Jumaat, Februari 19, 2010

Peruntukan Hal Ehwal Islam - Pembohongan Guan Eng didedahkan

0 Komen!!!

Tiada apa pun yang hendak dibanggakan oleh umat Islam terhadap Lim Guan ENG, Ketua Menteri Kerajaan DAP Pulau Pinang mengenai peruntukan hal ehwal Islam.

Dakwaan pemberian sebanyak RM 24 juta untuk hal Ehwal Islam Pulau Pinang hanyalah penipuan semata-mata.

Lim Guan Eng su Cauvanis DAP ini didakwa menyembunyikan fakta sebenar di sebalik dakwaan kononnya kerajaan negeri memperuntukkan RM24.3 juta untuk pembangunan hal ehwal umat Islam di Pulau Pinang pada tahun ini.

Ini kerana, jumlah sebenar peruntukan yang disediakan bagi tujuan itu didakwa hanyalah RM11 juta, lebih rendah berbanding RM12.2 juta yang diberi ketika era pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) pada tahun 2008. [rujuk sini]

Pengerusi Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Datuk Mohd. Yussoff Hamid ketika membuat pendedahan itu berkata, peruntukan RM24.3 juta yang dinyatakan kerajaan negeri sebenarnya turut merangkumi perbelanjaan tahunan bagi kos pengurusan agensi agama Islam.

''Bajet pengurusan berjumlah RM13 juta adalah bajet mengurus yang diperuntukkan secara tahunan untuk membayar emolumen termasuk gaji kakitangan agensi di bawah Jawatankuasa Hal Ehwal Islam.

Lain kali janganlah perbodohkan orang Islam ni.. umat Islam bukanlah komoditi yang boleh diperbodohkan sesuka hati... kecuali orang PAS ni memang suka diperbodohkan DAP!!!..

Rakyat nampak tindakan DAP sekarang ni dah over, nak tunjuk bagus dan perfect... orang lain semua salah.. apa yang dia buat semua betul.. lepas tu ada pulak mangkuk ayun PAS.. dengan muka tak malu pergilah menyembah DAP....

Semakin menyampah aku tengok si Lik Guan Eng ni... banyak penipuan yang telah dilakukan tetapi beliau memang pandai berlakon sehingga rakyat diperbodohkan... Apa orang Islam tak sedar lagi...

Kongsi Link Anda