Rabu, Ogos 18, 2010

Mr Bean ni nak kena lempar selipar ni..

Dalam keadaan orang Melayu marah terhdap kenyataan Chua Soi Lek yang menyentuh tentang keistimewaan orang Melayu.. datang pulak si Mr Bean (mahfuz) bodoh bin baghal ni buat lawak [rujuk sini]..

Inilah sebenarnya sikap lahanat mr bean yang tidak tahu bezakan masa depan bangsa dengan perkara lawak.. mana ada yang serius dalam pas.. kalimah Allah.. mereka tak serius, isu arak selangor boleh dijual merata-rata pun mereka tak kisah.. tiada negara Islam, hanya negara Sekular... apa PAS nak kisah... saman ekor... benda ni dah lama dah orang cerita... rasuah.. tok guru mereka pun rasuah... tarbiyah... anak mahfuz pun masuk serenti.. jadi apanya PAS nak cakap.. isu pasir Selangor.. kalau zaman UMNO pasti dah berjela-jela dokumen penyelewengan.. tapi sebab kroni sendiri buat.. nak korek pasir berapa banyak pun tak pa..

Bagi PAS tiada apa yang serius dalam negara ni.. apatah lagi tentang hak Istimewa orang Melayu.. apa PAS hirau.. PAS ni pencacai DAP je.. otak memang tak de.. letak kat lutut je..

Bila bercakap mengenai hak Istimewa orang Melayu maknanya bercakap tentang masa depan orang Melayu..

Bayangkan jika 30% ekuiti Melayu dimansuhkan.. dimanakah kedudukan Melayu di negara ini.


Hakikatnya kaum Cina mengamalkan ekonomi kapitalis, mereka tidak fikirkan pun tentang yang miskin.. biar yang miskin terus miskin, jangan dibantu dan yang kaya terus kaya.. itulah hakikat ekonomi Cina. Jadi apa jadahnya PAS kata nak perjuang Islam jika tentang perkara ini pun PAS tidak tahu..

Di mana suara PAS dalam keadaan desakan untuk mengekalkan terus hak istimewa orang Melayu. AKu nak tanya pemimpin PAS.. mereka beli rumah gunakan kouta bumiputera atau mereka bayar penuh... cuba jelaskan.. si Mr Bean yang galak sangat nak jadi pencacai DAP ni, cuba jelaskan.. kemudian nak tanya yang profesional sangat ni.. mereka beli guna kouta atau bayar penuh rumah atau premis perniagaan.. habis tu...

Apa akan jadi di bandar dan pinggir bandar

Jika Melayu tiada kouta 30% untuk beli rumah.. Melayu akan terus jadi minoriti.. rumah-rumah di kuasai orang Cina.. begitu juga dengan premis perniagaan... akibatnya pengundi kaum Cina semakin banyak di bandar Melayu secara sistematik dibuang ke pinggir bandar atau pendalaman.. Ini adalah politik halus untuk mereka kuasai ekonomi dan negara..

Cina bercakap besar kerana mereka beruntung dasar penjajah yang meletakkan golongan pendatang yang tidak sedar diri di bandar-bandar sehingga mereka terus menguasai bandar. Dasar pecah dan perintah British menyebabkan orang Melayu terus duduk di kampung dengan ekonomi bertani dan pendidikan setakat sekolah agama atau sekolah rendah.

Bila Melayu cakap tentang hak mereka mereka labelkan sebagai rasis.. tetapi jika mereka tidak rasis kita cabar mereka supaya hapuskan sekolah Aliran Cina jadikan sekolah satu Aliran.. jika mereka mahukan betul-betul tidak rasis dan sama hak.. tetapi tidak, mereka memilih untuk rasis dalam satu keadaan tetapi dalam keadaan lain mereka kata mereka tidak rasis.. inilah hipokritnya mereka sebagai kaum pendatang...

Jadi kepada pencacai DAP dan yang sewaktu dengannya.. bangsa Melayu perlu jelas 'Kerajaan perpaduan DAP dan MCA' secara langsung sudah tertubuh, understanding atau persefahaman mereka dalam kepentingan mereka tidak pernah berbelah bagi.. masih tak nampak lagi..

Mr Bean boleh tersengih sekarang.. tetapi boleh ke 'sengih' mr bean ini menjamin masa depan bangsa Melayu.. jangan jadi umat Islam hina di dunia dan hina di akhirat.. biarlah jadi umat Islam yang hebat di dunia dan hebat di akhirat.. 'Al Islam Yaklu wala Yula Alaih'

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda