Isnin, Mac 02, 2009

SAMSENG NO.1


#1 KARPAL SING THE KING : MENGHINA RAJA MELAYU DAN MEMANGGIL PEMUDA PERGERAKAN PERTUBUHAN MELAYU BERSATU 'CELAKA'





#2 HINDRAF THE KING : MENCABAR HAK ASAL PERIBUMI TANAH MELAYU




#3 SIVAKUMAR THE KING: INGKAR ARAHAN DAN MENCABAR SULTAN PERAK





MEREKA SEMUA TELAH MELAMPAU DAN MENCABAR MARUAH BANGSA BANGSA MELAYU DAN MEREKA ADALAH SAMSENG NO.1 NEGARA.

DAN INILAH DALANG MEREKA!!!

BAPAK SAMSENG!!!!


KERANA 'SIKITUL' INILAH BANGSA LAIN BERANI MENGHINA DAN MERENDAHKAN BANGSA MELAYU DAN SEMAKIN HINA APABILA MEREKA BERANI MELAWAN DAN MENCABAR KEPUTUSAN SULTAN MELAYU

DAN KERANA DIALAH NEGARA HURU-HARA HARI INI

18 ulasan:

Cheguman @ Demang Lebar Daun berkata...

Saudara Bloggers,
Saya inginkan sedikit penjelasan:

1)apakah perbezaan antara keling dan Benggali. Adakah mereka rumpun yang sama?

2)Berapa peratuskah populasi masayrakat Benggali di Malaysia? Adakah mereka layak dipilih sebagai wakil rakyat?

3) Di manakah kawasan pilihanraya yang mempunyai majoriti orang Benggali? Jika boleh, berikan nama kawasan dan di negeri mana?

Diharap soalan saya ini tidak dianggap rasis oleh orang Benggali.

Sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

u org semua mmg racist..sbb tu tak maju sampai sekarang..

Tanpa Nama berkata...

fahami antara racist dan kurang ajar...

ADI JAGAT PUTRA berkata...

jawapan untuk soalan dari demang lebar daun.

1) beza keling gan benggali ni tang serban je.dia punya belit same je demang.mereka ni berasal dari negara yang sama diindia cuma bezanya keling diselatan benggali diutara.

2)diorang ini tak layak pun jadi wakil rakyat sebab peratusan mereka ni sikit je.

3)takda pun kawasan majoriti benggali kat malaysia ni.di parlimen bukit gelugor dan puchong pun tak ramai bangsa dame ni.

Tanpa Nama berkata...

Semakin lama semakin menyampah aku tengok keling-keling ni.. tak sedar diri... kalau tak reti bersyukur tu balik je la ke India sana... nak tengok dia orang ni lebih terbela ke dari di Malaysia.

kifli berkata...

MELAYU UMNO MULA MENGAJAR BIADAP
NASIB apalah kepada sebuah negara yang memperaga dasar demokrasi bila mana hampirnya peralihan kepimpinan parti tunggak pemerintah tiba-tiba petaka yang tidak pernah berlaku telah pun berlaku di bangunan Parlimen Malaysia.

Ahli Parlimen telah diserbu dan dihalang oleh sekumpulan permuda dari Umno dengan mendabik dada sebagai Melayu. Bagaimanapun kebiadapan mereka itu bukanlah adap sofan Melayu! Ia adalah peradapan samseng!

Mendabik dan menepok dada sebagai Melayu tetapi hati dan jiwa serta perangai tidak seperti Melayu. Apakah mahu mengajar orang supaya beradap seperti adap Melayu tetapi berperangai tidak Melayu perlu menjadi ikutan dan sanjungan oleh rakyat negara ini?

Budaya samseng sesetengah pemimpin Umno dan ahlinya di beberapa peringkat amat jelas di masa Pilihanraya Umum atau Kecil. Dengan barisan Pemuda Gempurnya seolah-olah Malaysia ini berada di tangan kotak-katik mereka.

Mengapa Pemuda Umno berani buat begitu?

Pertama: Adakah mereka memikirkan kerana pemimpin mereka memerintah negara ini?

