Popular Today

Jumaat, Januari 16, 2009

KENALILAH PERANGAI ORANG PAS...

PAS.... uhhh... jahatlah.. ni kebanyakan persepsi yang sering dikaitkan dengan orang PAS ialah ganas, ekstrem dan samseng....

Bagi orang Kuala Terengganu memang dah kenal perangai orang PAS.. khasnya dikampung-kampung. Sikap tidak mahu menegur masyarakat lain apatah lagi UMNO, kalau diberi salam tidak di jawab, dan muka sentiasa bengis,.. kalau tak percaya lihatlah air muka diantara orang PAS serta sekutunya dan yang bukan PAS... memang berbeza.... tapi air muka orang PAS san mudah dikenali dengan air muka bengis, jahat dan samseng...

Jika orang luar datang.... secara mudah dapat mengenalpasti antara PAS dan bukan PAS.... mungkin ini akibat ajaran sesat oleh pemimpin mereka yang sentiasa mengajar mencemuh, memfitnah, mengejek dan sebagainya...

Kesimpulannya, ramai penyokong PAS amal ajaran Al-Quran suku, suku... ikut dalil mana yang dia suka..

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dahlah tu....

Tanpa Nama berkata...

Betultu KOBE
Dah la tu!!!
org kenal sgt korang semua..
fitnah kamu ni akn memakan diri kamu yg telah sedia begitu...
Walau apa pun ALHAMDULILLAH DI ATAS NIAKMAT BESAR INI...
ALLAH'HUAKBAR!!!!

bungaraya berkata...

kALAU ISLAM MENGAJAR UMATNYA SENYUM, LIHATKAN MUKA ANDA YANG PENYABAR DAN CERIA BILA TERSERAMPAK DENGAN MANUSIA LAIN, BERBAIK SANGKA, BELAJAR MENERIMA PANDANGAN ORANG LAIN, BERSIKAP TERBUKA....MAKA ITU BUKAN PAS. Sangat menghairankan seolah mereka masih animisma lagi seperti abad ke10.

Tanpa Nama berkata...

Setelah menang dalam pilihan raya kecil parlimen Kuala Terengganu, Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz Nik Mat mengeluarkan pesanan agar orang-orang PAS jangan mengeluarkan kenyataan sehingga menyingung perasaan pihak lawan. Demikianlah baiknya asuhan pimpinan PAS terhadap ahli-ahlinya.

Tetapi bagaimana pula sesama Umno?

Dalam akhbar The Sun hari ini, ahli parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah berkata, kekalahan BN itu merupakan satu penghinaan tiga kali berturut-turut dalam tempoh 10 bulan terhadap Umno. Tiga kali yang dimaksdukan beliau itu bermula dari PRU ke 12 pada 8 Mac tahun lalu, PRK Permatang Pauh dan kini Kuala Terengganu.

Kata Ku Li lagi keputusan KT memberi mesej bahawa rakyat menolak Umno yang ada sekarang serta kepimpinannya. Malangnya kata beliau walaupun berkali-kali diingatkan oleh rakyat namun Umno tetap tidak berubah atau memberi sebarang respon.

Tambah beliau di KT Umno tewas dengan majoriti besar di kawasan majoriti Melayu dan ini meletakkan tandatanya adakah Umno masih relevan pada orang-orang Melayu? Jika Umno sudah tidak relevan pada orang-orang Melayu, kata Ku Li, maka formula BN telah berkubur!

Saya yakin kenyataan pedas Ku Li ini pasti menguris hati rakan-rakannya dalam Umno terutama mereka yang berada diteraju kepimpinan peringkat tertinggi. Bagi Ku Li barangkali kenyataan kontrversial ini perlu dikeluarkan kerana beliau mahu melihat Umno terus kekal hidup. Kerana beliau bukan PAS maka teguran Tok guru itu tidak terpakai terhadapnya. Apa pun kita mengharapkan kenyataan itu mampu mengetuk pintu hati rakan-rakannya dalam Umno agar berfikir dengan panjang dan masak.

Kalau Umno sudah tidak relevan, bagaimana?

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Saya dah kenal lama perangai orang PAS :-)
















Jom Sertai ‘UMNO Baru’ Dengan ‘Faizal’ :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Terengganu Tetap Kubu Kuat Barisan Nasional
http://pro-faizal.blogspot.com
Idea Bernas Vs Loya Buruk ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Laman Blog Baru >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

BN tidak pernah mahu belajar

Umno baru sahaja ditolak oleh rakyat dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu. Kebencian dan kebosanan rakyat terhadap tindak-tanduk dan pendekatan mereka sehingga mengakibatkan mereka ditolak terang-terangan begitu sahaja sewajarnya dikaji dan diteliti oleh bijak-pandai mereka. Itupun kalau mereka mahu terus wujud dalam arus perdana politik negara.

