Isnin, Februari 08, 2010

Penyokong kurang : PKR terdesak mencari penyokong upahan

1 Komen!!!
Sesiapa yang berminat untuk menjadi penyokong upahan PKR sempena kes liwat boleh buat permohonan kepada setiausaha PKR, Saifudin Nasution.

Nampaknya PKR terdesak sangat untuk mendapatkan penyokong sehingga terpaksa mengimport penyokong PKR dari semua negeri. Bahkan mereka akan diwajibkan bergilir-gilir hadir di perbicaraan kes liwat ketua umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur. [rujuk sini]

Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution Ismail berkata ekoran usaha itu, pihaknya berharap kehadiran penyokong dapat mencecah angka ribuan dan mencapai kemuncaknya setiap hari Jumaat.

"Kita harap sekurang-kurangnya 300 anggota daripada lima cabang hadir setiap hari.

Inilah kali pertama rakyat Malaysia dengar dengan jelas dan terang bahawa PKR terpaksa mengemis untuk mendapatkan penyokong bagi kes Liwat ANuwar. Kita melihat akhir-akhir ini PKR terpaksa membatalkan perarakan mereka kerana kurangnya kehadiran penyokong PKR. jadi sesiapa yng berminat boleh lah hantar resume ke saifudin untuk temuduga namun yang penting ciri-ciri 'jantan lembut' perlu ada bagi melayakkan untuk jadi penyokong Anuwar.

Hai... takkan lah orang hebat macam ANuwar terpaksa mengemis penyokong sendiri... ini maknanya penyokong PKR sendiri sudah tidak yakin kepada ANUwar dan percaya ANuwar melakukan liwat. Cuma yang mensensasikan kes Liwat ANuwar ialah pencacai media pembangkang.. jika tidak, tiada seorang pun rakyat malaysia hirau kes liwat Anuwar.

Jika anda datang menyokong ANUwar bermakna anda juga menyokong ANuwar lakukan liwat!!!

Penyokong lari : perarakan ANuwar hanya 20 orang sahaja

1 Komen!!!
TERBARU : Dari pemerhatian hanya sekitar 20 orang saja yang muncul di mahkamah pagi Isnin.Ada kot tiga orang yang nampak berbaju oren. Kawasan sekitar mahkamah tenang-tenang saja.-

hehehe... laungan keramat yang dulu bergema, kini bunyi macam itik serati...

Mari semarakkan api reformasi!!!, hadir ke mahkamah Jalan Duta,jam 9.00 pagi,Isnin, 8 Feb 2010. Pastikan Dato Seri Anwar Ibrahim tidak lagi dipenjarakan!.

Itu laungan tertulis di blog Penasihat PKR itu mengajak para penyokongnya hadir bagi sokongan moral dalam menghadapi perbicaraan kes liwatnya yang masuk hari ke empat Isnin.

Setelah gagal mengumpul penyokong untuk berhimpun di Masjid Wilayah Persekutuan lepas solat Jumaat lalu usaha terus dibuat untuk tujuan itu. Ahad malam dalam ceramah di depan ibupejabat PKR di Merchant Square, Petaling Jaya yang turut dihadiri oleh Anwar, pihak juruacara telah meminta penyokong beramai-ramai datang ke mahkamah berpakaian baju warna oren.Ikut ceritanya kalangan pemimpin PKR semakin gundah melihat jumlah penyokong yang datang ke mahkamah semakin berkurangan hari demi hari. [rujuk sini]

Rakyat pun sudah bosan dengan drama ANuwar... kalau dahulu mungkin boleh lah percaya tetapi sekarang rakyat dah 'fed up'.. rakyat dah dapat bezakan antara hak dan palsu..
Apatah lagi sekarang, tindakan ANuwar yang mahu melewat-lewatkan proses keadilan menunjukkan ANuwar umpama bersalah.. jika tidak masakan perlu pegauam ANuwar bersungguh-sungguh mahu menangguhkan perbicaraan kes liwat beliau.

Kenyataan ANuwar beberapa hari lalu juga menunjukkan beliau bersalah "Tanpa 'jeneralnya' pun, Pakatan tetap kukuh".. [rujuk sini] ANUwar tahu bahawa kali ini kes beliau pasti akan sangkut.. itu kenyataan beliau menunjukkan bahawa beliau akan gagal dalam pembelaan kes liwat beliau... sahaja ditimbulkan untuk memberi sokongan moral kepada Pakatan Rakyat yang dah nak dikuburkan..

