Jumaat, Mac 13, 2009

Plak penderhaka

Tidak sampai lima hari selepas dipasang, plak bagi mengingati 'pokok demokrasi' di Perak menjadi mangsa perbuatan khianat.

Edisi online China Press melaporkan bahawa tempat tersebut kini menjadi tumpuan orang ramai apabila mengetahui mengenai kejadian tersebut.

Speaker V Sivakumar yang turut ke situ pagi tadi, menyifatkan perbuatan tersebut sebagai tidak bermoral.

Apabila penderhaka menyebut tidak bermoral.... taraf mereka sama sahaja....

25 ulasan:

bungaraya berkata...

Jikalau Sivakumar dan Nizar nak mengetahui bahawa mereka disukai ramai atau tidak, cuba buat tugu Sivakumar dan Nizar buah biji berhampiran Istana Tuanku Sultan Perak. Aku agaklah tak sampaipun satu jam tugu tersebut berdiri megah, akan tersungkur menyembah bumi.

Sedingin Salju berkata...

Sekarang, siapa yang tak bermoral? mereka yang gila kuasa, atau rakyat? Jawapannya, mereka yang tidak bermoral.

TokMudim berkata...

Plak hanya sebagai simbol. Rosak boleh ganti dengan yang baru. Mereka yang tidak ada Moral akan terus rosak.....

Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Panglima Perang Cyber berkata...

Balasan sudah tiba !!!!

reez berkata...

Hah elok la tu.

Aku rs pasni kalo dorg nk pasang plak simbol ni lg. Better letak pak guard duduk tepi suh jaga.

Hahaha~

Azizahns berkata...

mungkin memang ada 1000 orang dibelakang sivakumar dan nizar... tapi ada berjuta-juta orang dibelakang sultan.

Anon 00 berkata...

hehehehe...

HIDUP RAKYAT!!!!

sekali plak sudah kena pecah laaa... agaknya raja manalah yang pecah plak yang berteraskan 'HIDUP RAKYAT' tu yer?

Parpu Kari berkata...

MUAHAHAHAHAHA...BETUL TUAN PANGLIMA, BALASAN SUDAH TIBA...

FUCKATAN RIOT YANG SUDAH TAK RELEVAN TAPI MASIH NAK CUBA UNTUK RELEVAN..

kifli berkata...

Rasa rasanya tak perlu cakap pun orang ramai dah tau siapa punya angkara... Ini adalah kerana dok heboh dalam media elektronik saluran tv tertentu oleh seorang yang mengaku konon jadi MB bahawa adanya pokok tersebut adalah puncak penderhakaan. Beliau tidak pula mengimbau sejarah di KT bahawa ada orng yang merentangkan kain sepanduk mengatakan natang pada Yang d Pertuan Agung sbg puncak penderhakaan. Mungkin, beliau tak suka nak mendalami sejarah walaupun ada PHD..tak taulah macam mana boleh dapat title Dr. Entah2 pakai matawang kot? May be...

TAIPINGMALI berkata...

Hairan yer...kata rakyat Perak keseluruhannya menyokong Pakatan Rakyat, kenapa boleh pecah. teringat kisah pemusnahan tokong dan berhala disekitar Kaabah.

Z-MAY berkata...

henti-hentikanlah segala perbuatan yg tak berfaedah dan membuang masa.... insaflah...

Tanpa Nama berkata...

tempat tu akan jadi tokong taklama lagi, lepas tu boleh pengikut pas turut solat kat situ dan buat ceramah politik...

Sedingin Salju berkata...

Hang tak tau. lepas tu depa yang kaki nombor ekok bolehlah pi minta nombor kat situ.

Tanpa Nama berkata...

tak sangka ada lagi kaum jahilliah kat malaysia ni.puat-puak ni hanya berani bila ramai je.Plat tu bukan apa-apa cuma simbol aje.bagus juga bila puak-puak umno memecahkan plat tu.Biar dunia tahu macam mana perangai orang-orang umno ni.Sekarang ni pun dah ramai pelancung datang untuk melihat sendiri tempat yang bersejarah itu.kita pakat tunjuk macam mana moral orang umno.

Sedingin Salju berkata...

Oi joyah, apa buktinya orang Umno yang pecahkannya? Ada gambar?

TokMudim berkata...

Kot kot Sendiri kasi pecah...kemudian buat isu...tactic lapuk yop.

Say No to "Oral Sex". Respect your Wife.

Sedingin Salju berkata...

