Rabu, April 01, 2009

Demi Sultan - Ngeh nyaris dibaling kerusi!

Cerita ni berlaku pagi tadi di Simpang Kota Raya ketika sedang bersarapan di sebuah kedai makan.

Sedang kami makan, datanglah Ngeh Ko Ham dengan juak-juak PAS datang untuk berkempen, jadi Ngeh Ko Ham datanglah ke sebuah meja yang terdapat 4 orang Melayu sedang bersarapan dan bertanya khabar dan berkempen dengan cerita itu dan ini.

Namun ada satu perkataan yang keluar dari mulut Ngeh yang sangat menyentuh jiwa orang Melayu Bukit Gantang ini... iaitu krisis kerajaan Perak dan menyebut perkataan "derhaka". Dengan berang lelaki itu sebut "perkataan derhaka jangan disebut!, Sultan Perak ada dalam hati kami!"

Semua yang berada dalam kedai makan tersebut melihat sahaja Ngeh Ko Ham dengan muka merah padam apabila lelaki tersbut berkata demikian.. Rasanya kalau Ngah sebut sikit lagi perkataan derhaka kepada Sultan.... rasanya ada kerusi yang melayang lah....

Kemudian Ngeh dengan juak-juaknya pun beredar dengan rasa malu!

Hakikatnya orang Melayu Perak masih sayangi Sultan Perak... yang derhaka kepada Sultan hanyalah pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Anwar Ibrahim!

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dulu puak umno derhaka kat sultan apa citer?
saja bertanya....

Tanpa Nama berkata...

tanya mamat PAS yg baring tgh jalan tu...dia ada jawapan

PemudaGagasan berkata...

Salamz...

"tanya mamat PAS yg baring tgh jalan tu...dia ada jawapan"

Caya lu anon!

hahahaha

Baginda Reformasi berkata...

raja yang ADIL kami junjung raja yg zalim kami tegah, raja yg UMNO kami lawan.. haha betul tak? raja di hatiku...

amaran keras!
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/amaran-keras.html

PemudaGagasan berkata...

gitulah tabiat pengikut khalifah-khalifah pakatan pembangkang ni...asal bukan dipihak mereka, baik raja, baik undang-undang mahupun perlembagaan...semua nak diganyangnya...betul kan?

Raja Ngeh dihatimu?

hahahaha

ustazSAID berkata...

eloknya lempang ja c ngeh tu...bukan lg merah padam...biar dia terus padam!

Sulhairil Hafiz Hj Sulaiman berkata...

Bukan lempar c ngeh je..lempar sekali si Nizar tu biar dia tahu erti kadaulatan Raja-raja Melayu

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju kalu jumpa lempang terus..depa tu kurang ajar..
PAS & Nizar yang di perkudakan DAP..
Ingat DAP ada muslihat menyokong Nizar..
Terhutang budi tergadai Bodi

TokMudim berkata...

Sabor Yeop.....INi bahananya apabila syaitan-syaitan bisu mula bercerita.


Uji minda anda. Jangan biarkan berkarat.


Maksud ayat dibawah biasa dibaca semasa duduk antara dua sujud. Apakah perkataan yang sesuai untuk ruangan kosong dibawah?

Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,perbetulkanlah aku, angkatkanlah darjat ku, _______________,pimpinlah aku, sihatkan akudan maafkan aku

umnobingai berkata...

pergh....umno sayang raja!! ptuih...woi buta sejarah ka...patutlah ketua hang yang dah nyayuk tu kata melayu mudah lupa...melayu umno la ni... sapa lantik raja sendiri kat kelantan. sapa tak mau letak jawatan..ayah si tajol tu..eh lupa pulak...kami nak derih natang tu sapa cakap ek?

baling kerusi? heh hangpa kat sini berani cakap la..mana umno berani ngan cina...kena picit teloq.tidak kalu dapat kontrak nak ali baba kat sapa? kat cina la jugak.. umno ni kalu miss soru jadi camni la jadi anjing..

Tanpa Nama berkata...

umnobingai yang maha bingai..

alibaba takpe lagi... mb perak kasi award je kat cina... rundingan terus... sangat pandai la...

bodoh nak mampuih lagi nak menaip..

pi katuk kepala sendiri la melayu sundal

Tanpa Nama berkata...

anjing tu ialah hang bingai..

menyalak dari dulu bunyi macam tu je..

jumud..

la ni taghut

Tanpa Nama berkata...

si bingai ni jenis asalkan dapat jadi ketua kampung... anak bini bagi je main ngan ahlong..

sundal punya melayu

bodoh bingai nak mampos

mati lagi baik la umnobingai

Tungaklangit berkata...

Salam

Sdr AB

Beginilah akibatnya kalau kita silap memilih rakan dalam politik..

saya tak salahkan ahli Pas kerana ramai juga rakan2 Pas saya yang tidak bpuashati dengan tindakan Nizar semasa menjadi MB dahulu.. yang melebihkan DAP dalam segala hal

sekarang tersebar video rakaman yang membuktikan nizar bkata bahawa Pas tak mahu menubuhkan negara islam.. sambil disambut tepukan meja oleh ADUN DAP..

rakan2 Pas saya melihat dgn perasaan terkejut tapi mereka mendiamkan diri dan hanya melihat gelagat nizar yg dikuasai oleh DAP ini..

tak taulah siapa yg akan diundi oleh rakan2 Pas saya ini..

Tapi kalau dah lihat kebenaran di depan mata mengapa nak nafikan hal yg sebenar ini..

kita bukan membincang soal perkauman atau apa.. ayuh kalau Pas betul2 menegakkan Islam

Tolak nizar yang nyata menolak penubuhan Islam di Perak

Tanpa Nama berkata...

nizar bodoh lagi bangang....
kena sundal dengan DAP!!!! tak sedar-sedar...barua punya nizar

Sedingin Salju berkata...

Ha, apa pasai tak baling saja ah pek tu dengan kerusi dan kasut serta selipar?

Kongsi Link Anda