Selasa, Februari 28, 2012

Syabas DS Najib : akses penuh SPRM terhadap harta pak menteri

0 Komen!!!


PUTRAJAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia pada Isnin dibenarkan mempunyai akses penuh kepada dokumen-dokumen pengisytiharan harta mana-mana anggota pentadbiran Persekutuan termasuk menteri, timbalan menteri dan keluarga mereka.

Maklumat tersebut yang sebelum ini hanya boleh diakses oleh Perdana Menteri akan diserahkan kepada SPRM bagi menentukan ketelusan dan integriti mereka kepada umum, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Panel penasihat SPRM membuat saranan itu bahawa mereka akan diberi salinan pengisytiharan harta anggota pentadbiran keluarga termasuk ahli keluarga mereka.

"Saya bersetuju dengan saranan panel penasihat bahawa Ketua Pesuruhjaya SPRM dibenarkan mempunyai akses penuh kepada dokumen pengisytiharan harta semua anggota pentadbiran Persekutuan," kata Perdana Menteri ketika berucap merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah 2012 di sini, hari ini.

Najib berkata, kerajaan telah sekian lama meminta semua anggota pentadbiran kerajaan termasuk keluarga terdekat untuk mengisytiharkan harta mereka kepada beliau menerusi dokumen pengisytiharan.

"Setiap pertambahan atau pelupusan harta mesti diisytiharkan secara berkanun," katanya.

Ketika menghasilkan kertas cadangan itu baru-baru ini, Pengerusi Lembaga Penasihat SPRM, Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh berharap agar kerajaan negeri mematuhi perintah itu.

Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Seri Abu Kassim Mohamed mengalu-alukan saranan itu dan berkata pasukannya akan bertemu dengan beberapa pegawai di Jabatan Perdana Menteri untuk membincangkan pelaksanaan tersebut.

Katanya, mereka akan meminta salinan dokumen pengisytiharan yang kini berada di tangan Perdana Menteri.

Abu Kassim berkata, perhatian utama SPRM bukanlah jumlah aset sebelum mereka menyandang jawatan dalam kerajaan, tetapi yang penting ada atau tidak pertambahan yang mendadak sehingga boleh menimbulkan keraguan sepanjang memegang jawatan kerajaan.

Isnin, Februari 27, 2012

Krisis Pas Kedah semakin kronik akui S/U PAS

0 Komen!!!
Pas akan hantar pasukan untuk kendali masalah dalaman PAS Kedah..

Hakikatnya bau busuk tak boleh disembunyi.. Kalau dahulu Pas nafikan.. Tetapi hakikatnya memang PAS Kedah mempunyai masalah dalaman..

Apabila S/U Agong Pas kata nak hantar pasukan selesaikan masalah PAS kedah membuktikan ianya adalah masalah serius..

Tun Mahathir bidas Anwar kerana bermuka-muka mengenai isu Israel

0 Komen!!!
1. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Dato Seri Anwar merupakan percubaan untuk mengalih perhatian terhadap pendiriannya iaitu, “Saya sokong semua usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel” (I support all efforts to protect the security of the State of Israel) kepada soal pengiktirafan negara itu.

2. Israel telah mengambil sikap bahawa untuk keselamatan negara, ia akan mengganas lebih daripada pengganas (out terrorise the terrorists). Sebab itu kita lihat tindakan Israel apabila menuduh pihak Palestin melaku keganasan kepadanya, ialah dengan serangan yang keterlaluan.

3. Demikian kerana kononnya Israel diserang oleh puak Palestin, Israel melancar serangan yang dahsyat supaya penduduk Jenin sebuah bandar kecil Palestin terbunuh beramai-ramai dan bangunan-bangunan diroboh semasa penduduk-penduduk masih ada dalam ruman dan bangunan. Penduduk Jenin yang terdiri daripada orang awam, lelaki, perempuan, tua dan muda termasuk kanak-kanak di bunuh. Ini adalah balasan Israel untuk kepentingan sekuritinya.

4. Demikian juga di Gaza. Demi sekuriti bagi Israel, tenteranya telah melanggar masuk Gaza, membunuh lebih daripada seribu orang Palestin, menghancurkan hospital, sekolah dan ruman-rumah kediaman. Bekalan air dan api di hancurkan.