Kedua: Adakah mereka begitu yakin pihak berkuasa keselamatan (Polis) adalah agensi kerajaan yang lumrahnya mengikut telunjuk pemimpin mereka untuk melindungi keporakperandaan keselamatan yang dilakukan oleh mereka?

Ketiga: Adakah mereka juga berfikiran jika ditahan pun hanya sekadar untuk ambil keterangan yang bersifat sembang-sembang sambil minum teh dan kemudian dilepaskan begitu saja dengan alasan tidak cukup bukti dan percanggahan kenyataan. Ini semua mengkaburkan mata rakyat dengan undang-undang pilih bulu!

Sikap tersebut inilah yang membuatkan sesetengah pemuda Umno bersedia menyerbu ahli Parlimen dan jelas bila Pengawal Keselamatan Parlimen tidak melakukan kawalan yang baik jauh sekali rapi terhadap ahli-ahli Parlimen.

Apakah kebiadapan itu boleh diikuti oleh penyokong pembangkang? Jawapannya tidak! Pihak pembangkang tidak akan dapat dan berkeinginan berbuat begitu.

Pertama: Pihak pimpinan Pembangkang lebih berhemah menghadapi isu serta kritikan.

Kedua: Pihak Polis lebih dulu lagi menghidu apa yang akan berlaku.

Ketiga: Tidak mahu menjadikan kebebasan hak ahli Parlimen tercemar.

Keempat: Tidak mahu menjadikan tempur yang akan merugikan rakyat dan mengkucar-kacirkan negara.

Oleh itu dalam keadaan Kerajaan BN teraju Umno ini kehilanagan arah terutamanya menjelang pimpinan Najib Razak, maka dijangka satu usaha untuk menghalang sidang Parlimen berlaku sedang diusahakan. Apakah negara ini akan kembali seperti pimpian Tun Razak Hussin (ayah Najib) dengan MAGERAN.

Kerajaan dan pemimpin Umno sibuk menyusun program untuk menyatu padukan rakyat dengan tidak membangkitkan perasaan perkauman, tetapi ada sesetengah pemuda Umno dan Pemimpin Umno lantang menyergah dan menepok dada dengan semangat perkauman.

Jika Parlimen sudah dicemari oleh kepungan, serbuan kepada ahli-ahli Parlimen oleh Pemuda Umno - dikhuatir zaman pentadbiran Najib nanti Demokrasi Melaysia mati! Wujudlah pimpinan diktator yang bertopengkan MAGERAN sebagai melindungi anika karenah yang boleh dikatakan keruh tidak akan jernih selagi Umno/Bn memerintah negara ini.

nik berkata...

Aku semakin menyampah tengok yang kumpulan Melayu yang menyokong si biadap dan celupar ni...

Tak payahlah nak hukum pemuda UMNO tu apa ke benda penykong PAS buat kat Istana kuala kangsar..

buta ke? tak de mata ke?

Ataupun mereka rasakan mereka ni pembangkang mereka suka hati buat yang mereka nak, nak berbaring, tidur, meniarap dan sebagainya di tengah jalan.. adakah demokrasi bermakna sedemikian..

Cermin la diri tu oi...

Apatah lagi korang ni nak pertahankan si kafir dan sikeling yang berkata langkah mayat aku jika nak buat negara Islam...

memang sesat la korangt ni..

JomoSamaTuaran berkata...

Kiffli ni bukan saja bodoh sejarah, tetapi...dia juga lembab dalam ajaran dan pengetahuan tang agama.... apalagi kesedaran sivik, mungkin tiada kena ajar subjek sivik masa sekolah dulu kot....maklumlah, sekolah kat pondok ataupun kuil/tokong!!

kifli berkata...

Bakal PM Terbodoh Yang Semakin Bodoh - malaysiakini


Betul kata orang-orang tua, bukan susah nak tau kebodohan orang bodoh. biar aje dia tunjuk kebodohannya sendiri dan kebodohan itu akan timbul dengan sendirinya. lebih-lebih lagi kalau orang tu memang betul-betul bodoh.

Macam jugak kebodohan bakal PM terbodoh yang kita ada. dah banyak kali sangat dah dia tonjolkan kebodohannya dengan cara yang paling bodoh.

Pertama sekali (tolak bodoh yang dulu-dulu, kita ambik yang bodoh melampau je...) masa kes Saiful dulu. mula-mula bodoh ni cakap tak kenal Saiful dan tak pernah jumpa Saiful, tapi bila dah kantoi orang bawak keluar gambar Saiful dekat pejabat dia, dan dan tu jugak bodoh ni tukar kenyataan cakap kenal.

Tu baru gertak dengan gambar si bodoh dekat ofis si bodoh... belum tunjuk gambar si bodoh salam dengan si bodoh lagi...

Pernah jumpa sekali awal tahun dulu masa Saiful mintak tolong bagi sokongan untuk mohon biasiswa. padahal 1 Malaysia dan ada jugak warganegara luar tau yang budak Saiful tu kelulusannya tahap bodoh. elok sangat... si bodoh yang nak mintak biasiswa jumpa si bodoh yang nak bagi sokongan untuk si bodoh yanng sebenarnya tak layak dapat biasiswa.

Si bodoh tu dah nampak dah kebodohannya dekat situ.

Lepas tu tambah lagi kenyataan dari si bodoh mengatakan bahawa si bodoh yang lagi satu pergi jumpa si bodoh sebab nak mengadu masalah bahagian belakang kena tala dekat bos si bodoh. padahal sebelum tu si bodoh dah cakap jumpa si bodoh sekali je masa si bodoh nak mintak sokongan untuk biasiswa.

Si bodoh tanpa dia sedar dah menampilkan kebodohannya nak memperbodohkan orang ramai yang tak bodoh. tapi ramai si bodoh dari parti bodoh yang percaya cakap si bodoh ni. molek sungguh si bodoh-si bodoh sekelian berkumpul dalam satu parti bodoh untuk si bodoh.

Kali ke-2 si bodoh ni menampilkan kebodohannya ialah bila dengan bangganya si bodoh ni buat kenyataan bahawa "OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM…" dan jugak "OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…". tak lama lepas tu si bodoh ni keluarkan kenyataan supaya semua rakyat Malaysia bersedia untuk menghadapi krisis ekonomi...

Tak lama lepas tu jugak si bodoh ni keluarkan kenyataan bahawa negara Malaysia juga tak dapat lari dari menerima kesan kemelesetan ekonomi global. padahal sebelum tu si bodoh ni jugak yang keluarkan kenyataan bahawa "OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM…" dan jugak "OUR FUNDAMENTALS IS STRONG…".

Si bodoh ni tanpa sedar telah sekali lagi menampilkan kebodohannya pada mata rakyat Malaysia yang tak bodoh macam si bodoh ni.

Terbaru sekali si bodoh ni keluarkan lagi kenyataan bodoh yang seolah mengiakan bahawa memang wujud kes pembelian ADUN-ADUN Pakatan Rakyat sebagaimana yang didakwa oleh beberapa pihak. kenyataan bodohnya ialah bilamana si bodoh ni di soal oleh wartawan "benarkah tuduhan sesetengah pihak bahawa ADUN-ADUN Pakatan Rakyat di bayar sejumlah wang sebanyak RM50 juta untuk melompat?"

Yang tak bodoh nak tau apa si bodoh ni jawab? si bodoh ni jawab "mana ada sampai 50 juta..!"... apa maknanya tu? adakah maksud sebenar si bodoh ni "tak sampai 50 juta lahhh...!!! dalam 5-6 juta je...!!!" macam tu ka?

Entah... aku tak tau... ni kene tanya si bodoh-si bodoh dari parti bodoh sebab hanya si bodoh je yang paham bahasa si bodoh.

Ada lagi si bodoh ni buat... malam tadi si bodoh ni gatal mulut nak komen isu speaker DUN Perak yang panggil para ADUN Perak untuk satu Sidang Tergempar DUN. si bodoh ni cakap - "DUN Perak tidak boleh mengadakan sidang tergempar Selasa ini selagi mahkamah belum membuat keputusan berhubung dua kes berkaitan kerajaan negeri itu..."... si bodoh ni cakap lagi "dua kes yang masih belum diputuskan oleh mahkamah ialah kedudukan tiga wakil rakyat negeri itu dan status kerajaan negeri Perak daripada segi perlembagaan."

