Khamis, Disember 31, 2009

Bukti Anwar Pengkianat Islam..

0 Komen!!!

Janji Anwar kepada Christian Federation of Malaysia pada 25 Disember 2007.


Sekiranya PR membentuk kerajaan, penganut Kristian Malaysia boleh dibenarkan menggunakan perkataan 'Allah' kerana rakyat Malaysia membesar menggunakan Bahasa Melayu sebagai medium komunikasi.




(sumber:PapaGomo)

LAGI PUSAT HIBURAN BARU DIBUKA DI BANDARAYA "ISLAM" ALOR SETAR ...

4 Komen!!!


Setelah dua minggu aku berehat menulis blog ini kerana terlalu banyak kerja-kerja yang menimbun untuk disiapkan, hari ini tangan dan jejari jemari sudah tidak tertahan lagi untuk kembali menghangatkan suasana KEDAH SEJAHTERA di bawah naungan PAS yang berpanjikan bendera hijau lusuh bulan purnama gerhana ...

NAH ! Hari ini AloQStaQBlog dengan bangga dan sukacitanya mendedahkan satu lagi PUSAT HIBURAN KARAOKE YANG BARU DIBUKA di Bandaraya "ISLAM" Alor Setar beroperasi sejak seminggu yang lepas ... TAHNIAH !! Hari tu Pusat Hiburan PUB & KARAOKE dibuka, Hari ni pula ada lagi KARAOKE baru, esok lusa apa pulak yer yang nak wujud ??? ...

MASIHKAH ANDA INGAT LAGI PENDEDAHAN ALOQSTAQBLOG (06hb DIS 09) ? ... Mengenai kewujudan satu PUB & KARAOKE (BLACK PUB) yang baru dibuka di Pekan Simpang Kuala pada awal bulan Disember 2009 tempohari ? ... Kalau anda terlupa atau belum tahu, bolehlah baca mengenainya di pautan ini .

Kali ini, Jom baca pendedahan mengenai STAR KARAOKE pula!


Pusat Hiburan yang di beri nama STAR KARAOKE yang terletak di tingkat atas bangunan kedai kasut Bata di Jalan Teluk Wanjah dikatakan dibuka secara rasmi pada 21 Disember 2009 (Selepas 3 Hari Umat Islam Menyambut Maal Hijrah 1431 Hijrah!!) dan dari sumber-sumber aku, ada yang mengatakan bahawa kehadiran dan sambutan pelanggan terdiri dari remaja dan anak-anak muda agak memberangsangkan !


Seronoklah orang Alor Setar ! Hanya dalam 1 Bulan sahaja dah dapat 2 Pusat Hiburan !!! ... Dari pengamatan aku sendiri, telah banyak Pusat Hiburan Karaoke yang telah tumbuh dan wujud di Bandaraya Alor Setar sejak Kedah dipimpin oleh Kerajaan PAS. Ini amat menggusarkan rakyat.


Adakah inikah cara pendekatan Parti Islam SeMalaysia PAS Kedah untuk mendekatkan para remajanya kepada budaya Islam ? ... Pusat Hiburan yang tumbuh macam cendawan lepas hujan di Bandaraya "ISLAM" Alor Setar ini, sedikit sebanyak boleh mendekatkan para remaja dan generasi muda untuk menghampiri perbuatan-perbuatan maksiat (mungkin!) ...


Nampaknya pendirian PAS Kedah dahulu, amat-amat berbeza (macam langit dengan bumi) berbanding PAS Kedah sekarang (pasca Mac 2008) ... Dahulu, PAS Kedah adalah juara menghentam Kerajaan UMNO BN Kedah kerana membenarkan Konsert SURE HEBOH di perkarangan Stadium Darul Aman dan Taman Tasek Bandar Darulaman di Jitra.


Bahkan, PAS Kedah jugalah yang beriya-iya menjadi juara rakyat untuk membanteras maksiat remaja dan dewasa khususnya di Pulau Langkawi. Sepanjang ceramah PAS berdentum dentam memaki hamun Kerajaan UMNO BN Kedah yang disifatkan tidak Islamik dalam pentadbiran negeri.


Setahu aku, PAS Kelantan pimpinan Tuan Haji Nik Aziz tidak pula sebegini caranya ... begitu juga PAS Terengganu pimpinan Tuan Haji Hadi Awang pada 1999-2004 dulu ... Setahu aku, Pusat Hiburan di dua negeri Pantai Timur tersebut yang telah sediaada, mereka cuba kurangkan, tiada pertambahan, tiada kompromi (dalam hal Pusat Hiburan macam ni).


Nampaknya, Gaya Kepimpinan ISLAM PAS PANTAI TIMUR (Versi Kelantan & Terengganu) adalah amat jauh berbeza dengan Kepimpinan ISLAM PAS KEDAH (Mungkinkah ini ISLAM PAS VERSI UTARA?). Menjadi persoalan, yang mana satu cara kepimpinan "ISLAM" yang patut diaplikasikan oleh PAS jika memerintah Malaysia ? Islam Sekadar Alat Politik ... (Na'u zubillahi Min Zaa lik) ...

GAMBAR : Banner yang banyak disimpang-simpang jalan dan di tiang-tiang lampu seluruh Alor Setar mempromosikan pembukaan STAR Karaoke pada 21-12-2009 baru-baru ini. Nampaknya, tiang lampu di jalan besar sekitar Masjid Zahir juga terpasang banner sebegini.


Nampaknya, para penduduk KEDAH SEJAHTERA dipersekitaran Bandaraya "ISLAM" Alor Setar, bolehlah menyambut kedatangan Tahun Baru 2010 dengan begitu meriah dengan pertambahan begitu banyak PUSAT HIBURAN PUB & KARAOKE di sekitar bandaraya, selaras dengan kemajuan hebat yang dicapai oleh kepimpinan PAS Kedah dalam mengurus tadbir negeri ini setelah dirampas dari Parti BN (yang dulunya PAS tuduh tidak ISLAMIK).


