Popular Today

Selasa, Julai 07, 2015

TUDUHAN PALSU SARAWAK REPORT TERHADAP 1MDB



Tidak kira berata 'kacak'nya Jho Low dalam gambar ini, jangan lihat dia. Tumpukan perhatian anda kepada lelaki macho yang tinggi di sebelahnya. PM Najib juga tinggi tetapi orang ini lebih tinggi daripada beliau. Siapa dia?

Sarawak Report mungkin berfikir bahawa dengan menyiarkan gambar-gambar keluarga Najib bersama-sama dengan Jho Low pada Ogos 2009 SEBELUM usahasama PetroSaudi-1MDB ditandatangani akan merosakkan reputasi Najib.

Sebaliknya, yang benar adalah;

Hari ini, Sarawak Report akhirnya membuktikan dan mengakui bahawa PetroSaudi dimiliki oleh Putera Turki bin Abdullah Al Saud.

Malah, Sarawak Report sendiri menulis: "Dari kiri ke kanan adalah Putera Turki, pemilik PetroSaudi; Jho Low ..."

http://i0.sarawakreport.org/0/8/0/e/2/080e23d30c9bd9083a93a3364ce334ab16dc6fb6.jpg

http://i2.sarawakreport.org/e/a/9/e/c/ea9ecfcb7d57b8ec1a7994dd583c61fde12d8465.jpg

http://i0.sarawakreport.org/8/4/c/7/6/84c76f40a05478c16cab6f8ae1579d11ba3e36d2.jpg

Putera Turki bin Abdullah Al Saud (lahir 21 Oktober 1971) adalah ahli kerabat diraja Saud dan anak ketujuh Almarhum Raja Abdullah, Raja Arab Saudi ketika itu. Beliau berkhidmat sebagai Timbalan Gabenor Wilayah Riyadh dari 2013 hingga 2014 dan sebagai Gabenor Wilayah Riyadh dari 14 Mei 2014 hingga 29 Januari 2015.

PM Najib telah diperkenalkan kepada Putera Turki oleh Almarhum Raja Abdullah dan diberitahu oleh Almarhum untuk bekerjasama dengan syarikat anaknya apabila Najib pergi dalam rangka lawatan rasmi empat hari berjumpa Raja Abdullah pada Julai 2009 - satu bulan SEBELUM gambar Najib dengan Putera Turki ini diambil.

Dalam mesyuarat ini, Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud telah menyatakan kemungkinan Arab Saudi akan mengambil bahagian secara aktif di Malaysia dalam sektor perbankan Islam, memperluaskan penyertaan dalam sektor pembuatan produk perkhidmatan Islam dan dan juga meningkatkan ekuiti di negara ini.

(Filepix menunjukkan pertemuan Najib dengan Raja Abdullah pada Julai 2009 - satu bulan sebelum Putera Turki dan Najib bergambar di dalam yatch)
http://www.thestar.com.my/~/media/Images/TSOL/Photos-Gallery/Nation/2015/01/23/KL16_230115_ALSAUD.ashx/?w=620&h=413&crop=1&

Tentang penglibatan Jho Low, semua orang tahu dia telah membantu menubuhkan TIA dan dilantik oleh Agong ketika itu dan Sutlan Terengganu Tuanku Mizan.

Jho Low telah lama terkenal dengan hubungan rapatnya dengan keluarga diraja Timur Tengah - sebelum Najib menjadi PM lagi - dan juga sebab mengapa Tuanku Mizan meminta beliau bantu menubuhkan TIA.

http://3.bp.blogspot.com/-nNotTH2bG6k/VZpwvbRjZdI/AAAAAAAAAMY/M2_tTWb9lZ0/s1600/tia.png

Fakta ini tidak pernah menafikan dan malah ia telah dinyatakan dengan jelas dalam LAMAN WEB 1MDB SENDIRI di sini: http://www.1mdb.com.my/news-coverage/time-of-reckoning-for-1mdb

1MDB tidak pernah menyembunyikan penglibatan awal Jho Low tetapi penglibatannya sudah berakhir. Sebagai penghormatan terhadap Sultan Terengganu dan kemudian menjadi YDP Agong yang merupakan salah seorang yang meminta Jho Low untuk menubuhkan TIA (yang kemudiannya dinamakan sebagai 1MDB) dan bertindak sebagai penasihat - pakar dalam hubungan Timur Tengah yang Jho Low sangat arif dan sebelum ini telah terbukti berjaya - lama sebelum TIA atau 1MDB wujud dan lama sebelum Najib menjadi Perdana Menteri.

