Khamis, Oktober 28, 2010

PAS semakin ganas : Banner BN dirosakkan

4 Komen!!!


Banner BN jadi mangsa politik jahat Pakatan Haram!
Bukti PAS terdesak untuk menagih undi sehingga terpaksa merosakkan banner BN!


Bro Minaq Jinggo menunjukkan banner BN yang telah dirosakkan!

Menurut beliau, perbuatan khianat berkenaan dipercayai dilakukan dengan menggunakan peluntur atau thinner hingga menyebabkan warnanya luntur!

Banner berkenaan telah dipasang oleh jentera BN di Kampong Baru Gua Musang, kawasan majoriti pengundi Cina.

Tindakan khianat ini menampakkan Pakatan begitu terdesak untuk mengubah sokongan yang diberikan pengundi Cina kepada BN ketika ini!

Penulis berharap agar jentera BN bersiap siaga, mungkin akan ada lebih banyak kerosakan yang akan dilakukan mereka!

Fitnah dan Khianat!
Itu kesimpulan untuk strategi kempen Pakatan Haram di Galas!

Semoga Allah membuka hati para pengundi untuk mengundi BN pada 4 November nanti!

Takbirrrrrrrrr!



Kredit Gambar: Minaq Jinggo

Beza kerjasama UMNO-MCA dan PASberg-DAPigs

0 Komen!!!

UMNO dan MCA telah bekerjasama lebih 50 tahun semenjak sebelum merdeka hinggalah sekarang.. semuanya atas asas untuk membela dan membangunkan rakyat Malaysia..

Tapi ada satu parti bingai namanya PAS.. dahulu kafirkan UMNO kerana berkawan dengan kafir.. tapi kini baru sahaja buat kerjasama dengan DAP iaitu pasrti yang terang mangatakan nak tubuhkan negara skular dan langkah mayat aku dulu jika nak buat negara Islam.... siap berpeluk cium dengan Kit Siang..  ada pula jambatan pula yang dibuat PKR, itulah kata Presiden PAS [klik sini]..

Kerjasama MCA - UMNO  tak de jambatan puan siap ada highway lagi.. direct.. Siratol Mustaqim..

Banyak beza antara kerjasama antara UMNO-MCA dan PASberg-DAPigs.. namun yang utama, sejarah membuktikan segalanya.. akhirnya PAS yang terpaksa menjilat ludah sendiri apabila PAS terpaksa menerima Kafir harbi DAP.. dan lebih teruk ialah PAS hanya keldai tonggengan DAP..

Itu bezanya kerjasama UMNO - MCA dan kerjasama PAS - DAP.. Dalam Islam kerjasama mestilah memberi ruang kepada Islam untuk memimpin.. ini yang dibuat oleh UMNO.. tapi dalam kerjasama PAS, PAS dipimpin, mulut terkunci dari berkata-kata tentang Islam.. tiada negara Islam, tiada undang-undang Islam.. nak cakap tentang Islam pun takut-takut.. kena tengok DAP  ada ke tidak.. kalau tak de DAP barulah boleh cakap.. inilah dayus... inilah penghinaan PAS terhadap Islam...

PAS Kelantan gadai balak untuk biayai kempen PRK Galas

2 Komen!!!




Semalam dalam perjalanan ke Machang, KP terserempak dengan puluhan lori yang membawa kayu balak menuju ke mana KP tak tahu...
Sewaktu gambar diatas diambil Jam menunjukan 5 petang

Persoalannya bolehkah balak ini dibawa keluar pada waktu sesuka hati??
apakah balak ini ada permit pengeluaran??

Kehadiran lori balak yang berada diatas jalan raya telah menarik minat penduduk tempatan yang kehairanan sebegitu banyak lori bawa balak keluar

Seorang peniaga ditemui, dia bagtau KP selama dia berniaga tepi jalan ni,tak pernah nampak lori balak sebanyak ni keluar pada waktu petang...

