Rabu, November 11, 2009

ANWAR AKAN SERANG PM

1 Komen!!!




Awas kawan-kawan sekalian ! Perang akan meletus. Apa nama perang ini saya tidak tahu.

Terkejut saya bila membaca blog Zulkifli Nordin sekejap tadi. Katanya Anwar memanggil mesyuarat semua Ahli Parlimen PKR semalam untuk membincangkan strategi baru bagi melancarkan serangan terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak.

Meremang bulu roma saya hingga ke bulu tengkuk dan segala jenis bulu yang ada di badan bila membacanya. Rasanya seolah-olah kita bakal berada di medan perang.

Ini tidak boleh dibiarkan rakan-rakan sekalian. Kita juga harus bersedia dan memanggil mesyuarat secepat mungkin bagi memikirkan strategi bagaimana hendak menangkis serangan mereka.

Terima kasih di ucapkan kepada Zul Nordin kerana telah memberi isyarat awal kepada kami. Jasamu dikenang.

Rujuk di sini untuk membaca artikel penuh yang ditulis oleh Zul Nordin.

sUMBER : rbf

TU LAA TUK GURU, JANGAN ASYIK NAK TUDUH ORANG...

2 Komen!!!



Syabas kepada anggota Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang mengakui kesilapannya mengeluarkan kenyataan mengenai bai’ah talak tiga yang turut memberi kesan kepada wakil rakyat PAS lain.


Mengaku silap tu memang amalan yang patut dipuji. Tapi yang buat celaru sikit nak puji tu ialah bila Khalid berkata, dia bagaimanapun enggan menarik balik kenyataan tersebut.

Mengaku silap, tapi tak mau tarik balik…maknanya, pada pendapat kita, ialah Khalid mengaku dia tersilap kerana menghebahkan perkara itu, tetapi dia tak mau menarik balik apa yang dihebahkannya kerana perkara itu memang berlaku. Sebab itu jugalah dia kata, ‘saya tak sepatutnya berbuat demikian (mengeluarkan kenyataan mengenai bai’ah) dan seharusnya mendiamkan diri.”

Pada masa yang sama pucuk pimpinan PAS dok pakat berebut menafikan amalan itu wujud dalam parti tersebut. Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz pun  turut membuat penafian yang sama.

Malah bukan itu saja, Nik Aziz menuduh isu itu sengaja ditimbulkan oleh pihak tertentu di kalangan orang Islam sendiri yang dengki terhadap perjuangan PAS yang mula diterima oleh masyarakat umum.

“Sebenarnya PAS ini telah didengki oleh orang Islam sendiri, oleh kerana parti ini berkembang akhir-akhir ini maka golongan sekular ini berusaha juga dan mencari juga jalan yang boleh menggugat kedudukan PAS,” kata Nik Aziz.

Siapa pihak tertentu yang Nik Aziz maksudkan tu?

Takkan Khalid Samad kut? Takkan Setiausaha Perhubungan PAS Selangor yang mengaku amalan itu memang wujud? Takkan wakil-wakil rakyat PAS yang turut mengaku perkara yang sama kepada Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin sebagaimana tersiar di sini.

Memandangkan isu ini datang dari dalam PAS, hasil pengakuan orang-orang kuat PAS sendiri, maka dah tentu la tuduhan Nik Aziz tu menghala kepada mereka.

Sebab tu la, Nik Aziz pun kena beringat sikit; jangan dok tuduh tak tentu kalu. Asal ada masalah, asyik nak tuding ke orang lain, balik-balik telunjuk tu menghala ke diri sendiri.

Sumber : Depakata

Blogger Pembangkang kecut Teloq!!!!!

4 Komen!!!
Aiiii... takkan sampai nak komen pun tak boleh... kata pejuang kebebasan bersuara... kebebasan media... berani terima teguran rakyat.... .. pptuihhh!!!



semuanya bohong semata-mata !!!!!!

Inilah yang berlaku kepada blogger pembangkang ... nama blog tu.. Wartawan Rasmi Laman Reformasi  nak komen pun tak bagi... restricted.. Kecut Teloq ke.... macam pemimpin hang... 

PAS "Parti bermasalah" : Ketua Pemuda PAS Shah Alam letak jawatan

0 Komen!!!
Semakin bergegar parti PAS... lepas peristiwa kickdefella dipecat, kini Ketua Pemuda PAS Shah Alam...


Alasannya bahawa dia telah meletak jawatan ekoran tekanan daripada parti itu.Antara lain, didakwa bahawa tekanan itu berhubung tindakannya merakam ucapan Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Hasan Ali, yang sedang disiasat oleh lembaga disiplin PAS. 


Menurut Ahmad Sayuti, beliau tidak menerima sebarang tekanan atau pertanyaan mengenai rakaman tersebut.

Katanya, beliau tidak melepaskan jawatan ketua dewan Pemuda, tetapi melepaskan semua jawatan lain di peringkat negeri kerana isterinya melanjutkan pelajaran ke Australia.

Beliau berkata, timbalannya akan memangku jawatan tersebut bagi pihaknya.

Bagaimanapun, katanya, beliau akan melepaskan jawatan ketua dewan Pemuda sekiranya berada di seberang lain lebih daripada dua tahun.

Ahmad Sayuti mendakwa, laporan-laporan mengenai perkara itu untuk menjejaskan kepercayaan rakyat terhadap Pakatan Rakyat.