5. Kemudian walaupun atas desakan masyarakat antarabangsa tentera Israel berundur, tetapi sekatan diadakan supaya tidak ada bekalan makan dan ubat-ubatan yang dapat masuk Gaza. Bangunan-bangunan yang telah roboh akibat bedilan tentera Israel tidak dapat dibaiki kerana bahan-bahan binaan dihalang oleh Israel daripada dibawa masuk Gaza.

6. Penduduk yang rumah mereka telah dimusnah terpaksa tinggal dalam khemah atau rumah yang tidak berbumbung atau dinding. Di musim sejuk mereka menggigil kesejukan. Yang tua dan anak kecil boleh mati kerana kesejukkan.

7. Walaupun sudah undur dari Gaza bedilan roket dan meriam diadakan hampir setiap hari.

8. Apabila Malaysia dan Turki membawa barangan makanan, ubat-ubatan dan bahan binaan dengan kapal, tentera Israel menyerang kapal MV Marmara di perairan antarabangsa dan membunuh sembilan orang Turki yang tidak bersenjata.

9. Sekatan yang dibuat oleh Israel tidak sah dari segi undang-undang antarabangsa. Sudah tentu serangan dan pembunuhan orang awam yang sedang mengerjakan kerja kebajikan adalah salah dari segi undang- undang antarabangsa. Namun Israel tidak sedikit pun mengaku bersalah dan Amerika menyokong Israel dengan pendirian dan perbuatannya.

10. Kenapakah semua ini dilakukan. Israel mendakwa bahawa mereka sedang mempertahan keselamatan atau sekuriti negara mereka.

11. Israel memasuk dalam tahanan beribu rakyat Palestin tanpa sebab dan tanpa bicara. Tujuannya ialah supaya jika seorang dari askar Israel ditawan oleh rakyat Palestin, maka Israel akan menebus rakyatnya dengan melepaskan 500 orang tahanan.

12. Israel tidak memperdulikan garisan sempadan yang ditentukan oleh masyarakat antarabangsa. Sebaliknya Israel menawan lebih banyak wilayah Palestin dan dengan angkuhnya mendiri perumahan bagi rakyatnya di wilayah Palestin. Jalan dibina dalam kawasan Palestin yang orang Palestin tidak dibenar menggunanya.

Baca selanjutnya di blog chedet

Badrul Amin diarah bercuti sebulan

0 Komen!!!


KUALA LUMPUR 26 Feb. – Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor hari ini mengarahkan Ketua Penerangannya, Dr. Badrulamin Bahron mengambil cuti selama sebulan sehingga nama beliau dibersihkan daripada tuduhan khalwat dengan isteri orang di Pahang semalam.

Sekretariat Akhbar Pejabat Menteri Besar dalam kenyataannya berkata, cuti rehat berkenaan bertujuan membolehkan Badrulamin melakukan kerja-kerja membersihkan nama beliau.

“Kerajaan negeri berharap cuti tersebut akan digunakan untuk menumpu perhatian kepada musibah yang sedang ditanggung oleh beliau,” kata kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu, kerajaan negeri telah menerima penjelasan Badrulamin berhubung kejadian tersebut dan mendesak Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) melakukan siasatan secara telus, adil dan profesional.

Sumber : utusan Malaysia

Ahad, Februari 26, 2012

Tayangan blockbuster : Badrul Lynas the Movie

0 Komen!!!
Hahaha.. Hijau jangan tak hijau...

Hijau biji mata tengok kote Badrul Amin stim!!!!

Gambar : blog MPP

Tanyangan perdana pada 25 Februari 2012

Masa : 2.00 pagi

Tempat : Hotel Swiss Garden, Kuantan, Pahang

Pelakon tambahan : suami mangsa, pegawai penguatkuasa JAIP dan pihak media yang terlibat..

Alkisah Dr Badrul Amin versi ombak rindu..

0 Komen!!!
Gambar : blog mat kilau

Panas !!! Pengakuan Badrul Amin : memang saya jumpa isteri orang di awal pagi

0 Komen!!!
Macammana boleh jumpa isteri orang di awal pagi.. Tak boleh jumpa esok je ke...

*******************

TERKINI: Kenyataan Rasmi Dari Dr. Badrulamin Baharon Berhubung Isu Khalwatnya.


25 Februari 2012.

Penjelasan Tuduhan Berniat Jahat Terhadap Dr Badrulamin Baharon

Saya menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan media bahawa saya ditangkap khalwat oleh pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) di Kuantan.