Peguam ANUwar semakin merapu, perbicaraan ditangguh lagi!

0 Komen!!!
Tangguh.. tangguh... dan tangguh...

Hari ini kes liwat Anuwar Aljuburi ditangguh lagi.. setelah lebih setahun berusaha untuk melewat-lewatkan perbicaraan.. nampaknya kali ini, peguam ANuwar kali berusaha menangguhkan lagi kes ini.

Aku tengok peguam Anwar semakin lama semakin mengarut.. bukan nak tumpu kes Liwat.. tetapi tumpukan kes entah apa apa ntah..

Menurut blog Unspinner:

Sebelum cross examination, Karpal mulakan dengan permohonan untuk disqualify hakim. Hakim buat keputusan kes ditangguh esok untuk dengar permohonan Karpal Singh esok.

Alasannya hakim buat keputusan salah kerana tidak ambil tindakan terhadap Utusan yg didakwanya contempt of court.

Karpal cuba marah hakim Zabidin Mohd Diah kerana dia senyum saja semasa Karpal kata dia tidak ambil tindakan terhadap Utusan. Karpal tuduh hakim tidak serius.

Tak ada isu. Saja nak perlambatkan perbicaraan. Akhbar dan risalah pembangkang lebih teruk dari itu.
Ish... tak habis-habis, nampaknya inilah modus operandi peguam ANuwar untuk menangguhkan kes.. aku rasa peguam ANUwar semua dah tak yakin ANuwar boleh menang kes ini. Maklumlah kali ini buktinya lebih kukuh dari dahulu... iaitu air mani Anwar...

Orang tanya macam mana boleh ada air mana kat dubur Saiful.. kalau dah Anuwar minta 'f*ck' jadi air mani pun sangkut la kat situ.. hehehe..

Jadi lain kali kalau tak nak air mani tersangkut kat mana-mana dubur orang.. moralnya. janganlah liwat lagi...

Biarkan ANuwar meliwat dengan anu-anunya... hehehe

Bak kata orang kalau diri tak bersalah nak buat nak lewat-lewatkan perbicaraan... ini mesti bersalah.. kalau tidak nak buat apa lewat-lewatkan perbicaraan.

Pas Meroyan, Hj Hadi pula sedia kerjasama dengan UMNO

0 Komen!!!
Bengong... gila talak... dahulu siapa yang tolak untuk bermuzakarah.. tetapi sekarang mereka yang tersorong-tersorong untuk berbincang dengan UMNO.

Hj Hadi Awang menegaskan parti itu sedia bekerjasama dan berbincang dengan UMNO dalam setiap perkara termasuk yang berkaitan dengan hal politik dan agama. Polisi kerjasama antara Pas dan UMNO sama ada membabitkan perkara yang boleh dibincang atau sebaliknya bukanlah pertama kali dilakukan kedua-dua parti berkenaan dan ia merupakan polisi yang berpanjangan dari dulu hingga hari ini. Kerjasama di dalam politik merupakan amalan demokrasi sebagaimana yang diamalkan negara ini yang mana Pas boleh bekerjasama dalam perkara yang boleh dipersetujui dan jika perkara sebaliknya berlaku, parti akan memberi nasihat dan ia amalan biasa bagi negara demokrasi. [rujuk sini]

AKu rasa Hj hadi ni dah kena perangkap oleh Nik Aziz.. bukanlah niat nak muzakarah sangat dengan UMNO. Cuma bila Nik Aziz bagi bola tanggung, nampaknya Hj Hadi tak tunggu masa lama langsung... terus je belasah...

Pasti ramai ahli dan penyokong PAS berkata... "amboi.. amboi.. amboi... hj hadi.. galak betul beliau... nik aziz bg sikit, dia pulak yang lebih-lebih"

Kita mengetahui bahawa pertelingkahan dalaman masih berlaku di dalam PAS, buktinya apbila kes tindakan lembaga disiplin terhadap Khalid Samad dan Hassan Ali yang menimbulkan rasa tidak puas hati di kalangan ahli dan pemimpin PAS sehinggga terdapat di kalangan pemimpin mereka yang menimbulkan rasa tidak puas hati mereka melalui media.

Isu kali ini pasti akan menimbulkan pelbagai reaksi dalam PAS... pastinya suara yang tidak puas hati pasti akan lebih kdengararan dalam PAS..

Kita tunggu dan lihat..

Kongsi Link Anda