Rabu, April 15, 2009

Penderhaka dan pengkhianat dicalonkan Naib Presiden PAS


Nizar si Penderhaka dan pengkhinat bangsa ni nampaknya semakin popular di kalangan ahli PAS. Terkini beliau dicalonkan untuk merebut jawatan Naib Presiden PAS.

Maknanya di sini ialah :
1. Penderhaka dan pengkhianat kini menjadi ikon PAS. 
2. Penderhaka dan pengkhianat juga diiktiraf oleh kepimpinan PAS dan ahli mereka.
3. Jika nak jadi calon Naib Presiden PAS tak payah susah-susah hanya perlu derhaka kepada Raja.
4. Pencacai DAP pun layak menjadi Naib Presiden PAS.
5. Penggadai Bangsa dan Agama pun layak menjadi Naib Presiden PAS.

Mungkin sesuai untuk katakan antara syarat menjadi Naib Presiden PAS ialah mesti berani menderhaka raja, mengkhianat bangsa dan menggadai agama.

Ini baru syarat kelayakan calon Naib Presiden PAS jika syarat untuk menjadi calon Timbalan Presiden dan Presiden bagaimana pulaknya?....  mungkin peliwat pun layak kot?

Maka di sini kita akan melihat penderhaka akan memimpin PAS pada masa akan datang.... ini bermakna PAS juga bersedia untuk menderhaka kepada DYMM Yang di Pertuan Agung..... serta mengkhianat Bangsa Melayu dan Agama Islam.....

10 ulasan:

NOI berkata...

LA BUDAK BUDAK BODOH UMNO NI DOK TAK SEDAQ DIRI LAGIKAH?MASIH LAGI DOK MEROYAN TAK SUDAH2.......... SUDAHLA TU RAKYAT DAH PUN TERMUNTAH HIJAU SAMPAI NAK TERBIT TAIK DAH DENGAN PEMBOHONGAN HANG TU....AKU RASA HANG NI PAGI PAGI LAGI DAH MENYOROK(SARAPAN cakap oghang Kedah)TAIK KOT!!!!

HANG CARILAH POSTING YANG ILMIAH SIKIT BAGI RAKYAT DAPAT TUMPANG ILMU HANG TU...TOKSAHLAH DOK TUNJUK OTAK DUNGU HANG DEKAT KAMI SEMUA NO.....

UNITED
MUSHRIKIN/MUNAFIQIN
NO
OTAK(dungu)

nik berkata...

memanh muntah hijau... kahkahkah...

Hang tak sedaq lagi ke... hang tu yang kena bohong dek DAP.... PAS tu kalau tak jual maruah takkan dap nak sokong... kira macam pelacurlah...

Dengan orang PAS ni tak pelu cakap Ilmiah dan Fakta.. dia bukan ikut pun.. sedangkan ayat Al-Quran diaorang tak ikut.. yang diorang ikut cakap tok guru DAP....

budus...budus...

Pelacur
Ayah
Sepet

kifli berkata...

Ancaman Terhadap Orang Yang Suka Menipu Atau Khianat

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ
قَامَ فِينَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَاتَ يَوْمٍ فَذَكَرَ الْغُلُولَ فَعَظَّمَهُ وَعَظَّمَ أَمْرَهُ ثُمَّ قَالَ لَا أُلْفِيَنَّ أَحَدَكُمْ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَقَبَتِهِ بَعِيرٌ لَهُ رُغَاءٌ يَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَغِثْنِي فَأَقُولُ لَا أَمْلِكُ لَكَ شَيْئًا قَدْ أَبْلَغْتُكَ لَا أُلْفِيَنَّ أَحَدَكُمْ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَقَبَتِهِ فَرَسٌ لَهُ حَمْحَمَةٌ فَيَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَغِثْنِي فَأَقُولُ لَا أَمْلِكُ لَكَ شَيْئًا قَدْ أَبْلَغْتُكَ لَا أُلْفِيَنَّ أَحَدَكُمْ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَقَبَتِهِ شَاةٌ لَهَا ثُغَاءٌ يَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَغِثْنِي فَأَقُولُ لَا أَمْلِكُ لَكَ شَيْئًا قَدْ أَبْلَغْتُكَ لَا أُلْفِيَنَّ أَحَدَكُمْ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَقَبَتِهِ نَفْسٌ لَهَا صِيَاحٌ فَيَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَغِثْنِي فَأَقُولُ لَا أَمْلِكُ لَكَ شَيْئًا قَدْ أَبْلَغْتُكَ لَا أُلْفِيَنَّ أَحَدَكُمْ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَقَبَتِهِ رِقَاعٌ تَخْفِقُ فَيَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَغِثْنِي فَأَقُولُ لَا أَمْلِكُ لَكَ شَيْئًا قَدْ أَبْلَغْتُكَ لَا أُلْفِيَنَّ أَحَدَكُمْ يَجِيءُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَقَبَتِهِ صَامِتٌ فَيَقُولُ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَغِثْنِي فَأَقُولُ لَا أَمْلِكُ لَكَ شَيْئًا قَدْ أَبْلَغْتُكَ

-رواه مسلم- بَاب غِلَظِ تَحْرِيمِ الْغُلُولِ

Hadis Abu Hurairah r.a katanya:
Pada suatu hari Rasulullah s.a.w berada bersama kami, baginda menceritakan tentang orang yang suka menipu dan khianat dengan begitu serius. Kemudian baginda bersabda: Pada Hari Kiamat nanti, aku akan bertemu dengan salah seorang dari kamu datang dengan memikul seekor unta yang sedang melenguh di atas tengkuknya dan berkata: Wahai Rasulullah! Tolonglah aku. Lalu aku katakan kepadanya: Aku sudah tidak mempunyai apa-apa lagi untukmu, semuanya telah aku sampaikan kepadamu. Pada Hari Kiamat nanti, aku juga akan bertemu dengan salah seorang dari kamu datang dengan memikul seekor kuda yang sedang merengek di atas tengkuknya. Dia berkata: Wahai Rasulullah! Tolonglah aku. Lalu aku katakan kepadanya: Aku sudah tidak mempunyai apa-apa lagi untukmu, semuanya sudah aku sampaikan kepadamu. Seterusnya pada Hari Kiamat nanti, aku akan bertemu dengan salah seorang dari kamu datang dengan memikul seekor kambing yang sedang mengembek di atas tengkuknya. Dia berkata: Wahai Rasulullah! Tolonglah aku. Maka aku katakan kepadanya: Aku sudah tidak mempunyai apa-apa untukmu, semuanya sudah aku sampaikan kepadamu. Begitu juga pada Hari Kiamat nanti, aku akan bertemu dengan salah seorang dari kamu datang dengan memikul seorang manusia yang sedang menjerit di atas tengkuknya. Dia berkata: Wahai Rasulullah! Tolonglah aku. Lalu aku katakan kepadanya: Aku sudah tidak mempunyai apa-apa untukmu, semuanya sudah aku sampaikan kepadamu. Pada Hari Kiamat nanti, aku juga akan bertemu dengan salah seorang dari kamu datang dengan membawa secebis pakaian yang compang-camping di atas tengkuknya dan dia berkata: Wahai Rasulullah! Tolonglah aku. Maka aku katakan kepadanya: Aku sudah tidak mempunyai apa-apa untukmu, semuanya sudah aku sampaikan kepadamu. Begitu juga pada Hari Kiamat nanti, aku akan bertemu dengan salah seorang dari kamu datang dengan memikul sejumlah harta terdiri dari emas dan perak di atas tengkuknya dan berkata: Wahai Rasulullah! Tolonglah aku. Maka aku katakan kepadanya: Aku sudah tidak mempunyai apa-apa untukmu, semuanya telah aku sampaikan kepadamu

kifli berkata...

wawancara bersama MP Bukit Gantang DS Nizar
PILIHAN RAYA Bukit Gantang ini dilihat begitu bermakna kerana ia boleh mencetuskan satu bentuk pemikiran yang berbeza bagi berdepan dengan pilihan raya lain. Ia juga mencetuskan tekanan dan kehendak rakyat Perak untuk dibubarkan Dun. Ahli Parlimen baru bagi Bukit Gantang, Dato’ Seri Ir Mohammad Nizar Jamaludin mengupas perkara ini kepada Intan Abdullahdi kediamannya di Kampung Sungai Rokam, Ipoh, sehari selepas dinobatkan sebagai pemenang pilihan raya kecil kawasan itu 7 April lalu.

