Popular Today

Khamis, April 30, 2009

Kenapa semua pemimpin PAS membisu?

Lantaran dari kenyataan Nik Abduh semua pemimpin PAS membisu khasnya haji Hadi, Husam Musa, Mat Sabu dan yang sewaktu dengannya. Semua nampaknya mahu menutup pekong.

Sehinggakan, Dewan Ulama PAS pula menggesa anggota-anggota parti itu tidak menjadikan blog sebagai medan mendedahkan keburukan orang lain sebagai reaksi terhadap tulisan Nik Abduh pada 24 April lalu. Nak tanya memburukkan ke atau takut perkara sebenar didedahkan.

Ketuanya Mohamed Daud berkata, tindakan itu dikhuatiri memberikan kesan negatif serta "memberi ruang kepada musuh mempermainkan isu terbabit", lapor media rasmi parti Harakahdaily.net hari ini.

Berhubung isu kerajaan perpaduan PAS dengan BN, Mohamed berkata, dewan itu tiada masalah menyokongnya "sekiranya perundangan negara dan ekonomi berjalan mengikut lunas-lunas Islam."

Bagaimanapun, beliau menolak tindakan mengeluarkan kenyataan terbuka berhubung itu kerana ia hanya akan diputuskan dalam muktamar parti itu, Jun nanti.

Kenapa membisu wahai syaitan bisu?

7 ulasan:

TAAVEEKUN PERAK berkata...

Dulunya PAS memperkatakan perlu ditutup kilang-kilang arak, judi dan maksiat dan kini apabila Selangor yang dikuasai PKR yang bertopengkan DAP tidak pula kedengaran suara-suara Nik Aziz, Hadi Awang dan penyokong-penyokong PAS membantah kepada Anwar. Begitu juga di Perak ( semasa PR memerintah ) yang kini sedang bercambah pusat-pusat hiburan dan terdapat juga rumah-rumah ibadat yang sedang dalam proses pembesaran. Berbagai tohmahan kepada UMNO dulu kini berbalik kepada PAS.

GuruBashid berkata...

" Kesilapan PAS ialah apabila menjadikan Kelantan sebagai rujukan..."GuruBashid

saya berkata...

Harap admin letak kata2 yg saya petik dr buku " UMNO dan Malayan Union " dan buku " Onn Ja'afar:Pejuang Terbilang,Pengasas Sebuah Negara Bangsa " keluaran MPH Publishing.Boleh beli kat kedai buku MPH dan Popular.


" Melayu hanya boleh selamat apabila kuat dan kuat apabila bersatu padu "

" Timbangan neraca nasib bangsa kita adalah di dalam genggaman orang Melayu pada hari ini "


Moga dpt menyemarakkan jati diri bangsa kita..

Mohd Yunus berkata...

Salam sejahtera.

kita rakyat malaysia mesti bersatu padu. Buat apa PAS pun kata nak bertanding. PKR pun nak bertanding.
Anwar perlu teliti kalau wakil mereka macam budak Fairuz itu lari dari tanggungjawab, siapa yang tanggungjawab? Kan rugi duit dan masa rakyat?
Fairus dengan angkuh sekarang kata dia tidak bersalah dan akan balik kat politik selepas balik dari melanjutkan pelajaran. Dan PKR setuju dan tepuk tangan!

Lepas itu, bila orang suruh SPR teliti cadangan kenakan penalti terhadap wakil rakyat yang berhenti tanpa sebab munasabah, geng Pakatan, seperti Lim Kit Siang dan Faris Musa (timblan AMK) kata Dato' Mukhriz (timbalan menteri MITI) dan Tan Keng Liang (ketua pemuda gerakan kedah) yang keluarkan cadangan penalti terhadap orang yang tidak bertanggungjawab sebagai kenyataan daripada orang "tidak berakal". Lihat kat:-

http://www.suarakeadilan.com/sk/berita-utama/2009/04/4408

http://blog.limkitsiang.com/2009/04/21/why-there-should-be-by-elections-in-the-three-state-assembly-seats-of-jelapang-behrang-and-changkat-jering-in-perak-and-the-parliamentary-seat-of-kulai/

PARPUKARI berkata...

HELLO EVERBODY, HOT ISSUE IN PERAK!

READ IT HERE,

http://parpukari.blogspot.com/2009/05/ringkasan-dari-ceramah-dap-di-perak.htm

Tanpa Nama berkata...

PR bergaduh cari persamaan..

KIta bergaduh makin berpecah..

Jangan tertipu permainan PR ni. Jaga jaga aa...

Kita dok asyik tibai pr,'rumah' kita yang pecah nanti!!

Tanpa Nama berkata...

apa nk heran?
kalu yg hrm boleh dihalalkn,
bina kndg babi satu kwajipan,
psl tu disokong perlaksaan,
kalu bantah kna bahan,
cakap xsatu pakatan,
smpai kwsn org melayu jd korban,
nk solat pn ssh kalu babi b'jiran,
itulah selangor darul ehsan.
pikirlah wahai melayu wawasan..

Kongsi Link Anda