Khamis, April 22, 2010

Kajian Persepsi : BN dahului PKR

0 Komen!!!

Peratus DATA PETUNJUK PERSEPSI 3: sehingga 21/4

Batang Kali
BN 72 PR 28

Hulu Yam
BN 67 PR 33

Serendah
BN 61 PR 39

Sungai Tinggi
BN 67 PR 33

Hulu Bernam
BN 72 PR 28

Kuala Kalumpang
BN 57 PR 43

Kalumpang
BN 51 PR 49

Sungai Gamut
BN 87 PR 13

Kerling
BN 60 PR 40

Ampang Pecah
BN 46 PR 54

Peretak
BN 47 PR 53

Buluh Telor
BN 65 PR 35

Rasa
BN 67 PR 33


Bagaimana Data Petunjuk Ini Diambil

Dari Dr Abu Hassan Din

Kajian persepsi Future Studies akan menggunakan 3 renstra analisis iaitu (dgn izin) 'backcasting' atau pemerhatian terhadap corak sejarah, antropologi, budaya dan perkembangan norma ekoposial, 'forecasting' atau pemeriksaan corak/'patern' kepercayaan politik berasaskan kesemasaan, dan 'foresight' iaitu prediksi dari data-data terkumpul lalu diproses untuk menemukan corak dan keputusan yang akan terjadi di masadepan/ atau selepasnya. Misalnya dalam PRK HUSEL ialah prediksi undi

Kaedah pengumpulan data ialah terbahagi kepada 2 iaitu 'panel expert' (tokoh-tokoh, institusi, adhoc yang profesional) dan 'excercise expert' (massa yang dipilih secara rawak) dan menggunakan model wawancara secara langsung mengikut soalan yang telah disusunkan bagi menemukan jawapan prediksiZENTRUM menggunakan metodologi FUTURE STUDIES; dan lain-lain institusi seperti AC Nielsen, Merdeka, Universiti-universiti, NGO yang turut melakukan kajian lazimnya menggunakan metode dari sekolah kajian masing-masing.

Bagi sebuah kerja analisis/kajian persoalan DATA itu adalah tepat, sederhana, tidak tepat atau betul, mungkin, tidak betul adalah tidak patut menjadi perbincangan kerana setiap dapatan kajian adalah mengikut metode dan persampelan yang berbeza.

Yang lebih penting ialah bagaimana DATA digunakan sebagai STRATEGI GERAKAN lantaran dalam politik moden misalnya, sama seperti ekonomi, dan sosial, DATA akan memberi petunjuk yang boleh diproses, diadun dan dibangunkan strategi baru

Setiap individu, gerakan, adhoc, institusi dan sistem termasuk polisi di negara ini mestilah mengubah cara bekerja dari prasistematik yang berasaskan lintasan, kepada sistematik yang bersumberkan angka (data)

Sumber : Only One Choice

Panas!!! : Perisik Rakyat berbohong, sila sebarkan!!!

0 Komen!!!
AB baru mendapat maklumat tambahan tentang 'kelulusan' Calon BN P Kamalanathan.. Ada pihak yang mempertikaikan kelulusan beliau..

Ini semuanya taktik kotor Pakatan Rakyat melalui blogger mereka yang bahalol... mereka menuduh calon BN tipu sijil... buktinya sebab bila check kat laman web University tersebut nama calon BN tidak dijumpai..

Tapi itu semuanya pembohongan semata-mata.. mengikut carian AB, Kamalanathan sah merupakan bekas penuntut Cowan Edith University, Australia..

Ini adalah hasil kiriman pengunjung blog Ab yang memberitahu maklumat ini..

Cara2 untuk mendapat pengesahan mengenai status pengajian Kamalanathan:


Dalam ruang [Enter exact family name of graduate] ...masukkan P.KAMALANATHAN/P.PANCHANATHAN

Kosongkan ruang [Enter any given names of graduate]

Dalam ruang [Enter the Award Title] memasukkan
communication

Dan kemudian tekan
Search.

Maka terhasil info sebegini:

Parchment Number: 2004100372
Name: P.KAMALANATHAN/P.PANCHANATHAN
Award: Bachelor of Communications
Conferral Date: 25/11/2003

Terbukti dan menunjukkan Kamalanathan menamatkan pengajiannya pada 25 November 2003, memiliki sijil Sarjana Muda Komunikasi.
Maka inilah yang terpapar dalam laman web tersebut:





Mungkin ada yang mempertikaikan kesahihan sijil beliau.. tapi sekarang memang terbukti sijil ini bukanlah sijil palsu dan disahkan pula melalui carian laman unviersiti tersebut!!!