Apa maknanya tu? maknanya si bodoh tu sendiri dah nafikan kenyataannya bahawa KERAjaan UMNO/BN Perak adalah KERAjaan yang sah..!

Rupanya si bodoh ni pun tak yakin yang KERAjaan yang dia bangga-banggakan di Perak tu adalah KERAjaan yang sah dan dalam masa yang sama si bodoh ni dah mengakui bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Perak adalah Kerajaan Negeri Perak yang sah!

Bukan susah rupanya nak jadi PM Bakal PM Malaysia... korang cuma perlu jadi si bodoh je. kelebihan ialah pada mereka-mereka yang tak de otak.

kifli berkata...

Antara Kematangan Politik dan Rakus Kuasa


Setelah lebih dari 51 tahun berkuasa di Malaysia, UMNO/BN berjaya menjadikan kerakusan kuasa sebagai satu strategi politik yang berisiko, tetapi boleh dilakukan dengan berjaya jika mempunyai cukup wang untuk dibelanjakan bagi maksud itu. Tetapi mereka gagal memperlihatkan kematangan politik. Mereka bercakap tentang tamadun, adab, sikap demokratik, kejujuran berpolitik dan sebagainya, tetapi perbuatan mereka di Perak memperlihatkan sebaliknya.

Paling ketara ialah sikap anti-rakyat yang mereka perlihatkan dengan menolak sekeras-kerasnya sebarang usaha untuk menyerahkan kepada rakyat membuat pilihan mereka setelah berlaku kebuntuan yang merugikan rakyat seluruhnya, akibat perbuatan UMNO sendiri. Apa yang berlaku di Perak sekarang diceritakan dengan terperinci oleh Sejarah Melayu dalam berpuluh episod yang menunjukkan kesalahan raja-raja Melaka membuat keputusan, sehingga menimbulkan kesusahan kepada rakyat di samping menyerlahkan kezaliman raja-raja Melaka yang menjadi teras sistem beraja Melayu moden.

Mujurlah muncul seorang tokoh besar Melayu dalam diri Tun Perak yang sabar dan bijaksana itu. Banyak kali raja-raja Melayu diselamatkan oleh tindakan berhemah dan bijaksana Tun Perak. Anak-anak muda sekarang, termasuk ahli politik yang bercita-cita tinggi, harus membaca kembali kitab penting ini. Perkara ini disebut di sini untuk menyedarkan orang Melayu bahawa raja-raja Melaka, yang menjadi teras kesultanan Melayu, adalah manusia biasa yang mewariskan kelemahan mereka kepada raja-raja Melayu yang kemudian, sebagai manusia yang sentiasa membuat silap betapa pun tingginya daulat mereka.

Raja dan rakyat yang menerima hakikat ini adalah golongan beriman yang menerima ajaran para nabi dan para sahabat baginda. Ucapan Saidina Abu Bakar dan Saidina Umar ketika menerima perlantikan sebagai Khalifah menjadi teras prinsip kepemimpinan dalam Islam dan dalam tamadun Melayu sebelum dikotorkan oleh pengaruh Barat. Hal ini pun disebut dalam Sejarah Melayu dan perlu dicari sendiri oleh orang muda dan pemimpin politik untuk dijadikan teladan.

Para pemimpin UMNO/BN banyak sekali membuat laporan polis tentang kejahatan ketua-ketua parti pembangkang. Hampir semua laporan itu tidak memperlihatkan kematangan berpolitik kumpulan yang telah berkuasa lebih dari 51 tahun. Banyak daripada laporan itu hanya untuk melepas geram dan menunjukkan perasaan benci meluat yang amat sangat, kerana kuasa dan peluang yang selama ini dinikmati oleh puak ini menjadi semakin nipis setelah golongan ini menerima kekalahan dalam PRU 12, April 2008.

Dengan muka bengis seorang samsing, para pelapor ini menyeranah lawan politik mereka sebagai penderhaka, biadab, kurang ajar dan segala makian yang tidak pantas keluar dari mulut pemimpin yang sudah berkuasa lebih dari 51 tahun yang sedia kala mengaku paling sopan, beradab, jujur dan bersih. Semua ini terjadi kerana sifat kerakusan kuasa itu sudah menjadi darah daging, tidak boleh lagi bertolak ansur untuk menerima kekalahan dalam pilihan raya secara gentleman. Mereka akan menjadi lebih bengis dan merbahaya jika dibenarkan berkuasa selama 50 tahun lagi.

