Isnin, Mei 18, 2009

3 Sebab BN tidak bertanding di Penanti

Barisan Nasional tidak perlu mencabar calon PKR pada pilihanraya kecil DUN Penanti yang bermula Sabtu ini, kata pengerusinya Datuk Seri Najib Razak hari ini.

Perdana menteri juga menggariskan tiga sebab BN menolak untuk bertanding di kerusi tersebut.

Pertama, kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh perlembagaan tetapi satu usaha PKR untuk menyelesaikan masalah dalamannya.

Kedua, pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.

Ketiga, BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.

Hakikatnya BN tidak rugi apa-apa jika BN tidak bertanding. Kalau menang sekalipun, Pulau Pinang tetap milik DAP. BN pun tak payah membazir masa dan waktu, wang ringgit dan sebagainya.

Syabas Najib, kamu buat apa yang kamu cakap.!... tidak kata tidak.... ya kata ya...

11 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

As'kum, walau apa pun yang kita jelaskan, blogger-blogger perosak bangsa membuat cacian dan fitnah diatas keputusan PM, nilah yang dikatakan manusia yang telah dirasuk iblis syaitan, sehingga tidak boleh berfikir lagi.......

Mereka tidak tahu ada golongan yang sudah mula mencabar kesabaran orang Melayu.....

http://yanggambi.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

LEMBU JANTAN TERGOLEK KAKU TAK BERTELUR DI PENANTI

Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak menggariskan tiga sebab mengapa BN menolak untuk bertanding di kerusi DUN Penanti.

Pertama, kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh perlembagaan tetapi satu usaha PKR untuk menyelesaikan masalah dalamannya.

Kedua, pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.

Ketiga, BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.

Sebab keempat, sebab yang paling penting mengapa BN tidak bertanding - BN takut tewas di kerusi tersebut tidak pula disebut!

Nampaknya Umno-BN yang dulu sentiasa kelihatan garang bagai lembu jantan (bull) yang setiap masa bersedia menghadapi matador, kini lebih mirip seperti lembu yang sudah hilang kejantanannya atau dengan bahasa yang paling tepat LEMBU YANG SUDAH HILANG TELURNYA, lembu yang tergolek tewas di luar gelanggang.

Kesian Umno-BN, kini Satu Malaysia sudah tahu BN umpama lembu jantan yang hilang telur. Kesian Umno-BN, mereka memberi kemenangan percuma kepada PR dengan rekod 5-1.

Tanpa Nama berkata...

KPD "YANG GAMBI 9.52PM"

BUKAN KESABARAN MELAYU YANG TERCABAR...

HANYA KESABARAN PARA2 "UMNO PUTRA" - GOLONGAN PERASUAH DAN PENGHISAP DARAH KHAZANAH NEGARA SEPERTI KAMU - YANG TERCABAR.

ORANG MELAYU YANG MURNI (YAKNI BUKAN AHLI UMNO) SEMUANYA RELAK AJE...MEREKA SEMUA OK DGN RAKAN2 BANGSA CINA, INDIA DLL...

INSAFLAH...PENGKHIANAT BANGSA SENDIRI.

4RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

Bagus PM tak setuju BN bertanding...buat kerja untu rakyat Satu Malaysia je, Dahulukan Rakyat, Prestasi Pekerja dan Wakil Rakyat sentiasa di pantau. Kpd PM wakil rakyat yang tak buat kerja jangan pilih utk pilihanraya akan datang, kalau ada menteri yg malas pecat saje. Ayah PM dulu kan rajin bekerja untuk RAKYAT. Isteri PM pun kena kuat bekerja juga jgn pula kuat shopping spt kata Saifuddin Nasution Ismail iaitu adik Setiausaha Politik PM sendiri. salam

Tanpa Nama berkata...

Kalau Anonymous May 18, 2009 11:53 PM berjuang kerana poket sendiri dan peluang yang menanti, nescaya anaknya akan jadi pelacur

nalapambu berkata...

BN/UMNO ternyata tunjuk kan kelemahan nya. Tidak berani letak calun di N12 Penanti.

Ini lah tanda yang nyata BN/UMNO sudah sampai ke akhir zaman nya.

Walau pun BN/UMNO ber sungguh2 berusaha untuk pulih, tapi nampak nya bertambah semakin parah.

Pencacai2 bloggers UMNO semua tidak boleh diharaf untuk pulihkan BN/UMNO lagi. Pencacai2 bloggers UMNO ini sudah kehabisan modal berhujah.

Kita tidak hiraw siapa perintah Perak sekarang. Tetapi yang jelas dan nyata pada PRU13 nanti kerajaan BN/UMNO akan tumbang di seluruh negara.

Kegagalan BN/UMNO bertanding di N12 Penanti sangat memalukan parti BN/UMNO. Takut di malukan bagi kali ke lima selepas PRU12.

kifli berkata...