Bagaimana Dato’ Seri melihat ‘mood’ pengundi Melayu dalam keputusan pilihan raya kali ini?

DATO’ SERI IR MOHAMAD NIZAR: Secara keseluruhannya, keputusan itu membayangkan bahawa rakyat Perak meletakkan kekecewaan mereka. Pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang ini rakyat telah memilih Pakatan Rakyat. Pada saat akhir tarikh penamaan calon memang ‘mood’nya itu adalah menyokong Pakatan Rakyat.

Tetapi pengundi Melayu ini mereka termakan juga dengan beberapa propaganda Umno-BN yang mencerminkan bahawa mereka ini payah lagi hendak berubah. Jadi saya nampak bahawa kami kena bekerja kuat untuk mengalihkan pandangan supaya kita dapat ubah persepsi mereka terhadap Pakatan rakyat ini.

Yang keduanya, ia juga mencerminkan kejumudan masyarakat di Bukit Gantang itu sendiri kerana ramai anggota masyarakat Melayu masih jumud dan tidak terbuka. Pemikiran lama masyarakat Melayu masih menebal.

Faktor yang menyebabkan keadaan ini akan dikaji. Antaranya termasuklah maklumat yang tidak sampai, masih dikongkong dengan pemikiran lama oleh pimpinan Umno, tidak dapat akses kepada maklumat yang betul. Ini menyebabkan mereka jumud dan tidak terbuka.

Tetapi pada masa yang sama, Pakatan Rakyat memperolehi sokongan yang luar biasa daripada masyarakat bukan Melayu. Apakah ini satu lonjakan?

Ini sememangnya telah dijangka pada peringkat awal kerana ‘mood’ orang Cina di seluruh negeri Perak dan ‘mood’ orang India ini mereka mahukan perubahan dan salah satu daripada manifestasi perubahan itu adalah dengan mengundi Pakatan Rakyat. Yang itu bukan hanya di Bukit Gantang, malah keseluruhannya.

Jadi, Bukit Gantang ini merupakan kemuncak apabila mereka memberikan sokongan kepada Pakatan Rakyat, yakni kepada PAS sendiri sepertimana dijangka pada peringkat awal lagi sokongan ini. Cumanya luar biasa ini dari segi sokongan itu memuncak itu oleh kerana ada faktor lain yang dicetuskan oleh pihak MCA, Gerakan pada saat akhir menyebabkan sokongan di dua dan tiga kawasan Cina menurun pada saat akhir.

Suasana kempen dan tekanan-tekanan ke atas Pakatan Rakyat bermula dari Februari sehingga kini. Adakah Dato’ Seri melihat pilihan raya ini merupakan satu episod politik jahat Umno-BN?

Saya melihat keputusan ini sebagai satu pungutan suara rakyat Malaysia umumnya dan Perak khususnya apabila kita tengok tragedi yang berlaku kepada negeri Perak setelah rampasan kuasa dibuat oleh Najib Razak sehinggalah kepada hari penamaan calon oleh kerana bukan kerana simpati namun sokongan itu tidak berbelah bahagi.

Puncanya kerana kezaliman, kerana mereka tidak boleh menerima hakikat. Kerajaan ini diambil begitu sahaja tanpa mengikut lunas-lunas perundangan. Jadi kita lihat mereka menterjemahkan kekecewaan itu dalam bentuk pilihan raya, pungutan suara itu sendiri.