Terbukti dakwaan blogger bodoh [rujuk sini] ini adalah satu pembohongan dan fitnah yang berniat jahat!!!


Selamatkan Malaysia!!


Tinggalkan PKR...


Jauhi Dosa!!!


Tauke Kilang Fitnah!!!

0 Komen!!!


Perhatian!!!

Pembangkang sedang mencari pekerja untuk kilang mereka yang baru dibina.. Kilang Fitnah Sdn Bhd ini dimiliki penuh oleh Bro Anwar B Ibrahim (BABI).. sesiapa yang berminat bolehlah bekerja di sana..

Itulah iklan kilang Fitnah pembangkang yang sebenarnya telah mula beroperasi selama 24 jam sehari...

Menurut TS Muhyidin :
Saya tahu di fasa yang akhir ini putaran fitnah atau kilang-kilang fitnah akan mula beroperasi 24 jam di pihak sana. Saya juga jangka mereka akan sebarkan pelbagai risalah gunakan nama pemimpin UMNO dan BN mengatakan begitu begini padahal ia bukan datang dari kita.

"Saya hendak menjangkakan itu dahulu supaya mereka tahu apa yang mereka hendak buat kita sudah tahu,”
Walau bagaimanapun Kilang ini akan ditutup sebaik sahaja PKR tumbang di Hulu Selangor!!

lagipun ramai CEO (pemimpin PKR) mereka dah letak jawatan ....

jadi tak payahlah mohon kerja disini.. buat dosa sahaja.. !!!

Selamatkan Malaysia!!

Tinggalkan PKR...

Jauhi Dosa!!!

Pembangkang ditegur YM Sultan Selangor

3 Komen!!!
Rasanya tidak payah diulas mengenai kepada siapa titah Sultan Selangor ini...

Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, bertitah kepada pihak polis supaya mengambil tindakan terhadap parti politik yang menggunakan masjid untuk berkempen pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar, ketika mengumumkan demikian kepada Berita Harian, berkata polis akan mengambil tindakan tegas terhadap parti yang ingkar arahan berkenaan.

Tapi pembangkang apa kisah!!!.. setakat hukum Allah pun dia langgar, inikan pula hukum manusia.. Inilah yang sangat membimbangkan dengan apa yang berlaku kepada manusia.. iaitu mula ego dan takbur... Hukum pula diletakkan di lantai untuk dipijak-pijak.. Nauzubillah..

Masjid yang sepatutnya menjadi wadah penyatuan sebagimana di zaman Rasulullah tetapi kini menjadi medan fitnah oleh pembangkang!!..
"Esok PKR akan gunakan Nik Aziz berkempen politik dalam Masjid, sebagaimana laporan Malaysiakini beliau akan memberikan kuliah Maghrib di Masjid Kuala Kubu Bharu dan pada malamnya berceramah di Changkat Asa, Hulu Bernam."
Masjid kini telah lari peranannya di bawah Pakatan rakyat.. jauh sekali peranan masjid di zaman Rasulullah SAW... Adakah kita sanggup melihat tempat yang mulia dicemari oleh Pelacur Politik..

Selamatkan Malaysia

Tolak PKR!!!

Melayu dan Islam pasti selamat!!

Sumber : Berita harian

Panas!!! - Giliran Ketua AMK Kelantan tinggalkan PKR

1 Komen!!!

terkini!!!

Semakin ramai tinggalkan PKr dan Anwar Aljuburi.. kini giliran Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Kelantan, Wan Khairul Ihsan Wan Muhammad dan Setiausahanya, Muhammad Ezri Zainal Abidin, sebentar tadi mengumumkan keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menyertai Umno.

Wan Khairul berkata, mereka bertindak demikian kerana sudah hilang kepercayaan kepada kepimpinan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, serta Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Perjuangan PKR yang saya lihat akhir-akhir ini hanya perjuangan peribadi seorang manusia untuk mengangkat dirinya menjadi Perdana Menteri," katanya pada sidang media di Rumah Kelantan di sini.

Selamatkan Malaysia!!

Tinggalkan PKR...

Sumber : Berita Harian

Isu degree calon BN terjawab!!!

1 Komen!!!
Apa punya bodoh la... kalau nak buat isu cari la yang kukuh sikit.. takkanlah macam budak-budak.. kan dah malu...

Woi Perisik Rakyak ... aku rasa pelajaran kau orang ni standard penilaian darjah 6.

