Rabu, November 04, 2009

1PAS "DAP didahulukan, Islam ditinggalkan" : HUsam mangkuk - nak jadi hero


Perangai sombong dan angkuh... macam perangai Iblis... itulah tindakan Iblis apabila Allah SWT menjadi Adam AS sebagai seorang khalifah di muka bumi ini.

Mengulas kenyataan perdana menteri untuk menyerahkan wang ehsan kepada Kelantan, Datuk Husam Musa berkata isu membatalkan perjanjian itu akan dikaji oleh panel peguam yang dilantik kerajaan negeri.

Dalam satu kenyataannya, Husam turut mempertikaikan penggunaan istilah "wang ehsan" sebagai bentuk bayaran kepada Kelantan, sedangkan "bayaran royalti" digunakan untuk bayaran di Terengganu, Sabah dan Sarawak.

"Ia sengaja digunakan untuk mendiskriminasikan kerajaan dan rakyat Kelantan."

Si mangkuk Husam ni memang la sombong dan bongkak.... kiranya nak jadi herolah tu... dapat sedikit kan lebih baik tak dapat langsung... lepas tu mintalah pulak royalti... ambil lah dulu duit tu.... konon nak jadi hero pulak..

Kalau nak kata diskriminasi kerajaan pusat kepada rakyat Kelantan, berapa ramai rakyat Kelantan yang bekerja diluar Kelantan dengan gaji dan jawatan yang besar... berapa ramai anak kelantan yang mendapat pendidikan di sekolah berasrama penuh, mendapat bantuan pendidikan dan sebagainya. Berapa ramai anak ahli dan YB PAS yang dapat bantuan pelajaran...

Wei... mangkuk... janganlah berlagak sangat... tuhan marah..

2 ulasan:

Che Leh Jangok berkata...

Faham betul betul. HAK NEGERI ITU 12 KM DARI PANTAI. Kalau dah dilaut jauh tu sudah menjadi hak kerajaan pusat. Apa lagi bagi kawasan bertindih dengan negeri/negara lain. Tetapi baik hati pusat nak beri juga kerana sayangkan kasihankan rakyat Kelantan. Husan jangan nak bodoh bebal angkuh sonbong. Ihsan bukan hak. Tapi rakyat dapat juga. Yang tak dapat tu cuma kamu nak berakus rakus dengannya. Jangan mengada ada nak kelirukan rakyat.

Teddybear Cute berkata...

Inilah jenis orang tak sedak diri oi encik? Leceh.

Kongsi Link Anda