Masyarakat Malaysia juga mengambil kesempatan ini untuk memberitahu kepada pimpinan Umno-BN bahawa pelantikan dan penurunan kuasa kepada Najib Razak itu tidak memenuhi kehendak dan aspirasi mereka yang mahu pimpinan yang bersih, cekap. Jadi, terdapat pelbagai tafsiran yang boleh kita duga dan timba daripada keputusan Bukit Gantang ini kerana ia mencerminkan dan mengeluarkan pelbagai isyarat kepada banyak institusi dan individu khususnya institusi politik.

Adakah ini bermakna kekalahan BN di ‘dua bukit’ merupakan petanda bahawa BN sudah tidak relevan?

Saya tidak tahu di Bukit Selambau, tetapi di Bukit Gantang ini, BN sama ada mereka tidak belajar atau tidak daripada kesalahan mereka itu, tetapi mereka telah mengulangi kesalahan mereka dengan mendera rakyat dan juga pengundi. Mereka mendera parti yang bertanding iaitu PAS dan juga mereka mendera saya sendiri sebagai calon.

Penderaan ini mereka buat beberapa kali sebelum ini, dan itulah yang menyebabkan kekalahan. Walaupun dahulunya mereka buat begitu juga tetapi oleh kerana dahulu suasananya berbeza kerana dan ‘timing’ untuk Bukit Gantang, jadi mereka laksanakan benda yang sama untuk Bukit Gantang dalam persekitaran yang berbeza dan juga dalam situasi yang berlainan, akibatnya apa yang dilakukan oleh mereka iaitu propaganda akhirnya memakan diri mereka sendiri.

Saya ingat mereka terlepas pandang apa yang berlaku pada hari ini adalah rakyat melihat kezaliman itu amat memuncak. Kezaliman ke atas Pakatan Rakyat khususnya kepada diri saya sendiri yakni penganiyaan itu, rakyat mungkin melahirkan pemberontakan ke atas kerajaan asal iaitu kerajaan Pakatan Rakyat. Semuanya itu diterjemahkan dan dimanifestasikan kepada keputusan pilihan raya ini.

kifli berkata...

Dato Seri Nizar Bukan Mengadap tapi dijemput oleh Sultan Perak...!!!!!!
Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, beliau tidak menghadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah pada 19 April ini sebaliknya beliau diundang menghadiri majlis sambutan ulang tahun hari keputeraan baginda.


"Saya dijemput oleh Sultan menghadiri majlis (ulang tahun hari keputeraan)...seperti ahli-ahli politik lain (di Perak), saya dijemput, bukan (sesuatu yang) istimewa," kata beliau ketika dihubungi sebentar tadi.

Desas-desus sebelum ini menyebut beliau akan menghadap Sultan Azlan pada tarikh tersebut.

Pada 7 April lalu, Nizar memenangi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan menewaskan calon Barisan Nasional dan Bebas.

Bekas Menteri Besar itu juga Ahli Dewan Undangan Negeri Pasir Panjang.


Selepas memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang, yang dilihat oleh Pakatan Rakyat sebagai referendum rakyat berhubung isu krisis politik Perak, Nizar meminta diadakan pilihan raya baru negeri dengan membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN).

Sidang DUN bawah pokok awal Mac juga meluluskan usul sedemikian dan telah dipersembahkan untuk perkenan Sultan Perak.

epinkluang berkata...

Pas ni bodoh ada otak tak boleh fikir kalau ceramah agama macam lah ia saja saorang islam tetapi perbuatan lebih teruk dari yahudi keluar fatwa ikut sedap mulut tak rujuk pada Quran dan hadis perbuatan dia saja yg betul org lain semua salah kan bangang namanya siapa mengaku ahli pas mereka org yg bodoh seumnr hidup ingatlah puak puak pas anda dipermainkan oleh ular dalam semak.

epinkluang berkata...