Seperti yang dibayangkan dalam amaran seorang Bendahara Melaka, orang yang biasa makan daging tidak teragak-agak untuk membunuh sesiapa saja yang tidak disenanginya. Dan pembunuhan politik di zaman moden boleh berlaku dalam 100 cara. Barangkali di situlah tersembunyi kematangan politik para political animals. Kemuncak kerakusan itu diperlihatkan dalam tempik sorak penuh makian di luar Dewan Rakyat oleh sekumpulan pemuda UMNO yang marahkan YB Karpal Singh yang dituduh telah menghina raja-raja Melayu dan pemuda UMNO.

Beliau dihalang memasuki Dewan Rakyat, seolah-olah Dewan Rakyat itu rumah pemuda UMNO yang tidak boleh dimasuki tanpa izin tuan rumah. Dalam dunia politik yang matang, lebih banyak digunakan perbahasan dan perdebatan yang diucapkan dengan wibawa, iaitu wibawa dari segi kelakuan dan berwibawa dari segi ilmu. Nampaknya orang UMNO kehilangan punca bila berdepan dengan lawan mereka yang jauh lebih pintar berhujah dan pandai bermain dengan kata-kata yang boleh membuat pihak sebelah lagi menjadi gila.

Itulah yang terjadi di halaman Dewan Rakyat pada hari Khamis 26 Februari 2009, satu tarikh dan kejadian yang sangat penting dalam perkembangan demokrasi di Malaysia. Siapakah yang akan menghukum mereka? Dalam politik demokrasi di Malaysia, yang akan dihukum seringkali pihak yang berkata benar, bukan yang bertindak liar dan biadab

kifli berkata...

Tambah satu lagi.. penipu pula...




Jika mereka sendiri dah menunjukkan mereka adalah kumpulan yang melakukan perbuatan celaka yang mengundang kecelakaan kepada diri sendiri dan negara, kemudian ditegur oleh Yang Dipetua Dewan Negara sebagai kumpulan yang bodoh, kini untuk melepaskan diri mereka sanggup menjadi penipu pula.

Alkisah...

"Menceritakan kejadian tersebut, Lat berkata, 12 ketua Pemuda Umno bahagian dari Selangor bersama 10 penyokong pergi ke bangunan Parlimen kerana ada temujanji makan tengahari dengan seorang timbalan menteri.

Bagaimanapun, ketika berjalan pulang, mereka terserempak dengan Karpal yang sedang masuk ke dalam dewan dari bangunan pentadbiran Parlimen."

Itu saja yang ada di dalam tempurung kepala pemuda UMNO yang menyerang Karpal Singh apabila cuba hendak mengelak dari tekanan yang mereka hadapi kini ekoran tindakan mereka sebelum ini yang tidak memikirkan akibat dari perbuatan celaka mereka itu.

Seandainya Jawatankuasa Siasatan Aduan Karpal Singh yang diketuai oleh Speaker Dewan Rakyat, Pandika Amin Mulia menjalankan siasatannya nanti dan kemudian mengulangtayangkan CCTV yang memaparkan mereka tersadai di situ sekian lama yang hanya menunggu "jamuan" tiba dengan kedatangan Karpal di perkarangan Palimen berkerusi roda, tidakkan nanti mereka ini akan boleh didakwa lagi: untuk kesalahan selanjutnya :memberikan keterangan palsu kepada sebuah jawatankuasa yang dibentuk oleh Parlimen?

Shahadan kata mereka lagi:

"Kami menghampirinya dan bertanya 'mengapa anda kata Pemuda Umno celaka. Kamu jangan berselindung di sebalik kekebalan bangunan Parlimen."

"Karpal menjawab 'saya malas nak layan kamu, saya nak masuk dewan Parlimen'," kata Lat lagi.