Kata Dulang Paku Serpih. PAS FOR ALL DUNGU ...







Berita ini disiasat sendiri,

ditulis sendiri, gambar diambil sendiri,
diterbitkan sendiri oleh ...


AloQStaQ
29/Disember/2009
11:10 Pagi

Kes Dr Rosli melarikan diri - Islam semakin hancur di bawah PAS!

1 Komen!!!
Sangat pelik, janggal dan memalukan apabila penguatkuasaan keputusan Mahkamah Syariah terhadap pasangan yang diperintah tinggal berasingan tidak dapat dilaksanakan kerana tidak mendapat arahan bertulis daripada Mahkamah Syariah.

Begitulah hukuman hanyalah sia-sia semata-mata jika manusia gagal Melaksanakan.. dan memalukan pihak yang gagal pula Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) tidak boleh menyerbu atau menangkap.

Kenapa lembap sangat Mahkamah Syariah kelantan untuk mengeluarkan arahan penguatkuasaan... memang betul apa yang dikatakan bapa Mertua Dr Rosli,
"Saya pelik dengan tugas JHEAIK, mereka sepatutnya bertindak kelmarin lagi untuk menahan pasangan ini kerana Mahkamah Syariah telah mengeluarkan waran mufarakah sejak 9 November lalu," kata Mohd Noor.

Tempoh 9 November hingga 29 Disember 2009, merupakan tempoh yang lama iaitu 50 hari... takkan disebabkan beliau (Dr Rosli) Ketua Pemuda PAS negeri maka arahan mahkamah boleh dilewat-lewatkan.. Dan sangat memalukan pasangan yang telah diarah mufaraqah ini ditanggap masih tinggal sebumbung bersama-sama...

Jika tidak boleh membuat serbuan, tidakkah Patut JHEIK turun ke bawah memberi nasihat kepada pasangan terbabit... namun apa yang berlaku tiada seorangpun anggota atau pegawai JHEIK yang turun untuk memberi nasihat... atau nasihat pun tidak boleh.. bukankah 'Ad Din Nasihah'.. agama itu nasihat!!!

Dimana peranan Amal Makruf Nahi Mungkar JHEIK.....

Jadi apakah peranan JHEAIK... terhadap pasangan mufaraqah yang tinggal bersama sahaja... Islam dipandang hina kerana ada Mahkamah dan Jabatan Agama yang sepatutnya melaksanakan Islam dengan adil dan berkesan...

Setelah apa yang berlaku sekarang apakah mahkamah syariah masih tidak akan keluarkan surat arahan penguatkuasaan terhadap Dr Rosli lagi..

Namun jika dilihat perkara ini patutlah Mat Sabu terlepas dakwaan Khalwat dengan bini orang iaitu Normah!!!! semuanya gara-gara campurtangan politik PAS terhadap sistem Mahkamah Syariah Kelantan.... semuanya kerana Islam dilaksanakan secara tidak adil dan berkesan...

Sebab itu Islam semakin hancur di bawah PAS!

Kerajaan negeri Kelantan diarah membayar Ganti rugi RM800 juta

4 Komen!!!
Dalam kekalutan kepimpinan Nik Aziz Celako!x3, ditambah lagi dengan arahan membayar ganti rugi sebanyak RM 800 juta kepada syarikat pembalakan kerana melanggar beberapa perjanjian di antara kedua belah pihak sejak 45 tahun lalu.

Utusan Malaysia difahamkan menurut fakta kes, syarikat pembalakan itu memperoleh konsesi balak beratus ribu hektar di Hulu Kelantan.

Bagaimanapun keluasan asal dikurangkan kepada separuh tetapi masih mengekalkan perkongsian di antara kedua-dua pihak.

Masalah dipercayai timbul apabila kerajaan negeri didakwa melanggar perjanjian konsesi dengan tidak membenarkan syarikat itu menjalankan pembalakan di kawasan yang dimilikinya.

Ekoran daripada itu syarikat yang dikatakan milik bumiputera terbabit terpaksa menanggung kerugian besar selepas pelaburan bernilai jutaan ringgit termasuk pembinaan beberapa buah kilang kayu tidak dapat beroperasi.

.... hehehe... Kerajaan PAS Kelantan kaya boleh berbelanja sesuka hati... kalau gaji YB kelantan dah naik baru-baru ni... setakat bayar beberapa ratus juta apa salahnya.... apapun ianya tetap duit rakyat Kelantan!!!

Sumber : Utusan Malaysia

Rabu, Disember 30, 2009

Dr. Rosli, isteri kedua tinggalkan kediaman - selepas dikepung rumah pasangan tinggal sebumbung

1 Komen!!!
Sudah jatuh ditimpa tangga, Bekas Ketua Penerangan Pas Kelantan, Dr. Rosli Allani Abdull Kadir, 35, dan isteri keduanya, Ilyani Mohd. Noor, 30, melarikan diri dari kediaman mereka ke tempat yang tidak diketahui pada pukul 10.30 pagi ini.

Pasangan terbabit dilihat memasuki sebuah kereta sejurus selepas bapa Ilyani, Mohd. Noor Che Man, 58, menunjukkan Surat Perintah Interim Mufarakah yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini, kira-kira pukul 9.30 pagi ini.

Surat tersebut adalah perintah melarang pasangan terbabit daripada tinggal bersama dan membenarkan mana-mana penguat kuasa agama serta anggota polis untuk menahan mereka bagi memastikan perintah tersebut dilaksanakan.

Mohd. Noor bersama beberapa ahli keluarganya telah mengepung rumah pasangan berkenaan di Kampung Telipot di sini sejak petang semalam selepas mendapati mereka masih tinggal sebumbung walaupun dilarang oleh mahkamah.

Inilah antara contoh pemimpin PAS muda Kelantan.. semakin hari yang semakin hancur dan menunjukkan contoh yang buruk kepada masyarakat.. apatah lagi nama Islam yang hanya dijaja bagi barangan murah untuk tujuan politik semata-mata..

Sumber : Utusan

Selasa, Disember 29, 2009

Celako! celako! celako... Nik Aziz pecat pula setiausaha politik dan akhbar!

3 Komen!!!
Celako! Celako! Celako!... inilah antara kata-kta Tuan Guru Nik Aziz terhadap blog yang menyerang keluarga beliau... sebagaimana yang dikeluarkan Buletin Utaman TV3...

Keadaan haru biru terus berlaku kepada kepimpinan Nik Aziz dan PAS Kelantan... terbaru setiausaha politiknya, Annual Bakhri Haron dan setiausaha akhbar beliau, Mohd. Saiba Yaakub, telah meletakkan jawatan kerana masing-masing tamat tempoh kontrak..

Ini antara yang dikatakan Nik Aziz... namun Nik Aziz menafikan diberhentikan atas sebab tertentu ekoran kemelut politik dalaman Pas sejak kebelakangan ini.

Menurutnya, kedua-dua jawatan itu adalah jawatan politik dan boleh diganti bila-bila masa dengan orang lain apabila sampai tempohnya.

Mengikut Malaysiakini, Husam, yang dikatakan rapat dengan Anual Bakhri, diura-urakan tidak senang dengan perkembangan politik dalam kerajaan negeri itu, mutakahir ini.

Dihubungi Malaysiakini pagi ini, Anual berkata beliau tidak ada apa-apa masalah untuk melepaskan jawatan tersebut kerana "sebelum ini selalu bercakap kemungkinan untuk melepaskan jawatan ini".

"Saya tidak ada apa (masalah), saya sudah berkhidmat 10 tahun," katanya.

Persoalan ialah satu persatu sahabat-sahabat Husam digugurkan satu persatu dari pentadbiran kerajaan Kelantan khasnya berkaitan dengan Nik Aziz.

Peletakan jawatan atau tidak disambung kontrak secara serentak oleh dua Setpol ini menimbulkan banyak persoalan dengan apa yang telah terjadi kepada kepimpinan Nik Aziz yang diketahui bahawa keluarga beliau telah diserang oleh pihak tertentu..

Husam pula dengan lantang menyindir pihak tertantu dalam kerajaan Kelantan untuk memisahkan daripada kepentingan kekeluargaan.

Adakah kenyataan umum Husam ini menujukan kepada Nik Aziz... Apakah tujuan serangan kepada Nik Aziz oleh Husam ini..

Muncul ketika dua pegawai Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan digugurkan, dan desas-desus digantikan dengan mereka yang dekat dengan anggota keluarganya, coretan blog Husam ini menguatkan tanggapan bahawa pentadbiran Kelantan masih lagi bergolak.

Coretan yang penuh berlapik itu bagaimanapun tidak menyebut secara jelas perkembangan politik di negerinya, sekali gus meletakkan orang ramai dalam keadaan terus berteka-teki.

Isu dua pegawai tersebut mendapat perhatian luar biasa kerana diura-urakan berkaitan rapat dengan dakwaan wujudnya pengaruh keluarga Nik Abdul Aziz dalam pentadbiran negeri.

Setelah muncul kontroversi Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) yang diterajui menantunya Abdul Ariffahmi Ab Rahman, isu pengaruh keluarga menteri besar rancak diperkatakan.

Dalam keghairahan membela suaminya Abdul Ariffahmi yang didesak meninggalkan PMBK, Nik Amalina Nik Abdul Aziz pula secara terbuka menudingkan jarinya kepada PAS dan pemimpin-pemimpin negeri tersebut.

Nik Amalina juga mengakui wujudnya perbincangan peringkat keluarganya selama beberapa kali berhubung pelantikan Abdul Ariffahmi.

Kemudian perkara ini disahkan oleh Nik Abdul Aziz sendiri dalam wawancara eksklusif dengan Malaysiakini awal bulan ini.

Sementara itu, seorang bekas pegawai mantan menteri besar Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin, menulis di blognya bahawa Anual Bakhri terpaksa melepaskan jawatan tersebut.

"Anual dalam pesanan mesej ringkasnya (kepada saya) sekadar berkata, 'beliau mengundur diri dalam keadaan yang sukar'," kata Anuar Hashim di Perakite semalam.

Sebagaimana di ketahui Husam ialah pemimpin PAS yang dikatakan bakal MB kelantan pada masa akan datang.. niat Husam semakin lam semakin jelas...

Sumber : Bernama dan Malaysiakini

Gimik murahan PAS Kelantan - Bukan Melayu Islam bakal MB Kelantan?

0 Komen!!!
Berita baik buat bukan Melayu Islam untuk membuat permohonan menjadi Menteri Besar Kelantan... Mungkin inilah model yang dianggap terbaik bagi PAS untuk populariti PAS Kelantan.

Ini adalah modal politik semata-mata bukan berkaitan dengan melaksanakan hukum Islam pun... jika tidak masakan pelantikan MB bukan Melayu Islam PAS hanya buat di Kelantan sekarang bukan 19 tahun yang lalu dan bukan juga hendak dibuat diseluruh negeri yang ditadbir oleh PAS atau bersama rakan PAS..

Kerajaan Pas Kelantan sedia meminda Undang-undang Tubuh Negeri bagi memberi peluang kepada orang bukan Melayu yang beragama Islam menjadi Menteri Besar.

