Ahad, November 14, 2010

Apalah bodoh sangat PAS sampai ditipu PKR

0 Komen!!!
Pakatan Rakyat sebenarnya ialah Pakatan Bodoh.. iaitu saling memperbodohkan satu sama lain...masing-masing berlakon je..

Lihat artikel Agenda Daily.. rupanya PAS dan DAP diperbodohkan PKR sahaja..

Angka ahli yang ramai hanyalah alasan untuk PKR dapatkan kerusi Pilihanraya... Bekas Setiausaha PKR Selangor, Mohd Nazmi Rosli berkata:
“Mempunyai ahli yang ramai merupakan syarat penting rundingan kerusi dalam Pakatan Rakyat, sebab itu PKR terpaksa dakwa mempunyai ahli yang ramai untuk kaburi mata DAP dan PAS supaya parti itu dapat bertanding banyak kerusi,”
Bukti jelas tentang pembohongan ahli PKR ialah dakwaan PKR ada ahli seramai 400,000 orang... sedangkan sepanjang pemilihan parti, jumlah ahli parti itu yang keluar mengundi dalam pemilihan jawatan utama parti hanya mencecah 12,000 je..
“Contohnya di Sungai Petani hari ini hanya 202 sahaja yang keluar mengundi daripada 3,222 ahli, jadi soalannya, betul ke ada ahli banyak macam itu, atau hanya data yang dimasukkan untuk tujuan lain?”
Sahlah PAS dan DAP diperbodohkan dengan Aljuburi.. akhirnya sistem pemilihan PKR ni memakan diri sendiri.. bukan sahaja merupakan pemilihan paling kalut dalam sejarah Parti politik bahkan paling kotor dalam sejarah negara..

Cina DAPigs rampas harta orang Melayu

3 Komen!!!
Inilah akibat jika bagi kaum Cina memerintah.. walaupun negara ini merdeka dnegan keringat UMNO.. namun itu semua telah dirampas oleh CINA DAPigs haram jadah..

Ingat dahulu masa PAP mula-mula perintah Singapura.. mula-mula mereka ambillah Melayu jadi presiden untuk jaga hati orang Melayu .. lepas tu.. tak de dah. semuanya bukan Melayu... inilah yang akan terjadi kepada Malaysia jika ajen PAP ni diberi memerintah negara.. Mula-mula lantiklah Aljuuri jadi PM.. lepas tu puak Cinalah pulak jadi PM.. mereka dah buat kat Singapura, kenapa mereka tidak buat di Malaysia dan Melayu PKR dan PAS pasti akan menyokong dengan tindakan ini.. PAS hanya diberi menjadi menteri agama sebagaimana Melayu Singapura..


Ini mereka baru memerintah negeri.. bagaimana jika mereka memerintah negara apalagi harta orang Melayu mereka akan rampas.

Di Perak mereka nyaris merampas tanah-tanah Melayu untuk dijadikan milik kekal mereka.. terima kasih kepada barua dan boneka CINA DAPIgs ini.. iaitu PASberg iaitu parti haram jadah yang sanggup jual agama dan bangsa kepada si bangsat DAPigs..

Mungkin kita renung kembali lagu warisan ni (versi asal).. apa yang akan ada lagi pada Melayu jika DAPIgs memerintah!!!





Inilah yang berlaku di Pulau Pinang .. selepas nak kaut tanah penduduk Kg Genting & Pondok Upeh di Balik Pulau , kini kerajaan negeri DAPigs diketuai Guan Eng mahu rampas pulak dewan orang ramai di kawasan Adun BN iaitu Teluk Air Tawar .

Semalam dianggarkan 150 penduduk serta pemimpin masyarakat sekitar Telok Air Tawar di sini mengadakan perhimpunan secara aman membantah kerajaan DAP Pulau Pinang yang didakwa mahu merampas sembilan buah dewan kegunaan orang ramai di kawasan tersebut.

Mereka yang terdiri daripada penduduk beberapa taman perumahan sekitar sini mengecam tindakan kerajaan negeri yang menghantar notis mengarahkan supaya semua bangunan dewan di kawasan tersebut dikosongkan dalam masa terdekat.

Bangunan terbabit ialah Dewan Panorama, Dewan Orang Ramai Taman Tun Dr. Awang, Taman Sri Pantai, Taman Melati, Taman Robina, Taman Senangan, Kampung Contoh, Dewan Belia Bagan Lebai Tahir dan Dewan Gerakan Daya Wawasan (GDW) Telok Air Tawar.

