Selasa, November 09, 2010

Parti Kalut dan Ribut (PKR) : Zaid minta Anwar dan Azmin letak jawatan

1 Komen!!!
Nampaknya Anwar terus nak pertahankan proses demokrasi yang rosak dalam pemilihan PKR.. tidak menjawab dakwaan zaid, Anwar bahkan mengatakan.. Zaid ni harap je dah lama masuk PKR.. tapi masih baghal dan bengap kerana masih tidak memahami perjuangan PKR...

Kalau ditanya apa perjuangan PKR, jawapan pastinya bukan untuk perjuangan reformasi, tetapi agenda untuk meletakkan Anwar sebagai PM..

Anwar berkata
Datuk Zaid Ibrahim tidak perlu meletakkan semua jawatannya dalam parti dan menarik diri daripada bertanding jawatan timbalan presiden jika beliau memahami konsep dan perjuangan parti, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Saya fikir tidak perlu mesyuarat tergempar diadakan bagi membincangkan perkara ini dan proses pemilihan perlu diteruskan kerana masih ramai lagi yang belum mengundi,”
Patutun zaid letak jawatan, lepas seorang demi seorang timbulkan rasa tidak puas hati sini, sini dan sini.. tapi Anwar masih buat dek je.. buat tak faham.. tiada pun tindakan drastik kepimpinan PKR untuk mengatasi masalah ni.. jadi tuduhan pemimpin PKR tidak serius untuk menyelesaikan kemelut ini adalah sesuatu yang benar... patah lagi Presiden terus menunggul seperti tunggul kayu kering yang tunggu dibakar hangus...

Mana muka dan kenyataa Wan Azizah sebagai presiden PKR.. tak kan berselindung sebalik seluar dalam suami.. inilah akibatnya jika jawatan dipegang keluarga. suami, isteri dan anak..

Jadi tindakan Zaid hari ini mencabar Anwar dan Azmin untuk letak jawatan adalah betul sini, kerana Anwar bukan presiden tapi pengacau sahaja dan tiada kuasa keskutif untuk keluarkan arahan sebagaimana presiden..
“I would like to say, if PKR wants to move, Anwar and Azmin must go... because they are the source of the problem.

“I may not get the support. I may get the support. You may think I am saying this by myself but on that, let us see,” he said.
Hakikatnya Anwar dan Azminlah punca apa yang berlaku dalam PKR.. Anwar ni dari dahulu memang menyusahkan rakyat dan kini menyusahkan parti sendiri..

Panas : Teresa Gagal Jawab Sumbangan Kerajaan PKR!!!

0 Komen!!!
Inilah contoh YB kerajaan PKR Selangor.. harap mulut banyak bercakap tapi otak letak kat lutut.. rupanya YB ni jenis cakap tak berfakta..

Pengerusi Jawatankuasa Pelaburan Perdagangan dan Industri Selangor Teresa Kok pada Isnin tidak dapat menjawab soalan yang dibangkitkan pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) mengenai sumbangan kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor untuk menaik taraf kawasan perindustrian di negeri itu [klik sini].

Ketika diajukan soalan itu oleh Ismail Sani (BN-Dusun Tua) mengenai perkara berkanaan, Kok berkata : "Saya tidak ada statistik."
Sebelum itu, beliau berkata Lembaga Pembangunan Perindustrian Malaysia (MIDA) pada tahun 2009 telah memperuntukkan RM28 juta bagi menaik taraf 24 kawasan perindustrian di Selangor.
Bagaimanapun, Kok berkata kawasan perindustrian di negeri itu terutama di luar bandar berada dalam keadaan "sangat teruk".

********** Inilah standard YB DAP.. bab menuduh orang memang pandai.. tetapi pembangunan kerajaan sendiri pun masih gagal dijawab...

Azmin mengalu-alukan Zaid tarik diri

1 Komen!!!


Di dalam PKR, orang yang paling suka dan gembira ialah Azmin Ali.. manakan tidak, kalau ada Zaid pastinya Azmin tidak senang duduk kerana mencabar kerusi jawatan Timbalan Presiden yang diidam-idamkan beliau.

Azmin dengan selamba berkata, ia merupakan satu tindakan yang harus dihormati semua pihak. [klik sini]
Kata Azmin "Jika benar Zaid meletakkan jawatan, itu adalah keputusan peribadinya. Mengenai pemilihan PKR, ia satu proses demokrasi dalam parti yang harus diterima oleh calon yang bertanding.
Demokrasi ala PKR ialah demokrasi terpimpin.. banyak salah laku dilakukan pihak tertentu demi menjayakan agenda peribadi Anwar Ibrahim.

Semua mengetahui pendirian Anwar mengenai Zaid dan bagaimana Anwar mahukan Azmin sebagai anak emasnya menjadi Timbalan Presiden..

Segala salah laku, walaupun di depan mata Anwar hanya menutup sebelah mata, buat tak nampak... Semalam Zaid kata,beliau yakin mana-mana parti politik yang hipokrit dan punyai nilai palsu sebegitu tidk akan dapat membuat reform yang bermakna untuk rakyat negara ini.
“Saya kecewa,”katanya.

”saya harap para peminat Anwar Ibrahim tidak lagi akan anggap saya sebagai spoiler yang menyekat perarakan mereka ke Putrajaya.Saya harap yang terbaik bagi mereka.
Tu..lah Zaid.. orang dah kata.. PKR ni ni parti aljuburi tapi ko tak percaya...

Kongsi Link Anda