Popular Today

Jumaat, September 26, 2008

Malaysia cadang konvensyen besar-besaran tangani Islamophobia di AS

NEW YORK: Malaysia mencadangkan agar konvensyen antarabangsa secara besar-besaran anjuran Pertubuhan Persidangan Islam (OIC) diadakan di Amerika Syarikat seawal tahun depan bagi menangani segera gerakan anti-Islam yang semakin menular di beberapa negara maju.

Menteri Luar, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata OIC memohon Malaysia memainkan peranan utama ke arah memperbetulkan tanggapan serong masyarakat Barat yang dipengaruhi semangat Islamophobia hingga membenci negara-negara Islam seperti berlakunya protes terhadap pembinaan sebuah masjid di Cologne, Jerman, baru-baru ini.

Namun dalam konteks dalam negara terdapat juga pihak yang mempertikaikan Islam, azan dan negara Islam. Ini berikutan sekutunya masih gagal untuk 'tarbiah' pemimpin parti berkenaan. Dengan kata lain PAS gagal tarbiah DAP. Sebab itu sehingga kini DAP masih memperjuangkan negara Sekular dan ini disokong oleh PKR dan Pakatan Rakyat.

Hakikat ini perlu diakui oleh PAS yang bukan sahaja dilihat sebagai gagal untuk mentarbiah DAP dan apa yang lebih teruk lagi ialah takut terhadap DAP Laknatullah dan sekutunya.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda