Jumaat, Februari 27, 2009

Bezakan tindakan PAS dan UMNO

Ini Tindakan Penyokong PAS....




PAS dan Malayan UNION Vs Sultan Perak
*************************************************************

Ini tindakan Penyokong UMNO

UMNO Vs Kapal Singh celupar

9 ulasan:

bungaraya berkata...

UMNO membuat bantahan dengan subject yang sangat jelas, yakni dituduh menghantar dua biji peluru kerumah Karpal Singh dan dikatakan "celaka" oleh Karpal Singh. Dua subject yang sangat tidak mulia dan lahir dari mulut orang yang tidak mulia sifatnya. Sedang PAS dan Malayan Union baru berdemonstrasi jalanan dengan baring diatas jalan bertujuan mempertikaikan keputusan Diraja, bangsa dan penganut agama yang sama dengan PAS.

alluqman berkata...

2 pendekatan yang berbeda......

Apa nak jadi lepas ni.........

"lankah mayat saya kalau nak tubuh negara Islam".... macam mana lah kita nak jawab kepada Allah s.w.t nanti. Yang tu pun kita tak mampu pi sepak punggung si tua celaka tu.....

Alamat jadi puntung kayu api neraka la.......

GOMO berkata...

SALAM BRO...

NI KARPAL DAH MAKIN MENJADI-JADI..
TAKKAN KITA MELAYU NAK BIAR JE TINDAKAN KARPAL???

UMNO MEWAKILI MELAYU...
BERMAKNA KARPAL MENGATAKAN MELAYU CELAKA!!!

BANJINGAN PUNYA KARPAL!!!
KITA SESAH DIA...
KITA PAKAT RAMAI-RAMAI SESAH DIA...

Sedingin Salju berkata...

Jadi, kenalah cari jalan nak atasi barang buruk ni.

bungaraya berkata...

Saya belum nampak keberanian melayu yang menyokong kerajaan BN berkumpulan jutaan orang dari KL hingga ke Ipoh. Buat sekali. Gerakan Raksasa memberi peringatan pada Karpal Singh. Macam?

Tanpa Nama berkata...

karpal singh celaka ni dah tarik balik kata anwar pukimak dan perlu bertaubat...tahu tak kenapa???

hahhh...nak tau? sebabnya anwar dah dtg sembah karpal singh babi ni...pastu siap jilat butu singh sial ni...singh is king...anwar ckp daulat tuanku karpal...izinkan patik menjubur bontot tuanku karpal...

karpal: ko pegi liwat anak aku si gobind..aku nak memantat dgn bini ko

hei..dah pakai kerusi roda pun masih ada hati nak memantat...memaang celaka betul lah babun singh ni...

pas dan pkr, ko lepas ni bolehlah sembah si karpal...pastu bila ko twengok anwar memantat dan meliwat...tak apa...itu tak berdosa...karpal dgn nuar masuk syurga dgn nik ajis...

porahhhh lah lu.....singh celaka ni pun korang nak sembah sampai jilat butu dia yg dah mati...

kifli berkata...

Isu Celaka: Gaduh Di Parlimen, TV3 Sewajarnya Dipersalahkan Maka Terbuktilah Kini Puak-Puak UMNO Sudah Tidak Takut Kepada Peraturan Lagi
Gara-gara perkataan "Pemuda UMNO celaka" yang terungkap dari mulut Pengerusi DAP Karpal Singh, maka akhirnya membawa kepada tercetusnya pergaduhan di parlimen semalam. Sesuatu yang amat memalukan rakyat Malaysia sebenarnya. Parlimen ada satu tempat mulia yang sepatutnya tidak disalah gunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk bertindak seperti "gangster". Namun ini terjadi apabila 13 ahli dari Pemuda Umno dari Bahagian Petaling Jaya Utara dan Gombak mengepung Karpal yang baru tiba di pintu masuk utama ke bangunan Parlimen. Ketua Umno Bahagian Petaling Jaya Utara, Latt Sharizan Abdul dan Ketua Pemuda Umno Bahagian Gombak, Megat Zulkarnain Amiruddin mengepung ahli Parlimen Bukit Gelugor itu sambil meminta Karpal mengakui ada menyebut perkataan "Pemuda UMNO celaka" dan meminta maaf kepada mereka. Akibat keenganan Karpal mengulangi perkataan itu, maka ia telah menyebabkan kumpulan terbabit naik berang dan akhirnya menyerang beliau. Anehnya, pihak pengawal keselamatan di bangunan terbabit terdiam seketika tatkala menyaksikan adengan berkenaan. Apakah mereka telah diupah untuk mendiamkan diri?.

