat berkenaan kerana mendapat kawasan pembalakan dengan kayu yang banyak dan berkualiti tinggi yang belum diterokai tanpa melalui proses tender.

Amat jelas di sini kerajaan PAS Kelantan telah sekian lama mengamalkan kronisme dan nepotisme kerana sanggup berbohong proses tender cukup telus, rupa rupanya ada pemimpin negeri yang terlibat dalam pemberian konsesi tersebut. 

Siapakah yang terlibat?

Tinjauan Jabatan Audit Negara juga mendapati aktiviti pembalakan tersebut menyebabkan kerosakan serius kepada struktur tanah yang menyebabkan berlakunya runtuh, pokok tumbang dan kini sudah pun berlaku pencemaran sungai di kawasan penempatan orang asli Pos Brooke.


Dalam laporan audit juga turut disebut syarikat taukeh cina Singapura dengan bisnes sayurnya di penempatan orang asli Pos Brooke. Syarikat tersebut, Acomax Sdn Bhd tidak di ambil tindakan undang undang oleh kerajaan PAS Kelantan kerana tidak mempunyai permit jalan daripada Jabatan Perhutanan Negeri Kelantan (JPNK).




Aktiviti syarikat tersebut juga turut menyebabkan kerosakan kepada alam sekitar atas kerja melebar jalan, memotong pokok dan membuat cerun.


Padanla blogger Aspirasi Bangsa pening lalat memikirkan mana datangnya lori lori balak dalam perjalanannya ke Machang kelmarin. Penduduk tempatan pun tak pernah nampak sebegitu banyak lori keluar jam 5.00 petang pulak tu! Sudah tentu hasil balak tersebut digunakan untuk membiayai pilihanraya DUN Galas!


Itulah sebabnya PAS cukup takut untuk membahas isu tempatan sehingga kini!

Rupa-rupanya amalan rasuah dalam kerajaan PAS Kelantan lebih keji. Isu kronisme dan nepotisme betul-betul terkena batang hidung sendiri. Sedang rakyatnya terbelenggu dalam kemiskinan, pemimpin PAS bersenang lenang hidup dalam timbunan wang hasil konsesi balak yang diperolehi. Inilah yang dikatakan kepimpinan ulama pepat di luar rencong di dalam.

Persoalan yang menarik, siapakah di sebalik tadbir syarikat Telemont Sdn Bhd dan Acomax Sdn Bhd ini seperti yang dilaporkan di dalam Laporan Audit Ketua Negara 2008. Satu syarikat konsesi balak, satu lagi syarikat bisnes sayur.

Tahniah, Malaysia paling popular di internet!!!

0 Komen!!!
Tak caya...  hehehe.. tahniahlah pada korang semua.. termasuklah aku... kerana korang semua, rakyat Malaysia adalah mereka yang paling popular di internet..

Malaysians won the Internet popularity contest with an average of 233 friends in their social network, compared to 68 in China and just 29 in Japan, according to the Digital Life study by global research firm TNS.
The findings are no surprise in a gregarious, multicultural nation which has a tradition of "open house" parties where the doors are literally thrown open to all, and where new acquaintances are eagerly made.
Nak tahu secara lanjut korang bacalah sendiri... di sini

Bila pelacur tuduh orang lain pelacur

2 Komen!!!
Si Mansor, TKM II Pulau Pinang hari ini meroyan dengan melabel Peguam, Zulkifli Noordin sebagai pelacur politik kerana meletakkan harga dirinya begitu rendah dengan mereka reka fitnah terhadap PKR dan DAP [klik sini].

Zulkifli dianggap pelacur oleh Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman berkata kerana sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk memburukkan PKR dan DAP di mata masyarakat.

“Beliau telah menurunkan nilai dirinya sendiri sampai ke tahap yang paling rendah sekali apabila sanggup menjadi askar upahan UMNO semata-mata untuk burukkan PKR dan DAP dan buat kacau bilau dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak berasas. Kita tidak memandang serius kenyataan orang yang sudah keluar parti malah kita ‘malas’ nak layan orang yang begini.
hahaha.. siapa yang pelacur sebenarnya.. Mansor dan malik atau si Zulkifli Nordin.. oklah nak tanya siapa yang lebih hina menjadi ejen kafir harbi DAP atau menjadi ajen UMNO - Melayu Islam..

Zulkfli bercakap demi untuk agama dan bangsa iaitu Melayu dan Islam.. ini memang selari dengan UMNO..

Tapi bila si mansor dan malik bercakap demi DAPigs kafir yang anti Melayu dan Islam.. ini adalah lebih hina dari Zulkifli..

Patut si Mansor cermin diri sendiri sebelum menduduh orang lain menjadi pelacur.. kerana beliaulah sebenarnya pelacur yang paling hina.. siapa tak tak tahu PKR ni pelacur DAPigs.. mendiamkan diri sahaja apabila melihat Melayu dan Islam dihina dan dirogol rakus oleh DAPigs.

Kenapa si Mansor ni pula melenting mempertahankan bapak ayam mereka DAPigs, kenapa tidak biarkan DAPigs sendiri yang bercakap.. inilah namanya pelacur..

Tidak mungkin jika yang dikatakan Zulkifli Nordin tidak betul dan si Mansor pelacur DAPigs ni melenting.. jadi ianya mestinya betul dan berasa.. perjanjian syaitan memang dibuat antara PKR dan DAP..