Sementara Ketua Pemuda Umno bahagian Serdang, Ungku Salleh Ungku Jamal yang turut hadir semalam berkata, rombongan Pemuda itu mencabar Karpal mengulangi perkataan "Pemuda Umno celaka" di luar dewan Parlimen.

Bagaimanapun, pemimpin kanan DAP itu enggan berbuat demikian, katanya ketika dihubungi hari ini.

Daripada dialog itu sahaja sudah cukup untuk membuntikan bahawa sang Pemuda lah yang memulakan episod hodoh lagi jelek itu di perkarangan Parlimen tersebut.

Sesuatu perbuatan yang salah tetap salah. Sekalipun ianya cuba dibantu oleh pak-pak mertua dan pak-pak sedara yang terdiri dari mereka yang menguasai media arus perdana. Malah kekayaan berjuta tak mungkin melepaskan perbuatan yang salah untuk menghumban anda ke penjara. Bangkai gajah tak dapat ditutup dengan nyiru.. kata orang tua-tua. Apa tah lagi kalau doa sekalian rakyat yang tak suka dengan perbuatan kamu yang samseng lagi hina.

Paling tidak orang akan menempelak (berdasarkan dialog itu), perangai anak muda UMNO yang tak reti bahasa. Perangai mat rempit dibawa ke tempat yang mulia, hanya kerana perangai sang menantu punya angkara.

Isy anda sudah terpijak najis yang banyak wahai sang menantu. Dan dengan najis itu nanti anda hendak bawa ke majlis perhimpunan dan nak bertanding sebagai Ketua Pemuda. Sedangkan tatkala anda melewati mereka, semua akan segera menutup hidungnya kerana tak tahan baunya yang busuk, jijik lagi hina. Memalukan paduka ayahanda mertua yang bakal bersara.

kifli berkata...

GUNA BAHASA UNDI UNTUK SURUH MEREKA PERGI....

Umno ni pandai ngata orang kurang ajor.... tapi dia tak sedor, dia pun bukan setakat kurang ajor tapi tak boleh diajor dan tak mahu blajor. Sebab itu dia pilih tema dulu... kini dan selama nyer....!!! Sikap ego dan angkuh nyer, menjadikan dia begitu ketegaq dan kematu untuk berubah dan menerima kritikan!! Sebab tu... UMNO hilang umph!! Dah ler tua kutei..... biut pulak tu, mana orang nak sior ke deme, terutama orang muda yang ada prinsip dan pendirian. Orang muda yang terhegeh-hegeh ke UMNO hanya menganggap UMNO sebagai 'sugar daddy'..... merenyeh-renyeh.... dapat ler habuan sikit!!!!

Umno kata.... dia memperjuangkan orang Melayu.... tapi banyak tindak tanduk nyer merugikan Melayu. Melayu yang mendapat manfaat daripada UMNO hanyalah Melayu UMNO itu pun segelintir elit Melayu serta kroni-kroni, sedara mara serta rakan taualan mereka yang satu jenama dengan mereka. Melayu lain selain UMNO.... pi mampuih!! Ada juga Melayu UMNO yang tak sedor diri.... juga mampuih tapi kerana deme hardcore UMNO... sanggup meminta-minta dan mengenden-ngenden.... dapat taik gigi pun jadi lah!!

Tapi bagi Melayu yang ada harga diri..... biarlah hidup susah dan hidup bersederhana tapi tetap dengan pendirian mengatakan UMNO telah jauh menyimpang dari perjuangan asal mereka. UMNO dulu dan UMNO sekarang.... jauh panggang dari api, ibarat langit dengan bumi!!! Kini.... perjuangan menegakkan keadilan dan kebenaran yang mereka sokong. Kita terpaksa menerima hakikat.... negara kita dulu TANAH MELAYU sekarang MALAYSIA. Perubahan ini berlaku adalah hasil kerja tangan UMNO. Sekarang UMNO pula yang mengungkit-ungkit hak yang mereka telah berikan kepada masyarakat bukan-Melayu. Ini menunjukan sikap besar kepala UMNO.... bertindak hanya untuk kepentingan diri dan politik mereka sahaja!!