Penduduk di situ mendakwa bahawa kerajaan negeri tidak mempunyai hak mutlak ke atas dewan berkenaan kerana semuanya dibina menggunakan pembiayaan sepenuhnya Kerajaan Pusat semasa zaman pemerintahan kerajaan BN .

Kerajaan negeri sebelum ini sudah mengambil alih tiga buah dewan di kawasan itu untuk kegunaan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Negeri (JKKKN) selepas menang dalam pilihan raya umum lalu tetapi penduduk mendakwa ia terbiar tanpa diselenggara.

Seorang penduduk, Abdul Hamid Ahmad, 76, mempersoalkan kenapa dewan-dewan berkenaan mahu diambil alih sedangkan ia sudah diurus dengan baik dan penduduk bebas menggunakannya bagi pelbagai tujuan termasuk penganjuran kelas malam pelajar, tabika, kenduri kahwin serta aktiviti persatuan.

‘‘Kita minta kepada kerajaan negeri, hentikanlah berpolitik berlebihan sampai dewan kegunaan orang ramai pun nak ambil. Kalau ambil alih, rakyat kena bayar sewa, kena isi dan hantar borang, bukankah itu hanya menyusahkan penduduk,” katanya.

Gambar Nik Aziz di Hotel Mewah - Zuhud?

4 Komen!!!


Mewahnya bilik penginapan Mursyidul Am PAS... 

Termenung atau terkenang saat hujung usia menjadi MB Kelantan ?


Nik Aziz dibantu dengan kerusi roda.

Membelakangi gambar ialah Timbalan Menteri MITI Datuk Mukhriz Mahathir


Pertama sekali kita teringat kisah tahun lepas di mana isu tajaan haji heboh diperkatakan. Ketika itu beliau menyatakan puak UMNO menghalang hasratnya menunaikan haji.

Tahun ini tidak ada lagi kecoh dan beliau telah pun selamat tiba di Mekah.

Sekali tengok berbeza sekali gaya hidup MB Kelantan selepas 20 tahun memegang Kerajaan. Dulu dikatakan zuhud dan enggan mendiami kediaman MB.


Tetapi sekali air bah sekali pantai berubah. Nik Aziz sudah lain 'gayanya' selepas lama memegang kuasa.

Bermewah tidak mengapa asal tidak riyak demi menunjukkan kehebatan kita dalam mencari harta dunia tanpa

 meninggalkan akhirat, tetapi adakah kata katanya kepada UMNO sama seperti apa yang dibuat sekarang ini?

Maka apa yang penting ialah senang untuk kita berkata-kata tetapi susah untuk praktikkan kata kata kita.



Selamat Menunaikan Haji kepada Mursyidul AM PAS dan kita mendoakan pintu hatinya akan terbuka untuk 

memisahkan diri dari 'tahaluf siyasi' yang difatwakan halal dengan DAP PKR.


Moga Allah memberi kejayaan kepada usaha kita semua. Amin dengan berkat Sayyidul Mursalin Saidina Muhammad s.a.w
 
Artikel asal dari Panglima Perang Cyber

PAS sama macam ISRAEL- larang kebebasan media

1 Komen!!!

Tengok tindakan MB PAS Kedah macam tiada beza dengan Nentayahu, Perdana Menteri Israel yang menghalang kebebasan media...

Tengoklah siapa yang dahulu tuduh BN halang kebebasan media.. tetapi rupannya kerajaan PAS lagi teruk dari BN bahkan dari teruk dari kerajaan ISAREL.. sekaligus menghalang kebebasan bersuara..



Ketua Pemuda GERAKAN negeri Tan Keng Liang berkata, ini kerana kebebasan media di negeri jelapang padi itu kini semakin terjejas [klik sini].

"Pakatan Rakyat juga perlu menjamin dan mengekalkan kebebasan media di negeri Kedah," katanya.

"Saya berharap pemimpin-pemimpin pusat Pakatan Rakyat tidak akan berdiam diri dan mengabaikan kepentingan rakyat negeri Kedah."

Kerajaan PAS Kedah dilaporkan mengeluarkan arahan itu melalui sepucuk surat yang ditandatangani oleh setiausaha akhbar menteri besar yang hanya membenarkan Harakah, The Star, Sinar
Harian, Sin Chew Daily and Makkal Osai membuat liputan sesi belanjawan sehingga Selasa ini.

Selain Pemuda GERAKAN, Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) Malaysia Hata Wahari dilaporkan kecewa dengan langkah itu, sekali gus mendesak larangan itu dibatalkan.