Saya ke Kuantan untuk menghadiri Temurapat Pemimpin Parti Keadilan Rakyat pada 24 Februari sehingga 26 Februari 2012. Saya mengambil peranan aktif di dalam Temurapat ini.

Pada petang 24 Februari 2012, wanita tersebut telah menghubungi saya dengan nada cemas dan menyatakan hasrat beliau untuk melarikan diri daripada rumah kerana bimbangkan keselamatan diri beliau. Saya dengan tegas menasihatkan beliau untuk tidak berbuat demikian. Walau bagaimanapun pada jam 2.00 pagi 25 Februari 2012, beliau telah menghubungi saya memaklumkan bahawa beliau sudah tiba di lokasi Temurapat Pemimpin Keadilan.

Saya telah mengenali pasangan suami isteri ini sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah saya. Pasangan suami isteri ini sering berhubung dengan saya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi termasuk kes keganasan rumah tangga. Di dalam usaha membantu pasangan ini, saya dan isteri pernah menziarahi keluarga ini di Rompin.

Di atas rasa tanggungjawab melihat wanita tersebut bersama anaknya di awal pagi, saya membantu beliau mendapatkan bilik penginapan. Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa.

Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.

Kenyataan Timbalan Pengarah JAIP bahawa saya ditahan oleh pegawai JAIP ketika berkhalwat adalah tidak benar sama sekali. Saya beranggapan bahawa kejadian ini merupakan satu tindakan terancang untuk memerangkap dan mengaibkan saya. Saya hanya dipanggil untuk membantu siasatan JAIP pada 27 Februari 2012. Saya akan hadir bersama peguam untuk memberi kerjasama penuh kepada siasatan ini.

Dengan penjelasan ini, saya berharap semua pihak menghentikan tohmahan dan fitnah terhadap saya. Saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang membuat tuduhan dan fitnah terhadap saya.

Dr Badrul Amin

Sabtu, Februari 25, 2012

Panas : Para suami perlu berhati-hati dengan pemimpin PKR!!!

1 Komen!!!
Berita mengejutkan apabila pemimpin PKR semuanya bernafsu buas, dengan Ketuaya yang dikenali dengan Aljuburi iaitu kaki sontot dan juga china Doll..

Kini seorang lagi pendedahan mengejut apabila pemimpin PKR yang dikatakan belasah isteri Orang..

Memang betul dakwaan mengatankan PKR ialah parti bagi mereka yang rosak akhlaknya.. Bayangkan jika pemimpin PKR Selangor boleh mengatakan maksiat ialah hak asasi manusia..

Gambar dari ehsan blog kawan-kawan :

Dilaporkan bahawa pemimpin PKR Badrul Amin Bahrum telah ditangkap khalwat oleh Jabatan Agama Islam Pahang pada 2.45 petang tadi di Swiss Garden Pahang.

Badrul Amin PKR ditangkap khalwat bersama pasangannya yang bernama Zatiwani yang berkerja sebagai juruteknik di Kolej Komuniti Rompin Pahang. Zatiwani juga merupakan Isteri kepada seorang lelaki bernama Fazli Pungut.

Untuk makluman kedua dua pasangan Khalwat ini masih lagi ditahan Jabatan Agama Islam Pahang dan segala maklumat lanjut akan dimaklumkan kemudian.

Suami wanita yang ditangkap khalwat itu juga turut sebak ketika bersama Jabatan Agama Islam Pahang dalam serbuan petang tadi. Suami wanita itu kecewa dengan pemimpin yang mengambil kesempatan diatas pengaruh yang ada pada badrul amin.

Jumaat, Februari 24, 2012

Khamis, Februari 23, 2012

M.A.T.A : Malaysia Aman Tanpa Anwar

2 Komen!!!

ANWAR ADALAH PEROSAK BANGSA

ANWAR ADALAH PEROSAK AGAMA

ANWAR ADALAH PENGKHIANAT NEGARA

ANWAR SEBAGAI BAPAK PENIPU

ANWAR SEBAGAI BAPAK CHINA DOLL

ANWAR SEBAGAI BAPAK SONDOL BELAKANG

ANWAR IALAH AJEN YAHUDI DAN ISRAEL

ANWAR MENYOKONG KESELAMATAN ISRAEL DENGAN PEMBUNUHAN RAKYAT PALESTIN

ANWAR IALAH BAPAK KRONI

ANWAR IALAH BAPAK KORUPSI

ANWAR IALAH BAPAK SEGALA KEJAHATAN

MALAYSIA TIDAK PERLUKAN ANWAR

MALAYSIA AMAN TANPA ANWAR

M.A.T.A.

