Selasa, April 08, 2014

Kenapa Kit Siang pula mengamuk?

3 Komen!!!
KUALA LUMPUR, 8 APRIL : Tindakan beberapa NGO dan juga bekas pemimpin DAP mendedahkan tentang tentera maya DAP yang digelar Red Bean Army atau lebih dikenali sebagai RBA telah menimbulkan kemarahan pemimpin tertinggi DAP, Lim Kit Siang.

Kit Siang dalam satu kenyataan kepada media menyifatkan pihak yang mendedahkan tentang RBA ini adalah pihak yang gemar membuat spekulasi gila dan cuba memburukkan imej parti DAP.

Kit Siang turut membidas kenyataan tersebut dan menuduh pihak UMNO dan Barisan Nasional yang menjadi dalang dalam melahirkan tentera maya yang 'paling gila di dunia' untuk menyerang parti DAP dan juga Pakatan rakyat secara berterusan tanpa henti.

“Hanya orang gila saja yang akan percaya dan menerima tuduhan mengarut itu.“DAP tidak mempunyai ‘RBA’ dan kami tidak membayar satu sen pun untuk mana-mana ‘cybertrooper’,” tegas Kit Siang kepada wartawan.

Kemarahan Kit Siang ini tidak dapat dibendung lagi selepas beberapa NGO telah mendedahkan tentang operasi jahat RBA.NGO tersebut adalah Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Ikatan Rakyat Ihsan Muslim Malaysia serta Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP).Pendedahan tersebut diketuai oleh Presiden MJMM Abdul Rani Kulup Abdullah.

Tambah Kit Siang lagi, DAP tidak mampu untuk membiayai tentera maya seperti yang didakwa oleh NGO tersebut kerana tidak mungkin mereka mampu untuk mengeluarkan wang bulanan sebanyak RM2.4 juta atau RM115.2 juta setahun untuk membiayai RBA yang menurut NGO tersebut dianggotai oleh 800 ‘cybertrooper’ dan dibayar RM3,000 setiap seorang.

“Sungguh mengejutkan, individu yang mendakwa dirinya memimpin NGO boleh menjadi hilang akal dan gila sehingga sanggup percaya bahawa DAP bukan saja mempunyai 800 ‘cybertrooper’ RBA", tegas Kit Siang lagi.

RBA sebelum ini telah mula menjadi bualan hangat selepas didedahkan oleh  Shen Yen Aun tentang modus operandi jahat gerakan itu yang memburukkan kerajaan secara tersusun dan menabur fitnah secara membuta tuli demi menarik sokongan terhadap parti DAP.-UtaraNews.com

ADUN DAP : EXCO Selangor makan gaji buta!!

0 Komen!!!
ADUN DAP belasah Khalid Ibrahim yang didakwa bekerja secara bersendirian dan seolah-olah tidak percaya kepada exco dan wakil rakyat lain.

Ng Suee Lim (DAP-Sekinchan) berkata kelemahan kerajaan Selangor sejak 2008 akibat pemusatan kuasa di tangan Khalid sehingga exco negeri “tiada kerja”.

Beliau membangkitkan apa salahnya kita kuasa itu diagihkan kepada exco lain seperti Dr Ahmad Yunus Hairi, Sallehin Muhyi dan Seri Kembangan.

"Kita tengok sekarang exco tak ada kerja. Kuasa berpusat di satu pihak sahaja. Terlalu banyak kuasa di tangan menteri besar. Semua di tangan MB.

"Apa salah agih-agihkan kuasa kepada exco lain, Adun Sijangkang (Yunus), Sabak (Sallehin) dan Seri Kembangan (Ean Yong).

Kemudian kita tengok prestasi mereka dalam laporan setiap setengah tahun.

"Jangan jadi one man show (bekerjasa sendirian). Penyakit kita one man show," kata beliau.

Beliau yang juga ADUN Sekinchan selama tiga penggal berharap Khalid dan pentadbirannya dapat mendengar pandangan beliau.

Ng berkata demikian ketika membentangkan usul menjunjung kasih titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah semalam. 




**** Admin melihat di sini ada agenda jahat mahu burukkan imej Khalid Ibrahim.. maklumlah sekarangkan musim pemilihan PKR!!

jadi tangan siapakah di belakang ini.. 