Rela atau tak rela.... kita terpaksa menerima hakikat dengan menerima kehadiran satu sama lain di bumi Malaysia. Kita tak perlu lagi corak politik lama yang digunapakai oleh Barisan Nasional tetapi kita perlu beralih ke satu corak politik baru yang lebih realistik dengan keadaan semasa... yang merentasi batas kaum. Corak politik berasaskan kaum sudah obselete.... Kita perlukan satu corak politik yang lebih dinamik bagi membentuk dan melahirkan satu imej baru bagi Malaysia. Inilah perubahan yang mahu dibawa dan disepakati oleh PAS, DAP dan PKR.... Walau pun mempunya idoelogi yang berbeza tetapi ketiga-tiga nyer berpegang kepada prinsip yang satu iaitu keadilan dan kebenaran seperti yang dituntut dalam Islam.

Keputusan PRU12 membuktikan bahawa rakyat Malaysia sudah mula menerima perubahan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat. Kalau tidak kerana Sabah dan Sarawak...UMNO/BN sudah pasti menjadi pembangkang di Malaysia. Inilah yang mereka geruni sekarang.... Lantaran itu, kita dapat dengar suara-suara pemimpin mereka berkokok menyarankan agar UMNO berubah bagi mengembalikan umph mereka!! Setakat ini..... berubah kah mereka??? Apa yang jelas, tindak tanduk pemimpin UMNO/BN, kelihatan semakin jelek dan semakin tinggi ego nyer.... Sebab itu, memang benar pendapat mengatakan yang UMNO TIDAK AKAN BERUBAH.... dulu, kini dan selama nyer!! UMNO tak kan berubah tetapi semakin mengikut nafsu serakah!!

Dan sekarang..... orang-orang yang dulu nyer low profile kerana tak mahu campur sangat dalam politik, sudah mula bersuara apabila mereka perhatikan dan lihat yang tindak tanduk pemimpin UMNO/BN merugikan bangsa mereka sendiri. Sikap degil UMNO yang perasan mereka jer yang betul dan pandai, telah menyebab pejuang dan pencinta bahasa Melayu seperti Sasterawan Negara, A Samad Said menyarankan agar suara bantahan rakyat direalisasikan melalui peti undi.... Orang bahasa ini menyeru.... guna BAHASA UNDI!!

Apa yang berlaku di Perak... membukti betapa ghairah nyer UMNO/BN mengikut nafsu serakah mereka sehingga sanggup mengetepikan prinsip-prinsip demokrasi.... Ini jelas menunjukkan yang mereka sebenarnya sedang diulit ketakutan yang amat sangat..... takut kehilangan kuasa politik. Penerimaan rakyat terhadap corak politik baru yang dibawa oleh Pakatan Rakyat..... nyata boleh mengugat ketuanan politik UMNO/BN. Dalam keadaan terdesak ini, kita dapat lihat..... semua institusi yang sepatut nyer bebas dari sebarang campur tangan politik telah dicucuk hidung mereka dan dipergunakan semahu-mahu nyer. Satu tindakan yang tidak bermaruah semata-mata kerana gila untuk terus memegang kuasa. Mereka ini kelihatan seperti orang giler membuat keghojer giler.... Eeeeiiiiiiiii tak malu nyer!!

Kalau begini lah senario nyer permainan politik UMNO/BN..... memang tepat sekali saranan Sasterawan Negara A. Samas Said..... tunjukkan kuasa rakyat melalui bahasa undi semasa pilhan raya...... tak kira pilihan raya umum atau pun pilihan raya kecil.........

bungaraya berkata...