APalah nak kecoh sangat, jumlah pengundi Kelantan tahun 2008, 751682 pengundi,

Dengan jumlah pengundi bukan Melayu hanya kurang 10% dari keseluruhan pengundi Kelantan.. mereka telah pun diberikan keistimewaan.. itupun jika diukur jumlah keseluruhan pengundi bukan Melayu di Kelantan.. namun jika diukur dari segi jumlah pengundi Bukan Melayu bergama Islam.. mungkin jumlahnya akan lebih kurang dari 3% (agak-agak je) jumlah keseluruhan pengundi kelantan. Jika kerajaan Kelantan boleh keluarkan stastistik sebenar berapa jumlah pecahan pengundi Kelantan Keseluruhan khasnya Bukan Melayu Islam..

Nampak kecik sangat je pun.... itupun terhad kepada bukan Melayu yang Islam dan tidak Islam pun tak boleh..... sedangkan PAS nak berbincang tentang negara Islam dan hukum hudud pun takut dengan DAP dan PKR...

Inikan pula nak mengharap politik murahan ini diterima bukan Melayu....

Isnin, Disember 21, 2009

Petronas jadi rakan penaja Mercedes GP

0 Komen!!!
21/12/2009 7:04pm

OXFORD, England 21 Dis. - Mercedes GP telah menandatangani persefahaman jangka panjang dengan gergasi petroleum Malaysia, Petronas bagi membolehkan syarikat minyak itu menjadi penaja utama pasukan Formula Satu berkenaan.

Bagaimanapun, perincian kewangan dan tempoh yang ditetapkan masih dirahsiakan dalam satu kenyataan sebentar tadi.

Jenama Silver Arrows dan Petronas bakal dipamerkan pada jentera Mercedes pada penampilan pertama ketika sesi ujian pramusim di Litar Valencia Februari tahun depan. - AP

Ahad, Disember 20, 2009

Dewan Pemuda PAS Kelantan desak Ariffahmi segera letak jawatan

0 Komen!!!
KOTA BHARU 19 Dis. – Dewan Pemuda Pas Kelantan akan mengadakan mesyuarat Isnin ini bagi membincangkan cadangan mendesak Ir. Abdul Ariffahmi Ab. Rahman meletak jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) lebih awal tanpa menunggu Mac depan.

Ketua Penerangannya, Dr. Rosli Allani Abd. Kader berkata, dewan itu mungkin akan membincangkan isu itu lebih mendalam termasuk mengadakan undian di kalangan ahli jawatankuasanya untuk membuat desakan tersebut.

Sebelum itu jelasnya, pihaknya akan memanggil menantu Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu untuk kali kedua dalam tempoh terdekat bagi mendapatkan penjelasan berhubung peletakan jawatannya itu.

Menurutnya, keputusan memanggil Abdul Ariffahmi yang juga Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas negeri itu dibuat pada mesyuarat harian dewan itu kelmarin walaupun sebelum ini beliau telah dipanggil.

Katanya, ia bagi memastikan isu tersebut tidak berlarutan kerana akan menjejaskan tumpuan parti dan kerajaan dalam membangunkan negeri ini.

“Isu ini perlu diselesaikan dengan cepat kerana ia menjejaskan parti. Apa yang kita buat ini adalah bersandarkan kepada konsep parti menguasai kerajaan bukannya kerajaan menguasai parti.

‘‘Lagi pun Abdul Ariffahmi ialah Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda Pas negeri,” katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

PMBK sebelum ini mengumumkan Abdul Ariffahmi akan meletakkan jawatan pada Mac depan selepas diarahkan Nik Abdul Aziz yang dinasihatkan berbuat demikian oleh kepimpinan Pas Pusat.

Bagaimanapun Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar mempertikaikan keputusan tersebut kerana tempoh tiga bulan itu terlalu lama dan memberi ruang yang banyak kepada musuh untuk menyerang.

Rosli Allani berkata, keputusan yang akan dibuat dalam mesyuarat penuh tersebut menunjukkan ketegasan dewan itu supaya isu berkenaan diselesaikan secepat mungkin.

Mengulas mengenai tulisan isteri Abdul Ariffahmi, Nik Amalina di dalam blognya Seri Suri, beliau berkata, tindakan anak perempuan Nik Abdul Aziz itu betul untuk mempertahankan suaminya yang dianggap tidak bersalah selagi mahkamah tidak menjatuhkan hukuman.

“Memang diakui tulisan yang meminta seorang Exco meletakkan jawatan sedikit sebanyak menjejaskan parti tetapi di sini ada dua isu yang berbeza terutama dalam mempertahankan institusi kekeluargaan.

“Sebagai kawan lama, saya melihat Nik Amalina ada hak untuk mempertahankan suaminya daripada terus dihukum oleh orang ramai tanpa diberikan peluang membuat penjelasan,” katanya. - utusan Malaysia

Khamis, Disember 17, 2009

Edisi Khas : Resolusi BPN Untuk Boikot Blogger Biadap terhadap Pemimpin Pilihan Rakyat !

0 Komen!!!
BPN memandang serius saranan Perdana Menteri di laman 1Malaysia yang mahukan blogger mengamalkan kod etika yang boleh menjadikan mereka dihormati oleh semua pihak. Antaranya :

* Be honest and fair in gathering, reporting and interpreting information

* Never plagiarise

* Identify and link to sources whenever feasible

* Never publish information they know is inaccurate -
and if publishing questionable information, make it clear it's in doubt

* Distinguish between advocacy, commentary and factual information

* Admit mistakes and correct them promptly

* Show good taste. Avoid pandering to lurid curiosity

* Explain each blog's mission and invite dialogue with the public
over its content and the bloggers' conduct

* Disclose conflicts of interest, affiliations, activities and personal agendas

* Abide by the same high standards to which they hold others

2. BPN telah mengenalpasti ada blogger yang menzahirkan sokongannya kepada Kerajaan/BN namun masih mengamalkan budaya 'kotor' dalam menjadi seorang blogger. Termasuklah mengugut PM jika melantik individu tertentu menjadi anggota kabinet dan mengutuk Ketua Pemuda UMNO yang telah dipilih oleh perwakilan sehingga menimbulkan polemik sesama blogger yang berjuang membela negara.

3. Budaya ini sangat tidak sihat di dalam usaha Perdana Menteri untuk mendapatkan kembali sokongan rakyat dan sebagai Blogger Pembela Negara kami tidak akan membiarkan blogger seperti ini berada di dalam senarai blog di kalangan 85 ahli BPN termasuk 22 Penyokong BPN. Usaha ini juga akan disokong oleh blogger-blogger yang lain kerana mereka juga meminta BPN memainkan peranan yang berkesan di dalam mengatasi masalah yang semakin membarah ini.

4. Untuk itu BPN mendesak blogger yang dimaksudkan agar berhenti dengan segera dari terus menggunakan pendekatan kasar, kesat di dalam mengkritik/ memalukan pemimpin tertentu termasuk menggunakan perkataan ugutan terhadap Perdana Menteri sehingga menimbulkan suasana tidak sihat di kalangan blogger yang pasti akan menjejaskan usaha ke arah mencapai kemenangan di PRU akan datang.

5. Jika tidak, maka kami terpaksa mengambil tindakan tegas dengan mengeluarkan blog-blog mereka yang melampau dari senarai blog kami dan meminggirkannya dari terus berada bersama kumpulan yang membela agama, bangsa dan negara. Tempoh diberikan sehingga 17 Disember Khamis 11.59 malam pada 1 Muharam 1431.

Mereka juga perlu meminta maaf kepada semua pihak yang dihentam dan memadamkan semua artikel yang telah mengguris perasaan sebilangan pihak yang lain di dalam UMNO dengan kadar segera.

Semoga kita akan menjadi blogger yang menyatukan rakyat berbilang bangsa dan agama dan menolak sebarang bentuk provokasi yang boleh menjejaskan keamanan yang kita kecapi selama ini khasnya di alam siber.

Sekian, terima kasih !


Yang benar,

Panglima Perang Cyber
http://penembak-tepat.blogspot.com

P/S : Harap dapat disebarkan oleh rakan-rakan samada blogger BPN atau bukan !!!

Jumaat, Disember 11, 2009

PAS Sokong DAP pertikaikan dana bina masjid

4 Komen!!!
Sebagaimana dijangka, pasti akan ada pihak dalam PAS yang akan menjadi pak turut kepada DAP.

Dr Mohd Hatta dan dua lagi wakil rakyat PAS bersama Nga (foto kiri) mengadakan sidang akhbar di lobi Parlimen untuk mempertahankan pemimpin DAP itu.

Turut hadir, ahli parlimen PKR bagi Sungai Petani, Datuk Johari Abdul.

Dr Mohd Hatta menyalahkan Utusan Malaysia, yang melaporkan isu ini di halaman depannya hari ini, dengan menyifatkan ia telah melanggar etika kewartawanan.

Bersama ahli jawatankuasa pusat PAS Dr Lo' Lo' Mohamad Ghazali (Titiwangsa) dan Khalid Samad (Shah Alam), beliau bertegas akan mempertahankan Nga.

Wartawan akhbar itu, yang berada di situ, menafikan ia membesar-besarkan isu tersebut, sebaliknya menyatakan ia hanya melaporkan kenyataan beberapa pihak yang tidak berpuas hati pada Nga.

Dalam sidang media sama, Nga menafikan beliau mempertikaikan Islam apabila membuat perbandingan peruntukan untuk masjid dan rumah ibadat bukan Islam.

Laporan Bernama pula menyebut PERKASA Pahang hari ini membuat aduan di balai polis Bentong terhadap Nga.

Yang dipertuanya Dr Zubir Harun dilaporkan berkata kenyataan Nga
"amat menghina agama Islam, Yang di-Pertuan Agong dan Raja-raja Melayu serta berbaur hasutan yang boleh menyebabkan pergaduhan agama yang serius."

Skandal PKFZ: Khamis siri pertama…ramai lagi akan didakwa

0 Komen!!!



Akhirnya…Khamis setelah sekian lama ,saat yang dinantikan sudah bermula bila tiga orang yang disyaki terlibat dalam skandal Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), dimana ribuan juta wang rakyat lesap ditahan dan didakwa dimahkamah.Tiga mereka ialah bekas Pengurus Besar Lembaga Pelabuhan Klang (LPK) Datin Paduka O.C.Phang ,Ketua Pegawai Operasi Kuala Dimensi Sdn Bhd, Stephen Abok, dan seorang arkitek, Bernard Tan Seng Swee.Mereka ditahan dalam operasi bersama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis.Yang pasti itu adalah siri pertama. Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail memberitahu satu sidang akhbar pada sebelah petang di pejabatnya Putrajaya lebih ramai individu termasuk 'jerung' akan didakwa di mahkamah berhubung projek PKFZ.Projek yang kontroversial itu melibatkan di kawasan seluas 400 hektar.Dakwaan berlakunya penyelewengan dan pecah amanah bergema melihat kosnya yang melonjak dari lebih RM2 billion kepada lebih RM4.6 billion. Hu ha yang ada kaitan dengan isu PKFZ telah melalui pelbagai senario.Antara paling hangat ialah tuduh menuduh ‘sumbangan’ RM10 juta antara Menteri Pengangkutan Datuk Seri Ong Tee Keat dengan bos syarikat kontraktor projek berkenaan iaitu Kuala Dimensi yang juga Ahli Parlimen Bintulu,Datuk Seri Tiong King Sing.


