Popular Today

Khamis, Februari 18, 2010

Perarakan Maulud Nabi, Guan ENg kunci mulut!


Apa sudah jadi.. dulu dengan nada sombong mengatakan bahawa perarakan maulidur rasul akan diadakan secara besar-besaran.. sekarang takut pula membuka mulut dan dipertanggungjawabkan..

Menurut Utusan Malaysia, Ketua Menteri, Lim Guan Eng cuba mengelak daripada bertanggungjawab terhadap tindakan kerajaan negeri membatalkan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul di negeri itu apabila enggan menjawab segala soalan mengenainya.

Beliau sebaliknya menyerahkan kepada Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim untuk menguruskan hal berkenaan.

Guan Eng menyifatkan gesaan supaya kerajaan negeri mendedahkan minit mesyuarat Jawatankuasa Induk Majlis Maulidur Rasul 1431 Hijrah/2010 Masihi peringkat negeri sebagai helah untuk memerangkap dirinya.

Sekarang kita nampak bahawa Guan Eng tidak ikhlas mengenai isu perarakan maulidur rasul..


Dulu dalam ceramah "SIAPA JUARA RAKYAT", Lim Guan Eng menyatakan bahawa kerajaan negeri akan mengundang Tan Sri Muhyiddin Yassin dan juga Pak Lah agar turut serta menyertai perarakan ayang akan di tentukan lokasinya kelak. Malahan beliau akan juga turut menyertai perarakan tersebut sekiranya di benarkan oleh agama Islam.

Islam hanyalah mainan Pakatan Rakyat, mereka bukan mahu betul-betul untuk memperjuangkannya sebagaimana yang dilakukan oleh BN.

Kenyataan Nik Aziz untuk menyelamat sekutu politik juga mengenai pembatalan perarakan maulud Nabi juga amat dikesali.. adakah kerana sekutu politik maka lambang dan usaha memartabatkan Islam dibelakangkan... Bezakan politik jalanan dan syiar Islam..

Perarakan Maulud Nabi ialah lambang syiar Islam, lambang cinta dan sayang umat Islam terhadap nabi Muhammad SAW. Perarakan juga ialah lambang persaudaraan, pengorbanan, kesamarataan yang diterapkan dalam ajaran Islam.

Jadi janganlah perkecil perarakan ini... walaupun ianya bukanlah rukun., tetapi ianya adalah cara untuk umat Islam terus memperingati junjungan besar nabi Muhammad SAW dan ajarannya yang membawa rahmat seluruh alam..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JOM MAMAK MERICAN DAN PEMUDA UMNO PULAU PINANG KITA PI PERARAKAN DAN PENGAJIAN SIRAH RASULULLAH YANG DIANJURKAN OLEH MAJLIS AGAMA ISLAM PULAU PINANG..

JANGAN BERDENTUM-DENTUM SAJA...PAGI 12 RABIU'LAWAL TIDO SAJA KAT RUMAH...MAKLUMLAH CUTI UMUM..

Tai berkata...

DAP mana boleh nak bagi perarakan semua ni? Kalau hat depa punya, tak apalah.

Kongsi Link Anda