Isnin, Mac 15, 2010

SATU LAGI RAHSIA PKR AKAN DIDEDAHKAN!!!

0 Komen!!!
SIDANG MEDIA OLEH :
ANUAR SAARI
Bekas Setiausaha Sulit DSAI


lokasi : hotel vistana kuala lumpur (tingkat 1 bilik lumut 2)
tarikh/masa : 16 mac 2010 (10 pagi)
hubungi 017-3658885

SATU LAGI PENDEDAHAN BESAR AKAN DILAKUKAN. SEMUA WARTAWAN DAN BLOGER DIJEMPUT HADIR !

SEBARKAN

satu perkara yang bakal meletupkan suasana politik negara

0 Komen!!!

Memang saspen je aku dengar ayat di atas, tapi itulah yang ditulis YB Zulkifli Nordin berkaitan Sidang Dewan Rakyat ke 12, Penggal Ketiga Mesyuarat Pertama yang dijadualkan bersidang daripada esok sehingga Khamis 15 April 2010.

Beliau berkata, "Tapi saya percaya peringkat awal sidang kali ini akan berlaku satu perkara yang bakal meletupkan suasana politik negara. Apa dia? Tunggu dan lihat! Jangan kemana-mana, dan jangan betulkan antenna telinga anda..apa yang bakal terjadi pasti akan menyebabkan anda semua memerlukan pampers..hehehe !!!"

Bunyi sangat menarik untuk diketahui, apa yang dimaksudkan dengan perkara bakal meletupkan suasana politik negara.... kita tunggu je lah..

Namun sebelum itu, sidang parlimen pastinya memang sesuatu yang menarik kalau dahulu hanya kerajaan sahaja akan kritik, tapi kali ini pembangkang juga perlu panas telinga kerana mereka juga akan dikritik keras oleh bekas Ahli Parlimen mereka.

Ini tidak lain dan tidak bukan terdapat peubahan ketara landskap politik khasnya di dewan rakyat dari segi kedudukannya. Dengan Kerajaan BN mempunyai 139 kerusi, dipihak bukan kerajaan pula, DAP mendahului dengan 28 kerusi, PKR 26, PAS 23, PSM 1 dan Bebas 7.

Pertama yang panas pastinya serangan terhadap ANuwar Ibrahim, kes liwat terhadap DSAI telah bermula setelah hampir dua tahun tertangguh, itu pun hanya Saiful Bukhari (pengadu) sahaja yang sempat memberi keterangan dalam pemeriksaan utama. Tak sempat pun pemeriksaan balas kes tertangguh kerana DSAI memohon Hakim menarik diri kerana enggan menghukum akhbar Utusan Malaysia yang didakwa menyiar gambar bilik tempat kejadian. Patut-patut kalau itu jadi alasan untuk Hakim menarik diri, apatah lagi kalau nak banding dengan permohonan saya memohon panel disiplin bukan Islam menarik diri kerana nak bicarakan saya dalam isu kalimah ALLAH; patut panel dah tarik diri pun. Tapi itulah namanya politik yop; orang lain semua tak boleh yop, ini pastinya akan jadi buah pukul Zulkifli Nordin dan Mohsin.

Manakal Zahrain dan Tan Tee Beng pula akan menyerang kerajaan DAP khasnya Pulau Pinang. Kes penyalahgunaan kuasa Lee Guan Eng, penidasan terhadap Melayu dan seterusnya menyentuh hubungan antara Pakatan yang sebenar umpa api dalam sekam.

Selain itu, ANuwar juga patut melepaskan jawatan sebagai Ketua Pembangkang, ketua DAP patut pegang jawatan tersebut samada Lim Kit Siang atau anaknya Lim Guan Eng kerana DAP mempunyai kerusi terbanyak. Sebab perlu diingat atas dasar demokrasi, Pakatan Rakyat adalah parti haram dan tidak berdaftar mengikut undang-undang negara sebagaimana BN. Jadi Speaker harus beri kata dua kepada ANuwar suapay meletakkan jawatan.. dia tidak pegang jawatan tersebut atas nama presiden Pakatan Rakyat.

Sooo... kita tunggu dan lihat...

Askar Melayu dilanggar mati, tubuhkan Suruhanjaya DiRaja?

0 Komen!!!


Faham-fahamlah darah siapa pada cermin kereta Tian Chua

Tian Chua bunuh askar Melayu?

Oleh: Satu Hala

Agak kasar bukan tajuk rencana di atas.

Namun, kalau pegawai-pegawai SPRM Melayu cuba diwarnakan dengan perkauman dalam kematian Teoh Beng Hock dahulu, apa salahnya jika kita memberikan label yang sama ke atas Tian Chua?

Siapa tahu, mungkin pada malam kejadian itu pada Jumaat lalu apa yang terdetik di hati Tian Chua?