Baca seterusnya di Agenda Daily

Khamis, Disember 10, 2009

Amaran Us Nasha : Jangan pertikai dana bina masjid

1 Komen!!!
Timbalan presiden PAS menggesa isu peruntukan besar untuk pembinaan masjid, tetapi rumah ibadat bukan Islam diabaikan, tidak dibesar-besarkan lagi oleh DAP seperti diungkitkan seorang ahli parlimennya.

Nasharudin Mat Isa bimbang kenyataan wakil rakyat Taiping, Nga Kor Ming, yang juga setiausaha DAP Perak, boleh membangkitkan sentimen agama dan menimbulkan salah faham orang ramai.

Nasharudin, yang juga ahli parlimen Bachok, berkata salah faham dalam isu seumpama ini boleh "dijadikan bahan untuk merungkai kesepaduan Pakatan Rakyat."

Di Dewan Rakyat kelmarin, Nga mempersoalkan perbelanjaan kerajaan sebanyak RM748.26 juta bagi membina 611 masjid dalam tempoh lapan tahun hingga 2008, sedangkan kerajaan didakwa gagal membina rumah ibadat agama lain dalam tempoh tersebut. (baca seterusnya di Malaysiakini)

Ulasan Aspirasi : Adakah rakyat perlu bezakan antara pendapat Us Nasha yang mewakili dirinya dan bukan partinya atau ianya pendadapat Parti PAS secara rasmi?...

Jawapannya rakyat memang perlu bezakan antara pendapat us Nasha dan pendapat PAS... sebab tak mungkin PAS akan membelakangi sahabat mereka iaitu DAP...

Rakyat boleh mengatakan bahawa ianya hanyalah lakonan semata-mata dari pemimpin PAS... kita akan menunggu respon pemimpin-pemimpin lain dalam PAS khasnya Nik Aziz untuk mengeluarkan 'fatwa' beliau..

Nik Aziz : Mahfuz memandai-mandai

1 Komen!!!
KOTA BHARU 9 Dis. – Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar disifatkan sebagai ‘memandai-mandai’ kerana kembali mencungkil isu Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan, perkara itu telah dibincangkan dan diselesaikan selepas pertemuan dengan pimpinan Pas Pusat baru-baru ini.

Oleh itu katanya, Mahfuz tidak perlu lagi mengeluarkan sebarang kenyataan yang tidak sepatutnya kepada media.

Nik Abdul Aziz berkata, tindakan Mahfuz itu adalah satu kesilapan yang tidak mempunyai strategi dan hanya memberi peluang kepada UMNO untuk ‘berpesta’.

“Ucapan Mahfuz itu betul-betul memberi peluang kepada UMNO untuk berpesta. Itu kesilapan dia kerana ini benda yang sudah disiar dan dibincangkan, kenapa tidak berjumpa saya.

“Kalau benda ini belum siap lagi, dia boleh bercakap tetapi ia sudah selesai dengan pejabat agung (kepimpinan Pas pusat).

“Tetapi dia bercakap dengan umum juga, dia pandai-pandai. Itu tidak ada strategi,” katanya kepada para pemberita ketika ditemui di pejabatnya di Kota Darulnaim di sini hari ini.

Utusan Malaysia semalam melaporkan, Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena telah meminta Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) PMBK, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman yang juga menantu Nik Abdul Aziz melepaskan jawatannya dengan segera bukannya menunggu sehingga Mac tahun depan.

Masjid menjadi mangsa politik biadap DAP!!

0 Komen!!!
Isu bina masjid: Kor Ming dibidas

# Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menyifatkan Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming sebagai biadab apabila mengungkit perbelanjaan kerajaan membina masjid di seluruh negara. Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, tindakan Kor Ming dilihat mahu menyalakan api dalam sekam.

# Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menasihatkan Nga Kor Ming jangan membangkitkan sentimen permusuhan antara orang Islam dan bukan Islam. Tegas beliau, kenyataan Kor Ming mempersoalkan kerajaan membina banyak masjid di negara ini terang-terang cuba mengapi-apikan sentimen kebencian antara kaum.

# Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abd. Aziz menganggap Kor Ming dengan sengaja tidak menghormati semangat Perlembagaan Persekutuan yang hanya menyediakan peruntukan kepada pembangunan agama Islam. Kata beliau, nampaknya sikap ihsan kerajaan selama ini (peruntukan kepada institusi ibadat agama lain) langsung tidak dihargai.

baca seterusnya di Utusan Malaysia

Rabu, Disember 09, 2009

SPRM pelajari teknik terkini agensi pencegahan rasuah antarabangsa

1 Komen!!!
KUALA LUMPUR 9 Dis — Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sentiasa bekerjasama dengan agensi-agensi pencegahan rasuah antarabangsa dalam mempelajari teknik latihan terkini mereka dalam usaha membanteras rasuah di negara ini.

Pengarah Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia Datuk Samarajoo Manikam berkata usaha itu dijalankan bagi mengukuhkan kebolehan dan kewibawaan pegawai SPRM dalam menangani kes-kes rasuah yang disiasat.

"Usaha berterusan untuk menangani gejala ini memerlukan komitmen semua pihak dan kerjasama bersama agensi antarabangsa mengadakan kursus latihan dapat mendedahkan pegawai kepada pengajaran teknik terkini dalam usaha membanteras rasuah,” katanya kepada pemberita selepas menutup South East Asia Financial Crime Prevention and Anti-Corruption Forum di ibu pejabatnya di sini, hari ini.