Rabu, Februari 22, 2012

Bai'ah bukti PAS tidak amal Demokrasi

1 Komen!!!
Adakah demokrasi dalam PAS sudah mati.. Kenapa perlu bai'ah.. Tidak bolehkah berselisih pendapat..
******
SHAH ALAM - Tun Dr Mahathir Mohamad mempertikaikan langkah Pas yang mahu mewajibkan calonnya, yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-13, mengambil sumpah bai'ah atas alasan ia seolah-olah menunjukkan ahli-ahlinya tunduk kepada pemimpin mereka.

Bekas Perdana Menteri berkata, manusia sepatutnya hanya tunduk kepada ALLAH dan bukan kepada sesama manusia.

Beliau yang juga bekas Presiden Umno memberitahu bahawa pemimpin-pemimpin Pas juga merupakan manusia biasa, bukannya Nabi atau raja.

"Dia orang (pemimpin Pas) hanya manusia biasa. Bukan Nabi, bukan raja. Tak perlu bai'ah ini," katanya pada sidang media selepas memberi syarahan perdana di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini hari ini.

Semalam, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, setiap calon yang bertanding dalam pilihan raya wajib berbai'ah sebagai satu bentuk pengakuan yang lebih besar dan berat daripada bersumpah.

Katanya, tujuan bai'ah dilakukan bagi menentukan calon tidak menyeleweng dari dasar Islam, cara dan matlamatnya.

Abdul Hadi berkata lagi, sesiapa yang melanggar bai'ah yang dibuat "maka akan celaka dunia dan akhirat."

Selain itu, Mahathir berkata, bai'ah yang dibuat oleh Pas bertujuan untuk mengongkong pemikiran ahlinya agar tidak menerima pendapat yang berlainan daripada matlamat parti itu.

"Bai'ah ialah kita bersumpah setia pada pemimpin. Mereka manusia dan buat salah. Malah banyak pemimpin Pas yang buat salah dari segi agama," katanya.

Sementara itu, mengulas mengenai dasar Pas yang dilihat menyeleweng daripada matlamat asal untuk menubuhkan Negara Islam, Mahathir berkata, parti itu sanggup membuat apa sahaja sehingga sanggup bekerjasama dengan DAP.

Katanya, Pas lebih rela bekerjasama dengan DAP berbanding Umno.

"Dulu kita dah pernah buat (bergabung) dengan masukkan Pas dalam (Barisan Nasional) BN. Tapi dia (Pas) bukan perjuangkan BN tetapi cuma kembangkan pengaruh dia sahaja. Jadi tidak ada keikhlasan mereka untuk bekerjasama. Sebab itu kita berpisah.

"Sehingga kini mereka tak nak bekerjasama dengan Umno tetapi lebih suka dengan DAP sehingga gugurkan (konsep) Negara Islam, Itulah Pas," katanya lagi.

www.sinarharian.com.my

Blogger Pakatan terus menunjukkan kebodohan

1 Komen!!!
Nampaknya blogger-blogger pencacai ANuwar terus gagalkan nak serang BN dengan Israel..

Pertama cara mereka nak timbulkan isu kapal Israel nak berlabuh di Malaysia menemui kegagalan.. kemudian kononya mereka kata ada bukti tentang Malaysia import barang dari Israel.. pun gagal..

 Kalau nak baca tentang Blogger pakatan ni menipu teruskan baca di RBF


Selasa, Februari 21, 2012

ANWAR TAKUT SAMAN WSJ : SAH ANWAR SOKONG ISRAEL

0 Komen!!!


Sekarang semakin jelas bahawa Anwar kini ialah Ajen Israel yang dihantar oleh Yahudi dan Amerika untuk merosakkan umat Islam di Malaysia.


Ianya tiada lagi keraguan, bahawa apabila Anwar tidak mahu menyaman WSJ terhadap kenyataan beliau yang menyokong keselamatan negara Israel.

"Anwar berkata laporan yang dikeluarkan WSJ adalah tepat seperti mana yang beliau maksudkan."

Oleh itu, ianya adalah satu kewajipan bagi umat Islam bangun menentang Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya termasuk PAS yang kini semakin hilang pedoman dan arah tujuan.