Dayana, Isteri Pertama Ashraf Muslim Lawat Anak Wan Sakinah

0 Komen!!!


Bertapa mulianya hati seorang wanita. Tersentuh kami apabila melihat foto mesra isteri pertama Ashraf Muslim iaitu Dayana yang turut hadir melawat anak pertama Ashraf dan juga madunya yang masih lagi berada didalam wad.
Mana taknya, seluruh Malaysia tahu mengenai konflik yang melanda rumahtangga Ashraf apabila dia bertindak berkahwin dengan Sakinah tanpa pengetahuan isterinya itu.
Namun, berpoligami itu tidak semestinya menyakitkan kerana Ashraf telah membuktikan mereka sekeluarga mampu membahagiakan antara satu sama lain.
Dayana, Isteri Pertama Ashraf Muslim Lawat Anak Wan Sakinah
Melalui foto-foto yang dimuat naik di laman sosial Instagram milik Ashraf sendiri, Dayana dilihat turut sama teruja dan gembira menyambut kelahiran bayi tersebut.
Malah, kehadiran Dayana wajar dipuji kerana dia berjaya menepis semua masalah dan konflik yang pernah terjadi demi mengecapi kebahagiaan bersama.
Melalui caption yang ditulis, Ashraf turut mengucapkan syukur dan terima kasih kepada Dayana yang banyak memberikan semangat dan dorongan buat mereka sekeluarga.
Ini adalah saat keindahan bagi kami semua. Doakan kami semoga dengan lahir insan yg baru saja melihat dunia ini dapat merapatkan silaturrahim antara kami semua.Terima kasih Sakinah, terima kasih Dayana dan yg paling penting terima kasih Allah kerana mendengar doa-doaku selama ini.
Ya Allah! Aku dapat rasakan cintamu terhadapku dan isteri-isteri dan juga anakku.. Bersyukur sgt2 pada Allah dengan apa yang diberikan kepada ku selama ini yang susah ataupun yang senang. Berat baby 2.51 kilogram, dan baby girl.
Apapun, kami yakin Dayana juga akan turut sama menjaga dan melindungi anak madunya ini seperti anaknya sendiri dengan seikhlas hati.
Kami doakan semoga kebahagiaan Ashraf sekeluarga akan kekal hingga ke akhir hayat dan mereka saling menyokong serta membantu sesama sendiri.
Tahniah sekali lagi diucapkan kepada mereka bertiga dan semoga anak ini akan membesar dan menjadi anak yang solehah dan menyenangkan hati ibu-ibu serta ayahnya.

sumber : Oh Bulan

Panas!! Skandal pembesar PR di Selangor

1 Komen!!!

Akiviti maksiat dan pelacuran semakin sinonim dengan Selangor

Bukan sahaja Selangor masyhur dengan pusat urut terbaik negara.. bahkan di Selangor juga dapat nama jolokan pusat Pelacuran negara..


Terbaru adalah skandal mengenai pemimpinj PR yang membolot Penjualan tanah Canal City di Kuala Langat.

Saya merujuk kepada kenyataan Menteri Besar Selangor berkenaan isu penjualan tanah kpd Tropicana Sephire Sdn Bhd di laman portal Selangorku pada 26/3/2014.

1- Penjualan tanah di Canal City Kuala Langat seluas 1172 ekar atau 474 hektar kepada Tropicana Corp Berhad, Sapphire Index Sdn Bhd bukan berjumlah RM844 juta seperti dakwaan Menteri Besar tetapi berjumlah RM1.7 billion.

2- Penjualan tanah tersebut telah ditandatangani pada 15 April 2013 ketika "caretaker goverment" iaitu selepas pembubaran Dun pada 3 April 2013.

3- Mengikut perjanjian asal PNSB dan MBI telah menjual tanah tersebut kepada Tropicana dengan nilai RM1.3 billion dengan terma bayaran seperti berikut:

a- Tropicana perlu menjelaskan deposit sebanyak RM50 juta dalam tempoh 6 bulan pertama.

b- RM537 juta akan dibayar , berserta dengan faedah dalam tempoh 12 tahun.

c- Baki RM458.26 juta adalah 5 % daripada nilai pembangunan kasar tanah, ditambah pula dengan 3% daripada keuntungan bersih daripada projek.

3- Tropicana telah menjual 308.72 ekar daripada tanah tersebut kepada Eco World Bhd dengan nilai RM470.674 juta bersamaan dengan RM35 sekaki.

4- Pada 26/3/2014 Menteri Besar mengeluarkan kenyataan mahu Tropicana membayar jumlah harga keseluruhan tanah dengan nilai RM844 juta.