Siapa kena jawab??
exco?
Pejabat hutan?
JPJ???

dipetik dari : keris putera

Kisah kroni PAS di Gua Musang

0 Komen!!!

Inilah Ng Teck Chong @ Ah Ching. Dia adalah seorang anak muda Kg Baru Gua Musang.

Kerjanya tiap-tiap hari pada sebelah pagi ia-lah bersarapan di kedai restoren abang lan di bandar lama Gua Musang. Berdepan SJKC Gua Musang tempat isterinya mengajar.

Dia akan duduk di situ sampai tengahhari sikit untuk lakukan urusan Bank hariannya di Maybank Gua Musang.

Ah Ching baik dengan Mat Nor Husin, ahli Jawatankuasa Pemuda PAS kawasan Gua Musang. Mat Nor Husin merupakan pakar tempatan dalam strategi memecahbelah UMNO Bahagian Gua Musang.



Mat Nor Husin memiliki Pusat Pengumpulan Getah yang beroperasi di Cabang Ladang Subung, Sungai Terah. Ah Ching pun sama dalam perniagaan berkaitan getah. Dia menjalankan Pusat Pengumpulan Pot Getah di Kuala Tuang, Pulai yang baru beroperasi sejak 6 tahun lepas.

Maka mereka satu minat perniagaan yang sama antara Ah Ching dengan Mat Nor.

Persahabatannya dengan Mat Nor telah membantu mendapatkannya tanah di Kg Kepa. Tanahnya bersebelahan tanah Ah Ching sayur yang diberi oleh Allahyarham ADUN Che Hashim dari rampasan tanah peneroka Melayu.


Kedudukan tanahnya ditepi jalan membolehkan ia mencapai nilai hampir RM1.2 juta.
Rumah Ah Ching di Tanah Puteh pun besar. Dia mempunyai kenderaan jenis Toyota Hilux berwarna.

Dipetik dari : Galas untuk BN

Semua ini keuntungan Ah Ching yang memainkan peranan sebagai ‘loud speaker’ untuk PAS dikalangan pengundi Cina di DUN Galas. Dia dulu mengundi BN di Kg Baru. Isterinya yang pengundi di Kuala Krai pun menyokong BN.

Dengan kemewahan yang dikecapi dari 'rasuah' PAS, dia kini mempengaruhi pengundi Cina tempatan dengan hujah "undi BN apa dapat, undi roti canai boleh dapat tanah.’


Kisah menyayat hati Wartawan Vivanews.Com

0 Komen!!!
"Hallo, Wan, posisi anda di mana," tanya Nezar di hujung telefon.

"Ini...di rumah Mbah Maridjan," kata Wawan.

"Sudah ada letusan. Apa tidak berbahaya..." Nezar bertanya.

"Di sini masih ada banyak orang. Saya menunggu Mbah Maridjan yang lagi sholat," jawab Wawan.

Itulah antara perbualan terakhir wartwan Vivanews.com.. baca sterusnya di sini

Jom lumba lari, perut siapa sampai dulu!!!

0 Komen!!!

Mungkin agaknya tension Dr Zul ni sepanjang masa kempen PRK Galas.. asyik berkempen.. agak baik jika sekali sekala bolehlah bersenam dengan aktiviti yang ada gerakan fizikal sikit seperti.. berlumba lari atau bertarik tali..

Ianya kerana ada usikan nakal tentang fizikal beliau yang agak berisi.. Malah, secara berjenaka juga beliau menyatakan kesudiannya untuk bertanding dengan calon BN Abdul Aziz Yusof – sama ada dalam lumba lari ataupun tarik tali.

Lawak.. lawak.. agaknya perut siapa sampai dulu.. mungkin dengan ini boleh meredakan ketegangan berkempen PRK galas..

Baca seterusnya di sini..

PAS akai tak dak, pandai tiru UMNO je!!!

0 Komen!!!

Sebenarnya apa yang dibuat oleh UMNO ketika bekerjasama dengan MCA dan MIC memangpun mengikut kehendak Islam, Islam tidak melarang membuat kerjasama dengan bukan Islam [klik sini]..