"Ia suatu tindakan kerajaan negeri yang tidak rasional dan tidak adil dengan memilih beberapa media tertentu.

"Mereka tidak harus berlebih-lebihan melatah terhadap laporan yang tidak digemari mereka," Hata yang juga wartawan kanan Utusan Malaysia dipetik sebagai berkata.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak mahu menarik balik surat (larangan itu), semua organisasi media patut memulaukan persidangan DUN sebagai tanda bantahan." 

Protes kerana PKR parti paling tidak demokrasi

3 Komen!!!

Seramai 200 anggota Parti Rakyat (PKR) pada Sabtu melakukan protes di depan ibu pejabat parti itu bagi mendesak pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) dihentikan serta-merta, selepas didakwa tidak telus atau berlaku adil kepada calon yang bertanding. Perhimpunan protes yang bermula 10.30 pagi dan berakhir 12 tengah hari itu diketuai bekas timbalan setiausaha agung PKR S.Jenapala Perumal.
Selain itu, turut kedengaran laungan “Hidup Zaid” (bekas Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan Datuk Zaid Ibrahim) dan “hentikan segera pemilihan parti.”
Bagaimanapun, Zaid tidak kelihatan sepanjang protes itu walaupun beliau pada mulanya dilapor akan mengetuainya. 

Protes itu juga mempamerkan beberapa kain rentang yang tertera perkataan “Shame on you Anwar”, “Anwar dan Azmin: pemimpin paling kotor, cakap tak serupa bikin, pemilihan parti yang paling kotor, penipu, pembohong dan pengkhianat dan mereka akan hancurkan parti kesayangan kita” serta “kami cinta Parti Keadilan Rakyat, penipuan di Pemilihan parti, demokrasi dikuburkan, apakah ini keadilan, jangan tipu kami”. 

Bagaimanapun, tidak ada wakil atau pemimpin PKR yang tampil meredakan keadaan dan pintu masuk ke ibu pejabat parti itu juga telah dikunci. 

Bercakap kepada pemberita, Jenapala Perumal berkata tidak ada sebarang memorandum atau surat yang akan diserah kepada pimpinan PKR, sebaliknya, protes itu dilakukan untuk membolehkan pucuk pimpinan mendengar permintaan supaya pemilihan parti dihentikan. 

Bekas Bendahari PKR Selangor K.S.Kottapan yang turut serta dalam protes itu mendakwa, pemilihan yang tidak telus menyaksikan haknya untuk bertanding sebagai anggota MPP telah dinafikan. 

“Ini bukan pemilihan parti yang bersih. Saya menggesa pimpinan parti dengan segera hentikan pemilihan ini dan adakan semula daripada peringkat cabang. Saya pasti mereka akan ambil tindakan, khususnya (terhadap) orang seperti saya ini dan akan memecat kita. 

“Apa yang kita minta ialah pemilihan dihentikan dan dilakukan semula, tetapi langsung tidak ada sebarang tindakan diambil. Kita di sini berjuang untuk keadilan rakyat, bukan berjuang untuk pemimpin-pemimpin tertentu,” katanya. 

Mengulas kenyataan Zaid yang juga bekas calon timbalan presiden yang mahukan penasihat parti Datuk Seri Anwar Ibrahim serta naib presiden Mohamed Azmin Ali berundur dari PKR, Kottapan berkata beliau menyokong apa yang dikatakan bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu. 

“Kita kena tukar pimpinan kita untuk menjadikan PKR maju dan rakyat terus mempercayai kita. Kita tahu pilihan raya umum juga dah semakin hampir, jadi kita perlu lakukan perubahan drastik. Saya sokong Zaid nak tubuhkan parti baru dan kalau PKR tidak berubah, saya rela saya dipecat,” katanya. 

Ketua Komuniti India Selayang, yang juga calon timbalan ketua cabang Selayang, B.Rajandran pula mendakwa pucuk pemimpin PKR sekarang terlalu mementingkan diri dan tidak membela nasib rakyat.

“Ketua-ketua yang ada sekarang ini semuanya pentingkan diri sendiri sahaja. Mereka tak peduli tentang rakyat dan janji-janji yang mereka buat masa pilihan raya, itu semuanya tidak ditunaikan lagi. 

“Tetapi semua nak dapatkan Putrajaya sahaja…tapi tak buat apa-apa untuk rakyat, nak tangkap Putrajaya nak buat apa?,” katanya. 

Bagaimanapun, protes tersebut berlangsung secara aman di bawah pengawasan polis. 

– BERNAMA

Kongsi Link Anda