Menurutnya SPRM akan menggunakan pendekatan konsep pembelajaran berterusan untuk pegawainya dalam siasatan kes-kes SPRM bagi persediaan menghadapi situasi mencabar pada masa akan datang.

"Kita akan berusaha menguatkan kepercayaan orang ramai kepada SPRM untuk mengubah persepsi masyarakat tentang kewibawaan agensi ini. SPRM pasti berjaya dan orang ramai patut menyokong SPRM sebagai institusi membanteras rasuah,” katanya.

Beliau berkata konsep pembelajaran berterusan itu dibuktikan dengan mengadakan forum tiga hari itu hasil kerjasama bersama International Financial Crime Prevention and Compliance Training (IFCCT).

"Maklum balas yang kita terima daripada peserta menunjukkan mereka mendapat manfaat terbaik mempelajari teknik dan kaedah terbaru mencegah jenayah kewangan seperti “forensic accounting” dalam menyiasat kes rasuah,” katanya.

Seramai 51 pegawai termasuk 39 dari Malaysia serta Timor Leste, Filipina dan Bhutan menyertai forum itu yang bermula Isnin lepas.

— BERNAMA

Dasar pak turut !!!!.... Kelantan pula tolak BTN

2 Komen!!!
KOTA BHARU: Selepas Selangor dan Pulau Pinang, kini Kerajaan Kelantan pula menolak pegawai dan kakitangannya daripada menyertai program Biro Tata Negara (BTN).

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata beliau tidak bersetuju menghantar pegawai dan kakitanganya menyertai program yang dianjurkan BTN selagi modul dan kurikulumnya tidak diubah mengikut acuan Islam.

Malah, beliau mahu kurikulumnya dirombak dan menonjolkan ke arah Islam. Menurutnya, beliau bersama dua negeri di bawah Pakatan Rakyat bersetuju untuk tidak menghantar pegawainya mengikuti kursus BTN itu.

"Kalau dalam keadaan (kurikulum sekarang) saya setuju tak kirim. Kalau Selangor tolak, Pulau Pinang tolak, tak ada sebab saya nak kirim. Kirim wat gapo (buat apa)?," katanya pada sidang media di pejabatnya di Kota Darulnaim, di sini, hari ini.

Bagaimanapun, beliau tidak bercadang untuk ''mengharamkan'' pegawainya menyertainya kerana haram itu perkataan Islam, cuma tidak bersetuju dan tidak menggalakkan menghantar pegawai menyertai program anjuran BTN.

Kerajaan Pulau Pinang 2 Disember lalu melarang semua kakitangannya daripada mengikuti kursus BTN berkuat kuasa serta-merta.

Timbalan Ketua Menterinya, Mansor Othman berkata, tindakan itu dibuat kerana mendapati kursus BTN memberikan kesan negatif dan menjadi medan menyebarkan propaganda Barisan Nasional (BN).

Minggu lalu, kerajaan Selangor mengharamkan kakitangannya dan pelajar Institusi Pengajian Tinggi (IPT) milik penuh kerajaan negeri mengikuti kursus atau program dikendalikan BTN berkuat kuasa serta-merta.

Nik Abdul Aziz berkata, sudah lama beliau memerhatikan bahawa kurikulumnya tidak diajar mengikut Islam dan bercanggah dengan dasar agama.

"Kalau boleh BTN ini mengadakan forum dengan pakar ekonomi ke atau ahli dalam bidang tertentu ke arah Islam merombakkan semula BTN mengikut acuan Islam," katanya. - Bernama

Ariffahmi abaikan nasihat Mahfuz?

3 Komen!!!
kemaskini 6.40pm Menantu Datuk Nik Aziz Nik Mat kelihatannya enggan mendengar nasihat Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar yang menggesa peneraju utama Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) itu tidak lagi campur tangan dalam urusan penting syarikat terbabit.

Difahamkan, ketua pegawai eksekutif PMBK, Abdul Ariffahmi Ab Razak, semalam mengeluarkan memo dalaman, mengarahkan semua urusan harian terus dilaporkan seperti biasa kepadanya sehingga tarikh pengundurannya pada Mac tahun depan.

"Segala urusan rasmi dan urusan surat-menyurat perlu dilapor dan dialamatkan kepada ketua pegawai eksekutif untuk sebarang tindakan susulan.

"Prosedur ini akan berkekalan sehingga tarikh akhir perkhidmatan saya pada 7 Rabiulakhir 1413H, bersamaan dengan 23 Mac 2010," memo yang ditandatangan Abdul Ariffahmi dipetik.

Ia diedarkan sehari selepas Mahfuz menggesa Nik Aziz, sebagai pengerusi PMBK, mengarahkan menantunya berundur segera atau berhenti membuat keputusan yang boleh mengikat penggantinya dalam soal-soal kewangan atau projek.

Ahli parlimen itu berkata, kedudukan Abdul Ariffahmi harus ditamatkan dengan serta-merta bagi memelihara etika korporat PMBK.

Bagaimanapun tidak jelas sama ada memo ini, yang turut diterima Malaysiakini pagi tadi, dibuat sebagai reaksi kepada kenyataan pemimpin kanan PAS itu.

Abdul Ariffahmi enggan mengulas perkara ini ketika dihubungi tadi.

Beliau, yang juga exco Pemuda PAS Kelantan, memaklumkan untuk menghantar notis peletakan jawatannya di PMBK pada 24 Disember ini, sebulan selepas mengumumkan untuk meletakkan jawatan 23 November lalu.

Katanya, beliau perlu memberi notis 90 hari untuk berbuat demikian seperti dalam syarat pelantikannya, selain ingin menyiapkan kerja-kerja sedia ada dan bagi membolehkan menteri besar mencari penggantinya.

