Khamis, Mac 05, 2009

7409 - Lim menipu!

6 Komen!!!
Angka bersejarah buat 2 bukit 1 batang,

Tahniah kepada SPR Malaysia yang semakin cekap dan efisyen. Buktinya SPR mampu untuk menghadapi Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau dan DUN Batang Ai secara serentak pada 7 April 2009.

Inilah contoh kecekapan yang perlu ditunjukkan oleh semua agensi kerajaan, walaupun tugas datang secara serentak tetapi dapat diuruskan dengan cekap dan efisyen.

Walaupun begitu, terdapat pihak yang tidak berpuas hati yang mengatakan SPR bias kepada kerajaan dalam masa yang sama merekalah juga yang asyik mempertikai kecekapan 'delivery sistem' oleh kerajaan.... macammana ni... tapi kalau mereka menang, mereka senyap sahajalah.. macam biasa lah...

Macam biasalah juga .... mereka buat kerja sesuka hati sahaja, nak mesyuarat... jom mesyuarat.... bawah pokok,.... jom bawah pokok,... kedai kopi, jom kedai kopi, .....

Inilah standard YB mereka, lepas ni dengarnya exco haram dan speaker haram jadah akan buat mesyuarat DUN haram kat kedai kopi pulak..

Dalam blog Lim Kit Siang, "Lim said the opposition, which lacks funds and other resources, would be overstretched if it had to campaign for a constituency in Sarawak along with polls in Perak and Kedah - all slated to be held on April 7.

“Three by-elections on the same day makes it difficult for the opposition to campaign effectively. But it is convenient for the ruling Barisan Nasional which has the money, media and government machinery,”

Tapi kita tahu dakwaan lim hanyalah pembohongan semata-mata, apatah lagi kenyataan beliau mengenai kemampuan keberkesanan jentera pilihanraya mereka yang serba kekurangan duit, jenter dan sebagainya.

Tapi sejarah membuktikan bahawa pada pilihanraya kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu, penyokong pembangkang lebih ramai dari BN, poster dan flyers pembangkang lebih banyak dari BN, bendera pembangkang pun lagi banyak dari BN bahkan kenderaan pembangkang pun lagi banyak dari BN.. tak ke penipu si mata sepet ni!!!

Dan tambah menipu lagi si mata sepet ni, apa jadahnya nak pilihanraya kecil satu negeri Perak, kata tak de duit dan bla.. bla... bla...?!!!!

Lagipun apa masalahnya, Pulau Pinang, Kedah, Selangor, Kelantan kan mereka dah perintah berapa banyak projek yang mereka dah bagi pada kroni mereka, tak reti-reti nak sponsor...

Dan sekarang pulak mereka gunakan nama pakatan, jadi agih-agih la tugas, tu pun nak kena ajar ke.... PKR di Bukit Selambau, PAS di Bukit Gantang dan DAP di Batang Ai, kan senang hidup... itupun kata SPR bias pada BN...

Jadi janganlah bohong kepada rakyat, dulu lain, Pembangkang tiada kerajaan, tetapi sekarang lain pakatan ada kerajaan dah bukan satu, banyak!!!

Kalau dah jenis penipu, cakap apa pun memang menipu je.... janganlah kaitkan SPR pulak...

Kongsi Link Anda