1MDB hanya tidak mahu fakta ini diberi publisiti luas disebabkan oleh sensitiviti di kalangan orang Melayu.

Walau bagaimanapun, setakat yang saya tahu, Jho Low tidak pernah mempunyai apa-apa kedudukan formal apabila TIA menjadi 1MDB dan dia tidak dibayar gaji atau menggunakan apa-apa kontrak pekerjaan formal atau kedudukan penasihat.

Selepas mesyuarat antara Putera Turki dan Najib, Putera Turki telah menulis secara rasmi menggunakan kepala surat Diraja kepada PM Najib untuk meneruskan lagi usaha kerjasama antara Arab Saudi dan Malaysia, dalam samaran PetroSaudi dan 1MDB.

http://2.bp.blogspot.com/-Rez3MLEVapI/VXHE0qDed7I/AAAAAAAAABI/8yO7Ie4M9jk/s1600/turki1.jpg

Surat Putera Turki yang dilampirkan surat Ketua Pegawai Eksekutif PetroSaudi ditujukan kepada PM Najib juga - yang khusus mengatakan pertemuan antara Putera Turki, Raja Abdullah dan Najib.

http://2.bp.blogspot.com/-1p6HmRSBm_0/VXHE2DLjEJI/AAAAAAAAABY/sNmBLtelvU0/s1600/turki2.jpg

Bank PetroSaudi sendiri, Banque Saudi Fransi juga memberi keterangan tentang pemilikan PetroSaudi dan kekuatan kewangan mereka.

Banque Saudi Fransi (BSF) (Bahasa Arab: البنك السعودي الفرنسي) adalah Syarikat Saham Bersama Saudi (Saudi Joint Stock Company) yang ditubuhkan oleh Saudi Arabia Royal Decree No. M / 23 bertarikh 4 Jun 1977.

http://2.bp.blogspot.com/-TFvKNJoe8go/VZANa4sc-_I/AAAAAAAAACM/YJIgB28h50o/s1600/IMG_0063.JPG

Tidak lama selepas perjalanan dan gambar bot ini, usahasama 1MDB-PetroSaudi telah dibuat.

Dan hanya 5 bulan selepas perjalanan dan gambar bot ini, pada 20 Januari 2010, PM Najib membuat satu lagi lawatan rasmi 4 hari ke Arab Saudi di mana beliau telah dianugerahkan darjah tertinggi Arab Saudi, King Abdulaziz Order of Merit (1st Class) oleh Raja Abdullah Abdulaziz Al-Saud.

"Saya menganggap ini satu manifestasi hubungan erat antara Arab Saudi dan Malaysia, dan ia melambangkan potensi yang besar bagi kami untuk bekerjasama dalam pelbagai bidang, bukan hanya dalam kepentingan bersama kedua-dua negara tetapi juga untuk kepentingan masyarakat Islam yang lebih besar, "kata Najib kemudiannya.

Dan yang paling penting, 1MDB mendapat kembali setiap ringgit yang mereka laburkan dan membuat untung sebanyak USD500 juta (RM1.8bilion) daripada usaha sama ini dalam tempoh tiga tahun yang singkat - satu fakta yang telah diaudit oleh DUA firma audit antarabangsa berasingan iaitu KPMG dan Deloitte selama lebih daripada 4 tahun dan hendaklah disahkan sekali lagi oleh Ketua Audit Negara kita dalam audit khas mereka - dengan dokumentasi lengkap dan bukti juga.