Tidak jelas memo satu halaman Abdul Ariffahmi itu ditujukan kepada siapa kerana ia hanya bertulis "senarai edaran" dalam bahagian penerimanya.

Bagaimanapun, memo itu mengingatkan, arahan itu mesti dipatuhi semua pengurus dan kakitangan PMBK serta anak syarikatnya.

Satu salinan memorandum itu turut dilampirkan kepada Nik Aziz sebagai pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri itu.

Sumber : Malaysiakini

Isnin, Disember 07, 2009

Penang Bangkit:: DAP Jangan Perbodohkan Orang Melayu

0 Komen!!!
Atas cadangan semaremas ,Pisau menyeru kesemua umat islam Pulau Pinang agar bangkit ,dan sampaikan bantahan anda,menyeru kesemua bahagian UMNO Pulau Pinang,penyokong parti pas dan pkr, NGO NGO ,kariah masjid dan penduduk pulau pinang agar mengadakan kempen. Menentang rezoning oleh DAP,mereka menjalankan pecah dan perintah terhadap kesemua kawasan penduduk melayu di Pulau Pinang :klik sini . Menganaiya penduduk melayu Pulau Pinang dengan menyampaikan bantuan fakir miskin di tokong,mengambil alih tanah wakaf di kawasan pulau dan di kontra di tanah besar, takbir raya di haramkan di Bukit Mertajam, menyekat permohonan menukar status tanah T.O.L kepada pegangan kekal(contohnya 10 permohonan ,8 dari cina 2 dari melayu,8 pemohon cina lulus,2 melayu langsung tidak dilayan) menghina tulisan jawi di penang free school , ketua kampung di halang menjalankan tugas(di pantau oleh penyelaras DAP), bantuan sekolah cina 10 juta dan untuk sekolah agama tahfiz hanya 75 ribu. Banyak wang dana dan peruntukan kepada YB DAP disalurkan secara tidak adil,tokong tokong didahulukan,pembaikan dan bantuan kepada rakyat setempat tidak di bantu(rujuk di pejabat daerah)Dan banyak lagi akan didedahkan tidak lama lagi.

Pisau menyeru agar semua bangkit tanpa mengira latar belakang fahaman politik,sama ada anda PKR,PAS atau pun UMNO, ini amat penting untuk survival orang melayu di Pulau Pinang, Anda harus mengambil perhatian yang serius tentang hal ini, tanyalah pemimpin anda,hal ini memang benar benar berlaku.Rujuklah rakan rakan anda yang bertugas di SUK Komtar,ini memang benar benar berlaku.Rujuklah di pejabat daerah dan tanah.

sila rujuk artikel sebelum ini: klik sini , sini , sini, sini , sini, sini , sini , sini , sini

Tindakan yang perlu kita buat.

1. Menghantar MEMORANDUM BANTAHAN KEPADA MAJLIS TANAH NEGARA.

2. Menghantar MEMEORANDUM BANTAHAN kepada SURUHANJAYA PILIHANRAYA.

3. Menghantar MEMORANDUM BANTAHAN kpd KEPALA CINA SOSIALIS P.PINANG.

4. Membuat ceramah dan seminar terbuka di Pulau Pinang.

5. Membuat undian secara online di Facebook.

6. Meminta agar kakitangan kerajaan Negeri TIDAK MEMATUHI SEBARANG ARAHAN KEPALA CINA SOSIALIS.

7. Bangkit dan bersemuka dgn YB-YB Cina Sosialis P.Pinang.

8. Memasang sepanduk bantahan secara besar-besaran.

9. Melakukan TINDAKAN SIVIL TIDAK MEMATUHI SEBARANG ARAHAN KEPALA CINA SOSIALIS DENGAN MENUTUP PEJABAT-PEJABAT NEGERI SEHINGGA KEPALA CINA SOSIALIS MELATAK JAWATAN.

10. Memulakan TINDAKAN PROSIDINGH SIVIL TERHADAP KEPALA CINA SOSIALIS DENGAN MEMOHON INJUKSI, WRIT MANDAMUS ( PERINTAH MAHKAMAH MENGHALANG DAN MEMBATALKAN SEBARANG PERINTAH KEPALA CINA SOSIALIS).

11. Tindakan prosiding sivil itu hendaklah di buat atas alasan dan hujah bahawa:-

a. Kepala Cina Sosialis telah ultra-vires dlm kuasa-kuasa nya dan bertindak dengan sewenang-wenangnya.

b. Melanggar hak-hak isitimewa Melayu di dalam Perlembagaan Malaysia.

c. Tindakan Kepala Cina Sosialis itu melanggar dan bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia dan tidak sah serta terbatal.

d. Bahawa tindakan rezoning yg dilakukan oleh kepala Cina sosialis itu adalah di buat dengan niat jahat dan curang serta memprejudiskan hak-hak pengundi yg bukan penyokong parti sosialisnya.

e. Mendapatkan perintah injuksi terhadap DUN dan ahli DUN parti Cina sosialis itu drp terus menerus mengurangkan hak-hak isitmewa orang Melayu dan drp melakukan sebarang tindakan yg boleh menjejaskan kepentingan dan perlindungan hak-hak istimewa Melayu di dalam Perlembagaan.

Kariah masjid dan kesemua parti politik:
f. Mengumpul bilangan jemaah melebihi 40 orang dan membaca Yassin 41 kali terhadap KEPALA CINA SOSIALIS DAN PARTI NYA DAN PARA AHLINYA KESEMUANYA DAN SETIAP SATU DAN TERHADAP MEREKA YG MENYOKONG MEREKA SUPAYA MEREKA MENERIMA BALA BENCANA dan menjadi ORANG YG HINA DAN TIDAK UPAYA MELAKUKAN APA JUA.

Sumber : Pisau.net

Kongsi Link Anda