Rabu, Ogos 18, 2010

Surat Kutip Derma - PR palsukan surat pusat Khidmat DUN Sg Rapat

0 Komen!!!
Sah ini memang kerja mereka.. kerja Penyangak Rakyat (PR).. sekali lagi membuat surat palsu untuk memburukkan YB BN... lihat berita penuhnya dibawah:


YB Dato Hamidah Osman sedang menulis laporan di Balai Polis Gunung Rapat

Satu laporan polis telah dibuat oleh YB Dato Hamidah Binti Osman ADUN Sungai Rapat terhadap Pakatan Rakyat yang telah menyalahgunakan Pusat Khidmat DUN Sungai Rapat untuk memungut zakat/derma, laporan tersebut telah di Balai Polis Gunung Rapat, Medan Gopeng Ipoh perak. dalam Laporan itu berbunyi begini:

Saya Hamidah Binti Osman telah menerima sepucuk surat kutipan Derma/Zakat yang menggunakan kepala surat rasmi Pusat Khidmat Masyarakat (PR) DUN Sungai Rapat memohon derma/sumbangan dari orang ramai tanpa kebenaran daripada pihak berkenaan.

Surat yang telah ditandatangi oleh En Radzi Bin Zainon juga telah mengarahkan sumbangan itu dimasukkan ke dalam akaun Pusat Khidmat Masyarakat DUN Sungai Rapat iaitu akaun Bank Muamalat. Sedangkan saya tidak pernah mengarahkan demikian.

Saya percaya adalah menjadi satu kesalahan jenayah bagi mana-mana pihak memohon apa-apa sumbangan/zakat tanpa mendapat kelulusan pihak berkuasa. Ia juga boleh menyebabkan salahguna kuasa dan penipuan wang zakat rakyat oleh mana-mana pihak yang bertanggungjawab.

Surat berkenaan juga menggunakan nama pusat Khidmat Masyarakat DUN Sungai Rapat dan menggunakan lambang kerajaan Negeri Perak, padahal pusat Khidmat masyarakat DUN Sungai rapat adalah dibawah DUN yang saya wakili. Keadaan ini akan mengelirukan penduduk setempat seolah-olah saya telah memberi kebenaran surat ini dikeluarkan.

Pihak yang berkenaan juga telah menggunakan alamat pusat Khidmat Masyarakat berkenaan berhampiran dengan alamat pusat khidmat saya iaitu di Lapangan Terbang, Medan Gopeng,Ipoh. Ini semakin mengelirukan penduduk setempat.

Saya juga tidak pernah melantik Radzi Bin Zainon sebagai Penyelia Pusat Khidmat Masyarakat saya dan ia merupakan satu penyamaraan yang serius.
Sebahagian penyokong YB Dato Hamidah yang hadir


YB Dato Hamidah berbaju Biru menunjukkan Laporan Polis

Itulah bunyinya laporan Polis yang dibuat oleh YB Dato Hamidah Osman, laporan ini bertujuan untuk mengelak dari berlakunya kekeliruan orang ramai terhadap zakat yang dikutip oleh Pakatan Rakyat dan menggunakan kepala surat DUN Sungai Rapat. Laporan itu juga bagi mengelakkan pandangan negatif masyarakat terhadap ADUN Sungai Rapat dan Pusat Khidmat Masyarakat tentang kutipan zakat tanpa kebenaran Majlis Agama Islam.



Risalah yang menggunakan chop seakan-akan sama dengan Pusat Khidmat DUN Sungai Rapat



Mr Bean ni nak kena lempar selipar ni..

0 Komen!!!
Dalam keadaan orang Melayu marah terhdap kenyataan Chua Soi Lek yang menyentuh tentang keistimewaan orang Melayu.. datang pulak si Mr Bean (mahfuz) bodoh bin baghal ni buat lawak [rujuk sini]..

Inilah sebenarnya sikap lahanat mr bean yang tidak tahu bezakan masa depan bangsa dengan perkara lawak.. mana ada yang serius dalam pas.. kalimah Allah.. mereka tak serius, isu arak selangor boleh dijual merata-rata pun mereka tak kisah.. tiada negara Islam, hanya negara Sekular... apa PAS nak kisah... saman ekor... benda ni dah lama dah orang cerita... rasuah.. tok guru mereka pun rasuah... tarbiyah... anak mahfuz pun masuk serenti.. jadi apanya PAS nak cakap.. isu pasir Selangor.. kalau zaman UMNO pasti dah berjela-jela dokumen penyelewengan.. tapi sebab kroni sendiri buat.. nak korek pasir berapa banyak pun tak pa..

Bagi PAS tiada apa yang serius dalam negara ni.. apatah lagi tentang hak Istimewa orang Melayu.. apa PAS hirau.. PAS ni pencacai DAP je.. otak memang tak de.. letak kat lutut je..

Bila bercakap mengenai hak Istimewa orang Melayu maknanya bercakap tentang masa depan orang Melayu..

Bayangkan jika 30% ekuiti Melayu dimansuhkan.. dimanakah kedudukan Melayu di negara ini.


Hakikatnya kaum Cina mengamalkan ekonomi kapitalis, mereka tidak fikirkan pun tentang yang miskin.. biar yang miskin terus miskin, jangan dibantu dan yang kaya terus kaya.. itulah hakikat ekonomi Cina. Jadi apa jadahnya PAS kata nak perjuang Islam jika tentang perkara ini pun PAS tidak tahu..

Di mana suara PAS dalam keadaan desakan untuk mengekalkan terus hak istimewa orang Melayu. AKu nak tanya pemimpin PAS.. mereka beli rumah gunakan kouta bumiputera atau mereka bayar penuh... cuba jelaskan.. si Mr Bean yang galak sangat nak jadi pencacai DAP ni, cuba jelaskan.. kemudian nak tanya yang profesional sangat ni.. mereka beli guna kouta atau bayar penuh rumah atau premis perniagaan.. habis tu...

Apa akan jadi di bandar dan pinggir bandar

Jika Melayu tiada kouta 30% untuk beli rumah.. Melayu akan terus jadi minoriti.. rumah-rumah di kuasai orang Cina.. begitu juga dengan premis perniagaan... akibatnya pengundi kaum Cina semakin banyak di bandar Melayu secara sistematik dibuang ke pinggir bandar atau pendalaman.. Ini adalah politik halus untuk mereka kuasai ekonomi dan negara..

Cina bercakap besar kerana mereka beruntung dasar penjajah yang meletakkan golongan pendatang yang tidak sedar diri di bandar-bandar sehingga mereka terus menguasai bandar. Dasar pecah dan perintah British menyebabkan orang Melayu terus duduk di kampung dengan ekonomi bertani dan pendidikan setakat sekolah agama atau sekolah rendah.

Bila Melayu cakap tentang hak mereka mereka labelkan sebagai rasis.. tetapi jika mereka tidak rasis kita cabar mereka supaya hapuskan sekolah Aliran Cina jadikan sekolah satu Aliran.. jika mereka mahukan betul-betul tidak rasis dan sama hak.. tetapi tidak, mereka memilih untuk rasis dalam satu keadaan tetapi dalam keadaan lain mereka kata mereka tidak rasis.. inilah hipokritnya mereka sebagai kaum pendatang...

Jadi kepada pencacai DAP dan yang sewaktu dengannya.. bangsa Melayu perlu jelas 'Kerajaan perpaduan DAP dan MCA' secara langsung sudah tertubuh, understanding atau persefahaman mereka dalam kepentingan mereka tidak pernah berbelah bagi.. masih tak nampak lagi..

Mr Bean boleh tersengih sekarang.. tetapi boleh ke 'sengih' mr bean ini menjamin masa depan bangsa Melayu.. jangan jadi umat Islam hina di dunia dan hina di akhirat.. biarlah jadi umat Islam yang hebat di dunia dan hebat di akhirat.. 'Al Islam Yaklu wala Yula Alaih'

Kongsi Link Anda