5- Dengan nilai RM844 juta ini bermakna harga tanah seluas 1172 ekar tersebut bersamaan dengan RM17 sekaki.

6- UMNO Selangor menuntut penjelasan kerajaan negeri Selangor kenapa harga tanah yang dijual kepada Tropicana tidak mengikut harga pasaran. Dalam tempoh kurang dari 1 tahun tanah Canal City dijual kepada Eco World dengan harga sekali ganda daripada harga asal.

7- Bagaimana Menteri Besar selaku Pengerusi PNSB boleh membenarkan perjanjian jual tanah berlaku ketika Caretaker Goverment.

8- Laporan kepada SPRM akan dibuat kerana UMNO Selangor melihat ada berlaku ketirisan dalam perjanjian jual beli yang dibuat.

Datuk Seri Noh Omar
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor.

Monyet terlepas di Parlimen?

0 Komen!!!

Pernah kah anda melihat aksi monyet.. melompat-lompat, terkinja-kinja.. menjerit-jerit dan suka membuat bising.

Itulah yang dibuat oleh Ahli Parlimen pembangkang di Parlimen semalam apabila rang undang-undang tentang GST dibacakan semalam.

Rakyat tahu kenapa PR tolak GST.. sebab mereka jadikan isu ini.. isu politik.. bukan lah tentang Gst tu sgt.

Mereka dakwa GST akan membuat rakyat derita.. derita mcm ne? Gst menyebabkan kenaikan harga barang.. tanpa Gst harga barang tetap naik.

Gst menyebabkan kadar cukai lagi tinggi.. daripada cukai 16% jadi 6%.. tu pun tinggi juga ke..

Berikut adalah sedikit penerangan ringkas mengenai GST seperti yang diterangkan oleh DS Ahmad Husni:

Singapura memperkenalkan GST pada 1993 dengan 3%; sekarang 7%. Bagi Singapura GST merupakan cukai baru, bermakna Rakyat kena bayar cukai tambahan 3%. Negara kita memperkenalkan GST bagi mengantikan SST(Cukai Jualan & Perkhidmatan. Cukai Jualan kini 5% dan 10%. Bermakna bagi yang kini 5%, tambahan yang perlu di bayar Rakyat 1%; manakala yang kini 10%, Rakyat akan jimat 4%.

Terdapat 73 produk (10.6%) dalam kategori 5% kepada 6%; msnakala dalam kategori kini 10% akan turun ke 6% mengandungi 273 produk (39.62%). Terdapat 4 negara memperkenalkan GST pada 2011 dan selepas dengan kadar GST 15%, 16%, 16% dan 40%.

Jenis produk antaranya Nescafe, Quarker Oats pada kadar 5%; Minuman berkabonat, ribena, sunquick, pakaian bayi, sabun, bateri, kereta, TV, Colgate, syampu dsb 10%. Bermakna kereta dan TV akan lebih murah dengan kadar GST 6%. SST di perkenalkan pada tahun 1970'an.

Yang di maksudkan 'Shadow Economy', terminologi bagi peniaga yang lari dari bayaran SST(Cukai jualan & Perkhidmatan). 'Black Economy' merupakan 'Ekonomi Underground' iaitu aktiviti jual dadah, jual manusia, pelacuran dsb. Shadow economy akan masuk ke dalam pembayaran GST kerana di bawah sistem GST, pengeluar (manufacturer), pemborong dan peruncit mendapat balik pembayaran GST (dipanggil sebagai 'Kredit Cukai').

Pengalaman di 160 buah negara yang telah melaksanakan GST, semua peniaga dan syarikat (termasuk yang dahulunya dalam Shadow Evonomy) mendaftar dalam GST untuk mendapat kredit cukai. Matlamat peniagaan adalah memperoleh keuntungan. Dengan kredit cukai, peniaga mendapat keuntungan.

Negara ada cukai korporat dan cukai pendapatan individu di bawah LHDN. SST dan kemudian GST adalah di bawah Kastam.

Kita telah membuat kajian, bagi isirumah berpendapatan RM2,000 sebulan berdasarkan pattern perbelanjaan pada setiap bulan, kini dibawah SST membayar cukai SST RM36.00 sebulan. Dengan pattern perbelanjaan bulanan yang sama, dibawah GST akan membayar RM51.00 sebulan. Ini bermakna membayar tambahan RM15.00 sebulan atau RM180 setahun. Kerajaan akan memberi bantuan tambahan RM300 kepada isikeluarga yang menerima BR1M, bermakna ada lebihan RM120.

Kongsi Link Anda