======>>>> Ni pun atau lagi alasan bodoh... hang ngaku sahajalah.. tak baik tipu... dosa... hang ni belajar agama ke tidak... Takkan Isteri sambung belajar hang pula nak letak Jawatan..  Ketua Pemuda pulak tu....

kalau dengan rakyat hang boleh tipu tapi dengan orang politik.. hang tak boleh tipu... Apatah lagi dengan kekalutan isu PAS Selangor...

Sumber Berita : Malaysiakini

DALANG SEBENAR PENDEDAHAN BAIAH - MAHAGURU 58

2 Komen!!!
Nik Aziz dan Hj Hadi kata isu bai'ah menceraikan isteri dengan talak tiga, segaja ditimbulkan oleh pihak yang dengki kepada PAS...  dan mereka sahaja berlakon 'buat-buat bodoh' apabila ditanya tentang bai'ah.. Takkanlah Mursyidul AM Pas dan Presiden tak tahu... ianya semestinya dasar parti diperingkat tertinggi

Nampaknya tuhan sekali membuktikan.. bahawa 'buat-buat bodoh' , penafian dan pembohongan mereka sekali lagi terdedah...

Jadi dakwaan pihak yang dengki ini bukanlah dari UMNO tetapi dari PAS sebenarnya.. mungkin ada pihak dalam PAS sendiri yang menangguk air yang keroh.. sengaja membuat kekacauan dalam PAS.

Namun dari segi krisis yang dilihat berlaku dalam PAS.. dilihat sangat komplek yang hanya boleh dilakukan ANUwar Ibrahim sahaja...

Terbaru ada pendedahan mengenai siapa lagi pemimpin PAS yang membocorkan mengenai Bai'Ah..





Blogger MAHAGURU58 said... (tanpa edit)

Assalamualaikum tuan.

Yang mendedahkan bab lafaz taklik oleh setiap calon pilihanraya PAS jatuh talak 3 ke atas isteri jika belot semasa saya dan bloggers lain hadir itu bukan Pesuruhjaya PAS Selangor Dato Dr Hassan Ali tetapi Timbalan Presiden PAS YB Ustaz Nasharudin Mat Isa sendiri. Harap maklum.

Kami yang merakam segala percakapan di majlis dailog itu diminta tidak menyiarkan sebahagian kecil sahaja pendedahan tentang hal ehwal berkaitan EXCO Selangor oleh Dato Dr Hassan Ali. Bab taklik ini tidak terangkum didalam perkara yang diminta rahsiakan itu.

Namun saya tak sampai hati nak siar sebahagian mahupun keseluruhan rakaman audio tersebut kerana kasihankan nasib parti PAS dimana natijahnya pasti lebih heboh dari bab bai'ah ini yang sedang heboh dicanang oleh setiap ahli politik didalam negara kita.

Jika saya musuh kepada PAS dah lama saya siar tetapi saya sayang kedua dua pihak umat Islam yang sedang bertelagah tak sudah ni iaitu baik UMNO mahupun PAS! Nak kata kawan tu , kawan ni pun tak bersih tara mana. Nak kelepiak kawan ni, hak belah tu pun jongoih sama! Telan mati emak; luah mati bapak. Serbasalah saya dibuatnya.

Namun bab dok main gadai rumahtangga sebab dok keloloh sangat nak berkuasa ni, saya rasa tak comel lah. Sebab tu saya siar bab lafaz taklik ni iaitu rahsia kenapa ADUN dan AP PAS tak main lompat lompat katak macam Berahim Ali dan 3 katak di Perak tu! Itu pun saya minta pengesahan dari sahabat saya iaitu salah seorang Naib Presiden PAS sendiri.

Bila dia mengaku memang dok ada macam tu baru saya siar. Itupun selepas minta izin darinya. Mahaguru58 tak ada kepentingan politik mana mana. Saya nak tengok orang kita bersatu dan kekal berkuasa. Itu saja.

Bab PKR dan DAP, saya malas nak kata apa apa. Jika nak tahu arahtuju kepimpinan mereka, tengok saja apa jadi pada kes Dato Dr Hassan Ali nak banteras jualan arak di Selangor?

Siapa yang dok bangkang usaha Dato Dr Hassan Ali beriya iya benar jika tidak puak DAP? PKR buat derk je. 'Play safe' kata orang. Habis nak harap siapa lagi? Tengok sajalah nasib umat Islam di Selangor ni bila Tok Hassan kena pangkah! Hancurrr.

Jadi saya harap semua yang dok baca ni , sedar bahawa bab lafaz taklik ni bukan didedahkan oleh Dato Hassan Ali tetapi Timbalan Presiden PAS sendiri. Sampai sekarang ramai yang dok sembang deraih kokok berderai derai macam lah mereka dok ada di majlis tersebut.

Saya serahkan pada Allah Rabbul Jalil untuk menghakimi kita semua. Siapa yang adil dan siapa yang menzalimi sesama Islam dan separti? Berani siar kerana itu benar. Tak mahu langgar amanah Tok Hassan selagi dia tak bagi lampu hijau lagi. Wassalamualaikum.

November 10, 2009 3:53 PM [Link]

* Apa tindakan JawatanKuasa Displin PAS Pusat dibawah Tuan Ibrahim Tuan Man ??? Rahsia Parti telah didedahkan kepada blogger UMNO. Siap ada rakaman lagi oleh blogger UMNO. Sudah terang lagi bersuluh.


Sumber : Wargamarhaen

Kongsi Link Anda