Tanpa mengira kehadiran Jho Low dalam mesyuarat ini, PM Najib melakukan perkara yang betul sebagaimana yang diminta oleh Raja Abdullah untuk melakukan perniagaan dengan syarikat milik Puteranya sebagai sebahagian daripada kerjasama Arab Saudi-Malaysia yang disokong oleh Kedutaan Diraja Arab dan 1MDB mendapat balik semua wang dan mereka membuat keuntungan yang baik - lebih dari kos dana yang dilaburkan.

Oleh Lim Sian See,
http://limsiansee.blogspot.com/2015/07/jho-low-prince-turki-and-najib-photos.html

9 ulasan:

jgn jadi bodoh!!! berkata...

masalanya sblm ni najib kata tak kenal jho low..kenapa pusing2 mcm peliwat

Tanpa Nama berkata...

Not G2G because Petro Saudi is private company not goverment company.

Tanpa Nama berkata...

kikikih..apabila bloger2 najib cuba pertahankn bos mereka maka terserlahla kebodohan mereka..

don berkata...

udah2 le mengalih perhatian.. ape yang pasti deal 1mdb tu memang ade banyak misteri yg tak terjawab.. ok la... kalau tak payah tengok deal tu pon la.. 1mdb tak boleh nak bayar hutang die sampai kene pinjam lagi semata2 untuk bayar hutang.. untuk bayar hutang tau, bukan pinjam untuk expansion.. kes korek lubang tampal lubang nye bisnes nih.. dari situ pon orang dah bole nampak something fishy dengan syarikat yang dikatekan ade 51 billion aset untuk backing 42 billion hutang die tu.. jadi tolong la jangan nak alih kate bende tu betul bende ni salah padahal pokok isu die 1mdb dah berhutang n tak boleh bayar n return die tak nampak pon.. baiki masjid pon telan belanja 20juta buat sampai 4 tahun kalau aku tak silap kire.. syarikat ape camni? ni syarikat yang kerajaan nak bangga sangat? komfem ade bende tak kene!

Dee berkata...

wahhhh.. ramai rupanya bijak pandai disini.. cerah masa depan malaysia, ramai yg berpotensi menjadi menteri gantikan yg sedia ada yg dikatakan tolol tu.. gembiranya saya...
lets cheers for the better malaysia ahead...

Tanpa Nama berkata...

WSJ tu memang sebenaqnya media ZIONIS/Barat-amat-KEPARAT! Pernah si KEPARAT ni serang pemimpin ISrael/Barat depa sendiri yg. mendpt. dana termasuk utk. kempen pilihanraya depa, dari sy.-sy. SENJATA yg. mendpt. KEUNTUNGAN berBILLION utk. tak habis-habis MENYERANG/MEROMPAK Dunia Islam sewenangnya?!

Aku syak ramai pemimipin Islam/Melayu yg. jadi PENGKHIANAT telah di"BLACKMAIL" - samada ke atas dirinya atau keluarganya oleh PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!! Kerana perangai GANJIL Ayahanda Tun (yg. sebelum ni beriya amat anti-Barat yg. pro Zionis) sampai boleh jumpa si BETINA-omputih KEPART S.Repot tu - amat tak logik!

Si BETINA omputih-KEPARAT S.Repot (patutnya diHARAMkan selamanya masuk M'sia kita ni) ini disyaki DALANG belakang kumpulan PENGGANAS-PENGGANAS ANTI-BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. KELENTONG psl. IMDB ni, terutamanya puak PENGGANAS PEMISAH Sabah/Sarawak, bersama puak PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM - iaitu si KULI-Barat/NATO-ISrael/Zionis yg. memang nak MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg- kaya minyak/gas, dari Malaysia dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK-pusat-CIA-MI6/Mossad/NATO di Asia Tenggara!

Dan BETINA ni juga sebenaqnya adalah adik ipar kpd. bekas PM UK yg. amat pro-ISrael/Zionis, Gordon Brown yg. terlibat bersama Blair utk. melancarkan perang Iraq yg. telah menyebabkan BERJUTA Bumiputera Arab Islam Iraq diBUNUH/diROMPAK/diPERKOSA dgn. amat KEJAM dlm. GENOSID oleh tentera PENGGANAS US/UK – lihat di http://www.whale.to/b/bollyn.html , How Mossad Controls Our Political Parties, by Christopher Bollyn, 25 October 2008:

……MOSSAD CONTROLS BRITAIN

The evidence indicates that Israeli intelligence has near complete control of the leading political parties in Britain and the United States. While the Zionist political controllers in London and Washington are well known to the owners of the mass media, discussion of the subject of Zionist or Israeli control of the parties is censored in the media outlets they control. This censorship illustrates how Zionist control of the media serves to deceive the people and cause extreme harm to the nations.

