Selasa, Mac 11, 2014

TULAH DIRAJA: Karpal terjatuh semasa disebutkan hukuman

8 Komen!!!
Kapal Singh terjatuh apabila dengar keputusan Mahkamah hari ni, .

Pengerusi DAP. Karpal Singh dijatuhkan hukuman denda RM4,000 oleh Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Hukuman tersebut dijatuhkan selepas pada 21 Februari lalu mahkamah sama mendapati peguam itu bersalah atas tuduhan mengeluarkan kenyataan menghasut terhadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah lima tahun lalu.


Adakah kejadian terjatuh ini dianggap sebagai tulah kerana menghina kedaulatan raja.. ataupun hanya kebetulan..  namun bagi rakyat ianya adalah petunjuk kepada karpal Singh supaya bertaubat dan jangan terlalu ego!!

Moga dengan tindakan ini akan menjadi pengajaran kepada mana-mana pihak yang biadap menghina
institusi diRaja.

#PrkKajang : Gambar-gambar menarik sekitar penamaan calon N.25 Kajang

0 Komen!!!




















#PrkKajang : Anwar kecewa kehadiran penyokong PKR tidak ramai

3 Komen!!!

Apa nak di kata.. seorang tokoh besar.. seorang presiden Parti, seorang Isteri pemimpin dunia kononnya, dan juga seorang isteri peliwat (bukan fitnah) namun kehadiran yang datang menyokong calon PKR bertanding di PRK Kajang hanya seramai 2000 orang. Sepatutnya jumlah yang hadir bagi anwar seramai 50 ribu orang atau lebih ramai sebagaimana zaman refomasi dahulu.

Sebenarnya jumlah ini menimbulkan tanda tanya dengan laungan reformasi 2.0 yang dilaung-laungkan. jumlah ini dianggap terlalu kecil bagi PKR yang sengaja mengadakan Pilihanraya Kecil ini. Mungkinkah rakyat semakin bosan dengan drama Anwar pada PRK Kajang ini.


Sebagaimana di ketahui PRK Kajang ini diadakan apabila Anwar paksa ADUN Cina PKR letak jawatan untuk beri laluan kepadanya untuk bertanding di Kajang. Ianya jelas  adalah pelacuran demokrasi yang diamalkan oleh Anwar yang langsung tidak menghormati institusi rakyat yang telah memilih pada PRU13 yg lalu.

Yang jelas dilihat melalui kehadiran penyokong PKR pada hari penamaan calon pagi tadi menunjukkan sokongan PKR semakin menurun..

Namun pilihanraya baru sahaja masuk hari pertama kempen.. jadi kita nantikan apa lagi drama yang akan disajikan oleh Anuwar Ibrahim!!








Kongsi Link Anda