Tetapi tidak, rupanya mereka tidak pernah serik-serik dan seakan mengundang bala yang lebih besar dan terus bakal dihukum rakyat. Terbaru Menteri di JPM Zahid Hamidi mengeluarkan suatu arahan yang bagi saya sangat cetek dan pasti menerima reaksi negatif dari rakyat jelata. Daripada Ipoh MStar melaporkan:

Semua pengarah jabatan dan agensi Kerajaan Persekutuan dilarang daripada menghadiri mesyuarat-mesyuarat di peringkat negeri berkuat kuasa serta-merta. Hanya pengarah agensi peringkat negeri yang dibenarkan menghadiri mesyuarat negeri, yang dipengerusikan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri atau pegawai daerah.

Dan negeri-negeri yang dimaksudkan itu tidak lain melainkan negeri-negeri Pakatan Rakyat iaitu Kedah, Perak, Pualu Pinang, Selangor dan Kelantan. Zahid menambah:

Kita tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan disiplin terhadap pengarah agensi Persekutuan jika mereka menghadiri mesyuarat tersebut.

Jelas kerajaan BN Pusat bertanggungjawab terus dalam memecahbelahkan perpaduan rakyat dan berpolitik sehingga mewujudkan kerajaan dalam kerajaan sekaligus mempersetankan sistem federalisma yang kita dukung selama ini. Sikap BN ini akan mengakibatkan terbantut dan terganggu hubungan Pusat dan negeri khasnya di lima-lima buah negeri ini. Baru beberapa hari lepas DYMM Sultan Kedah dalam titah Tuanku memuji hubungan baik antara negeri Baginda dengan kerajaan Pusat!

Mengapa kita tidak boleh bersatu dalam hal-hal kepentingan negeri dan negara walaupun kita berbeza fahaman politik? Tidakkah kita boleh insaf dan ambil iktibar dari betapa ruginya rakyat di bumi Palestin apabila Fatah dan Hamas tidak boleh bersatu demi negara Palestin?!

Mesej dari Kuala Terengganu saya yakin begitu jelas buat semua. Tetapi sikap Zahid ini membuktikan yang mereka tetap terus angkuh dan sanggup mencabar kesabaran rakyat. Kesimpulannya bersedialah untuk menerima bahana kemarahan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

salah satu agenda yahudi ialah melalaikan orang islam melalui hiburan.Orang melayu secara umumnya sebagai orang islamCuba renungkan sepanjang juara lagu berapa ramai orang bukan islam menyertai, secara keseluruhan orang melayu sejak di perkenalkan juara lagu dan cuba renungkan semua program atau pertandingan yang diadakan semuanya orang melayu. Kalau generasi muda kita ni lalai dengan hiburan fikiranlah tanah air kita mungkin akan jadi seperti di palestin, renungkan lah ............