Pas bodoh cina sokong pas bukan kerana pas tu baik etapi ia sokong dengan kebodohan pas melalui MB Derhaka kerana hendak geran tanah 999 tahun bangang punya NIZA.Kau ingat DAP tu iklas kalau tak untung dia tak sakong lah bodoh.Jadi puak pas kena berfikir sebagai manusia bukan lembu (Nik Aziz cakap).

Tanpa Nama berkata...

Orang umno jangan cakap banyak ya.PAS ada secret weapon,eh tak secret pon,nanti kita keluar fatwa2 baru hentam Umno habis2an baru tahu.Umno ada apa?Mengaku kalah ajelah,sebelum kau semua masuk neraka.

BRO berkata...

Aku tgk bahasa koranh ni x bnyak beza dgn bahasa abu jahal n gang bilamana rasulullah menyampaikan dakwahnya.

Pada aku yg betul2 pengkhianat agama n bangsa melayu ni adalah Umnited Musrikin National Organitation, atau nama manja dia UMNO, Parti khianat ni la yg jd punca org melayu merempat kat tanah tumpah darah nenek moyang nya..aku nak tanya berapa banyak tanah org melayu di ambik olh bangsa lain akibat permainan sial umno n kroni?? cuba korang tgk brapa banyak tanah melayu peneroka bandar yg dh di teroka sejak 2-3jenerasi di selangor(zaman kher toyol),johor,KL dll.. umno lah yg gadai kat cina MCA BABI yg x pernah puas..

Si pengkhianat bangsa, puak2 UMNO ni akan sapu bersih segala macam projek kerajaan terutamanya yg kuota melayu n bumi n bagi pada taukey CINA utk JV, inilah maksud pengkhianat bangsa BODOH PUNYA BLOGGER YG goBLOGG..

Dalam isyu derhaka..
Raja pn x tarik balik darjat datuk sri yg di beri kpd NIZAR n beliau di jemput di dlm majlis istana, ini membuktikan yg pihak istana tidaklah mengannap beliau sebagai penderhaka kerena mempunyai pandangan sendiri yg di peruntukkan dlm perlembagaan tubuh negeri utk negeri perak,tp puak2 Unaited Musrikin yg nyata khianatnya terhadap anak bangsanya n terlalu derhaka dengan ALLAH S.W.T. ini terus menyebarkan angin permusuhan n kebencian di kalangan rakyat. Aku x kesah sangat dgn segala macam tomahan yg di lemparkan ni, sbb dah xda sapa yg nak dgr n pecaya ckp makhluk2 yg seluruh hidupnya di perhambakan utk dunia yg penuh dgn tipu daya ni,terutamanya blogger2 upahan UMNO ini yg turut menumpang mengintai RUANG n PELUANG.
Aku tahu x akan ada kesan pun kpd blogger2 upahan macam ko ni walau apa pn yg di nasihat or di beritahu tenteng sebarang maklumat yg baik jika ianya dtg drp kami.

Aku pn x la ada harapan sangat apa yg di beritahu ni akn di terima oleh manusia2 yg dah boroi dgn duti UMNO macam ko ni..apala nak heran bila harimau membaham pelanduk or babi berkubang di dalam kubangnya, sebab itu sememangnya perangai mereka....

Tanpa Nama berkata...

dulu pas sanggup kafirkan umno pasal masa tu depa cuma nak sokongan melayu saja.

masa tu pas berselindung di sebalik islam. guna islam untuk kafirkan umno. nak kuasa kat kelantan saja.

tapi, the only way kalau nak berkuasa beyond kelantan, kena tukar strategi.

sekarang nak sokongan bukan islam. kena gadailah apa yang pas dok cakap pasal umno dulu masa nak sokongan melayu.

la ni kena gadai islam dan melayu untuk dapat sokongan cina dan india. tu pun ada juga yang bangga.

selama ni, puak pas kebanyakkannya mana ada bercampur dengan bukan melayu. la ni bila dah bercampur sikit, depa dah terkena kejutan budaya. terus depa sembah bangsa lain.

dulu dok nampak melayu saja. sebab tu asyik bergaduh sesama melayu.

simple saja modus operandi pas.

Kongsi Link Anda