BRAVO MY FRIEND NALAMPABU......
Penanti & Perak : Najib bukan takut kalah, hanya takut hantu Altantuya


Akhirnya UMNO mengalah dengan tidak mempertaruhkan 'kemaluannya' di Penanti. Pelbagai sebab dan musabab digunakan untuk menunjukkan bahawa UMNO lebih sayangkan rakyat. UMNO tidak mahu mempermainkan nasib rakyat. UMNO tidak mahu masuk dalam perangkap PR.

Tetapi benarkah UMNO sedang berubah? UMNO sebenarnya sayangkan rakyat setakat bibir sahaja. Jauh di sudut hati UMNO, rakyat hanyalah batu loncatan untuk mencapai cicita kemewahan hasil penyelewengan pemimpin UMNO terhadap khazanah negara.

Sejak bila UMNO mahu berjimat cermat? Sejak bila UMNO takut kalah? Sejak bila UMNO lebih mementingkan agenda pemulihan ekonomi negara? Sejak bila UMNO mengutamakan rakyat? Bukankah pimpinan UMNO tempatan akan menikmati durian runtuh setiap kali ada PRU atau PRK?

Hebat dan syabas kepada Satu Malaysia kerana sanggup berubah. Berubah untuk menyelamatkan diri. Berubah untuk mengelak diri daripada mendapat malu yang lebih besar lagi. Pedulikan kepada nasib pemimpin UMNO tempatan yang hilang rezeki terpijak. Janji Satu Malaysia dapat diselamatkan.

Sekiranya UMNO bertanding dalam PRK Penanti, bukan calon UMNO itu yang akan dimalukan oleh PR. Sebaliknya peribadi diri Satu Malaysia yang akan ditelanjangkan. Isu Altantuya dan yang berkaitan dengannya akan terus hangat di pasaran. Sharibu bapa Altantuya dikatakan akan berkampung di Penanti. Kehadiran Sharibu walaupun sekadar mundar mandir di Penanti akan tetap berjaya menggamit perhatian media dunia.

Waris Pahang berkata...

aku ada ulas isu ni,

Jom baca http://warisanpahang.blogspot.com/

Sedingin Salju berkata...

Ha, terkedu si tua Anwar tu. Inilah dia buku bertemu ruas.

Tanpa Nama berkata...

kpd anonymous May 19, 2009 1:29 AM :

i) we dont donwgrade prostitutes... not fair for them to be compared with najis.

ii) i am malaysian chinese. i support my malay bros / sisters. but not umno fuckers.

iii) granted, some umno members are genuinely in politics for their race but MOST of them fucker umno members are in it for the contracts / easy-money (without working) / POWER POWER. all politicans are like that but umno is the worst, followed by mca dogs, mic dogs, gerakan dogs... i fucking hate them.

iv) they want malays to rule MALAYsia? then let PAS rule. i'm a great fam of tok guru nik aziz. i am ok, just dont want umno FUCKERS.

4RAKYAT.

Tanpa Nama berkata...

kalau UMNO tak tanding saya nak pangkah ape bang...tak syok la camni bang...UMNO takda, takda teloq ke najib tu bang..saya tengak pilihanraya ni mengikut undang2 dan perlembagaan bang, kalau tidak kenapa SPR benarkan dan tiada halangan bang, itu alasan najib takda teloq je bang kecuk teloq lagi tu bang, apa ni UMNO tak tanding tak penah dalam sejarah UMNO tak tanding, bazir duit rakyat ke?? baru la saya tahu selama ni UMNO guna duit rakyat marhaen untuk pilihanrayanya, sedih saya bang sedih, UMNO yang ku harapkan akan menolong melayu rupa rupanya pengecut, ke tengah syok layan "nadi denyutan jantung" rakyat kat puduraya, jalan tar dan mane2 ceruk kat malaysia ni yang sememangnya najib bangsawan tak penah pi sampai tak nak bertanding?? mcm maner ni bang, kenapa boleh jadi mcm ni bang,najib tu mcm orang bodoh je bila cerita pengalaman dia jalan2 kat KL iaitu pduraya dan jalan TAR, kat depan penjawat awam yang hari2 ada kat tmpt yang dilawati najib, nampak sangat najib sepenjang hidup dia tak penah ke puduraya dan jalan TAR malu sayabang sebab ade PM mcm dia tu, sedih...ada PM suka pi jalan2 layan stim "nadi denyutan jantung" rakyat, tapi tak tau nak buat apa lepas tu sedih saya bang sangat la sedih...pastu naikan harga petrol ron95 dari rm1.70sen ke rm 1.75sen senyap2 je tak bagi tau kami rakyat marhaen, apa ni kata rakyat diutamakan??? sedih saya bang sedih, abang sebagai penyokong tegar najib minta diberitahu kepada PM kita tu tantang masalah rakyat marhaen yang tak hidup mewah macm PM kita tu tolong ye bang harap2 kalau ababg tolong sampaikan pesanan saya ni moga2 makmurlah negara kita ni kelak dia tas keperihatinan PM kita tu ye, tolong ye bang jangan hampakan saya..saya ahli UMNO juga negara ni kita yang punya bang, jangan bagi pembangkang tau...

Anon
-Ahli Umno yang sedih-

Kongsi Link Anda