PEMIMPIN2 MELAYU KITA DI MALAYSIA PUN IBARAT YAHUDI JUGA!INILAH DIA MELAYU YG KONONNYA MEMPERJUANGKAN HAK2 MELAYU!YA! MELAYU UMNO LAH YG SENANTIASA MELALAIKAN ANAK BANGSA SENDIRI (MELAYU) MELALUI SIARAN2 HIBURAN DGN MENGGUNAKAN ALAT2 PROPAGANDA PENYEBAR MAKLUMAT MILIK MEREKA (MEDIA2 MASSA TV/RADIO DAN MEDIA2 CETAK - MSM = MEDIA ARUS PERDANA).
BAYANGKAN GADIS2 WANITA2 POMPUAN2 MELAYU YG BERTUDUNG PUN TERKIAL2 TERLONJAK2 TERTUNJAI2 TERGEDIK2 MEMBERI SAMBUTAN MEMBERI RESPON DGN PENUH ASYIK DAN GHAIRAH SEKALI BERTEPUK2 BERSORAK SORAI DGN GAYA PENUH MOOD BAGI MEMUASKAN RASA HATI MEREKA DALAM SUASANA BERHIBUR. HIBURAN NAK KATAKAN - MESTILAH "BE HAPPY".
SEMUA ITU BOLEH KITA TENGOK SENDIRI DALAM ACARA2 HIBURAN DI KACA TV SEPERTI KONSERT2 ROCK, JOM HEBOH, ZOOM IN, PERTANDINGAN ITU - PERTANDINGAN INI, MACAM2 JENIS REALITY SHOW DAN BANYAK LAGI JIKA NAK DISENARAIKAN. HIBURAN SEBEGINI SUDAH TENTU MELALIKAN DAN MELALAIKAN.
JADI MENGAPA IA JADI SEMAKIN MENJADI-JADI?CUKUP BANYAK SEKALI PROGRAM2 HIBURAN ANJURAN DARI BERBAGAI2 PIHAK DAN BADAN DAN STESEN2 TV - BERLUMBA2 BERLAWAN BERSAING UNTUK MEMBERI HIBURAN KEPADA ANAK BANGSA MELAYU KONON2NYA - PADAHAL SECARA TIDAK LANGSUNG MEREKA MELALAIKAN ANAK2 MUDA (RATA2 DARI KAUM MELAYU KITA SENDIRI) DAN SECARA TAK LANGSUNG MEROSAK DAN MEMUSNAHKAN AKHLAK DAN MASA DEPAN ANAK BANGSA MELAYU JUGA. INIKAH YANG DIKATAKAN UMNO BERJUANG UNTUK MELAYU? INI 'MEMBUNUH' NAMANYA .......
OLEH ITU JANGAN ASYIK CANANG SANA SINI YANG PARTI HANGPA TU MEMPERJUANGKAN KEPENTINGAN MELAYU ...... MELINGKUPKAN ADA LAA .....BAYANGKAN ..... DI TV SAJA .... PUNYALAH BANYAK DAN BERLAMBAK2 PROGRAM2 HIBURAN DI HIDANGKAN UNTUK TONTONAN PENONTON2 YG KEBANYAKANNYA BANGSA MELAYU KITALAH ..... ASYIK DI HIDANGKAN DAN DI SUAPKAN .... MELAYU2 KAN MUDAH KEARAH GEMARKAN HIBURAN MANA BOLEH TOLAK PUNYA... MELAYU KITA NI KIRA NAK "ENJOY" SAJA ..... MEMANG ITU KELEMAHAN MELAYU ... KIRA NAK SERONOK MEMANJANG .... KALAU TIDAK - TAK KAN ADA NAMA KAMPONG DI PULAU PINANG - SAMPAI DI BERI NAMA "KAMPUNG SERONOK". TAK PERCAYA TANYALAH ORANG PENANG.
DAN MELAYU AKAN TERUS DIBUAI DAN DI LALAIKAN OLEH BANGSA MELAYU SENDIRI (SEBAGAI PEMIMPINNYA - SAPA YG DIKATAKAN PEMIMPIN? PARTY YG MEMIMPIN LAH ,YG JUGA MEMILIKI ALAT2 JENTERA PROPAGANDA SEPERTI TV DAN RADIO DAN JUGA ALAT2 SEBARAN 'AM YG LAIN - MEREKALAH YG BERTANGGUNGJAWAB DALAM MENYAJIKAN SEMUA UNSUR2 YG MELALAIKAN DAN
MEROSAKKAN BANGSA MELAYU SENDIRI) ....
MELAYU MELALAIKAN MELAYU!
MELAYU MENJAHANAMKAN MELAYU!
MELAYU MEROSAKKAN MELAYU!
MELAYU MELINGKUPKAN
MELAYU!ITULAH HAKIKATNYA.

Tanpa Nama berkata...

Saudaraku KIFLI sedarkah andabahawa yg kita hadapi n depani ini ialah UMNO sebuah parti karat n penuh khianat, puluhan tahun golongan ini memunggah khazanah negara dgn menjadikan anak bangsanya sebagai alasan n mangsa utk kepentingan diri n kroni.. lihatlah mat taik(mohd taib) tu'bawak duit puluhan kilo ke luar negara masih lagi menjadi menteri..Mmg dah xda org dlm UMNO yg boleh di harap,semuanya sama je, cuma kantoi or tak je..(pada aku semuanya tak guna)Ni blogger2 yg menjadi penyokong UMNO pn aku tau semuanya penuh dengan harapan n kepentingan utk mndapat habuan..
Janganlah kiranya kita mengharapkan walau sedikit sesuatu drp mereka ini' kelak nanti kita akan kecewa..UMNO ni herus di tentang seperti mana HAMAS menentang yahudi di falastin..Juga ketahuilah wahai saudaraku kifli puak2 ni hanya kita perlu doakan sahaja,doakan sama ada mereka di berikan hidayah or kita sama2 berdoa agar mereka ni akan segera di kafankan, kerana ALLAH pernah berjanji di dlm AL QURAN, akan ada segolongan manusia yg telah di khatamkan hati2nya dan golongan ini sama sahaja sama ada di beri nasihat,peringatan atau apa sahaja perkhabaran sama ada ianya adalah nikmat dr ALLAH atau ancaman drpnya, mereka ini sama sahaja n mereka kekal begitu..
Dan ingatlah bahawa hidup ini hanyalah sementara n semua perilaku dan perbuatan kita akan di persoalkan di kemudian hari..
Saudaraku' selagi UMNO yg penuh khianat ni berkuasa percayalah mereka akan terus kekal ingkar tentang apa yg kita perkatakan samaada ianya nasihat ataupun amaran..
HANCUR UMNO MAKA HIDUPLAH ISLAM!!...

bungaraya berkata...