Seperti yang Zul Nordin katakan mengenai konpirasi Syaitan yang dibuat oleh PKR dan DAPigs [klik sini]
Seperti beberapa rakan dari PAS Pulau Pinang yang sudah mula sedar dan menghantar soalan kepada saya, mana janji nak melantik YB Ustadz Salleh Man (ADUN PAS-Permatang Pasir) sebagai Yang Di Pertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang, janji yang ditabur semasa pilihanraya kecil dahulu. Tanya mereka, takkanlah seorang ADUN PAS pun tidak boleh diberi jawatan Exco menjaga hal ehwal Islam. Ini hal ehwal Islam Pulau Pinang diberi kepada orang yang langsung tidak ada kelayakan dalam hal ehwal Islam!! Takkan itu pun badut-badut ingusan Anwarinas ni tidak nampak! Atau mereka sengaja membuatkan mata mereka kepada kebenaran hanya untuk memuaskan nafsu serakah politik sempit mereka!!

Apakah kita mahu menunggu sehingga nasi menjadi bubur. Pada saya kepimpinan DAP hari ini adalah kepimpinan yang paling rasis, cauvinis dan berfikiran paling sempit, dengan agenda jelas mereka untuk mempercinakan Malaysia ini dan mengenepikan Islam dan Melayu dibumi Tanah Melayu ini! Lihatlah sejarah. Kaji balik dalang disebalik peristiwa 13 Mei. Lihat kenyataan dan maki hamun mereka terhadap bangsa Melayu. Baca sendiri lapuran Mageran bertarikh Okt 1969 maka kita akan tahu isi hati perut puak-puak cauvinis ini. Melainkan kita memilih untuk membutakan mata kita kepada sejarah hanya untuk agenda nafsu kita sendiri, wallahua'lam.
Ini sebenarnya pemimpin Melayu yang telah dibutakan mata dan hatinya supaya tidak dapat lagi kebenaran dan kepalsuan... inilah Pelacur yang sebenarnya.. yang menjual maruah bangsa dan agamanya kepada DAPigs kafir Harbi demi kerusi politik..

Nama sahaja parti Islam tapi pembohong - Ku Li

2 Komen!!!
Ku Li dah bersuara menjawab balik fitnah yang dilemparkan oleh PAS mengenai orang asli...

Ianya berkaitan tuduhan PAS yang mengatakan Ku Li khianat kepada orang asli kerana masuk BN, beliau dituduh melarikan fail-fail mengandungi permohonan tanah golongan itu semasa membawa Semangat 46 keluar dari Angkatan Perpaduan Umah dan menyertai Umno adalah tidak benar sama sekali dan fail yang dikatakan itu juga sebenarnya tidak wujud tegas Ku LI..
“Benda ni tak betul... saya pun hairan mengapa orang yang mewakili parti Islam membuat pembohongan semacam itu,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan pengundi Cina di Kampung Sungai Buru, Tanah Putih di sini malam tadi.

Baca selanjutnya di sini
Apa yang nak dihairankan.. Tipu, bohong dan sewaktu dengannya memang dah jadi prinsip PAS zaman berzaman.. apa yang PAS takut.. dengan tuhan pun PAS tak takut.. semuanya boleh dipusing.. apatah lagi hukum hakam yang hanya mengikut kehendak nafsu pemimpin PAS.

Sebenarnya yang berlaku kepada orang Asli di kelantan adalah kerana mereka menjadi mangsa nafsu serakah politik PAS

Menurut orang asli Gua Musang..
Hutan itu, yang ibarat syurga bagi Anjung, 40, dan lebih 40 penduduk kampung Orang Asli suku Temiar di Pos Hendrope, kini menanti musnah dek angkara pembangunan yang dilakukan atas nama Ladang Rakyat.

"Mereka (kerajaan PAS Kelantan) kata nak buat ladang rakyat sebab nak bantu Orang Asli dan bagi RM200 sebulan, tetapi bukan semua kita yang terlibat, hanya seorang dua yang terpilih, yang lain semua orang luar.

"Begitukah mahu bantu rakyat, tanah kami tergadai, kawasan kami diceroboh akhir sekali kebajikan kami terabai," katanya kepada Bernama.
Orang asli hanya ditipu dan dimainkan oleh kerajaan parti Islam Semalaysia Kelantan @ PASberg..

Apa yang dimahukan PAS ialah undi orang Asli semata-mata...  habis madu sepah dibuang...

Bagi Kamal a/l Alek, 25, dari Pos Balar pula, perit sekali baginya membayangkan tiada lagi rimbunan buluh dan sumber hutan lain akibat berleluasanya kegiatan pembalakan di kawasan Lojing.

"Habis bukit-bukit diratakan, pokok-pokok hijau ditebang diganti dengan ladang kelapa sawit. Pokok-pokok buluh yang tumbuh meliar pun dipotong.

"Kalau habis pokok buluh selepas ini, kami nak (tarian) sewang pakai apa? Takkan nak guna kelapa sawit untuk buat sewang," katanya.

Menurutnya sejak ladang rakyat diperkenalkan, banyak tanah adat, tanah tradisi dan tanah kubur diteroka dengan rakus oleh "orang luar" bagi tujuan pembalakan dan ladang rakyat.
Siapa yang khianat kepada orang Asli sebenarnya.. pengkhianat sebenar adalah Kerajaan PAS Kelantan yang dipimpin Nik Aziz bukannya Ku Li dan bukan BN [klik sini]..