Specific examples of the current pro-Israel bias in the mass media would include the media's unquestioning support of the 9-11 cover-up, the costly and disastrous wars in Iraq and Afghanistan, and the trillion dollar "bail-out." The complete lack of transparency in U.S. elections and discussion of the secretive private companies that run our elections are also censored subjects.

The utterly fraudulent Zionist construct called the "War on Terror" and the illegal wars in Iraq and Afghanistan have all been designed and forced onto the American and British nations by Zionists who control the political systems of London, New York, and Washington.

In Britain, the two political leaders who have promoted and supported the Zionist agenda and wars of aggression are Tony Blair and Gordon Brown. Their Zionist paymasters and handlers are not hard to discern, although they are never discussed in the media in such terms……

Nek Tempoyak.

Tanpa Nama berkata...

OI si KEPARAT-KEPARAT GILABABI ANTI-Islam/Melayu, lu punyak otak aaahh, itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN/KANDANG PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Tanpa Nama berkata...

Sayang seribu kali sayang...

Setiap kali baca artikel dan komen, benda yg sama keluar...

Kalau dah info salah, hasilnya pun salah.

Kalau dapat info fitnah, hasilnya pun mestilah salah..

Tapi, biasalah org Malaysiakan....baca dan sebar. Tak guna otak pun.

Kalau tanya pasal 1MDB....tentu semua tak tahu. Yg dia tahu 42 billion hilang dan berhutang banyak..

Mana ada negara yg tak ada hutang banyak untuk maju???

Yg penting boleh bayar balik dan jgn sabotaj ekonomi.

1MDB jadi mangsa sebab nama telah diburukkan menyebabkan Bank yg beri hutang minta bayar awal. Ini kerja yahudi/DAP...yang tak nak Malaysia maju dan kaya.
Sebab kalau maju dan kaya, susah nak take ove government.

Dulu, mereka pengsan sebab tak boleh take over semasa GE13. Mereka so confidence. Tapi mereka lupa kuasa Allah.

INi cara mereka yg terakhir...menjahanamkan ekonomi supaya rakyat susah..

Unknown berkata...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor togel.nya yang AKI
berikan 4 angka [5970] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus AKI.
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu AKI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka main togel
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA WARSITO,,di no (((085-342-064-735)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang togel 350 JUTA , wassalam.


dijamin 100% jebol saya sudah buktikan...sendiri....







Apakah anda termasuk dalam kategori di bawah ini !!!!


1"Dikejar-kejar hutang

2"Selaluh kalah dalam bermain togel

3"Barang berharga anda udah habis terjual Buat judi togel


4"Anda udah kemana-mana tapi tidak menghasilkan solusi yg tepat


5"Udah banyak Dukun togel yang kamu tempati minta angka jitunya
tapi tidak ada satupun yang berhasil..







Solusi yang tepat jangan anda putus asah... KI JAYA WARSITO akan membantu
anda semua dengan Angka ritual/GHOIB:
butuh angka togel 2D ,3D, 4D SGP / HKG / MALAYSIA / TOTO MAGNUM / dijamin
100% jebol
Apabila ada waktu
silahkan Hub: KI JAYA WARSITO DI NO: [[[085-342-064-735]]]


ANGKA RITUAL: TOTO/MAGNUM 4D/5D/6D


ANGKA RITUAL: HONGKONG 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; KUDA LARI 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; SINGAPUR 2D/3D/4D/



ANGKA RITUAL; TAIWAN,THAILAND



ANGKA RITUAL: SIDNEY 2D/3D/4D



DAN PESUGIHAN TUYUL

Kongsi Link Anda