Saya ada ramai kawan yang satu perangai dengan "bro" ini. Dimana cakapnya seluruh kampong kedengaran, tapi jburnya bergelombang dengan tahi. Cubalah elok-elok spt si Kifli tu. Kifli cuba itu meraih sokongan melalui percambahan ilmu. Dan bukan emosi tak berketentuan.

Tanpa Nama berkata...

Memang la perangai orang UMNO semuanya mulia....

Halau anak bangsa sendiri---kat kg Berembang selangor...maklumlah setinggan Melayu katakan....Setinggan MELAYU elok campak aje kat laut..tak gitu bunga raya


Roboh,rumah.masjid serta tanah kat Rancangan Rakyat Termiskin kat RPT Bujal Kijal Kemaman....panggil FRU..panggil polis...halakan M 16 kat anak bangsa....tahun 2005 dulu tanah tu untuk rakyat miskin dah bagi kat bangsa sendiri tapi kena rampas.....maklumlah lain parti yang bagi...biarlah bangsa sendiri
merempat asalkan UMNO puas hati...

Tak apalah buat juak umno pas nie jahat kerana buat hukum hudud...nak carik kuasa...UMNO tak apa nak ulas apa pun...nak perli hudud PAs katakan tapi terperli hudud Allah..mulianya umno dan pemimpinnya..

Kita (kerajaan pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud - amaran Dr Mahathir dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994

Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan

Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud - kenyataan Dr Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno

Hukum rejam kepada penzina adalah primitif - kenyataan Dr Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan

Apabila hukum rejambatu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan bolehmeneruskan kerja - kenyataan Dr Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan

Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan? - ucapan Dr Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan

Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja - kenyataan Dr. Mahathir Mohamad, temubualnya dengan media massa, 14 Julai 1992

Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan - kenyataan Dr Mahathir , temubualnya dengan wartawan, 18 Ogos 1991

Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa2 lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama- ucapan Dr Mahathir pada 2 Mei 1992 di Papar Sabah

baiknya ucapan pemimpin UMNo...mulianya ....indahnya...bagusnya.....semua ahli umno mari tepuk ramai-ramai bagi sokongan atas ucapan yang indah dari Najib dan mahathir...maklumlah orang pas nie jahat...busuk hati....masam muka....

kalau nak senyum kena la tanya Wan Farid bekas calon PRKecil Kuala trengganu...sentiasa senyum sokmo....tapi pas nie 'GONG" kata UMNO sebab tulah UMNO kalah kat Kuala Trengganu...maklumlah...

Tanpa Nama berkata...

SDR KIFLI,
Setelah menang dalam pilihan raya kecil parlimen Kuala Terengganu, Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato Nik Abd Aziz Nik Mat mengeluarkan pesanan agar orang-orang PAS jangan mengeluarkan kenyataan sehingga menyingung perasaan pihak lawan.
ITU SELEPAS MENANG. JANGAN PUTAR FAKTA. SEMASA KEMPEN BERAPA BANYAK SUMPAH SERANAH DIBERIKAN? PAS MEMANG PARTI GANAS. MILITAN. YANG MENGAJAR UNTUK BERPECAH-BELAH. SEMBAHAYANG PUN 2 IMAM? MASIH INGAT KAH? MEMPOLITIKKAN AGAMA DIAKHIRAT NANTI PEMIMPIN MEREKA AKAN DIBERIKAN BALASAN YANG SEWAJARNYA. KO PUN SAMA KIFLI. FANATIK

Tanpa Nama berkata...

Buat sdr anony...nampak sangat bodoh kenyatan ko..tu lain kali siasat dulu...kenapa jadi macam tu.....

Contoh ginilah...aku malas nak layan orang Islam yang tak faham ilmu mantik dan balaqah serta hukum fiqh.

lain kali rujuk kitab fiqh serta fiqh sirah......
ko kateori fanatik gak..malah lagi teruk sebab...sokong penguasa yang zalim.....


Lain kali kali kalau nak berimamkan orang yang ambil separuh-separuh hukum Islam,,,jika suka ambil..tak suka tolak tepi silakan....

lain kali kalau nak berimankan orang yang menyokong kezaliman silakan


lain kali jika nak nak berimamkan orang yang sama kategori dengan pengkianat bangsa...perasuah...yang balun duit rakyat sesuka hati silakan....

Terpulanglah....jika ulama salaf dulu...kenyataan Dr Mahathir dan Najib menyebabkan syirik serta terbatal iman.....jika itu kepimpinan yang sdr puja silakan....terpulanglah....nantinya ....sdr sendri akan melihat kebenaranya..

Kongsi Link Anda