Semalam kata Kamalanthan yang mintak kalung sliper pada Dr Mahathir pada konvensyen MIC yang lepas. Rupanya tidak. Kena smash dengan Parpukari sini.

Sekarang dia tuduh Kamalanathan tipu degree. Bacalah blogger yang tidak tahu malu asyik fitnah yang salah sini. Ini menunjukkan kebodohan tahap bengong blogger ini... tak kanlah nak cari 'maut' dalam soal Pilihanraya Kecil ni...

Menjawabnya senang. Lihat bawah ini.


Jadi mereka boleh tengok puas-puas sijil degree diatas.. kalau nak bawak tidor pun boleh... Rasanya mereka ini tidak pernah merasa terima, jauh sekali melihat macam mana rupa degree.

Ini menunjukkan tahap kematangan pembangkang yang rendah hingga tak tahu cari maklumat tapi buat kesimpulan yang salah untuk fitnah. Ini semua tindak balas sebab pembangkang rasa tertekan kerana Zaid katak mabok todi asyik di serang.. ini kiranya balas balik dari Blogger pembangkang yang sengal ni..

Macam ni ke nak perintah Malaysia???? Ranap negara.

Mana tidak, mereka tidak boleh bezakan seseorang itu dari seorang pemimpin dengan peliwat luar tabii.

Sumber : The Unspinners

Tunggu di Parlimen!!! - Ezam buktikan Anwar boneka Israel!!!

2 Komen!!!
Nampaknya rentak tarian Anwar akan menjadi sedikit 'sumbang' apabila Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd. Noor berkata, beliau telah mengumpulkan segala bukti mengenai kaitan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pemimpin-pemimpin Yahudi.

Walaupun dakwaan mengenai Anwar telah biasa dilihat dan dibaca dalam media maya, namun kali ini ianya akan dibawa selangkah lebih tinggi.. ‘dossier’ (maklumat) ini akan diserahkan kepada ahli-ahli Parlimen esok...


Dakwanya, antara dokumen tersebut ialah surat bertarikh 1 Oktober 2006 yang ditulis oleh Anwar selaku Pengerusi Foundation for the Future kepada Kaunselor Bank Dunia, Robin Cleveland bagi memohon agar teman wanita bekas Presiden Bank Dunia, Paul D. Wolfowitz, iaitu Shaha Ali Riza, dipinjamkan ke yayasan tersebut.

Beliau berkata, surat itu membuktikan Anwar sanggup menjadi boneka kepada Israel demi menutup skandal Wolfowitz walaupun umum mengetahui bekas Presiden Bank Dunia itu merupakan bangsa Yahudi yang bertanggungjawab menjadi arkitek perang Iraq sehingga membunuh ratusan ribu umat Islam di negara tersebut.

Apa yang petning rakyat perlu mengetahui hubungan Anwar yang begitu Intim dengan Bangsa yahudi dan israel ini... Anwar memang dikenali sebagai pencacai yahudi yang duduk di Foundation for the Future.

Apa sangat hebatnya Anwar ini, tidak mungkin Yahudi akan mengambil ANuwar ALjuburi kalau ianya seorang yang betul-betul Islamik.. apatah lagi yang mengancam kewujudan Yahudi.. Oleh itu, rumusan yang boleh dibuat adalah Yahudi akan menggunakan orang seperti Anwar ini untuk merosakkan negaranya sebagaimana Yahudi bertangguingjawab menjatuhkan Iraq, Pakisatan, Afganistan dan Iran.., Manusia umpama ANwarlah yang telah bertanggungjawab menjatuhkan negara mereka melalui bantuan Yahudi.

Sebab itu mereka sangat mempertahankan kes Liwat Anwar diperingkat Antarabangsa.. dan mahukan kerajaan menggugurkan kes liwat ini.. kerana ANwar ialah harapan mereka untuk menjajah Malaysia sebagai sebuah negara Islam setelah mereka gagal untuk menundukkan Malaysia di Zaman Mahathir.

Anwar ialah manusia hipokrit yang fasiq, menuduh kerajaan bekerjasama dengan Israel, sedangkan pada masa sama beliau pernah menggunakan khidmat syarikat pelobi yang ditunjangi warga Yahudi semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dahulu.

Semasa menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri Aljuburi bersekongkol dengan APPC yang diketahui diterajui oleh bangsa Yahudi dan sejumlah besar peruntukan digunakan bagi tujuan tersebut khususnya bagi meningkatkan imejnya.

Tolak Anwar!!!

Tolak Boneka Yahudi!!!

Sumber : Utusan

Kongsi Link Anda