Itu tak taulah tok mudim. Hari ni, dah sunatkan berapa orang tok?

Harimau Berantai berkata...

Aku fikir memang dia org yang pecahkan..kalau tidak takkan sinizar dan sisiva kata nak fikir dulu nak report polis..takut-takut nanti dia kena...dia org pasang plak tu bukannya apa..nak tunjuk kat org ramai dan cucu cicit mereka kebodohan mereka..mcmlah negara ni tak bertamadun buat mesyuarat bawah pokok ..yang glamornya pokok tu lah..nanti dtg org PKR ,taburlah duit siling kat pokok tu ..buat bayar niat ...

BRO berkata...

Kesian ko ni BUNGARAYAUUUU...mmg xda perubahan la...

nalapambu berkata...

Bukit Gantang mempunyai penduduk melayu sebanyak 63%

Mungkin kah semua penduduk melayu ini 100% menyokong BN?
Jawapan nya TIDAK MUNGKIN.

Jika 25% SAHAJA penduduk melayu ini menyokong PR, maka BN akan TUMBANG.

Kami kaum india dan cina akan berdiri teguh dihadapan PAS bersama sama DAP dan PKR @ Pakatan Rakyat

Rantong berkata...

Secara simboliknya, leburnya plat tersebut, maka lebur jugalah pakatan anuar ibrahim tu.

View Profile: Rantong™

Baginda Reformasi berkata...

bungaraye.. ape kate kite buat tugu zambrie nak... kite tengok kene pecah ke atau FRU tibe jaga 24jam...?

kifli berkata...

JASAD TERKUBUR SEMANGAT TERUS SUBUR....




Kome tengok apa deme buat pada Plak Demokrasi..... Ater apa ler salah nyer dia. Bukan nyer dia kacor orghang. Duduk di bawah pokok jer.... tak ganggu saper-saper pon....




Itu ler.... kalau deme dah bunuh demokrasi di negeri Perak ni.... bayang nyer pun deme takut!! Plak nyer pun deme nak bunuh sama. Ini keghojer orang giler... disimbah ler deme plak tu dengan cat, dipecah-pecahkan nyer deme benda Allah tu. Hancur berkecai dia....!! Tak puas hati lagi... MBI pulak diperkuda untuk mencabut terus 'nyawa' plak tersebut.... Eish....eish...eish... apa ke hei nyer, takut bebenor dengan benda Allah tu!!! Bukan nyer puaka. Mungkin orang giler nampak dia macam puaka atau jembalang kot!! Giler...giler.... manusia, yang Allah bagi akei... pegi lawan dengan bende yang tak bernyawa. Serang hendap ala gerilya pulak tu....Tak ke giler nama nyer tu....!!


Walau pun, plak tersebut udah lenyap dari pandangan mata tapi.... roh dan semangat demokrasi yang dilambangkan melalui plak itu, masih terus hidup subur...... Itu, kome tak boleh bunuh!!


Yeah...yeah... although plak nyer dah tak de, tapi..... saksi nyer masih ade!! Pokok demokrasi masih tegak berdiri teguh dan merendang. Yang penting, pokok serta lokasi nyer masih diketahui orang. Dapat ler dijadikan kenangan bersejarah Sidang DUN Perak yang julung-julung kali diadakan dibawah pokok yang mengemparkan satu dunia!


Tapi, hati ni, masih raser tak sedap..... sebab takut-takut Pokok Demokrasi pun deme bunuh... Orang, kalau dah giler.... tambah pulak dengan busuk hati..... apa pun deme sanggup buat. Orang kata bodoh pun, bodoh ler.... aseikan puas hati...!! Harap-harap..... tidak ler sampai ke situ pulak. Kalau tebang jugak Pokok Demokrasi tu, memang banggang ler.....!!!


Tak pe komer.... tak pe.... di Bukit Gantang pada 7 April nanti, komer 'demo'kan perasaan dan isi hati komer dan kasi sama depa cukup-cukup..... bior sampei deme mati.... gigit jari. Deme bunuh plak demokrasi.... komer pulak, demo dan kasi deme mati!! Ambush pulak deme di sana!!


Amacam.... boleh?? Pasti boleh... Lawan Tetap Lawan!!!

Tanpa Nama berkata...

PLAK dah Pechah..bila kepala depa nak dipecah lak..

Tanpa Nama berkata...

klu nizar n sivakumar wat tugu... bukan takat 1 jam... agaknye.. sebelum diorang cadang nak wat tugu tu... semue orang pakat boikot awal2...

Kongsi Link Anda