Popular Today

Jumaat, September 26, 2008

Penangguhan pemilihan UMNO baik atau buruk untuk ahli?

Mesyuarat tergempar Majlis Tertinggi (MT) Umno akan diadakan jam 10 pagi esok, dipercayai untuk membincangkan penangguhan pemilihan parti, yang dijadual Disember ini, ke tahun depan.

Mesyuarat di bangunan parti itu di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) itu juga dijangka membahaskan saranan untuk menyegerakan peralihan kuasa Presiden Umno Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi kepada timbalannya setahun lebih awal.

Pada asalnya, Abdullah dan Datuk Seri Najib Razak merancang pelan peralihan kuasa itu akan berlangsung pada pertengahan 2010. Anggota MT Datuk Seri Nazri Aziz memberitahu Malaysiakini, Umno kini terbelah dua kepada dua kem. Satu pihak bersetuju dengan pelan tersebut, sementara satu lagi ingin menyegerakannya.

Persoalan penagguhan pemilihan parti perlu difikirkan masak-masak kerana tarikh asal persidangan dalam bulan Ogos 2008 telah pun ditangguhkan kepada bulan Disember dan ini pun telah menimbulkan pelbagai polemik sehingga kini. Jika polemik ini dibiarkan berterusan akan menimbulkan kekecewaan dan perpecahan kepada ahli. Namun secara peribadi, sebagai rakyat saya mersakan penangguhan akan membawa lebih banyak keburukan daripada kebaikan.

Tiada ulasan:

Kongsi Link Anda