Menyokong Anwar maksudnya menyokong Israel..



Menyokong Anwar bermaksud menyokong pembunuhan bangsa palestin oleh Israel..


Isnin, Februari 20, 2012

Amaran kepada Parti Khianat Rakyat : jangan ganggu Johor

3 Komen!!!
Mungkin kat negeri lain Parti Khianat Rakyat boleh bersenang lenang bagi ceramah di mana-mana.

Tapi bukan di Johor, ianya bukan sahaja tidak membenarkan Parti Khianat Rakyat memberi ceramah.. Bahkan ianya adalah satu kewajipan untuk menghalang pengkhianat, ajen Israel dan Yahudi untuk menyebarkan fitnah kepada bangsa Melayu dan Umat Islam.

Apa yang Anwar buat ialah sesuatu yang tidak boleh diterima oleh umat Islam seluruh dunia apabila Aljuburi memberi sokongan kepada keselmatan negara Israel.. Tidakkah keselamatan Israel bermakna merampas tanah bangsa Palestin, atau membunuh rakyat Palestin dan merobohkan perumahan Palestin..

Anwar kini ialah musuh umat Islam segajat yang tidak boleh dimaafkan lagi..

Ayuh umat Islam bangkit melawan ajen Yahudi...

Gambar : MSO

Sabtu, Februari 18, 2012

Panas : Nik Aziz sahkan Anwar sokong Israel

0 Komen!!!
Itu dia punya pasal – Nik Aziz

KOTA BHARU 17 Feb. – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan tindakan Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertahankan kenyataannya berhubung sokongan terhadap sebarang usaha bagi menjamin keselamatan Israel sebagai mewakili Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Justeru, kata Menteri Besar Kelantan itu, beliau tidak peduli dengan kenyataan Ketua Pembangkang tersebut yang dilihat tidak menghormati pendirian Pas berhubung negara Israel dan isu pembebasan Palestin.

“Itu dia punya pasallah, kenyataan saya ini untuk mewakili Pas, dia mewakili PKR. Itu tak apa (Anwar tidak menghormati pendirian Pas), dia punya pasal, tak ada apa,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas melancarkan Program Merealisasikan Amal Makruf Nahi Mungkar Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) Kelantan di Balai Islam Lundang dekat sini hari ini.

Laporan muka depan Sinar Harian hari ini melaporkan Anwar tetap dengan pendiriannya mengiktiraf kewujudan negara Israel dengan syarat tentera negara tersebut perlu berundur dari tanah Arab, keganasan dihentikan serta aspirasi dan kewujudan rakyat Palestin dihormati.

Anwar turut dilaporkan berkata, beliau memahami bahawa Pas berpendirian kewujudan negara Israel adalah haram dan parti itu tidak berhasrat mengadakan rundingan serta kerjasama dengan Israel.

Sumber : Utusan Malaysia

Jumaat, Februari 17, 2012

Ingat Israel, Ingat Anwar

0 Komen!!!


Ingat rakyat palestin dibunuh Israel.. Ingat Anwar Sokong Israel..



Ingat pejuang kebebasan Palestin yang dibunuh di kapal Mavi Marmara.. Ingat Anwar sokong Israel.


Ingat Yahudi halau rakyat Palestin.. Ingat Anwar sokong Israel..


Ingat Yahudi Rampas tanah Palestin.. Ingat Anwar sokong Israel..




Ingat Israel bom perumahan Palestin.. Ingat Anwar sokong Israel..




Jadi siapa sokong rakyat Palestin ditindas dan dibunuh.. Anwar!!!!

.




Khamis, Februari 16, 2012

18sx : Gambar OMG!!

0 Komen!!!

Kalau nak tengokpun.. tanggallah songkok tu dulu..

baca selanjutnya di sini : papagomo

Terbongkar : Gaji Rafizi RM 30,+++

0 Komen!!!

Kenal mamat di atas ni, namanya Rafizi Ramli, Jawatan beliau Ketua Eksekutif, Penasihat Ekonomi Selangor.. kalau Anwar kata gaji dia hanya RM 1 sebagai pengerusi (padahal banyak ajen asing yang bagi) tapai nak tahu berapa banyak gaji mangkok ni...

 Tak mahu cerita banyak-banyak.. sila tengok di bawah :




Nak tahu selanjutnya sila baca disini : Sel13.com

Kongsi Link Anda