Apa yang berlaku ini telah mencemarkan parlimen Malaysia sebenarnya. Pertikaman lidah dan pergaduhan sesama ahli parlimen dalam dewan adalah lumrah dan perkara biasa sebenarnya. Namun mengundang "orang luar" untuk masuk dan menyerang mana-mana ahli parlimen adalah sesuatu perkara yang amat luar biasa. Bagaimana mereka semua boleh masuk jika tidak diundang atas kapasiti ahli-ahli parlimen UMNO?. Maka itu, apa yang berlaku semua ini sebenarnya adalah didalangi oleh Pemuda UMNO sendiri dan ia tidak harus dinafikan lagi. Sebelum ini memang kita selalu disajikan dengan lagak "samseng" Pemuda UMNO tatkala menjelangnya pilihanraya. Namun, itu berlaku di tempat terbuka yang semestinya sudah tiada kawalan keselamatan yang ketat. Namun, tindakan puak-puak pemuda UMNO masuk ke parlimen untuk mencetuskan pergaduhan dan membelas Karpal Singh adalah satu "penghinaan" terhadap institusi itu.

Kerajaan Malaysia dan Pemuda UMNO harus bertanggungjawab dan memohon maaf secara terbuka kepada Karpal Singh atas insiden berkenaan. Tambahan pula Karpal juga telah memohon maaf ketika di parlimen mengenai kenyataannya yang kontroversi itu. Maka, mengapakan ia harus diperbesar-besarkan oleh pihak-pihak berkenaan sebenarnya. Sementara itu Menurut Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, beliau kesal dan mengecam keras tindakan yang dilakukan oleh Pemuda Umno itu. “Kami mengutuk keras tindakan biadap dan ganas seperti ini dan jika ia dibenarkan akan membahayakan keselamatan ahli Parlimen. “Kita mahu tindakan segera dan jaminan daripada pihak polis dan kerajaan supaya kemuliaan dewan dan kebebasan ahli-ahli Parlimen terjamin,” katanya dalam satu laporan media selepas kejadian.

[Apa yang berlaku ini sebenarnya dapat dielakkan jika media arus perdana terutamanya TV3 tidak menyiarkan perkataan "Pemuda UMNO celaka" itu sebenarnya. Namun dek kerana sakit hati dengan isu saman Sultan Perak, maka TV3 telah berperanan mencetuskan kontroversi itu. Inilah yang menimbulkan kemarahan puak-puak Pemuda UMNO sebenarnya. Biarpun Karpal sudah memohon maaf semual selepas itu, namun ia tidak disiarkan pula oleh TV3 untuk disaksikan oleh rakyat terutamanya puak-puak UMNO. Lantaran itulah mereka akhirnya berlagak "samseng" dan datang ke palrimen untuk meminta Karpal mengulangi perkataan terbabit. Bukankah ini kesalahan besar media arus perdana sebenarnya. Mereka cuba untuk melaga-lagakan dan menimbulkan api kebencian yang mendalam rakyat terhadap Karpal. Inilah agenda Media Prima dengan Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional sejak dulu, kini dan selamanya].

Tanpa Nama berkata...

GOMO, Karpal tak kata pun Melayu celaka. Yang dia kata Pemuda UMNO celaka. Jadi janganlah anggap dia mencelakakan Melayu.

shonzu berkata...

Pelik sungguh sewaktu aku lihat ahLiPAS yang baring di tengah jalan sambil memegang bendera Palestin tu. Apakah dia tersesat sehingga ke Malaysia ini. Jumpa sekumpulan orang yang merusuh terus join dan membaringkan diri di tengah jalan. Sehingga hari ini aku kehairanan.....

Kongsi Link Anda