Selasa, September 28, 2010

Buktikan!!!

2 Komen!!!
Memang adat PKR yang tidak pernah mengaku salah dan sentiasa menuduh orang lain khasnya UMNO mengenai apa-apa kelemahan yang berlaku dalam pengurusan PKR.

Minggu lepas telah berlaku kekecohan yang dahsyat dalam Mesyuarat PKR dengan insiden yang memalukan seperti bergaduh, baling tong undi, ugut, pulau, tipu dan sebagainya.

Ianya berlaku kerana ketidakpuasan hati ahli PKR terhadap perjalanan pengurusan parti yang didakwa lemah dalam melaksanakan pemilihan PKR. Isu nama hilang, arahan pihak tertentu untuk tarik diri, ugut adalah menjadi satu budaya dalam kempen PKR, ini termauklah fitnah dan kronisme yang berlaku dalam PKR sehingga emak, bapak dan anak bertanding dalam jawatan utama PKR.

Lagi memalukan adalah di kawasan Presiden sendiri yang terpaksa mengamuk dengan menggunakan kuasa mutlak untuk melantik Timbalan Ketua Cabang Permatang Pauh dengan membelakang aturan dan etika mesyuarat.

Selain itu berlaku juga di kawasan pemimpin kanan mereka kejadian pergaduhan dengan ugut mengugut dan membaling kerusi.

Orang kata, kepimpinan melalui tauladan.. ini kalau dah kawasan presiden PKR sendiri dah huru-hara dan mengabaikan etika parti, apatah lagi kepada ahli PKR.. umpama ketam mengajar anak berjalan lurus... sama je tak betul..

Namun senario ini masih tidak diakui oleh PKR.. semalam si Pudin Nasution tuduh ada dalang sebalik kejadian ini.. Pudin Jamban ini dakwa ada agen BN yang huru harakan pemilihan parti [rujuk sini]..

Namun rakyat pun tak bodoh lagi dengan alasan S/U Agong PKR ni.. rakyat dah muak dengan boneka DAPigs...

Syabas kepada TPM, Tan Sri Muhyidin hari ini yang lekas memberi reaksi kepada SU jamban ni.. jangan tuduh je.. buktikanlah!!! [rujuk sini]..
"Dakwaan yang tidak berasas ini tidak harus kita layan. Tapi saya mahu mencabar Saifuddin supaya bagi bukti. Beritahu siapa dan dari parti mana mereka ini."
Buktikanlah.. jangan asyik cakap ni...tu cara lama lah... dah tak boleh pakai lagi...

Hakikatnya PKR ni parti tak berguna dah.. dah nak mampos.. tak sedar-sedar lagi berapa ramai tidak puas hati terhadap kepimpinan PKR.. tapi mereka buat tidak sedar sahaja.. untuk tunjukkan mereka hebat dan relevan... seterusnya sikap mereka ialah tidak mahu mendengar pandangan akar umbi... sebab itu ramai ng 'fed up' dengan PKR dan ramai mula meninggalkan PKR.. Tapi si Pudin Jamban masih tak sedar diri...

Kepada Pudin Jamban... udah-udahlah nak berlakon 'perfect' dalam PKR... banyak yang perlu diperbetulkan dalam PKR tu.. uruskan nepotisme dalam PKR yang semakin parah, membusuk dan tidak terkawal... mesti si pudin jamban ni tak berani.. tak kan nak lawan bos.. ada yang kena pecat nanti..

Kongsi Link Anda