Selasa, Mac 11, 2014

#PrkKajang : Anwar kecewa kehadiran penyokong PKR tidak ramai


Apa nak di kata.. seorang tokoh besar.. seorang presiden Parti, seorang Isteri pemimpin dunia kononnya, dan juga seorang isteri peliwat (bukan fitnah) namun kehadiran yang datang menyokong calon PKR bertanding di PRK Kajang hanya seramai 2000 orang. Sepatutnya jumlah yang hadir bagi anwar seramai 50 ribu orang atau lebih ramai sebagaimana zaman refomasi dahulu.

Sebenarnya jumlah ini menimbulkan tanda tanya dengan laungan reformasi 2.0 yang dilaung-laungkan. jumlah ini dianggap terlalu kecil bagi PKR yang sengaja mengadakan Pilihanraya Kecil ini. Mungkinkah rakyat semakin bosan dengan drama Anwar pada PRK Kajang ini.


Sebagaimana di ketahui PRK Kajang ini diadakan apabila Anwar paksa ADUN Cina PKR letak jawatan untuk beri laluan kepadanya untuk bertanding di Kajang. Ianya jelas  adalah pelacuran demokrasi yang diamalkan oleh Anwar yang langsung tidak menghormati institusi rakyat yang telah memilih pada PRU13 yg lalu.

Yang jelas dilihat melalui kehadiran penyokong PKR pada hari penamaan calon pagi tadi menunjukkan sokongan PKR semakin menurun..

Namun pilihanraya baru sahaja masuk hari pertama kempen.. jadi kita nantikan apa lagi drama yang akan disajikan oleh Anuwar Ibrahim!!








3 ulasan:

siluman berkata...

jangan telalu percaya dgn apa yg dilihat. BN perlu berwaspada dah berkempen semaksima mungkin. Pkr mmg kedepan dari psycowar ni. tgok aje sambutan cina pada PM sebelum PRU 13 aritu....tgok2

berhati2lah dgn askar2 dajjal.

Tanpa Nama berkata...

Kasihan kepada Azizah telah didajalkan oleh suami sendiri. Jika rakyat kasihankan Azizah janganlah undi dia nanti biarlah dia berehat dan jaga suaminya tercinta. Jika undi juga dan dia menang macam mana nak jaga kawasan dan suami. Berdosa abaikan tanggungjawab. Mereka yang mengundi pun terlibat bersubahat. Cukup-cukuplah berpolitik.

Tanpa Nama berkata...

encik siluman, nak percaya atau tidak dengan apa yg ditengok tidak memberi kesan apa2pun kepada bn. hampir pasti bn akan tewas. bukan cakap tak senonoh di sini tetapi pengundi cina yg jumlahnya lebih 40% adalah solid kepada pkr. pengundi melayu pula alahai, boleh agak nak pecah berapa. separuh kpd pkr dan separuh lg kpd bn. logikkah separuh undi melayu kpd bn? hahahaha...mestinya kelompok besar undi melayu adalah untuk jijah sebab jijah melayu (walaupun balaci cina dap)!!! oleh kerana bacaan munasabah bahawa bn menang setakat bawah 10%, tak payah beria-ialah berkempen dan tabur janji manis. bn sudah lama dikencing oleh pengundi cina, adakah masih seronok dikencing sekali lagi? biar ajelah jijah menang kerana kemenangan bn tidak juga membawa apa2 makna yg signifikan kepada penguasaan dun di selangor. hakikatnya bn bertanding semata-mata untuk suburkan semangat demokrasi, itu je. bn adalah pembangkang kerdil di selangor, akui hakikat itu!

Kongsi Link Anda