Apa yang UMNO buat memang tidak salah dan sangat bersesuaian dengan kehendak Islam.. inilah yang Rasulullah SAW buat dahulu ketiak mula-mula sampai di Madianh iaitu tahun pertama Hijrah dengan memetrai piagam Madinah..

Kata TS Muhyidin,
"Dari dulu lagi, kita berpendapat kerjasama seperti ini (antara UMNO dengan komponen bukan Islam dalam BN) tidak salah dari segi hukum (Islam) dan kepentingan awam.

"Malah, kerjasama kita yang terjalin lebih 50 tahun ini bermula dengan Perikatan dan kini BN, hasilnya adalah kebaikan untuk negara dan rakyat, jadi mereka (PAS dan pembangkang) belajar dari kita (BN).

"Kenapa perlu ada berbeza pandangan, kita tidak katakan (hubungan) mereka salah tetapi dulu mereka (PAS) tuduh kita bersubahat dengan orang kafir, tetapi sekarang ini apa yang mereka tuduh kita dulu, itulah yang mereka sedang lakukan, hakikatnya mereka belajar dari kita,".
Namun disebabkan kejahilan dan otak letak kat lutut.. akai tak dak.. jadinya PAS tuduh UMNO sebagai kafir apabila menjalinkan kerjasama dengan bukan Islam..

Tapi sejarah membuktikan segalanya.. akhirnya PAS yang terpaksa menjilat ludah sendiri apabila PAS terpaksa menerima Kafir harbi DAP.. dan lebih teruk ialah PAS hanya keldai tonggengan DAP..

Itu bezanya kerjasama UMNO - MCA dan kerjasama PAS - DAP.. Dalam Islam kerjasama mestilah memberi ruang kepada Islam untuk memimpin.. ini yang dibuat oleh UMNO.. tapi dalam kerjasam PAS, PAS dipimpin, mulut terkunci dari berkata-kata tentang Islam.. tiada negara Islam, tiada undang-undang islam.. inilah penghinaan PAS terhadap Islam.

Jenis cakap guna kepala lutut

2 Komen!!!
Beza orang cakaop dengan gunakan akal dengan orang yang gunakan kepala lutut.. yang dibawah ni jenis cakap guna kepala lutut...

Keresahan UMNO BN untuk mendapat sokongan pengundi di Dun Galas semakin terserlah apabila mereka terpaksa mengeluarkan sendiri bahan cetak SUARA GALAS pada hari penamaan calon untuk dijadikan bahan berkempen.


Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad berkata, sedangkan dalam masa yang sama, mereka telahpun mempunyai pelbagai saluran media cetak dan elektronik.


Ketika ditemui mengulas perkara tersebut, katanya penyebaran risalah empat muka yang diterbitkan oleh Badan Perhubungan Umno negeri itu jelas menggambarkan mereka tidak lagi menaruh keyakinan akhbar arus perdana milik mereka untuk menawan hati pengundi di DUN Galas.. (seterusnya..)
Takde pun yang jadi isunya bila BN keluarkan risalah Suara Galas sebagai alat berkempen.. dah nama pun kempen..  Bukan sebab tak percaya Akhbar arus perdana.. tetapi bergantung kepada media massa masih tak cukup...


Ni namanya bodo.. akai letak kat lutut... PAS pun pastinya gunakan lebih banyak risalah, akhbar dan banner... sebab namanya kempen..


Baca seterusnya di Blog MIM

Banner paling ditakuti PAS di Galas

0 Komen!!!
Kecoh tentang banner ni [klik sini]...


Nampaknya banner ini telah memberi kesan mendalam kepada PAS.. biasalah siapa makan cili yang akan rasa pedasnya...

Tentunya ianya bukan pembohongan.. bahkan ianya satu fakta yang tidak boleh disangkal PAS.. sebab tu PAS takut.. kerana banner ni boleh mempengaruhi pengundi...

Kongsi Link Anda