Ddalam UMNO, jika terdapat antara penyokongnya bertindak diluar batas kesopanan dan kesusilaan, itu hanyalah kes-kes yang terpencil dan bukan sinonim kepada perlakuan ahli dan penyokongnya.Sedang dalam PKR, DAP dan PAS perbuatan diluar ketatsusilaan merupakan perkara kebiasaan. Demonstrasi jalanan dianggap satu perbuatan lumrah kepada PKR. Sekarang ini menjadi ikut-ikutan oleh ahli dan penyokong PAS. Mereka memang berada dalam gila ketika berdemonstrasi jalanan. Lihat sahaja keadaan yang berlaku di Perak baru-baru ini. Kumpulan berbaju kuning sautu ketika dulu dan banyak contoh lagi dimana PAS maupun PKR yang diayun oleh Anwar bertindak sangat tidak bertata susila.
Jika UMNO nak buat perkara yang sama, sangat banyak boleh dilakukan. Tetapi kerana ia bukan tatasusila yang harus menjadi ikutan UMNO pandai memilih yang mana intan, yang mana kaca.
Penulis PAS dan PKR sengaja membutakan mata dan memekakkan telinga diatas semua suasana yang berlaku. Dan cuba pula mengaitkan suasana yang tidak bertata susila tersebut dengan UMNO.
Kalau kita nak kaitkan UMNO, kaitkan lah suasana yang berakhlak mulia. Umpamanya kerjakuat, prihatin kepada rakyat, mesra rakyat, pejuang islam dan bangsa sebenar serta tulin. Berusaha menghapuskan rasuah dan mensebatikan integriti dikalangan rakyat khususnya jentera pentadbiran kerajaan.
Jika kita sekolah tinggi, itu adalah hasil usaha UMNO.
Jika kita menjadi kaya raya, itu sebahagiannya usaha UMNO, Jika kita bijak agama, itu juga usaha UMNO. Dan pada rasa saya kehidupan kita semuanya berkait rapat dengan perjuangan yang telah UMNO lakukan semenjak sebelum merdeka lagi.
Apa perjuangan PKR? PAS dan DAP. Lanjau adalah. Itupun kulup menjang. Kifli hanya memperjuangkan sesuatu yang retorik dan sia-sia. Apa pun takde.

bungaraya berkata...

Nak tambah lagi..
Jika kita miskin, maka itu kerana kita asyik dengan busuk hati.
Arah aqidah kita tersangat jauh menyimpang dari islam sebenar. Kita asyik menggunakan ayat suci al quran untuk membetulkan kesalahan yang kita lakukan. Kifli sangat mahir dalam bidang ini.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Kifli,bicara yang mantap ,berilmiah dan padat..bicara macamnilah yang bangsa kita nak untuk memusnahkan bangsa kita sendiri..Baguslah kifli,memberikan pendapat bagus,mengeluarkan fakta,bagus..memusnah dan menghancurkan bangsa pun bagus...Anuar yang tuan puja tu entah kenal tuan pun tidak..kuli-kuli batak Anuar disuruh buat tu,buat ni..Anuar duduk rumah senang-lenang..Karpal barua yang tuan sanjung dan usap-usap jangutnya tu sekarang dah jadi makin kurang ajar..dah berani main-mainkan kaum melayu (kaum kau ,kalau kau MElayu Islam lah) dalam Tanah Melayu ...Insaflah Kifli..orang lain memang tak betul juga tapi bila dah melibatkan MARUAH MELAYU,ISLAM,RAJA-RAJA MELAYU...Bersatulah!!!!!

Sedingin Salju berkata...

Yalah, mereka mana ada sekolah. Sanggup menghalalkan penggunaan Allah oleh orang bukan islam. Ni apa ni? Bukankah Allah itu milik orang islam? Fikirlah sendiri. Dek kerana politik, halal jadi haram.

Harimau Berantai berkata...

Dia orang ada sekolah..sekolah bawah pokok mcm kat Perak tu..Gurubesarnya Anuar,Timbalannya Hj Hadi..Guru disiplinnya Karpal Barua...

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kifli ni bukan org melayu dan bukan beragama islam.. jika di org melayu yg beragama islam maka seseungguhnya allah telah butakan hati dan fikirannya... alhamdulillah.. aku bukan dr golongan org2 seperti kefli.. sungguh panjang lebar dia punya hujahan tp satu pun aku tak nampak kebaikannya mempetahankan melayu dan islam.. aku dia patut bukak blog sendiri laa.. boleh org patahkan hujah dia tu.. kifli pandai berbahas tetapi tak mahu terima hakikat yg sebenar yg kita ni melayu dan melayu beragama islam.. '' SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT.. TP SOKONG P.A.S.. Pasti Anda Sesat.."" terimalah hakikat sebenar wahai kifli... ;;hanya org yg mengaku pandai sahaja mudah dibodohkan org org bodoh''.::.. fikir fikirkan...

Kongsi Link Anda