Kejadian yang mengorbankan askar Melayu itu, Mohd. Salleh Hamdan, 22, berlaku di Jalan Johor Bahru-Mersing berhampiran Hutan Lipur Panti berhampiran Kota Tinggi, Johor.

Mungkin askar itu menunggang motosikalnya di tengah jalan sedikit menyebabkan Tian Chua yang ingin sampai cepat ke ceramah Anwar Ibrahim tidak mahu mengelak.

Manalah kita tahu kan kot-kot Tian Chua sengaja membunuh askar berkenaan.

Disebabkan kita semua tidak berada di tempat kejadian, maka kita tidak boleh ambil kejadian itu atas face value semata-mata bahawa ia adalah kemalangan yang tidak disengajakan seperti yang nyatakan Tian Chua.

Mungkin juga ada misteri lain di sebalik apa yang berlaku itu.

Macam juga kononnya ada misteri di sebalik kematian Beng Hock, mungkin askar Melayu yang dilanggar mati Tian Chua juga ada punca lain.

Sengaja dilanggar atau sebaliknya?

Mungkin dakwaan di atas melampau, merepek dan sukar dibuktikan, namun persoalannya sekarang apa agaknya perasaan Tian Chua jika dituduh membunuh askar itu?

Apakah dia buat selamba aje selepas membunuh satu nyawa yang tidak berdosa?

Pembangkang kalau hendak mewujudkan persoalan dan kononnya misteri, maka mereka ini memang pakar.

Kalau kena batang hidung sendiri pandai pulak mengelak.

Sama macam ADUN DAP Sekinchan yang langgar pelajar Melayu sampai koma baru-baru ini.

Apa pun, bagi penulis, satu yang pasti ialah Tian Chua paling kurang perlu didakwa memandu dalam keadaan merbahaya dan kematian tanpa niat.

Persoalan pendakwaan itu memang tidak boleh dinafikan kerana nyawa seorang askar Melayu sudah pun melayang dan pihak yang menyebabkan kematiannya secara tidak sengaja harus diambil tindakan.

Untuk penyokong PKR, jangan kerana yang melanggar itu Tian Chua maka dia tidak boleh diambil tindakan.

Jangan cakap itu konspirasi kerajaan pulak.

Undang-undang menetapkan kalau langgar orang lain sampai mati, maka orang yang melanggar itu perlu didakwa dan diambil tindakan.

Tidak guna bertekak lagi.

Sumber: Malaysia Instinct

EGM haram PKR Kuala Selangor dipulaukan

0 Komen!!!
EGM yang dibuat Khalid Gagap, nampaknya langsung tidak menyelesaikan masalah, bahkan menjadikan masalah semakin rumit.

Kira-kira 50 anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang naik angin, memulaukan mesyuarat agung tahunan (AGM) PKR bahagian Kuala Selangor kerana tidak berpuas hati dengan cara mesyuarat itu dikendalikan. [rujuk sini]

AGM itu adalah "tidak sah" dan tidak dikendalikan sejajar dengan perlembagaan parti memandangkan tiada notis yang sewajarnya diberikan sebelum mesyuarat diadakan dalam tempoh 14 hari.

Ini sebenarnya merupakan taktik biasa bila seseorang itu hendak mencantas kumpulan yang lain. Nampaknya trend ini juga berlaku dalam PKR untuk bunuh politik seseorang. Namun taktik yang digunakan Khalid Gagap ni terlalu jelas dan nampak kebodohannya.

AGM dirasmikan oleh Menteri Besar Selangor dan Pengerusi PKR Kuala Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, hanya dihadiri oleh 241 anggota daripada sejumlah lebih 4,000 anggota dalam bahagian itu.

Bukan setakat itu, ahli PKR juga tidak diberi peluang pada AGM berkenaan untuk membahaskan isu yang menjejaskan parti sejak akhir-akhir ini.

Tuduhan mereka terhadap UMNO kini kembali kepada mereka. PKR bukan lagi demokratik, bahkan parti yang amalkan dasar tertutup, sesiapa yang memberi ancaman akan dibunuh.

Ini ialah dasar pemimpin penakut dan pengecut... hanya menggunakan cara kotor untuk kekalkan kuasa politik.

Menjawab tuduhan Konspirasi liwat ANuwar Aljuburi

0 Komen!!!


Hanya orang yang bodoh sahaja yang mempercayai tuduhan kosnpirasi yang dimainkan oleh ANuwar Aljuburi.. dan geng peliwatnya!!!

Ada beberapa soalan yang boleh ditimbulkan dalam kes liwat ANuwar dalam menuduh Najib berkonspirasi!!


Bolehkah nAJib arahkan ANuwar jadikan Saiful Pembantu Khas beliau?


Bolehkah Najib arahkan ANuwar supaya melantik Saiful menjaga Akaun, dairi, dan aturkan perjumpaan dengan VIp dengan ANuwar?


Boleh Najib arahkan ANuwar bawa Saiful ke Singapura dan hong Kong?


Bolehkah Najib arahkan Saiful buat laporan polis terhadap ANuwar?


Bolehkah Najib menyuruh ANuwar 'tutoh' Saiful?


Bolehkah Najib suruh Anu Anwar masuk ke dalam ANu Saiful?


Bolehkah Najib Suruh ANUwar hadiahkan seluar dalam kepada Saiful?


Bolehkah NAjib Suruh ANUwar arahkan Saiful Pergi ke Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara untuk diliwat?'


Bolehkah Najib beritahu Password 'Mokhtar' kepada Guard di Kondominum terbabit?


Boleh ke Najib arahkan Anuwar supaya Saiful tonggeng?


Bolehkah Najib arahkan Anuwar supaya kata "Can I Fuck U Today" (CIFUT)?


Bolehkah Najib arahkan ANuwar supaya kata "Are U Ok?"


So you All, ARe u ok?


Hakikatnya yang sedap 'menyontot' dan 'tutoh' si S dan yang sewaktu dengannya... Saiful hanya mangsa nafsu rakus ANuwar...


ANuwar yang sedap, dia pula yang tuduh Najib konspirasi... (penulis x dapat sedap macam ne, hanya ANuwar sahaja yang tahu)


Sebenarnya konspirasinya adalah Najib oleh Pakatan Rakyat untuk jadikan Najib sebagai sasaran... sedangkan mamat Najib tak de kena mengena langsung dalam kes liwat ANuwar!!!

Pakatan Menghasut Rakyat gagal

0 Komen!!!
GST atau Good and services Taxs bukanlah sesuatu yang baru di amalkan di dunia ni. Sehingga 2010 sebanyak 146 negara telah mengamalkan sistem cukai ni.

Jika melaksanakan GST pada tahun ini maka Malaysia ialah negara yang ke 147 melaksanakannya. Maksudnya bukanlah Malaysia sahaja yang baru nak laksanakan tetapi banyak lagi negara lain yang telah laksanakan.

Negara yang mengamal GST terdiri dari negara maju, membangun dan negara miskin termasuk negara yang disanjung tinggi oleh Pakatan Pembangkang iaitu negara Scandivian seperti denmark, sweden, norway di mana negara ini sentiasa mendapat tempat 'top 5' di bawah indeks rasuah antara bangsa walaupun rekod amalan dan layanan terhadap Islam sangat bertentangan dengan hak asasi manusia.

Kalau di asean pula, indonesia, thailand dan Singapura iaitu 'god father' DAP juga dah amalkan GST.

Jadi apa tujuan nya mereka menetang GST setentunya ianya ada hasutan berniat jahat dan politik oleh pihak pembangkang.

Jika pembangkang di Malaysia nak buat demonstrasi tentang GST sepatutnya mereka membuat di seluruh 146 negara ini.

Di Malaysia ini pihak yang menentang pula bukanlah pakar-pakar ekonomi, mereka adalah pemimpin PAKATAN cABUK yang tak de kena mengenapun dengan pakar ekonomi, contohnaya mahfuz omar, beliau di katakan setakat punya lulusan masak memasak sahaja... Takkan lah rakyat Malaysia bodoh sangat nak dengar cakap yang bukan Pakar.

Jika nak pertikaiKan pakar, rasa patutnya PEMBANGKANG pertikaikan pakar 146 negara. Jika kata nak bebankan, rasanya rakyat 146 negara ini tidaklah pula berdemo tentang GST.. Inilah demo pertamanya dalam sejarah dunia yang dipimpin oleh pemimpin bodoh dari pakatan. Ini hanya tindakan menghasut oleh pembangkang sahaja terhadap kerajaan dan bukanlah tindakan berasaskan rasional dan objektif..

Sebab, walaupun GST ni baik sebab dah digunakan oleh 146 negara, (kala GST tak baik pastinya tak banyak negara yang ikut cara cukai ini) , tetapi jika ada tukang hasut seprti DAP, PAS dan PKR.. Rakyat tetap di kelirukan.

Tindakan kerajaan BN menunda untuk pembentangan di parlimen sangat tepat. Dengan ini usaha pembangkang nak hasut rakyat tak jadi kenyataan.

Kerana kalau bukan menghasut bukanlah Sifat Pakatan Rakyat, kerana untuk mengenali Pakatan bukanlah, kalau mereka suka membohong, fitnah, hapuskan hak Melayu dan Islam dan sukakan demo..

Selepas gagal hasut tentang GST, ni keluar fitnah pula tentang naik harga minyak dan barangan.. Tak lain dan bukan ini semua hasutan dari Pakatan Hasutan.

Syabas kerajaan BN yang kini nampaknya berjaya gagalkan hasutan pakatan Rakyat.

Kongsi Link Anda